Şimdi Ara

VOLKSWAGEN JETTA 1.6 PRIMELINE 102 HP TIPTRONIC

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
31
Cevap
1
Favori
79.679
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bana bi konuda yardım ederseniz çok sevinicem VOLKSWAGEN JETTA 1.6 PRIMELINE 102 HP TIPTRONIC 2007 model 146.000km 2. el araç almayı düşünüyorum bana yakıt ve araç kalitesi olaraka yardımcı olurmusunuz? yanı volkswagenin kalitesi belli ama yakıt ve lpg performansı nasıl ?



  • quote:

    Orijinalden alıntı: ukorucu

    Arkadaşlar bana bi konuda yardım ederseniz çok sevinicem VOLKSWAGEN JETTA 1.6 PRIMELINE 102 HP TIPTRONIC 2007 model 146.000km 2. el araç almayı düşünüyorum bana yakıt ve araç kalitesi olaraka yardımcı olurmusunuz? yanı volkswagenin kalitesi belli ama yakıt ve lpg performansı nasıl ?

    Kilometre çok yüksek bence...Kim ne derse desin 1.6 benzinli araçlar şehir içinde 9-10 Lt yakar..Şehirlerarası 7-8 Lt yakar..Tabi bunda yol,arabanın bakımı gibi etkenler var..1 lt az veya çok olur..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasear_tr

    quote:

    Orijinalden alıntı: ukorucu

    Arkadaşlar bana bi konuda yardım ederseniz çok sevinicem VOLKSWAGEN JETTA 1.6 PRIMELINE 102 HP TIPTRONIC 2007 model 146.000km 2. el araç almayı düşünüyorum bana yakıt ve araç kalitesi olaraka yardımcı olurmusunuz? yanı volkswagenin kalitesi belli ama yakıt ve lpg performansı nasıl ?

    Kilometre çok yüksek bence...Kim ne derse desin 1.6 benzinli araçlar şehir içinde 9-10 Lt yakar..Şehirlerarası 7-8 Lt yakar..Tabi bunda yol,arabanın bakımı gibi etkenler var..1 lt az veya çok olur..
    2010 model 1.6 Jetta DSG var arkadaşımda..
    geen gün işten beraber döndük.. DSG çok iyi çalışyor .. vites attıgını hissetmiyorsunuz...
    tüketimide çok makul çıktı ...

    ancak sisiznki sanırım tipronik .. yani DSG değil.. onlarda tüketim manuele göre artıyor (dsg de düşüyor) ... performansda dsg gibi olmuyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atoprak

    2010 model 1.6 Jetta DSG var arkadaşımda..
    geen gün işten beraber döndük.. DSG çok iyi çalışyor .. vites attıgını hissetmiyorsunuz...
    tüketimide çok makul çıktı ...

    ancak sisiznki sanırım tipronik .. yani DSG değil.. onlarda tüketim manuele göre artıyor (dsg de düşüyor) ... performansda dsg gibi olmuyor...

    Alıntıları Göster
    peki lpg de sorun yaşatırmı yanı gereksiz motor stoplaması tekleme felan bunlarda nasıl olur ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ukorucu

    peki lpg de sorun yaşatırmı yanı gereksiz motor stoplaması tekleme felan bunlarda nasıl olur ?


    aynı arkadaşımın bir önceki arabasıda manuel jettaydı .. 1.6 102hp ... atiker lpg taktırmıştı ve çok memnundu ..aracı halen şirket için kullanılıyor.. hiç bir sıkıntısı yok .. montajcısı iyi diye biliyorum .. perofrmans olarakta üzmüyordu .. ama manuel-tiptornik veya dsg de fark eder mi bilemiyorum ...
  • 102 lik motor LPG ile en iyi uyumu sağlayan motordur. forumda çoğu yerde yazar bu motora hitler motor da denir. sorunsuzluğuyla ünlüdür. benim aracımda aynı motora sahiptir.

    bununla beraber yakıt tüketimi yüksek, birde tiptronik olunca biraz daha fazla oluyor tabii ki tüketim.

    alırsanız lpg uygulatın hemen ve keyifle binin, yalnız lpgyi takacak servis önem arzediyor uyduruk bir montaj tüm tadınızı kaçırır bunu unutmayın...

    quote:

    Orijinalden alıntı: ukorucu

    peki lpg de sorun yaşatırmı yanı gereksiz motor stoplaması tekleme felan bunlarda nasıl olur ?
  • Ben 9 aydır jetta 2008 1.6 102hp comfort tiptronik kullanıyorum size tecrübelerimi anlatayım. Aracım uzun yolda şimdiye kadar en ekonomik kullanımda 100km/5.2 litre ye kadar düşürebildim. Araç uzun yolda bana göre otomatik olmasına rağmen az yakıyor. Fakat şehir içi tam bir kabus gibi. Heleki şehiriçinde gideceğiniz yerde rampada çok varsa inanılmaz yakıyor. Kısa mesafe şehiriçi yolda 20litreye yaktığı olmuştur. Fakat karma olarak 8.5-9 litre arası yakıt tüketiyor. Tabiki kullanıcının ayağına çok bağlı. şöyle söyleyeyim 50tl benzinle 100km(daha çok şehiriçi kullandım) yaptığım zamanda oldu. 200km yaptığım zamanda oldu(daha çok şehirlerarası). (litre fiyatı 4,2tl). Ama ayda ortalama 1000 km yapan birisi olarak lpg taktırmayı düşünmüyorum. Çünkü ne kadarda güvenli olsa benzinli araç kadar güvenli olamaz.
    Performans olarak çok iyi değil. Kalkışlarda biraz ağır kalıyor fakat beygirine bakarsak bu durum normal denebilir. Ama 60km/s hızdan sonra hız performansı ve seriliği daha iyi.
    Fakat keşke biraz daha para verip 1.4tsi 122hp alsaydım dediğim çok olmuştur. Hatta borucunu bitirince bu modeli almayı istiyorum. Lpg için 2000tl vermektense birazda verip tsi 122 hp almak daha mantıklı. Performans ve yakıt olarak benzinli modelde en iyisidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kocaballi

    102 lik motor LPG ile en iyi uyumu sağlayan motordur. forumda çoğu yerde yazar bu motora hitler motor da denir. sorunsuzluğuyla ünlüdür. benim aracımda aynı motora sahiptir.

    bununla beraber yakıt tüketimi yüksek, birde tiptronik olunca biraz daha fazla oluyor tabii ki tüketim.

    alırsanız lpg uygulatın hemen ve keyifle binin, yalnız lpgyi takacak servis önem arzediyor uyduruk bir montaj tüm tadınızı kaçırır bunu unutmayın...

    quote:

    Orijinalden alıntı: ukorucu

    peki lpg de sorun yaşatırmı yanı gereksiz motor stoplaması tekleme felan bunlarda nasıl olur ?



    aracınıza hangi lpg sistemini uygulattınız ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakkani81

    quote:

    Orijinalden alıntı: kocaballi

    102 lik motor LPG ile en iyi uyumu sağlayan motordur. forumda çoğu yerde yazar bu motora hitler motor da denir. sorunsuzluğuyla ünlüdür. benim aracımda aynı motora sahiptir.

    bununla beraber yakıt tüketimi yüksek, birde tiptronik olunca biraz daha fazla oluyor tabii ki tüketim.

    alırsanız lpg uygulatın hemen ve keyifle binin, yalnız lpgyi takacak servis önem arzediyor uyduruk bir montaj tüm tadınızı kaçırır bunu unutmayın...

    quote:

    Orijinalden alıntı: ukorucu

    peki lpg de sorun yaşatırmı yanı gereksiz motor stoplaması tekleme felan bunlarda nasıl olur ?



    aracınıza hangi lpg sistemini uygulattınız ?

    Alıntıları Göster
    BRC..ben aldığımda sistem takılmıştı...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kocaballi

    BRC..ben aldığımda sistem takılmıştı...

    teşekkür ederim.

    bu aralar bu araçla ilgileniyorum. jetta 1.6 mpi

    cevabını bulamadığım bazı sorular var.

    bu kasalar 2006-2011 arası üretilmiş.

    jettanın bu kasalarında kullanılan otomatik şanzıman DSG mi, yoksa değil mi, DSG ise 6 mı 7 mi ileri ?

    bu kasalardaki DSG lere ya da otomatik/tiptronik şanzımanlara güvenebilir miyim, kronik sorunları var mı ?

    yazları yokuşu, virajlı yolları olan yaylamıza çıkarız. genelde 3-4 yetişkin, bagaj dolu olur. aracın düşük gücü bu yolculuklarda sıkıntı yapar mı, yokuşlarda nasıldır ?

    son olarak manuel mi tavsiye edersiniz, otomatik mi ? en az 3 yıl binmek istiyorum. teşekkürler.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakkani81

    quote:

    Orijinalden alıntı: kocaballi

    BRC..ben aldığımda sistem takılmıştı...

    teşekkür ederim.

    bu aralar bu araçla ilgileniyorum. jetta 1.6 mpi

    cevabını bulamadığım bazı sorular var.

    bu kasalar 2006-2011 arası üretilmiş.

    jettanın bu kasalarında kullanılan otomatik şanzıman DSG mi, yoksa değil mi, DSG ise 6 mı 7 mi ileri ?

    bu kasalardaki DSG lere ya da otomatik/tiptronik şanzımanlara güvenebilir miyim, kronik sorunları var mı ?

    yazları yokuşu, virajlı yolları olan yaylamıza çıkarız. genelde 3-4 yetişkin, bagaj dolu olur. aracın düşük gücü bu yolculuklarda sıkıntı yapar mı, yokuşlarda nasıldır ?

    son olarak manuel mi tavsiye edersiniz, otomatik mi ? en az 3 yıl binmek istiyorum. teşekkürler.



    Alıntıları Göster

    50 litre benzinle 100 km. yapmayı nasıl başarmışlar bilmiyorum ama bu motorun böyle bir tüketim değeri yok arkadaşlar.

    Yıllardır kullanıcısı olarak şunu çok net söyleyebilirim: 1.6 MPI motor, düz vites jetta, 48 L. benzin ile 550 km. yolu çok rahat yapar. "Yapmaz diyen kusuru kendisinde ve araç kullanım şeklinde aramalıdır."

    Şehir içi, klima açık her 100 km. de yaklaşık 9 L. benzin yakar. Ayrıca şehir dışı da 6.5 L. gibi rakamları fazla hız yapılmazsa rahatlıkla görür. Tiptronik şanzıman yukarıdaki verdiğim yakıt tüketim değerlerini artırır. DSG de tam tersine yakıt tüketimini düşürür.

    Yine söylüyorum. Yıllardır bu motoru benzinli olarak kullanıyorum. Her benzin aldığımda km. sayacını sıfırlarım. Şimdiye kadar kırmızı ışık yandığında km. sayacında 500 küsürün altında bir rakam görmedim.

    LPG ye de en uyumlu, sorunsuz, arıza oranı diğer motor tiplerine göre çok az ve 2. elde en çok tercih edilen motordur.

    İyi forumlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakkani81

    bu araçların bazıları DSGli bazıları tiptronik, benim ustam DSG aldırmayıp tiptronikte ısrar etmişti...

    benim şanzumanda hiçbir sorun olmadı, ama otomobil şans işidir, bende olmayan sizde çıkabilir...

    Ben ankaranın yüksek kesimlerinde oturuyorum bana yetiyor...ama performans olarak zayıf bu zaten herkesce malum...

    ben özellikle otomatik aldım, rahatlık ve konfor için...bu konu tercih meselesidir...
  • Orijinalden alıntı: kocaballi

    evet. DSG = Risk bilinçaltımıza yerleşmiş durumda maalesef.

    aslında ben de çok performans aramıyorum. sadece seri olsun, hantallığı bıktırmasın yeterli.

    ankarayı ve yokuşlarını iyi bilirim. ankara yokuşlarında sıkıntı çekmediğinize göre gücü yeterli diyebiliriz.

    hangi modeller arası tiptronik acaba, biliyor musunuz ? teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakkani81 -- 25 Ağustos 2012; 16:59:52 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakkani81

    Orijinalden alıntı: kocaballi

    evet. DSG = Risk bilinçaltımıza yerleşmiş durumda maalesef.

    aslında ben de çok performans aramıyorum. sadece seri olsun, hantallığı bıktırmasın yeterli.

    ankarayı ve yokuşlarını iyi bilirim. ankara yokuşlarında sıkıntı çekmediğinize göre gücü yeterli diyebiliriz.

    hangi modeller arası tiptronik acaba, biliyor musunuz ? teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    Merhaba, 2008 jetta alalı 1 ay oldu.En son 21L benzinle şehir içi 140 km yol yaptım.Bana biraz fazla geldi.İşyerim biraz yokuş o yüzden çok yakmış olabilir.ama şehirler arası yakıt iyi gibi gözüküyor.aracın ağırlığı 1300 kg, buda normal.aracın konforu güzel bence.Triptronik vites ten bir aydır şikayetim yok.Aracı düz vitesde de kullandım ama yakıt fark etmedi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metalik_

    Merhaba, 2008 jetta alalı 1 ay oldu.En son 21L benzinle şehir içi 140 km yol yaptım.Bana biraz fazla geldi.İşyerim biraz yokuş o yüzden çok yakmış olabilir.ama şehirler arası yakıt iyi gibi gözüküyor.aracın ağırlığı 1300 kg, buda normal.aracın konforu güzel bence.Triptronik vites ten bir aydır şikayetim yok.Aracı düz vitesde de kullandım ama yakıt fark etmedi.

    Alıntıları Göster
    merhaba arkadaşlar,

    öncelikle 3 yıldır jetta 1.6 102 hp comfortline triptonik kullanıcısıyım.

    aracı aldığımda ilk işim lpg (zavoli) taktırdım ve şeytan kulağına sorun yaşamadım. bakımları zamanında yaptırdım.

    yakıt, şehir içi fazla tüketim: tüm araclarda yakıt tüketimi motor ısısı 90 dereceye ulaştıktan 5-10 dakika sonra normal değerlere ulaşır. yani kısa mesafelerde motor ısısı yeterli değerlere ulaşmadığı için yakıt fazla olur. birde buna dur kalk eklenirse 10 litrenin altına düşmez. arac zaten otomatik bide bu var tabi. bilinçli sürücüler zaten bunları biliyodur.
    şehirler arası yolculuğumda 100 km hızla, 2200 devir, 7.6 litre

    motor: bu konuda kendini kanıtlamış bir motor, zaten vw yıllardır bu motordan vazgeçmiyor. lpg uyumu mükemmel.

    şanzuman: hiç bir sorun yaşamadım, yağını değiştirmeyi unutmayın yeter. ( DSG değil bu şanzuman, vw kendi şanzumanı 6 ileri )

    donanım: kesinlikle harika, zaten tercih etmemin en önemli nedeni bu. aynı donanımda ki aracı bu fiyatlara asla bulamazsınız. tam bir aile arabası güvenlik 10 numara. uzun yolda çok rahat. şehir içi kullanımda arac büyük olduğu için pek kullanışlı değil.

    performans: vites D modunda ekonomik kullanımda olduğu için biraz hantal gibi gelebilir ama 3000 devir civarlarında gayet iyi.
    vites S modunda spor kullanımda oluyor ve 5 vites üstünden çalışıyor. motor 2500 devirden aşagı düşmüyor ve harika bir performans sergiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurunda

    merhaba arkadaşlar,

    öncelikle 3 yıldır jetta 1.6 102 hp comfortline triptonik kullanıcısıyım.

    aracı aldığımda ilk işim lpg (zavoli) taktırdım ve şeytan kulağına sorun yaşamadım. bakımları zamanında yaptırdım.

    yakıt, şehir içi fazla tüketim: tüm araclarda yakıt tüketimi motor ısısı 90 dereceye ulaştıktan 5-10 dakika sonra normal değerlere ulaşır. yani kısa mesafelerde motor ısısı yeterli değerlere ulaşmadığı için yakıt fazla olur. birde buna dur kalk eklenirse 10 litrenin altına düşmez. arac zaten otomatik bide bu var tabi. bilinçli sürücüler zaten bunları biliyodur.
    şehirler arası yolculuğumda 100 km hızla, 2200 devir, 7.6 litre

    motor: bu konuda kendini kanıtlamış bir motor, zaten vw yıllardır bu motordan vazgeçmiyor. lpg uyumu mükemmel.

    şanzuman: hiç bir sorun yaşamadım, yağını değiştirmeyi unutmayın yeter. ( DSG değil bu şanzuman, vw kendi şanzumanı 6 ileri )

    donanım: kesinlikle harika, zaten tercih etmemin en önemli nedeni bu. aynı donanımda ki aracı bu fiyatlara asla bulamazsınız. tam bir aile arabası güvenlik 10 numara. uzun yolda çok rahat. şehir içi kullanımda arac büyük olduğu için pek kullanışlı değil.

    performans: vites D modunda ekonomik kullanımda olduğu için biraz hantal gibi gelebilir ama 3000 devir civarlarında gayet iyi.
    vites S modunda spor kullanımda oluyor ve 5 vites üstünden çalışıyor. motor 2500 devirden aşagı düşmüyor ve harika bir performans sergiliyor.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar 2007 otomatik primeline jetta var 120bin km'de 28bin istiyor ancak kararsız kaldım ben astra H kasa düşündüğüm için genellikle onu araştırdım ama bu araçta mantıklı geldi. Karar veremiyorum bana yardımcı olurmusunuz ? primeline nekadar dolulukta bi model onu bile bilmiyorum
  • Hitler motoru 102 bg vw nin teknoloji ozurlu motoru bazen bu motoru birakiyor bazen yeniden uretiyor asla dag tepe olan bir ulke icin ideal degildir konya ovasi gibi bir ulke olsaydik belki sorun olmazdi birde trafik olmayan bir ulke tabi ama malesef hepsi bizde var...
    Hantal hic atak olmayan biraz gucunu alsin diye 3500 devirlere kadar bastginiz bu seferde patlicakmis gibi sesli calisan bununla birlikte yakitida yukselen motor...
    Artik teknoloni bu kadar ilerlemisken turbo standart hale gelmisken bu motorlu bir araca para vermeyin...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RoyJoy

    Hitler motoru 102 bg vw nin teknoloji ozurlu motoru bazen bu motoru birakiyor bazen yeniden uretiyor asla dag tepe olan bir ulke icin ideal degildir konya ovasi gibi bir ulke olsaydik belki sorun olmazdi birde trafik olmayan bir ulke tabi ama malesef hepsi bizde var...
    Hantal hic atak olmayan biraz gucunu alsin diye 3500 devirlere kadar bastginiz bu seferde patlicakmis gibi sesli calisan bununla birlikte yakitida yukselen motor...
    Artik teknoloni bu kadar ilerlemisken turbo standart hale gelmisken bu motorlu bir araca para vermeyin...
    Kim ne derse desin bu motor adı üstünde HITLER motordur. Ölümsüz, sorunsuz, arızasız bir motordur. LPG'ye tam uyumludur. 2. elde bu sebeple FSI veya TSI motorlara göre daha çok tercih edilir. En az bir 10 yıl daha gideri vardır. Almanya'da hala bu motor 2013 model araçlarda Bifuel (Fabrika çıkışı LPG veya CNG li) olarak satılmaktadır. Performansı kabul edilebilir bir düzeydedir. Şüphesiz TSI motorlar daha ataktır. Fakat bu motor başka sebeplerle satın alınmaktadır.

    Günümüzde fazla km. yapan insanların %99 u ya dizel yada LPG ile çalışan araçlar kullanmaktadır. Bu yüzden örneğin aynı model yılında MPI motorlu passat, FSI motorludan daha pahalıdır ve daha çok tercih edilir. MPI hariç diğer motorlara LPG takılsa bile %100 LPG ile çalışmaz. Bunlar arızaya çok açık sistemlerdir. Vialle Lpdi hariç. Bunun da takma maaliyeti 4.500 TL. olduğu için bu fiyat farkıyla aynı model aracın dizelini satın alabilirsiniz.

    Kısaca ülkemiz şartlarına göre bu motorun, bu fiyatlara alternatifi olmadığı için en az 10 yıl daha 2. elde çok tercih edilen bir motor olmaya devam edecektir. İyi forumlar arkadaşlar...
  • Sizin aracınız otomatik mi?

    Bir de bu kasadaki donanımları açıklayabilir misiniz?
    Hangi donanım güncel vw donanımına tekabül ediyor?

    Teşekkürler
  • konkaww K kullanıcısına yanıt
    MK5 - MK6
    Primeline - Trendline
    Midline - Comfortline
    Comfortline - Highline

    Donanım seviyeleri yaklaşık yukarıdaki gibidir. İlk yazdıklarım bir önceki kasa, ikinci yazılanlar güncel kasa donanım adlarıdır. Yalnız bunlar yaklaşıktır. Tamamen aynı donanımdır diyemeyiz. Şu an satılan boş olarak tabir edilen trendline araçta bile, bir önceki kasanın full donanımında bile olmayan özellikler vardır. Bu da model yılından kaynaklanıyor. En basitinden eski kasalarda yol bilgisayarları Almanca ve İngilizce'yken şu an hepsi Türkçe oldu. 2006'nın comfortline aracında bile olmayan bazı özellikler şu an satılan en boş jettada bile vardır. Örneğin eskiden ESP sadece comfortline araçlarda vardı. Şu an DSG ile alınan trendline araçta bile ESP var. Diğer donanım seviyelerinin de tamamında ESP var. Yine başka bir örnek, eski comfortline araçların teybi MP3 çalmaz. Bunun gibi birçok farklılık var.

    Kısaca her geçen yıl donanımlara yeni eklemeler yapıldı. Gelecekte çıkacak MK7 kasada da, şu an satılan jettalar için hayal olan birçok özellik standart hale gelecek. Bu yüzden örneğin ben MK5 jetta alacak olsaydım 2011 modelden aşağı almazdım. Bir de 2010 modellerin bazıları da yenilenmiş iç tasarıma sahip. Mümkünse bu yenilenmiş iç tasarıma sahip olanlardan alın.

    Bir de Exclusive, Tour vb. ara donanımlar da var. Bunlar da orta ile full arasındadır. İyi günler...
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki

Benzer içerikler

- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.