Şimdi Ara

ATI ve Vsync Açmak - D3D Overrider

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
8.044
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba. Aslında özel olarak konu açmayı düşünmüyordum ama başka konuların içinde sorduğumda ya cevap geç geliyor; ya da soru arada kaynıyor. O yüzden affınıza sığınarak bu konu altında sormak istiyorum; çünkü benim için önemli bir konu.

    5870 ile ortalama 40 FPS civarı Metro 2033 oynuyorum ama ekranda inanılmaz kırılma problemi yaşıyorum. Bir arkadaşımız 60 FPS'nin altında böyle bir problem yaşamassın dedi ama bariz yırtılıyor ekran.

    Oyunda Vsync açıp kapama kısmı yok; ccc'den açıyorum olmuyor; Ati Tray'den açıyorum olmuyor. Yok mu bunun bir yolu; bu şekilde oyundan zevk alamıyorum gerçekten. Nvidia kontrol panelden açınca problem ortadan kalkıyordu eski kartımda.

    Bir de gerçekten 60 FPS'nin altında yırtılma olmaması mı lazım? monitörün tazelem hızı ile ilgili bir problem olabilir mi? 60'a ayarlı gerçi ama.

    Yardımcı olabilirseniz çok makbule geçecek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi charcharodon carcharias -- 31 Mart 2010; 11:03:28 >







  • bir de rivatuner indirip d3d override (böyle bişeydi hatırlamıyorum) kullanmayı deneyebilirsin, orada dx için tripple buffering açıyordun yanlış hatırlamıyorsam, büyük olasılık gider kırılmalar, COJ2de aynı şey başıma gelmişti, bu şekilde halletmiştim ben



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orc123456 -- 31 Mart 2010; 10:26:19 >
  • ccc'den tripple buffering açtım dün akşam ama oda fayda etmedi; oyunun içinde seçenek yoksa ayvayı yedik demek ki... Peki 60 Fps'nin altında kırılması normal mi ekranın?

    Edit;

    ''Yararını görmemeniz normal. Zira sürücüden açılan Triple Buffering, yalnızca OpenGL uygulamalarında işe yarıyor. DooM3'te yararını görebilirsiniz. DirectX api'sini kullanan uygulamalarda yararlanmak istiyorsanız riva tuner ile yapmanız gerekir.''

    Araştırma yaparken forumdan 'mamad' nikli arkadaşımızın böyle bir mesajına denk geldim; dediğiniz gibi belki riva tuner ile problemimi çözebilirim
    Rivatuner'in ATI ile çalıştığını bilmiyordum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi charcharodon carcharias -- 31 Mart 2010; 10:46:54 >
  • @orc123456 ;

    Evet hocam; rivatuner ile gelen D3D Overrider ile programa özel vsync açılabiliyormuş. Akşam ilk iş deneyeceğim.
    Teşekkürler
  • Dostum oyun bittide; yırtılma problemi beni çok rahatsız etti; diğer vsync ayarı olmayan oyunlarda problem yaşamamak için araştırıyordum ki; sanırım aradığımı buldum


    Ayrıca yırtılmanın yüksek ayarlar ile ilgili olduğunu sanmıyorum ama ayarlar 1680x1060 Very High - Dx11 Tesselation ve Adof açık iken 5870 emeklemeyi bırak süründü resmen.
    Bu 5000 serisinin dx11 ile uzaktan yakından alakası yok yani Fermilerde fiyat/performans olarak cırtladığına göre biz gerçek dx11'i 6000 serisi ile ikinci nesil fermilerde görürüz; zaten adam gibi dx11 kullanan oyunda yok henüz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: charcharodon carcharias

    Dostum oyun bittide; yırtılma problemi beni çok rahatsız etti; diğer vsync ayarı olmayan oyunlarda problem yaşamamak için araştırıyordum ki; sanırım aradığımı buldum


    Ayrıca yırtılmanın yüksek ayarlar ile ilgili olduğunu sanmıyorum ama ayarlar 1680x1060 Very High - Dx11 Tesselation ve Adof açık iken 5870 emeklemeyi bırak süründü resmen.
    Bu 5000 serisinin dx11 ile uzaktan yakından alakası yok yani Fermilerde fiyat/performans olarak cırtladığına göre biz gerçek dx11'i 6000 serisi ile ikinci nesil fermilerde görürüz; zaten adam gibi dx11 kullanan oyunda yok henüz.

    Sürünmesinin sebebi oyunun optimizasyonunun berbat olması 5870 in dx11 başarımının kötü olması değil




  • Peki dx10'a döndüğünde performansın neredeyse iki katına çıkması??

    Bu arada oyunun optimizasyonu berbat gerçekten kabul ediyorum ama bana kalırsa 5850 ve 5870 gerçeten dx11 için yeterli değiller...



    Neyse benim asıl derdim vsync ile; yoksa dx10 performansından memnunum kartın
  • Ekranın yenilenme hızını arttır bir de öyle dene istersen. 60>75hz yapabilirsin.
  • Şu override aklıma yattı; birde onu deneyeyim hocam; olmazsa arttırım. Zaten oyun içine böyle bir ayarı niye koymazlar anlamış değilim
  • Bence önce arttır, ccc menüsünden yaptığın her müdahale oyun performansına tesir eder. Basitten başla istersen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan

    Ekranın yenilenme hızını arttır bir de öyle dene istersen. 60>75hz yapabilirsin.
    Evet yararlı olabilir, en azından başka bir yönden. Benim emektar Hyundai L72S bile 75 Hertz'te.
  • Aşşağıda verdiğim dosyayı indirip winrar ile klasöre çıkarın.Oyunu açmadan önce klasöre çıkarmış olduğunuz dosyanın içindeki D3DOverrider uygulama dosyasını çalıştırın ve oyuna girin.

    http://www.upload.gen.tr/d.php/s9/potnfmzq/D3DOverrider.rar.html
  • @ugurmurat360x;

    Rivatuner olmadan direk D3DOverrider; indirdim hocam dosyayı. Programa özel seçenek yapabiliyoruz; umarım işe yarar. Siz hiç denediniz mi bunu?

    Bu arada şu an için Dx11 desteği yok sanırım ama yakında eklenir.
  • Bu bir sürücü sorunu. Monitörün yenileme hızı 60hz ise, ekran kartınız isterse 150fps yollasın farketmez; oyunu 60fps oynarsınız. Birçok fanatik bunu bilmez ve fraps açık şekilde oyun oynarken negzel yau 100fps'de oynuyorum kaymak gibi vs der. Böyle bir durumda v-sync kapalıysa, ekran kartınız monitörünüzün gösterebileceğinden fazla fps yolladığından yırtılma yaşarsınız ama akıcılık sorunu olmaz. Yapılması gereken v-sync'i açıp, ekran kartından gelen sinyali monitörün yenileme oranıyla sınırlamak. Sizin yaşadığınız olaya gelirsek, v-sync'in açılmasına rağmen yırtılma oluyorsa bu 100% sürücü sorunudur; tıpkı seneler önce nvidia kartların yaşadığı fps halving sorunu gibi.

    Arkadaşınızın dediği de bir bakıma doğru, monitörlerimizi 60hz ve üzeri kullandığımızdan 60fps'nin altında yırtılma yaşanmaz, v-sync açık ya da kapalı farketmez.

    Çözüm; alternatif yöntemlerle sonuca ulaşamadığınız takdirde hotfix ya da sürücü güncelleştirmesi beklemek.




  • Cevap için teşekkürler. Umarım D3D ile çözeceğim problemi. Zaten bir çok oyunda Vsync On/Off seçeneği var; olmayanlarada ayar çekeceğiz bir şekilde.
  • @charcharodon carcharias

    Hocam CCC de "wait for vertical refresh(dikey yenileme için bekle)" skalasını en sağa çekerek yırtılmaları engelleyebilirsiniz. Eğer olmazsa sürücüyü yeniden yüklemenizi tavsiye ederim. Kolay gelsin
     ATI ve Vsync Açmak - D3D Overrider
    edit:imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CueMaker -- 31 Mart 2010; 15:51:18 >
  • @helvetia;

    Hocam fayda etmedi; ama Metro 2033 zaten problemli bir oyun; belkide ondandır Mesela DIRT 2'de oyun içerisinden açıyorum; sıkıntı yaratmıyor. Yani sürücüde problem yok büyük ihtimal. Teşekkür ederim cevap için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: charcharodon carcharias

    @ugurmurat360x;

    Rivatuner olmadan direk D3DOverrider; indirdim hocam dosyayı. Programa özel seçenek yapabiliyoruz; umarım işe yarar. Siz hiç denediniz mi bunu?

    Bu arada şu an için Dx11 desteği yok sanırım ama yakında eklenir.
    Denedim Hocam merak etmeyin.Bir çok oyunda işe yarıyor.Dx11 desteği varmı yokmu bilemiyorum fakat emin olduğum tek şey Battlefield Bad Company 2 oyununu dx11 modunda oynarken bu programın işe yaradığı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugurmurat360x -- 7 Nisan 2010; 15:44:46 >
  • catalist 10.6 da d3d overrider de fayda etmiyor.ekranda fps değişkenliği yüzünden titremeler ve yırtılmalar oluyor şu an
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mj_pelit

    catalist 10.6 da d3d overrider de fayda etmiyor.ekranda fps değişkenliği yüzünden titremeler ve yırtılmalar oluyor şu an


    Aynı sorun bendede vardı ''D3D OVERRIDER V1.6'' kullanıyorum,şuan tüm oyunlarda v-sync açılıyor. googleden arattırın olmazsa upload ederim.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.