Şimdi Ara

██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ ██ (791. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
32.938
Cevap
125
Favori
2.789.854
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 789790791792793
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • mrb.accent era kullanıyoruz ailemle birlikte ama ben bi getz sahibi olmak istiyorum.o yüzden şöyle bi soru sormak istiyorum.stablize yola dayanırmı bu araba. ama kötü bi yol gerçekten.hor kullanılacak bi noktada.ne dersiniz.10 15 tl ye alacağım bi araba beni idare edermi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: figen nev

    mrb.accent era kullanıyoruz ailemle birlikte ama ben bi getz sahibi olmak istiyorum.o yüzden şöyle bi soru sormak istiyorum.stablize yola dayanırmı bu araba. ama kötü bi yol gerçekten.hor kullanılacak bi noktada.ne dersiniz.10 15 tl ye alacağım bi araba beni idare edermi.

    dayanmaz abicim.ama ben alt takımlardan gelen seslere aldırmam, orasından burasından gelen seslere aldırmam diyosan belki binebilirsin.ama bu sesler artarak devam edecektir.ben asfalt olmayan bir yola aracımı sokmamaya çalışıyorum mecbur kalırsamda 1. vitesten 2. vitese bile atamıyorum. bi çukur görsem duracak kadar yavaşlarım ve öyle gçerim titizimdir yani. böyle kullanmama rağmen bi sürü ses problemiyle baş ediyorum.alt takımlardan içerden dışardan orkestra gibi araba mübarek. tabi bunda lastiklerin de etkisi var ben daha orjinal hankook lastikleri kullanıyorum. yumsak bir lastik kullansam sesle belki biraz azalabilir ama nereye kadar. uzun lafın kısası sesleri problem etmem diyosan bineblirsin yolda bırakacak kadar da kötü olduğunu sanmıyorum. zaten günümüz arabaları genelde hassas, stabilize yola fazla dayanacak bi araba bilmiyorum bizim sınıfta.




  • YA SES ÇOK ÖNEMLİ DEĞİL ASLINDA AMA TAMİRDEN ÇIKMAZSA NE YAPARIM.HADİ BİDE YOLDA KOYARSA.KÖY ÖĞRETMENİYİM DE.TAMİRDE GEÇMESİN GÜNÜM..O ZAMAN NE TAVSİYE EDERSİNİZ
  • quote:

    Orjinalden alıntı: figen nev
    YA SES ÇOK ÖNEMLİ DEĞİL ASLINDA AMA TAMİRDEN ÇIKMAZSA NE YAPARIM.HADİ BİDE YOLDA KOYARSA.KÖY ÖĞRETMENİYİM DE.TAMİRDE GEÇMESİN GÜNÜM..O ZAMAN NE TAVSİYE EDERSİNİZ

    Hocam köy yolları için en iyi seçenekler Renault Toros ya da Lada Samara tarzı arabalardır. Bu Kore- Japon arabalarını asvalt dışına pek çıkarmamak lazım. 4x4 arazi taşıtı değilse tabi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi semb -- 23 Şubat 2009; 16:17:54 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: semb

    quote:

    Orjinalden alıntı: figen nev
    YA SES ÇOK ÖNEMLİ DEĞİL ASLINDA AMA TAMİRDEN ÇIKMAZSA NE YAPARIM.HADİ BİDE YOLDA KOYARSA.KÖY ÖĞRETMENİYİM DE.TAMİRDE GEÇMESİN GÜNÜM..O ZAMAN NE TAVSİYE EDERSİNİZ

    Hocam köy yolları için en iyi seçenekler Renault Toros ya da Lada Samara tarzı arabalardır. Bu Kore- Japon arabalarını asvalt dışına pek çıkarmamak lazım. 4x4 arazi taşıtı değilse tabi...

    ağzımdan aldın sen yazmasan ben yazacaktım toros diye. babamda var bi tane arabanın canını çıkartır.yazın yaylaya giderken her virajda arabanın altı yere değiyodu. o kadar diyebilirim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: figen nev

    YA SES ÇOK ÖNEMLİ DEĞİL ASLINDA AMA TAMİRDEN ÇIKMAZSA NE YAPARIM.HADİ BİDE YOLDA KOYARSA.KÖY ÖĞRETMENİYİM DE.TAMİRDE GEÇMESİN GÜNÜM..O ZAMAN NE TAVSİYE EDERSİNİZ


    aynı kaderi paylaşıyoruz sayın hocam bende köyde çalışıyorum.bizim yollar asfalt ama asfalt demeye bin şahit ister.her yer köstebek yuvası.köyün içinde 4 km kadar asfalt yok zor yürürsünüz. ben aracı aldığımda bir sene arabamla gidip geldim sonra allahtan diğer arkadaş arabayla gitmeye başladıda bizde kurtulduk.ara sıra arkadaşın işi oluyor ben gitmek zorunda kalıyorum.daha öncede dedim kötü yollarda çok sakin kullanırım.sırf o yüzden 20 dakika erken çıkıyoruz yola.ama yinede aracı aldığımdan beri ses problemlerinden kurtulamadım. forumda daha öncede bahsetmiştim ön alt takımlardan küt küt ses gelmeye başladı. arkadaşın dediği gibi merkez bi okula gelene kadar al bi tane toros dağ taş git gel.




  • Arkadaşlar benzinli 1.4 2008 getzim var 18 binde şu an 1.5 yaşında
    bu zamana kadar hiç bir problem çıkarmadı.En sevdiğim yönü çekişi ve özellikle 4.vitesteki ataklığıyla sollmalarda biçok üst sınıfı bile rahatlıkla geride bırakması şu ana kadar uzun yolda bir tek golf e yeniliyor getzim.Neyse ama dün aşırı soğuklaran mı bilmiyorum klima açıktı hep 150 km yol yaptım çekişti bi düşüş hissettim sebebi ne olabilir araba kış öncesi bakıma da girmişti açıkçası o kadar alışmışım ki motor gücüne azcık düşüklük gelince çekişte şaşırdım ama klimayı yaz kış kullnanıyorum ve şu ana kadar hiç fark etmiyodu klima açık kapalı hep aynı güçtü.Sizce sebep ne olabilir çözüm ne önerirsiniz bir de depoyu yeni doldurmuştum ve hey aldığım yerden almıştım benzini..
  • TEŞEKKÜRLER ARKADAŞLAR.ACI GERÇEKLE Bİ KEZ DAHA KARŞILAŞTIM.BENİ YA TOROS YA Bİ 4*4 ÇEKER.ORTASI YOK.
  • kışın klimaya gerek var mı ki?
    lastik basınçların azalmış olabilir, yakıt da sorun olamaz diyorsan, yaşdan kaynaklı olabilir mi ?

    quote:

    Orjinalden alıntı: martygetzfly

    Arkadaşlar benzinli 1.4 2008 getzim var 18 binde şu an 1.5 yaşında
    bu zamana kadar hiç bir problem çıkarmadı.En sevdiğim yönü çekişi ve özellikle 4.vitesteki ataklığıyla sollmalarda biçok üst sınıfı bile rahatlıkla geride bırakması şu ana kadar uzun yolda bir tek golf e yeniliyor getzim.Neyse ama dün aşırı soğuklaran mı bilmiyorum klima açıktı hep 150 km yol yaptım çekişti bi düşüş hissettim sebebi ne olabilir araba kış öncesi bakıma da girmişti açıkçası o kadar alışmışım ki motor gücüne azcık düşüklük gelince çekişte şaşırdım ama klimayı yaz kış kullnanıyorum ve şu ana kadar hiç fark etmiyodu klima açık kapalı hep aynı güçtü.Sizce sebep ne olabilir çözüm ne önerirsiniz bir de depoyu yeni doldurmuştum ve hey aldığım yerden almıştım benzini..




  • Arkadaşlar benim aracın ilk deposunu bitirdim. Fullediğim zaman kilometreyi not almıştım, 100 kilometrede ortalama 7,56 yakmışım.

    Aracı şimdiye kadar hep şehir içi kullandım. Kullanma kılavuzunda ilk 1000 kilometre için 3 bin devirde tutun yazıyor. Sabahları da genelde yoğun trafikte bolca dur- kalk yapıyorum. Yakıt tüketimi de haliyle oldukça arttı.


    Sıfır arabanın ilk başlarda fazla yakması normal derler ama ne derece doğru olduğunu yakında görücez...
  • gayet normal

    hem bu soğukta hemde dur kalk trafikte bu değerler normal

    benim araçta 8 litre yakıyor kışın

    hem soğuk hemde kısa mesafe kullanıyorum

    motor ısınmadan işe varıyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: semb

    Arkadaşlar benim aracın ilk deposunu bitirdim. Fullediğim zaman kilometreyi not almıştım, 100 kilometrede ortalama 7,56 yakmışım.

    Aracı şimdiye kadar hep şehir içi kullandım. Kullanma kılavuzunda ilk 1000 kilometre için 3 bin devirde tutun yazıyor. Sabahları da genelde yoğun trafikte bolca dur- kalk yapıyorum. Yakıt tüketimi de haliyle oldukça arttı.


    Sıfır arabanın ilk başlarda fazla yakması normal derler ama ne derece doğru olduğunu yakında görücez...




    Dizele göre oldukça yüksek bir değer...Aynı değerleri ben benzinli Getzimle (Ankara'da genelde kısa mesafe) görüyorum...




  • Yeni araç alan arkadaşlar güle güle kullanın, hayırlı olsun.
    Bu yakıt dizel olmasına rağmen soğuk hava ve kısa mesafede 8-9 oranlardan aşağı inmiyor.Normal kitapçıktaki değerler ile gerçek hayattaki değerler çok farklı.
    Ayrıca yeni araç muayene sisteminde, far ayarlarına falan çok dikkat ediyorlarmış. Far ayarı yaptıran arkadaş varmı? Servisine getirmeden sanayideki rot balansçılarda bulunan bir alet yardımıyla yapılıyormuş bu. Servis pahalı yapar bunu. Acaba sök tak işi varmıdır bilemiyorum. Karar veremedim servis yada sanayi ne dersiniz.
    Bu arada ses yapan orjinal ön sileceklerin ikisinide değiştirdim sanayide 15TL.ses falan kesildi. adamlar kalitesiz lastik kullanmışlar, ondan bile çalıyorlar.
  • Kışın hava çok soğuk olduğund özellikle sabah ve akşam saatlerinde klimayı açmak şart oluyor getzlerde.Çünkü içerden buharlanan camlar ancak klima açılınca sıcaktayken gidiyor ama havalandırmayı açarsanız gitmiyor çoğu zaman ama dediğim gibi çok soğuk havalarda böyle yoksa havalandırma da işe yarıyor.. Ben kendi tahminim olarak arabam daha 18 binde perfprmans düşüşü bence geçici ve aldığım benzinden diye düşünüyorum cvbı bekleyip görücem depo bitince anlıcam olmadı servise gidicez artık..başka fikri olan arkadaş varsa yanıtlarsa sevinirim ...
  • mrb bende 1.4 benzınlı getz aldım pısman olur muyum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alibel

    Sevgili dostlar, dizellerin tümünde varmı bu durum bilemiyorum ama; özellikle sabahları yapıyor bu durum, aracı ilk aldığım yıllar yapmadı sanıyorum çünkü böyle bir ses 2008 de başladı. Kontak anahtarını 2.kademeye çevirdiğimde ısıtıcının sönmesini bekliyoruz ya, ikinci kademeye çevirdiğim anda cızzzzzzzzzzzzz diye inceden bir ses bir iki saniye kadar sürüyor. Ondan sonra kesiyor. Böyle bir durum yaşayanınız varmı. Yoksa sigorta yada beyinle ilgili bir problemmidir bilemiyorum.


    o kademede bujileri ısıtıyor. sorun; düşük kaliteli yakıt alınmış ve bujilerin kurum bağlanmış olabilir. enjektör temizleyici bi yakıt katkısı atıp 30 km.kadar gittikten sonra tekrar dene bakalım yapıyormu. yapmıyorsa sorun yok. sabahları özellikle havalar soğuk olduğunda yapabilir. başka bir şeye ihtimal vermiyorum.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: sandac

    derebeyii isimli arkadaşım mesele plastik ya da metal meselesi değil zaten. yazdığım mesajları okursan bana hak verirsin.

    dendi ki o aracın 904 kg olması doğal her tarafı plastik de ondan.
    ben de dedim ki plastik olmasının sebebi var. sonra dedi ki getz boşa almadı euroncap ta o kadar yıldızı.
    ben de dedim ki konu yıldız meselesiyse plastik arabanın yıldızı getz'den daha çok.

    acizane bunlar benim fikirlerim. anlatabildim mi?

    edit: ekleme

    bu konu getz konusu. konu dışına çıkıyorum istemeden. vaz geçmiştik ama tekrar alsak mı diye düşünmeye başladık. nasip olursa alırız gibi geliyor.

    alırsak fotoları koyarım ve yorumlarımı yazarım buraya.



    sandac,

    editlenmiş bir mesajın, orjinalliğini kaybetmiş bir araba gibi etkisi az olur düşüncesindeyim. mümkünse az editleri az tutarsak daha sağlıklı sonuç ve yargılara varmamız mümkün olacaktır diye düşünüyorum.




  • Cerkez arkadaşım hayırlı olsun sıfır mı aldın yazmamışssın.Bence çok iyi bir tercih.Getz de en memnun olacağın şeyler motor perfprmans (beygir gücü çekiş),kullanım kolaylığı,ferah görüş açısı ve sorunsuz bir otomobil.Kesinlikle pişman olacağım bişey başıma gelmedi arabamdan çok memnunum eşim de çok sviyor o da kullanıyor..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: derebeyii

    araç içindekilerin güvenliği için ağırlık tek şart değil zaten.

    bana göre ağırlık şundan gerekli;
    memleketimizin yolları çok kalitesiz, sürekli çukurlar, dalgalı zemin, ağır vasıların verdiği zararlar, belli hızdan sonra araç bozuk satıhda iken tekerleklerin yolla teması azalabiliyor, yada bazen anlık zıplamalar olabiliyor, malum yerçekimi kuvveti var geri yere çekiyor aracı.

    sonuç olarak bizim aracın yolla temasını kaybetmemesi için diğer şartlar aynı kalmak kaydıyla ağır olması ötekilere göre bir avantajdır.

    2006 da aracımı alırken (ki ilk aracımdır ve sıfır aldım), rakip olan araçlarla yaptığım kıyaslama da benim kararımda en büyük etken ağırlığı oldu. daha ağır olması yüzünden benzerlerinden daha fazla yakacağını da biliyordum.

    bu kararımın doğruluğunu da en çok şehir içinde özellikle kavşakların etrafındaki yol bozukluklarında çok defa abs nin devreye girmesi ile test etmiş oldum, çünki temas sorunu bozuk zeminde çok yaşanıyor ve abs devreye giriyor.

    lastiklerin basıncı amortisörler vsvs de etkili ama bana göre ağır aracın yere teması koruması daha kolay, bu da güvenli geliyor bana.

    opel korsa, punto, clio, eski kasaları hep çok hafifti, 206 da öyle idi 207 de ağır bir araç yaptılar.

    daha önceki yazılarda bizim aracın bir 50 kg kadar daha hafif olmasını da tercih edeceğimi belirtmiştim bazı başka düzeltmeler ile birlikte, i20 de beklentilerimi büyük ölçüde karşılayacaklar öğrendiğimiz kadarıyla, ama ben aracımı aldığımda diğerleri ile arasında donanım özellik ve fiyat kıyaslamasında oldukça avantajlı olduğunu gördüm ve aldım, şimdi ki durumda hangi marka neyi kaça satıyor bilemiyorum, iyi bir kıyaslama yapmak gerekir her açıdan.


    derebeyi,

    güzel bir çalışma olmuş.

    merak ettiğim, şehir içinde hoplama zıplamada neden absnin devreye girdiği..

    örneğin, sol ön teker, sol arka teker, sağ arka teker yere temas halindeyken, sadece sağ ön teker yerle teması kesmişken (zıplama anı), hangi tekerin abs etkisi gösterdiği, ebdnin ise nasıl bir etki yaptığı.

    aydınlatırsanız sevinirim.




  • Sol ön lastik yanak yapmış gibi geldi. Dün akşam iş dönüşü "dur şuna hava basayım" dedim. Meğerse, benim lastiklere 35 bar hava basmışlar.

    Hemen 29'a indirdim. Sizce sıfır bir araca neden 35 bar basma gereği duydular. Bir de şu aklıma geldi; iş yerinden 7-8 kilometre sonra lastiklerin havasına baktım. Bu kadar mesafede ısınmadan dolayı genleşme olabilir mi?...
  • 
Sayfa: önceki 789790791792793
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.