Şimdi Ara

E-5 Hız Sınırı 70 e düştü Radar Para Bastı (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
299
Cevap
1
Favori
39.165
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bence trafik ekipleri hız sınırını E-5'te 70'e çekip 70'i geçene ceza yazacağına, E-5'te makas atıp zig zag çizerek giden, milletin tamponuna yapışan, emniyet şeridinden giden insanlıktan nasibini almamış araç sürücülerine ceza kesip onları denetlesin. Bu sabah işe giderken yağmurluydu hava. Daha doğrusu yağmur yağmış ve durmuş. Yerler kaygan. İkinci köprü yolundan doğru Kavacık istikametine iş yerime gidiyorum. Sol şeritte 100 km/h ile ilerliyorum. Önüm de araba var, onun önü de dolu ve yol 100 ile akıyor. Yer kaygan. Arkamdan gri renk bir ERA yapıştı tamponuma. Kesin şirket arabasıdır. CRDI ise zaten %100 öyledir. Baktım hemen sağa geçti. Sonra benim önüme geçti takip mesafeme girdi. (Zaten alıştığımız bir durum, her gün 24 saat olan bir durum) Ve tahmin ettiğim gibi CRDI. Sonra öndekinin sağlayıp en sağa geçti. EMniyet şeridinden gidip sola yine sağa geçerek uzadı gitti. Sonra aynısını bir Golf yaptı orta şeritte. Sonra siyah bir Civic yaptı. Emniyet şeridi ve orta şerit, sağ şerit üçlüsünde makas atarak. Ulan yer kaygan. Bir fren yapsanız bittiniz. Onu geç, başkalarının da başını yiyeceksiniz. Dur şeridinde adam gibi git işte.
    Şu E-5'te ki 70 sınırına gelince. Mantık dışı bence. E-5 adı üstünde. Şehrin içinden de geçse şehir içi değil, şehirler arası kullanım amaçlı, refüjle ayrılmış, trafik lambası olmayan, geçişin köprü ve kavşaklarla yapıldığı, yaya trafiğine kapatılan bir yol. O yolda hız limiti 90'dan aşağı olmamalı. Kaldı ki 70 ile de kaza olur. Hatta görün bakın 70 ile sabitlensin o hız, zaten yolların yetersiz olduğu İstanbul trafiği cehenneme döner ve yığılmalar yaşanır E-5 trafiğinde. Sabah ve akşam saatleri zaten işe gidiş ve geliş nedeni ile kilit. Öğlen saatlerinde de 70 hız sınırı nedeni ile millet bu sefer 60-65-70 arası gidecek ve yığılmalar yaşanacak. Buna gelene kadar makascılar ile, emniyet şeritçileri ile, kucağına çocuğunu alıp direksiyon tutturan magandalar ile uğraşsa daha sağlıklı olur trafik polisi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ouxhan

    işaret ve yönlendirme eksiklikleri



    bu da ayrıca konuşulması gereken bir meseledir. biz türkler yol işaretlerine göre araç kullanmayız, işaretlerin olduğu yerlerde kimse işaretleri görmez, bir çoğumuz işaretlerin ne anlama geldiğini bile bilmeyiz (kaçımız "dur" levhası gördüğünde, aracını tamamen durdurup, yolu kontrol edip sonrasında geçiyor? dur levhasının bizdeki karşılığı durmak değil, en iyi olasılıkla yavaşlamaktır)...

    eğer herhangi bir yolda işaret olması gerekirken, işaret yoksa, hiçbirimiz bunun farkına bile varmayız ama orada kaza olursa suçu kendi üzerimizden atmak için işaretin yokluğu bahane olur. hemen devleti suçlarız ki, suç bizden çıksın. sanki oraya işaret koyulsa işarete bakıp, uyacak ve kaza yapmayacakmışız gibi.

    hava soğuk ve yağışlıdır, sabahın köründe orada buzlanma olabileceğini bal gibi biliriz ama yine de şartlara uygun kullanmayız. orada buzlanma levhası varsa, bakmaz ve uymayız, gereğini yapmayız. kaza yapmadan oradan geçersek, levhanın olması bizim için bir anlam ifade etmez ama orada kaza yaparsak, levhanın olmaması bizim için kurtarıcıdır... bizim için işaretlemelerin amacı, özelliği budur...





    quote:

    Orijinalden alıntı: brkcad34

    70'i geçmeyeceğiz. Sağ şeritten 60-70 arası tıngır mıngır gideceğiz. Başka çare yok.


    hız sınırı 70 olarak tespit edildiğine göre, herkes bu sınıra uyarsa sağ şeritten gitmenize gerek kalmaz. orta ve sol şeritte 70 ile akmayacak mı sonuçta?


    quote:

    Orjinalden alıntı: troy

    aynı şeyi eskişehirdede yapıyorlar şehir içine radar kuruyorlar 50 yi geçene çat 270 lira bu ne arkadaş iyicene baskı baskı baskı bi yere kadar ama bi yerden sonra patlar millet


    devlet yaşamı düzenleyici kurallar koyunca, vatandaşın işi o kurallara uyup düzen sağlamak değil, patlamak, isyan çıkarmak, yakıp yıkmak, kargaşa ve huzursuzluk çıkarmaktır tabii ne de olsa...


    ama ben bunları çok görmüyorum. çünkü kurallı ve hep birlikte toplum olarak yaşamak, kendini değil, toplumun ortak paydalarını düşünerek yaşamak bizim toplumumuzun genetik yapısına uygun bir şey değil. bizim genlerimiz, orta asya'da, bozkırlarda, bağımsız çadırlarda, özgür ve hür, kendimiz için yaşamak üzere kurulu ne de olsa. uçsuz bucaksız steplerde at üstünde kimseye karışmadan ve işimize karıştırmadan, istediğimizi yapmak, yapacaklarımızdan da sadece kendimiz sorumlu olmak, iyi ya da kötü kimseyle etkileşimimiz olmamak üzerine kurulu. yani biz millet olarak toplu değil bireysel yaşamak üzere yaratılmış bir ırk olduğumuz için, şehir yaşamı, toplum, topluluk, birliktelik, kurallar, sınırlamalar yapımıza, yaratılışımıza ters.

    ama yapacak bir şey yok. eğer bir aradaysak ya bu deve güdülecek, ya bu diyardan gidilecek. topluluk içinde yaşayan kurallara uyacak ya da kurallara uymak istemeyen dağ başına çıkıp orada istediği gibi yaşayacak. dağda ata binmenin hız sınırı yok. orada herkes istediği gibi basabilir ata...

    işin özeti, görüntüde batılı ama özde doğuluyuz biz. doğan görünümlü şahin gibiyiz vesselam...


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Bu zamanda artık çoğu araç 2. vitese almadan o hıza ulaşıyor, can güvenliği falan hikaye, adam gibi yol yapıp trafiği düzene sokamazlar neymiş can güvenliğiymiş. Ben daha garantilisini söylim, kimse araç kullanmasın herkes yaya gitsin gideceği yere daha iyi can güvenliği sağlanır o zaman.

    Milleti soymaya nede güzel bahaneler buluyorlar yaw.


    araçlarda 5. ve 6. viteslerin ya da daha fazlasının üretilmiş olması, o viteslerin ille de kullanılmasını gerektirmez. 6. viteste 180'e ulaşıyorsunuz diye hız sınırı 180'e mi çıkarılmalı? 70'e kaçıncı viteste ulaştığınız kimsenin meselesi değil. mesele hız sınırının 70 olması. "hız sınırı 70, buna 2. viteste ulaşıyoruz, 3-4-5-6 ve diğer vitesleri hiç kullanamayacak mıyız" demek gibi bir şey olmuş sizinki...

    ayrıca 70'e 2. viteste ulaşıyorsanız o hızda 3. vitesi kullanın, böylece daha alt devirde aracınızı kullanıp yakıt tasarrufu da yaparsınız.

    daha önce de yazdım. bunu soygun olarak görüyorsanız soyulup soyulmamak elinizde. 70'le gidin soyulmayın, bu kadar basit. "ben soyulmak istemiyorum ama 70'le de gitmek istemiyorum. hem 120-150 Allah ne verdiyse gideyim, hem de ceza yemeyeyim" demeye kimsenin hakkı yok...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maniavolkan

    Bakın bugün ne yakaladım

    Araç trafik polisi ve hareketli değil. Yan yolu ana yola bağlayan taralı kısımın üstünde sotede
    Yer: Sefaköy metrobüs durağı önü



     E-5 Hız Sınırı 70 e düştü Radar Para Bastı





    quote:

    Orijinalden alıntı: Nike



    Dün haberlerde gösterdi M. Köy - Avcıların bazı yerlerinde tam devreye girmediği için devriye polisler geziyor ve 70 km aşmadan gidiyor önüne geçen tüm araçların araçta bulunan cihazla hızını ölçüp fotosunu çekip cezayı basıyorlar.. Bizimde sürekli kullandığımız yol ve 70 km gerçekten çok az..



  • orta şeridini kullandığım bu yol bu hıza bile müsade etmezken limitlerin gelmesi

    trafik açıkken aynalardan bile görmekte zorlandığım makasçı sürüş stiline sahip sürücüleri umarım bir nebze yavaşlatırda

    masum inlanların hayatı ile oynamazlar.
  • gerçekten polisler radarla sotede bekliyor.

    hızla uğraşacaklarına, o kadar çok maganda var , onları durdursunlar, kural dışı kamyonlar, merceksiz Xenon kullanan ayılar, falan bunları engellesinler
  • 90 km hiz siniri olan ve genelde herkesin 90`dan hizli gittigi bir yolda ortaya metrobus yapacam diye emniyet seridini iptal edersen, seritleri daraltirsan sonunda hiz sinirini indirmek zorunda kalirsin. Eeee noldu kazalar artti, olenler artti, hiz siniri dusti ama olsun metrobusumuz var. bence toptan iptal etsinler E-5`i metrobus 8 seritli olsun.

    Emniyet seridinin iptal edilmesi ve seritlerin daraltilmasiyla kazalarin artacagi ve hiz sinirinin 90 olamayacagi daha proje halinde iken isin uzmanlari tarafinda soylenmisti ama kimse dinlemedi. (nerden mi biliyorum, bunlardan birisi benim okuldaki profesorumdu, daha kimsenin projeden haberi yokken bize derste anlatmisti, itiraz ediyorum ama kimse dinlemiyor demisti. Bu olaydan 3-4 yil sonra da metrobus hizmete girdi.)
  • beyler seçim öncesi besledikleri halk için para toplama hamlesidir bu. 1-2 ay toplayıp millete 3-5 para verip oylarını satın alacaklar o paralar da bu cezalardan kalan paralar işte durum bu kadar basit seçimden sonra bi hükmü kalmaz rahat olun...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beterbocek

    beyler seçim öncesi besledikleri halk için para toplama hamlesidir bu. 1-2 ay toplayıp millete 3-5 para verip oylarını satın alacaklar o paralar da bu cezalardan kalan paralar işte durum bu kadar basit seçimden sonra bi hükmü kalmaz rahat olun...

    Aynen dediğin gibi,ek kaynak yaratıyorlar.Gecen gün 70 le gitmeyi denedim imkansız gibi bir şey, bir anlık dalgınlıkta 70 i geçmiş oluyorsun.5 para etmez e5 yolunda trafiğin hızını 70 düşürdüğünüzde ve herkes bu kurala uyduğunda komvoyun ucu bucağı belli olmaz.En azından 90 km olmalıydı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gh912


    quote:

    Orijinalden alıntı: beterbocek

    beyler seçim öncesi besledikleri halk için para toplama hamlesidir bu. 1-2 ay toplayıp millete 3-5 para verip oylarını satın alacaklar o paralar da bu cezalardan kalan paralar işte durum bu kadar basit seçimden sonra bi hükmü kalmaz rahat olun...

    Aynen dediğin gibi,ek kaynak yaratıyorlar.Gecen gün 70 le gitmeyi denedim imkansız gibi bir şey, bir anlık dalgınlıkta 70 i geçmiş oluyorsun.5 para etmez e5 yolunda trafiğin hızını 70 düşürdüğünüzde ve herkes bu kurala uyduğunda komvoyun ucu bucağı belli olmaz.En azından 90 km olmalıydı.


    geçen yıl aynı uygulamayı ankara'da başlattılar. yıllar önce istanbul'da mobese başladı, ankara'da KGYS başladı. bu projeler başladığında da bittiğinde de ortada seçime yaklaşma durumu yoktu tarihsel olarak. onlarda neye kaynak oluşturdular?

    bu kadar sığ düşünebilmenize şaşıyorum doğrusu. size sorarsanız, memlekette hiç bir şey yapmazsan, hükümete iş yapmaya değil yemeye içmeye geliniyor, bir şeyler yaparsan, o zaman da cebine kaynak aktarmış oluyorsun, yine yeme-içme işi yapılıyor. yani yapsan bir türlü, yapmasan bir türlü. maksat üzüm yemek değil, bağcıyı dövmek olunca, bağcının nefes alması bile bir sebep olur zaten. (bakınız : tavşan, aslan ve tavşanın şapkasının mevzu bahis olduğu fıkra).

    aslında sizin bu dediğiniz, "iki bayram arası düğün yapılmaz" felfesesinin siyasete uyarlanmış hali. "iki seçim arası icraat yapılmamalı" demek ki. yoksa mutlaka bir yafta bulunur yapılanlara. aslında "seçime 6 ay kala, hükümetler icraat yapmayı durdursunlar" diye bir kanun çıkarmak lazım ama o zaman da seçime 5,5 ay kala yapılanları seçim yatırımı sayarsınız yine...

    trafikte kurallara uymayanlara ceza vermezsin, "trafik terörüne çare üretemeyen" olursun. ceza verirsin, "kaynak oluşturuyor" olursun. kırmızıda geçene ceza yazarsın, "makasçılar dururken kırmızıda geçene mi gücünüz yetti" olur(sanki bu iş sırayla, makasçılar dururken kırmızıda geçen suç işlememiş olur. kırmızıda geçen adama ceza yazmak için, önce trafikteki makasçıları bertaraf etmek gerekir. makas suçunun olduğu yerde, kırmızıda geçmek suç sayılmaz gibi), yazmazsın "kırmızıda geçenleri kayırıyor" olursun.

    dediğim gibi, amaç üzüm yemek olmayınca, vay o bağcının haline...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 21 Şubat 2011; 12:53:10 >
  • Sabah ve Akşam Zaten Kimse Basamaz ki Dur Kalk Yaptığımız Bile Oluyor Malum Trafik
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya



    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Bu zamanda artık çoğu araç 2. vitese almadan o hıza ulaşıyor, can güvenliği falan hikaye, adam gibi yol yapıp trafiği düzene sokamazlar neymiş can güvenliğiymiş. Ben daha garantilisini söylim, kimse araç kullanmasın herkes yaya gitsin gideceği yere daha iyi can güvenliği sağlanır o zaman.

    Milleti soymaya nede güzel bahaneler buluyorlar yaw.


    araçlarda 5. ve 6. viteslerin ya da daha fazlasının üretilmiş olması, o viteslerin ille de kullanılmasını gerektirmez. 6. viteste 180'e ulaşıyorsunuz diye hız sınırı 180'e mi çıkarılmalı? 70'e kaçıncı viteste ulaştığınız kimsenin meselesi değil. mesele hız sınırının 70 olması. "hız sınırı 70, buna 2. viteste ulaşıyoruz, 3-4-5-6 ve diğer vitesleri hiç kullanamayacak mıyız" demek gibi bir şey olmuş sizinki...

    ayrıca 70'e 2. viteste ulaşıyorsanız o hızda 3. vitesi kullanın, böylece daha alt devirde aracınızı kullanıp yakıt tasarrufu da yaparsınız.

    daha önce de yazdım. bunu soygun olarak görüyorsanız soyulup soyulmamak elinizde. 70'le gidin soyulmayın, bu kadar basit. "ben soyulmak istemiyorum ama 70'le de gitmek istemiyorum. hem 120-150 Allah ne verdiyse gideyim, hem de ceza yemeyeyim" demeye kimsenin hakkı yok...




    Mesajımı anlamamış bol keseden sallamışsın.

    O bindiğin araca 5. vitesi koyanların kafası senin kadar çalışmıyor zaten. Sen bu 70 hız sınırının eğer cidden insanların güvenliği için konulduğunu düşünüyorsan sana yapabilecek bişey yok arkadaşım, sen sağdan sağdan devam et öküzün biri gelip 70 km süratle arka tamponuna patlayınca anlarsın. Çünkü düz yolda düşük hızda sürücülerin dikkati daha fazla dağılır, kazalar ölümcül olmaz ama sık yaşanır.

    Neden yurt dışında bazı ülkelerde şehirler arası yollarda hız sınırı yok sence? onlar kesin insan hayatını hiçe sayıyorlardır senin bakış açınla.

    Adam gibi yol yapılmazken bana kimse insan hayatını öneminden dolayı bu hız limiti konuyor demesin gülerim. Bu memlekette ekiplere ceza koçanları dağıtılıp akşam bunların hepsi bitecek deniliyor haberin varmı senin?

    Şükür radardan hiç ceza yemedim bu güne kadar, aracımı nerede hangi hız limitinde kullanacağımı bilirim. Ama bu hız limiti uygulamalarından sonra elbet bir yerde bu cezaya yakalanacağız, çünkü 70 km/s düşük bir hız, eminim sende yakalanacaksın ;) ideal olanı 90 km/s dir, senin bahsettiğin gibi 150 değil.

    Ayrıca aracın yüksek vites düşük devir bandında daha az yakıt tüketeceğini inanan birisinin bana sürücülük dersi veremeyeceğini sana garanti ederim
  • 70 km/h'ı dün sabahın boş saatinde 9 sularında denedim. Genelde 70'i geçmedim. OTOBÜSLER BİLE 100'DEN AŞAĞI GİTMİYORDU. Sağ'dan gittim. Soldan ve ortadan 70 ile gitsem herhalde beni yerlerdi. Evet, 5.vites 70km/h gidilmiyor değil ama adamın uykusu gelir. VE SIKILIR.

    MADEM CAN GÜVENLİĞİ, MAKASÇI VE EMNİYET ŞERİTÇİLERİNİ ELE ALSINLAR. KIRMIZI IŞIĞI TAKMAYANLARI ALSINLAR ELE.

    ŞU 70 KM/H SINIRINI SEVİP CAN GÜVENLİĞİ DİYENLER 100 KM. BOYUNCA SABİT GİTSİNLER BAKAYIM 70'İ GEÇMEDEN NE OLUYOR?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkcad34 -- 21 Şubat 2011; 15:12:56 >
  • Saçmalık ötesi geceleri bomboş oluyor o zamanda 70'le git bakalım !!!
  • Hız yasası çıktıktan beri e-5 de 77km'yi (70km + %10 = 77) hiç geçmedim desem yeridir. Fakat arkamdan gelenlerinde etmediği küfür kalmadı desemde yeridir. İnsan gibi kurallara uydukça insalık dışı muamele görmekten sıkıldım. Kaldıki 70 kmlik hız sınırı son derece uygundur. Yolun arasından geçen metröbüsten ötürü bu hız sınırı kullanılmıştır. Tabi normal şartlar altında. Eğer İstanbul şartları düşünülürse zaten 70'e çıkacak açıklkta trafiği bulmak zor. Trafik açık olsada herkes 70 ile giderse bu sefer kendiliğinden trafik oluşur. E-5 o yükü kaldıramaz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Mesajımı anlamamış bol keseden sallamışsın.

    O bindiğin araca 5. vitesi koyanların kafası senin kadar çalışmıyor zaten.


    ne o, yoksa 5. vites aracınıza, şehir içi, meskun mahalde (E5 şehir içi yoldur, 4 ya da 14 şerit genişliğinde olması durumu değiştirmez) 220 km hız yapın diye mi konulmuş? benim aracım 5. viteste minimum 50, maksimum 230 ile gidebilen bir araç, bu durumda benim hangi hız kullanmam gerekir? 230'u mu?


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Sen bu 70 hız sınırının eğer cidden insanların güvenliği için konulduğunu düşünüyorsan sana yapabilecek bişey yok arkadaşım, sen sağdan sağdan devam et öküzün biri gelip 70 km süratle arka tamponuna patlayınca anlarsın. Çünkü düz yolda düşük hızda sürücülerin dikkati daha fazla dağılır, kazalar ölümcül olmaz ama sık yaşanır.



    "yavaş gidince dikkat dağılıyor, bu nedenle hızlı gidelim, dikkatimiz yerinde olsun" mantığında olan birisiyle neyi tartışıyoruz ki burda? yani siz diyorsunuz ki, birileri arkamdan gelirken dikkati dağılırsa yavaşlamaz, üstüme çıkar. hıımm, ilginçççç... peki 70 km. ile 90 km. hız arasında önünüze çıkacak bir engel durumunda (her ne kadar E5'e yaya girmesi yasaksa da, meskun mahal olduğu için bu bir yaya da olabilir. yayaya çarpmanız durumunda da o yola yayanın girmemesi gerekliliği sizi kurtarmaz. yayaya çarpan, her durumda suçludur, bunu bir hukuçuyla acil olarak konuşun ve öğrenin derim) fren mesafeleriniz kaç metredir? onu da bir araştırın bir zahmet. ondan sonra gelip burda yüksek hız, düşük hızdan daha güvenlidir masalları anlatmayın. haaa, bunlara bakarken bir de dünya trafik kazalarında "dikkat dağılması" ile, "yüksek hız" kazalarının oranlarına da bakıverin...


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*
    Çünkü düz yolda düşük hızda sürücülerin dikkati daha fazla dağılır, kazalar ölümcül olmaz ama sık yaşanır.


    hele bu cümle, üzerinde 2 defa durulmasını gerektiren bir cümle. çok iyi yaaa, sizin için amaç, kazaları önlemek değil, olan kazanın ölümcül olup olmadığı anlaşılan. yani kaza olsun, problem değil, ama ölümcül olmasın. ayrıca düşük hızdaki kazaların ölümcül olmadığı ya da olmayacağı öngörünüzü hangi mistik güçlere bağlamak lazım acaba? bununla ilgili size bir yerlerden garanti mi verilmiş acep?


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*
    Neden yurt dışında bazı ülkelerde şehirler arası yollarda hız sınırı yok sence? onlar kesin insan hayatını hiçe sayıyorlardır senin bakış açınla.

    bazı ülkelerde değil, sadece Almanya'da. o da otobanların bazılarında, otobanlarında hepsinde bile değil. o yollarınsa gerek inşaat, gerekse çevre güvenliği ve fiziki şartlarını da gidip görenler anlatsın bence, ben görmedim çünkü, yorum yapmak istemem. ama yurt dışında bazı ülkelerde değil, bunu net bir şekilde ortaya koyalım... kaldı ki, burada konumuz E5 gibi bir yol. almanya otobanları değil. elma ile armutu kıyaslamamak lazım... ya da elmaya bakarken armutu referans almamak lazım...


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*
    Adam gibi yol yapılmazken bana kimse insan hayatını öneminden dolayı bu hız limiti konuyor demesin gülerim. Bu memlekette ekiplere ceza koçanları dağıtılıp akşam bunların hepsi bitecek deniliyor haberin varmı senin?


    bu da senelerdir dönen sağlam bir şehir efsanesidir. bu memlekette hangi ekiplere ceza koçanları dağıtılıp akşam bunların hepsi bitecek deniliyor, haberim yok, hiç duymadım, görmedim, şahit olmadım. siz gösterin bize bakalım. kaç tane polise bu ceza koçanları verilip, akşama kadar ödevinizi yapın, bunlar bitmeden büroya dönmeyin bile deniliyor. siz hangi çağda kalmışsınız acaba? fotoğraflı ispatı olmadan bu ülkede park cezası bile kesilmeyeceğinden haberiniz bile yok. duymuşsunuz bir şehir efsanesi, "kulaktan kulağa" oyunu oynuyorsunuz.

    "adam gibi yol yapılmazken, insan hayatından bahsetmeyin" derken, sanırım "önce yolları adam gibi yapsınlar sonra ceza kessinler. yollar adam gibi değilse ben de hız yaparım, onlar da ceza kesmesin" demek istemişsiniz. öyle bir anlam çıkıyor da... yani insan güvenliğini siz sıralamaya bağlamışsınız. oldu olacak, şu "yapılacak işler"le ilgili bir sıralama listesi verin de ona göre halletsinler işleri.

    1) önce yollar adam gibi olacak
    2) arabaların hepsi modern hale getirilecek
    .
    .
    .
    3658) köy yollarına bile sinyalizasyon konulacak
    3659) artık trafik cezası kesilebilir.
    gülsem mi, ağlasam mı bilmiyorum.

    hele hele, yolların adam gibi olmadığını bizzat kendi ağzınızla söyleyip, sonra o adam gibi olmayan yollarda yüksek hızın düşük hızdan daha güvenli olduğunu iddia etmek tezatlığına yapacak yorum bulamıyorum.

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*
    Şükür radardan hiç ceza yemedim bu güne kadar, aracımı nerede hangi hız limitinde kullanacağımı bilirim. Ama bu hız limiti uygulamalarından sonra elbet bir yerde bu cezaya yakalanacağız, çünkü 70 km/s düşük bir hız, eminim sende yakalanacaksın ;) ideal olanı 90 km/s dir, senin bahsettiğin gibi 150 değil.


    valla, 70'le giderseniz yemezsiniz. haaa, birde aracınızı hangi hız limitnde kullanacağınız sizin bileceğiniz bir iş değil, kuralların bileceği bir iş. ben 70 km. hız limiti geldikten sonra hiç hız cezası yemedim (hoş 18 yılı aşkın sürücülük hayatımda yediğim hız cezası toplamı da 2'dir). bulunduğum yolun hız sınırına uyduğum sürece de yemeyeceğime göre sorun yok. ben sınırlara uyuyorum sonuçta...

    haaa bir de, ideal olan hız size göre tespit edilmiyor, farkındasınızdır. dolayısıyla E5'te ideal hız 90 değil, yasal hız olan 70'dir. kabul edin bunu artık. 90 olması için bir neden yok. ilk mesajlarımda da yazdım, aslında orası şehir içi, meskun mahal olan bir yol. 70 bile olmaması, yasal olarak 50 olması gerekir. yine lütfetmişler 70 yaparak...


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*
    Ayrıca aracın yüksek vites düşük devir bandında daha az yakıt tüketeceğini inanan birisinin bana sürücülük dersi veremeyeceğini sana garanti ederim


    bu kısmına ise hiç değinmeyeceğim, otomobil teknolojisiyle biraz daha haşır neşir olun anlarsınız. yazdığımı, benim yazdığım şekliyle değil, kendi anlamak istediğiniz şekliyle, aklınızca beni "bilmeyen" durumuna düşürecek şekliyle anlamışsınız. daha doğrusu, aslında ne demek istediğimi gayet iyi anlamışsınız da çarpıtmaya çalışmışsınız.

    daha açık haliyle yine yazayım, düz yolda mevcut hızınızı koruyacağınız ortalama devir bandınız bir üst vitese geçerseniz, tork bandını altına düşmez. uygun yol ve yük şartlarında tork bandının alt sınırlarında gezinmek daha az yakıt harcatır. bunun da, "her zaman değil, ara sıra yapılmalı" gibi kıstasları ve teknik açıklamaları da var da burası yeri değil. diğer konulardaki verdiğim teknik bilgiler içinde onları da bulabilirsiniz. iyi takip ederseniz, ileride en az benim kadar iyi bir sürücü olabileceğinize inanıyorum...
  • Allah aşkına E-5 nasıl şehir içi yol olur?

    Şehrin içinden TEM yolu geçiyor diye TEM yolu şehir içi yolmu oluyor? E-5 şehrin içinden de geçse, yayalara kapalı, her yanı refüjlerle kapanmış, trafik lambası olmayan, bağlantı yollarının köprü ve alt geçitlerle yapıldığı, şehirler arası ulaşımın da yapıldığı bir yol.

    Şehir içi yol ;

    İstanbul Bağdat caddesi, Ziverbey yolu (minibüs yolu) Halaskargazi caddesi gibi şehrin resmen göbeğinden geçen yollardır. Ara sokaklarla bağlantıları olan, yayaların da yürüdüğü, trafik ışıklarının bol olduğu, araç park ceplerinin bol olduğu yerler şehir içi yoldur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkcad34 -- 21 Şubat 2011; 16:53:45 >
  • o yolda toplu taşıma araçları ve taksiler oldukça hız sınırının 70 olması mantıklı. özellikle yenibosnadan sonra yolun bizim ara caddeden farkı kalmıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bl@ckbox

    Saçmalık ötesi geceleri bomboş oluyor o zamanda 70'le git bakalım !!!



    aynen ya geçen arkama baktım 140 160 la sellektor yaparak tırlar otobusler geliyordu

    70 en az 110 olmalı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Mesajımı anlamamış bol keseden sallamışsın.

    O bindiğin araca 5. vitesi koyanların kafası senin kadar çalışmıyor zaten.


    ne o, yoksa 5. vites aracınıza, şehir içi, meskun mahalde (E5 şehir içi yoldur, 4 ya da 14 şerit genişliğinde olması durumu değiştirmez) 220 km hız yapın diye mi konulmuş? benim aracım 5. viteste minimum 50, maksimum 230 ile gidebilen bir araç, bu durumda benim hangi hız kullanmam gerekir? 230'u mu?


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Sen bu 70 hız sınırının eğer cidden insanların güvenliği için konulduğunu düşünüyorsan sana yapabilecek bişey yok arkadaşım, sen sağdan sağdan devam et öküzün biri gelip 70 km süratle arka tamponuna patlayınca anlarsın. Çünkü düz yolda düşük hızda sürücülerin dikkati daha fazla dağılır, kazalar ölümcül olmaz ama sık yaşanır.



    "yavaş gidince dikkat dağılıyor, bu nedenle hızlı gidelim, dikkatimiz yerinde olsun" mantığında olan birisiyle neyi tartışıyoruz ki burda? yani siz diyorsunuz ki, birileri arkamdan gelirken dikkati dağılırsa yavaşlamaz, üstüme çıkar. hıımm, ilginçççç... peki 70 km. ile 90 km. hız arasında önünüze çıkacak bir engel durumunda (her ne kadar E5'e yaya girmesi yasaksa da, meskun mahal olduğu için bu bir yaya da olabilir. yayaya çarpmanız durumunda da o yola yayanın girmemesi gerekliliği sizi kurtarmaz. yayaya çarpan, her durumda suçludur, bunu bir hukuçuyla acil olarak konuşun ve öğrenin derim) fren mesafeleriniz kaç metredir? onu da bir araştırın bir zahmet. ondan sonra gelip burda yüksek hız, düşük hızdan daha güvenlidir masalları anlatmayın. haaa, bunlara bakarken bir de dünya trafik kazalarında "dikkat dağılması" ile, "yüksek hız" kazalarının oranlarına da bakıverin...


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*
    Çünkü düz yolda düşük hızda sürücülerin dikkati daha fazla dağılır, kazalar ölümcül olmaz ama sık yaşanır.


    hele bu cümle, üzerinde 2 defa durulmasını gerektiren bir cümle. çok iyi yaaa, sizin için amaç, kazaları önlemek değil, olan kazanın ölümcül olup olmadığı anlaşılan. yani kaza olsun, problem değil, ama ölümcül olmasın. ayrıca düşük hızdaki kazaların ölümcül olmadığı ya da olmayacağı öngörünüzü hangi mistik güçlere bağlamak lazım acaba? bununla ilgili size bir yerlerden garanti mi verilmiş acep?


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*
    Neden yurt dışında bazı ülkelerde şehirler arası yollarda hız sınırı yok sence? onlar kesin insan hayatını hiçe sayıyorlardır senin bakış açınla.

    bazı ülkelerde değil, sadece Almanya'da. o da otobanların bazılarında, otobanlarında hepsinde bile değil. o yollarınsa gerek inşaat, gerekse çevre güvenliği ve fiziki şartlarını da gidip görenler anlatsın bence, ben görmedim çünkü, yorum yapmak istemem. ama yurt dışında bazı ülkelerde değil, bunu net bir şekilde ortaya koyalım... kaldı ki, burada konumuz E5 gibi bir yol. almanya otobanları değil. elma ile armutu kıyaslamamak lazım... ya da elmaya bakarken armutu referans almamak lazım...


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*
    Adam gibi yol yapılmazken bana kimse insan hayatını öneminden dolayı bu hız limiti konuyor demesin gülerim. Bu memlekette ekiplere ceza koçanları dağıtılıp akşam bunların hepsi bitecek deniliyor haberin varmı senin?


    bu da senelerdir dönen sağlam bir şehir efsanesidir. bu memlekette hangi ekiplere ceza koçanları dağıtılıp akşam bunların hepsi bitecek deniliyor, haberim yok, hiç duymadım, görmedim, şahit olmadım. siz gösterin bize bakalım. kaç tane polise bu ceza koçanları verilip, akşama kadar ödevinizi yapın, bunlar bitmeden büroya dönmeyin bile deniliyor. siz hangi çağda kalmışsınız acaba? fotoğraflı ispatı olmadan bu ülkede park cezası bile kesilmeyeceğinden haberiniz bile yok. duymuşsunuz bir şehir efsanesi, "kulaktan kulağa" oyunu oynuyorsunuz.

    "adam gibi yol yapılmazken, insan hayatından bahsetmeyin" derken, sanırım "önce yolları adam gibi yapsınlar sonra ceza kessinler. yollar adam gibi değilse ben de hız yaparım, onlar da ceza kesmesin" demek istemişsiniz. öyle bir anlam çıkıyor da... yani insan güvenliğini siz sıralamaya bağlamışsınız. oldu olacak, şu "yapılacak işler"le ilgili bir sıralama listesi verin de ona göre halletsinler işleri.

    1) önce yollar adam gibi olacak
    2) arabaların hepsi modern hale getirilecek
    .
    .
    .
    3658) köy yollarına bile sinyalizasyon konulacak
    3659) artık trafik cezası kesilebilir.
    gülsem mi, ağlasam mı bilmiyorum.

    hele hele, yolların adam gibi olmadığını bizzat kendi ağzınızla söyleyip, sonra o adam gibi olmayan yollarda yüksek hızın düşük hızdan daha güvenli olduğunu iddia etmek tezatlığına yapacak yorum bulamıyorum.

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*
    Şükür radardan hiç ceza yemedim bu güne kadar, aracımı nerede hangi hız limitinde kullanacağımı bilirim. Ama bu hız limiti uygulamalarından sonra elbet bir yerde bu cezaya yakalanacağız, çünkü 70 km/s düşük bir hız, eminim sende yakalanacaksın ;) ideal olanı 90 km/s dir, senin bahsettiğin gibi 150 değil.


    valla, 70'le giderseniz yemezsiniz. haaa, birde aracınızı hangi hız limitnde kullanacağınız sizin bileceğiniz bir iş değil, kuralların bileceği bir iş. ben 70 km. hız limiti geldikten sonra hiç hız cezası yemedim (hoş 18 yılı aşkın sürücülük hayatımda yediğim hız cezası toplamı da 2'dir). bulunduğum yolun hız sınırına uyduğum sürece de yemeyeceğime göre sorun yok. ben sınırlara uyuyorum sonuçta...

    haaa bir de, ideal olan hız size göre tespit edilmiyor, farkındasınızdır. dolayısıyla E5'te ideal hız 90 değil, yasal hız olan 70'dir. kabul edin bunu artık. 90 olması için bir neden yok. ilk mesajlarımda da yazdım, aslında orası şehir içi, meskun mahal olan bir yol. 70 bile olmaması, yasal olarak 50 olması gerekir. yine lütfetmişler 70 yaparak...


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*
    Ayrıca aracın yüksek vites düşük devir bandında daha az yakıt tüketeceğini inanan birisinin bana sürücülük dersi veremeyeceğini sana garanti ederim


    bu kısmına ise hiç değinmeyeceğim, otomobil teknolojisiyle biraz daha haşır neşir olun anlarsınız. yazdığımı, benim yazdığım şekliyle değil, kendi anlamak istediğiniz şekliyle, aklınızca beni "bilmeyen" durumuna düşürecek şekliyle anlamışsınız. daha doğrusu, aslında ne demek istediğimi gayet iyi anlamışsınız da çarpıtmaya çalışmışsınız.

    daha açık haliyle yine yazayım, düz yolda mevcut hızınızı koruyacağınız ortalama devir bandınız bir üst vitese geçerseniz, tork bandını altına düşmez. uygun yol ve yük şartlarında tork bandının alt sınırlarında gezinmek daha az yakıt harcatır. bunun da, "her zaman değil, ara sıra yapılmalı" gibi kıstasları ve teknik açıklamaları da var da burası yeri değil. diğer konulardaki verdiğim teknik bilgiler içinde onları da bulabilirsiniz. iyi takip ederseniz, ileride en az benim kadar iyi bir sürücü olabileceğinize inanıyorum...



    Tahmin ettiğim gibi, cümlenin içinden istediğin gibi istediğin anlamı çıkartıp laf salatası yapmışsın, şaşırmadım yani. Benim mesajlarımı bir daha oku anlatmak istediğimi iyice anla

    Burdaki her paragrafına verecek bir sürü cevabım var ama buraya tek tek yazacak ve konuyu seninle tartışıp harcayacak vaktim yok emin ol. Zaten konuları amacının dışına çıkartıp sidik yarışına çevirenler yüzünden forumlar bu halde. Sen hangi memlekette yaşıyorsun bilmiyorum ama bu memlekette yapılan her uygulamanın insanların menfaati düşünülerek yapılmadığını biliyorsundur sanırım.

    70 km/h hız limiti konusunda yine söylüyorum, sen kendini güvende hisset, büyüklerimiz yöneticilerimiz seni senden daha iyi düşünüyorlar zannet. Uygulamada hiç öyle olmayacak, ve e5 te bir kere dahi 70 km/h süratin üzerine çıkarsan bu paragrafımı hatırla. Şimdilik sana ayırabileceğim vaktim bu kadar.

    Şimdi benim daha çok çalışıp senin gibi iyi bir sürücü olmam lazım
  • 70 km/h ile yol bitmez diyenlere...


    DÜRTÜSELLİK BELİRTİLERİ
    Davranışları ortama ve sonuçlarına göre düzenlemek ve yönlendirmekle ilgili bir sorundur.
    Bir şey yapmadan önce sonucunu düşünmezler ("Bunu yaparsam ceza alırım").
    Bir şey yapmadan önce o davranışın o ortam için uygun olup olmadığını düşünmezler ("Burada bu davranış yapılmaz").
    Söyleyecekleri şeyin karşısındaki kişide nasıl bir etki yapacağını düşünmezler ( "Bunu söylersem bana kırılır") Aslında ne yapmaları ya da yapmamaları gerektiğini bilirler ama o bildikleri şeyi uygulayamazlar.
    Bir kuralı biliyorlardır, sorarsanız uygun bir biçimde açıklayabilirler ama düşünmeden hareket ettikleri için o kuralı yine bozabilirler.
    Bu durum gerek anne baba gerekse öğretmeni daha çok öfkelendirir. Bu davranışlar bilerek yapılan, ya da kurallar önemsenmediği için yapılan davranışlar olarak nitelendirilirler. Bu nedenle de daha acımasız yöntemlerle ele alınırlar.

    SÜREÇ
    Erken çocukluk dönemlerinde başlar,
    En sık ilkokul döneminde tanı konulur,
    Çocukluğunda bu tanıyı alanların %70-80 i ergenlikte de aynı belirtileri gösterirler.
    Bunların da %50-65 i erişkinlikte de aynı tanıyı alırlar.
    erken çocukluk döneminde başlayıp yaşam boyu devam edebilen bir bozukluktur.
    Temel belirtiler aynı olmakla birlikte her yaş döneminde farklı bir görünüm vardır.
    Özellikle aşırı hareketlilik ve dürtüsellik belirtileri zaman içinde azalır.
    Dikkat eksikliği yaşam boyu devam edebilir.
    İlkokul çağındaki çocukların % 3-5 inde yani her 20-30 çocuktan birisinde görülüyor.

    Erkeklerde kızlara göre 3-4 kat daha fazla görülüyor.
    Çocukluklarında bu bozukluğu olanların %80 i ergenlikte, %30-65 i erişkinlikte de bu belirtileri taşırlar.
    Erişkinler arasında %1-2 sıklıkta görüldüğü bildiriliyor (ABD ve Kanada da).

    EŞLİK EDEN SORUNLAR
    Dağınıklık, düzensizlik
    Dalgınlık, hayal kurma
    Tutarsızlık
    Bellek sorunları
    Sakarlık, koordinasyon güçlükleri
    Sosyal ilişkilerde sorunlar
    Düşük benlik saygısı

    ERGENLİK DÖNEMİ
    Hiperaktivitede azalma olur ama kıpır kıpırlık devam eder.
    Ders dinleyemez, uykulu bir hali olabilir ya da kalem çevirme, resim yapma gibi şeylerle uğraşır.
    Akademik başarı daha ciddi düzeyde sorun olmaya başlar.
    Öğretmenlerle ilişkilerde sorunlar yaşanır, karşılık verir, saygısız, ilgisiz bir öğrenci olarak nitelendirilir.
    Aile ve arkadaş ilişkilerinde sorunlar olabilir.
    Benlik saygısında azalma, depresyon görülebilir, duygu durumu değişkendir, aniden öfkelenebilir.
    Sigara, alkol madde kullanımı başlayabilir.
    Yasal sorunlara neden olabilecek, riskli ,tehlikeli davranışları olabilir

    OLUMLU ÖZELLİKLERİ

    Enerjik olma

    Yaratıcılık

    Sıcak kanlı ve cana yakın olma

    Kolay ilişki kurabilme Esneklik Hoşgörülü olma

    İyi bir espri yeteneğine sahip olma

    Risk alabilme (bazen gerekenden fazla oranda)

    İnsanlara kolaylıkla güvenebilme ( bazen gerekenden fazla oranda)



    Yukarıdaki özelliklerden hangileri sizde var? Daha ötesi için DHEB yazıp gugullayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oldsalt -- 21 Şubat 2011; 19:06:59 >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.