Şimdi Ara

██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ ██ (932. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
32.938
Cevap
125
Favori
2.788.271
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 930931932933934
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 4polat -- 7 Aralık 2009; 16:53:30 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dix1

    araçlarınızı dikkatli kullanın arkadaşlar dünyanın yol tutuşu en kötü araçlarından birtanesi getz'dir isteyen araştırsın kendisine zıplayan araba diyenlerde mevcuttur ama dikkat..


    Sağol yahu iyi ki uyardın. Hemen satayım benim dört yıldır kullandığım Getzi, hiç farketmemiştim zıplaya zıplaya seyahat ettiğimi...(!!!) Laf ola beri gele...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mesut616


    quote:

    Orijinalden alıntı: yuci

    7 aralıkta hyundai serviste %25 indirim varmış,
    yağlar, sıvılar indirimde değilmiş



    sadece 7 aralıktamı yoksa 7 aralıktamı başlıyor link varsa atabilirmisiniz.teşekkürler.


    7 aralıkta başlıyormuş, işyerime gelen hyundaide çalışan bir kişi dedi bitiş tarihini sormak aklıma gelmedi
  • ortalama 2 hafta felan sürüyor kampanya genellikle
  • Hyundai kış kampanyası 7 Aralık-16 ocak arasıdır.
    %25işçilikte, %25 yedek parçada.
  • arkadşlar merhaba.beni bir konu hakkında aydınlatırsanız sevinirim.2006 model dizel makyajlı kasa getz,abs yok tek hava yastığı,cd çalarlı araç için 16250 tl isteniyor.araç km 51.000 km.araç temiz.sizce fiyat nasıl şimdiden tşk.
  • Çok temiz ve kazası değişeni yok ise bence normal. Ama keşke o fiyata full modelini alabilseniz.
  • Biarkdaş aracın zıplattığını yazmış...

    Zıplattığı doğru, yol tutuşuna tam kötü demek sanki herşey süspansiyonda bitiyor gibi algılanıyor ama değil...
    Süsüpansiyon+yüksek yapısı+direksiyon sistemi+lastikler...
    Ben aracımı sıfır alıp 7000 km de sattım, satmamın tek sebebi arabayı kontrol edemememdir... Araç şöförün tepkilerine maalesef cevap veremiyor ve sürüş güvenliği ni ciddi şekilde tehlikeye sokuyor... Aracım dizel getz di, ve akıll almaz derecede kötü bir direksiyon sistemi vardı... Eğer aracın direksiyonu mekanik olsa emin olun mükemmel olurdu... Bu konuda müşteri hizmetlerini aradım geri dönmediler, servise gittim sorun yok dediler... Sorun var deseler yapacakları da bişey yok gibi aslında, çünki imal ederken yanlış yapmışlar.... Direksiyon sistemi hakkında daha önce buraya ayzmıştım, o zamnalr araba ben de idi ve tahüümül edmeyerek zararı da gözü alıp sattım ve şimdi rahatım... Eğer özellikle dizel getz alma aşamasında olnalar varsa, ayrıntılı açıklmayı onlsara yaparım bana özel mesaj atsınlar, sunuçta herkesin canı kıymetli ve parası da değerlidir, burada karalama değil doğruyu yazıyorum....
    Eğer getz alacaksanız şunlara diaakat edin... Direksiyon sisteminin tepkisizliğine ve çok sert olup ters direnç göstermesine(dizel için), vites sistemin kemikli oluşu ve ses li geçmesi, tıkırtılı bir araba oluşuna, süspansiyonun iyi olmayışına, fren sisteminin kötü oluşu( iki kere sert fren yaptım ikisin de de araba gideceği yeri şaşırdı), orjinal lastiklerinin kötü oluşuna....
    Bir iki de iyi yönünü yazayım... Motor, tartışmasız çok kuvvetli(dizel)... Yüksek olması yollarımız için uygun, ön taraf oturma alanı görüş mesafesi iyi...

    Şu an Fiat linea nın en üst modeli 1.4 turbo aracım var, benzinli... Getzin motorundan sonra çıtayı düşürmek istemedim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hellomoto -- 10 Aralık 2009; 2:35:36 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hellomoto

    Biarkdaş aracın zıplattığını yazmış...

    Zıplattığı doğru, yol tutuşuna tam kötü demek sanki herşey süspansiyonda bitiyor gibi algılanıyor ama değil...
    Süsüpansiyon+yüksek yapısı+direksiyon sistemi+lastikler...
    Ben aracımı sıfır alıp 7000 km de sattım, satmamın tek sebebi arabayı kontrol edemememdir... Araç şöförün tepkilerine maalesef cevap veremiyor ve sürüş güvenliği ni ciddi şekilde tehlikeye sokuyor... Aracım dizel getz di, ve akıll almaz derecede kötü bir direksiyon sistemi vardı... Eğer aracın direksiyonu mekanik olsa emin olun mükemmel olurdu... Bu konuda müşteri hizmetlerini aradım geri dönmediler, servise gittim sorun yok dediler... Sorun var deseler yapacakları da bişey yok gibi aslında, çünki imal ederken yanlış yapmışlar.... Direksiyon sistemi hakkında daha önce buraya ayzmıştım, o zamnalr araba ben de idi ve tahüümül edmeyerek zararı da gözü alıp sattım ve şimdi rahatım... Eğer özellikle dizel getz alma aşamasında olnalar varsa, ayrıntılı açıklmayı onlsara yaparım bana özel mesaj atsınlar, sunuçta herkesin canı kıymetli ve parası da değerlidir, burada karalama değil doğruyu yazıyorum....
    Eğer getz alacaksanız şunlara diaakat edin... Direksiyon sisteminin tepkisizliğine ve çok sert olup ters direnç göstermesine(dizel için), vites sistemin kemikli oluşu ve ses li geçmesi, tıkırtılı bir araba oluşuna, süspansiyonun iyi olmayışına, fren sisteminin kötü oluşu( iki kere sert fren yaptım ikisin de de araba gideceği yeri şaşırdı), orjinal lastiklerinin kötü oluşuna....
    Bir iki de iyi yönünü yazayım... Motor, tartışmasız çok kuvvetli(dizel)... Yüksek olması yollarımız için uygun, ön taraf oturma alanı görüş mesafesi iyi...

    Şu an Fiat linea nın en üst modeli 1.4 turbo aracım var, benzinli... Getzin motorundan sonra çıtayı düşürmek istemedim



    Arkadaşlar merhaba,

    Yaklaşık 2 aydır ben de 2008 model AB AC ABS Getz Dizel araç kullanıyorum. Aracı 2 ay önce 2. el olarak yetkili hyundai bayisinin ekspertiz raporu ile sorunsuz satın aldım. Aldığımda 29.00 km deydi, şu an araç 33.500 km de .

    Yukarıdaki yorumların çoğuna katılmdığımı belirtmek isterim. (Yukardaki "vites sistemin kemikli oluşu ve ses li geçmesi,fren sisteminin kötü oluşu" yorumlarına katılmıyorum. aracım abs li, ve frenler gayet başarılı, yalnız dozlamasına iyi alışmak lazım. Ancak "Direksiyon sisteminin tepkisizliğine ve çok sert olup ters direnç göstermesine, tıkırtılı bir araba oluşuna, süspansiyonun iyi olmayışına, orjinal lastiklerinin kötü oluşuna" aynen katılıyorum.) Aracın yol tutuşu gerçekten kötü, direksiyon sistemi ise yukarıda belirtildiği gibi akıl almaz derecede kötü. Hatta 2 hafta kadar önce aracın kontrolünü kaybederek aracın arkasının savrulması yüzünden ufak bir kaza yaptım (sol ön jant ve lastik değişti, rot balans ayarı yapıldı). Oldukça ucuz atlattığım bir olaydı.

    Bunların üzerine aracın tüm amortisörlerini değiştirdim, Bridgedstone marka Turanza ER 300 model 185/65/14 ebatlarında kaliteli lastikler taktırdım ve jantları da alüminyum alaşımlılar ile değiştirdim. Yol tutuşta gözle görülür iyileşme olsa da halen hedeflediğim seviyelerde değil malesef. Görülen o ki helezon yaylarının da değişip daha kısa olanları ile değiştirilmesi gerekmekte.

    Ancak maalesef direksiyon sistemine yapakcak bir şey bulunmuyor. Park manevralarında ağır kalıyır, yolda giderken hissiz ve aracı kontrol etmeyi zorlaştırıyor...

    Araç satın alırken beklentileri iyi belirlemek gerekiyor. Ben; az yakıt tüketen, ekonomik, yedek parçası bol ve ucuz, servis ve 2. el sıkıntısı olmayan bir araç satın almak istedim ve buna paralel olarak yerinde bir seçim yaptığımı tüm bu olumsuzluklara rağmen düşünüyorum. Çünkü standart kullanıcılar için araç gayet yeterli özellikte. Yakıt tüketimi gayet düşük (şehir içi ortalaması İst. en sıkışık trafiğinde 6.1 seviyelerinde), ki bundan birkaç hafta önce foruma "getz dizel fazla yakıt tüketiyor" diye bir başlık açmıştım. Kullandıkça ve araca alıştıkça bunun doğru olmadığını şu an rahatlıkla söyleyebilirim.

    Özetle; araç günümüz standatrlarını karşılamakta ve yeterli sürüş güvenliği/konfor sunmaktadır, fazlasını beklememekte fayda var diye düşüünüyorum. Benim yaptığım müdahalelerel standartlar biraz daha yukarıya çekilmekte. Ancak maliyet 1000 tl civarında.
  • valla arç güzel temiz birşeye benziyor

    ama benim 44000 deki 2005 dizel bile opara ya eder ya etmezken

    benzinli ve manuel bi araç zor açıkçası

    belki sizin orda piyasa yüksaketir bilemiyorum ama istanbula göre bay baya yükske fiyat
  • Çift hava yastığı, Abs'li, deri direksiyon, krom kaplamalı bir model olduğu için o fiyata satabilmeniz bence mümkün.

    Mal alıcıya satılır sözüyle beraber Hayırlı satışlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi biuu -- 10 Aralık 2009; 18:36:36 >
  • Arkadaşlar ne yaptınız tam arabamı sattım.Sıfır getz almak niyetindeydim yukarıyı okuyunca hayal kırıklığına uğradım.Bir sorum olacak bazı sitelerde okudum getz 2010 dan itibaren üretilmeyecek gibi yazılar okudum.Eğer bu doğruysa sıfır otomatik lpg li bir getz almak mantıklımıdır(Alacağım araç eşimden dolayı otomatik olmak zorunda).Yoksa ikinci el başka marka otomatikleremi yönelelim?Herkese teşekkürler.
  • Arkadaşlar;

    Getzin ön camında oluşan buğuyu gidermek için kılavuzda belirtilen 3 madde kafamı kurcaladı. Şöyle ki uygulamada buğuyu gidermek için cama soğuk hava üfleme pozisyonundan bahsederken bir arkadaşımda ki Megane II aracının ön konsolunda buğuyu gidermek için tam tersine sıcak hava üfeleme pozisyonu gösteriliyor.

    Acaba hangi seçenek doğru? (Getz'deki gibi ön cama soğuk hava mı yoksa Megane II'deki gibi ön cama sıcak hava mı üflendirmeli)

    Fizik ve kimyada doğa olaylarının tek bir gerçeği vardır.

    Görüşlerinizi ve deneyimlerinizi bekilyorum!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FauFau

    Arkadaşlar ne yaptınız tam arabamı sattım.Sıfır getz almak niyetindeydim yukarıyı okuyunca hayal kırıklığına uğradım.Bir sorum olacak bazı sitelerde okudum getz 2010 dan itibaren üretilmeyecek gibi yazılar okudum.Eğer bu doğruysa sıfır otomatik lpg li bir getz almak mantıklımıdır(Alacağım araç eşimden dolayı otomatik olmak zorunda).Yoksa ikinci el başka marka otomatikleremi yönelelim?Herkese teşekkürler.


    Merhabalar,

    Yukarıdaki yazımda da belirttiğim gibi, beklentilerinizi iyi belirlemenzide fayda var. Alırken diğer rakiplerine göre oldukça ucuz, az yakıt tüketen, ekonomik, yedek parçası bol ve ucuz, servis ve 2. el sıkıntısı olmayan bir araç araç satın almak istiyorsanız bu araç sizin için ideal. Hele ki standart bir sürücüyseniz, aracı zorlamayan, dikkatli araç kullanan ve limitlerde kullanmaktan kaçınan bir kişi iseniz, bu araç yeterli sürüş ve konfor özellikleri ile sizin işinizi rahatlıkla görecektir.

    Ben araçtan memnunum diyebiliyorum. Daha önce 9 yıl gibi uzun bir süre Honda civic kullanmış biri olarak yol tutuş kriterlerimin yüksek olması sanırım doğaldır. Sonuçta şu da bir gerçek ki, bu sınıftaki araçların çoğunun yol tutuşları diğr üst sınıflardakine kıyasla doğal olarak daha alt seviyelerde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *bulut*

    Arkadaşlar;

    Getzin ön camında oluşan buğuyu gidermek için kılavuzda belirtilen 3 madde kafamı kurcaladı. Şöyle ki uygulamada buğuyu gidermek için cama soğuk hava üfleme pozisyonundan bahsederken bir arkadaşımda ki Megane II aracının ön konsolunda buğuyu gidermek için tam tersine sıcak hava üfeleme pozisyonu gösteriliyor.

    Acaba hangi seçenek doğru? (Getz'deki gibi ön cama soğuk hava mı yoksa Megane II'deki gibi ön cama sıcak hava mı üflendirmeli)

    Fizik ve kimyada doğa olaylarının tek bir gerçeği vardır.

    Görüşlerinizi ve deneyimlerinizi bekilyorum!



    soğuk hava pek işe yaramıyor

    ben sıcak hava kullanıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *bulut*

    Arkadaşlar;

    Getzin ön camında oluşan buğuyu gidermek için kılavuzda belirtilen 3 madde kafamı kurcaladı. Şöyle ki uygulamada buğuyu gidermek için cama soğuk hava üfleme pozisyonundan bahsederken bir arkadaşımda ki Megane II aracının ön konsolunda buğuyu gidermek için tam tersine sıcak hava üfeleme pozisyonu gösteriliyor.

    Acaba hangi seçenek doğru? (Getz'deki gibi ön cama soğuk hava mı yoksa Megane II'deki gibi ön cama sıcak hava mı üflendirmeli)

    Fizik ve kimyada doğa olaylarının tek bir gerçeği vardır.

    Görüşlerinizi ve deneyimlerinizi bekilyorum!


    Zaten ön camdaki buğu araca oturur oturmaz başlıyor. Motor soğuk olduğu için istediğin kadar uğraş sıcak hava üfletemezsin, sıcak konumda da olsa, soğuk konumda da olsa soğuk üfler fan.
    Kış gününde de kimsenin motor sıcakken soğuk hava üfleteceğini sanmıyorum.

    Ama buğuyu hızlı çözmek için fan+klima çalıştırmanız baya yardımcı olur.

    Mantığı çok basit klima havayı kurutuyor böylece buğu daha hızlı çözülüyor. Buğu gittikten sonra klimayı kapatınız çünkü manuel klimalar ısıtma yapmaz.Boşa yakıt harcamayın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: biuu


    quote:

    Orijinalden alıntı: *bulut*

    Arkadaşlar;

    Getzin ön camında oluşan buğuyu gidermek için kılavuzda belirtilen 3 madde kafamı kurcaladı. Şöyle ki uygulamada buğuyu gidermek için cama soğuk hava üfleme pozisyonundan bahsederken bir arkadaşımda ki Megane II aracının ön konsolunda buğuyu gidermek için tam tersine sıcak hava üfeleme pozisyonu gösteriliyor.

    Acaba hangi seçenek doğru? (Getz'deki gibi ön cama soğuk hava mı yoksa Megane II'deki gibi ön cama sıcak hava mı üflendirmeli)

    Fizik ve kimyada doğa olaylarının tek bir gerçeği vardır.

    Görüşlerinizi ve deneyimlerinizi bekilyorum!


    Zaten ön camdaki buğu araca oturur oturmaz başlıyor. Motor soğuk olduğu için istediğin kadar uğraş sıcak hava üfletemezsin, sıcak konumda da olsa, soğuk konumda da olsa soğuk üfler fan.
    Kış gününde de kimsenin motor sıcakken soğuk hava üfleteceğini sanmıyorum.

    Ama buğuyu hızlı çözmek için fan+klima çalıştırmanız baya yardımcı olur.

    Mantığı çok basit klima havayı kurutuyor böylece buğu daha hızlı çözülüyor. Buğu gittikten sonra klimayı kapatınız çünkü manuel klimalar ısıtma yapmaz.Boşa yakıt harcamayın.



    Önerini tatbik edeceğim Biuu.
    Teşekkür ederim.
  • Bende de şöyle bir şey oluyor
    Butun camlar temiz buğu kalkıyor
    SOnra arabada üşümemek için ben ısıtmayı 1 konumunda bırakıyorum
    5 dk sonra yan camlarda aynaya baktığım noktalarda buğulanma tekrar başlıyor
    Ben tekrar ısıtmayı 2 - 3 e getiriyorum
  • GETZ BUĞU ÇÖZME

    Kışın veya yazın buğu oluşmaması için önemli olan nokta.

    Kışın kesinlikle en altta bulunan hava akış kontrol düğmesi her zaman "taze hava"(sağa itilmiş) (5) konumunda olmalıdır.

    Hızlı buğu çözmek için.

    Sıcaklık kontrolü (1) sıcak konuma getirilip, Fan kontrol düğmesi (2) 3-4. hızda olmalı.

    Hava akış kontrolü (3) defrost konumunda olmalı(en sağa çevrilmiş).


    Daha hızlı buğu çözmek için klima düğmesine (4) basılır(2 dakika). Böylelikle kışın bile klima çalıştırılmış olup klima gazının ömrü artmış olur.

    Arka camın dışarıdan buhar buz tutması, yan aynaların ıslak olması durumunda (6) numaralı butona basılır. Bu buton 30 dk sonra kendiliğinden kapanır.

    Buğudan temizlenmiş araçta buğu oluşumunu engellemek için fan kontrol düğmesi (2) 1-2 ye getirilip, havanın yüze gelmesini sağlayan panjurlar yan camlara doğru döndürülür ve yukarıdakiler aynen uygulanır.



    Getz kullanma klavuzu:http://www.hyundai.com.tr/pdf/Getz.pdf

    Hazırlayan: biuu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi biuu -- 11 Mart 2012; 20:19:30 >
  • 
Sayfa: önceki 930931932933934
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.