Şimdi Ara

Aracın Çekişi Neden Düşer?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
1
Favori
21.203
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Aracım imzamda görüldüğü gibi Megane II. LPG ile kullanıyordum ayarlatmaya götürdüm biraz fazla kısmış ayarı "usta".
    Çekiş düştü diye Benzin ile kullanayım dedim. Çekiş elbette arttı fakat 30km kadar sadece benzinle kullanmama rağmen hala 115HP lik bir araç için çekiş biraz yetersiz gibi geldi bana.

    Bu düşüşün sebebi ne olabilir? 7000km sonra aracın ağır bakımları var fakat maliyeti düşük bir sebepten kaynaklanıyorsa (hava filtresi, buji vs.) hemen değiştirir yada ayarlattırırım.

    Öneri ve düşüncelerinizi bekliyorum...



  • Yahu tüpgazın detentörü mü bu öyle kafaya göre kısılsın? Düzgün kalibrasyon yapılmalı. Ne fakir, ne de zengin kalmamalı.

    Benzindeki ideal karışım oranı (a/f ratio)14.7 ise LPG'de bu 15.5 dir. Ona göre kalibrasyon yapılmalı. En kötü durumda bile benzinle eşit olacak seviyede kalibre edilmeli.

    LPG düzgün kalibre edilmediği sürece benzindeki çekişi de bozar. Benzin ECUsu haritasında LPG'deki fakirlik veya zenginliğe göre düzenlemeler, kaydırmalar, artırıp azaltmalar yapar. Sonra benzine geçtiğinizde de gerekli yakıt düzeltmeleri yapılana kadar çekiş bozuk kalır.

    30 km aracın benzinde gerekli düzeltmeyi yapması için çok az bir mesafe.

    Ayrıca kullanıcı araçtaki böyle küçük güç değişikliklerini kolay kolay farkedemez. Şüpheniz varsa aracı dyno'ya sokun.

    Başlıktaki sorunun, yani "aracın çekişindeki düşüşün nedeni nedir?" sorusunun cevabı ise "komplike bir sistem olan motorda normalde çalışması gerektiği gibi çalışmayan herşey" dir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 3 Ekim 2010; 18:11:58 >
  • Şu anda bulunduğum yerde Dyno'ya sokacak yer bulmam çok zor. LPG ayarları çok açılmış deyip kıstı adam. Sonuçta ayarlatmaya götürüyorsunuz adam ayarlıyor. Ben 15.5 e göre ayarla mı diyim adama? Bilgim olmadığı için burada cevap arıyorum.

    Ayarlatmaya götürmeden önce benzinde kullanın ve biraz yüklenin motora diyorlar bu ne kadar doğrudur?
  • LPG servisiniz teknik bilgisi olan veya mühendis çalıştıran biryer değilse afr'yi zaten bilmez. O da sizin yönlendirmenize göre veya enjeksiyon milisaniyesine göre ayar yapar.

    Götürmeden önce aracı normal kullanımınızla bir müddet kullanın. Normal kullanım dışına çıkarsanız, hatta sürekli dip gaz yaparsanız araç düzeltme yapmaz. Ayara götürmeden önce yüklenin diyenler açık sonda(open loop)-kapalı sonda(closed loop) nedir bilmiyorlar muhtemelen. Yüklendiğiniz zaman araç zaten yakıt düzeltmesi yapmaz.

    Ayrıca LPG ayarları da öyle açılıp kapanmaz. Yani gün geçtikçe bozulmaz. En başta nasılsa o şekilde kalması lazım. Tabi regülatör ve enjektör sürekli aynı basınçta ve miktarda yakıtı sağlayabilirse...

    LPG kitiniz nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 3 Ekim 2010; 19:16:04 >
  • Tartarini kit kullanıyorum. En son ayar çok önce yapılmış dedi saati yazıyordu orada ama tam hatırlayamıyorum. Bir tablo çıktı orada 10x10 gibi içlerinde sayılar yazıyordu. Seçtiğinde yanında kırmızı-yeşil yuvarlak çıkıyordu. Hepsini seçip bir tuşa bastı ve bir pencere açıldı. Oraya -10 yazdı enter'a bastı. Sonra tekrar seçti hepsini -10 daha yazdı. Değerlerin hepsi 30 değer düştü. Tam olarak ne olduğunu bilmiyorum tabi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wurtz

    Tartarini kit kullanıyorum. En son ayar çok önce yapılmış dedi saati yazıyordu orada ama tam hatırlayamıyorum. Bir tablo çıktı orada 10x10 gibi içlerinde sayılar yazıyordu. Seçtiğinde yanında kırmızı-yeşil yuvarlak çıkıyordu. Hepsini seçip bir tuşa bastı ve bir pencere açıldı. Oraya -10 yazdı enter'a bastı. Sonra tekrar seçti hepsini -10 daha yazdı. Değerlerin hepsi 30 değer düştü. Tam olarak ne olduğunu bilmiyorum tabi...


    Tabi bunları araç rölantideyken yaptı değil mi? Yani yolda falan tek tek ayarlamadı...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Tabi bunları araç rölantideyken yaptı değil mi? Yani yolda falan tek tek ayarlamadı...


    Tabiki. Rölantide çalıştırırken bilgisayara bağlıydı araç. Bir ara benzine almış makineden bana tekrar LPG'ye alırmısın dedi içeriden bastım tuşuna. Başka dikkat çekici birşey olmadı...
  • %20 yakıt düzeltmesi demek aracın tüm dengelerinin değişmesi demek...

    Ya önceden gerçekten %20 fakirdi araç, ya da şimdi %20 zengin çalışıyor.

    Kaldı ki tüm devir ve map değerleri için bu şekilde yapılan toplu düzeltmeler üst devirlerde etkisini katlanarak gösterir.

    Bence araca bir miktar benzinde binin. Ne kadar çok binerseniz o kadar iyi. Eğer imkanınız varsa obd'den LFT değerine bakın. 0(sıfır)a yaklaşmışsa yeterli düzeltme yapılmış demektir. Sonrasında hiç LPG'ye almadan aracı, kalibrasyonu çok iyi yapabilen bir serviste araca yeniden lpg kalibrasyonu yaptırın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    %20 yakıt düzeltmesi demek aracın tüm dengelerinin değişmesi demek...

    Ya önceden gerçekten %20 fakirdi araç, ya da şimdi %20 zengin çalışıyor.

    Kaldı ki tüm devir ve map değerleri için bu şekilde yapılan toplu düzeltmeler üst devirlerde etkisini katlanarak gösterir.

    Bence araca bir miktar benzinde binin. Ne kadar çok binerseniz o kadar iyi. Eğer imkanınız varsa obd'den LFT değerine bakın. 0(sıfır)a yaklaşmışsa yeterli düzeltme yapılmış demektir. Sonrasında hiç LPG'ye almadan aracı, kalibrasyonu çok iyi yapabilen bir serviste araca yeniden lpg kalibrasyonu yaptırın.


    Değeri 30 düşürdü. Önceden LPG'deyken benzinden daha iyi gidiyordu resmen. Sonra kısınca hem çok yakmaya başladı hemde performans düştü.

    Ayrıca şu kalınlaştırdığım yeri tam anlayamadım. Terimlere yabancıyım...
  • Yakıt öyle çok yaktı kısalım, az yaktı açalım diye belirlenmez. Aracın kendi ECU'suun bir haritası vardır. Ondan sapılmaması gerekir. Yakıt miktarı çok düşerse de çok artarsa da yakıt verimliliği, motorun düzgün çalışması bozulur ve araç çok yakmaya başlar.

    Siz tutar LPG ECU'sundan yakıtı kısarsanız aracın kendi ECU'su yakıtı az görür ve + yönde düzeltme yapar. Sonra benzine geçince de aynı düzeltme ile benzin püskürteceğinden boğulur kalır... Olması gereken benzin ECU'sunun düzeltme yapmayacağı veya minimum düzeltme yapacağı yakıt kalibrasyonunu oluşturmaktır. Bu da rölantide olmaz. Alırsınız elinize OBD cihazını, yakıta aracın verdiği tepkiyi görerek her devirde ve her map değerinde ayrı ayrı yakıt programlarsınız.

    Kalınlaştırdığınız yere sizin değil asıl LPG'cinizin bakması gerekir. Gerçi bu şekilde ayar yapan bir LPG'cide OBD cihazı var mıdır, varsa LFT'nin ne anlama geldiğini bilir mi kestiremiyorum...
  • OBD cihazı dediğiniz nedir?
  • Sn.OBK ben size bir soru sormak isterim hangi tür bir OBD cihazı ile megane 2 gibi bir araca remapping yapabiliyorsunuz ..Clip programı dahi remapping yapamaz hiç bir renault modelinde ..Kod girer tanıtma yapar vs ama işletim sistemine remapping yapamaz.Opellerde re mapping yapsanız bile ecu eeprom üzerine yazıp gerektiğinde devreye aldığı takeme home programı ile birkaç dakika içerisinde eski yazılımını sizin remappingin üzerine yazarak aslına geri döner.Tüp işi hiç ilgimi çekmediği için asla bulaşmadığım vede konuşmadığım bir konu ama obd cihazı ile remapping garibime gitti .
    Saygılarımla..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yalkinh

    Sn.OBK ben size bir soru sormak isterim hangi tür bir OBD cihazı ile megane 2 gibi bir araca remapping yapabiliyorsunuz ..Clip programı dahi remapping yapamaz hiç bir renault modelinde ..Kod girer tanıtma yapar vs ama işletim sistemine remapping yapamaz.Opellerde re mapping yapsanız bile ecu eeprom üzerine yazıp gerektiğinde devreye aldığı takeme home programı ile birkaç dakika içerisinde eski yazılımını sizin remappingin üzerine yazarak aslına geri döner.Tüp işi hiç ilgimi çekmediği için asla bulaşmadığım vede konuşmadığım bir konu ama obd cihazı ile remapping garibime gitti .
    Saygılarımla..


    Bahsedilen LPG ECU'sunun haritalamasıdır. Yoksa tabi ki benzin ECU'sunun haritası sabit kalır. OBD'den yalnızca benzin ECU'sunun yaptığı yakıt düzeltmeleri takip edilebilir. Herhangi bir remapping yok ortada.

    OBD cihazı tarif ettiğim durumda yakıt değerlerini, SFT(kısa dönem yakıt düzeltmesi) ve LFT(uzun dönem yakıt düzeltmesi) değerlerini takip ederek LPG ECU'sunu kalibre etmek için kullanılır. Yoksa OBD ile aracın benzin mapping'ine müdahale etmekten bahsedilmiyor bu başlıkta.

    @wurtz;

    OBD aracın diagnos bağlantısıdır. Bu bağlantıdan bağlanılarak aracın verileri okunur. Arıza kodu okunan ve silinen cihaz da OBD cihazıdır.
  • Peki aracı ne kadar süre benzinde kullanmam gerekir ayarı yaptırmadan önce?
    Çevre ilde bir usta önerdiler ona gidicem bakalım nasıl yapacak artık...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wurtz

    Peki aracı ne kadar süre benzinde kullanmam gerekir ayarı yaptırmadan önce?
    Çevre ilde bir usta önerdiler ona gidicem bakalım nasıl yapacak artık...



    Bu araçtan araca değişir. Bazı araçlar çok hızlı yakıt düzeltmesi yaparken, bazı araçlar yakıt stratejisi konusunda çok daha muhafazakar.

    Ama ortalama olarak çeyrek ile yarım depo arası bitirmeli gibi bir kanı var.

    Benzinde kullanım sonrasında hiç LPG'ye geçmeden öylece LPG'cinize gidin.
  • Ok sanıyorum ben yanlış anladım bu açıklama ile herşey yoluna girdi .Peki şimdi bu tüp işinde başka bir soru sormak isterim sizlere bunu geçen gün aracımı bakıma götürdüğüm servisin yan komşusu tüp montajcısı yada uygulamacısı bir servisin mühendisine sordum fena halde çuvalladı kaldı.Yahu dedim eveleme biliyorsan cevap ver yada bilmiyorum de dedim abi bilmiyorum bunu bak dedi.Bende affınıza sığınarak aynı soruya cevap aramak için soruyu size yönlendrimek isityorum.
    yeni jenerasyon araçlarda biliyorsunuz yol bilgisayarı olarak adlandırılan bir sistem var ve bu aslında bir yazılım.Bu yazılım benim bildiğim kadarı ile peugeot ve WV grubunda tüp montajından sonra bazı problemler çıkarıyor şöyle ki:
    yazılım depo şamandrası,araç hızı,geçilen yol(odometre) gibi dataları alıp topluyor ve hesaplama yaparak şu kadar ort tüketim miktarınız var ,depodaki benzinle bu tempo ile şu kadar gidebilirsiniz,en son yakıt ikmalinden sonra şu kadar yol aldınız ort.şu süratle sürdünüz vs bilgileri sürücüye ve yukarıda belirttiğim araçlarda ECU yede aktarıyor.(bu iki marka benim yakaladıklarım dahasıda olabilir)Benzin deposunda en fazla yol 80 km iken biz lpg veya cng ile 300 km daha yol yapıyoruz ve iş biranda değişiyor.data ecuye de gittiği için sistemde gariplikler başlıyor ve bu sorun aracın ateşlemeyi kesmesine kadar gidebiliyor.bazısı displayde saçmasapan değerler göstermeye başlıyor falan filan.. Tüp montajında bu işe nasıl bir çözüm üretiyorlar merak eder dururum ama cevabı alacak mercii bulamadım aslında fikir olarak 2 seçenek geliştirdim kişisel olarak ama uygulamada ne gibi bir çözüm var biliyormusunuz.?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yalkinh

    Ok sanıyorum ben yanlış anladım bu açıklama ile herşey yoluna girdi .Peki şimdi bu tüp işinde başka bir soru sormak isterim sizlere bunu geçen gün aracımı bakıma götürdüğüm servisin yan komşusu tüp montajcısı yada uygulamacısı bir servisin mühendisine sordum fena halde çuvalladı kaldı.Yahu dedim eveleme biliyorsan cevap ver yada bilmiyorum de dedim abi bilmiyorum bunu bak dedi.Bende affınıza sığınarak aynı soruya cevap aramak için soruyu size yönlendrimek isityorum.
    yeni jenerasyon araçlarda biliyorsunuz yol bilgisayarı olarak adlandırılan bir sistem var ve bu aslında bir yazılım.Bu yazılım benim bildiğim kadarı ile peugeot ve WV grubunda tüp montajından sonra bazı problemler çıkarıyor şöyle ki:
    yazılım depo şamandrası,araç hızı,geçilen yol(odometre) gibi dataları alıp topluyor ve hesaplama yaparak şu kadar ort tüketim miktarınız var ,depodaki benzinle bu tempo ile şu kadar gidebilirsiniz,en son yakıt ikmalinden sonra şu kadar yol aldınız ort.şu süratle sürdünüz vs bilgileri sürücüye ve yukarıda belirttiğim araçlarda ECU yede aktarıyor.(bu iki marka benim yakaladıklarım dahasıda olabilir)Benzin deposunda en fazla yol 80 km iken biz lpg veya cng ile 300 km daha yol yapıyoruz ve iş biranda değişiyor.data ecuye de gittiği için sistemde gariplikler başlıyor ve bu sorun aracın ateşlemeyi kesmesine kadar gidebiliyor.bazısı displayde saçmasapan değerler göstermeye başlıyor falan filan.. Tüp montajında bu işe nasıl bir çözüm üretiyorlar merak eder dururum ama cevabı alacak mercii bulamadım aslında fikir olarak 2 seçenek geliştirdim kişisel olarak ama uygulamada ne gibi bir çözüm var biliyormusunuz.?


    Benzin ECU'sunun benzin enjektörlerine gönderdiği yakıt püskürtme milisaniyelerinin kümülatif değerine göre yol bilgisayarı ortalama bir tüketim değer belirler. Sonra depodaki yakıt seviyesine göre aynı tüketim değeriyle gidilebilecek yolu belirler ve bunu menzil olarak gösterir. LPG montajı yapılan araçlarda menzil değeri ancak benzinle gidilebilecek yolu gösterir. Genellikle alman grubu araçlarda benzin şamandıra seviyesi belirli periyodlarla kontrol edildiğinden menzil güncellenir. Fakat fransız grubu araçlarda benzin şamandıra seviyesi sadece araç ilk çalıştırılırken okunur ve sonrasında ECU'nun gönderdiği enjeksiyon milisaniyeleri ile hesaplanan benzin enjektörlerinin püskürttüğü benzin miktarı kalan benzinden düşülerek depoda olması gereken benzin miktarı göstergede gösterilir ve menzil de bu yeni değere göre hesaplanır.

    Fransız harici araçlarda (alman+uzak doğu)tek sorun menzilin sadece benzini göstermesi(uzak doğu araçlarında), veya menzilin sık sık düşüp belirli periyodlarla güncellenmesi(alman grubu araçlarda) olurken fransız grubu araçlarda benzin göstergesi de LPG'de yol aldıkça sanki benzin tüketiliyormuşcasına düşmeye devam eder.

    Fransız araçlarındaki bu sorun PSA modülü denen, benzin şamandırasına bağlanan modülle çözülür. Bu modül aracın LPG'de ilerlerken benzin tüketiliyormuş gibi göstergeyi düşürmesini önler.

    Alman grubunda ise sorun depoda çok az miktarda benzin varken olur ki o da azalan menzil uyarısı olur. Fransız araçları haricinde diğer araçlara herhangi bir modül uygulanmaz. Yalnızca LPG ECU'sunun emülatörü devreye girer.

    Hiçbir sistemde yakıt miktarına bağlı olarak ateşleme kesilmez.

    LPG montajı yapılmış araçlar yine benzin tüketim değerlerini doğru gösterirler. Anlık ve ortalama tüketim değerleri tüm araçlarda düzgün çalışmaya devam eder. Düzgün kalibre edilmiş bir LPG kitinde görülen benzinde tüketim değerleri 1.1-1.15 katsayısı ile çarpılarak tüketilen LPG değeri hesaplanabilir.
  • Bu konuda hiçbir bilgim yok fakat 4x4 merakım var bazen duyuyorum ön iyi çekmyo falan diye
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: yalkinh

    Ok sanıyorum ben yanlış anladım bu açıklama ile herşey yoluna girdi .Peki şimdi bu tüp işinde başka bir soru sormak isterim sizlere bunu geçen gün aracımı bakıma götürdüğüm servisin yan komşusu tüp montajcısı yada uygulamacısı bir servisin mühendisine sordum fena halde çuvalladı kaldı.Yahu dedim eveleme biliyorsan cevap ver yada bilmiyorum de dedim abi bilmiyorum bunu bak dedi.Bende affınıza sığınarak aynı soruya cevap aramak için soruyu size yönlendrimek isityorum.
    yeni jenerasyon araçlarda biliyorsunuz yol bilgisayarı olarak adlandırılan bir sistem var ve bu aslında bir yazılım.Bu yazılım benim bildiğim kadarı ile peugeot ve WV grubunda tüp montajından sonra bazı problemler çıkarıyor şöyle ki:
    yazılım depo şamandrası,araç hızı,geçilen yol(odometre) gibi dataları alıp topluyor ve hesaplama yaparak şu kadar ort tüketim miktarınız var ,depodaki benzinle bu tempo ile şu kadar gidebilirsiniz,en son yakıt ikmalinden sonra şu kadar yol aldınız ort.şu süratle sürdünüz vs bilgileri sürücüye ve yukarıda belirttiğim araçlarda ECU yede aktarıyor.(bu iki marka benim yakaladıklarım dahasıda olabilir)Benzin deposunda en fazla yol 80 km iken biz lpg veya cng ile 300 km daha yol yapıyoruz ve iş biranda değişiyor.data ecuye de gittiği için sistemde gariplikler başlıyor ve bu sorun aracın ateşlemeyi kesmesine kadar gidebiliyor.bazısı displayde saçmasapan değerler göstermeye başlıyor falan filan.. Tüp montajında bu işe nasıl bir çözüm üretiyorlar merak eder dururum ama cevabı alacak mercii bulamadım aslında fikir olarak 2 seçenek geliştirdim kişisel olarak ama uygulamada ne gibi bir çözüm var biliyormusunuz.?


    Benzin ECU'sunun benzin enjektörlerine gönderdiği yakıt püskürtme milisaniyelerinin kümülatif değerine göre yol bilgisayarı ortalama bir tüketim değer belirler. Sonra depodaki yakıt seviyesine göre aynı tüketim değeriyle gidilebilecek yolu belirler ve bunu menzil olarak gösterir. LPG montajı yapılan araçlarda menzil değeri ancak benzinle gidilebilecek yolu gösterir. Genellikle alman grubu araçlarda benzin şamandıra seviyesi belirli periyodlarla kontrol edildiğinden menzil güncellenir. Fakat fransız grubu araçlarda benzin şamandıra seviyesi sadece araç ilk çalıştırılırken okunur ve sonrasında ECU'nun gönderdiği enjeksiyon milisaniyeleri ile hesaplanan benzin enjektörlerinin püskürttüğü benzin miktarı kalan benzinden düşülerek depoda olması gereken benzin miktarı göstergede gösterilir ve menzil de bu yeni değere göre hesaplanır.

    Fransız harici araçlarda (alman+uzak doğu)tek sorun menzilin sadece benzini göstermesi(uzak doğu araçlarında), veya menzilin sık sık düşüp belirli periyodlarla güncellenmesi(alman grubu araçlarda) olurken fransız grubu araçlarda benzin göstergesi de LPG'de yol aldıkça sanki benzin tüketiliyormuşcasına düşmeye devam eder.

    Fransız araçlarındaki bu sorun PSA modülü denen, benzin şamandırasına bağlanan modülle çözülür. Bu modül aracın LPG'de ilerlerken benzin tüketiliyormuş gibi göstergeyi düşürmesini önler.

    Alman grubunda ise sorun depoda çok az miktarda benzin varken olur ki o da azalan menzil uyarısı olur. Fransız araçları haricinde diğer araçlara herhangi bir modül uygulanmaz. Yalnızca LPG ECU'sunun emülatörü devreye girer.

    Hiçbir sistemde yakıt miktarına bağlı olarak ateşleme kesilmez.

    LPG montajı yapılmış araçlar yine benzin tüketim değerlerini doğru gösterirler. Anlık ve ortalama tüketim değerleri tüm araçlarda düzgün çalışmaya devam eder. Düzgün kalibre edilmiş bir LPG kitinde görülen benzinde tüketim değerleri 1.1-1.15 katsayısı ile çarpılarak tüketilen LPG değeri hesaplanabilir.




    soru ve cevap diye buna denir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.