Şimdi Ara

Enjeksiyonlu Araçlar Nasıl Çalıştırılır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
16.894
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Direkt enjeksiyondan bahsetmiyorum, klasik enjeksiyonlu benzinli (veya LPG li farketmez, ilk çalıştırmada benzinle çalışıyor) otomobilleri nasıl çalıştırmamız gerekir?

    Dizel araçlarda kontağı açtıktan sonra kızdırma bujisi lambası sönene kadar beklememiz gerekiyor, sonra marşa basıyoruz. Fakat benzinli araçlarda kızdırma bujisi yok.

    Ayrıca hiçbir kullanım kılavuzunda da benzinli, enjeksiyonlu araçları çalıştırırken kontağı açıp beklenmesi gerektiğine dair bir uyarı görmedim.Ama çevremdeki herkes kontağı açıp marşa basmadan önce göstergedeki ışıkların sönmesini bekliyor.

    Evet; enjeksiyonlu, benzinli araçları çalıştırırken direkt marşa mı basılır, yoksa kontak açıp göstergedeki ışıkların sönmesi mi beklenir? Beklenmesi gerekiyorsa neden?



  • Anahtarı 'açık' konumuna çevirdiğinizde, göstergede yanan ışıklar ilgili sistemin denetlendiğinin göstergesidir. Eğer bir sorun varsa ABS, AIR BAG gibi ışıklar sönmeyecek ya da yanıp sönecektir. Benzinli araçlarda da gösterge ışıkları anahtar çevrilince yanar ve sistemin sağlıklı işlemesi için sönene kadar beklenmesi daha iyidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Paramedik 112 -- 5 Kasım 2010; 18:56:23 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IGBT

    Direkt enjeksiyondan bahsetmiyorum, klasik enjeksiyonlu benzinli (veya LPG li farketmez, ilk çalıştırmada benzinle çalışıyor) otomobilleri nasıl çalıştırmamız gerekir?

    Dizel araçlarda kontağı açtıktan sonra kızdırma bujisi lambası sönene kadar beklememiz gerekiyor, sonra marşa basıyoruz. Fakat benzinli araçlarda kızdırma bujisi yok.

    Ayrıca hiçbir kullanım kılavuzunda da benzinli, enjeksiyonlu araçları çalıştırırken kontağı açıp beklenmesi gerektiğine dair bir uyarı görmedim.Ama çevremdeki herkes kontağı açıp marşa basmadan önce göstergedeki ışıkların sönmesini bekliyor.

    Evet; enjeksiyonlu, benzinli araçları çalıştırırken direkt marşa mı basılır, yoksa kontak açıp göstergedeki ışıkların sönmesi mi beklenir? Beklenmesi gerekiyorsa neden?

    Enjeksiyonlu araçların hepsinde bekleme diye bir şey yok.Kontak açılınca beklenmesinin amacı hava yastığı abs esp v.s gibi donanımların araç tarafından kontrol edilmesi içindir.2001 model 1.4 ie enjeksiyonlu uno da bu kontrol olmaz ama 2010 astrada bu kontrol olur.Klasik diye tabir ettiğiniz enjeksiyonlu araçlarda eğer yukarıda belirttiğim donanımlara benzer birşeyler varsa beklemek faydalıdır.Ayrıca bu araçlarda kontağı açtığında benzin pompasının çalışarak motora benzin gelmesi beklenir.Tabi bunların hepsi kontak açılır açılmaz yapılıp biter.Açar açmazda marşa basılabilir..marşa basarken gaz pedalına basmaya gerek yoktur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    Anahtarı 'açık' konumuna çevirdiğinizde, göstergede yanan ışıklar ilgili sistemin denetlendiğinin göstergesidir. Eğer bir sorun varsa ABS, AIR BAG gibi ışıklar sönmeyecek ya da yanıp sönecektir. Benzinli araçlarda da gösterge ışıkları anahtar çevrilince yanar ve sistemin sağlıklı işlemesi için sönene kadar beklenmesi daha iyidir.


    Aynen öyle, beklenmesindeki amaç motorla ilgili değil elektronik sistemle ilgilidir. Kontağı "II" konumuna getirdiğinizde araç emniyet kemerleri, hava yastıkları, abs, esp ve daha bir sürü donanımı kontrol eder. Bir süre beklediğinizde ışıklar sönmüyorsa sistemlerden birinde bir arıza var demektir ki trafiğe çıkılmaması gerektiğinin göstergesidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Perikard


    quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    Anahtarı 'açık' konumuna çevirdiğinizde, göstergede yanan ışıklar ilgili sistemin denetlendiğinin göstergesidir. Eğer bir sorun varsa ABS, AIR BAG gibi ışıklar sönmeyecek ya da yanıp sönecektir. Benzinli araçlarda da gösterge ışıkları anahtar çevrilince yanar ve sistemin sağlıklı işlemesi için sönene kadar beklenmesi daha iyidir.


    Aynen öyle, beklenmesindeki amaç motorla ilgili değil elektronik sistemle ilgilidir. Kontağı "II" konumuna getirdiğinizde araç emniyet kemerleri, hava yastıkları, abs, esp ve daha bir sürü donanımı kontrol eder. Bir süre beklediğinizde ışıklar sönmüyorsa sistemlerden birinde bir arıza var demektir ki trafiğe çıkılmaması gerektiğinin göstergesidir.

    +1




  • Demekki elektronik aksamların düzgün çalışıp çalışmadığını kontrol amaçlı bekliyoruz.

    Buna göre beklemeden marşa basmak aracın motoruna veya elektroniğine herhangi bir zarar vermez diyebilir miyiz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IGBT

    Demekki elektronik aksamların düzgün çalışıp çalışmadığını kontrol amaçlı bekliyoruz.

    Buna göre beklemeden marşa basmak aracın motoruna veya elektroniğine herhangi bir zarar vermez diyebilir miyiz?


    Tahminim vermez(kesin bilgim veya kanıtım yok fakat sadece kontrol amaçlı olduğunu düşündüğümden bu cevabı veriyorum) fakat benim güvenliğim on saniyeden daha değerli. O yüzden bekliyorum her zaman. Zaten benim aracımda dört-beş ışık var o yüzden bahsettiğim gibi on dakika alıyor maksimum
  • sadece elektronik aksam değil benzin pompasının hazırlanması da bu süreye dahil bazı araçlarda. kendi arabamda anahtarı ilk konuma getirdiğimde eğer sessiz bir ortamda isem 2 sn kadar benzin pompasının ilk çalışma sesini duyabiliyorum mesela.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    sadece elektronik aksam değil benzin pompasının hazırlanması da bu süreye dahil bazı araçlarda. kendi arabamda anahtarı ilk konuma getirdiğimde eğer sessiz bir ortamda isem 2 sn kadar benzin pompasının ilk çalışma sesini duyabiliyorum mesela.


    Evet şirket aracı Siena da bu ses gayet güzel duyuluyordu. Kontak açıldığından benzin pompasının sesi duyuluyor eğer kontağı orada bırakırsanız benzin pompası çalışması duruyordu.


    Kendimce kontak açıldığında beklenmesinin iyi olduğunu düşünüyorum.
  • ışıklar yanıp sönmesini beklediğin sürede benzin pompası da çalışır. ancak yaklaşık 10 sn sürede marşa basmazsan benzin pompası durur.
  • renault 21 concorde'da kısa süreli (0,5~1sn) bir "dıııızzztt" sesi geliyordu, direksiyon hidrolik pompası falan demişlerdi, bu ses bitince marşa basın demişlerdi, megané'da da ışıkların sönmesini bekleriz, 6 yıldır en ufak bir sorun çıkarmadı şeytan kulağına kurşun (garantisinin bitmesine 1 gün kala aküyü boşaltması hariç, sayesinde aküyü sıfırladık garantiden)
  • quote:

    sadece elektronik aksam değil benzin pompasının hazırlanması da bu süreye dahil bazı araçlarda. kendi arabamda anahtarı ilk konuma getirdiğimde eğer sessiz bir ortamda isem 2 sn kadar benzin pompasının ilk çalışma sesini duyabiliyorum mesela.



    quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    ışıklar yanıp sönmesini beklediğin sürede benzin pompası da çalışır. ancak yaklaşık 10 sn sürede marşa basmazsan benzin pompası durur.


    Bir bilgi daha öğrenmiş oldum, demek ki araçtan araca değişebilen özellikler de varmış. Teşekkürler




  • Genel elektronik aksamın kontrolü beklenir. Böylelikle bir sorun varsa görülür ve marş basılmaz. Ayrıca kontroller sürerken marş basılırsa değişecek voltaj yanlış ölçüme sebep olabilir(düşük ihtimal çünkü genellikle marş esnasındaki voltaj elektronik aksamın çalışma voltaj aralığı dahilinde kalır).

    Bir de benzin rayı ve enjektörlerdeki benzin basıncının yeterli seviyeye gelmesi için benzin pompası beklenebilir. Eğer araç daha yeni stop edilmişse bu sebepten beklemeye gerek yoktur. Çünkü enjektörlerdeki ve benzin rayındaki basınç daha düşmemiştir.

    Özellikle alman menşeili birçok araçta şoför kapısı açıldığı anda benzin pompası devreye girer. Daha siz anahtarı kontağa takmadan benzin basıncı yeterli seviyeye ulaşmış olur. Bu yüzden bu gibi araçlarda benzin pompasını beklemeye gerek yoktur.

    Bu güne kadar beklemeden marş basıldığı için elektronik sorun çıkaran araç görmedim. Karşılaşılabilecek ve karşılaştığım tek sorun bazı araçlarda marş süresinin uzaması olmuştur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    sadece elektronik aksam değil benzin pompasının hazırlanması da bu süreye dahil bazı araçlarda. kendi arabamda anahtarı ilk konuma getirdiğimde eğer sessiz bir ortamda isem 2 sn kadar benzin pompasının ilk çalışma sesini duyabiliyorum mesela.



    tam benzin pompasını yazacaktım ki, zaten yazılmış, tebrikler...
  • ışıkların sönmesini hep beklerim. yalnız yıkamacılar ve oto tamircileri kontağa anahtarı soktukları gibi çeviriyorlar, dur yapma bekle de diyemiyorsun ama büyük bir zararı olmadığnı duymak iyi geldi :)
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.