Şimdi Ara

Hararet problemi - Uydurma sistem ?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
49
Cevap
0
Favori
16.547
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar .

    79 model opel kadett in soğutma sistemine el attık arkadaşlar önceki sistem mekanikti (kayış ile hareket alan pervane) ve sadece yaz sıcağında uzun tırmanışlarda (yaylaya çıkarken mesela) hararet sorunumuz oluyordu aracın sistemini kendi mekanik fanı iptal ederek müşürlü elektrikli fan sisteme çevirdik aracın kendi radyatörü 3 sıra standart alüminyüm radyatördü 4 sıra süper komple bakır radyatör aldık fan müşürünü 90 derece koyduk fan olarak renault europa fanı kullandık ve termostad ı 75 derecelik renault toros hortum içi olanlarından seçtik netice itibarı hararet sorunumuz eskiden daha kötüye gitti düz yolda bir sıkıntı olmuyor ancak dağa bayıra vurduğumuzda çok kısa bir süre sonra hararet 90 ı az bie şey geçip sabit kalıyor ve fan sürekli devrede oluyor test aşamasında araçta tek kişi (şöför) oluyor bu şekilde kaldıki yaz sıcaklarında ve araç dolu iken uzun tırmanışlarda hararet sorunu dahada artacak hatta başımıza iş açacak fikirleriniz önerileriniz ne olur ne yapmak gerekiyor ? Yada neyi yanlış yaptık nerde hata yaptık ?

    Fan müşürünü daha düşük seçebilirim ancak bu sefer zaten hiç susmayan fan için daha çok iş çıkartmış olacağız hiç susmayan fan asla susmayacak acaba fanımı değiştirsem ? Fanı çıkma bir arkadaştan temin ettim sıfır europa fanlarının hava debisi nedir bilmiyorum ama benim kullandığım fanın debisi bana sanki azmış gibi geldi bu bir etken olabilirmi ? Olmadı tofaş fanı uydurup denemeyi düşünüyorum tofaş fanlarının rakamsal olarak debi değerini bilmiyorum ama nerdeyse çalıştığında kendini uçuracak etkisi verecek kadar kuvvetli üflüyor ne siz dersiniz ?



  • bakır radyatörde sorun olabilir. bakır radyatörler geç ısınıp geç soğuyor diye biliyorum. bir de tofaş fanı yerine bu klimalarda kullanılan fanlardan deneme yapın derim. ( ekleme )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SISU -- 17 Haziran 2010; 22:34:12 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SISU

    bakır radyatörde sorun olabilir. bakır radyatörler geç ısınıp geç soğuyor diye biliyorum. bir de tofaş fanı yerine bu klimalarda kullanılan fanlardan deneme yapın derim. ( ekleme )
    Elinize saglık derım emek harcanmıs karsılıgı alınır umarım....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    Elinize saglık derım emek harcanmıs karsılıgı alınır umarım....

    Alıntıları Göster
    Bakır iyi iletkendir fakat alüminyum daha iyi iletir. Ayrıca Fanı biraz daha yaklaştırmayı ve de büyütmeyi deneyin hocam...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    Elinize saglık derım emek harcanmıs karsılıgı alınır umarım....

    Alıntıları Göster
    Eski opellerde hararet sorunu kronik herhalde hep duyuyorum bu tür sıkıntıları.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    Elinize saglık derım emek harcanmıs karsılıgı alınır umarım....

    Alıntıları Göster
    kudal bakır radyatörü radyatör temelinde son nokta olduğu için tercih ettik benim bildiğim bakır alüminyüm den daha hızlı ısıyı emer nakleder yanılıyormuyum yoksa ?


    ATTRACTION teşekkür ederim üstad ama henüz bir hayrını göremedik :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AnarKin

    kudal bakır radyatörü radyatör temelinde son nokta olduğu için tercih ettik benim bildiğim bakır alüminyüm den daha hızlı ısıyı emer nakleder yanılıyormuyum yoksa ?


    ATTRACTION teşekkür ederim üstad ama henüz bir hayrını göremedik :)

    Alıntıları Göster
    HaCKeRBoY64 bak bunu iyi söyledin şimdi farkettim evet fan ile radyatör arasında nerdeyse iki parmak boşluk var ve davlumbaz yok tüm bunlar bir etken sanırım ama şu fan çok kafamı kurcalıyor kuvvetli bir fana ihtiyacım var gibi bahsedilen klima fanları bu iş için yeterli havayı üfleyebilirmi acaba ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AnarKin

    kudal bakır radyatörü radyatör temelinde son nokta olduğu için tercih ettik benim bildiğim bakır alüminyüm den daha hızlı ısıyı emer nakleder yanılıyormuyum yoksa ?


    ATTRACTION teşekkür ederim üstad ama henüz bir hayrını göremedik :)

    Alıntıları Göster
    yanılıyor olabilirsin. birinden alüminyum radyatör bul tekrar dene bence...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AnarKin

    HaCKeRBoY64 bak bunu iyi söyledin şimdi farkettim evet fan ile radyatör arasında nerdeyse iki parmak boşluk var ve davlumbaz yok tüm bunlar bir etken sanırım ama şu fan çok kafamı kurcalıyor kuvvetli bir fana ihtiyacım var gibi bahsedilen klima fanları bu iş için yeterli havayı üfleyebilirmi acaba ?

    Alıntıları Göster
    Hocam birde şöyle düşünmek lazım:Alman yapımı bazı eski araçlarda hararet sorunları duyuyorum adamlar kendi memleketlerinin serinliğini düşünerek yeterli soğutma kombinasyonunu sağlamak istemediğinden olabilir.Aynı sorun 75 Granada'da vardı babam tamirciye götürdü birkaç işlem olduktan sonra düzeldi fakat işlem detaylarını bilmiyorum şuan.
  • Şu bakır radyatör ile alüminyüm radyatör olayını bi araştırayım aklıma takıldı.

    unforgiv3n son olarak fanı değiştirir daha güçlü bir fan uygularım o zamanda olmaz ise yapılacak tek şey radyatörü sıra sayısı olarak değilde en boy olarak büyütmek olacak tabi kesme biçme işlemi gerekiyor bunun için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AnarKin

    Şu bakır radyatör ile alüminyüm radyatör olayını bi araştırayım aklıma takıldı.

    unforgiv3n son olarak fanı değiştirir daha güçlü bir fan uygularım o zamanda olmaz ise yapılacak tek şey radyatörü sıra sayısı olarak değilde en boy olarak büyütmek olacak tabi kesme biçme işlemi gerekiyor bunun için.
    klima fanını da araştır arkadaşım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SISU

    klima fanını da araştır arkadaşım...

    Alıntıları Göster
    Klima fanı aklımda yarın elektrikçi arkadaşa uğrayıp elinde klima fanı olup olmadığını soracağım varsa tofaş fanı ile göz kararı kıyaslama bir deneme yapacağım sonucu bildiririm teşekkürler bu arada :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AnarKin

    Klima fanı aklımda yarın elektrikçi arkadaşa uğrayıp elinde klima fanı olup olmadığını soracağım varsa tofaş fanı ile göz kararı kıyaslama bir deneme yapacağım sonucu bildiririm teşekkürler bu arada :)

    Alıntıları Göster
    davlumbaz takın, fan müşürünü biraz daha alt sıcaklıkta devreye girecek şekilde seçin. madem 90 da sabit kalıyor daha erken devreye sokarsanız daha iyi sonuç alabilirsiniz. (85 civarı)
    ek olarak bakır her zaman iyidir.
    bilgisayar cpu soğutucularında bakır her zaman daha iyi sonuç verir. bakır çabuk ısınır çabuk soğur. buradan karşılaştırabilirsiniz bakır ve aliminyum arasındaki seçimi :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    davlumbaz takın, fan müşürünü biraz daha alt sıcaklıkta devreye girecek şekilde seçin. madem 90 da sabit kalıyor daha erken devreye sokarsanız daha iyi sonuç alabilirsiniz. (85 civarı)
    ek olarak bakır her zaman iyidir.
    bilgisayar cpu soğutucularında bakır her zaman daha iyi sonuç verir. bakır çabuk ısınır çabuk soğur. buradan karşılaştırabilirsiniz bakır ve aliminyum arasındaki seçimi :)

    Alıntıları Göster
    90 da sabit kalmıyor ne yazıkki ortalama 95 gibi sabit kalıyor ama zorlasam yada araç dolu olsa bu değer artar.Fan müşürünü düşürürsek 95 derecede bile hiç durmayan fana daha fazla iş çıkartmış olmayacakmıyız ? Yani 90 dereceye bile indiremiyor sıcaklığı 80 e yada 85 e çok zor gibi yoksa atladığım bir noktamı var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    davlumbaz takın, fan müşürünü biraz daha alt sıcaklıkta devreye girecek şekilde seçin. madem 90 da sabit kalıyor daha erken devreye sokarsanız daha iyi sonuç alabilirsiniz. (85 civarı)
    ek olarak bakır her zaman iyidir.
    bilgisayar cpu soğutucularında bakır her zaman daha iyi sonuç verir. bakır çabuk ısınır çabuk soğur. buradan karşılaştırabilirsiniz bakır ve aliminyum arasındaki seçimi :)



    arkadaş haklı, bilgisayarda bile makinenin üstünde gelen dandik sistemler alüminyumdur. iyi bir soğutucu almak isterseniz bakır olur ve fiyatı çok daha uçuktur. hatta laptopların çoğunda (kaliteli ise) bakır sistemler kullanılır.
    arabada da bu durumun değişeceğini zannetmiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    davlumbaz takın, fan müşürünü biraz daha alt sıcaklıkta devreye girecek şekilde seçin. madem 90 da sabit kalıyor daha erken devreye sokarsanız daha iyi sonuç alabilirsiniz. (85 civarı)
    ek olarak bakır her zaman iyidir.
    bilgisayar cpu soğutucularında bakır her zaman daha iyi sonuç verir. bakır çabuk ısınır çabuk soğur. buradan karşılaştırabilirsiniz bakır ve aliminyum arasındaki seçimi :)



    arkadaş haklı, bilgisayarda bile makinenin üstünde gelen dandik sistemler alüminyumdur. iyi bir soğutucu almak isterseniz bakır olur ve fiyatı çok daha uçuktur. hatta laptopların çoğunda (kaliteli ise) bakır sistemler kullanılır.
    arabada da bu durumun değişeceğini zannetmiyorum.

    Alıntıları Göster
    İlk iş fanı değiştirmek. Eğer uydurulabilirse bir de davlumbaz takmak.

    Klima fanı denmiş ama çoğu araçta klima fanı dış kısma gelir ve su radyatörü fanının tersi yönde hava akımı sağlar.

    Radyatörün bakır olmasından kaynaklı bir sorun olduğunu sanmıyorum.

    Büyük bir fan işi çözer gibi.

    Ayrıca müşür için de 90 derece iyi. Altında olursa kısa sürede fan motoru yanar.

    Keşke projeni fotoğraflandırarak paylaşsaydın.

    Başarılar, kolay gelsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    İlk iş fanı değiştirmek. Eğer uydurulabilirse bir de davlumbaz takmak.

    Klima fanı denmiş ama çoğu araçta klima fanı dış kısma gelir ve su radyatörü fanının tersi yönde hava akımı sağlar.

    Radyatörün bakır olmasından kaynaklı bir sorun olduğunu sanmıyorum.

    Büyük bir fan işi çözer gibi.

    Ayrıca müşür için de 90 derece iyi. Altında olursa kısa sürede fan motoru yanar.

    Keşke projeni fotoğraflandırarak paylaşsaydın.

    Başarılar, kolay gelsin.

    Alıntıları Göster
    Fotoğrafları bu gün eklerim ilginize teşekkür ederim bu gün yeni bir fan arayışına gireceğim klima fanlarını bakarım ama sanıyorumki tofaş fanı kadar yine üflemeyecek tofaş fanının üzerinde bu kadar durmamın nedeni hem ucuz hemde güçlü bir fan olması.

    Ayrıca şöyle bir durum söz konusu ben fanı radyatörün önüne koydum radyatör ile motor arasına koymadım bunun nedeni devirdaim kasnağı sorun çıkardı fan motoru kasnağa çarpıyor sığdıramadım bu yüzden radyatörün önüne koydum bu bir etken olabilirmi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AnarKin

    Fotoğrafları bu gün eklerim ilginize teşekkür ederim bu gün yeni bir fan arayışına gireceğim klima fanlarını bakarım ama sanıyorumki tofaş fanı kadar yine üflemeyecek tofaş fanının üzerinde bu kadar durmamın nedeni hem ucuz hemde güçlü bir fan olması.

    Ayrıca şöyle bir durum söz konusu ben fanı radyatörün önüne koydum radyatör ile motor arasına koymadım bunun nedeni devirdaim kasnağı sorun çıkardı fan motoru kasnağa çarpıyor sığdıramadım bu yüzden radyatörün önüne koydum bu bir etken olabilirmi ?

    Alıntıları Göster
    öne koyduğunuz için sorun olabilir.
    fan nereye üflüyor?
    motora doğru üflüyorsa sorun olmaması lazım.
    ama ön panjura doğru üflüyorsa problem çıkarır. çünkü araç hareket halindeyken önden gelen hava ile fandan gelen ters yönlü hava çakışır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    öne koyduğunuz için sorun olabilir.
    fan nereye üflüyor?
    motora doğru üflüyorsa sorun olmaması lazım.
    ama ön panjura doğru üflüyorsa problem çıkarır. çünkü araç hareket halindeyken önden gelen hava ile fandan gelen ters yönlü hava çakışır.

    Alıntıları Göster
    Fan motora doğru üflüyor evet ama şöyle bir şey olabilirmi fanı radyatörün önüne koyduğumuz için karşıdan gelen rüzgarı fan kesiyor sadece soğutma işlemi fan üzerine kalıyor buda yetersiz geliyor ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AnarKin

    Fan motora doğru üflüyor evet ama şöyle bir şey olabilirmi fanı radyatörün önüne koyduğumuz için karşıdan gelen rüzgarı fan kesiyor sadece soğutma işlemi fan üzerine kalıyor buda yetersiz geliyor ?

    bahsettiğiniz şey olmaz çünkü arkada olsada bu nedenle yine soğutma olmazdı. rüzgar fana çarpacak ve arkaya geçemeyecek soğutma yapamayacaktı.
    daha güçlü bir fan ve bir damlumbaz bulursanız daha iyi sonuç alırsınız.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.