Şimdi Ara

██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ ██ (845. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
32.938
Cevap
125
Favori
2.788.277
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 843844845846847
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ihsan1987

    Rampada geri vitese atsam araba yine aşağıya kayıyor.Rampa biraz dik.Arabayı stop ederken el frenini cekerir.Sonra geri vitese atar arabayı o şekil bırakırım.

    Bir başka sorum arabayı rampada bıraktığında araba kaymıyor.Peki kendiliğinden tel kopup vs.Arabanın kaçma şansı varmıdır.



    geri vitese nasıl takıyorsunda araba hareket ediyor anlamadım

    normalde etmemeli

    yokuş yukarımı bırakıp bide geriye takıyorsun

    o zaman hareket eder tabii

    tel koparsa ve araba boştaysa tabii araba gider
  • Yokuşlarda park ederken lastikleri de kaldırım tarafına çevirmek iyi olur. El freni teli öyle kolay kolay kopmaz ama diyelim ki oldu, kaldırım aracı tutar.

    Takoz niyetine sağlam irice bir taş da konulabilir.

    Konuyla ilgili bi anekdotu anlayatım... Bizim, Ankara sitelerde dükkanı olan mobilyacı bir abimiz var. Peder bey buna, "araba için tahta tokoz yapsana bana" der... Bikaç gün sonra abimiz elinde gıcır gıcır boyalı, cilası da atılmış bir tokazla gelir...
    Peder beyle denedik; asvalta koyunca takozun kendi, kızak gibi aşağı doğru kayıyor. Ki ohhhooo bırakın daha bir de bu yokuşta arabayı tutacak...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi semb -- 14 Mayıs 2009; 15:49:01 >
  • Araştırma yaptım rampa çok dik oldugundan kayabiliyormuş.Araba aşağı bakarken geri vites atıp stop ettiğimde hafif hafif diş atılıyor el frenini cekmezsem yani rampada durmuyor.

    Ayrıca aracımın arka camlarına film çektirmeyi düşünüyorum acaba rezistanslara zarar verirmi.Aracına film cektiren arkadaşlar nasıl yakışıyor mu?
  • arka cama ben film çekmedim

    gece far için vs düşünüyosan şu kare güneşlikler iyi oluyor

    koyuyorum 2 tane gece arka arabanın farı rahatsız etmiyor o zaman
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ihsan1987

    Araştırma yaptım rampa çok dik oldugundan kayabiliyormuş.Araba aşağı bakarken geri vites atıp stop ettiğimde hafif hafif diş atılıyor el frenini cekmezsem yani rampada durmuyor.

    Ayrıca aracımın arka camlarına film çektirmeyi düşünüyorum acaba rezistanslara zarar verirmi.Aracına film cektiren arkadaşlar nasıl yakışıyor mu?


    yaklaşık 1.5 yıldır camlarımda film var.arka rezistanslara zarar vermedi vermez de ama sana tavsiyem benim gibi en koyu siyah yaptırma dünya siyahtan öte bişey değil.en güzel yani isterlerse arkamdan spot yaksınlar az bi ışık geliyor
  • Rampada araç bırakma hakkında bişey daha duydum. Arabanın burnu yokuşa doğru ise geri vitese, arka kısmı yokuşa bakıyorsa 1. vitese atıp yükü şanzımana bindirilmeliymiş. Ben hep o şekilde bıraktım. Bi sorun yok. Kayma falan da yapmıyor. Ha tabi çok dik rampada bırakıyorsanız elbette atlama yapar.
  • ters oldu galiba

    burun yokuşa ise 1 e takmalısın normalde
  • Arkadaşlar Getz almayı düşünüyorum öğrenciyim ilerleyen zamanlarda da çok ufak tefek modifiye yaparım
    şu arabayı buldum giresun'da olduğum için fazla bi şansım yok
    bakıp bir fikir verir misiniz sizce bu fiyata alınır mı? yakıt durumu ne olur?



    Marka Hyundai
    Seri Getz
    Model 1.4 GL
    Yıl 2006
    Km 44700
    Renk Mavi
    Motor Hacmi 1301 - 1600 cm3
    Motor Gücü 100 beygire kadar
    Yakıt Tipi Benzinli
    Vites Manuel
    Aktarma Önden Çekiş
    Kasa Tipi Hatchback 5 kapı
    Garanti Kapsamında Evet


    Fiyat: 17.200 TL
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 3t3rnal

    Arkadaşlar Getz almayı düşünüyorum öğrenciyim ilerleyen zamanlarda da çok ufak tefek modifiye yaparım
    şu arabayı buldum giresun'da olduğum için fazla bi şansım yok
    bakıp bir fikir verir misiniz sizce bu fiyata alınır mı? yakıt durumu ne olur?



    Marka Hyundai
    Seri Getz
    Model 1.4 GL
    Yıl 2006
    Km 44700
    Renk Mavi
    Motor Hacmi 1301 - 1600 cm3
    Motor Gücü 100 beygire kadar
    Yakıt Tipi Benzinli
    Vites Manuel
    Aktarma Önden Çekiş
    Kasa Tipi Hatchback 5 kapı
    Garanti Kapsamında Evet


    Fiyat: 17.200 TL




    üstad bende 2006 dizel getz var 17000 ytl ben satamıyorum.benzinlisine o kadar para vermek akıl işi değil.bi de tüp takıcaksın sana 19000 liraya gelir ki hiç düşünme.dizel daha iyi bence hem performans olarak hem az yakması hem de sonradan bi sisteme ihtiyacın olmayacak(tüp gibi)
  • Ankara'daki arkadaşlara sorayım; servis haricinde Hyundai orijinal parça, kaliteli aksesuar satan neresi var.

    Bir de kauçuk paspas ve güneşlik için ne önerirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi semb -- 15 Mayıs 2009; 9:56:16 >
  • o fiyatları şehirden şehire fark ediyor diyorlar internette 21750 olmuz dizelller acaba diğer illerde durum nasıl...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: JimBeam

    Arkadaşlar günaydın. Dün akşam üstü mahalledeki saatçiye gittim. Saatin pili bitmişti. Bi baktım çakı gibi açılan anahtarlardan var. Dedim usta bunu nasıl yapıyorsun. Senin anahtardaki çipi söküp buna takıyoruz dedi. 20 TL ye yaparım dedi. İyi peki diyerek büyük bir hata yaptım. Adam anahtarın içini açarken bizim çipe zarar vermiş ucundan. Neyse taktı. Arabaya geldim çalışmıyor geri gittim söylene söylene yok işte yapacağım bişey yok gbilerinden konuştu anahtarı fırlatıp attım. Şimdi yedek anahtarla kullanıyorum arabayı. Serviste 70 TL diyor yeni anahtara.

    Henüz kaskoyu yaptırmadım. Acaba hangi kasko şirketinde ücretsiz anahtar servisi var ?


    bildiğim kadarıyla anadolu ile axa şirketinde.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hasanmerto


    quote:

    Orjinalden alıntı: ffmsahin

    hasanmerto,

    meslek nedir?


    Merhaba...

    Makine mühendisiyim.

    İmalat ve Planlamadan sorumlu mühendis olarak görev yapıyorum


    Yukarıdaki tavsiyenizi de gördüm. Ben şöyle bir araç buldum çalıştığım şirkette, 2006 40bin km de , tek hava yastık,1.4 AB AC model.

    Piyasası neyse 1000 lira aşağısına veririrm dedi satan arkadaşımız...

    Bakalım böyle bir durumda heralde 14 gibi alınabilir bu araç??

    Ne dersiniz?


    14e verirse kaçırma derim. ayrıca 1.4 mü 1.3 mü iyi bak derim motor hacmine. ayrıca aracın servis geçmişini ve kasko-trafik sigorta hasar geçmişiniwww.tramer.org.tr poliçe sorgulama ekranından araştır... günümüzde en çok kilometre geri çekme olayı ve hasarlı araçları tamir edip satma var, türkiye otomotiv satıcıları derneği açıkladı resmi olarak.
    genel olarak konuşuyorum:bir aracın ilk fiyat çekildiği zaman düşük fiyata satıcının razı olur gözükmesinde en büyük etken, aracın egzost sisteminin değişmesi gereken patlak-deliklerinin olması (en az 1.5lira), veya motorun aşırı zorlandığı için (3500devirden yukarda veya 2000 devirden aşağıda sürekli kullanımı) pistonların aşırı yıpratması, dolayısıyla da motorun çalışırken hava yapmaya başlamasıdır. anlamak için motor ustaları, motor yağ ekleme kapağını açarlar, motoru çalıştırtırlar, ellerini yağ ekleme kapağının oraya kapatırlar, gaza bas derler, motoru 3000devirde çalıştırtırlar ve basınca bakarak hava üfleyip üflemediğine bakarlar.
    doğrumudur, teknik olarak izahını bilmiyorum. ama aldığım ve geri vermek zorunda kaldığım 2 arabada işe yaradı, gerçekten de üflüyordu ve servisi bile motor fazla gitmez veya ilerleyen zamanda problem yapar dedi. hele hele sürekli devirsiz kullanılan getzlerin 85binden sonra ağır motor bakımı yapmak icap ettiğini öğrendikten sonra bu forumda.. devirli kullanılan getzlerin ise 1 yıl içinde 160bini sorunsuz atlattığını bildikten sonra...

    motor-egzos sorunu yoksa verdiğin paraya değer.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ihsan1987

    Merhaba arkadaşlar 6 ay önce normal bakımını yatırmıştım aracımın.Şuanda el frenleri cok gevşedi.Yani eskiden 3 diş ile rampada dururken şimdi sonuna kadar çekmek zorunda kalıyorum.Acaba fazla bir fiyat çıkarırlarmı.Rampada bıraktığım için gevşiyor sanırım.Tekerleğin altına taş koyulduğunda gevşeme tekrar yaparmı?


    ihsan, gevşemesinin sebebi senin rampada bırakman falan değil, ama tekerleğin altına taş koyarsan daha garantiye bağlarsın işini el freni teli koparsa kaçmasın diye.

    el freninin gevşemesinin sebebi:
    aracı kullandıkça frene bastığın için fren balatalarının fren diskini aşındırmasıyla oluşan milimetrik farkın, upuzun el freni teline 1-2 diş olarak yansıması.

    el freni için servise gittiğinde vidayı gevşetip telin az daha berisinden tekrar vidalıyorlar, ince işi yok yani uzun uzun.. o yüzden de para almıyorlar..

    hem ayarlayayım hem servisinize bakayım, nasıl güzelmi ilgileniyormusunuz, bakımımı sizin ordan yaptırırım falan diye sallarsan yanına üçbeş iş de beleş yaptırabilirsin boya rütuşları falan.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: JimBeam

    El freni hakkında ben hiçbir zaman el frenine yük bindirmem. Vitese takar yükü şanzımana veririm. Güvenlik için el frenini çekerim. Böyle olunca el frenini zorlamaz araç.

    süpersin
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ihsan1987

    Rampada geri vitese atsam araba yine aşağıya kayıyor.Rampa biraz dik.Arabayı stop ederken el frenini cekerir.Sonra geri vitese atar arabayı o şekil bırakırım.

    Bir başka sorum arabayı rampada bıraktığında araba kaymıyor.Peki kendiliğinden tel kopup vs.Arabanın kaçma şansı varmıdır.


    rampada geri vitese atarsan geri vitese geçmemesi normaldir.
    sebebi: örneğin.
    yukardan aşağıya 1.viteste geldin, frene ve debriyaja bastın, arabayı durdurdun, vitesi boşa aldın, ayağının biri frende biri debriyajdayken geri vitese taktın, GEÇMEZ..
    bir ayağın frende durmaya devam ederken debriyajdaki ayağını kaldırıp tekrar debriyaja basman lazım ki yağ pompalasın şanzumana. şimdi geri vitese tak, CUK oturdu.
    arabayı stop et.
    sonra frenden çok hafif ayağını kaldırıp motora ver aracın yükünü yarı oranında, sonra o haldeyken el frenini çek, sonra ayağını frenden kaldır, motora ve el frenine ortak yük binmiş olur.
    rampa dikse zaten, sen gerivitese taksan bile el frenini çekmezsen veya yumuşak yük bindirmezsen ya elfrenini kopartırsın, ya da araç geri viteste olsa bile aracın ağır olması ağır basacağından motor pistonunu yavaş yavaş hareket ettirir terse çevirir pistonları yani öne doğru....

    en sağlıklısı,
    aracın yükünü motora bindir, el frenini çek, sonra en az 2 tekerine taş koy. taş koyarken de aracın ağırlığı en çok hangi tarafta ise o taraftaki tekerlere taş koy, yoksa aracın hafif olan kısmına koyarsan tutmaz aracı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: semb

    Yokuşlarda park ederken lastikleri de kaldırım tarafına çevirmek iyi olur. El freni teli öyle kolay kolay kopmaz ama diyelim ki oldu, kaldırım aracı tutar.

    Takoz niyetine sağlam irice bir taş da konulabilir.

    Konuyla ilgili bi anekdotu anlayatım... Bizim, Ankara sitelerde dükkanı olan mobilyacı bir abimiz var. Peder bey buna, "araba için tahta tokoz yapsana bana" der... Bikaç gün sonra abimiz elinde gıcır gıcır boyalı, cilası da atılmış bir tokazla gelir...
    Peder beyle denedik; asvalta koyunca takozun kendi, kızak gibi aşağı doğru kayıyor. Ki ohhhooo bırakın daha bir de bu yokuşta arabayı tutacak...



    kaldırım veya duvar tarafına tekerleri tam çevirmek akıllıca bir iş.. ayrıca taştan başka cilalı takoz yaptırmak ve asfaltta aracı kaydırmak benim de başıma geldi.. işe yaramıyor. tırkıklı ve yeri tutacak bişey lazım. bazıları tahtaya kalın çiviler çakıp birkaç milim ucunu dışarda bıraktırıyorlar asfalt için. cilalı takoz toprak yolda tutar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ihsan1987

    Araştırma yaptım rampa çok dik oldugundan kayabiliyormuş.Araba aşağı bakarken geri vites atıp stop ettiğimde hafif hafif diş atılıyor el frenini cekmezsem yani rampada durmuyor.

    Ayrıca aracımın arka camlarına film çektirmeyi düşünüyorum acaba rezistanslara zarar verirmi.Aracına film cektiren arkadaşlar nasıl yakışıyor mu?


    aracın arka camına film çektirme. yazın sıcaktan ve kışın soğuktan çatlayıp erip bazende rezistansı çalıştırmak zorunda kalınca tırtıklanıp bombe yapabiliyor ve filim kalitesizse pelte pelte düşme yapabiliyor. pelte pelte durumundayken sökmeye kalktığında da sökemiyorsun kolay kolay.. en güzeli: rulo şeklinde yukardan aşağıya çekmeli cam perdeleri veya, vantuzlu yazlık cam güneşlikleri. hem ucuz, hem portatif, hem getze yakışıyor.

    ben de ihtiyaçtan geçen yaz çok düşündüm araştırdım, en sonunda 2 tanesine 15 lira verip kaliteli bişey aldım kullandım memnun kaldım, bu yaz da kullanacam aynılarını.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 3t3rnal

    Arkadaşlar Getz almayı düşünüyorum öğrenciyim ilerleyen zamanlarda da çok ufak tefek modifiye yaparım
    şu arabayı buldum giresun'da olduğum için fazla bi şansım yok
    bakıp bir fikir verir misiniz sizce bu fiyata alınır mı? yakıt durumu ne olur?



    Marka Hyundai
    Seri Getz
    Model 1.4 GL
    Yıl 2006
    Km 44700
    Renk Mavi
    Motor Hacmi 1301 - 1600 cm3
    Motor Gücü 100 beygire kadar
    Yakıt Tipi Benzinli
    Vites Manuel
    Aktarma Önden Çekiş
    Kasa Tipi Hatchback 5 kapı
    Garanti Kapsamında Evet


    Fiyat: 17.200 TL




    fiyatı pahalı. benim araba aynı km.de dizel olduğu halde ve donanımlı olduğu halde internette 17.5-18.5 arası.

    hem bu arabanın makyajlı (sis farı klima, gövde rengi tampon ayna kapı kolu spoiler eski kasamı yeni kasamı, klima varmı) olup olmadığı bile belli değil
    bu arabanın. GLS lerde klima var, GL modelinde klima yok, sanırım bu araba 2005 hazirandan sonra çıkmış bir 2006 model olsa gerek. getz 2005 yılın ağustostostan sonra yeni kasayla beraber bazı ufak tefek sayılabilecek değişiklikleri oldu ve 2006 yılında mart ayında makyajlandı diye hatırlıyorum. çünkü ben 2006 nisan ayında aracı sıfır aldım ve benimki yeni kasa makyajlı modeli. ayrıca 2006 makyajlı modeliyle beraber klima getzde standart oldu. klimasız olan tipleri 2005 modeldi en son.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 3t3rnal

    Arkadaşlar Getz almayı düşünüyorum öğrenciyim ilerleyen zamanlarda da çok ufak tefek modifiye yaparım
    şu arabayı buldum giresun'da olduğum için fazla bi şansım yok
    bakıp bir fikir verir misiniz sizce bu fiyata alınır mı? yakıt durumu ne olur?



    Marka Hyundai
    Seri Getz
    Model 1.4 GL
    Yıl 2006
    Km 44700
    Renk Mavi
    Motor Hacmi 1301 - 1600 cm3
    Motor Gücü 100 beygire kadar
    Yakıt Tipi Benzinli
    Vites Manuel
    Aktarma Önden Çekiş
    Kasa Tipi Hatchback 5 kapı
    Garanti Kapsamında Evet


    Fiyat: 17.200 TL




    giresundan böyle bir araba almaktansa trabzondan daha ucuzunu al.
  • 
Sayfa: önceki 843844845846847
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.