Şimdi Ara

Piyasadaki araçlarda benzinin yüzde 94'ü çöpe gidiyor (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
0
Favori
1.187
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu oksijen atomu daha çok benzin molekülüne bağlanarak yanma verimini yükseltiyor. Daha çok benzin yanmıyor. Benzinin yanma verimi yükseliyor. Yanmamış hidrokarbon olarak atılan partiküller azalıyor. Hararet olmuyor.Benzinin oktanı yükselmiyor. Benzin daha iyi yanıyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lokosit


    quote:

    Orjinalden alıntı: kesaf


    kullandığımız araçların çoğu 95 oktan benzine göre ayarlı ve yanma odası 95 oktanın ısısına ayarlı sen şimdi bu yanma odasındaki ısıyı oksijen ile artırırsan motordaki elemanlar buna nasıl dayanacak?


    lokosit arkadaşım : ısı problemi bi şekilde halledilebilir. yani ne biliim soğutma sistemini güçlendirmek adına suyu devamlı devirdaim ettirmek, devirdaim pompasını güçlendirmek, çift fan, çift radyatör uygulamak (tabi şartlar elverdiğince) gibi bi şeyler yapılabilir. yani bunu ikinci aşamada düşünmek lazım. ama malum bu "kesaf" isimli arkadaştan bi türlü ne bulduğuna dair bilgi alamıyoruz. hele bi önce ne bulmuş onu bi öğrenelim de iş soğutmaya kalsın.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: aya


    quote:

    Orjinalden alıntı: lokosit


    quote:

    Orjinalden alıntı: kesaf


    kullandığımız araçların çoğu 95 oktan benzine göre ayarlı ve yanma odası 95 oktanın ısısına ayarlı sen şimdi bu yanma odasındaki ısıyı oksijen ile artırırsan motordaki elemanlar buna nasıl dayanacak?


    lokosit arkadaşım : ısı problemi bi şekilde halledilebilir. yani ne biliim soğutma sistemini güçlendirmek adına suyu devamlı devirdaim ettirmek, devirdaim pompasını güçlendirmek, çift fan, çift radyatör uygulamak (tabi şartlar elverdiğince) gibi bi şeyler yapılabilir. yani bunu ikinci aşamada düşünmek lazım. ama malum bu "kesaf" isimli arkadaştan bi türlü ne bulduğuna dair bilgi alamıyoruz. hele bi önce ne bulmuş onu bi öğrenelim de iş soğutmaya kalsın.


    aya kardeş benim söylemek istediğim aracın hararetinin yükselmesi değil
    motor elemanlarının pistonların ,sibopların, ve bloğun direk yüksek ısı ile karşılaşarak erimesi. tıpkı oksijen kaynağı gibi




  • Ya içinde Oksijen atomu bol olan bi hidrokarbonu benzinle karıştırmış işte. Bu yeni bişi değilki. Yıllardır değişik karışımlar kullanılıyo zaten. Daha çok oksijen daha çok yanma. Piyasadaki hidrokarbonların moleküler yapılarına bakarak içinde en çok Oksijen atomu bulunanları ve kolay reaksiyona girenleri karıştırıp sizde yapabilirsiniz. ama motorun sıcaklık sınırlarını zorlamanında bi anlamı yok.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sevketmehmet

    Ya içinde Oksijen atomu bol olan bi hidrokarbonu benzinle karıştırmış işte. Bu yeni bişi değilki. Yıllardır değişik karışımlar kullanılıyo zaten. Daha çok oksijen daha çok yanma. Piyasadaki hidrokarbonların moleküler yapılarına bakarak içinde en çok Oksijen atomu bulunanları ve kolay reaksiyona girenleri karıştırıp sizde yapabilirsiniz. ama motorun sıcaklık sınırlarını zorlamanında bi anlamı yok.


    lokosit dediğini anladım, sevketmehmet sen de haklısın. da hala arkadaştan bi ses çıkmadı. acaba bize zarf mı atıyor diye düşünüyorum. sonra sevketmehmet'in dediğine tamam ama arkadaşın iddia ettiği yakıt tasarrufu da nerdeyse yarı yarıya. yani bu kadar bariz bi fark varsa, uzun vade de motor elemanları ve yakıt sarfiyatı ile ilgili bi kar zarar dengesi kurup terazinin kefesi hangi tarafa ağır basıyorsa o tarafa yönelinebilir. ama hala ben yarı yarıya ekonomi konusunda şüpheliyim.




  • Arkadaşlar bir kaç örnek molekül resmi vereceğim. Bunların hepsi organik ve labarauarlarda üretilmiş maddelerdir. "O" simgesi oksijeni gösterir.TNT(Patlayıcı) Etil Alkol (Yanıcı) Bütanal(Patlayıcı) Üre(Çiş) hepsinde oksijen vardır. mutlaka yanma için oksijen gerekir. Ama her oksijen olan madde yanmaz veya patlamaz Örnek Su ve Çiş gibi. Biz kolay parçalanabilen ve oksijeni serbest kalan diğer atomlarıda yanmaya zarar vermeyen bir bileşik ürettik. motor bundaki oksijeni yakıtla birleştirerek yakıyor. kalan diğerlei ise yanmaya yardımcı oluyor. Hava kirlenmesinede etkisinin olacağını yanmamış partiküllerin azalarak insan ve çevre sağlığına katkıda bulunacağını düşünüyoruz.
  • resimler











  • ne kadar çok oksijenli madde o kadar iyi yanma değil. Belirli ölüçüde kolay parçalanabilir ve ısı dengesini bozmayan bir bileşikten bahsediyorum. Ama kesinlikle hidrokarbon değil.
  • depoya tnt (dinamit) koymuyorsun değilmi gümleriz yaf
  • kırmız oksijenlere dikkat edin. Bunlar apolar maddelerdir. Hepsi kolay parçalanabilir. Benzin polar bir maddedir. Kolay parçalanmaz. Ancak her benzin molekülüne bir oksijen daha bağlayabilseydik yanma verimi %100 olurdu. Hava bunun %21 ini sağlyor. Bizim bileşik %30-35 ini. Verim ancak % 50 oluyor. Hala yanmadan atılan % 50 ye yakın yakıt var. Bunuda kimya profesörlerine bırakıyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kesaf

    ne kadar çok oksijenli madde o kadar iyi yanma değil. Belirli ölüçüde kolay parçalanabilir ve ısı dengesini bozmayan bir bileşikten bahsediyorum. Ama kesinlikle hidrokarbon değil.


    yahu tamam arkadaşım. nerden bulacağız, nasıl alacağız, ne zaman piyasaya sürüyorsunuz, nasıl deneriz, siz daha test aşamasında mısınız, testler ne kadar daha sürecek. offff ya offfff.... gidip 1 sene sonra mı gelelim yani. nedir olayınız arkadaşım. sadece yaptık diyorsun. tamam inandık da bi de kullanalım. siz sadece kendinize fantazi olsun diye mi üretiyorsunuz? ya adam gibi anlat şunu ya da bi daha bu topice uğramayalım...
  • Bekleyin yakında piyasada göreceksiniz. Ama reklamla değil. sanayilerde güvendiğiniz ustalardan alacaksınız.
  • Ya modülatör leri göreve davet ediyorum. Bu topiğin cılkı cıktı. Millet burda bilgi, fikir, görüş alışverişi yapmaya geliyo. Amcam para kazanmaya geliyo. Ayıptır ya Kızdırdınız beni...
  • zaten aldığımız benzinin nerdeyse yarısı vergi öbür yarısıda havaya gitmiş çok mu
    alıştık artık benzinden kazık yemeye
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sevketmehmet

    Ya aracın ön tarafı yere doğru sivri arka tarafı yüksek. bi çocuk bile bu sayede rüzgarın aracı yere doğru iteceğini bilir. O spor arabalar çok daha fazla yere yapışsın diye spoiler konuyor. Uçak değil bu alltan rüzgar vurdukça havalansın :) viyadüklerde yandan darbeler geliyor alttan darbe gelse bile fazla etkisi olmaz.

    virajlardada yana savrulma olayında aracın ağırlığının (kütlesinin) ile bi alakası yoktur. Fizik formülleri ile bilimsel olarak hesaplayalım :

    F : Kuvvet,
    M: Kütle,
    V: Hız, V2: Hızın Karesi
    R : Dönüş yarıçapı
    G :yerçekimi ivmesi
    K : Yolun sürtünme katsayısı
    A ise virajda araca uygulanan merkezkaç kuvveti olsun.

    Arac dönüşlerde yana savuran kuvvet Fa = M x (V2 /R)

    Aracın yere turunmasını sağlayan kuvvet Fb=M x G x K

    Burada aravın savrulmaması için yere tutan kuvvetin savrulma kuvvetinden büyük olması lazım dimi.

    ozaman Fb > Fa olmalı.
    Yani; M x G x K > M x (V2 /R)

    Buradan zaten M ler karşılıklı olarak yok edilir. dolayısıyşla arkadaşlar aracın yol tutusu sadece Yerçekimi ve Lastiklerin yol tutuğu ile ilgili oluyo. Ağırlık (kütle) ile değil.

    Gene Fren yaparkende aynı şekilde aracın ağırlığı ile bi ilgisi olmadığını bilimsel olarak kanıtlarız. Bunun üstüne lütfen bilimsel olmayan kafadan sallama verilerle yorum yapmayalım arkadaşlar. Nekada hafif araba o kadar az enerji sarfiyatı





    quote:

    Orjinalden alıntı: mRcOLL

    quote:

    Orjinalden alıntı: sevketmehmet

    dostum araç giderken aerodinamik yapıdan dolayı zaten hava yastığından yola yapışıyo. ne kadar hızlı gidersen o kadar yola yapışır. aracın ağır olması benzin ve enerji masrafından başka bişi değildir. gideceğin yere yüksüz gitmek var, birde sırtında yüzlerce kilo taşla gitmek var. Kiloca ağır araba ya oturaklı araba diyen zatlar benzine bolcana para döksünler...




    quote:

    Orjinalden alıntı: attractivegipsy


    quote:

    Orjinalden alıntı: Rouvax

    hafifliği anladıkta, peki yolda nasıl tutacaz aleti ?



    Tam Cevapla dedim senin postunu gordum.
    Ağzına saglık





    sen hic vuyadukden gecmedinsanirim..

    mercedes E serisini bile saLLiyan bir ruzgar oLuyor buyuk viyaduklerde bu arac ne olur bilmem..

    ucurtma misali ucmasinda

    (klavyem ingilizce noktali harfleri yazamiyorum)






    lise 2 desin galiba? bizim zamnımızda 2. sınıftaydı bu konular..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kesaf

    Bu oksijen atomu daha çok benzin molekülüne bağlanarak yanma verimini yükseltiyor. Daha çok benzin yanmıyor. Benzinin yanma verimi yükseliyor. Yanmamış hidrokarbon olarak atılan partiküller azalıyor. Hararet olmuyor.Benzinin oktanı yükselmiyor. Benzin daha iyi yanıyor.


    ya kardeş kiya bilmiyorsak ne yapacaaz? söyleyeceksen söyle ki eğer böyle birşey olsaydı şimdiye çoktan bulunmuştu- ya yanlış ölçüm yaptın yada sıkıyorsun
  • Kesaf, arkadasim su ana kadar soyledigin hicbirsey orjinal degil. Hepsi denenmis seyler. Sen kendi yaptiginin farkliligini gosteren hicbirsey soylemedin. Eger hesabin dogruysa, maliyetin makulse vs, piyasaya surersin hem sen hem tuketici kazanir.

    Icinde oksijen iceren bircok madde araclarda yakit olarak kullaniliyor zaten. Bircok alkol cesidi, aseton vs gibi solventler benzin katkisi olarak kullaniliyor. Hatta duydugum kadariyla Isvec de bazi araclar sadece etil alkol yakacak sekilde degistirilmis. Orada benzin istasyonu gibi etil alkol satan yerler acilmis. Bunun yaninda gecenlerde bende buna benzer bir yakiti denedim. Adi isopropanol olan bir alkol. Tekel in icki uretimi sirasinda elde ettigi bir yan urundu bu alkol. Fiyati, cok kullanim alani olmadigi icin benzin fiyati civarindaydi. Ama benzinden %5-10 daha guclu, ve daha fazla sikistirilabilme kapasitesine sahip oldugu icin ideal yakit gibi duruyordu. Benzinle karistirip, ve tek bu maddeyi denedim. Arabada hafif vuruntu basladi. Hicbir guc artisi da hissetmedim. Burada demek istedigim, yeni bir yakittan gercek anlamda verim almak istiyorsan motor da degisiklik yapman, ciple zamanlamalarla vs oynaman gerekiyor. Bu da maliyetli is. Her arabada da iyi sonuc verecegini garanti edemezsin.

    Ama insallah dedigin gibi yapmissindir. Yapilamayacak sey degil.




  • Böyle bir şey var. Pekçok arkadaşımıza dağıttık .deniyorlar. olumlu veya olumsuz sonuçları buraya delilleri ile birlikte taşıyacağım. Olumlu ve olumsuz tüm sonuçları.
  • haklılar ama haklı olduklarını ispatlama yolları saçma olmuş biraz.
    benzin yerine başka bi yakıt kullansak sanki enerjinin yine bu kadarı sürtünmeye, sese ve ısıya dönüşmeyecek...
    tabi ki ağırlık falan azalırsa biraz daha enerji kazancı olacak ama yinede baya bi kayıp var...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi expo -- 29 Eylül 2005, 19:29:22 >
  • kesaf arkadaşımızın bilgisi çok yetersiz görünüyor. sanırım arkadaşı kendisine vermiş bu karışımı, o da sadece kullanıyor ne olduğunu bilmeden.

    arızalı bir motorda bile yakıtın %50 si yanmadan atılmaz. asla. bu korkunç bir oran. en kötü karbüratörlü motorda yakıtın %90 ı yakılır.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.