Şimdi Ara

DEVİR NEDİR?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
23.843
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Saçma bir soru gibi gelebilir ama bilmeyenler vardır.

    Devir nedir?

    Yani dakikada 6000 -7000 defa dönen şey nedir?

    Krank mili mi?

    Aracın tekerlekleri mi?

    Motor'daki pistonların iniş çıkış sayısı mı?



  • Krank'ın dönme sayısıdır,aynı zamanda pistnların dönme sayısı da demektir bu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Saçma bir soru gibi gelebilir ama bilmeyenler vardır.

    Devir nedir?

    Yani dakikada 6000 -7000 defa dönen şey nedir?

    Krank mili mi?

    Aracın tekerlekleri mi?

    Motor'daki pistonların iniş çıkış sayısı mı?


    Dakikada 6000 devir çeviren motorun krank mili dakikada 6000 tur atıyor demektir.
    Bir dakika içinde motor içinde 6000 adet patlama oluşuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64


    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Saçma bir soru gibi gelebilir ama bilmeyenler vardır.

    Devir nedir?

    Yani dakikada 6000 -7000 defa dönen şey nedir?

    Krank mili mi?

    Aracın tekerlekleri mi?

    Motor'daki pistonların iniş çıkış sayısı mı?


    Dakikada 6000 devir çeviren motorun krank mili dakikada 6000 tur atıyor demektir.
    Bir dakika içinde motor içinde 6000 adet patlama oluşuyor.


    Buna yürek dayanmaz yav. Bilseydim okumazdım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64


    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Saçma bir soru gibi gelebilir ama bilmeyenler vardır.

    Devir nedir?

    Yani dakikada 6000 -7000 defa dönen şey nedir?

    Krank mili mi?

    Aracın tekerlekleri mi?

    Motor'daki pistonların iniş çıkış sayısı mı?


    Dakikada 6000 devir çeviren motorun krank mili dakikada 6000 tur atıyor demektir.
    Bir dakika içinde motor içinde 6000 adet patlama oluşuyor.


    Buna yürek dayanmaz yav. Bilseydim okumazdım.

    Alıntıları Göster
    Yani bu yüzden mi performanslı kullanımlar da çıkabileceğimiz en yüksek devire çıkıp vites yükseltmeliyiz ?

    Ne kadar çok patlama o kadar çok enerji verir ne de olsa değil mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bekozim123

    Yani bu yüzden mi performanslı kullanımlar da çıkabileceğimiz en yüksek devire çıkıp vites yükseltmeliyiz ?

    Ne kadar çok patlama o kadar çok enerji verir ne de olsa değil mi ?

    Alıntıları Göster
    Devir tasarruf devridir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Devir tasarruf devridir.



    =Dizel motorda düz yol 1900-2300 devir/dk. Yokuşta 2500-3300 devir/dk.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64


    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Saçma bir soru gibi gelebilir ama bilmeyenler vardır.

    Devir nedir?

    Yani dakikada 6000 -7000 defa dönen şey nedir?

    Krank mili mi?

    Aracın tekerlekleri mi?

    Motor'daki pistonların iniş çıkış sayısı mı?


    Dakikada 6000 devir çeviren motorun krank mili dakikada 6000 tur atıyor demektir.
    Bir dakika içinde motor içinde 6000 adet patlama oluşuyor.
    4 zamanlı motorda, 6000 devir/dk da 6000 patlama olmaz.

    4 silindirli motoru ele alırsak;
    2 adet pistonda aynı anda patlama gerçekleşiyor diyelim. emme - sıkıştırma ateşleme - ekzost işlemleri için piston inip çıkar.
    dört zamanlı motorda krank 720 derece dönüş yaptığında silindir ateşleme yapmış demektir.

    hesap yaptığımda (yanlış yapmadıysam) 6000 devirde dönen motorun tek silindiri dakikada 3000 patlama yapar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64


    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Saçma bir soru gibi gelebilir ama bilmeyenler vardır.

    Devir nedir?

    Yani dakikada 6000 -7000 defa dönen şey nedir?

    Krank mili mi?

    Aracın tekerlekleri mi?

    Motor'daki pistonların iniş çıkış sayısı mı?


    Dakikada 6000 devir çeviren motorun krank mili dakikada 6000 tur atıyor demektir.
    Bir dakika içinde motor içinde 6000 adet patlama oluşuyor.
    4 zamanlı motorda, 6000 devir/dk da 6000 patlama olmaz.

    4 silindirli motoru ele alırsak;
    2 adet pistonda aynı anda patlama gerçekleşiyor diyelim. emme - sıkıştırma ateşleme - ekzost işlemleri için piston inip çıkar.
    dört zamanlı motorda krank 720 derece dönüş yaptığında silindir ateşleme yapmış demektir.

    hesap yaptığımda (yanlış yapmadıysam) 6000 devirde dönen motorun tek silindiri dakikada 3000 patlama yapar.




    Tam bunu yazıcaktım..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Devir tasarruf devridir.

    Bazen ama bazen heyecan da gerek ama Haluk Abi

    Tanıdık bir teyzemizin rüya kasa corollasıyla senede 1 kere 200km/h yapması gibi mesela
  • takma kafana bas gaza gitsin...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yirthan

    takma kafana bas gaza gitsin...
    Yok abicim. Bizi kandırıyorlar. Motorun içinde patlama filan olmuyor. Başka bir şey oluyordur. Öyle patlamaya ne buji dayanır, ne piston, ne sekman. Kimse inanmaz buna. otomobil icad edilmeden önce yaşayan biri bile inanmaz bu yazılanlara.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Yok abicim. Bizi kandırıyorlar. Motorun içinde patlama filan olmuyor. Başka bir şey oluyordur. Öyle patlamaya ne buji dayanır, ne piston, ne sekman. Kimse inanmaz buna. otomobil icad edilmeden önce yaşayan biri bile inanmaz bu yazılanlara.

    Alıntıları Göster
    krank milinin 2 dönüşünü 1 devir olarak biliyordum..

    yani bir silindirin tüm zamanlarını tamamlamıası = 1 devir olarak..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi djoz -- 13 Haziran 2011; 18:22:28 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    4 zamanlı motorda, 6000 devir/dk da 6000 patlama olmaz.

    4 silindirli motoru ele alırsak;
    2 adet pistonda aynı anda patlama gerçekleşiyor diyelim. emme - sıkıştırma ateşleme - ekzost işlemleri için piston inip çıkar.
    dört zamanlı motorda krank 720 derece dönüş yaptığında silindir ateşleme yapmış demektir.

    hesap yaptığımda (yanlış yapmadıysam) 6000 devirde dönen motorun tek silindiri dakikada 3000 patlama yapar.



    Aşağıdaki animasyomda da görüldüğü gibi krank mili 4 tur yaptığında 1-3-4-2 pistonlarda patlama oluşuyor yani toplam 4 patlama.
    6000 devir çeviren motorda toplam 6000 patlama olur. Tabi bu standart 4 silindirli motorlarda. Krank milinin her turu 4 silindirden birinin patlama yapması demektir.

    Ya da benim kafa bu saatte matematiğe basmadı bir an toplam 12.000 patlama oluşuyo yaa diyesim geldi...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HaCKeRBoY64 -- 13 Haziran 2011; 22:17:31 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    4 zamanlı motorda, 6000 devir/dk da 6000 patlama olmaz.

    4 silindirli motoru ele alırsak;
    2 adet pistonda aynı anda patlama gerçekleşiyor diyelim. emme - sıkıştırma ateşleme - ekzost işlemleri için piston inip çıkar.
    dört zamanlı motorda krank 720 derece dönüş yaptığında silindir ateşleme yapmış demektir.

    hesap yaptığımda (yanlış yapmadıysam) 6000 devirde dönen motorun tek silindiri dakikada 3000 patlama yapar.



    Aşağıdaki animasyomda da görüldüğü gibi krank mili 4 tur yaptığında 1-3-4-2 pistonlarda patlama oluşuyor yani toplam 4 patlama.
    6000 devir çeviren motorda toplam 6000 patlama olur. Tabi bu standart 4 silindirli motorlarda. Krank milinin her turu 4 silindirden birinin patlama yapması demektir.

    Ya da benim kafa bu saatte matematiğe basmadı bir an toplam 12.000 patlama oluşuyo yaa diyesim geldi...



    Alıntıları Göster
    18.500 - 19.000 rpm yapan motorlara ne demeli peki
    4 silindirli Honda CBR 250 RR mesela

    sesini duymak isteyenlere
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sermet Apin


    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Devir tasarruf devridir.

    Bazen ama bazen heyecan da gerek ama Haluk Abi

    Tanıdık bir teyzemizin rüya kasa corollasıyla senede 1 kere 200km/h yapması gibi mesela


    Efsaneden sonra şimdi de rüya kasa mı oldu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64


    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Saçma bir soru gibi gelebilir ama bilmeyenler vardır.

    Devir nedir?

    Yani dakikada 6000 -7000 defa dönen şey nedir?

    Krank mili mi?

    Aracın tekerlekleri mi?

    Motor'daki pistonların iniş çıkış sayısı mı?


    Dakikada 6000 devir çeviren motorun krank mili dakikada 6000 tur atıyor demektir.
    Bir dakika içinde motor içinde 6000 adet patlama oluşuyor.


    Buna yürek dayanmaz yav. Bilseydim okumazdım.

    Hayal ederken senindemi kafa kısa devre yaptı benim gibi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sermet Apin


    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Devir tasarruf devridir.

    Bazen ama bazen heyecan da gerek ama Haluk Abi

    Tanıdık bir teyzemizin rüya kasa corollasıyla senede 1 kere 200km/h yapması gibi mesela


    Efsaneden sonra şimdi de rüya kasa mı oldu


    bizim buralarda hep rüya diyorlar hocam ne yapayım :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Evomania

    quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sermet Apin


    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Devir tasarruf devridir.

    Bazen ama bazen heyecan da gerek ama Haluk Abi

    Tanıdık bir teyzemizin rüya kasa corollasıyla senede 1 kere 200km/h yapması gibi mesela


    Efsaneden sonra şimdi de rüya kasa mı oldu


    bizim buralarda hep rüya diyorlar hocam ne yapayım :)

    Alıntıları Göster
    devirde kasdedilen KRANKIN DÖNÜ SAYISIDIR..pistonlar ve ateşlemeyle yola çıkarsa standardı yok.çünkü silindir adedi farklılık gösterir.ateşlemeye sıra gelince:burdada ZAMAN öne çıkar.4 zamanlıda iki dönüde bir ateşleme olur(BAZ TEK SİLİNDİR ALININCA).
    AMMA İKİ ZAMANLIDA(İKİ ZAMANLIDA İÇTEN YANMALI MOTORDUR VE KAMYONLARDA BİLE KULLANILIYOR)her dönüde ateşleme olur...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih211


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64


    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Saçma bir soru gibi gelebilir ama bilmeyenler vardır.

    Devir nedir?

    Yani dakikada 6000 -7000 defa dönen şey nedir?

    Krank mili mi?

    Aracın tekerlekleri mi?

    Motor'daki pistonların iniş çıkış sayısı mı?


    Dakikada 6000 devir çeviren motorun krank mili dakikada 6000 tur atıyor demektir.
    Bir dakika içinde motor içinde 6000 adet patlama oluşuyor.


    Buna yürek dayanmaz yav. Bilseydim okumazdım.

    Hayal ederken senindemi kafa kısa devre yaptı benim gibi


    Aynen. Korkunç bir şey bu. 5000 devir dönen bir motorun içinde dakikada 5000 adet patlama. Vallahi sağlam makinalar bunlar. Arabamı şimdi 2 kat daha fazla sevmeye başladım.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.