Şimdi Ara

Trenler ve Uçaklar kaç beygir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
0
Favori
28.601
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar hep merak etmişimdir bu trenlerin,uçakların beygir güçleri kaç tabii beygir gücü tabiri kullanılıyorsa. bide kaç beygir uçak,tren ne kadar yük çeker biraz açıklasanız sevinirim..



  • Yanlış hatırlamıyorsam Türkiye'de yapılan ilk tren 800-900 hp değerindeydi ve Eskişehir de üretilmişti.Trenlerin hp' si çok değişken oluyor.Minimum 700- 800 den başlıyor 5000 e kadar gidebiliyor.Yük sizin gittiğiniz yol düz mü engebelimi ve hp ile alakadar.Amerikada 2 mil uzunluğunda trenler var diye duymuştum.Türkiye de 50 60 tane vagon çekebiliyorlar herhalde.
  • Hmm iyimiş. İlginiz için teşekkürler.
    Bi filmde izlemiştim güç 5000 bg ve 45 vagon var diyordu. Gerçekten hayran bırakıyor bu tür makineler.
  • hatta 2 motorun biraraya getirilip 10.000 hp olduğuda oluyor.Aslında tren taşımacılığı kara taşımacılığına göre ekonomik . Bugünde trenlerin ağırlıkları geldi aklıma banliyo trenlerinin vagonları 13 ton du galiba , yani genel olarak 10 - 15 ton arası diye biliyorum.
  • Demek ki ekonomik olduğu için hala kullanılıyor yoksa çok mantıkla bi taşımacılık değil bence yani geliştirme yok fazla ve dezavantajları var.
  • Yok aslında dezavantajlarına rağmen elektrikle çalışması güzel petrol tüketmiyor ki makinanın 5000 bg olduğunu düşünce yakıt tüketimini elektrikle düşürebilirsiniz.Engebeli yollar sıkıntı çıkarabilir ama , 2 vagonla 1 tırın taşıdığı yükü taşıyabilirsiniz 40 50 vagon taşısanız 20 25 tıra yakın yük taşırsınız.Bunun sayesinde hem maliyetten hemde yolların yoğunluğundan kurtulabilirsiniz.Ayrıca demiryollarının gelişmişlik seviyesi ülkenin kalkınmışlığını gösteririr.Bakınız ; Almanya (şehirlerarası ray) , İngiltere (şehir içi metro sistemi )
  • hmm.. Ama Türkiye'de yeni yeni gelişmeye başladı belki de gereken önemi şimdiye kadar vermediler.
  • Evet hala 100 yıllık tren raylarını kullanıyoruz , yakında istanbul ve konyaya yüksek hızlı tren seferleri başlayacak sanırım :)
  • bugün demiryollarında seyreden lokomotifler italyan iveco yapımı yarı dizel yarı elektrikli olup 55000 bg. dir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SELCUK77 -- 9 Temmuz 2011; 13:51:29 >
  • Uçak motorları çok çeşitli olduklarından değişik şekilde güçleri ölçülür.

    Pistonlu motora sahip bir uçak motoru beygir gücü üzerinden değerlendirilirken turbo fan motorlar itme gücü-tepki cinsinden derğerlendirilirler.

    Bir iki kişilik pervaneli uçakların motorları tahmin ettiğinizden daha az güze sahiptir.40-60 hp lik bir pistonlu motor ile bir-iki kişilik pervaneli uçaklar rahatlıkla havalanabilirler.

    Günümüzde ulaşım için çok sık kullandığımız yolcu uçaklarının motorlarının gücü ise thrust-pounds üzerinden değerlendirilir.Epey yapgın olarak kullanılan cfm-56 motorları thrust 31,200 - 34,000 pounds değerinde güce sahiptir.
  • Hmm. Baya güçlüler yani. Ama şu iki kişilik olanlar sandığımdan çok daha az güç ile uçabiliyormuş garip.. Bilgiler için teşekkürler.
  • Önemli değil.

    Bir not daha;

    Pistonlu motorlar ile çalışan bir-iki kişilik uçakların motorları ya tam güçte ya da rolantide çalışır.Hava çekme gücü pervanenin değişken açısıyla sağlanıyor.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.