Şimdi Ara

Oyun Tarihini Değiştiren 10 İcat Dosya Konusu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
1
Favori
26.181
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Açıklama: Oyunculuğun standartlarını değiştiren ve günümüzdeki teknolojinin temellerini atan 10 farklı buluş.

         Oyun kavramının başlangıcından
    itibaren geçen sürede günümüzdeki oyunculuğun yapıtaşları
    haline gelen en önemli 10 icadi, Meodia sitesi bizler için seçmiş.
    Daha fazla hemfikir olamayacağım bu listeyi sizlerle paylaşıyorum.

     

     



     D-pad (Yön Tuşları)



     

         Uzun zamandır tüm oyun kumandalarının standart bir parçası olarak kullanılan D-pad'in öncesinde aynı işlevsel kullanıma sahip olmayan çeşitlik joystick çeşitleri vardı. Joystick'e alternatif olarak D-pad'in öncüsü sayılabilecek olan 16 ayrı yöne hareketi sağlayan çember şeklindeki bir sistem Mattel'in İntellivision konsolunda kullanıldı. Günümüzde ki tasarımın temelleri ise Microvision'ın Cosmic Hunter adlı taşınabilir konsol-oyunu ile atıldı. Sonrasında ise Nintendo'dan Gunpei Yokoi, Cosmic Hunter'daki yön tuşu yerleşimini küçültüp günümüzde kullanılan tasarımı geliştirdi ve ilk olarak Nintendo'nun Game&Watch konsolunun Donkey Kong sürümünde kullandı.















     




         Tüm bu evrim sürecinden sonra ise, artık oyuncuların, oyundaki karakterlerini hareket ettirmek için çeşitli tuş kombinasyonları ya da fazla kullanılabilir olmayan joystick vb araçlar kullanmalarına gerek kalmadı.





    ''







    Analog Stick



     

         D-pad'in önemi yadsınamaz fakat bu
    onun sadece 4 yön kapasitesi olduğu gerçeğinide gizlemiyor.
    Çeşitli 16 yön destekli versiyonlarıda çıktı fakat bu hareket
    kabiliyetinin 2D oyunlar için yeterli olduğu görünse bile yine de
    3D oyunlar için 360 derecelik bir oyun tecrübesi sunamadığıda
    aşikardı. Tabi ki bu sonuçta ortaya analog stick kavramını
    çıkardı. Hemde D-pad ile aynı senede yani 1982 yılında, fakat
    ne yazık ki
    oyuncuların bu analog çubukla yaptıkları hareketler
    oyunlara birebir yansımıyordu ve bu da bu kontrol sisteminin en az
    10 yıllığına unutulmasını sağladı.



     




         Nintendo 64 ve Sony Playstation 1 ile
    tekrar dönüş yapan Analog Stick, bu sefer daha başarılı ve
    işlevsel olmuştu ve ayrıca 3D oyun yapısı ile olan uyumundan
    dolayı, günümüzdeki vazgeçilmez oyun araçlarından biri haline
    geldi.




     



    ''







    CD Kullanımı



     


         Oyunları için CD kullanıpta ticari
    başarı sağlayan ilk konsol Sony Playstation oldu. Bu sırada
    Nintendo'nun kartuşlarda ısrar ederek Nintendo 64'ü piyasaya
    sürmesi ve GameCube'e kadar bu
    hatasını kabul etmemesi,
    Playstation'ın belki de markalaşmasında çok önemli bir etken
    oldu.



     


         CD'lerin bu kadar önemli olmasındaki
    sebep ise, kartuşlara oranla daha büyük bir kapasiteye sahip
    olmaları idi. Böylece yapımcılar daha kompleks yapılara sahip
    oyunlar yapabileceklerdi. Ayrıca bu fazladan kapasite sayesinde,
    bilgisayar tabanlı ara sahneler kullanıldı, ayrıca oyun
    grafiklerinde kartuşa göre daha üstün bir seviyeye gelindi.
    Oyunların gerçekçilik oranları arttı. Ayrıca CD'nin maliyeti
    kartuşa oranla daha az olduğundan, oyunların yapım maliyetleride
    düşmüş oldu.



     

     


     


    Hareket Kontrolü


        

         Bu konudaki ilk deneme yine bir Nintendo konsolunda yapılmıştı. NES için piyasaya çıkan The Power Glove adlı eldiven aparatı, Bad Street Brawler ve Super Glove Ball gibi oyunları destekliyordu. Fakat bu aksesuar beklenen ilgiyi görmedi.

      

         Hareket kontrolü konusundaki ilk ciddi adımsa, hepimizi bildiği üzere, Nintendo Wii ile geldi. Zaten başarılı olan kontrollerine sonrasında çıkardığı Motion Plus aksesuarıyla "derinlik" kavramınıda katan Nintendo, diğer teknik detaylar açısında çok gerisinde olduğu rakiplerini, satış rakamlarıyla geçmeyi başardı. Fakat tüm bu ticari başarıya rağmen, Wii'nin, "her yaşa hitap etmesine rağmen, herkese hitap etmediği" durumu ortaya çıktı. Rakipleri de, hem bu durumu değerlendirmek hem de Nintendo Wii'nin büyük ticari başarısından dolayı kendi hareket kontrol sistemlerini piyasaya sürme hazırlığına giriştiler. Fakat bu yolda, sanırım Nintendo'yu biraz fazla "örnek aldılar" ve bu yeni hareket kontrol sistemlerinin lansman oyunları, aynen Wii'de olduğu gibi çeşitli spor ve dans oyunları olarak gösterildi. Umarım, "hardcore" oyunculara da sürekli olarak vaat ettikleri desteği de bu "yeni" stratejilerine dahil ederler. 


    Dosya Konusunin devamı için tıklayınız






  • Ellerine sağlık Buğra. Çok başarılı bir makale olmuş. Nintendo'nun sadece kendisini etkileyen hataları olmasına rağmen oyun dünyasına katkısı çok büyük.
  • Eyw, Alkan. Ersin'e Achievements konusundaki yardımlarından dolayı teşekkürler.
  • Sağolun gerçekten güzel olmuş.
    En başa WoW yazmak lazım gerçi ama neyse
  • Oyun tarihine yön veren teknolojiler konsollardan gelmiş. Bir şeyi merak ettim. PC'de CD ilk ne zaman kullanılmış?
  • Bence en büyük buluş mouse
  • grcekten de d pad çok önemli bi icat
  • vay be devasa bi sektör oldu oyun sektörü eskiden atari en iyi iken derdikki bundan daha iyisi olur dediklerinde yok lan olmaz okadar da derdik nerden nereye
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cosmoid

    grcekten de d pad çok önemli bi icat

    Analog çok daha önemli bence, d pad daha eski birşey zaten.
    Bu d pade neden d pad deniyor acaba.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GencayA


    quote:

    Orijinalden alıntı: cosmoid

    grcekten de d pad çok önemli bi icat

    Analog çok daha önemli bence, d pad daha eski birşey zaten.
    Bu d pade neden d pad deniyor acaba.

    directional pad
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Calderon_


    quote:

    Orijinalden alıntı: GencayA


    quote:

    Orijinalden alıntı: cosmoid

    grcekten de d pad çok önemli bi icat

    Analog çok daha önemli bence, d pad daha eski birşey zaten.
    Bu d pade neden d pad deniyor acaba.

    directional pad

    Valla hiç aklıma gelmemişti sağol hocam
  • Game Trailers tan mı alıntı acaba?
  • Teşekkürler
  • Cd gerçekten önemli bir icat
  • Liste yanlışlarla dolu,cd kullanan ilk konsol playstation'muş Daha neler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Calderon_


    quote:

    Orijinalden alıntı: GencayA


    quote:

    Orijinalden alıntı: cosmoid

    grcekten de d pad çok önemli bi icat

    Analog çok daha önemli bence, d pad daha eski birşey zaten.
    Bu d pade neden d pad deniyor acaba.

    directional pad


    Directional Pad tam anlamı ile dövüş ve puzzle oyunlarında kullanılıyor. Diğer herşeyde Analog stick ler kullanılıyor. Yani dövüş ve puzzle oyunu oynamayan birisi için D-Pad gerekli değil ama ben tam anlamı ile arcade kökenli olduğumdan D Pad hayati önem taşıyor. Kaldı ki Xpad de D pad olmaması son derece yanlış bu ne demek oluyor Xbox diyor ki arcade cimisin uzak dur benden demek oluyor :) ama live da tonla arcade oyun bu ne iş anlamak çok güç, madem arcade oyun sunuyorsun joypad i niye arcade uyumlu yapmazsın abuş firma :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: faho

    Liste yanlışlarla dolu,cd kullanan ilk konsol playstation'muş Daha neler...


    Evet ilk CD'li olarak piyasaya sunulakonsol 3DO imiş (sonradan bundle olarak alınabilen Sega eklentisini saymıyorum) ama 699$'a piyasaya çıkıp haliyle başarısız olduğu için yazarın aklına gelmemiş herhalde:
    http://en.wikipedia.org/wiki/3DO_Interactive_Multiplayer



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okean -- 23 Temmuz 2010; 12:35:42 >
  • Oyun tarihini bırakın bence tarihi değiştiren en büyük icat Bilgisayar'dır. Bilgisayar olmasa ne film, ne oyun, ne deney, yapılabilirdi.
  • Sanırım bir yanlış anlaşılma olmuş, CD kullanan ilk konsol PS1 değil zaten yazıdada böyle geçmiyor. CD kullanıp başarılı bir ivme yaklayan ilk konsol PS1. Daha anlaşılabilir olacak şekilde ilgili cümleyi değiştirdim.

    Ayrıca "yanlışlarla dolu olan listenin" diğer yanlışlarını da gösterirseniz, eski cümleleri, herkesin anlayabileceği cümlelerle değiştiririm.
  • Güzel liste olmuş, teşekkürler.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.