Şimdi Ara

Araç Hararet Yaparsa Ne Yapmalı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
33
Cevap
1
Favori
107.077
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar şimdi sıkışık trafikte gidiyorsunuz ve bir baktınız aracın hararet göstergesi olması gerekenden daha yüksekte ve fan çalışmıyor bu durumda ne yapılması gerekir?

    Araç hararet yaptığı zaman rolantide bırakılması gerektiğini biliyordum ancak, eğer fan çalışmıyor ise aracın stop edilmesi gerektiğini okudum, tam olarak doğru olanı hangisidir? Fan açılmadığı için aracı stop ettirmek daha mı mantıklı sanki? Sonuçta rolantide de dursa bu araç daha çok ısınacaktır..

    Bir forumda şu yazıyı okudum..
    "- Kaputun altından buhar yada su fışkırıyorsa ve soğutma fanı çalışmıyorsa: Motoru durdurunuz.Kaputu açmayınız, su yada buhar çıkışı durana kadar bekleyiniz .Soğutma suyu sisteminde gözle görülür bir kaçak olup olmadığını kontrol ediniz. Herşey hala çok sıcaktır, bu yüzden son derece dikkatli olunuz. .Eğer gözle görülür bir kaçak yoksa radyatör yedek deposundaki su seviyesini kontrol ediniz. Seviye MIN işaretinin altında ise, depoya MIN ve MAX İşaretlerinin ortasınak kadar soğutma suyu ekleyiniz.
    Eğer Depoda hiç soğutma suyu yoksa, radyatörede soğutma suyu eklemeniz gerekmektedir
    DİKKAT!!! Radyatör kapağını açmadan önce mutlaka motorun ve radyatörün soğumasını bekleyiniz. Aksi takdirde soğutma suyu üstünüze fışkırarak ciddi şekilde yaralanmanıza yol açabilir."

    "- Kaputun altından buhar yada su fışkırmıyorsa ve soğutma fanı çalışıyorsa: Buhar veya su görmezseniz, motoru çalışır durumda bırakarak, hararet göstergesini gözleyiniz. Eğer hararetin nedeni aşırı yük ise, motor kısa bir süre sonra soğumaya başlayacaktır. Eğer soğumaya başlarsa, hararet göstergesi orta seviyelere inene kadar bekleyin ve daha sonra aracınızı kullanmaya devam edin."



  • * Hararet durumunda kaloriferi sıcak konuma alıp çalıştırmak motorun sıcaklığını düşürdüğünü biliyorum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gs_KuRTuLuS

    * Hararet durumunda kaloriferi sıcak konuma alıp çalıştırmak motorun sıcaklığını düşürdüğünü biliyorum..
    motoru fan çalıssada çalışmasada kapatmamanız gerekmektedır çünkü motorda yağlama devam eder

    radyator kapagını açıp soğuk olmayan su eklemenız gerekmektedir eksilen su yerine birde

    ayrıyetten radyator kapagını acarken dikkatlı olmanız gerekmektedır buhar çıkacaktır ve kapak sıcaktır bezle açınız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Beetle Juice -- 14 Şubat 2010; 23:53:39 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gs_KuRTuLuS

    * Hararet durumunda kaloriferi sıcak konuma alıp çalıştırmak motorun sıcaklığını düşürdüğünü biliyorum..
    Her iki madde de doğru. Ayrıca kaloriferi en sıcak konuma getirmek çok faydalı olacaktır. Misal benim araçta kalorifer açıkken yokuş aşağı indiğimde motor normal çalışma sıcaklığında olsa bile sıcaklık düşüyor. Tabi bunda ufak hacimli dizel olmasının etkisi de var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Beetle Juice

    motoru fan çalıssada çalışmasada kapatmamanız gerekmektedır çünkü motorda yağlama devam eder

    radyator kapagını açıp soğuk olmayan su eklemenız gerekmektedir eksilen su yerine birde

    ayrıyetten radyator kapagını acarken dikkatlı olmanız gerekmektedır buhar çıkacaktır ve kapak sıcaktır bezle açınız

    Alıntıları Göster
    Kenara çekip beklemek, motor soğudukdan sonra su eklemek en mantıklısı sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ac Schnitzer.

    Kenara çekip beklemek, motor soğudukdan sonra su eklemek en mantıklısı sanırım.


    bu sırada motor ne durumda olmalı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: [dodo]

    Her iki madde de doğru. Ayrıca kaloriferi en sıcak konuma getirmek çok faydalı olacaktır. Misal benim araçta kalorifer açıkken yokuş aşağı indiğimde motor normal çalışma sıcaklığında olsa bile sıcaklık düşüyor. Tabi bunda ufak hacimli dizel olmasının etkisi de var.

    Ahh ahh aklıma bizim emektar dizel Vectra geldi felaket hararet yapardı Adana otobanında +40 derecede kaloriferi en sıcağa almanın tadı paha biçilemez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: !!!Chinogolog!!!

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ac Schnitzer.

    Kenara çekip beklemek, motor soğudukdan sonra su eklemek en mantıklısı sanırım.


    bu sırada motor ne durumda olmalı?

    Alıntıları Göster
    herkes motor stop edilmez, rölantide beklenir diyor. devir daim motoru arıza yaptıysa, kayış koptuysa yada fan çalışmıyorsa rölantide hararet nasıl düşecek? bence hararet daha fazla artmadan stop edilmeli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: !!!Chinogolog!!!


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ac Schnitzer.

    Kenara çekip beklemek, motor soğudukdan sonra su eklemek en mantıklısı sanırım.


    bu sırada motor ne durumda olmalı?


    bu soruya yanıt arıyorsan ben boşuna dil dökmüşüm sanırsam neyse ben cevap vereyim motor açık konumda olacak

    @E.S 43

    zaten öyle bir durumda su kaynar haldedir ve soğuması zaman alacaktır motordaki asıl soğutma işlemini yağ yapmaktadır motoru susturursanız motor yağlama yapmaz motorun kesınlıkle susturulmaması gerekmektedir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Beetle Juice

    quote:

    Orijinalden alıntı: !!!Chinogolog!!!


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ac Schnitzer.

    Kenara çekip beklemek, motor soğudukdan sonra su eklemek en mantıklısı sanırım.


    bu sırada motor ne durumda olmalı?


    bu soruya yanıt arıyorsan ben boşuna dil dökmüşüm sanırsam neyse ben cevap vereyim motor açık konumda olacak

    @E.S 43

    zaten öyle bir durumda su kaynar haldedir ve soğuması zaman alacaktır motordaki asıl soğutma işlemini yağ yapmaktadır motoru susturursanız motor yağlama yapmaz motorun kesınlıkle susturulmaması gerekmektedir

    Alıntıları Göster
    Benim mantığıma bu söylediğiniz yatmıyor. yağlama motoru gerektiği kadar soğutmaz. o zaman zaten soğutma sistemine gerek kalmazdı. eğer çok yüklenmeden dolayı hararet yükselmişse kenara çekip rölantide düşmesi beklenir. ama soğutma sistemindeki bir arızadan dolayı hararet yükselirse rölantide beklemek, hararetin artmasına neden olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ES3NT

    Benim mantığıma bu söylediğiniz yatmıyor. yağlama motoru gerektiği kadar soğutmaz. o zaman zaten soğutma sistemine gerek kalmazdı. eğer çok yüklenmeden dolayı hararet yükselmişse kenara çekip rölantide düşmesi beklenir. ama soğutma sistemindeki bir arızadan dolayı hararet yükselirse rölantide beklemek, hararetin artmasına neden olur.

    Alıntıları Göster
    kapatırsanız motoru metal hemen soğumaz bir süre daha ısınır sonra soğumaya başlar ancak rolantide devamlı yağlama sırasında bir devri daim olduğundan yavaşta olsa mutlaka soğumaya etki edecektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Beetle Juice

    quote:

    Orijinalden alıntı: !!!Chinogolog!!!


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ac Schnitzer.

    Kenara çekip beklemek, motor soğudukdan sonra su eklemek en mantıklısı sanırım.


    bu sırada motor ne durumda olmalı?


    bu soruya yanıt arıyorsan ben boşuna dil dökmüşüm sanırsam neyse ben cevap vereyim motor açık konumda olacak

    @E.S 43

    zaten öyle bir durumda su kaynar haldedir ve soğuması zaman alacaktır motordaki asıl soğutma işlemini yağ yapmaktadır motoru susturursanız motor yağlama yapmaz motorun kesınlıkle susturulmaması gerekmektedir

    Alıntıları Göster
    Herhangi bir kaçak yoksa araç rolantide çalışır vaziyette bırakılmalıdır.
    Bu arada fanın neden çalışmadığına bakılmalı ,fan çalışıyor da yeterli gelmiyorsa rolantide hararetin düşmesi beklenmelidir.
    Kaloriferi sıcak konuma almak yaklaşık 1-1,5 litre soğuk suyu devri daime katacaktır faydası muhakkak olur.
    Araçta su kaçağı falan varsa aracı rolantide çalıştırmanın bir manası olmaz. Yağlamaya devam etmesi gerekir diyen arkadaşa gelince yağ asıl soğutmayı blokta yapar. Silindir kapağında o kadar çok yağ akışı bulunmamaktadır. Hararet ise silindir kapağa zarar vereceğinden motor durdurulmalı bence.
    Birde sıralı lpg li araç kullananlar sabah ilk çalıştırma da özellikle kışın kaloriferi soğuk konuma almalıdır. Lpg ye geçite yaklaşık 1 dk. oynuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umera

    Herhangi bir kaçak yoksa araç rolantide çalışır vaziyette bırakılmalıdır.
    Bu arada fanın neden çalışmadığına bakılmalı ,fan çalışıyor da yeterli gelmiyorsa rolantide hararetin düşmesi beklenmelidir.
    Kaloriferi sıcak konuma almak yaklaşık 1-1,5 litre soğuk suyu devri daime katacaktır faydası muhakkak olur.
    Araçta su kaçağı falan varsa aracı rolantide çalıştırmanın bir manası olmaz. Yağlamaya devam etmesi gerekir diyen arkadaşa gelince yağ asıl soğutmayı blokta yapar. Silindir kapağında o kadar çok yağ akışı bulunmamaktadır. Hararet ise silindir kapağa zarar vereceğinden motor durdurulmalı bence.
    Birde sıralı lpg li araç kullananlar sabah ilk çalıştırma da özellikle kışın kaloriferi soğuk konuma almalıdır. Lpg ye geçite yaklaşık 1 dk. oynuyor.

    Alıntıları Göster
    @umera

    valla sizcesi öyleyse bilemem ancak daha öncedende dediğim gibi motor susturulduğunda direk soğumaya geçmez bir süre daha ısınmaya devam eder yağlama yapması bunu geciktirir ki motor bloğunun çatlaması silindirın zarar görmesinden nispeten daha kötü sanırım
  • Radyatör fanı devredeyse (sağlamsa, çalışıyorsa ve hava üflüyorsa) motor ÇALIŞIR durumda olmalıdır. Motor kendi kendini yavaşça soğutur. Hararet yükselmesi dikkate alınması gereken bir durumdur. Genleşme kaplı kapalı sistem ise aracı kullanmaya devam edebilirsiniz fakat kırmızı uyarı ışığı yandığında kesinlikle sağa çekip motoru durdurmadan beklemeniz gerekir. Genel olarak yeni tip motorlarda soğutma suyu basın altında çalışır ve 70'li yıllardaki su kaynatma fenomeni artık kalmamıştır ama bu demek değildir ki motorlar su kaynatmayacak. Bu sadece motorlar artık eskisi kadar kolay su kaynatmayacak. Bazen su kaynıyordur ama sizin farkınız olmuyordur çünkü sistem bununla başa çıkabilecek güçtedir ancak artık yapabilecek birşey kalmadığında ibreyi 130'a getirir ve kırmızı ışığı yakar.

    Şimdiye kadar 70'li yıllarda babamın kullandığı OPEL Rekort 1700 motor 4 vites otomobil Toros Dağlarında su kaynatırdı (geleneksel olarak, yokuşlarda), sonra aynı yerde 20 yıl sonra amcamın FORD Taunıs 1.6 motor 4 vites otomobili su kaynattı, amcam cam yıkama suyunu radyatöre döktü, yola devam ettik. Benim kullandığım hiçbir araç (FIAT/TOFAŞ ŞAHİN/KARTAL, TEMPRA, FIAT GRANDE PUNTO, SEAT TOLEDO ve VOLKSWAGEN PASSAT) su kaynatmadı, ama 2008'de gittiğimiz İstanbul'dan dönerken KIA RIO aracımız çok hassastı ve en ufak bir yokuş ya da zorlamada hararet ibresi çeyrek VIAGRA almış gibiydi!

    SU KAYNATMIŞ BİR MOTORU SAĞA ÇEKTİKTEN SONRA HEMEN KAPATMAYIN. Aslında bu bir ikilem, çünkü karşıdan gelen sürüş havası radyatörü soğutmakta ancak motor yük altında çalışırken de daha fazla ısı üretmektedir. Radyatör fanının çalıştığından eminseniz sağa çekin ve durun, motoru çalışır vaziyette bırakın, hararet normal değere düşünce kapatabilirsiniz. Radyatör fanı çalışmıyorsa (düşük ihtimal) yavaş gidin, iniş aşağılarda boşa alın, motoru rölantide çalıştırmaya çalışın, aksi halde anormal derecede ısınan motor ısısını suya iletmeyeceğinden bir de kapandıktan sonra hem sürtünmeyi azaltmak, hem motoru soğutmak için kullanılan yağın (karterde biriken yağ motorun sürüş havasından faydalanarak soğur ama bu amaçlanan birşey değildir) sıcakken incelmesi ve kartere toplanmasından ötürü enfarktüs geçirerek kendi ısısından ötürü YANAR! Bu alevli, yangınlı bir yanma değil, ark fırınında kızdırılan demirin yanması gibi simsiyah hale gelmesidir.

    SU KAYNATAN MOTOR ANİDEN SOĞUTULMAYA ÇALIŞILMAMALIDIR. Aksi halde demir ve çelik moleküler yapıda değişikliğe maruz kalır ve motorun sökülmesi, tamir edilmesi gerekir. Eskiden sanayideki ustaların gelirinin büyük bir bölümü su kaynatan motorları tamir etmekten gelirdi. Kapalı devreden sonra bu çok azaldıysa da hatalı kulanımdan ötürü bozulan motorlar yok değil.

    quote:

    Orijinalden alıntı: !!!Chinogolog!!!
    quote:

    Orijinalden alıntı: Ac Schnitzer.

    Kenara çekip beklemek, motor soğudukdan sonra su eklemek en mantıklısı sanırım.


    bu sırada motor ne durumda olmalı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Radyatör fanı devredeyse (sağlamsa, çalışıyorsa ve hava üflüyorsa) motor ÇALIŞIR durumda olmalıdır. Motor kendi kendini yavaşça soğutur. Hararet yükselmesi dikkate alınması gereken bir durumdur. Genleşme kaplı kapalı sistem ise aracı kullanmaya devam edebilirsiniz fakat kırmızı uyarı ışığı yandığında kesinlikle sağa çekip motoru durdurmadan beklemeniz gerekir. Genel olarak yeni tip motorlarda soğutma suyu basın altında çalışır ve 70'li yıllardaki su kaynatma fenomeni artık kalmamıştır ama bu demek değildir ki motorlar su kaynatmayacak. Bu sadece motorlar artık eskisi kadar kolay su kaynatmayacak. Bazen su kaynıyordur ama sizin farkınız olmuyordur çünkü sistem bununla başa çıkabilecek güçtedir ancak artık yapabilecek birşey kalmadığında ibreyi 130'a getirir ve kırmızı ışığı yakar.

    Şimdiye kadar 70'li yıllarda babamın kullandığı OPEL Rekort 1700 motor 4 vites otomobil Toros Dağlarında su kaynatırdı (geleneksel olarak, yokuşlarda), sonra aynı yerde 20 yıl sonra amcamın FORD Taunıs 1.6 motor 4 vites otomobili su kaynattı, amcam cam yıkama suyunu radyatöre döktü, yola devam ettik. Benim kullandığım hiçbir araç (FIAT/TOFAŞ ŞAHİN/KARTAL, TEMPRA, FIAT GRANDE PUNTO, SEAT TOLEDO ve VOLKSWAGEN PASSAT) su kaynatmadı, ama 2008'de gittiğimiz İstanbul'dan dönerken KIA RIO aracımız çok hassastı ve en ufak bir yokuş ya da zorlamada hararet ibresi çeyrek VIAGRA almış gibiydi!

    SU KAYNATMIŞ BİR MOTORU SAĞA ÇEKTİKTEN SONRA HEMEN KAPATMAYIN. Aslında bu bir ikilem, çünkü karşıdan gelen sürüş havası radyatörü soğutmakta ancak motor yük altında çalışırken de daha fazla ısı üretmektedir. Radyatör fanının çalıştığından eminseniz sağa çekin ve durun, motoru çalışır vaziyette bırakın, hararet normal değere düşünce kapatabilirsiniz. Radyatör fanı çalışmıyorsa (düşük ihtimal) yavaş gidin, iniş aşağılarda boşa alın, motoru rölantide çalıştırmaya çalışın, aksi halde anormal derecede ısınan motor ısısını suya iletmeyeceğinden bir de kapandıktan sonra hem sürtünmeyi azaltmak, hem motoru soğutmak için kullanılan yağın (karterde biriken yağ motorun sürüş havasından faydalanarak soğur ama bu amaçlanan birşey değildir) sıcakken incelmesi ve kartere toplanmasından ötürü enfarktüs geçirerek kendi ısısından ötürü YANAR! Bu alevli, yangınlı bir yanma değil, ark fırınında kızdırılan demirin yanması gibi simsiyah hale gelmesidir.

    SU KAYNATAN MOTOR ANİDEN SOĞUTULMAYA ÇALIŞILMAMALIDIR. Aksi halde demir ve çelik moleküler yapıda değişikliğe maruz kalır ve motorun sökülmesi, tamir edilmesi gerekir. Eskiden sanayideki ustaların gelirinin büyük bir bölümü su kaynatan motorları tamir etmekten gelirdi. Kapalı devreden sonra bu çok azaldıysa da hatalı kulanımdan ötürü bozulan motorlar yok değil.

    quote:

    Orijinalden alıntı: !!!Chinogolog!!!
    quote:

    Orijinalden alıntı: Ac Schnitzer.

    Kenara çekip beklemek, motor soğudukdan sonra su eklemek en mantıklısı sanırım.


    bu sırada motor ne durumda olmalı?


    Alıntıları Göster
    West
    Blok kolay kolay hasar görmez o açıdan değerlendiriyorum olayı yoksa blokta oluşacak hasarı tercih ettiğimden değil.
    Ama silindir kapağı çok hassastır heran çatlayabilir. Çatlaması durumunda da zaten blokta elden geçer.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umera

    West
    Blok kolay kolay hasar görmez o açıdan değerlendiriyorum olayı yoksa blokta oluşacak hasarı tercih ettiğimden değil.
    Ama silindir kapağı çok hassastır heran çatlayabilir. Çatlaması durumunda da zaten blokta elden geçer.

    Alıntıları Göster
    Ben bir ustaya sormuştum.Hararet yapan arabayı stop edersen segman silindire kaynar demişti.

    Benim Tipoda hortum patlamıştı baktım hararet yükselmeye başladı.Rampa aşağıydı yol,hemen vitese taktım devir 2500 filan oldu,kaloriferinde sıcağını açtım hararet nerdeyse 70'lere düştü.Tipoda zaten rampa aşağı viteste gaz vermeden inersem hararet düşüyordu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mriya

    Ben bir ustaya sormuştum.Hararet yapan arabayı stop edersen segman silindire kaynar demişti.

    Benim Tipoda hortum patlamıştı baktım hararet yükselmeye başladı.Rampa aşağıydı yol,hemen vitese taktım devir 2500 filan oldu,kaloriferinde sıcağını açtım hararet nerdeyse 70'lere düştü.Tipoda zaten rampa aşağı viteste gaz vermeden inersem hararet düşüyordu.

    Alıntıları Göster
    Merhaba arkadaşlar. Arabanın yürür aksamından pek anlamadığım için size sormak istiyorum. 93 model şahin aracımız var. Yedek su deposu ve radyatörde su vardı fakat hararet 90 çizgisini aşarak bayağı yükseldi ve tehlike durumuna geldi. Bir süre sonra motoru durdurup kaputu açtığımda , arabanın içinden çıkan hava filtresinin konulduğu yere paralel olan siyah bir boru ve (aşağıda bağlandığı sağdan son bujinin tam karşısındaki) demir bir yere bağlandığı yer var. Anlatabildiysem eğer işte tam oradan çıtırtı ve koku geliyordu. Çıtırtı ve koku dinene kadar yarım-bir litre arası su döktüm üzerine. Anlamak istediğim şey o parça neresidir? Ne gibi bir tehlike oluştu şu durumda? Yapmam gereken herhangi başka birşey var mı? Bilgilendirirseniz sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeolojici -- 31 Aralık 2011; 14:52:26 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeolojici

    Merhaba arkadaşlar. Arabanın yürür aksamından pek anlamadığım için size sormak istiyorum. 93 model şahin aracımız var. Yedek su deposu ve radyatörde su vardı fakat hararet 90 çizgisini aşarak bayağı yükseldi ve tehlike durumuna geldi. Bir süre sonra motoru durdurup kaputu açtığımda , arabanın içinden çıkan hava filtresinin konulduğu yere paralel olan siyah bir boru ve (aşağıda bağlandığı sağdan son bujinin tam karşısındaki) demir bir yere bağlandığı yer var. Anlatabildiysem eğer işte tam oradan çıtırtı ve koku geliyordu. Çıtırtı ve koku dinene kadar yarım-bir litre arası su döktüm üzerine. Anlamak istediğim şey o parça neresidir? Ne gibi bir tehlike oluştu şu durumda? Yapmam gereken herhangi başka birşey var mı? Bilgilendirirseniz sevinirim.

    Alıntıları Göster
    2005 model honda hararet yapıyorsa git sen o aracı sat bir an önce.

    eski skoda lada filan yapsa neyse, yeni nesil araçlarda olmuyor nerdeyse hiç hararet problemleri.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi North Korea -- 31 Aralık 2011; 14:49:56 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: North Korea

    2005 model honda hararet yapıyorsa git sen o aracı sat bir an önce.

    eski skoda lada filan yapsa neyse, yeni nesil araçlarda olmuyor nerdeyse hiç hararet problemleri.

    Alıntıları Göster
    sağ çek hararet geçmesini bekle su azalmışssa seviyesine getir devam :)

    eğer aracın hararet yapan bir araçsa sıcak havada trafiğe çıkma akşamları kullan :) en mantıklısı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeolojici

    Merhaba arkadaşlar. Arabanın yürür aksamından pek anlamadığım için size sormak istiyorum. 93 model şahin aracımız var. Yedek su deposu ve radyatörde su vardı fakat hararet 90 çizgisini aşarak bayağı yükseldi ve tehlike durumuna geldi. Bir süre sonra motoru durdurup kaputu açtığımda , arabanın içinden çıkan hava filtresinin konulduğu yere paralel olan siyah bir boru ve (aşağıda bağlandığı sağdan son bujinin tam karşısındaki) demir bir yere bağlandığı yer var. Anlatabildiysem eğer işte tam oradan çıtırtı ve koku geliyordu. Çıtırtı ve koku dinene kadar yarım-bir litre arası su döktüm üzerine. Anlamak istediğim şey o parça neresidir? Ne gibi bir tehlike oluştu şu durumda? Yapmam gereken herhangi başka birşey var mı? Bilgilendirirseniz sevinirim.

    Bir ustaya göstermeni tavsiye ederim ya da fotoğrafı çek burada paylaş bilgili bir arkadaş gelip sana cevap verebilir hocam..
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.