Şimdi Ara

GOLF 6 Alıcam ama DSG sorunu ne oldu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
82
Cevap
0
Favori
34.248
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar,
    Arkadaşlar Golf 6 almak istiyorum 1,4 tsi 122 hp dsg highline.Bugün erel e gittim hem aracı incelemeye hemde fiyat için ve ellerinde benim
    istediğim araç yok comforline vardı onu inceledim gayet güzeldi vs. neyse ben highline alıcam ve fiyatı da 54.000 tl
    Satış elamanına dsg deki ses problemini sordum, bana normal olduğunu ve herkesin duymadığını söyledi.

    Fakat bu cevaplar beni tatmin etmedi. 7 ileri DSG de ki ses sorunu ne oldu bilen varmı?Ayrıca kullanan arkadaşlar dan ses sorunu olanlar ne yaptılar?
    bu hadise baya bi kafamı karıştıryor..Kendim passat kullanıyorum 6 DSG li ve mükemmel çalışıyor diyebilirim.Ama bu 7 DSG beni düşündürüyor.

    Konuya vaakıf olabilecek arkadaşlar dan yardım ve tavsiye rica ediyorum..
    Teşekkürler.



  • 1.4 TSI 122 beygir gücündeki motora 7 ileri DSG ile ilgili ses sorunu yok zaten. Sorun twin charger 1.4 TSI modellerde olabiliyor, yani 140-170 beygir arasında güçlerde. Aslında sorun daha çok üretilen torkla ilgili.

    Yani güvenle TSI 122 beygir Golf alabilirsiniz. Çok iyi bir seçim yapmış olursunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teaman1977

    1.4 TSI 122 beygir gücündeki motora 7 ileri DSG ile ilgili ses sorunu yok zaten. Sorun twin charger 1.4 TSI modellerde olabiliyor, yani 140-170 beygir arasında güçlerde. Aslında sorun daha çok üretilen torkla ilgili.

    Yani güvenle TSI 122 beygir Golf alabilirsiniz. Çok iyi bir seçim yapmış olursunuz.




    Ben hepsinde olduğunu biliyordum ama...Satış elamanı da ayrım yapmadı zaten ses var dedi.

    Siz golf mü kullanıyorsunuz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi playumb -- 14 Mart 2010; 22:56:26 >
  • hayır ses olayı dsg 7 kuru şanuman olarak adlandırılan şanzumanlarda var. 6 ileri olan modelleinde şangırtı yok diye okudum.
    quote:

    Orijinalden alıntı: teaman1977

    1.4 TSI 122 beygir gücündeki motora 7 ileri DSG ile ilgili ses sorunu yok zaten. Sorun twin charger 1.4 TSI modellerde olabiliyor, yani 140-170 beygir arasında güçlerde. Aslında sorun daha çok üretilen torkla ilgili.

    Yani güvenle TSI 122 beygir Golf alabilirsiniz. Çok iyi bir seçim yapmış olursunuz.


  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadall

    hayır ses olayı dsg 7 kuru şanuman olarak adlandırılan şanzumanlarda var. 6 ileri olan modelleinde şangırtı yok diye okudum.
    quote:

    Orijinalden alıntı: teaman1977

    1.4 TSI 122 beygir gücündeki motora 7 ileri DSG ile ilgili ses sorunu yok zaten. Sorun twin charger 1.4 TSI modellerde olabiliyor, yani 140-170 beygir arasında güçlerde. Aslında sorun daha çok üretilen torkla ilgili.

    Yani güvenle TSI 122 beygir Golf alabilirsiniz. Çok iyi bir seçim yapmış olursunuz.




    Alıntıları Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadall

    hayır ses olayı dsg 7 kuru şanuman olarak adlandırılan şanzumanlarda var. 6 ileri olan modelleinde şangırtı yok diye okudum.
    quote:

    Orijinalden alıntı: teaman1977

    1.4 TSI 122 beygir gücündeki motora 7 ileri DSG ile ilgili ses sorunu yok zaten. Sorun twin charger 1.4 TSI modellerde olabiliyor, yani 140-170 beygir arasında güçlerde. Aslında sorun daha çok üretilen torkla ilgili.

    Yani güvenle TSI 122 beygir Golf alabilirsiniz. Çok iyi bir seçim yapmış olursunuz.




    Alıntıları Göster
    7 ileri kuru kavramalı dsg şanzımanlarda ses sorunu mevcut, internet ortamında biraz abartılıyor, bahsedilen sesin duyulabilmesi için ideal koşullar gerekli (30-40 km hız 2.ya da 3. vites ve gaza basmayacaksınız he bir de parke taşlı yol olacak) olduğundan çok da abartmaya gerek yok. Gelen sesin niceliği, araçla tümsekten ya da çukurdan geçerken süspansiyondan gelen sesten çok da farklı değil. Yani araç kullanırken aman tümsekten geçtim süspansiyon küt dedi diyenlerden değilseniz aklınızda yer edecek bir durum değil.

    Bu yazdığım kısım işin göreceli kısmıydı, işin bilimsel kısmı ise bu sesten problem yaşayan dsg kullanıcısı olmadı, araştırmalara göre olması da beklenmiyor. VW'nin halen bu şanzımanı tavsiye ederek satması, yeni modellerde de revize etmeden kullanması, bu konuda herhangi bir düzenleme ve geri çağırma olmaması da bunları doğruluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: playumb

    Selamlar,
    Arkadaşlar Golf 6 almak istiyorum 1,4 tsi 122 hp dsg highline.Bugün erel e gittim hem aracı incelemeye hemde fiyat için ve ellerinde benim
    istediğim araç yok comforline vardı onu inceledim gayet güzeldi vs. neyse ben highline alıcam ve fiyatı da 54.000 tl
    Satış elamanına dsg deki ses problemini sordum, bana normal olduğunu ve herkesin duymadığını söyledi.

    Fakat bu cevaplar beni tatmin etmedi. 7 ileri DSG de ki ses sorunu ne oldu bilen varmı?Ayrıca kullanan arkadaşlar dan ses sorunu olanlar ne yaptılar?
    bu hadise baya bi kafamı karıştıryor..Kendim passat kullanıyorum 6 DSG li ve mükemmel çalışıyor diyebilirim.Ama bu 7 DSG beni düşündürüyor.

    Konuya vaakıf olabilecek arkadaşlar dan yardım ve tavsiye rica ediyorum..
    Teşekkürler.


    Merhaba playumb,

    1.4 TSI 122 HP yi işyerindeki oda arkadaşım 8500 km dir kullanıyor. 0 km aldı.
    İkimiz de otomotiv alanında çalışan Dr. Mak. Mühendisiyiz. Arkadaşım taşıt tekniği, ben ise motor alanında çalışıyorum.
    Bizim işimiz otomotiv ile ilgili olduğu için eleştirel bakıp bir hata kusur aramamıza rağmen şu ana kadar bahsettiğiniz gibi bir ses problemi ile karşılaşmadık. Parkeli veya normal yolda, sabahın köründe veya gece.

    1>2, 2>3
    3>2, 2>1

    geçişleri için vites değiştirme sırasında kavrama mekanizmasının bazen çalışma sesini duyabiliyorsunuz (Kesinlikle Toyota YARIS Easytronic gibi bir ses değil). Ama rahatsız edici veya takılacak bir durum kesinlikle yok. Her ikimiz de çok takıntılı insanlar olmamıza rağmen böyle birşey hissetmedik.

    Şu ana kadar bu araç diyebilirim ki "eğer DSG arıza yapmaz ise" MÜKEMMEL. Normal veya tam yük (tam gaz) vites değişimleri "neredeyse" hidrolik Mercedes vites kutuları kadar KESİNTİSİZ ve DÜZGÜN (Mercedes vites kutuları bizce bu konuda referanstır). Hem mekanik-otomatik bir sistem olup hem de hidrolik kadar kesintisiz ve düzgün değiştirebilmesi taktire şayan.

    Bu vites kutusu arızalı değil ise MÜKEMMEL çalışıyor. Asıl sorun arızalanma ihtimali !

    Bizde CADDY 1.9 TDI DSG (6 ileri yağlı kavrama)si olan bir ağabeyimiz 80,000 km de DSG vites kutusunu garantiden değişti. Şu an CADDY 160,000 km de arıza tekrarlıyor gibi, tam emin değiliz.
    Bir hocamızda 2008 Jetta 1.4 TSI DSG var. Aldıktan kısa süre sonra dur/kalk trafikte silkeleme, sert kalkış vb. problemler başladı. Geçen ay, garantisi biterken son haftada, DSG nin komuta kısmını garantiden değiştirdiler. Demek istediğim DSG ler maalesef normalin üzerinde arıza yapabiliyor. Ancak sizin aracınız da garanti de olacağından çekinmeden alın derim. Zaten VW bu arızanın farkında. Amerikada 100,000 mil / 10 sene garanti vermiş DSG ler için ve daha önce DSG arızası için yapılan ücretli değişimlerin parasını ödeyeceğini söylemiş. Böyle bir garanti mektubu dolaşıyor forumlarda. Yani VW durumun farkında, sadece TR deki distribütörü kraldan çok kralcı olduğu için kendi insanına sahip çıkmıyor. Ancak sizin garantiniz dolana kadar arıza olacak ise olur, siz de garantiden değiştirirsiniz.

    Özel VW servisi ile görüştük. DSG arızasının 6 ileri 7 ileri, iyi/kötü kullanma, yapılan km ile hiçbir ilgisinin olmadığını söyledi. Kendilerinin başına gelmiş. Müşterileri biliyorlar. Tamamen rastlantısal ve şansa kalmış diyorlar. Ama sonunda mutlaka arızalanacaklar diye de önyargıları var.

    Sonuç olarak, çalışan bir DSG kadar başarılı bir vites kutusu biz bugüne kadar görmedik. Normal çalışmasında kronik bir problemi yok.

    iyi günlerde kullanmanız dileğiyle.

    selamlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: calik

    quote:

    Orijinalden alıntı: playumb

    Selamlar,
    Arkadaşlar Golf 6 almak istiyorum 1,4 tsi 122 hp dsg highline.Bugün erel e gittim hem aracı incelemeye hemde fiyat için ve ellerinde benim
    istediğim araç yok comforline vardı onu inceledim gayet güzeldi vs. neyse ben highline alıcam ve fiyatı da 54.000 tl
    Satış elamanına dsg deki ses problemini sordum, bana normal olduğunu ve herkesin duymadığını söyledi.

    Fakat bu cevaplar beni tatmin etmedi. 7 ileri DSG de ki ses sorunu ne oldu bilen varmı?Ayrıca kullanan arkadaşlar dan ses sorunu olanlar ne yaptılar?
    bu hadise baya bi kafamı karıştıryor..Kendim passat kullanıyorum 6 DSG li ve mükemmel çalışıyor diyebilirim.Ama bu 7 DSG beni düşündürüyor.

    Konuya vaakıf olabilecek arkadaşlar dan yardım ve tavsiye rica ediyorum..
    Teşekkürler.


    Merhaba playumb,

    1.4 TSI 122 HP yi işyerindeki oda arkadaşım 8500 km dir kullanıyor. 0 km aldı.
    İkimiz de otomotiv alanında çalışan Dr. Mak. Mühendisiyiz. Arkadaşım taşıt tekniği, ben ise motor alanında çalışıyorum.
    Bizim işimiz otomotiv ile ilgili olduğu için eleştirel bakıp bir hata kusur aramamıza rağmen şu ana kadar bahsettiğiniz gibi bir ses problemi ile karşılaşmadık. Parkeli veya normal yolda, sabahın köründe veya gece.

    1>2, 2>3
    3>2, 2>1

    geçişleri için vites değiştirme sırasında kavrama mekanizmasının bazen çalışma sesini duyabiliyorsunuz (Kesinlikle Toyota YARIS Easytronic gibi bir ses değil). Ama rahatsız edici veya takılacak bir durum kesinlikle yok. Her ikimiz de çok takıntılı insanlar olmamıza rağmen böyle birşey hissetmedik.

    Şu ana kadar bu araç diyebilirim ki "eğer DSG arıza yapmaz ise" MÜKEMMEL. Normal veya tam yük (tam gaz) vites değişimleri "neredeyse" hidrolik Mercedes vites kutuları kadar KESİNTİSİZ ve DÜZGÜN (Mercedes vites kutuları bizce bu konuda referanstır). Hem mekanik-otomatik bir sistem olup hem de hidrolik kadar kesintisiz ve düzgün değiştirebilmesi taktire şayan.

    Bu vites kutusu arızalı değil ise MÜKEMMEL çalışıyor. Asıl sorun arızalanma ihtimali !

    Bizde CADDY 1.9 TDI DSG (6 ileri yağlı kavrama)si olan bir ağabeyimiz 80,000 km de DSG vites kutusunu garantiden değişti. Şu an CADDY 160,000 km de arıza tekrarlıyor gibi, tam emin değiliz.
    Bir hocamızda 2008 Jetta 1.4 TSI DSG var. Aldıktan kısa süre sonra dur/kalk trafikte silkeleme, sert kalkış vb. problemler başladı. Geçen ay, garantisi biterken son haftada, DSG nin komuta kısmını garantiden değiştirdiler. Demek istediğim DSG ler maalesef normalin üzerinde arıza yapabiliyor. Ancak sizin aracınız da garanti de olacağından çekinmeden alın derim. Zaten VW bu arızanın farkında. Amerikada 100,000 mil / 10 sene garanti vermiş DSG ler için ve daha önce DSG arızası için yapılan ücretli değişimlerin parasını ödeyeceğini söylemiş. Böyle bir garanti mektubu dolaşıyor forumlarda. Yani VW durumun farkında, sadece TR deki distribütörü kraldan çok kralcı olduğu için kendi insanına sahip çıkmıyor. Ancak sizin garantiniz dolana kadar arıza olacak ise olur, siz de garantiden değiştirirsiniz.

    Özel VW servisi ile görüştük. DSG arızasının 6 ileri 7 ileri, iyi/kötü kullanma, yapılan km ile hiçbir ilgisinin olmadığını söyledi. Kendilerinin başına gelmiş. Müşterileri biliyorlar. Tamamen rastlantısal ve şansa kalmış diyorlar. Ama sonunda mutlaka arızalanacaklar diye de önyargıları var.

    Sonuç olarak, çalışan bir DSG kadar başarılı bir vites kutusu biz bugüne kadar görmedik. Normal çalışmasında kronik bir problemi yok.

    iyi günlerde kullanmanız dileğiyle.

    selamlar.
    Şu 100 bin mil / 10 sene garantisi bizde de olsa keşke.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SIRADANUS

    Şu 100 bin mil / 10 sene garantisi bizde de olsa keşke.

    Alıntıları Göster
    ben 1.6 102 bg manuel vites alıcam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bocukler

    ben 1.6 102 bg manuel vites alıcam.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar,

    Bahsi geçen sıkıntı genelde Mekatronik de meydana geliyormuş. (Beyin) Nitekim benim DSG de de mekatronik ünitesi değişti. Ancak servis bana bu parçaya kullanıcı tarafından herhangi bir müdahale gerçekleştiremediğinden aracın garantisi bitse dahi yetkili servise gitmeye devam ederseniz araçtaki bu pahalı ünite iyi niyet garantisinden değiştirileceğini belirtmişti. Bence yurt dışında uygulanan prosedürler burada da uygulanıyor. Sorun bu prosedürlerin kolay uygulanamaması.

    İyi sürüşler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrckr79

    Arkadaşlar,

    Bahsi geçen sıkıntı genelde Mekatronik de meydana geliyormuş. (Beyin) Nitekim benim DSG de de mekatronik ünitesi değişti. Ancak servis bana bu parçaya kullanıcı tarafından herhangi bir müdahale gerçekleştiremediğinden aracın garantisi bitse dahi yetkili servise gitmeye devam ederseniz araçtaki bu pahalı ünite iyi niyet garantisinden değiştirileceğini belirtmişti. Bence yurt dışında uygulanan prosedürler burada da uygulanıyor. Sorun bu prosedürlerin kolay uygulanamaması.

    İyi sürüşler..


    Ortada bir kavram karmaşası var. "Mekatronik", bir ünite ya da bir parça değildir. DSG şanzıman mekatronik bir sistemdir. Yani otomatik olarak kontrol edilen mekanik bir yapıdır. Size bu şekilde bilgi verenlerin bilgileri kulaktan dolmadır, teknik olarak yeterli bilgileri yok demek ki. Değişen parça elektronik kontrol ünitesi.

    Bu arada ben Mekatronik mühendisiyim. Yani Mekatronik bir çeşit bilim dalıdır ;)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FRaNZ FeRDiNaND

    quote:

    Orijinalden alıntı: emrckr79

    Arkadaşlar,

    Bahsi geçen sıkıntı genelde Mekatronik de meydana geliyormuş. (Beyin) Nitekim benim DSG de de mekatronik ünitesi değişti. Ancak servis bana bu parçaya kullanıcı tarafından herhangi bir müdahale gerçekleştiremediğinden aracın garantisi bitse dahi yetkili servise gitmeye devam ederseniz araçtaki bu pahalı ünite iyi niyet garantisinden değiştirileceğini belirtmişti. Bence yurt dışında uygulanan prosedürler burada da uygulanıyor. Sorun bu prosedürlerin kolay uygulanamaması.

    İyi sürüşler..


    Ortada bir kavram karmaşası var. "Mekatronik", bir ünite ya da bir parça değildir. DSG şanzıman mekatronik bir sistemdir. Yani otomatik olarak kontrol edilen mekanik bir yapıdır. Size bu şekilde bilgi verenlerin bilgileri kulaktan dolmadır, teknik olarak yeterli bilgileri yok demek ki. Değişen parça elektronik kontrol ünitesi.

    Bu arada ben Mekatronik mühendisiyim. Yani Mekatronik bir çeşit bilim dalıdır ;)

    Alıntıları Göster
    Emre Bey,
    Mekatronik ünitesi olmaz diyorsunuz, teorik olarak haklısınız ancak VW bu üniteye mekatronik kontrol ünitesi diyor. Yani kontrol ünitesi aslında. Orijinal eğitim manuali ingilizcesinde de öyle diyor. Yani biz de öyle diyoruz.


    Bu üniteler "pahalı" olamazlar. Sadece yedek parça olarak pahalı satılmaktadırlar. Bu ürünlerin maliyetinin yaklaşık 2bin lira civarında ya da daha az olduğunu düşünüyorum. 20bin liralık şanzımanı TANK'a bile koymazlar, yo, koyarlar aslında. Fatura bedeli 30 bin lira olan araca konacak en kral şanzımanın "kar dahil" satış fiyatı 3bin lirayı geçmez. Gerisi Ar-Ge bedelidir. Ve dolayısı ile bozulanı yerine değiştirmek VW'ye kabaca 1500-2000 liraya malolacaktır en kötü ihtimalle.

    Burda önemli olan servisle vatandaşı soyan zihniyet sonucu şanzımana 20bin lira dedikten sonra kendi kendini dizinden vuran doğuş....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokturk010

    Emre Bey,
    Mekatronik ünitesi olmaz diyorsunuz, teorik olarak haklısınız ancak VW bu üniteye mekatronik kontrol ünitesi diyor. Yani kontrol ünitesi aslında. Orijinal eğitim manuali ingilizcesinde de öyle diyor. Yani biz de öyle diyoruz.


    Bu üniteler "pahalı" olamazlar. Sadece yedek parça olarak pahalı satılmaktadırlar. Bu ürünlerin maliyetinin yaklaşık 2bin lira civarında ya da daha az olduğunu düşünüyorum. 20bin liralık şanzımanı TANK'a bile koymazlar, yo, koyarlar aslında. Fatura bedeli 30 bin lira olan araca konacak en kral şanzımanın "kar dahil" satış fiyatı 3bin lirayı geçmez. Gerisi Ar-Ge bedelidir. Ve dolayısı ile bozulanı yerine değiştirmek VW'ye kabaca 1500-2000 liraya malolacaktır en kötü ihtimalle.

    Burda önemli olan servisle vatandaşı soyan zihniyet sonucu şanzımana 20bin lira dedikten sonra kendi kendini dizinden vuran doğuş....


    Mekatronik kontrol ünitesi denebilir. Ama "mekatroniğini değiştirdik" gibi teknik tabir kullanıp müşterinin gözünü boyayayım durumuna maruz kalmasın diye arkadaşımızı uyardım. Söylediğim gibi sistem mekatronik bir sistemdir, ama değiştirdikleri parça nihayetinde söylediğiniz gibi bir kontrol devresidir, ve muhtemelen sadece sürücü görevi görüyordur.

    Pahalı olma meselesine hiç girmeyelim. Sinirleniyorum. Seri üretimde bir parçanın maliyeti malzeme maliyetine inme eğilimindedir her zaman. Özellikle günümüzde elektronik donanımların maliyetleri komik denebilecek seviyelere geriledi. Hadi DSG şanzıman bir tarafa. Orada kendi geliştirdikleri bir teknolojiyi satıyorlar.Ama adamlar Bluetooth kiti için 540 lira fiyat verdiler bugün bana. Oysa ki tek yapacakları küçük bir bluetooth adaptörünü araca bağlayıp yazılımını aktif hale getirmek. İşçilik hariç maliyet en fazla bir kaç dolar. Bluetooth adaptörleri 1 dolara satılıyor. Bu kadar basit ve ucuz bir teknoloji için 540 lira istemek ayıp. Ama istiyorlar ve vatandaş paşa paşa veriyor o paraları.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FRaNZ FeRDiNaND


    quote:

    Orijinalden alıntı: emrckr79

    Arkadaşlar,

    Bahsi geçen sıkıntı genelde Mekatronik de meydana geliyormuş. (Beyin) Nitekim benim DSG de de mekatronik ünitesi değişti. Ancak servis bana bu parçaya kullanıcı tarafından herhangi bir müdahale gerçekleştiremediğinden aracın garantisi bitse dahi yetkili servise gitmeye devam ederseniz araçtaki bu pahalı ünite iyi niyet garantisinden değiştirileceğini belirtmişti. Bence yurt dışında uygulanan prosedürler burada da uygulanıyor. Sorun bu prosedürlerin kolay uygulanamaması.

    İyi sürüşler..


    Ortada bir kavram karmaşası var. "Mekatronik", bir ünite ya da bir parça değildir. DSG şanzıman mekatronik bir sistemdir. Yani otomatik olarak kontrol edilen mekanik bir yapıdır. Size bu şekilde bilgi verenlerin bilgileri kulaktan dolmadır, teknik olarak yeterli bilgileri yok demek ki. Değişen parça elektronik kontrol ünitesi.

    Bu arada ben Mekatronik mühendisiyim. Yani Mekatronik bir çeşit bilim dalıdır ;)


    Arkadaşım hatta adaşım merhaba,

    Aşağıda ki resminde de göreceğin üzere değişen parça mekatronic ünitesiydi. Bana bu bilgiyi veren kişi bu gün araçlarımız teslim ettiğimiz yetkili servis şefidir. Kendisini tanımam etmem. Benim aracımda bir sıkıntı vardı ve bu sıkıntının giderilmesi için bir yığın prosedür aşılıp sıkıntım giderildi. Şu anda bu parça, ünite (siz nasıl tabir etmek istiyorsanız edebilirsiniz çünkü ben gördüğümü ve duyduğumu, siz ise okuyup üzerinde çalıştığınızı söylemektesiniz) değiştirildiğinden beri vites geçislerim sarsıntısız, dur kalklarım problemsiz devam ediyor. Bahsi geçen üniteye kullanıcının müdahale etmesi imkansız olduğu servis yetkilileri tarafından bana aktarıldı ve benzer sıkıntıyı aracın garantisi bitse dahi VW in gidereceği iletildi.

    Bilginize..




     GOLF 6 Alıcam ama DSG sorunu ne oldu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FRaNZ FeRDiNaND

    quote:

    Orijinalden alıntı: gokturk010

    Emre Bey,
    Mekatronik ünitesi olmaz diyorsunuz, teorik olarak haklısınız ancak VW bu üniteye mekatronik kontrol ünitesi diyor. Yani kontrol ünitesi aslında. Orijinal eğitim manuali ingilizcesinde de öyle diyor. Yani biz de öyle diyoruz.


    Bu üniteler "pahalı" olamazlar. Sadece yedek parça olarak pahalı satılmaktadırlar. Bu ürünlerin maliyetinin yaklaşık 2bin lira civarında ya da daha az olduğunu düşünüyorum. 20bin liralık şanzımanı TANK'a bile koymazlar, yo, koyarlar aslında. Fatura bedeli 30 bin lira olan araca konacak en kral şanzımanın "kar dahil" satış fiyatı 3bin lirayı geçmez. Gerisi Ar-Ge bedelidir. Ve dolayısı ile bozulanı yerine değiştirmek VW'ye kabaca 1500-2000 liraya malolacaktır en kötü ihtimalle.

    Burda önemli olan servisle vatandaşı soyan zihniyet sonucu şanzımana 20bin lira dedikten sonra kendi kendini dizinden vuran doğuş....


    Mekatronik kontrol ünitesi denebilir. Ama "mekatroniğini değiştirdik" gibi teknik tabir kullanıp müşterinin gözünü boyayayım durumuna maruz kalmasın diye arkadaşımızı uyardım. Söylediğim gibi sistem mekatronik bir sistemdir, ama değiştirdikleri parça nihayetinde söylediğiniz gibi bir kontrol devresidir, ve muhtemelen sadece sürücü görevi görüyordur.

    Pahalı olma meselesine hiç girmeyelim. Sinirleniyorum. Seri üretimde bir parçanın maliyeti malzeme maliyetine inme eğilimindedir her zaman. Özellikle günümüzde elektronik donanımların maliyetleri komik denebilecek seviyelere geriledi. Hadi DSG şanzıman bir tarafa. Orada kendi geliştirdikleri bir teknolojiyi satıyorlar.Ama adamlar Bluetooth kiti için 540 lira fiyat verdiler bugün bana. Oysa ki tek yapacakları küçük bir bluetooth adaptörünü araca bağlayıp yazılımını aktif hale getirmek. İşçilik hariç maliyet en fazla bir kaç dolar. Bluetooth adaptörleri 1 dolara satılıyor. Bu kadar basit ve ucuz bir teknoloji için 540 lira istemek ayıp. Ama istiyorlar ve vatandaş paşa paşa veriyor o paraları.

    Alıntıları Göster
    Sıfır alacak kişi için endişelenecek bir durum yok. Garantisi bitse bile bakımları zamanında ve yetkili serviste yaptırdıysa, şanzıman arızası gibi büyük masraf gerektiren onarımlarda iyi niyet garantisi işletiliyor. En azından VW'de bunun böyle olduğunu biliyorum .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vincentvega

    Sıfır alacak kişi için endişelenecek bir durum yok. Garantisi bitse bile bakımları zamanında ve yetkili serviste yaptırdıysa, şanzıman arızası gibi büyük masraf gerektiren onarımlarda iyi niyet garantisi işletiliyor. En azından VW'de bunun böyle olduğunu biliyorum .

    Alıntıları Göster
    İyi niyet garantisi yapacaklarına şu şanzımanın fiyatını 3 bin lira yapsalar ya? arabanın fatura çıplak fiyatı 25-30 bin lira zaten. 20 bin lira şanzımana değişim almak zaten saçma ve ukalaca.

    ey doğuş sesimizi duy.

    Problem yapar garantisi bitmese de. Alacak olan kişi arabayı almaz. Bu nedenle ikinci eli çok düşer. CVT cmax lerin durumu ortada. alanları elinde kaldı.
    VW nin buna acile çözüm bulması lazım. garanti felan önemli değil. şanzımanın fiyatını sıfır kar ile vermeleri lazım. uzay mekiği değil neticede bu, üçbeş dişli, üçbeş elektronik kart. imalatı ucuz, tasarımı pahalıdır. tasarım parasını aracı alırken ödedik. bozulursa sadece imalat parasını istemesi lazım.

    Yoksa kendi bilir. araç satmaz. Satmayacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: calik

    quote:

    Orijinalden alıntı: playumb

    Selamlar,
    Arkadaşlar Golf 6 almak istiyorum 1,4 tsi 122 hp dsg highline.Bugün erel e gittim hem aracı incelemeye hemde fiyat için ve ellerinde benim
    istediğim araç yok comforline vardı onu inceledim gayet güzeldi vs. neyse ben highline alıcam ve fiyatı da 54.000 tl
    Satış elamanına dsg deki ses problemini sordum, bana normal olduğunu ve herkesin duymadığını söyledi.

    Fakat bu cevaplar beni tatmin etmedi. 7 ileri DSG de ki ses sorunu ne oldu bilen varmı?Ayrıca kullanan arkadaşlar dan ses sorunu olanlar ne yaptılar?
    bu hadise baya bi kafamı karıştıryor..Kendim passat kullanıyorum 6 DSG li ve mükemmel çalışıyor diyebilirim.Ama bu 7 DSG beni düşündürüyor.

    Konuya vaakıf olabilecek arkadaşlar dan yardım ve tavsiye rica ediyorum..
    Teşekkürler.


    Merhaba playumb,

    1.4 TSI 122 HP yi işyerindeki oda arkadaşım 8500 km dir kullanıyor. 0 km aldı.
    İkimiz de otomotiv alanında çalışan Dr. Mak. Mühendisiyiz. Arkadaşım taşıt tekniği, ben ise motor alanında çalışıyorum.
    Bizim işimiz otomotiv ile ilgili olduğu için eleştirel bakıp bir hata kusur aramamıza rağmen şu ana kadar bahsettiğiniz gibi bir ses problemi ile karşılaşmadık. Parkeli veya normal yolda, sabahın köründe veya gece.

    1>2, 2>3
    3>2, 2>1

    geçişleri için vites değiştirme sırasında kavrama mekanizmasının bazen çalışma sesini duyabiliyorsunuz (Kesinlikle Toyota YARIS Easytronic gibi bir ses değil). Ama rahatsız edici veya takılacak bir durum kesinlikle yok. Her ikimiz de çok takıntılı insanlar olmamıza rağmen böyle birşey hissetmedik.

    selamlar.




    Bir ekleme yapmak istiyorum.
    Bu mesajdan sonra tekrar ses olayına eğildik. Evet denilen gibi parkeli yol gibi bir ortamda veya kasisli yolda bir ses duyulabiliyormuş. Ancak bu çok da rahatsız edici bir ses değil. Tabi ki rahatsız edicilik çok göreceli ve taraflı, kişiye göre değişir. Şöyle diyelim hidrolik otomatik vites kutulu araçlardan farklı bir ses geliyor. Çok takıntılı iseniz, aracı kullanıp (test sürüşünü sessiz bir yerde yaparak) kendiniz dinleyip karar vermelisiniz.

    selamlar,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: calik

    quote:

    Orijinalden alıntı: calik

    quote:

    Orijinalden alıntı: playumb

    Selamlar,
    Arkadaşlar Golf 6 almak istiyorum 1,4 tsi 122 hp dsg highline.Bugün erel e gittim hem aracı incelemeye hemde fiyat için ve ellerinde benim
    istediğim araç yok comforline vardı onu inceledim gayet güzeldi vs. neyse ben highline alıcam ve fiyatı da 54.000 tl
    Satış elamanına dsg deki ses problemini sordum, bana normal olduğunu ve herkesin duymadığını söyledi.

    Fakat bu cevaplar beni tatmin etmedi. 7 ileri DSG de ki ses sorunu ne oldu bilen varmı?Ayrıca kullanan arkadaşlar dan ses sorunu olanlar ne yaptılar?
    bu hadise baya bi kafamı karıştıryor..Kendim passat kullanıyorum 6 DSG li ve mükemmel çalışıyor diyebilirim.Ama bu 7 DSG beni düşündürüyor.

    Konuya vaakıf olabilecek arkadaşlar dan yardım ve tavsiye rica ediyorum..
    Teşekkürler.


    Merhaba playumb,

    1.4 TSI 122 HP yi işyerindeki oda arkadaşım 8500 km dir kullanıyor. 0 km aldı.
    İkimiz de otomotiv alanında çalışan Dr. Mak. Mühendisiyiz. Arkadaşım taşıt tekniği, ben ise motor alanında çalışıyorum.
    Bizim işimiz otomotiv ile ilgili olduğu için eleştirel bakıp bir hata kusur aramamıza rağmen şu ana kadar bahsettiğiniz gibi bir ses problemi ile karşılaşmadık. Parkeli veya normal yolda, sabahın köründe veya gece.

    1>2, 2>3
    3>2, 2>1

    geçişleri için vites değiştirme sırasında kavrama mekanizmasının bazen çalışma sesini duyabiliyorsunuz (Kesinlikle Toyota YARIS Easytronic gibi bir ses değil). Ama rahatsız edici veya takılacak bir durum kesinlikle yok. Her ikimiz de çok takıntılı insanlar olmamıza rağmen böyle birşey hissetmedik.

    selamlar.




    Bir ekleme yapmak istiyorum.
    Bu mesajdan sonra tekrar ses olayına eğildik. Evet denilen gibi parkeli yol gibi bir ortamda veya kasisli yolda bir ses duyulabiliyormuş. Ancak bu çok da rahatsız edici bir ses değil. Tabi ki rahatsız edicilik çok göreceli ve taraflı, kişiye göre değişir. Şöyle diyelim hidrolik otomatik vites kutulu araçlardan farklı bir ses geliyor. Çok takıntılı iseniz, aracı kullanıp (test sürüşünü sessiz bir yerde yaparak) kendiniz dinleyip karar vermelisiniz.

    selamlar,


    Alıntıları Göster
    http://forum.donanimhaber.com/m_36678315/mpage_1/f_/key_//tm.htm#36678315
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokturk010


    Burda önemli olan servisle vatandaşı soyan zihniyet sonucu şanzımana 20bin lira dedikten sonra kendi kendini dizinden vuran doğuş....


    nasıul yani. vites bozulursa 20.000 tl mi yeni vites taktırmak? :) 2.000 mi olacaktı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kanoute

    quote:

    Orijinalden alıntı: gokturk010


    Burda önemli olan servisle vatandaşı soyan zihniyet sonucu şanzımana 20bin lira dedikten sonra kendi kendini dizinden vuran doğuş....


    nasıul yani. vites bozulursa 20.000 tl mi yeni vites taktırmak? :) 2.000 mi olacaktı

    Alıntıları Göster
    evet yanlış duymadınız 20 bin (19500 galiba net olarak). Arabayı satarken 4 bin lira olan parça ve diğer sistem, nedense "yedek parçası sadece" olarak 19500 den satılıyor. Bu ayıp sözkonusu olmasa aslında sistem oldukça düşük maliyetli bir sistemdir. Ayrıca değişim sözkonusu olduğunda külliyen tüm parçalar değişmediğine göre aslında 1000-1500 lira civarı olması lazım değişimin.

    Balata değişimi neyse bu da öyledir. Ama işte, yedekparça dan milleti "vurmak" isteyince bazıları da "parçası pahaaalııı" diye arabayı almaz. Bu sefer de satıştan ve o satılacak olan aracın ileriki servisinden edeceğim kar elden gider. tercih meselesi. Bankacıların otomotive girmesini yasaklamak lazım.

    Kredi kartı yıllık ücreti gibi bişey bu. Yakalamışken vur. Etik metik ticaret ahlakı hakketire. Ey doğuş sesimi duy.

    Öte yandan birkaç yıla kadar bu şanzımanların tamiri mümkün hale gelir. Üzülecek birşey yok. Sadece şimdilik stres var. Birkaç araba pert olsun, çıkmalar başlar. tamirci ustalar çıkar. Ebay'den alanlar başlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gokturk010 -- 22 Mayıs 2010; 12:48:53 >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.