Şimdi Ara

██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ ██ (782. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
8 Misafir (1 Mobil) - 7 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32.938
Cevap
125
Favori
2.789.401
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 780781782783784
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aslında şunu düşünerek söyledim. 5. viteste araç 2500 devirde 120 yapıyormuş. Yani dolayısıyla 100'le giderken ya 4'e inicez ya da motor devrinin 2500'ün altına belkide 2000'e inmesine razı olucaz.
    Daha çok kullanınca görücem bu 5. vitesteki devir işini, kafama takıldı.
  • Bi an önce cumartesi olsa da arabamı alsam yaaa
  • quote:

    Orjinalden alıntı: semb

    Araba yeni olunca insanın aklına bi sürü soru takılıyo. Yeni nesil araçlarda "motor açma" diye bi şey yokmuş galiba. Yine de başka marka araçların kullanım kılavuzunda ilk 5- 10 bin kilometrede şunları yapın bunları yapmayın diye yazılar oluyodu. Sizin de Getz için tavsiyeleriniz var mı???

    Bir de çok cahilce bulanlar olabilir ama sorayım, teslim alırken arabada ne eksikler olabilir. Eski arabamdan kalma kar zinciri, ilk yardım seti gibi şeyler vardı ama paspasım yok mesela. Yangın söndürücüyü de yenilemem lazım. Fabrika çıkışı neler gelir üstünde...

    Yalnız şu hyundanin sitesine de bi el atmaları lazım bazı bilgiler eksik ya da yanlış Örneğin, benim arabanın direksiyonu hidrolik ama sitede elektrikli yazmışlar. Aynaların araç renginde olup olmadığı da belli değil.


    Başka marka araçlardaki kullanım klavuzunda yazılanlar Hyundai Getz klavuzunda da yazıyor; bakınız;http://www.hyundai.com.tr/pdf/Getz.pdf

    Aracı teslim alırken stepne, kriko, bijon anahtarı dışında hiç bir şey bulunmaz (paspas dahi olmaz)
    Bayiler kendi insiyatifleri oranında paspas, ilk yardım çantası v.s. verirler. Pazarlık esnasında bu tür ihtiyaçlarla ilgili talepte bulunulmalıdır.




  • 4polat kullanma kılavuzu için de teşekkür ederim.

    Dediğim gibi eski arabamdan kalan bazı şeyler var. Zincir, ilk yardım seti, hatta başına iş gelmediyse araba örtüsü bile var. Ancak koltuk kılıfı, paspas ve pioneer teyp eski arabamda gitti. (Allahtan getz'e cd çalar koymuşlar bu arada)

    Arabayı alırken fiyatı düşürebilmek için ekstra hiçbir istekte bulunmadım. O yüzden beklentim yok, verirlerse de açıkcası sürpriz olacak. Belki bunlar fiyat olarak çok değil ama hoş olur yani...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: semb

    4polat kullanma kılavuzu için de teşekkür ederim.

    Dediğim gibi eski arabamdan kalan bazı şeyler var. Zincir, ilk yardım seti, hatta başına iş gelmediyse araba örtüsü bile var. Ancak koltuk kılıfı, paspas ve pioneer teyp eski arabamda gitti. (Allahtan getz'e cd çalar koymuşlar bu arada)

    Arabayı alırken fiyatı düşürebilmek için ekstra hiçbir istekte bulunmadım. O yüzden beklentim yok, verirlerse de açıkcası sürpriz olacak. Belki bunlar fiyat olarak çok değil ama hoş olur yani...



    Hayırlı olsun. Allah kaza bela vermesin de ufak tefek ihtiyaçlar zamanla karşılanır. Ben 2006 da sıfır aldığımda paspas ve ilk yardım çantası ile teslim ettiler. Tabi ben verilen paspasların kayıp pedalların altına gitmesinden rahatsız olduğumdan kauçuk bir paspas takımı aldım onu kullanıyorum...İnşaallah krizi bahane edip paspası da çok görmezler...




  • semb,
    Bu arada Ankara'dan olduğunu gördüm. Mezun olduğum üniversite logosunu da görünce daha bir memnun oldum. Daha dün akşam Ankaralı Hyundaiciler olarak Antaresde bowling buluşmamız oldu. Önceden tanışsaydık seni de davet ederdim...
  • Teşekkürler... İnşallah bi dahaki sefere...

    Çok acil bi sorum var. Arabam teslim için hazırlanıyomuş, koruyucu boya isteyip istemediğimi sordular. Fiyat 180 TL + KDV... Sizce gerekli mi? Araştırmak için bi düşünüyüm dedim...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: semb

    Teşekkürler... İnşallah bi dahaki sefere...

    Çok acil bi sorum var. Arabam teslim için hazırlanıyomuş, koruyucu boya isteyip istemediğimi sordular. Fiyat 180 TL + KDV... Sizce gerekli mi? Araştırmak için bi düşünüyüm dedim...

    Hiç gerek yok zaten araba fabrika çıkışı yeni boyalı bir kaç ay geçsin boya kendıne gelsin kendınde yapabılırsın. Büyük marketlerde kaliteli cilalar var onaların kullandıklarından bir farkı yok. turtelwax ın nanoteklojılı cılası guzel bir kaç ay sonra onu alıp kullan derim 30 küsür TL ve bir cok kez kullanabılirsın.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: semb

    Teşekkürler... İnşallah bi dahaki sefere...

    Çok acil bi sorum var. Arabam teslim için hazırlanıyomuş, koruyucu boya isteyip istemediğimi sordular. Fiyat 180 TL + KDV... Sizce gerekli mi? Araştırmak için bi düşünüyüm dedim...



    Boya korumadır o ama çok gerekli olduğunu düşünmüyorum ben...
  • Galerici bi arkadaşım var, onunla da konuştum, şimdi yaptırmasan da yaza girerken yaptırsan iyi olur dedi. Hatta senede 1 kez yaptırırsan çok iyi olur diye de ekledi.

    Hayatımda ilk kez sıfır araba alıyorum, galiba dayanamayıp yaptırıcam ben. Sonuçta arabayı gösteren boyası di mi???

    domatessalcasi hocam, 30 YTL'lik cilanın aynı işi göreceğine emin misin? Bir de bazı cilalar arabanın üstündeki boyayı alıp diğer yerlere dağıtır, küçük çizikler böyle kaybolur diye biliyorum.

    Bu arada, yıllık verginin ilk taksidini ödemem gerekmiyo galiba... Öyleyse süper olur...
  • Merhaba arkadaşlar,

    1 yıldır Hyundaı Gets gls benzinli 2004 model sahibiyim.

    Önceleri araç hareket halinde iken kapıları kilitlediğimde, aracı durdurup stop edince kapılar kendiliğinden açılıyordu. Şimdi yapmaz oldu. Nedenini bilen varmı?
  • Maalesef Getzlerin boyası çok kötü. Kaputa gelebilecek en ufak taş veya başka cisim boyanın kalkmasına neden oluyor. Ön kaput sonra pek hoş görünmüyor. Onun için kaputa dikkat et. Aracın hayırlı olsun güle güle kullan.
  • xiamen, teşekkür ederim. şeffaf koruma yapıştıranlar var kaputun önüne belki işe yarıyordur...
  • 2004 model Hundaı Gets gls benzinli bir arkadaşta var.Bu arabanın abs özelliğinin olup olmadığını nasıl anlayabiliriz.Ön panelde belirten bir simmge ben göremedim.Olanlarda mı oluyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: JETDEVRİYE

    hayırlı olsun arkadaşım güle güle kullan.allah kaza bela vermesin.
    quote:

    Orjinalden alıntı: 990500135m

    3 gün önce 2006 getz 1.4(klima, tek airbag, 4 cam oto., ısıtmalı-elektrikli yan aynalar) aldım. araç 90.000'de. içinde 1 haftalık atiker lpg ver. 14.750 verdim.3 gnde 500 km yaptım. Daha önce clio dizel kullandım uzun süre. bu araç çok farklıymış, içinde iken kullandığın aracın getz olduğunu unutuyorsun. yağı azalmış değiştirdim. fren balatalarına, hava filtresine baktırdım. bu aracın klasik sorunları var mıdır? bu haftasonu sanayiye gideceğim. özellikle şurasına baktır, dedğiniz bir yeri var mı? malum, araç 90.000'de. bir de aracı ilk çalıştırdığımda, daha motor soğukken, sanırım bir kayış uğultusu geliyor. sebebi ne olabilir? yardımcı olursanız sevinirim.




    o ses normal arkadaşım.. araç bir süre çalışıp motor ısınınca o ses daha da azalır.. hem yağlandığı hem ısındığı için..

    2006 model araçların motorunun içinde krank milini döndüren sistemde değişiklik oldu. 2005 model ve öncesinin aksine, 2006 modelden itibaren kayış değil de zincir sistemi var. motorun dönme hareketinden kaynaklanan zincir sesi yani o..

    bir anormallik yok.. o ses motosikletin zincirinin çıkardığı sesin aynıdır. onun haricinde zincir sesinin bir ses duyuyorsan ve çat pat şeklinde geliyorsa ve sürekli olmayıp ara ara geliyorsa o ses de klima gazının yoğuşmasından kaynaklanan ve klima gazıyla alakalı bir probleme işaret eder.. onun çözümünü de ufak bir parçası varmış gaz sisteminin onu değiştirince normale dönüyormuş..yani klima gazının devirdayim yapması sağlanıyormuş




  • quote:

    Orjinalden alıntı: yay67

    Merhaba arkadaşlar,

    1 yıldır Hyundaı Gets gls benzinli 2004 model sahibiyim.

    Önceleri araç hareket halinde iken kapıları kilitlediğimde, aracı durdurup stop edince kapılar kendiliğinden açılıyordu. Şimdi yapmaz oldu. Nedenini bilen varmı?


    bunun sebebi sarsıntıdan ve nemden dolayı alarm sisteminin beyninde oluşan bir veri kaçağından kaynaklanabilir, bir de alarm sisteminin oluşan bir kısa devre veya havaların soğuk gitmesinden dolayı aküden yeterli akım alamamasından dolayı veya aracı çalıştırırken (anahtarı yavaş yavaş çeviştirirken farkedebilirsin ancak) marştan önce elektrik sisteminin açıldığı yani bikere çevirdiğin pozisyona gelirken lambalar söner ve marşda basmaz, ondan sonra hem elektrikler yanar hem de marşa basar yani marşa elektrik verir. işte o ara dönemi yavaş geçirmenden dolayı bir miktar elektrik akımı boşalıyor, bu esnada alarmına az elektrik gitmiş hatta hiç gitmemiş ve beynini resetlemiş olabilir.. bu elektrik akımının nereye boşaltığını merak ediyorsan, o da bujileri ısıtmak için yüksek değerde amperde akım veriyor ve akü bu yüklenme dolayısıyla güçsüz duruma düşüyor bir anda..

    marşa ilk çentiğe anahtarı alırken yavaş davranmazsan sıkıntıların azalacaktır..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: semb

    Galerici bi arkadaşım var, onunla da konuştum, şimdi yaptırmasan da yaza girerken yaptırsan iyi olur dedi. Hatta senede 1 kez yaptırırsan çok iyi olur diye de ekledi.

    Hayatımda ilk kez sıfır araba alıyorum, galiba dayanamayıp yaptırıcam ben. Sonuçta arabayı gösteren boyası di mi???

    domatessalcasi hocam, 30 YTL'lik cilanın aynı işi göreceğine emin misin? Bir de bazı cilalar arabanın üstündeki boyayı alıp diğer yerlere dağıtır, küçük çizikler böyle kaybolur diye biliyorum.

    Bu arada, yıllık verginin ilk taksidini ödemem gerekmiyo galiba... Öyleyse süper olur...





    dostum boya koruma yaptırmayı getze kimseye tavsiye etmiyorum.. sebebi, aracı sıfır aldım ve 127.kmdeyken yani 4 gün sonra arabayı satan müdürün tavsiyesiyle arabaya boya koruma yaptırdım. yaptığıma yaptıracağıma pişman oldum.. ucuz bir marka olmadığı ve kaliteli olduğu halde sorunlarım:
    1-2 hafta arabayı yıkamayın dediler yoksa getzin boya garantisini öldürürsünüz dediler, bu süre zarfında yağmur çiseledi aracın üstüne aracın üstündeki koruma katmanı aktı gitti..
    2-fırçayla yıkamayın süngerle yıkayın getzin boyası kalkmasın diye dediler, çiziyor dediler, süngerle yıkarsan daha beter oluyor.. yumuşak fırça kullanmak lazım.
    3- sonraki yıkalamalımda aracın yan plastik parçalarına aracın boyası inceldiği için kendiliğinden aktı, orjinal boyasını inceltiyor boya koruma, daha korunaksız yapıyor zamanla. ayrıca simsiyah plastik parçalar aracın rengini aldı, elimde pamuklu bez kürdan saf suyla yıkaya yıkaya zor temizledim hatta bazı yerlerde baksan gene var.
    4-zamanla aracın sonradan boyanmış gibi bir görüntü almasına sebep oluyor
    5-tırnak çiziklerini daha belirgin gösteriyor kapı kollarında
    6-toz tutmayı arttırıyor, yapıştığı için havadan, araç yürür konumdayken elektriklenme halinde olduğu için bu katman sürtünmeyi arttırıyor ve elektriklenmeyle havadaki tozları topluyor


    bu benim görüşüm arkadaşlar, herkeste olmayabilir, o yüzden fazla etkilenmeden detaylı araştırma yapmanızı tavsiye ederim.. ayrıca boya koruma yaptırarak beklediğinizi tam anlamıyla alacağınızı umut etmiyorum..

    onun yerine:

    ÇBS (ÇBS-BELCO) araba cilası alın, 6 ayda bir arabayı yıkayıp kuruladıktan sonra pamuklu bezle yedirerek arabaya komple sürün.. kayınpederin 94 temrası hala kız gibi.. eskiden boya koruma yoktu dikkat ederseniz, araç sayısı az ve binbir güçlükle alındığı insanların emeklilik parasıyla bi 2.el araba zor alabildikleri için iyi de bakıyorlardı biraz da titizse... sorabilirsiniz eskilere..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: semb

    Teşekkürler... İnşallah bi dahaki sefere...

    Çok acil bi sorum var. Arabam teslim için hazırlanıyomuş, koruyucu boya isteyip istemediğimi sordular. Fiyat 180 TL + KDV... Sizce gerekli mi? Araştırmak için bi düşünüyüm dedim...


    bence gerekli değil, yapmasınlar.. 30liraya sen al malzemesini sen kendin yaptır.. hem gül gibi sıfır arabanı daha binemeden bir anda 2.el görünümüne dönüştürmesinler..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: domatessalcasi

    Getz iyle son hız denemsi yapan oldumu arkdaslar?


    youtubede 192 kmyi geçen 2 kişiyi gördüm.. ama daha arttırmış olabilirler 1 yıldır bakmıyorum hız denemelerine
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 4polat


    quote:

    Orjinalden alıntı: ibrahimalp

    MErhaba arkadaşlar,
    Az önce marketten geldim ve kötü bir sürpriz ile karşılaştım. Dedim motoru açıp bi bakayım bir aksilik falan var mı diye. Allahım oda ne... Bi baktım motorun üstündeki motor yalıtımını kemirmiş fare. Gözlerim karardı birden, biraz daha araştırdım bi baktım alarm kablosunuda yemiş. Sonra bir baktım ölmüş adi fare. Zehir vardı garajda yemiş ölmüş. Aracın motorunda ölmüş. Şimdi ben bu kemirilen yeri nasıl yaptırırım bana bi fikir verir misiniz ? Adi fare arabadan soguttu beni ya vallahi. yaw hep giriyordu arabaya birçok önlem aldım heryer kapalı nerden ve nasıl giriyor bilmiyorum. Ölen fare kedi gibi yaw. Abartmıyorum çok büyük


    Geçmiş olsun. Çok ilginç bir durum gerçekten. Kedi maceralarını duyduk da arabaya iğrenç bir farenin musallat olması çok kötü...


    servisten yenisini taktırabilirsin ancak.. çıkmacılarda bulabileceğini pek tahmin etmiyorum. sebebi hyundain motor problemi olmadığı için çıkma-patlak-çatlak motor parçası bulamazsın diye düşünüyorum.




  • 
Sayfa: önceki 780781782783784
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.