Şimdi Ara

Half-Life 2 Grafik Desteği (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
533
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • <blockquote id='quote'><font size='1' face='Verdana, Arial, Helvetica' id='quote'>quote:<hr height='1' noshade id='quote'><i>Originally posted by nerser</i>
    <br /><blockquote id='quote'><font size='1' face='Verdana, Arial, Helvetica' id='quote'>quote:<hr height='1' noshade id='quote'>Splinter Cell DX7 oyunu<hr height='1' noshade id='quote'></blockquote id='quote'></font id='quote'>
    ben de herkül'üm!!![bore]
    <hr height='1' noshade id='quote'></blockquote id='quote'></font id='quote'>

    olur mu yaw herkül benim odinin oğlu [^] yoksa zeusun yeğenimiydi [:P]
  • HL2 bi yana cs olayı ne olacak bilen var mı? YAni yeni bir cs mi çıkacak???
  • Pardon DX8 oyunuymuş. Ayrıca bu forumdaki komik adam sayısı da baya bi artmış :-) Saygılar...
  • Mert sen de GF4 MX i iyice ezdin be..

    O çözünürlükte Savage 4 te çalışır be..

    Bu arada DX8 de gelen ve 9 da daha karmaşık yönergeleri desteklesin diye geliştirilen PS.ların developerlarca kullanımının yaygınlaşamaması ve programlamasının zorluğu ve doğrudan HAL üzerine yönlendirilemediğinden ötürü ilgi görmemesinden ötürü pek de kaale alınacak birşey olmaktan çıktı.. Kaldı ki nvidia bu durumu düzeltmek için Cg yi çıkardı ama projelerin selameti için tercih edilmedi..

    DX10 ve 11 de intelci bir yolla CPU üzerinden işleme yoluna gidecekler.. Zira expertler ve developerlar son sözü söyleyen insanlar ve suyuna gitmek lazım.(bakarsanız en baba yeni enginelerden olan Doom 3 ve Unreal 2 engine leri bile tam olarak utilize olmazlar.. Adamlar kendi metodlarını uygulamayı uygun görmüşler)

    Yani Half life da da aynı yolu deneyecekler gibime geliyor

    2MX den doğruca 4MXe geçerken ben enayi miydim ki Delta Chrome ya da FXi beklemedim??

    Adamların yolları belliydi işte.. Doğrudan HAl üzerine yönlenemeyen rutinler darboğazlı bu makinelerde işi yokuşa sürer işte kardeşim!!!

    PS2 deki gibi gigaflopluk 128 bit vektör üniteler ve 48GB/s bellek erişimi olsa hadi neyse..

    MX FOREVER...




  • half life 2 de hangi kartın ne kadar performans vereceği linkte var...
    http://www20.tomshardware.com/business/20030911/index.html
  • <blockquote id='quote'><font size='1' face='Verdana, Arial, Helvetica' id='quote'>quote:<hr height='1' noshade id='quote'><i>Originally posted by batuhano</i>
    <br />HL2 bi yana cs olayı ne olacak bilen var mı? YAni yeni bir cs mi çıkacak???
    <hr height='1' noshade id='quote'></blockquote id='quote'></font id='quote'> ÇOK YAKIN Bİ TARİHTE CS1.6 CONDİTİON ZERO ÇIKICAK
  • nvidia nın kartlarının HL2 deçok düşük performans sergilediği ortaya çıktı:
    http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1863&p=2
  • Acharad, dediklerini biraz açar mısın?
    Doğrudan HAL üzerine yönlendirilememek ne demek? Ekran kartı sürücüleri zaten HAL görevi görmüyor mu? DirectX de doğrudan sürücülerle konuşuyor...
    Ya da CPU üzerinde işlem yapmak nasıl GPU üzerinde programlamaktan daha hızlı olabilir? GPU işlemleri kendi hafızasına bile gitmeden register'lar üzerinden yapıyor (saniyede 1024x768x60 tane nokta için CPU'ya gittiğini bir düşünsene...)
    Bahsettiğin 128bit vektör üniteler + bellek erişimi zaten GPU'larda mevcut. Niye shader'lara bu kadar düşmansın?
  • Kermit shaderlara düşman değilim.. Yalnızca çok işlevsizler.. Adamlar onlara ayrı derleme yapayım derken projenin dengesi kayıyor

    TnL deki gibi iş doğrudan ekran kartı üzerine yaptırılsa darboğaz aşılıp TAMAMen iş gücüne yardım edilse amenna

    Ancak shadr programlarken belirlenen nesneler uzerinde yogunlasmak gerekiyor onlar ustunden islenecek manipulasyon kodunu belirlemek ve bunu defalarca derlemek gerekiyor Bu da projeyi zorluyor haliyle

    Kendi registerlarini goruntuyu vermek icin kullanmasi zaten gerekli ve yerinde olan birsey.

    Ancak PClerde hiçbir zaman custom chip mantığı işlemediğinden önünde sonunda ana işlem ve bellek ünitesinin (CPU ve RAM ikilisi) ocağına düşüyorlar..

    Bu kadar programlama keşmekeşi içerisinde buffer üzerinden çağırana kadar herşeyi CPU ya yüklenmiş olan bir reflectionu manipülasyon yaptıracaz ekran kartı üniteleri kullanacaz diyerek de projeyi daha da fazla arap saçına çevrilmemesi kanaatindeyim.

    Büyük firmalar da bu hususta hemfikirler

    Bu işin babaları yani..

    EPIC Megagames(UT2003e ve Unreal 2 ye bak)
    ID (Doom 3 görüntüleri her şeyi kanıtlıyor)
    TAKE2/BUNGIE (Y/eni çıkacak GTa projelerinde ve Mafia 2 de daha sağlam ve uyumlu olsun diye PC versiyonunda shader YOK!)

    Hele bir de REMEDY nin (ki o kadar shader test ettiğiniz 3DMark 2001in developer şirketi) iş sağlıklı proje yapmaya gelince Max Payne 2 de Shader kullanmadığını açıkladı!!!!!!!



    Yani yardımcı üniteler ne kadar pohpohlanırsa pohpohlansın ortada bir gerçek var :

    DONANIMLARIN İLETİŞİMİNDE DARBOĞAZ ÇIKARSA İŞ YATAR

    THG da adam çeşitli işlemcilerle biraz nostalji yapıp bench yapmış..

    O kadar iyi olsalardı ve resmen bir custom chip olsaydı bu mallar herhalde bütün sistemlerde yaklaşık sonuç verirdi..


    Yani bu kadar da büyütülecek bir şey değil bu.. Ve biraz da görselliğin getirdiği artan dikkatin getirdiği bir gereksinim gibime geliyor..

    Şu zamana kadar PCM codec işlerini yapabilen ses kartı görmediğim gibi bırakalım da CPUlar kendi işlerini yapsın ha !!!

    Yani kazın ayağı öyle değil..
    ZİRA SHADER PROGRAMLAMAK SANILDIĞI GİBİ HAL ÜZERİNE PROGRAMLAMAK DEĞİLDİR AYRI BİR BECERİ VE DERLEME METODOLOJİSİ GEREKTİRİR..

    NVIDIA CG Yİ NİYE ÇIKARDI SANIYORSUN??????




  • o
  • yaw bilende konusuyo bilmeyende, yaw duymuyonuz mu valve nin nvdia ile direcx 9 ile yaptiklari kavgalari valve ne diyo ati direcx 9 kartlari bu hlf 2 yi en iyi calistiracak kartlar demiyomu haahaaa bu ne demek oyun dx9 destekli geliyor bir daha ögrenin öyle yazin buraya muhahhahahahhahiihihhiihihhehehehehhohohoohohohohoohohoohohooo
  • Muhteşem bir fizik motoru olacak HL2'nin, güvenin bana. Ben gelecekten geliyorum..
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.