Şimdi Ara

Neler oluyor hayatta VEYA fx'lerin kotu HL2 perf. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
0
Favori
710
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • :::: TUM GERCEKLER ::::

    /// NETTEN DERLENMISTIR ///

    1)Microsoft HL2 yi yeni dx9 bencmark'i olarak acikladi,destekliyor ve ovuyor.

    2)Gabe Newell (valve patronu- hl2 basindaki adam) eski bir microsft programcisi.

    3)Valve ve Ati yeni cikacak radeon'la beraber hl2 Nin bundle verilmesine anlasti.

    4)Gabe Newell gecen gun ati'nin shaders day toplatisinda hl2 nin en iyi ati radeonlarda calistigini,nvidialarda ise performansın cok dusuk oldugunu oyleki normale oranla 3 kat daha fazl zaman harcanarak oyunun nvidia kartlara ozel programladigini soyledi.

    5)Ayni toplantida Newell Detenator lerde hayvani optimizasyonlar oldugunu -kabul edilemeyecek- ornek olarak ellerine gecen bir detenatorde (yeni det. hl2 icin yazilanin betalarindan birisi) surucunun screenshot alinacagi zaman ekran goruntusunu kalitesini arttirdigini,ayrica bir bolumde sirf perf. artisi olsun diye OYUNDAKİ SIS EFEKTINI OYUNUN IZNI OLMADAN kaldirdigini soyledi.

    6)NVIDIA butun bunlara karsin cevap olarak, hl2 nin yapim surecinde ati'yle calisildigini ancak ati'nin kendisine butun bu sorunlardan soz etmedigini,ayrica ati ye o malum toplantidan 2 hafta once det 50 nin yeni oyunun testinde kullanilmasinin soyledigini ancak nedense ati'nin bunu yapmadigini soyledi.
    Nvidia aciklamasi::

    http://www.3dgpu.com/modules/news/article.php?storyid=374


    7)Microsoft yeni x-box 2 de ati grafik islemcisi kullanilacagini duyurdu.

    8)AMDB yeni det 51.75 leri test etti.45.xx lere gore pek perf artisi gozukmuyor (en azindan gunumzu oyunlarinda)

    9)ati ve valve direct9 u ove ove bitiremezken,id software'in patronu dunyadaki en iyi oyun programcisi John Carmack opengl kullanmaya devma edecegini her yerde bildirdiBu herkesin aklina nvidia kartlarda doom 3 un daha iyi perf. verecegini getiriyor,ancak sunu da hatirlamakta fayda var, onceki senede yapilan doom 3 demosunda kullanilan kartlar 9700 pro idi.

    10)Yine de herkesin aklina NVIDIA+ID // ATI+VALVE geliyor.

    11)SON OLARAK BIR TEST'I SIZLERE SUNUYORUM.ANANDTECH KENDISI VALVE'NIN KULLANDIGI 45.XX leri kullarak hl2 bench ile ilk testleri yapmish.Nvidia hala cok geride ancak bu test daha mantikli sonuclar vermish,fx 5900 ULTRA radeon 9600 ultrA yi gecmish ancak cok kucuk bir farkla.

    EKLEME: ANAND TESTININ SONUCLARI :::

    1. demo

    http://images.anandtech.com/graphs/halflife2performancepreview/halflife2performance1024x768e3_.swf


    http://images.anandtech.com/graphs/halflife2performancepreview/halflife2performance1280x1024e3.swf

    2. demo

    http://images.anandtech.com/graphs/halflife2performancepreviewe3_bug/halflife2performance1024x768e3_.swf

    http://images.anandtech.com/graphs/halflife2performancepreviewe3_bug/halflife2performance1208x1024e3_.swf

    3. demo

    http://images.anandtech.com/graphs/halflife2performancepreviewe3_c17/halflife2performance1024x768e3_.swf

    http://images.anandtech.com/graphs/halflife2performancepreviewe3_c17/halflife2performance1280x1024e3_.swf

    Yazinin sonunda ve icinde ANANDin yaptigi yorumlari okumadan bu TESTLE ILGILI yorumunuzu yapmayin...
  • [deal] .) ati is better in directx, nvidia in opengl [deal]
    [deal] .) id can actually code, valve cannot [deal]

    bu olayi ozetliyor (bir forumda gordum)

    not:ben eski bir nvidia kullanicisi,yeni bir ati kullanicisiyim,nvidia ya karsi bir kinim yok,ati ye hepo soguk bakmistim su son olaylarda da soguk bakiyorum ama gorunen o ki,su an ATI RULLAZ !!!
  • tüm bunlar performans olayından çok politika olayı...
  • Webex +150000000

    Adamlar kullanıcıya küsmüş artık zaten.. hem ittifakla ticaretten yapacakları kazancın bayağı fazlasını kazanıyorlar zaten.. Orijinal alımlar da düşük yüzde d kalınca YAŞASIN kötülük hesabı anlaşıp bitirdiler işi..

    Parası olan artık oyunun lisansını hissetmeden verip pahalı donanımıyla işini görür ne diyelim..

    İyi fikir vallaha..
  • Burada olan tabi ki bilgisayar kullanıcılarına oluyor. Belki de art niyet gözetmeksizin DirectX'e doğru biçimde programlanmış bir HL2, FX5200'de bile full detail iyi bir fps ile oynanabilecekken, ticari kaygıların kurbanı oluyoruz. Tabi burada bilgisayar kullanıcılarının hiç mi suçu yok, tabiki var. Orjinal değil de kopya alıyoruz kardeşim. Tabi içinde bulunduğumuz ekonomik durumu düşünürsek, bu bizim gibi az gelişmiş ülkelerde görülen tipik korsan sorunundan başka birşey değil. Asıl sorun, gelişmiş ülkelerde dahi para verip gayet rahat alabilecekken bu oyunları sanki marifetmiş gibi korsan edinmeye çalışan kişilerin giderek artması. Artık her konuda kendini göstermeye hazır bir ülke olma yolunda ilememiz ve ekonomimizin her geçen gün daha iyiye gitmesi belki ileride bu konuda radikal çözümler üretebilme olasılığımızı artırıyor. Saygılar...
  • FX Turka 12000 Ultra
    Bence hayal değil ne dersiniz gün gelir bir türk firması çıkarda ekran kartına el atar mı ?
    %100 diğerlerinden yavaş olsun ben gene alırım maksat destek olsun sonuçta Nvidia yada ATI buraya nerelerden geldiler 1MB'lık kartlarını hatırlarım ATI'nin .
    Düşünsenize 512 MB PC 3500'lük Türkiye'de yapılan ram'ler , işlemciler çok güzel olurdu . Yada ülke çapında 1mbit/sn'lik data transferi sağlayan hatlar . Çok hayal kurdum galiba
    Neyse hayalide güzel .
  • Bu arada ATI yada Nvidia farketmez sonuçta hangisi en iyi kartı yapsa tavan fiyat koyuyor . Bizim beklentimiz 3. hatta 4. bir firmanın ekran kartı piyasasına hızlı bir giriş yapması . ( Matrox , 3dlabs var ama ses var görüntü yok ) . Bir zamanlar 3dfx geldiği gibi diycem gene duygulandım şimdi Nvidia ilk aldığında nasıl şok olmuştum Konuyu saptırmalayım.
    -
    Eğer Microsoft resmi DX9.0 Bench'i seçtiyse hiç şaşmam.
  • half life2 2004'e kaldı...geçmiş olsun!!!
    http://www.guru3d.com/newsitem.php?id=474
  • Böyle imalı bir açıklama niye yaptın anlamadım NERSER ,
    Sanki biz burda VALVE & ATI Fanıyız . Ama şunu es geçemessin Valve olmasaydı grafik dünyasıda bu kadar gelişmezdi . Donanımların gelişmesini , gelişmeye ihtiyaçları olduğunu gösterdi . Yani HalfLife 2 ne kadar erken çıkarsa o kadar iyidir .
    -
    Doom III'ten umudumu kestim . Ama unutmamalı ki ID Sofware olmasaydı bugün bu FPS'ler bu kadar gelişemezdi . ID Software bugüne gelmemizin tek sebebidir ( Wolfestien ve Doom klasiktir ). Umarım ID Software eski günlerine döner ( Quake 1'den bashsediyorum ) . Quake II , Quake III görsel yönden zayıf oyunlardı . Unreal I , Unreal Tournament la karşılaştırınca anlarsınız . Umarım Doom III seriside eski oyun kadar kaliteli ve iyi olur .
  • Ayrıca Doom III'ün görsel yönden kaliteli olması NVIDIA'nın tek tesellisi . Hiç değilse 5900U gibi çok pahalı bir kart gerçek özelliklerini ( Nvidia'nın bashettiği ) gösterebilsin . Yoksa 9800 Pro malesef üstünlük kurucak HL2'yle .
  • dostum quake2 'yi harcamayın taş gibi oyundu... unreal için katılıyorum..
  • @nerser: valve açıklama yapmadan ertelendi demek olmaz, onlar hala daha 29 eylül de çıkacağını söylüyorlar, oyuna ne kastın var onu anlayamadım.

    Doom3 ise hikaye, HL2 nin çıkacağını görünce erteledikce erteliyorlar, ilk başta ne mod ne de multiplayer desteği olacaktı, şimdi onlar üstünde uğraşıyorlar, grafikler ise HL2 nin yanına yaklaşamaz.

    Yapılabilecek en iyi şey bekleyip görmek, göreceğimiz şey belli aslında, nvdia birsürü optimizasyon yaapcak (yaptı da), görüntü kalitesini veya oyundaki birkaç şeyi kaldıracak (bunu da yaptı, fog (sis) ekran kartından yediği iiçin oyunda kapatıyormuş det50 ler :) ), yinme aynı tartışmalar tekrar başlaycak.
  • <blockquote id='quote'><font size='1' face='Verdana, Arial, Helvetica' id='quote'>quote:<hr height='1' noshade id='quote'>@nerser: valve açıklama yapmadan ertelendi demek olmaz, onlar hala daha 29 eylül de çıkacağını söylüyorlar, oyuna ne kastın var onu anlayamadım.<hr height='1' noshade id='quote'></blockquote id='quote'></font id='quote'>
    o tarihte çıkması imkansız !!!
    <blockquote id='quote'><font size='1' face='Verdana, Arial, Helvetica' id='quote'>quote:<hr height='1' noshade id='quote'>Doom3 ise hikaye, HL2 nin çıkacağını görünce erteledikce erteliyorlar, ilk başta ne mod ne de multiplayer desteği olacaktı, şimdi onlar üstünde uğraşıyorlar, grafikler ise HL2 nin yanına yaklaşamaz.<hr height='1' noshade id='quote'></blockquote id='quote'></font id='quote'>
    doom3 alpha oynadın mı? quakecon2003 de doom3 multiplayer oynandı...

    not:neden benim half life düşmanı olduğum çıkarıldı anlamadım ki?[saek]
  • Böyle imalı cümleler kurarsan öyle görünürsün Nerser ,
    1.Crazy haklı Doom III Singleplayer olarak tasarlanmıştı , multiplayer sonra eklendi . ( Aksini söylersen , eski incelemeleri ( amerika'nın online dergileri ) inceleyip sonucu gösterebilirim .
    2.Hiç bir şey imkansız değil HL2 büyük ölçüde bitmiş bir oyun . Ve şunuda eklemek lazım Doom III'ten çok daha fazla emek harcanmış .
    3.ATI liderliğe doğru emin adımlarla gidiyor . Şunu hatırlatmadan geçemiyeceğim , ATI sürücülerinde çok nadir olarak optimizasyon yapar ( hızlandırmak için ) çünkü gerek duymuyorlar , ama Nvidia tüm sürüclerinde sürekli optimizasyon yapıyor açıkcası bu kadar övdükleri 5900U gibi bir kartın gerçek gücünü hala göstermeye mi çalışıyorlar , yoksa bu övdükleri kartın gerçek yüzü ortaya çıkmasın diye detaylardan kısıp hıza mı başvuruyorlar ?
    -
    Nvidia CineFX'i yaratırken hata yaptı , ATI ise standart 9.0 standart'ı yolunda ilerlediği için bu oyunu kazancak gibi .
  • Ayrıca Quake II güzel oyundur hala sıkıldığımda yükler oynarım . Yalnız Unreal'ı ilk oynadığım günü hatırlıyorum da Resmen Quake motorunun daraltıcı renklerinden ( koridorlar siyah , gökyüzü kırmızı , sinekler siyah 1x1 pixel boyutunda kareler ) cıvıl cıvıl karnavala düşmüş gibi olmuştum . Yaratıkları bırakıp şelale ve dağ manzarasını izlemiştim çok güzeldi ama [:P] Quake motoru kapalı ve dar alanlarda iyidir ( Aksini kimse söyleyemez Quake III 'e kadar böyle ) ama Unreal motoru çok geniş alanlarda bile etkileyici ve renkli grafikleri sunar .
  • unreal 1 in motoru yuvarlak bile çizemezdi !!!
    29 eylülde ancak hl2 nin bench ini görürsünüz :)
  • Hadi bakalım...
  • walla bende ti4200 var...kafam rahat çatır çatır da oynıycam oyunu!!!mis mis :)
  • <blockquote id='quote'><font size='1' face='Verdana, Arial, Helvetica' id='quote'>quote:<hr height='1' noshade id='quote'><i>Originally posted by nerser</i>
    <br />unreal 1 in motoru yuvarlak bile çizemezdi !!!
    29 eylülde ancak hl2 nin bench ini görürsünüz :)
    <hr height='1' noshade id='quote'></blockquote id='quote'></font id='quote'>
    Artık hiç bir şey demiyorum sana . Sen resmen fanatikliğide geçmişsin .
    Nedir bu anlamıyorum . Bazı insanlar zamanında Tilt oyunları yapan bir firmanın gelipte zamanın kralı Id software koltuğundan söküp ordanda 2003 yılına kadar kımıldamamasını yediremiyor. Sanki ID Software babanızın şirketi sizin de hisseniz var para kazanıyorsunuz . Beyler hangisi kaliteli işler çıkarıyorsa bizim için o yararlıdır . ( AMD , INTEL , ATI , NVIDIA farketmez hepsi için geçerli )

    Bunlarda 98 Nisan'da çıkmış <b>YUVARLAK ÇİZEMEYEN</b> Unreal 1'in aldığı başarılardan sadece bir tanesi ( sayamıyacağım var PCGAMER dergisi dahil best engine and game ödülü vermiş bir sürü dergi ve site :

    Unreal Engine Wins Award

    A beautiful trophy arrived at our office signifying that the Unreal Engine has won Game Developer Magazine's Frontline Award for Game Engine of the Year! Here's an excerpt from the letter that accompanied the trophy . (Yuvarlak çizemeyen motor hani )
    -
    Ayrıca hatırlatıyım Unreal Tournament'ın son oyunu UT 2003 yılın FPS ödülünü aldı sayılır daha HL ve Doom'dan haber yok . Ayrıca UT 2003 motoruyla yapılan Splinter Cell ise yılın oyunu olmaya aday 3 oyundan biri .
    -
    Saygılarımla ...
    Ben ne Epic Games fanıyım ne de taraftarı . Sadece firmanın ne olduğunu bilmenizi istedim.
  • Bu cevabım geneldir.
    Üstüne çoğu kişi alınabilir çünkü forumun yarısı bu fanlığı yapıyor .
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.