Şimdi Ara

Yen kurbanı Daihatsu Türkiye’den çekiliyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
3.060
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yen kurbanı Daihatsu Türkiye’den çekiliyor
    Japon üretici Daihatsu, kârlılık sorunları ve Avrupa normlarına uygun araç geliştirme maliyetleri nedeniyle, aralarında Türkiye’nin de bulunduğu Avrupa pazarında 2013’ten itibaren yeni araç satmama kararı aldı
    Yen kurbanı Daihatsu Türkiye’den çekiliyor Toyota’nın kanatları altında bulunan Japon üretici Daihatsu, 31 Ocak 2013 tarihinden itibaren Avrupa ve Türkiye pazarında araç satışını durdurarak, çekilme kararı aldı. Firma, bu karara gerekçe olarak satışların düşüklüğünü ve Japon Yeni’nin euro karşısındaki yüksekliğini gösterdi. Daihatsu, geçen yıl Avrupa ve Türkiye’de toplam 19 bin 300 araç satmıştı.

    Daihatsu Motor Co tarafından yapılan açıklamada, şirketin Avrupa pazarında yeni araç satışını sona erdireceği ve bundan böyle Japon pazarının yanı sıra Malezya ve Endonezya gibi üretim tesislerinin bulunduğu ülkelere yoğunlaşacağı kaydedildi. Açıklamada buna gerekçe olarak yen kurunun euro karşısında yüksek seyrederek kârlılığı güçleştirmesi ve Avrupa’da uygulamaya giren yeni çevre normlarının aşırı maliyetler yüklemesi gösterildi. Yüksek yen, uzun bir süredir Japon üreticilerin kabusu konumundaydı.

    Nitekim yüksek Japon Yeni, Japonya’da üretilen araçların fiyat açısından rekabet etmesini önlüyor ve kar etmeyi zorlaştırıyordu. Daihatsu’nun yüzde 51.3’üne sahip olan Toyota da, bu nedenle Japonya’da bazı modellerinin üretimine son vermeyi ve bu modelleri başka ülkelerde üretmeyi düşündüğünü açıklamıştı.

    “Varlığımız sürecek”
    Daihatsu’nun bu kararı, Avrupa ülkelerinin yanı sıra Türkiye’yi de etkiliyor. Nitekim markanın Türkiye distribütörlüğünü sürdüren ALJ Group’un Avrupa Koordinatörü Ali Haydar Bozkurt, Daihatsu’nun yeni araç satışlarını 2013’ten itibaren durduracaklarını söyledi.

    Marka için bugüne kadar büyük yatırım yaptıklarını ve başarıyla yürüttüklerinhi hatırlatan Bozkurt, kararın Japon Yeni ve son Avrupa çevre normlarına uygun yeni araç geliştirme maliyetlerinin yüksekliği nedeniyle alındığını kaydetti. Başarılı ve sağlam araçlara sahip Daihatsu’nun bu kararının kendilerini de üzdüğünü belirten Bozkurt, bununla birlikte markanın tüm araçlarına söz konusu tarihten sonra da hizmet desteği vermeyi sürdüreceklerini söyledi.

    Daihatsu Türkiye Genel Müdürü Burak Beşer de, Daihatsu’nun Türkiye’deki yeni araç satışları Ocak 2013 tarihinde sona erecek olmasına rağmen, tüm yetkili servis noktalarında satış sonrası hizmetler, garanti, servis ve yedek parça operasyonlarının bu karardan etkilenmeyeceğini belirtti.
    Türkiye yollarında bugüne kadar satılmış yaklaşık 12 bin adet Daihatsu araç bulunduğu belirtiliyor.

    Avrupa normlarına uygun motor seçeneklerine sahip olmadığı için Türkiye’de de bir süredir sadece Terios modelinin satışı yapılmaktaydı. Bu modelin satışları, 2013 tarihine kadar sürecek.
    Gazetevatan.







  • ydek parça ve servisi nasıl etkilet?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lervolerto


    ydek parça ve servisi nasıl etkilet?


    Cevabı ilk mesajda verilmiş zaten.

    quote:

    Daihatsu Türkiye Genel Müdürü Burak Beşer de, Daihatsu’nun Türkiye’deki yeni araç satışları Ocak 2013 tarihinde sona erecek olmasına rağmen, tüm yetkili servis noktalarında satış sonrası hizmetler, garanti, servis ve yedek parça operasyonlarının bu karardan etkilenmeyeceğini belirtti.
    Türkiye yollarında bugüne kadar satılmış yaklaşık 12 bin adet Daihatsu araç bulunduğu belirtiliyor.
  • yedek parça ve serviste kısa vadede etkilenme olmaz belki ama, ikinci elde ciddi değer kaybı yaşacağı aşikar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcroses

    yedek parça ve serviste kısa vadede etkilenme olmaz belki ama, ikinci elde ciddi değer kaybı yaşacağı aşikar.

    Zaten 2.elde hiç alınıp/satılan bir araç değil ki..
  • sonu daewoo ve rover gibi olur.
  • işe yaramaz bir marka,gitmesi kimseyi üzmez.
  • iyi bari copen'in fiyatları baya düşer
  • Terios'un mantıklı bir rakibi yoktu. Gerçekten araziye çıkabilen ,5 kapılı ve ilk alımda uygun...Yazık olmuş.
  • Zaten varlığı ile yokluğu pek belli değildi. Sirion gibi bir modeli getirmeyi durdurdular. Renault Dacia'yı büyütürken bunlar da batırdılar. Corolla'nın eski versiyonlarını bile üretseler di büyürlerdi. Ne demişler işini bilmedik çavuşlar döner kendini tokatlar:))
  • terios alımı arefesinde hi iyi bir haber olmadı, 0km. satışı olmadan yetkili servislerin ayakta kalması imkansız,

    2013 demişler ama sanırım bu haberden sonra gidip 0km daihatsu alan olmaz (çok fazla fiyat kırmadıkları sürece)

    en azından servis hizmetlerini toyota ile birleştirebilirlerdi. (daihatsu terios = Toyota Rush) tıpkı alfa romeo ların fiat servislerine girdikleri gibi.
  • varlığı yokluğu birdi zaten terios ile bişiler yapmaya çalıştılar ama dacia duster satışlarına büyük ket vurdu teriosun
  • Modellerinin tamamına yakını çirkin ötesi. Düzgün reklam yok, İddalı model yok. Ne olmasını bekliyorlardı ki?
  • Terios için üzücü .
  • Bir onceki cakma mini cooper sirion ile iyi bir trend yakalamislardi, fiyatlari da uygundu sonra yeni model araclari gerek cirkinligi gerek pahaliligi ile tercih sebebi olmaktan cikti.

    Bende ileride bir copen alacaktim, ucuza kapariz insallah
  • Marka olarak tutmamasına ragmen sirion gibi fiyat performans oranı guzel bır araca sahıptı.Toyota motorları kullanılmasına ragmen belkıde ıyı tanıtılmadıgı ıcın ulkemızde basarılı olamadı.Yoksa ne markalar var dacia,cherry gibi.onlar ayaktayken bu marka mı Avrupadan cekılecektı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    iyi bari copen'in fiyatları baya düşer


    Ben de bir copen severim :)

    Belki seneye falan denk getirir de alırım bir tane ama zaten iki araç var evde.


    Bilemedim valla.
  • Ben de bayılıyorum Coopen'e. Hastası bolmuş maşallah.
  • Habere çok üzüldüm, bu haber maviş şirinime (kızım öyle biliyor) dahada bağlanmama sebep olacak artık dahada iyi bakım görecek. Yeni bir araç alsam bile satmayı düşünmediğim arabam, mavi reng 2005 sunrooflu.

    Copen de özel bir modeldir, Terios ise sınıfında arazi kabiliyeti en iyi olanlardandır.

    Açıkçası böyle bir haberi son iki senedir bekliyordum alj gurup ile birazcık umutlandık fakat umut çabuk söndü. Jopon arabalarının bu yen kuru ile rekabet etmeleri çok zor bir de dizel alternatifleri ya hiç yok yada çok az olması olumsuz bir faktör.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi feylesof2150 -- 15 Ocak 2011; 23:36:58 >
  • yandı bizim akraba birde matera idi sanırım şu kübik olanlardan almıştı yeni, hangi akla hizmet.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.