Şimdi Ara

Dizel GETZ CRDI ile VGT farkı nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
3
Favori
148.655
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sahibinden.com'da 2 ayrı dizel motor başlığı olarak CRDI ve VGT var mesela. Bunların farkları nedir arkadaşlar? Hangisini tercih etmek lazımdır ve hangisi daha az yakar?



  • güzel sallamışsın öncelikle bunu belirtiyim günümüz dizel motorların artık hepsinde turbo sistemi vardır.buna crdi motorda dahildir ve tüm crdi motorlarda turbo vardır. vgt turbo motor değil turbonun kendisine ait bi çalışma prensibidir.yani vgt bi motor tipi değil turbo tipidir eski kasa dizelle (82) ps yeni kasa dizelin gücü arasında (88 ps) çok bariz bi fark yoktur.. vgt nin amacıda extra bi performans sağlamak değil gereksiz devirde çalışan turbo pallerini açıp kapayarak yakıt tasarrufu yapmaktır. turbolu araç daha az yakar gibi bi söylem mantık ve fizik kurallarına aykırıdr..nitekim performans ve yakıt ekonomisi bir arada bulundurmak imkansızdır.sonuçta turbo performans üretmesi için takılan bi parçadır.


    konuyu açan arkadaşın cevabına gelince: dizel getz dersen yeni kasa yani vgt tipi turbolu crdi motoru tavsiye ederim bu motor hem 4 silindirli hemde vgt turbo tipine sahiptir. eski kasa getzlerde crdi dır fakat 3 silindirlidir ve vgt tipi turbo yerine normal turbo bulunur.
  • o model kodu olması lazım bi fark yok dikkat etmen gereken tek şey getz ler 2 çeşittir eski kasa 2005 e kadar ve makyajlı kasa 2006 ve sonrası,motor farklarınada gelince eski kasaların dizelleri 3 silindirli 82 bg dir yeni kasalar 4 silindirli 88 bg dir,tercihini makyajlı kasadan yana yapmanı tavsiye ederim.
  • Kesinlikle vgt
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mhyen

    Sahibinden.com'da 2 ayrı dizel motor başlığı olarak CRDI ve VGT var mesela. Bunların farkları nedir arkadaşlar? Hangisini tercih etmek lazımdır ve hangisi daha az yakar?


    crdi de turbo yoktur, vgt ise turbo motordur. turbo olanlar daha az mazot yakar, ayrıca şehir içi kullanımda idealdir. benimki de vgt motor. vgt crdi olanlarla normal crdi olanlar arasında 1-2 milyar fiyat farkı olabilir. çünkü turbo çok pahalı bişey, hem dizelin gücü hem turbo, ikisi bi arada getzin performansını katlıyor..

    getzin turbosunun çalışma prensibi için linki tıkla

    http://img234.imageshack.us/i/turbo1cc.jpg/


    turbo'nun nasıl bişey olduğunu bakabilirsin aşağıdaki linklerden.

    http://turbotamiri.com/index.php/anasayfa

    bu da turbo tamiri yapan firmalar (son çare tabi ;) )

    http://turbotamiri.com/?gclid=CJ7Q0_f7mqECFds_3god8Uh8Pg

    http://www.corutturbo.com/

    http://www.guventurbo.com/

    www.turboakden.com

    www.gpturbocharger.com




  • crdi getz 1.5 3 silindir accent millenium motorudur
    crdi vgt getz 1.5 4 silindir accent era motoru kullanır(aynı motoru ilk nesil cerato da kullanır)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Confusion -- 6 Mayıs 2010; 16:03:29 >
  • vgt olanların çoğu araçlarına 88 ps yazmış. Bu arkadaşlar araçlarının farkında değillermi ??? yoksa vgt olanlarında 88 likleri varmı. Varsa o zaman bu motorları ayıran nedir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ffmsahin


    quote:

    Orijinalden alıntı: mhyen

    Sahibinden.com'da 2 ayrı dizel motor başlığı olarak CRDI ve VGT var mesela. Bunların farkları nedir arkadaşlar? Hangisini tercih etmek lazımdır ve hangisi daha az yakar?


    crdi de turbo yoktur, vgt ise turbo motordur. turbo olanlar daha az mazot yakar, ayrıca şehir içi kullanımda idealdir. benimki de vgt motor. vgt crdi olanlarla normal crdi olanlar arasında 1-2 milyar fiyat farkı olabilir. çünkü turbo çok pahalı bişey, hem dizelin gücü hem turbo, ikisi bi arada getzin performansını katlıyor..

    getzin turbosunun çalışma prensibi için linki tıkla

    http://img234.imageshack.us/i/turbo1cc.jpg/


    turbo'nun nasıl bişey olduğunu bakabilirsin aşağıdaki linklerden.

    http://turbotamiri.com/index.php/anasayfa

    bu da turbo tamiri yapan firmalar (son çare tabi ;) )

    http://turbotamiri.com/?gclid=CJ7Q0_f7mqECFds_3god8Uh8Pg

    http://www.corutturbo.com/

    http://www.guventurbo.com/

    www.turboakden.com

    www.gpturbocharger.com





    güzel sallamışsın öncelikle bunu belirtiyim günümüz dizel motorların artık hepsinde turbo sistemi vardır.buna crdi motorda dahildir ve tüm crdi motorlarda turbo vardır. vgt turbo motor değil turbonun kendisine ait bi çalışma prensibidir.yani vgt bi motor tipi değil turbo tipidir eski kasa dizelle (82) ps yeni kasa dizelin gücü arasında (88 ps) çok bariz bi fark yoktur.. vgt nin amacıda extra bi performans sağlamak değil gereksiz devirde çalışan turbo pallerini açıp kapayarak yakıt tasarrufu yapmaktır. turbolu araç daha az yakar gibi bi söylem mantık ve fizik kurallarına aykırıdr..nitekim performans ve yakıt ekonomisi bir arada bulundurmak imkansızdır.sonuçta turbo performans üretmesi için takılan bi parçadır.


    konuyu açan arkadaşın cevabına gelince: dizel getz dersen yeni kasa yani vgt tipi turbolu crdi motoru tavsiye ederim bu motor hem 4 silindirli hemde vgt turbo tipine sahiptir. eski kasa getzlerde crdi dır fakat 3 silindirlidir ve vgt tipi turbo yerine normal turbo bulunur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _By_BoSs_ -- 9 Temmuz 2010; 2:34:56 >




  • ilanlara baktığımızda yeni kasalar için de crdi yazanları görüyoruz.
    yani kasaların hepsi vgt değil mi?
    birde bazısı 110 beygir diyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _By_BoSs_

    quote:

    Orijinalden alıntı: ffmsahin


    quote:

    Orijinalden alıntı: mhyen

    Sahibinden.com'da 2 ayrı dizel motor başlığı olarak CRDI ve VGT var mesela. Bunların farkları nedir arkadaşlar? Hangisini tercih etmek lazımdır ve hangisi daha az yakar?


    crdi de turbo yoktur, vgt ise turbo motordur. turbo olanlar daha az mazot yakar, ayrıca şehir içi kullanımda idealdir. benimki de vgt motor. vgt crdi olanlarla normal crdi olanlar arasında 1-2 milyar fiyat farkı olabilir. çünkü turbo çok pahalı bişey, hem dizelin gücü hem turbo, ikisi bi arada getzin performansını katlıyor..

    getzin turbosunun çalışma prensibi için linki tıkla

    http://img234.imageshack.us/i/turbo1cc.jpg/


    turbo'nun nasıl bişey olduğunu bakabilirsin aşağıdaki linklerden.

    http://turbotamiri.com/index.php/anasayfa

    bu da turbo tamiri yapan firmalar (son çare tabi ;) )

    http://turbotamiri.com/?gclid=CJ7Q0_f7mqECFds_3god8Uh8Pg

    http://www.corutturbo.com/

    http://www.guventurbo.com/

    www.turboakden.com

    www.gpturbocharger.com





    güzel sallamışsın öncelikle bunu belirtiyim günümüz dizel motorların artık hepsinde turbo sistemi vardır.buna crdi motorda dahildir ve tüm crdi motorlarda turbo vardır. vgt turbo motor değil turbonun kendisine ait bi çalışma prensibidir.yani vgt bi motor tipi değil turbo tipidir eski kasa dizelle (82) ps yeni kasa dizelin gücü arasında (88 ps) çok bariz bi fark yoktur.. vgt nin amacıda extra bi performans sağlamak değil gereksiz devirde çalışan turbo pallerini açıp kapayarak yakıt tasarrufu yapmaktır. turbolu araç daha az yakar gibi bi söylem mantık ve fizik kurallarına aykırıdr..nitekim performans ve yakıt ekonomisi bir arada bulundurmak imkansızdır.sonuçta turbo performans üretmesi için takılan bi parçadır.


    konuyu açan arkadaşın cevabına gelince: dizel getz dersen yeni kasa yani vgt tipi turbolu crdi motoru tavsiye ederim bu motor hem 4 silindirli hemde vgt turbo tipine sahiptir. eski kasa getzlerde crdi dır fakat 3 silindirlidir ve vgt tipi turbo yerine normal turbo bulunur.



    -BY boss arkadaşım yanlış bilgi vermişsin. her iki motorda da turbo var. Sağolsun alıntı yaptığım arkadaş açıklamış. Birisi üç silindirli 82 ps 187 tork öteki dört silindir 88 ps 200 küsür tork.
    Crdi ve crdi vgt sadece motor teknolojisi biraz farklı. Commmon rail direct Injection motoru geliştirip VGTdenilen sistem yine ingilizce olarak o teknolojiye verilen adın ilk harferinin oluşturduğu bir isim.
    İkisinde de turbo var vgt biraz daha güçlü ve tüketim biraz daha az. Tercih makyajlı kasa.




  • Bende karar aşamasındayım getz alıcam.tercihim vgt olucak ama abs de olsun istiyorum.abs var değil mi vgt modelinde çunku crdilerde göruyorum daha cok
  • 2006 makyajlı modeller ve sonrası > VGT (Değişken Geometrili Turbo - Yani hareketli kanatçıklar) - 88 bg
    2006 makyaj öncesi > Normal turbo (Turbonun kanatçıkları sabit) - 82 bg

    Yani tüm dizel Getz'lerde turbo vardır. Sadece 2006 sonrasında turbonun tipi değişmiştir.
    (Aslında birkaç radikal değişiklik daha vardır: triger zinciri, silindir sayısının 4'e çıkması gibi)

    Commonrail dizel motorların hepsinde turbo vardır (CRD, CRDi, CDi, TDCi, CDTi, DCi vs vs,)
    Aslında bu kısaltmaların hepsi aynı motor tipini gösterir--> Common Rail
    Dizel motor tipini belirten kısatmada C harfi varsa o motor tipinin Common-Rail olduğunu anlarız. (istisnalar da var: HDi , MultiJet vs gibi)
    Patent hakları yüzünden firmalar birbirinin kısaltmasını kullanamadıklarından herbiri kendilerine ait bir kısaltma kullanıyorlar.


    2006 makyajlı ve sonrası modeller tercih edilmeli:
    1- Makyaj öncesindeki kronik sorunlar yüksek oranda giderilmiştir.
    2- Motorları daha sessizdir
    3- Turbo tipi ve silindir sayısı değişkiliği, hem performansı arttırmıştır hem de yakıt sarfiyatını öncekilere göre azalmıştır.
    4- Bakım aralıkları 10 bin'den 15'e çıkmıştır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihg70 -- 31 Ağustos 2010; 0:28:21 >




  • 2006 öncesi Getz'ler 1,5 crdi (3 silindir) 82 beygirdir...

    2006 sonrası makyajlı kasa Getz'ler iki farklı dizel motor seçeneği ile gelmiştir;

    *1,5 crdi (4 silindir) 88 beygir
    *1,5 vgt crdi (4 silindir) 110 beygir
  • ikiside aynı araç, aynı motor ruhsatta vgt yazıyor aracın arkasında ve motorda crdi yazıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi crazydrake -- 7 Kasım 2010; 0:14:52 >
  • crdi ve vgt nedir onuda bilmek lazım

    crdi = common rail direct injektion / "Ortak borudan direkt enjeksiyon" olarak çevrilebilir ayrıntılı bilgi common rail

    vgt = veriable geometry turbocharger / Değişken Geometrili Turboşarj ayrıntılı bilgi VGT(İngilizce)

    SONUÇ:
    getzin crdi motorlarında turbo olduğuna göre ikiside mevcut (benim kanaatim)




  • Birde CGT var.
    Benim ruhsatta CGT yazıyor. Şimdiye kadar bir sorun çıkmadı ama hayırlısı bakalım...
  • CGT:common geometry turbocharger

    Hyundai bizim trafikçilerden feyz alsın.
  • cgt diye kısaltmayla yeni karşılaşıyorum bence q klavyede "v" ve "c" harfleri yan yana trafik tescildeki memur yanlış basmış
  • Mantıklı. Ben hiç bu açıdan yaklaşmamıştım.
    CRDİ ile VGT yi karıştırdığını düşünmüştüm ben, ama senin tez daha mantıklı.
    İnşallah sıkıntı olmaz bu durum ileride.
    Yoksa trafiği git, uğraş uzun iş.
  • 88 beygirlik crdi motorlarda normal turbo besleme ünitesi vardır ancak 110 beygirlik crdi motorlarda vgt yani söylediğiniz gibi değişken geometrili turbo besleme ünitesi vardır.Aradaki rakamsal farklılıkları bu turbo ünite farklılığı sağlar(Motor aynı motor sadece turbo farklı).Benzer bir olay Megane 1.5 dci'larda da var.2004-2007 arası megane 1.5 dci motor 80 beygirdir.2007 sonrası megane 1.5 dci'lar ise 100 beygirdir.Orada da motor aynı motor sadece turbo ünitesi farklı ve bu herhangi bir logo isim vb. birşey ile aracın sağında solunda yazmaz..Sonuç itibariyle her dizel getz'de vgt mevcut değildir..
  • Ruhsatta yanlış yazılması büyük ölçüde muayene'de sıkıntı oluyor bilginize.Sistemdeki bilgilerle ruhsat bilgilerini karşılaştırırken en ufak bir harf ya da rakam hatası durumunda sayfa değişimi istiyorlar.Şasi numaramdaki hafif silik sadece bir rakam yüzünden sayfa yeniletmek zorunda kaldım..
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.