Şimdi Ara

██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ ██ (747. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
32.938
Cevap
125
Favori
2.788.271
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 745746747748749
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • neyse fff sahin bu hafta autoshow 2008 e gidicem nasılsa bakaılım i20 falan nasıl..bir de fuarı youmlarız artık ben den şimdilik bu kadar ..iyi geceler sana..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: martygetzfly

    neyse fff sahin bu hafta autoshow 2008 e gidicem nasılsa bakaılım i20 falan nasıl..bir de fuarı youmlarız artık ben den şimdilik bu kadar ..iyi geceler sana..


    hay senden allah razı olsun.. ağzından bal damlıyor.. ii geceler.
  • Teknik veriler
    Motor: 1582 cc, sıralı 4 silindirli
    Yakıt tüketimi
    Maksimum güç: 115 HP-4000 d/d
    Şehiriçi: 7.6
    Maksimum tork: 255 Nm-1900-2750 d/d
    Şehirdışı: 4,9 lt
    Maksimum hız: 184 km/s
    Ortalama: 5,9 lt


    0-100 km/s hızlanma: 12.8 sn

    Boyutlar (u/g/y): 4245/1775 /1480 mm
    Ağırlık: 1373 kg
    Aktarma: Önden çekiş



    Şanzıman: 4 ileri otomatik
    Lastikler: 195/50 R16



    Frenler (ön/arka): Hava kanallı disk/disk
    Depo hacmi/Yakıt 50 litre/Euro dizel



    Bagaj hacmi: 340-680 litre


    BU DİZEL AMA OTOMATİĞİNİN TEST VERİLERİ VAR MAALESEF SADECE...
  • Eğer otomatik vites keyfini dizel bir hatchback otomobille yaşamak istiyorsanız i30, tüketim değerleri ve sürüş keyfiyle sizin için çok doğru bir seçenek olabilir. Özellikle yüksek donanım seviyesi ile Avrupalı rakiplerini bile geride bırakan i30, ödediğiniz paraya kesinlikle değecektir..

    bİR DE BUnu yazmış...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: martygetzfly

    Teknik veriler
    Motor: 1582 cc, sıralı 4 silindirli
    Yakıt tüketimi
    Maksimum güç: 115 HP-4000 d/d
    Şehiriçi: 7.6
    Maksimum tork: 255 Nm-1900-2750 d/d
    Şehirdışı: 4,9 lt
    Maksimum hız: 184 km/s
    Ortalama: 5,9 lt


    0-100 km/s hızlanma: 12.8 sn

    Boyutlar (u/g/y): 4245/1775 /1480 mm
    Ağırlık: 1373 kg
    Aktarma: Önden çekiş



    Şanzıman: 4 ileri otomatik
    Lastikler: 195/50 R16



    Frenler (ön/arka): Hava kanallı disk/disk
    Depo hacmi/Yakıt 50 litre/Euro dizel



    Bagaj hacmi: 340-680 litre


    BU DİZEL AMA OTOMATİĞİNİN TEST VERİLERİ VAR MAALESEF SADECE...



    hızlanması manuel dizelde daha kısa olur sanırım
  • yaw bu autıshow a davetiyesi olan varmı
  • ffmsahin sende hepsine bi kılıf uydurmuşun be yav. vw caddy türü olmasın konfor yok diyorsun
    ,sedan sevmiyorum diyorsun, hb olsun ama hangar gibi bagajı olsun diyorsun, ucuz olsun benim
    olsun diyosun....ya sen araba almak istemiyorsun yada bilmiyorum. Ama sana göre bence en iyisi
    ford focus hb bagajı ne kadar bilmiyorum ama hem otomobil konforu, hem hb, hemde bagajı işini
    görür diye tahmin ediyorum. ben hb bi getze bindikten sonra töbe bi daha hb arabaya yaklaşmam
    kişisel görüşüm.hem konfor hem bagaj açısından
  • selam arkadaşlar, aranıza (yani forma) yeni katıldım. Ama yaklaşık 20 aylık bir getz kullanıcısım. 2007 model, 1.5 dizel getz kullaniyorum ve şimdi 39.000 km deyim. Sizlere 2 sorum olacak. Cevaplarsaniz sevinirim.
    1. Ben bir depo avro-dizel yakıt ile ortalama 700 km gidiyorum. Bu normar mi? Bana çok yakiyor gibi geliyor. Önümdeki yol bilgisayarında arabayı ilk aldığımda ortalama 7.2 litre/100 km vardı. Sonra zamanla düştü. Şimdi 6.7 litre/100 km oldu. Bu normal mi?
    2. Ben arabanin bakımını istanbul erk plaza da yaptirdim. 15.000 km bakımında eski çıkan ürünleri vermediler; yenilerinin kutularını da vermediler. Yine 30.000 km bakımında da aynısı oldu. Eskileri vermediler. Yenilerin kutularını vermediler. Ben kıllandım. Acaba yağ filitresi, hava filitresi ve diğer ürünleri değiştirmemiş olabilirler mi? her bir bakıma 250-300 ytl verdim. Hani arabda çok yakıyor. Bununla bir ilgisi olabilir mi?

    Teşekkurler...
  • ben daha hyundai servislerinin parça verdiğini görmedim zaten yani bu normal

    eğer şüphe duyuyorsan servisi görebildiğin yerlere git bence

    yakıt tüketimi kullanıma göre değişir

    ama sık sık yol bilgisayarını sıfırlaman lazım güncelini görmek istiyorsan
  • quote:

    Orjinalden alıntı: getzci

    ffmsahin sende hepsine bi kılıf uydurmuşun be yav. vw caddy türü olmasın konfor yok diyorsun
    ,sedan sevmiyorum diyorsun, hb olsun ama hangar gibi bagajı olsun diyorsun, ucuz olsun benim
    olsun diyosun....ya sen araba almak istemiyorsun yada bilmiyorum. Ama sana göre bence en iyisi
    ford focus hb bagajı ne kadar bilmiyorum ama hem otomobil konforu, hem hb, hemde bagajı işini
    görür diye tahmin ediyorum. ben hb bi getze bindikten sonra töbe bi daha hb arabaya yaklaşmam
    kişisel görüşüm.hem konfor hem bagaj açısından

    dostum hakkımda ne desen haklısın.. ama ben gene hb alırım heralde...şu bir gerçek ki türk erkeklerinin aldıkları 2.araba daima sedan olmuştur.. sebebi düşünce şu BİR ARABANIN ÖNÜ DE ARKASI DA OLMALI düşüncesi
  • ffm sahin slm bugün arabam ilk bakımına girdi altunizade uçar plazada.180 lira toplam masraf vardı.Direksiyonunda bir problem yok dediler.Ben ise hala direksiyonun eskisi gibi yumuşak olmadığını iddaa ediyorum.Ama bana içim rahat olsun diye sıfır km benimkinini aynısı otomatik olanı sür bak dediler orda denedim 0 km araç benimkinin direksiyonuyla aynı gibi geldi ben bu direksiyonu niye o zaman sert algılaamaya başladım gerçekten kendime de şaşırdım.Sonra yine de azcık hafif o 0 araba dedim onu lastikleri 40 basılı şu an dediler gherçekten de öyle yeni gelmiş daha onlar da lastiklerini bile ayarlamamışlar dışardan bile şişkin olduğu belliydi benimkine 30 basmışlar ben 32 basıyodum dedim tmm biraz daha basalım 32 olursa az daha belki direksiyon yumuşar dedi ve 32 oldu ama farketmedi.Ama ısrarla ben direksiyon eskisi gibi yumuşak değil dedim usta da kesinlikle sen yanılıyosun deyim benimle de tur attı kendisi de ben de sürdük arabamı ama sonuçta ikna etti o sıra ama ben hala ikna olmadım aslında yarın çok yakınımda as plaza var samandıra da direk direkssiyonumda sorun var dicem başka biey sölemicem.Bu arada başka bi getzi daha denedim 0 yine elektrik direksiyonlu esp miydi eps miydi öle bişey onun ki bariz yumuşak ama öyle olması normal çünkü benimkinde esp yok.Bu arada merak ettim hemen yanıtlarsan sevincem senin direksiyon benimki gibi sertleşti de sen sonra ne yaptın da yumuşadı bir de esp gibi bir elektirkli versiyon muydu yoksa direk hidrolik miydi?..
  • yeni modellerin hepsinde epsyi kaldırdılar diye duydum

    belkide 2009 modelden sonradır
  • quote:

    Orjinalden alıntı: muratheva

    selam arkadaşlar, aranıza (yani forma) yeni katıldım. Ama yaklaşık 20 aylık bir getz kullanıcısım. 2007 model, 1.5 dizel getz kullaniyorum ve şimdi 39.000 km deyim. Sizlere 2 sorum olacak. Cevaplarsaniz sevinirim.
    1. Ben bir depo avro-dizel yakıt ile ortalama 700 km gidiyorum. Bu normar mi? Bana çok yakiyor gibi geliyor. Önümdeki yol bilgisayarında arabayı ilk aldığımda ortalama 7.2 litre/100 km vardı. Sonra zamanla düştü. Şimdi 6.7 litre/100 km oldu. Bu normal mi?
    2. Ben arabanin bakımını istanbul erk plaza da yaptirdim. 15.000 km bakımında eski çıkan ürünleri vermediler; yenilerinin kutularını da vermediler. Yine 30.000 km bakımında da aynısı oldu. Eskileri vermediler. Yenilerin kutularını vermediler. Ben kıllandım. Acaba yağ filitresi, hava filitresi ve diğer ürünleri değiştirmemiş olabilirler mi? her bir bakıma 250-300 ytl verdim. Hani arabda çok yakıyor. Bununla bir ilgisi olabilir mi?

    Teşekkurler...


    bir depo euro dizelle 700km şehiriçi için normal de olabilir, olmayabilirde.. bu kullanımla alakalı birşey.. ama benim sürüş standartlarıma göre seri vites değiştirdiğim halde 700-800 arası.yani ortalama 750 iyi sayılır...
    yol bilgisayarını 100kmde bir sıfırlamak 100kmde kullanılan yakıtı görmek için iyi birşey, ama zamanla zırt pırt sıfırlamak adamın sinirini bozuyor ve sürüş keyfi kaçıyor.. bunun yerine depoda bir sıfırlıyorum ben.. hem depoda sıfırlayınca toplam ortalama yakıtı görmek güzel oluyor.. aracı ilk aldığında otralama 7.2 litre iken sonra 6.7 litreye düşmesi normal.. sebebi araç ilk 2000den sonra ilk 5000den sonra ilk 10-12binden sonra ve ilk 25-30binden sonra kademeli düşüyor.. ilk 2000den sonra (rodaj oturduğu için) %2-3, ilk 5000den sonra (yavaş yavaş uzun yolda süratli gitmeler) %3-5, ilk 10-12binden sonra (motor ısısının hava şartlarıyla birlikte (yaz-kış, genleşme-daralma) pistonların zamanla tam olarak oturmasından ve kaymak gibi gidip gelmesinden dolayı-sürtünme az olduğundan) performans artışıyla birlikte %3-7 bazı araçlarda bunların tamamı aynı anda %10-15 oranında bir yakıt azalması ve motorda rahatlama oluyor...

    aslında bizim araçların ortak huyu, hangi km aralığında en çok gittiysen motor pistonların aşındırmasıyla uyumlu olarak o hızlarda en rahat gidiyor, yani gaz motor tepkimesi iyi oluyor....

    anlayan olmuştur diye uzatmıyorum arkadaşlar, uzatınca ben ce sıkılıyorum.. kısa kescem... sanırım bundan ençok siz sevinirsiniz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: martygetzfly

    ffm sahin slm bugün arabam ilk bakımına girdi altunizade uçar plazada.180 lira toplam masraf vardı.Direksiyonunda bir problem yok dediler.Ben ise hala direksiyonun eskisi gibi yumuşak olmadığını iddaa ediyorum.Ama bana içim rahat olsun diye sıfır km benimkinini aynısı otomatik olanı sür bak dediler orda denedim 0 km araç benimkinin direksiyonuyla aynı gibi geldi ben bu direksiyonu niye o zaman sert algılaamaya başladım gerçekten kendime de şaşırdım.Sonra yine de azcık hafif o 0 araba dedim onu lastikleri 40 basılı şu an dediler gherçekten de öyle yeni gelmiş daha onlar da lastiklerini bile ayarlamamışlar dışardan bile şişkin olduğu belliydi benimkine 30 basmışlar ben 32 basıyodum dedim tmm biraz daha basalım 32 olursa az daha belki direksiyon yumuşar dedi ve 32 oldu ama farketmedi.Ama ısrarla ben direksiyon eskisi gibi yumuşak değil dedim usta da kesinlikle sen yanılıyosun deyim benimle de tur attı kendisi de ben de sürdük arabamı ama sonuçta ikna etti o sıra ama ben hala ikna olmadım aslında yarın çok yakınımda as plaza var samandıra da direk direkssiyonumda sorun var dicem başka biey sölemicem.Bu arada başka bi getzi daha denedim 0 yine elektrik direksiyonlu esp miydi eps miydi öle bişey onun ki bariz yumuşak ama öyle olması normal çünkü benimkinde esp yok.Bu arada merak ettim hemen yanıtlarsan sevincem senin direksiyon benimki gibi sertleşti de sen sonra ne yaptın da yumuşadı bir de esp gibi bir elektirkli versiyon muydu yoksa direk hidrolik miydi?..


    dostum, öncelikle senin direksiyonun eps olmadığına inanmak istemiyorum, çünkü zaten getzler 2006dan itibaren bildiğim kadarıyla eps (elektronik kontrollü hidrolik direksiyon) yani direksiyona pompalanan hidrolik yağının elektronik olarak kontrol altında tutulması olayı.. hidrolik direksiyonu destekleyici tarzda bişey yani... yani normal hidrolik direksiyondan daha iyi bişey yani... ama mesela reno clio hb lerin hidrolik direksiyon sistemi elektronik değil, ve mesela toyota yarislerin hidrolik direksiyon sistemi bizimki gibi elektronik kontrollü..reno cilonun hidrolik direksiyonunu çevirmek bizimkilerden daha rahat.. serçe parmağıyla çevirmek güzel bişey, ama toyota yarisi ve bizimkini çeviremiyorsun.. sebebi elektronik sistemin direksiyona tepkimesi milisaniyelerle ifade edilebilecek tarzda direnç gösteriyor, bu direksiyona yansıyor ve şoforü yoruyor..
    buraya kadar karşılaştırma...

    gelelim seninkiyle benimkine.. eğer seninki gerçekten normal hidrolik direksiyon ise, direksiyonda sertleşme olmaması gerekiyor.. çünkü sertleeşmesi için hiçbir neden yok.. hidrolik direksiyon neden sertleşir:
    1-elektronik kontrollü olduğundan zaman zaman çukurlara girip çıkmaktan elektronik pompa ayarının kayması
    2-çukura ve tümseğe dengesiz girmekten (iki tekeri de aynı anda sokmamaktan) direksiyona binen sağ veya sol basıncın sürtünmeyle ayarı bozması
    3-aracın önden veya ön çarpraz pozisyonlardan aldığı darbeler sonucu oluşan dengesiz sürtünmeler
    4-teker tekere çarpmalar veya çarpmalar, veya tekerin kaldırıma veya başka sert cisimlere çarpma sonucu direksiyon sisteminde oluşan mekanik aşınma
    5-fazla çukurlu yolda aşırı süratle araç sürme sonucu titreyen direksiyonun mekanik sistemi aşındırması
    6-direksiyon hidroliğinin yaz-kış havaşartlarına uyumsuzluğu ve viskozitesinin (karışımının havayla dolması) bozulması-değiştirmek gerekir.
    7-hidrolik pompasında oluşan zamanla sertleşme
    8-diğer nedenler

    benimki neden bozuldu? 127.kmde teker tekere yaptığım kaza (5km hızla vites boşta). neden düzeldi? (belki de tamamen şans ama) 16km köy yolunda 1.viteste çukur tümsek (yaklaşık 45dakka) taş toz karışık, araç kullanmak zorunda kalmak...

    şimdi ne durumda? tüy gibi hafif..ilk aldığımdan bile rahat?
    problem varmı? var, korkuyorum yolda kalacam diye, bu kadar hafif olması iyi birşey mi onu da bilmiyorum. ama bir süre nakit nedeniyle yaptıramam..

    bu halini sakıncalı görenler varsa sebepleriyle bildirirse sevinirim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    yeni modellerin hepsinde epsyi kaldırdılar diye duydum

    belkide 2009 modelden sonradır


    kaldırdılarsa süper bişey yapmışlar tebrik ederim... işte şimdi getz alınır..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ffmsahin


    quote:

    Orjinalden alıntı: mustafakilic


    quote:

    Orjinalden alıntı: bayraktar26

    arkadaşlar hızım 110kmyi geçtiği zaman ön tekerlerden galiba bir uğultu gelmeye başladı.
    110a kadar bişey yok.
    böyle bir sorun yaşayan varmı aramızda.

    serviste ön tekerlek rulmanlarının bozulmak üzere olduğunu söylediler rizede...
    (daha tam bozuk değilmiş henüz boşluk yapmamış dediler). garantiden değiştireçeklermiş
    33000kmyi yeni geçtim ve %75 uzun yolda kullandım
    son üç ayda 10000km yaptım bu tempoda gezmeye dayanamadı getzim


    büyük ihtimalle lastiklerideki balanstandır. Balans ayarlarını kontrol ettir.


    bende öyle tahmir ediyorum.. lastiklerin kenarına çaktıkları balanslardandır.. yaz-kış lastiği değişimi ve her rotasyonda mutlaka ayar çektiriyorum..


    ön lastiklerden birini yanaktan yarınca bende aracın ön lastiklerini 500km önce 2adet michelin energy 175/65/14 82H ile tanesi 105ytl ye değiştirdim. lastikçide balans ayarı da yapıldı ama dogrusu balansı iyi yapamamış olabilirler. çünkü lastikler değiştikten sonra çıktı bu uğultu olayı. belli ki kontrol ettirmekte fayda var. ilk işim yarın sanayide işi sadece rot balans olan iyi bir ustaya gitmek olacak.
    ayrıca hazirandan bu yana rizedeyim artık. istanbuldan ayrıldık. o yüzden servistede hep yedek parça bekliyoruz ellerinde bulunmuyor ne hikmetse. siparişle çalışıyorlar. ön teker bilyası bekliyoruz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bayraktar26

    ön lastiklerden birini yanaktan yarınca bende aracın ön lastiklerini 500km önce 2adet michelin energy 175/65/14 82H ile tanesi 105ytl ye değiştirdim. lastikçide balans ayarı da yapıldı ama dogrusu balansı iyi yapamamış olabilirler. çünkü lastikler değiştikten sonra çıktı bu uğultu olayı. belli ki kontrol ettirmekte fayda var. ilk işim yarın sanayide işi sadece rot balans olan iyi bir ustaya gitmek olacak.
    ayrıca hazirandan bu yana rizedeyim artık. istanbuldan ayrıldık. o yüzden servistede hep yedek parça bekliyoruz ellerinde bulunmuyor ne hikmetse. siparişle çalışıyorlar. ön teker bilyası bekliyoruz.



    allah yardımcın olsun dostum bu servis olayında.. ben de trabzonda servise gittiğimde hiç parçaları olmadığını görünce ne zor şartlar altında olacağımı kestirebiliyorum azcık
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ffmsahin

    allah yardımcın olsun dostum bu servis olayında.. ben de trabzonda servise gittiğimde hiç parçaları olmadığını görünce ne zor şartlar altında olacağımı kestirebiliyorum azcık


    allah böyle yerlerde kimseye kaza bela vermesin
    yoksa yandık araba ne kadar süre parça bekler
  • ff şahin dostum ect benim getz 2008 benzinli ve eps yok.Dediğin gibi oyüzden direksiyonda problem olma gibi bi problem de yok iki kez iki değişik servise gittim ustalar çok ayrıntılı inceledi ve sorun psikolojik:) dediler cidden bi problem yok araba da dediler ve ikna oldum çünkü başka sıfır getz bile denedim en sonunda oralarda ve direksiyon sertliği aynı o zaman sorrunsuz getzime binmeye dvm edice mzaten araba bakımdan sonra yine çok iyi durumda hatta hiç bir yerinde hiç bir sorun yok dediler gayet temiş kullanmışım..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: martygetzfly

    ff şahin dostum ect benim getz 2008 benzinli ve eps yok.Dediğin gibi oyüzden direksiyonda problem olma gibi bi problem de yok iki kez iki değişik servise gittim ustalar çok ayrıntılı inceledi ve sorun psikolojik:) dediler cidden bi problem yok araba da dediler ve ikna oldum çünkü başka sıfır getz bile denedim en sonunda oralarda ve direksiyon sertliği aynı o zaman sorrunsuz getzime binmeye dvm edice mzaten araba bakımdan sonra yine çok iyi durumda hatta hiç bir yerinde hiç bir sorun yok dediler gayet temiş kullanmışım..


    ne güzel ya, keşke benimde seninki gibi 2008im olsaydı..bu sıkıntıları çekmezdim.
  • 
Sayfa: önceki 745746747748749
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.