Şimdi Ara

Kia Sportage mi? Vw Tiguan mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
114
Cevap
0
Favori
28.451
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Kia 1.6 Benzinli, Tiguan 1.4 Fun and Function

    Sizce hangisi daha iyidir?



  • kia sportage gercekten cok güsel olmus heryerde ilgi cekicek bir arac olmus..tiguan ise bana cok basit geliyo sıradın bir binek aracmıs görüntüsü var ben hiç düşünmede sportage derim
  • arkadadım kia sportage ı biraz önce büyükcekmecede gördük ne geliyo diye bekledik baktık led farlı süper bişey geliyo yaklastı arac beyaz sportage valla btün arkadslarla beraer dibimiz düştü diyebilirim harika bir arac olmus süper ötesi
  • bence tiguan kalite performans konusunda üzmez tiguanlari iyi incele derim çok güzel araçlar
  • Sportage 4x2
    Tiguan 4x4

    Bana bu bölümü yeter seçim için :)

    Ayrrıca 1.4 TSI motorda hem turbo hem sc olduğunu da unutmamak gerekli. Sadece chip işlemiyle 210 hp alınabiliyor garanti dışı kalmadan...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nuestra -- 21 Ekim 2010; 2:40:36 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nuestra

    Sportage 4x2
    Tiguan 4x4

    Bana bu bölümü yeter seçim için :)

    Ayrrıca 1.4 TSI motorda hem turbo hem sc olduğunu da unutmamak gerekli. Sadece chip işlemiyle 210 hp alınabiliyor garanti dışı kalmadan...

    Peki sizce 1.4 motordan 210hp elde etmek uzun vadede de sağlıklı mıdır?Yoksa dikkatli kulanmak mı gerekir?Cidden soruyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enoman

    Peki sizce 1.4 motordan 210hp elde etmek uzun vadede de sağlıklı mıdır?Yoksa dikkatli kulanmak mı gerekir?Cidden soruyorum.


    Bu konuyu biraz daha yenilikçi bir mantıkla düşünmek lazım. Bildiğimiz üzere TSİ TFSİ gibi motorlar son derece gelişmiş yeni motorlar.

    Örnek vermek gerekirse Tiguan'ın motoru 1.4 TSI hem supercharger hemde turbo ile desteklenmiş bir motor. Fabrika çıkışı standartlarında SC ve Turbo kullanılan motorların bütün yapıtaşları bu güç ve basınca uygun olarak imal ediliyor. Standart atmosferik basınca göre işleyen motor parçaları ile bu motorun kullandığı parçalarda ciddi bir kalites - dayanaklılık farkı mevcuttur.

    Artık birçok otomobil firması downsizing yani düşük hacimle yüksek güç üretme çabası içerisindeler. Şu anda olmasada çok yakın bir zamanda gerek BMW'de gerekse Mercedes ve daha sonrasında japon otomobil markalarında downsizing yaygınlaşacaktır.

    Ayrıca şunuda hatırlatmam gerekirki TSI motorların aynı hacimde olmasına rağmen birçok farklı beygir güçlü motorları vardır.

    Siz şimdi bana en geçerli soru olan peki neden fabrika standartı olarak 210 HP üretilmiyor diye sorabilrsiniz. Sebebi çok basit. Avrupa CO2 norm standartlarına uyma zorunluluğu. Yani egsozdan çıkan gazın beeli bir karbondioksit değerini geçmemesi gerekli.

    Bu kadar açıklama yaptıktan sonra asıl sorunuzun cevabını vermek isterim :)
    Her ne olursa olsun motorlarda insan yapısı. Hatalar olabilir. Bu hatalar 150 HP'de tolere edilebilirken 210HP'de daha hızlı sorunlara yol açabilir. Ayrıca yukarıda da belirttiğim üzere bu motorlarda hem SC hemde Turbo bulunduğu için kullanımda dikkatli olmak (Motor soğukken hareket ememek, yağ basıncını önemi, motor sıcakken birden motoru stop etmemek bir süre rolantide çalıştırmak vb.) gereklidir. İster chip olsun ister olmasın bir aracı uzun süre redline da kullanırsanız o motorun ömrü kısalacağı su götürmez bir gerçektir.

    Saygılar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nuestra -- 21 Ekim 2010; 4:29:01 >




  • @nuestra
    Cevabınız ve nezaketiniz için teşekkür ederim.Saygı bizden efendim.
  • valla bende bu sınıf bir arac bakıyorum ancak henüz istediğim fiyatta istenilen özellikte bir arac bulamadım
    tiguanlar kus gibi ötüyo motordan garip gurup sesler geliyo servis dogus yorum yapmak istemiyırum:)

    sportage cok yeni.ne sorunlar cıkartacagı belli degil...
  • Görünüş olarak yeni Sportage çok daha çekici görünüyor (1 defa gördüm yolda) ama Tiguan 1.4TSI motor olarak daha üstün, turbo olmasının avantajıyla.

    Sportage'daki motor da Kia'nın yeni nesil direk enjeksiyonlu motoru, TSI kadar iyi değil ama sıradan bir 1.6 motordan da daha iyidir.

    Zor tercih...
  • Eğer para sıkıntı değilse tabii ki Tiguan alın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nuestra

    quote:

    Orijinalden alıntı: enoman

    Peki sizce 1.4 motordan 210hp elde etmek uzun vadede de sağlıklı mıdır?Yoksa dikkatli kulanmak mı gerekir?Cidden soruyorum.


    Bu konuyu biraz daha yenilikçi bir mantıkla düşünmek lazım. Bildiğimiz üzere TSİ TFSİ gibi motorlar son derece gelişmiş yeni motorlar.

    Örnek vermek gerekirse Tiguan'ın motoru 1.4 TSI hem supercharger hemde turbo ile desteklenmiş bir motor. Fabrika çıkışı standartlarında SC ve Turbo kullanılan motorların bütün yapıtaşları bu güç ve basınca uygun olarak imal ediliyor. Standart atmosferik basınca göre işleyen motor parçaları ile bu motorun kullandığı parçalarda ciddi bir kalites - dayanaklılık farkı mevcuttur.

    Artık birçok otomobil firması downsizing yani düşük hacimle yüksek güç üretme çabası içerisindeler. Şu anda olmasada çok yakın bir zamanda gerek BMW'de gerekse Mercedes ve daha sonrasında japon otomobil markalarında downsizing yaygınlaşacaktır.

    Ayrıca şunuda hatırlatmam gerekirki TSI motorların aynı hacimde olmasına rağmen birçok farklı beygir güçlü motorları vardır.

    Siz şimdi bana en geçerli soru olan peki neden fabrika standartı olarak 210 HP üretilmiyor diye sorabilrsiniz. Sebebi çok basit. Avrupa CO2 norm standartlarına uyma zorunluluğu. Yani egsozdan çıkan gazın beeli bir karbondioksit değerini geçmemesi gerekli.

    Bu kadar açıklama yaptıktan sonra asıl sorunuzun cevabını vermek isterim :)
    Her ne olursa olsun motorlarda insan yapısı. Hatalar olabilir. Bu hatalar 150 HP'de tolere edilebilirken 210HP'de daha hızlı sorunlara yol açabilir. Ayrıca yukarıda da belirttiğim üzere bu motorlarda hem SC hemde Turbo bulunduğu için kullanımda dikkatli olmak (Motor soğukken hareket ememek, yağ basıncını önemi, motor sıcakken birden motoru stop etmemek bir süre rolantide çalıştırmak vb.) gereklidir. İster chip olsun ister olmasın bir aracı uzun süre redline da kullanırsanız o motorun ömrü kısalacağı su götürmez bir gerçektir.

    Saygılar...




    Merhaba,

    ilk paragrafınızdaki bilgiye göre düşünürsek ,wv tüm araçlarını 1.6tdi olarak üretmesi gerekirdi.Zİra bu motorların gaz salinimi 120 lere kadar düşüyor.
    Mesela tiguana 1.4 tsi yerine 1.6tdi olarak üretmesi yararına olurdu.




  • Bence Sportage çok daha çekici bir araç
  • sportage için 4x2 demişsiniz ama Kia sportage'ın da 4x4'ü yok mu?
    Sonuçta 1.4 TSI Tiguan'lar da 4x2 değil mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ncrdbl

    sportage için 4x2 demişsiniz ama Kia sportage'ın da 4x4'ü yok mu?
    Sonuçta 1.4 TSI Tiguan'lar da 4x2 değil mi?




    Kia Sportage'ın 4x4 versiyonu sadece dizel 2.0 motorlu olan versiyonu. En azından şimdilik.

    1.4TSI tiguanlar yanılmıyorsam 2010'dan sonra sadece 4x4 olarak ülkemize giriş yapıyor. Daha önceki yıllarda 4x2 satışı yapılmıştı fakat şu anda satılan 0km bütün Tiguanlar 4 çeker yani 4 motion teknolojisine sahip.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: etnaxy

    Merhaba,

    ilk paragrafınızdaki bilgiye göre düşünürsek ,wv tüm araçlarını 1.6tdi olarak üretmesi gerekirdi.Zİra bu motorların gaz salinimi 120 lere kadar düşüyor.
    Mesela tiguana 1.4 tsi yerine 1.6tdi olarak üretmesi yararına olurdu.



    Merhaba sanırım yanlış anladınız. Gaz salınım değeri bir kriterdir ama en önemli etken değildir. Bir aracın kriterlerini belirleyen birçok etken vardır. Bunlar satış pazarlama tekniğinden tutunda, yeni üretilen bir aracın 5 sene içerisinde karoseri değişmeden satış rakamlarının minimum seviyeye düşmemesi için yapılan yeniliklere kadar uzanır. 2012 yılında karoser değişmeden Tiguan 1.6TDI motorlu versiyonun üretilip üretilmeyeceğini bu markanın yöneticileri hariç kimse öngöremez. Yani kısacası demek istediğim her an 1.6TDI Tiguan'da satışa çıkabilir.

    Aynısı DSG şansızman içinde geçerli mesela. 1.4 TSI motorda neden DSG yoktur ? Peki ya gelecek yıl DSG eklenirse ? Sizce bu satış pazarlama taktiğinden başka birşeymidir ?

    Son olarak
    bBu bahsettiğim durum genel bir açıklayıcı sebep olup chip tuningle uğraşan birçok kişi bu öngörüye katılıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nuestra


    quote:

    Orijinalden alıntı: ncrdbl

    sportage için 4x2 demişsiniz ama Kia sportage'ın da 4x4'ü yok mu?
    Sonuçta 1.4 TSI Tiguan'lar da 4x2 değil mi?




    Kia Sportage'ın 4x4 versiyonu sadece dizel 2.0 motorlu olan versiyonu. En azından şimdilik.

    1.4TSI tiguanlar yanılmıyorsam 2010'dan sonra sadece 4x4 olarak ülkemize giriş yapıyor. Daha önceki yıllarda 4x2 satışı yapılmıştı fakat şu anda satılan 0km bütün Tiguanlar 4 çeker yani 4 motion teknolojisine sahip.



    biraz önce siteye girip baktım.tiguanın teknik bilgi kısmında 4x2 motor da var.tam olarak nasıl emin olabiliriz?




  • Tiguanı bayide inceledim fakat benim için bir albenisi oldugunu söyleyemeyeceğim.. İlerde nasip olursa alacağım tek vw CC dir..
  • @ozguradam1 bayi ile konuştum bundan sonra 4x4 gelecekmiş Türkiye'ye

    @izmirlil35 cc zaten ayrı bir şey onu ben de almak isterim ama çok pahalı
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.