Şimdi Ara

Kullanım Teknikleri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
686
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar ilk defa otomatik vites kullanıcam kullanırken dikkat etmemiz gereken püf noktalar varmı aklınıza gelen



  • sol ayağına sahip çık, gerisi önemli değil....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mobilecom

    arkadaşlar ilk defa otomatik vites kullanıcam kullanırken dikkat etmemiz gereken püf noktalar varmı aklınıza gelen


    İlk once sert hareketlerden kacın.Nedir bunlar ani hızlanma ve ani yavaslama.Ani hızlanma benzin oranını baya bi arttırır.Trafikte özelikle cok dur kalk olan yerlerde, en ufak bir ilerleme durumunda sende ilerlemeye kalkma.Bekle mesafe biraz acılsın oyle ilerle zatn azcık sonra duracaklar.2 kere dur kalk yapacana 1 kere yaparsın bu sayede daha az yakarsın.D konumunun altındaki 3 2 1 gigi yerlerle pek ilgilenme sadece acil durumlarda mesela ani fren yapman gerekecek durumlarda motor destegide almak icin bunlardan yararlanabilir aracın yavaslaması sırasında kullanabilirsin.Bu özelligi surekli kulanmanın (yavaslayacagınız zaman manuel vites düsürmenin) şanzumana uzun vadede bir sakıncası varmıdır bu konu hakkında emin olamıyorum.Bu aracta kullanılan otomatik vites samzumanın özelligie kalitesine yapım yılına göre degisir.Başka bir nokta ise yeni nesil araclarda bu olmamasına ragmen biraz eski ve daha eski araclarda; arac hareket halindeyken geri vitese veya P konumuna getirmemeye dikkat edilmesi gerekir.Çünkü eski araclarda vitesi gecireye calısıyor ve istenmeyen sonuclar dogurabiliyor.Diger dikkat edilmesi gereken husus ise ileri-geri vitesleri pespese kullanacagın zaman acele etmeden aracın tam olarak durmasını bekle arac tam olarak durmadan ileriden geriye geriden ileriye atma.Bunlara dikkat edersen hem sen mali acıdan rahat edersin hemde aracına temiz kullanımdan dolayı uzun seneler sorunsuzca binersin..
  • hidrolik yağını kontrol etmeyi unutma
    hangi otomobilin otomatiği yazmamışsın
    çoğu eski otomatik sistemlerde yağ çubuğu araç geri vitesteyken kontrol edilir
    araç boştayken yağ seviyesi hep fazla çıkar
    emin olmak için servisine sormanızı öneririm

    örnek:
    eski fordlar ve mercedesler dediğim gibi kontrol edilirler
  • 2005 1.3 SİRİON
  • vakit kaybetmeden servisine danış lütfen galiba o da geri viteste bakılıyor
  • Eğer arabayı satın aldıysan hayırlı olsun diyelim. Otomatik vitese kısa sürede alışır sonra da bağımlısı olursun. Hem şehir içinde hem de dışında inanılmaz bir rahatlık sağlar. Sollamalar teorik olarak düz viteste azıcık (çok çok az) daha hızlı gibi görünse de profesyonller hariç kimse otomatik vitesin sollama hızına düz vitesle yetişemez. Bir sollama yaptın karşıdan gelen var çabuk geçmen gerekiyor. Gaza birden sonuna kadar basarsan sistem otomatik olarak vitesi çok kısa sürede düşürüp deviri yükselterek geçmeni hızlandırır. Ayrıca özellikle sollamalar da bir elinle vites değiştirmek, bir ayağınla debriyaja basmak gibi bir derdin olmadığı için yola çok daha iyi konsantre olursun.
    Şehir içine gelince, rahatlık kendini burada daha da fazla gösterir.

    Yapman gerken şeyler:
    -Sol ayağını en soldaki ayak dayama yerine koyuyorsun ve hiçbir zaman kullanmıyorsun.
    -Gaz ve fren pedaline sadece sağ ayağınla hükmediyorsun. Frenden çekip gaza, gazdan çekip frene bu kadar kolay.
    -Otomatik vitesi çalıştırırken tabiki sağ ayağın frende oluyor. Kalmak için ayağını çekiyorsun gaz vermesen bile kendisi konforlu bir şekilde sarsmadan kalkar. Hızlanmak için gaza basman gerekir.
    -Yeni nesil araçlarda pek olmasa da önemli bir hatırlatma yapmam gerekiyor. Aracını parkettin anahtarı kontaktan çıkarıp evine gittin. Ertesi gün bindin araca taktın anahtarı çevirdin kontağı araba öne güm (tabi ayağın frende değilse ve el freni çekili değilse). Neden?
    Çünkü aracın eski teknoloji olduğu için sen vitesi P'ye getirmeden de anahtar kontaktan çıkıyor demektir. Yeni araçlarda bu pek olmaz. P'ye gelince çıkar ve tekrar bindiğinde D'ye yada R'ye getirmeden asla hareket etmez.

    Vites seçenekleri hakkında detaya girip kafanı bulandırmadan kısaca açıklayayım:
    P = PARK = ARAÇ PARK EDİLİRKEN, BEKLEMEDEYKEN KULLANILIR. YAZIN SICAKTA BİRİNİ BEKLİYORSUN VE KLİMA İÇİN P'DE ARACI ÇALIŞIR BIRAKABİLİRSİN. TEKERLEKLERE HAREKET ETTİRME KOMUTU GİTMEZ. AMA KIRMIZI IŞIKTA DURURKEN P'YE ALMAYACAKSIN.
    R = GERİ VİTES = GERİ GİTMENİ SAĞLAR. BÖYLE DURUMLARDA GAZI KULLANMANA PEK GEREK OLMAZ. FRENDEN AYAĞINI ÇEKTİKÇE YAVAŞÇA GERİYE DOĞRU KALKIŞ YAPAR VE HIZLANMAZ. FRENİN DOZUNU AYARLARSIN, GEREKİNCE TAM BASARAK DURDURUR, VİTESİ DEĞİŞTİRİRSİN.
    D = İLERİ = NORMAL BÜTÜN SÜRÜŞÜN İÇİN GEREKLİ TÜM VİTESLERİ KENDİSİ AYARLAR. SEN SADECE D'YE TAKAR KEYFİNE BAKARSIN. ARAÇ DEVİRLENDİKÇE VİTESİNİ KENDİSİ YÜKSELTİR, YAVAŞLADIKÇA KENDİSİ DÜŞÜRÜR.
    N VE 3,2,1'İ GİBİ SEÇENEKLER MEVCUTSA VİTESİNDE ONLARIN HAKKINDA DA BİLGİ VEREBİLİRİM. ANCAK NEREDEYSE ARACI ALIŞINDAN SATIŞINA KADAR HİÇ KULLANMAZSIN.

    BİR DE SOLLAMALAR DA DOĞAL OLARAK D'DE GİDERKEN GAZA BİRDEN SONUNA KADAR BASARSAN KİCK-DOWN ADI VERİLEN ANİ HIZLANMA OLUŞUR. ARAÇ BİRDEN ÖNE ATILIR SOLLAMALAR KOLAYLAŞIR. BUNU YUKARIDA YAZMIŞTIM ANCAK BU ZEVKLİ ÖZELLİĞİ SÜREKLİ KULLANIRSAN YAKITTA %20 GİBİ BİR ARTIŞ OLUR.
  • dostum araç geçerken vites küçültmeyi bilmek için profesyonel mi olmak gerekiyor ben o kısmını tam anlamadım.
    otomatik vites hiçbir zaman düz vites gibi seri olamaz bunu 18 yıl otomatik kullanmış ve hala kullanan biri olarak söylüyorum...
    araçların hem düz hem otomatik versiyonlarının test verilerini kıyaslayın bakalım...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: irvine

    Eğer arabayı satın aldıysan hayırlı olsun diyelim. Otomatik vitese kısa sürede alışır sonra da bağımlısı olursun. Hem şehir içinde hem de dışında inanılmaz bir rahatlık sağlar. Sollamalar teorik olarak düz viteste azıcık (çok çok az) daha hızlı gibi görünse de profesyonller hariç kimse otomatik vitesin sollama hızına düz vitesle yetişemez. Bir sollama yaptın karşıdan gelen var çabuk geçmen gerekiyor. Gaza birden sonuna kadar basarsan sistem otomatik olarak vitesi çok kısa sürede düşürüp deviri yükselterek geçmeni hızlandırır. Ayrıca özellikle sollamalar da bir elinle vites değiştirmek, bir ayağınla debriyaja basmak gibi bir derdin olmadığı için yola çok daha iyi konsantre olursun.
    Şehir içine gelince, rahatlık kendini burada daha da fazla gösterir.

    Yapman gerken şeyler:
    -Sol ayağını en soldaki ayak dayama yerine koyuyorsun ve hiçbir zaman kullanmıyorsun.
    -Gaz ve fren pedaline sadece sağ ayağınla hükmediyorsun. Frenden çekip gaza, gazdan çekip frene bu kadar kolay.
    -Otomatik vitesi çalıştırırken tabiki sağ ayağın frende oluyor. Kalmak için ayağını çekiyorsun gaz vermesen bile kendisi konforlu bir şekilde sarsmadan kalkar. Hızlanmak için gaza basman gerekir.
    -Yeni nesil araçlarda pek olmasa da önemli bir hatırlatma yapmam gerekiyor. Aracını parkettin anahtarı kontaktan çıkarıp evine gittin. Ertesi gün bindin araca taktın anahtarı çevirdin kontağı araba öne güm (tabi ayağın frende değilse ve el freni çekili değilse). Neden?
    Çünkü aracın eski teknoloji olduğu için sen vitesi P'ye getirmeden de anahtar kontaktan çıkıyor demektir. Yeni araçlarda bu pek olmaz. P'ye gelince çıkar ve tekrar bindiğinde D'ye yada R'ye getirmeden asla hareket etmez.

    Vites seçenekleri hakkında detaya girip kafanı bulandırmadan kısaca açıklayayım:
    P = PARK = ARAÇ PARK EDİLİRKEN, BEKLEMEDEYKEN KULLANILIR. YAZIN SICAKTA BİRİNİ BEKLİYORSUN VE KLİMA İÇİN P'DE ARACI ÇALIŞIR BIRAKABİLİRSİN. TEKERLEKLERE HAREKET ETTİRME KOMUTU GİTMEZ. AMA KIRMIZI IŞIKTA DURURKEN P'YE ALMAYACAKSIN.
    R = GERİ VİTES = GERİ GİTMENİ SAĞLAR. BÖYLE DURUMLARDA GAZI KULLANMANA PEK GEREK OLMAZ. FRENDEN AYAĞINI ÇEKTİKÇE YAVAŞÇA GERİYE DOĞRU KALKIŞ YAPAR VE HIZLANMAZ. FRENİN DOZUNU AYARLARSIN, GEREKİNCE TAM BASARAK DURDURUR, VİTESİ DEĞİŞTİRİRSİN.
    D = İLERİ = NORMAL BÜTÜN SÜRÜŞÜN İÇİN GEREKLİ TÜM VİTESLERİ KENDİSİ AYARLAR. SEN SADECE D'YE TAKAR KEYFİNE BAKARSIN. ARAÇ DEVİRLENDİKÇE VİTESİNİ KENDİSİ YÜKSELTİR, YAVAŞLADIKÇA KENDİSİ DÜŞÜRÜR.
    N VE 3,2,1'İ GİBİ SEÇENEKLER MEVCUTSA VİTESİNDE ONLARIN HAKKINDA DA BİLGİ VEREBİLİRİM. ANCAK NEREDEYSE ARACI ALIŞINDAN SATIŞINA KADAR HİÇ KULLANMAZSIN.

    BİR DE SOLLAMALAR DA DOĞAL OLARAK D'DE GİDERKEN GAZA BİRDEN SONUNA KADAR BASARSAN KİCK-DOWN ADI VERİLEN ANİ HIZLANMA OLUŞUR. ARAÇ BİRDEN ÖNE ATILIR SOLLAMALAR KOLAYLAŞIR. BUNU YUKARIDA YAZMIŞTIM ANCAK BU ZEVKLİ ÖZELLİĞİ SÜREKLİ KULLANIRSAN YAKITTA %20 GİBİ BİR ARTIŞ OLUR.






    çok teşekürler kardeşim sağol
  • quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    dostum araç geçerken vites küçültmeyi bilmek için profesyonel mi olmak gerekiyor ben o kısmını tam anlamadım.
    otomatik vites hiçbir zaman düz vites gibi seri olamaz bunu 18 yıl otomatik kullanmış ve hala kullanan biri olarak söylüyorum...
    araçların hem düz hem otomatik versiyonlarının test verilerini kıyaslayın bakalım...



    valla dostum ben aracı almadan bi test sürüşü yapmıştık satıcıyla kartal sahilde hafif hızlandık yanımızda tek kapı spor bi bmw şu a150 mi ne bişey manuel vites şöför dediki sıkı tutun roket modumu ne varmış biraz daha bastı bmw yanımıza yaklaştı işte o an gazı kökleyince yemin ederim bi yanda gördüm sonra dikiz aynasında basıyo ama nafile tozumuzu yuttuya gerçi bizim araç 102 beygirdi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    dostum araç geçerken vites küçültmeyi bilmek için profesyonel mi olmak gerekiyor ben o kısmını tam anlamadım.
    otomatik vites hiçbir zaman düz vites gibi seri olamaz bunu 18 yıl otomatik kullanmış ve hala kullanan biri olarak söylüyorum...
    araçların hem düz hem otomatik versiyonlarının test verilerini kıyaslayın bakalım...



    Vites küçültmeyi bilmek için profesyonel olmak gerekiyor gibi birşey yazmadım. Ehliyet sahibi herkes sollama yaparken çekiş düşük kalırsa bunu arttırmak için vites küçültmeyi bilir. Ancak test pilotları hariç hiç kimse teknik bilgilerde yazan o verilere yaklaşamaz bile. Otomatik viteste ise fiziki bir özrün yoksa gaza basarak kolaylıkla o rakamlara ulaşırsın.
    Ara hızlanmalarda yeni araçlarda otomatik vitesler düzlerin gerisinde kalmamaktadır. Kimi zaman teknik veri olarak ta geçmektedir. Bmw'nin bazı modelleri buna örnektir.
    Bir aracı sollarken onu geçmiş olduğun zamana kadar geçen sürede bir test pilotu kadar deviri tam zamanında bulup hızla ayağını debriyaja basıp vites küçültüp yığılma yapmadan çok kısa sürede uygun gazı vererek araca ivme kazandırabildiğini iddia ediyor olabilirsin. Bizim sanayideki çıraklarda 131 ile Bmw'leri harcadıklarını günboyu anlatırlar. Ayrıca sollama sırasında saydığım hareketler kısa sürede gerçekleşiyor gibi görünse de kombine geliştiği için belli bir zaman alır. Yine tek elin direksiyonda bir taraftan vites değiştirip ayaklarını kullanırken önündeki aracı tam doğru açıyla geçmen iki elin direksiyonda sadece gaza basarak yola konsantre sollamandan daha geniş yaklaşma açısında gerçekleşebilir. Bu da bu kritik anda geçmen gereken mesafeyi 1 metre bile arttırsa önemlidir. Ki iki arçata aynı yönde hareket ettiği için kimi zaman çift basamaklı ölçüleri rahatlıkla bulabilir.
    Yazdıklarım teknik bilginin pratik yorumudur. Alakasız örnek vermişsin.
  • VALLA DOSTLAR BEN BAYADIR MANUEL KULLANIYORUM ÇOK ESKİDEN Bİ BMW YE BİNMİŞTİM HEMDE 84 MODEL OOMATİK VİTES ARKADAŞIN DEDİĞİ GİBİ SEN SADECE YOLA ODAKLANIP DİREKSİYONU İKİ ELLE TUTUP YOLA DAHA HAKİM OLUYORSUN BUDA KAZA YAPMA OLASILIĞINI DAHADA DÜŞÜRÜYOR O YÜZDEN ARACIM SATTIM VE OTOMATİK VİTES ALDIM
  • quote:

    Orjinalden alıntı: epsis

    sol ayağına sahip çık, gerisi önemli değil....


    +1

    Yahu bi ara eniştede vardı otomatik onu kullanırdım.Geçenlerde müşteri geldi.Arabayı koymuş öle girişe.Kamyon gireceği için arabayı çekiyim dedim araba otomatikti.İşte çıktım sonra dedim durup geri geri yanaşayım.Sol ayağım bi an debriyaj aradı ve frene biraz sert bastı camdan çıkıyodum

    Sonra güldüm kendime baya bi şuandada analtırkende gülüyorum pc başında



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Can -- 11 Ekim 2005, 15:21:56 >
  • bi keresinde grandşeroke kullanıyodum.. Fren pedalı mübarek uzun dikdörtgen... debriyaja alışkınım sol ayağımı bastım debriyaj diye ama frene bastım "araba son vitese atacak motor sesinden alışkanlık olmuş işte" ıııııyyyyyyykkkkk diye fren sesi arkadan gelen yoktu.... bidaha alışana kadar sol ayağımı hep koltuğun altına doğru büktüm

    aman dikkat diyim sanada


  • quote:

    Orjinalden alıntı: oct

    bidaha alışana kadar sol ayağımı hep koltuğun altına doğru büktüm



  • sen bunu sanki daha önce de sormuştun gibi ama neyse...
    ben 5 ayrı otm. vites arab kullandım. pm atarsan bilmek istediğin herşeyde yardımcı olurum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Can

    quote:

    Orjinalden alıntı: oct
    bidaha alışana kadar sol ayağımı hep koltuğun altına doğru büktüm




    ani durumlarda artık refleksleştiği için debriyaja basmak mecburen bu şekilde çözüm buldum...
    ama otomatik sevmiyorum zaten.
    düz vitesten şaşmam
  • bu arabayı ya çok tutumlu kullanırsın ya da çok müsrif :D

    easytronic e bırakırsan sürekli vites atıyo çok az yakıyo ama yavaşlamalarda geri kalıyo

    manuel e aldığında devir yaparsan benzinin 3 milyon olduğunu hatırlıyosun :)

    manuelde 1500-2000 devirde süper gidiyo

    tek problemi servis çok pahalı
  • irvine ye katılamıyorum malesef ıkı elınle sadece gaza basıp yola odaklancan ama ben zaten cok hızlı vıtes degıstırırım hele kı ani durumlarda yanı bu işi kendım yapmak bana daha cok zevk veriyo otomatik vites hosuma gitmiyor oldum olası.. hem manuel daha seridir bu tartışılmaz...
  • Manuel seri derken neyi kastediyoruz arkadaşlar. Eğer kastınız hızlı vites büyültme ve küçültme ise, kusura bakmayın otomatiği yakalayamazsınız. Aslında bunu çoğu kişi bilir. Otomatikle kalkışta kapışmak zordur.Tork konvektörlü olanlarda, manuel olan daha güçlüdür, ama vites değişimi otm. gene iyidir.

    Size benim de hayran kaldığım bir örnek veriyim. Çok dik bir rampayı ikinci vites 30-35 km süratle çıkıyoruz. Vitesi anında ikiden bire küçültün ve dip gaz rampada hızlanmaya devam edin. Bu işi kaç saniyede başarabilirsiniz. Ayağını gazdan çek- Debriyaja bas-Vitesi 2'den 1'e al(30-35 km süratte ikiden bire çok kısa sürede vites küçültmek her baba yiğidin harcı değil)-Tekrar ayağını debriyajdan çek ve gazı kökle.
    Ben 15 yıl düz vites araç kullandım. Tarafsız bir şekilde söylüyorum. Siz daha ayağınızı gazdan çekip, debriyaja basana kadar otomatik, vitesi ikiden bire alır ve ivmesinden hiç bir şey kaybetmeden dip gaz tekrar hızlanır. Siz ancak arkadan napıyor bu adam uçtu gitti diyebilirsiniz.
    Tabi bu başarısında, vites küçültmekteki hızı kadar, bir de olayı dip gazda yaptırmanın avantajı ve keyfi var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tonk -- 11 Ekim 2006; 13:43:05 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.