Şimdi Ara

Otomobilin Değerini Ne Düşürür? Sıfır mı, İkinci el mi?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
1
Favori
21.512
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  Otomobilin Değerini Ne Düşürür? Sıfır mı, İkinci el mi?




    Sıfır mı, ikinci el mi? Eğer ikinci else karar daha da zor.

    Otomobilin değerini ne düşürür?


    İkinci el otomobil alırken neye dikkat edersiniz? İlk cevap belli: Orijinal olmalı.






    Değişen kapı, otomobilin değerini düşürür mü?


    (Memduh Taşlıcalı - 01.05.2011)


    İkinci el otomobil alırken neye dikkat edersiniz? İlk cevap belli: Orijinal olmalı. Peki, otomobilin bir parçasının, mesela kapısının, zedelenmeden dolayı, hem de yetkili serviste değişmiş olması kullanıcıya ne kaybettirir? Hatta, kapının yenilenmiş olduğunu düşünmek gerekmez mi?Her gün on binlerce insan internet ya da gazetede, galeri veya otomobil pazarlarında ikinci el otomobil arıyor. Rakamlar net olmamakla birlikte yılda 2 milyondan fazla ikinci el araç el değiştiriyor. Yani ikinci el pazarı, satılan toplam yeni otomobil sayısının üç katına ulaşıyor. Bu oran sadece Türkiye'de değil, Almanya, ABD gibi ülkelerde de aynı hatta daha yüksek. Genellikle ilk otomobilini alanlar ya da otomobile çok yüksek meblağ bağlamak istemeyenler için, kullanılmış otomobil önemli bir alternatif. Dahası yeni otomobil yerine birkaç yaşında bir otomobil tercih edildiğinde aynı bedel karşılığında daha büyük, daha lüks kullanılmış bir otomobil alınabiliyor. Örneğin, 25 bin TL'ye ancak küçük motorlu küçük bir yeni otomobil alınabilirken aynı fiyata 5-6 yaşında bir aile otomobiline ulaşılabiliyor.

    En önemli avantaj değişen olmaması mı?


    İkinci el otomobil ilanlarında üzeri fosforlu kalemle çizili ifadelerden biridir: Otomobilin değişeninin olmaması. Bir bakıma o aracın en önemli avantajıdır, ayrıcalıktır, fazla pazarlık yapılmaması için önemli bir kozdur. Otomobilde aranan özellik sadece bu değil tabii ki... Boyalı olup olmaması, bakımlarının serviste yapılması, kilometresinin düşüklüğü, motorunun dizel, şanzımanının otomatik olması vs... Bir de tanıdıktan ya da olmadı doktor, avukat, yöneticiden olması...


    En ciddi sorun güven

    Ne var ki, ikinci el otomobil pazarında ciddi bir 'güven' sorunu yaşanıyor. Her ne kadar son yıllarda kullanılmış araçların gerek kaza gerekse servis geçmişleri istendiği zaman kolayca elde edilebiliyor olsa da belli alışkanlıklar kolayca terk edilemiyor. Birçok otomobil müşterisi yola ikinci el bir araç almak için çıkarken karşılaştığı birkaç olumsuz durum karşısında tedirgin olup borçlanarak sıfır kilometre bir araç almaya yöneliyor. Bazen gereksiz bir şekilde borç yükü altına girmiş oluyor. İkinci el otomobillerin değerini oluşturan birçok etken var, bazıları gerçekten doğru bazıları ise eski alışkanlıklardan kalma. Aracın karoserinden parça değişmesi halinde değerinin düşmesi gerektiği düşüncesi bu eski alışkanlıklardan biri. Bazen araç üzerindeki asıl sorunların görülmesini de önleyebiliyor.

    İstanbul'da eczacılık yapan Bülent Şahin, bu gerçekle yüz yüze kalanlar arasında. Şahin, 4-5 aydır 2007 model Honda Civic otomobilini değerinde satmak için ilanlar veriyor. Ne var ki aracının basit iki çarpma sonrası tamamen yetkili servislerde değişen birkaç parçası nedeniyle başı dertte. Aracını değişim bilgilerini ve fotoğraflarını da göstererek satışa çıkardığında ilgilenen müşteriler, eczacı Şahin'e şunları söylüyorlar: "Aracınızda motor kaputu, bagaj kapağı ve iki çamurluk değişmiş. En az 3 bin TL ucuza satarsanız alırız." Şahin, haklı olarak aracının kilometresinin düşüklüğünün, her türlü bakımının yapılmasının, hem normal hem de kış lastiğine sahip olmasının hiçbir şey ifade etmediğinden yakınıyor.

    Aslında Bülent Şahin gibi birçok otomobil sahibi var. Küçük birkaç çarpma sonrası aracının bazı parçaları yetkili servislerde orijinaliyle yenileniyor, orijinal boyalar kullanılarak boyanıyor. Ne var ki, araç satışa çıkarıldığında bu konu aracın her türlü avantajının önüne geçiyor.

    Peki bu konuda yanlış nerede, neden aynı yanlış devam ediyor, doğrusu nedir? Türkiye'de yılda 15 binden fazla ikinci el aracın satışını sağlayan en önemli kurumsal ikinci el şirketlerinden biri olan DOD (Doğuş Oto Değerlendirme) Genel Müdürü İlhami Eksin, geçmişten gelen ve kulaktan kulağa yayılan yanlış bilgilerin halen varlığını koruduğunu belirtiyor. Bugün gelişen teknoloji ile birlikte birçok tamir ve yenileme işleminin tamamen ilk üretimde olduğu gibi, iyi düzeyde işçilikle aracın orijinalliği bozulmadan gerçekleştirildiğini kaydeden Eksin, "Teknik olarak bu işlemlerin artık aracın değerini düşürmemesi gerekiyor. Özellikle yetkili serviste orijinal parça kullanılarak yapılan işlemlerden bahsediyorum. Ne var ki, bu konuda bilinçli veya bilinçsiz bir şekilde müşteriler yanlış yönlendiriliyor. İnsanlar ikinci el araçlarla ilgili güven sorunu yaşayabiliyor." diyor.

    Eksin, yetkili servislerde gerçekleştirilen boya veya parça değişim işlemlerinin, üreticinin belirlediği kriterler çerçevesinde araca olumsuz bir etkisi olmadığını belirterek, özellikle kurumsal ikinci el markalarının her araca tam ekspertiz raporu sunmasının güven kazandırdığını da sözlerine ekliyor. m.taslicali@zaman.com.tr

    ***


    "Değişmeyen parça"da ısrar edecek miyiz?


    Büyükşehirlerde siz istediğiniz kadar dikkatli olsanız da aracınız küçük ya da orta şiddette bir çarpmaya, sürtmeye maruz kalabiliyor. Sırf satarken değeri düşmesin diyen birçok otomobil sahibi, aracının o küçük çizik, eziklerini yaptırmadan aylarca kullanıyor. Oysa pek çoğu sigorta kapsamında yapılan tamiratlarda orijinal parçalar, boyalar aracın aslında bir miktar gençleşmesini sağlıyor. Biliyorum, birçok otomobil alıcı ve satıcısı 'değişen parçanın' değer kaybettirdiğinde ısrar etmeye devam edecek. Ama unutmayın, bu gidişle pazarda 'parçası değişmeyen', 'boya görmeyen' otomobil bulmak da kolay olmayacak...



  • Kusura bakmayın ama Yetkili Serviste parça değişince hiçbişi olmuyor. 2 km öteden belli oluyor boyanan parça. Ondan sonra diyorlarki orjinal boya ile boyandı. Yamalı eşşek gibi bi araca kim binmek ister ki ?
  • Çok ağır bir kazası olmadıktan sonra, boya-değişen olması eğer orjinal parçalar kullanılarak iyi bir işçilikle yapıldıysa benim açımdan önemli değil. Tabi 4 kapı değişmiş olmasın araçta ama genel olarak araç temizse ve işçilik iyi kullanılan parça orjinalse, sorun yok. Daha az para ödüyor olmamızın bir nedeni var sonuçta. Tamamen orjinal ikinci eli 10 liraysa bahsettiğim gibi olan arabanın 8-9 lira olması gerekli ki alayım. Ama nasıl olsa satıcam diye hiçbir yerine dokunmadan çizik içindeki arabaya komple orjinal parası da vermem.
  • Olay tamamen paraya bakıyor. İkinci el piyasası aşırı yüksek. Normal olarak da, o kadar parayı veren biri temiz bir araç almak istiyor.

    Yani alıcılar da haklı...
  • ben arabamı satmayı düşünüyorum .Aracım cok temiz kazasız ama güneş yanıgından boyalı.
    Arayanlar boyalı diye yüz kıvırıyor.Halbuki motor dahil hiç bir masrafı yok.12 yaşında olmasına rağmen yıllara sorunsuz binilir.
    bizim millet garip.Motora,bakıma .. bakmıyor ,ilk sordugumuz boya

    hatta alacagım arcı bile buldum,boyalı hafif kazalı benim için sıkıntı yok(şase ve motor sağlamsa)
  • Kardeşim nerden geliyor aklınıza bu sorular bilmem. Bu forumu izlerim ve o kadar ilginç sorular var ki...

    Araba yatırım değildir. Her türlü alım satımında para kaybetmeyi göze alacaksın. Acil paraya sıkıştın...Satmaya kalksan mecbur düşük fiyat vereceksin yoksa sittin sene beklersin. Sıfır aldın, 3 ay sonra vazgeçip satıyosun. Aldığın paraya satamazsın (Kia Sportagelar hariç. Onları sıfır fiyatının üstünde satabilirsin). Aldın arabayı 10 sene sonra satacaksın. Km den düşer, bakım masrafları cebinden gider, vergisi aldısı vs... Kaza yaparsın, orası burası boyanır-değişir, değeri düşer.

    Yatırım yapacaksan al bi arsa veya daire, 2 sene sonra 2 katına sat.

    Bazılarına göre bayandan satılık araçların değeri düşmez. Hayat boyu karşılaştığım en kronik komedi. Dünyada sadece bayandan araba kalsa, otobüse biner yine araba almam.
  • tamamen bilinçsiz tüketici kaynaklı bir sorun.
  • evet boyle bir enteresanlık var bizim millette, geçenlerde aracımı satım, şimdi aynı aracı kaputunu boyatmışlar, farlarını temizlemişler, motorunu da temizlemişler ve 2000 lira + paraya ilanı vermişler internete, gerçi o fiyata satamazlar ya ama satarken motor neden pis neden yıkatmadın gibi absurd sorular soruyorlardı.

    ben kaputu özellikle boyatmadı idim, yoksa biraz da zamanım olsaydı en az 1000 lira fazlaya aracımı satardım,ama adamlar 2000 fazla yazmışlar
  • Araç alırken motor ve yürüyene bakarım, genel olarak iyi durumdaysa ufak tefek şeylere takılmam. Sıfır araç almışsanız her türlü zarar edersiniz, 2. el alırkende uygun fiyatlı iyi bir araba almaya dikkat etmek gerekir yoksa yine zarar edersiniz. Gözlemlediğim kadarıyla piyasada en çok aldatılanlarda düşük km, boya, orjinal vs. takıntısı olan kişilerdir. Örneğin tamponda 2-3 parça lokal boya olsun ne olacak ki ? yada tampon değişmiş olsun, kayıtları zaten vardır duruma göre karar verilebilir.
  • Arkadaşlar herkes gibi bende boya kısmına takılıyorum neden mi?
    1- Fabrikada araç robotlar ile boyanır boya+vernik karışımı bilgisayar ile hazırlanır ve tüm parçaların yüzeyine eşit oranda homojen bir şekilde atılır tüm parçalar aynı anda boyandığı için hepsi aynı renktedir.
    Serviste boyanan bir kapı sacı veya çamurluk el ile kullanılan bir makina aracılığı ile atılır boyanın yüzeye eşit ve homojen bir şekilde atılması neredeyse imkansızdır. boya + vernik karışımı iyi hazırlanmaz ise ilerde güneşten dolayı vernik çatlaklarına sebebiyet verir. boyanan parça ile aracın diğer parçaları arasında aynı renk de bile ton farkı olur. neticede biri yeni boyadan çıkmış diğerleri eski parçadır. Arabayı komple boyatalım derseniz burda da işin içine güven giriyor. Aslında güneş yanıığı olan heryeri çizik içinde bir araca binmektense komple boyalı ve fakat kazadan dolayı boyanmadığnı bildiğiniz bir araca binmek daha iyidir. Konuşulacak çok konu var
    Aracın ikinci el değerini,
    1-aracın tipi, (Toyatanın tek yuvarlık farlı modeli hiç tutulmadı 1999 modeli)
    2-yakıt tüketimi ve performansı
    3-Yedek parça fiyatları ve bulunabilirliği (Servisler hariç malum servisler ++++++K....k fiyat)
    4-Aracın kaportasında değişen işlem gören ve boyanan parça sayısı
    5-Aracın km si ve bakımlarının yapılıp yapılmadığı
    6-Aracın genel görünümü yani diriliği
    7-Üretiminin hala devam etmesi ya da etmemesi kaç yıl üretim bandında kaldığı (malum tutulan bir araç 3-5 sene üretime devam edilir, tutulmayan bir araç 1 sene sonra ara veriliri)
    bütün bunlar kişiden kişiye değişmekle birlikte hem sıfır hem de ikinci el araç fiyatlarını etkileyen kriterlerdir. İranlıların arabası girdi piyasaya fena da sayılmaz ama tutulmadı tipten mi yoksa yedek parçadan mı?,
  • bence arabanın değer düşürme olayı ülkemizde yanlış yorumlanıyor yada ben pek takıl değilim diyebiliriz bence bir arabanın şasesi oynamadığın sürece airbegleri açılmadığı sürece boyası ve değişenine ben pek takık değilim zaten istanbulda 2-3 senelik olupta boyası boyası olmayan araba az bulunur yetkili servislerde zaten değişen parça bire bir aynısı niye değeri düşdünki
    değer düşmesi ise parçasının pahalı olması,yakıtının fazla olması en büyük etkenler
    mesala volvo çok kaliteli arabalar yapaıyor niye tutmuyor servisi yok birde çok pahalı buna örnek verelim diyelim param var s60 çok beğendim çorluda otuyorum aldım 100,000 tl para verip arabayı eee her bakımına 150 km yol yapıp istanbula gelcem 150 km yol yapcam geri döncem ne anladık bu işten bu işte bence en büyük değer düşüşü
    niye reno araçlarımız var sadece bulunduğum yerde 4 tane reno yetkili servisi var bunlar yetkili olanı olmayanı zaten sayamam bile
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TUFANER

    Arkadaşlar herkes gibi bende boya kısmına takılıyorum neden mi?
    1- Fabrikada araç robotlar ile boyanır boya+vernik karışımı bilgisayar ile hazırlanır ve tüm parçaların yüzeyine eşit oranda homojen bir şekilde atılır tüm parçalar aynı anda boyandığı için hepsi aynı renktedir.
    Serviste boyanan bir kapı sacı veya çamurluk el ile kullanılan bir makina aracılığı ile atılır boyanın yüzeye eşit ve homojen bir şekilde atılması neredeyse imkansızdır. boya + vernik karışımı iyi hazırlanmaz ise ilerde güneşten dolayı vernik çatlaklarına sebebiyet verir. boyanan parça ile aracın diğer parçaları arasında aynı renk de bile ton farkı olur. neticede biri yeni boyadan çıkmış diğerleri eski parçadır. Arabayı komple boyatalım derseniz burda da işin içine güven giriyor. Aslında güneş yanıığı olan heryeri çizik içinde bir araca binmektense komple boyalı ve fakat kazadan dolayı boyanmadığnı bildiğiniz bir araca binmek daha iyidir. Konuşulacak çok konu var
    Aracın ikinci el değerini,
    1-aracın tipi, (Toyatanın tek yuvarlık farlı modeli hiç tutulmadı 1999 modeli)
    2-yakıt tüketimi ve performansı
    3-Yedek parça fiyatları ve bulunabilirliği (Servisler hariç malum servisler ++++++K....k fiyat)
    4-Aracın kaportasında değişen işlem gören ve boyanan parça sayısı
    5-Aracın km si ve bakımlarının yapılıp yapılmadığı
    6-Aracın genel görünümü yani diriliği
    7-Üretiminin hala devam etmesi ya da etmemesi kaç yıl üretim bandında kaldığı (malum tutulan bir araç 3-5 sene üretime devam edilir, tutulmayan bir araç 1 sene sonra ara veriliri)
    bütün bunlar kişiden kişiye değişmekle birlikte hem sıfır hem de ikinci el araç fiyatlarını etkileyen kriterlerdir. İranlıların arabası girdi piyasaya fena da sayılmaz ama tutulmadı tipten mi yoksa yedek parçadan mı?,

    +1
  • ulkemizde malesef yetkili servisler bile duzgun tamirat yapamadigi icin yapilan tamiratlara kimse guvenmiyor. asil sorun bu.
  • boyalı araç değerinden kaybeder isterse en yetkili servisinde yapılsın. sonuçta orjinalliği gidiyor arabanın . Bu takıntı ya da geleneksel bir durum değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: french press

    boyalı araç değerinden kaybeder isterse en yetkili servisinde yapılsın. sonuçta orjinalliği gidiyor arabanın . Bu takıntı ya da geleneksel bir durum değil

    nlış bir olay niye düşsün ya aynı işlem yapılıyor sadece fark biri fabrikada sıfır boyanıyor diğeri ise bir kısmı bence bu fiyat düşürmek için etken değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: french press

    boyalı araç değerinden kaybeder isterse en yetkili servisinde yapılsın. sonuçta orjinalliği gidiyor arabanın . Bu takıntı ya da geleneksel bir durum değil

    nlış bir olay niye düşsün ya aynı işlem yapılıyor sadece fark biri fabrikada sıfır boyanıyor diğeri ise bir kısmı bence bu fiyat düşürmek için etken değil


    Ozaman diyelim ki sıfır araç alıcaksınız. Satıcı diyorki "Abi aracı tırdan indirirken sürtmüşler 2 kapısı boyalı, ama bi fark yok fabrikada boyuyor bizde boyuyoruz sorun olmaz fiyat aynı" diyor. Kabul edip aracı aynı fiyattan alırsınız yani ? Sonuçta ha fabrika boyamış ha servis ?
  • Başıma istemediğim bir olay geldiğinden sıfır araç diyorum ancak... Bana göre sıfır alınan bir araç kısa zaman sonra değerini aşırı kaybetseydi, ikinci el araçlara verilen rakamlar yüksek olmasaydı bu durumda "Önemli olan işimizi göreceğimiz bir araç olması." düşüncesi hakim olurdu. Bugün pert kayıtlı araçların piyasada dolaşması, aracın yaptığın km'de oynanması gibi numaralara belkide gerek kalmazdı. Ne de olsa sizin araca verdiğiniz para belli, dolayısıyle de araçtan ne bekleyeceğinizi de verdiğiniz bu para belirliyor. Sonuç olarak: Her ne kadar (bugünün şartlarında) sıfır araç da (ki ilanlara bakılırsa mübarekler değer de kaybetmiyor) değer kaybediyor olsa da her türlü dolandırıcılık riskine karşın sıfır araç diyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: french press

    boyalı araç değerinden kaybeder isterse en yetkili servisinde yapılsın. sonuçta orjinalliği gidiyor arabanın . Bu takıntı ya da geleneksel bir durum değil

    nlış bir olay niye düşsün ya aynı işlem yapılıyor sadece fark biri fabrikada sıfır boyanıyor diğeri ise bir kısmı bence bu fiyat düşürmek için etken değil


    arac üretim fabrikasındaki boyama tekniği ile servislerde sonradan yapılan boyanın tekniği aynı değildir.
  • Her hangi bir nedenden dolayı araç hasar görebiliyor. Örneğin, aracın çamurluğunu bir yere sürtüyorsunuz, taş vuruyor, başkası zarar veriyor vb.

    Bu parça mecburen boyatılıyor. Yetkili servisler parçanın tamamını değiştirip boyuyor. Yetkili servis haricindekiler eğer parçanın değişmesine gerek duyulmadan tamir yapılabiliyorsa, sadece hasarlı bölümü onarıp boyuyor. Burada sadece hasarlı bölgenin tamiri mümkünse parça değiştirme yerine, hasarlı bölge tamir edilip boyanması daha doğru değil mi?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.