Şimdi Ara

En fazla kaç km. araç alınmalı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
94
Cevap
2
Favori
129.913
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet soru başlıktaki gibi. Sizce 100.000km'den fazla yapmış araç alınır mı? Hani fiyatı ucuz olur desek belki ama maşallah piyasada bir iki yaş genç diye 200bin küsur yol yapmış araçla 50.000km'liklere aynı parayı isteyen şuursuzlar var.



  • Aracın kaç km yaptığından çok o kmlere nasıl gelindiğinin önemli vardır. Örneğin 50 bin km yol yapan kişi aracı kötü bir şekilde kullanmıştır ama 200 bin km yol yapan kişi aracını iyi kullanmıştır bu durumda tercihim 200 bindeki olur yada 50 km yapan kişi şehir içinde 200 bin km yapan kişi ise şehir dışında yapmış olabilir yine bu durumda da tercihim 200 bin olur (tecrübeyle sabittir). Önemli olan aracın km değil nasıl kullanıldığıdır. Normal bir benzinli araç senede aşağı yukarı 10-15 bin filan yapar ama dizel en az 30-35 bin yapar, alan kişi eğer çok km yapacaksa zaten dizel alır haliyle satacağı zamanda yüksek km olarak satar. Yaş konusuna gelincede aynı şekilde düşünürüm. 100 bin km den fazla yapmış araç alınır mı ? evet alınır, biraz önce söylediğim şartların birini sağlarsa alınır. Örneğin geçen hafta arkadaşa aldık 195 bin km de megane, aracı nereye gösterdiysek tam puan verdi. Benim kullandığım araçlarda hep yüksek km yapmış dizel araçlardı ve hiçbir sorun yaşamadım ama hep şunu söylerim ya bu işten iyi anlayacan yada iyi anlayan birinden yardım alacan.
  • Arba güzelse ve fiyat uygunsa 320 bin km ye kadar araç alabilirim ama dediğin gibi millet dünyanın kmsini yapıyor ve araba 2 yaşında diye dünyanın parasını istiyor.Gerçekten komik
  • Aracın kaç km yaptığından çok o kmlere nasıl gelindiğinin önemli vardır. Örneğin 50 bin km yol yapan kişi aracı kötü bir şekilde kullanmıştır ama 200 bin km yol yapan kişi aracını iyi kullanmıştır bu durumda tercihim 200 bindeki olur yada 50 km yapan kişi şehir içinde 200 bin km yapan kişi ise şehir dışında yapmış olabilir yine bu durumda da tercihim 200 bin olur (tecrübeyle sabittir). Önemli olan aracın km değil nasıl kullanıldığıdır. Normal bir benzinli araç senede aşağı yukarı 10-15 bin filan yapar ama dizel en az 30-35 bin yapar, alan kişi eğer çok km yapacaksa zaten dizel alır haliyle satacağı zamanda yüksek km olarak satar. Yaş konusuna gelincede aynı şekilde düşünürüm. 100 bin km den fazla yapmış araç alınır mı ? evet alınır, biraz önce söylediğim şartların birini sağlarsa alınır. Örneğin geçen hafta arkadaşa aldık 195 bin km de megane, aracı nereye gösterdiysek tam puan verdi. Benim kullandığım araçlarda hep yüksek km yapmış dizel araçlardı ve hiçbir sorun yaşamadım ama hep şunu söylerim ya bu işten iyi anlayacan yada iyi anlayan birinden yardım alacan.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bangsuui

    Aracın kaç km yaptığından çok o kmlere nasıl gelindiğinin önemli vardır. Örneğin 50 bin km yol yapan kişi aracı kötü bir şekilde kullanmıştır ama 200 bin km yol yapan kişi aracını iyi kullanmıştır bu durumda tercihim 200 bindeki olur yada 50 km yapan kişi şehir içinde 200 bin km yapan kişi ise şehir dışında yapmış olabilir yine bu durumda da tercihim 200 bin olur (tecrübeyle sabittir). Önemli olan aracın km değil nasıl kullanıldığıdır. Normal bir benzinli araç senede aşağı yukarı 10-15 bin filan yapar ama dizel en az 30-35 bin yapar, alan kişi eğer çok km yapacaksa zaten dizel alır haliyle satacağı zamanda yüksek km olarak satar. Yaş konusuna gelincede aynı şekilde düşünürüm. 100 bin km den fazla yapmış araç alınır mı ? evet alınır, biraz önce söylediğim şartların birini sağlarsa alınır. Örneğin geçen hafta arkadaşa aldık 195 bin km de megane, aracı nereye gösterdiysek tam puan verdi. Benim kullandığım araçlarda hep yüksek km yapmış dizel araçlardı ve hiçbir sorun yaşamadım ama hep şunu söylerim ya bu işten iyi anlayacan yada iyi anlayan birinden yardım alacan.


    Hepsine katılıyorum,




  • 4 yasındaysa 120 000 e kadar 5 yasındaysa 150 000 e kadar alırım. Böyle uzar gider.
    Ama araç hakikaten temizdir iyi kullanılmıştır rakamları askıya alırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi insomnia__ -- 25 Aralık 2010; 13:34:36 >
  • 70-80 binde araç alacağıma 100-110 binde alırım ağır bakımlardan kurtulurum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HazzaR

    70-80 binde araç alacağıma 100-110 binde alırım ağır bakımlardan kurtulurum

    tabi o da yapıldıysa ben satıcam diye arabaya akü alamayıp iten adam tanıyorum çoğu usta bir halt anlamıyor kaput boyalı diyor araba komple boyalı çıkıyor yada hiç boyasız araca komple boyalı diyor bunu bir ustaya yada expere gösterip alırım derseniz diye yazıyorum.
  • Önemli olan verilen para 200000 km de bile araba alınabilir ama sıfırından 5 bin az isterlerse isterse 3 bin km de olsun almam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Malvolorne -- 25 Aralık 2010; 15:04:56 >
  • D sınfı araçlar ile C sınıfından bir kaç markayı 200 binin biraz üzerine kadar, C sınıfı ve B sınıfı diğer araçları 150 bine kadar alabilirim. Önemli olan temizliği
  • yinemi kilometre konusu :(
  • 40-50-60 bindeki araba mis gibi alınıp 90 bine kadar binilir,90 binde satılığa çıkartılır,ki genelde 100 bin kmye kadar da rahatça satılır.Satarken sıkıntıya da düşülmez.
  • 8 yaşında 105.000 km de benzinli Focus I almıştım, 2 yıl sonra 130.000 km deyken sattım. Bir gün bile tık demedi. Sadece periyodik bakımlarını yaptırdım, performansta vs hiçbir sıkıntısı yoktu. Satarken de km si çokmuş diyen olmadı. Piyasasından 750 TL aşağıya internetten satılığa çıkardığım gün sattım. Bakımlı arabaysa kilometresinin çok da önemi yok. Ama bizim millet motor sağlığından önce boyaya değişene bakar tabi. Sanki arabanın boyası seni götürüyor.
  • markaya göre de değişir. mesela orta sınıf için 100 000 üstü toyota, honda, vw hiç birşeydir motor yeni açılıyor denebilir ama fiat reno için kaygılıyım.
  • Buradaki mentalite cebinden çıkacak paradir. Mesela 120 bin km de 2007 highline passat 39 bin lira. Almak ne kadar mantıklı diye sorsanız ben almam. Bu arac bı enjektor arızası verse masrafı 2500 tl den aşağı çıkmaz, yada bı pompa vs arıza verse. Hangi ustaya gösterirseniz gösterin bazı parçalar ve aksamkar heran bozulabilir. Buda pimi çekilmiş bir bomba gibi elinizde patlayabilir. Bu. Anlattiklarim km sinı nerede ne şartlar altında yapıldığı bilinmeyen araçlar için geçerli. Kısacası aracın kimliğini bölmek gerek. Yoksa benim dayım da BMW 5.30 var 2008 model. Arac sıfır alındı şimdi 260 bin km de. Satacak olsa imkanım olsa hemen alırım çünkü tanıdığım bildigim araba. Hala da her bindiğimde hayran kalıyorum. Ama masraf etmedi mi yeri geldi oda masraf etti. Birazda bu isler memnuniyet meselesi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Arba güzelse ve fiyat uygunsa 320 bin km ye kadar araç alabilirim ama dediğin gibi millet dünyanın kmsini yapıyor ve araba 2 yaşında diye dünyanın parasını istiyor.Gerçekten komik
    Dedin ve aldın Yanlış hatırlamıyorsam yüksek kmli bir araç almıştın, öyle aklıma geldi.. Bu arada konuyu kim hortlattı acaba, konu üste çıkmış ama yeni cevap yazan ortada yok..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Arba güzelse ve fiyat uygunsa 320 bin km ye kadar araç alabilirim ama dediğin gibi millet dünyanın kmsini yapıyor ve araba 2 yaşında diye dünyanın parasını istiyor.Gerçekten komik
    Dedin ve aldın Yanlış hatırlamıyorsam yüksek kmli bir araç almıştın, öyle aklıma geldi.. Bu arada konuyu kim hortlattı acaba, konu üste çıkmış ama yeni cevap yazan ortada yok..

    322 bin olmak üzere




  • biraz da ben hortlatayım arkadaşlar peki 200.000'de Honda Civic 1.8 i-VTEC alınır mı sizce? yukarıda bir arkadaş honda'nın motoru 100.000'den sonra açılır gibilerdin birşeyler demiş ama çok masraf ve sıkıntı yaratır mı bana?
  • Benzinli atmosferik motorlu araçlar ezilmediyse 500.000 km.ye kadar sorunsuz kullanılır. En fazla silindirler biraz aşınmıştır, rektifiye yaparsın bir 500.000 km. daha gider. Geçtiğimiz yıllarda Daihatsu Applause marka 1.000.000 km.lik hiç rektifiye görmemiş, saat gibi çalışan bir araba haber olmuştu. Daihatsu fabrikası tarafından satın alınıp müzeye konacaktı. Japon otomotiv sanayi 1990-2003 arası işçilik ve malzeme olarak sınıflarına göre değişmek üzere gerçekten çok kaliteli araçlar ürettiler. Ancak son yıllarda bu mirası yiyen markalar da var. Bu boşluğu ise Kore firmaları dolduruyor. Benim arabam 1999 model 170.000 km.de. 2003 yılında 80.000 km.de bir doktordan aldım. Ankara-Konya arası git gel 6 saat çok yapmış. Sadece Triger kayışı değiştirdim. LPG taktırmadım. Gaza basınca ok gibi fırlıyor. Ustam bu daha gençlik çağına yeni girmiş diyor. Dizel alacaksan da direk biniciden alman lazım. Yukarıda bahsedildiği gibi yüksek km. yapanlar tercih ediyor. Belli bir limiti doldurunca masraf kapısı olacağından, bunlarla uğraşacak, gelir düzeyi sıfırını almaya yetmeyen ikinci sahibine üstelik fahiş fiyatlara satıyor. Dizel alacak olsam kesinlikle ikinci el almam. O fahiş fiyatın üzerine sanayiye yedireceğim parayı da ekler sıfırını alır, akşam rahat uyurum.




  • Yaşına bağlı.
    Yılda ortalama 15.000-20.000 km civarında yapmış bir araba alınabilir.
    10 yaşına gelmiş ise, 200.000'lü km'lere yaklaşmış olması doğaldır.
    Tabii aracın motor hacmi vs. özelliklerine de bağlı
    Atmosferik 2 litre üstü hacimli motora daha sıcak yaklaşırım, 1.3-1.4 vs motorlu turbolu motorlarda daha temkinli yaklaşırım.

    Ama satılık arabalara bakıyorum, km'si 200.000 üstü olanlar çok az. Neden Acaba? :)))
    10 yaşındakiler 100.000-140.000 aralığında
    5 yaşındakiler 50.000-70.000 aralığında.
    Bunlara dizel motorlu şirketler tarafından tercih edilen modeller de dahil.

    Galericiler ve özellikle al-satçılar bu kadar çok km düşürüyorken, göstergede okuduğum km'ye inanmam.
  • Türkiye koşullarında 0 km
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.