Şimdi Ara

RENAULT 9 JİKLE İLE İLGİLİ BİR BAKIN!!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
17.364
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar araba sabahları çalışırken jikle ne gaz ne de benzinde yemiyor jikle ışığı falan yanıyor ama arabanın motoru soğukken gaz yemiyor ancak ısınınca yiyor o zamanda zaten jikleye gerek yok motor ısındığı zaman iyi gidiyor eğer herhangi bir yerde (karbüratörde yada yakıtta) pislik olsa ısınınca da aynı şeyi yapar heralde değil mi? Benzinden gaza alınca gaz vermeye başlayınca araba titriyor motor titreyerek çalışıyor. Bir de bu motoru temizleyen yakıt euro lpg miydi onu kullansam geçer mi acaba daha önce hep opetten yakıt alırdım sonra petrol ofisi ve shelden falan aldım sonraları bu olay oldu. Dediğim gibi motor soğukken jikleyi açtığımda 15-20 devir arası olması gereken jikle 10 devir falan oluyor sonra gaza basınca falan hiç artmıyor epey ısınmasını bekliyorum ondan sonra yiyor daha önce hemen çalışır çalışmaz jikle işlerdi gaza basar giderdim. Karbüratörü açıp hava filtresini silkip yerine koydum acaba karbüratör bir yerden hava mı alıyor filtrenin herhangi bir koyulma şekli var mı veya kapak mı tam kapanmıyor yoksa yakıtta mı bir sorun var bilmiyorum bir kere usta çağırmıştım o karbüratöre karbüratör temizleyici falan sıktı ama karbüratörde bir pislik olsa motor ısınınca da aynı şeyleri yapması gerekmez mi bilmiyorum işte anlayan varsayardımcı olursa çok sevinirim.







  • İşte. Tipik bir sorun daha. LPG'li sistemler karbüratörün canına okuyor. Anasını ağlatıyor. Benzer durum başıma geldi. Arabam Renault 9 Broadway idi. Karbüratör değiştirdim. Kurtuldum.

    O arabada sırf karbüratör yüzünden yaşadıklarımı yazsam inan kitap olur. Tek suçlusu da LPG.
  • Ama bu olay ben karbüratörü açıp filtreye falan baktıktan sonra oldu yani daha önce çalışıyordu o sebeple acaba filtrenin bir koyulma şekli falan mı var yoksa karbüratör kapağı mı tam kapanmıyor diye soruyorum motoru temizleyici yakıtlar işe yarar mı aygaz euro lpg falan mesela?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the others -- 11 Mayıs 2011; 13:15:27 >
  • Eğer öyle oldu ise bir şeyleri yanlış yapmış olmalısın. Avans ayarı var karbüratörde. Bir de ona bak.
  • Avans ayarı neresinde ve nasıl oluyor? Ben sadece filtreyi silkip yerine taktım kapağını falan da iyice kapattım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the others -- 11 Mayıs 2011; 14:25:11 >
  • Bu aracın büyük ihtimalle LPG ayarı bozulmuştur. Karbüratörün kapağı tam kapanmamış hava alıyor da olabilir. Kapağın az hava alması için sağı solu tıkanmış bantlanmışsa bunlarda bir sıkıntı olabilir.
    Ayrıca karbüratörde olan ayar rolantidir. Aracın avansını falan kurcalatmayın. Avans sorunu ısınmış normal çalışan araçta hafif bir vuruntu olarak kendini gösterir zaten.
    Bu problemle beraber yakıt tüketiminde de bir artış varsa hemen LPG ayarı yaptırın sorun çözülür...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fox913

    Bu aracın büyük ihtimalle LPG ayarı bozulmuştur. Karbüratörün kapağı tam kapanmamış hava alıyor da olabilir. Kapağın az hava alması için sağı solu tıkanmış bantlanmışsa bunlarda bir sıkıntı olabilir.
    Ayrıca karbüratörde olan ayar rolantidir. Aracın avansını falan kurcalatmayın. Avans sorunu ısınmış normal çalışan araçta hafif bir vuruntu olarak kendini gösterir zaten.
    Bu problemle beraber yakıt tüketiminde de bir artış varsa hemen LPG ayarı yaptırın sorun çözülür...

    Lpg ayarını sanayide yaptırdım onu ayarladılar. Karbüratörde herhangi bir bantlama falan da yok acaba ben açtıktan sonra mı hava almaya başladı karbüratörün üzerinde kelebek vida kenarlarında da 6 adet çıt çıt yerleri var ama buralarda 5 adet çıt çıt var biri gitmiş zamanında çıt çıtların bir iki tanesi ha tutuyor ha tutmuyor ama daha öncede aynı vidalar vardı ben nasıl açtıysam öyle kapattım bu kadar birşey de bile yanlış kapatma olabilir mi? Hava alıyor olsa daha öncede alıyor olmazmıydı karbüratör kapağının etrafını (çıt çıtların olduğu bölgeleri) bantlasam acaba geçer mi?




  • Eğer çok uzun süredir karbüratörünüz temizlenmediyse temizletmenizi öneririm. 100 lira civarı masraf çıkar ufak tefek içindeki contalar falan da değişecektir. Sorun burada değilse bile yakıt tüketimini az da olsa düşürür ve masrafını çıkartır. İyi bir karbüratörcü bulmak lazım çünkü hassas bir alet.

    Benim broadwayde eskiden yüksek devirde takılıp kalıyordu ve boşa atınca devir düşmüyordu, temizlettim karbüratörü, içinden çok büyük miktarda curuf-pislik çıktı. Ondan sonra rahatladı araba.

    Sorunuzun bahsettiğiniz klipsle, lpg-motor katkısı ile ilgili olamaz diye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi abavf -- 11 Mayıs 2011; 15:00:07 >
  • Klipsleri yerine oturduysa kapaktan değildir ama bir kere daha açıp kapat. Kapağın ve filtrenin oturduğuna emin ol, eğer hala devam ederse ayarı yapan usta tekrar baksın bence...
  • Filtre kutusunun karbüratöre oturduğu yüzey önemlidir. Bir de etrafta başka bağlantı hortumları varsa onları kontrol etmek lazım.

    Kabüratörden çıkan hortumları tek tek kontrol edin. Bağlantı yerlerini iyice kontrol edin. Bilhassa geç ısınıyorsa, hava ısıtıcının valfine giden hortum gevşemiş olabilir. Filtreyi açtıktan sonra olduysa %90 o anda olan br sorun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fox913

    Bu aracın büyük ihtimalle LPG ayarı bozulmuştur. Karbüratörün kapağı tam kapanmamış hava alıyor da olabilir. Kapağın az hava alması için sağı solu tıkanmış bantlanmışsa bunlarda bir sıkıntı olabilir.
    Ayrıca karbüratörde olan ayar rolantidir. Aracın avansını falan kurcalatmayın. Avans sorunu ısınmış normal çalışan araçta hafif bir vuruntu olarak kendini gösterir zaten.
    Bu problemle beraber yakıt tüketiminde de bir artış varsa hemen LPG ayarı yaptırın sorun çözülür...


    Evet. Ben yanlış söylemişim. Kasdettiğim rolanti ayar vidası idi.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.