Şimdi Ara

DİZEL araçlarda motor ömrü kaç KM'dir (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
148
Cevap
1
Favori
95.474
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: düttürüleyla

    Bence abarttığın kadar fazla açılmadı bu konu evet 2-3 kere bende denk geldim ama o kadar hınçlanmışsın ki gereçekten aşırı tepki veriorsun.. Dizel bir aracın olsa bu kadar tepki vereceğini sanmıyoırum.. Lütfen sakin ol kardeşim ,, Dizel konusunun dönüp dolaşıp sorulmasının nedeni kitle halinde benzsinden dizele kayış olması.. Düne akdar dizel bir otomobil kullanmayı hayal etmemiş biri olan benim bugün 2 dizelim var. Yeni araç alacak yada konuyu yeni inceleyen herkes dizel motorun mu benzinlinin mi daha uzun kullanım imkanı sunduğunu öğrenmek istiyor. merakıylada bir kalemde yazı veriyor. Sinirlenecek bir durum yok. Uyarılacak bir durum var. Lütfen arşiv taraması yaparlım arama tuşunu kullanalım ,, Bunu söylemek yeterlidir. Kimnsenin art niyeti olduğunu sanmıyorum...
    quote:

    Orjinalden alıntı: aya

    hınç meselesi değil ama cidden kabak tadı verdi bu konu. onlarca defa açıldı çünkü. aynı yemeğin ısıtılıp ısıtılıp sofraya konması artık mide bulandırır hale geldi. bu sadece bu konuya özgü değil tabi. arkadaşlar farklı konularda da aynı şeyi sık sık yapıyorlar sağolsunlar. ama bu konu o kadar çok açılmış ki, dizel motorlara yavaş yavaş artık hınç duymaya başlayabilirim. yani insanı zorla hasta ederler. bu konu resmen "delinin biri kuyuya bi taş atmış kırk akıllı çıkaramamış" olayına dönmeye başladı. o kadar sık aralıklarla açıldı ki üstelik bu konu, bizim gibi foruma sık sık girmeseler, çok daha seyrek girseler bile bi çok insanın dikkatini çekecek yoğunlukta. durum böyleyken sürekli aynı konuya geri dönülünce insanın sinirleri geriliyor haliyle. iyi niyetten şüphe duymaya başlıyorum... yok mu başka konu yaaa?...




    ok. öyle olsun bakalım...




  • arkadaşlar dizel konusuyla ilgiline tartışmalar yapıldı bilmiyorum ama teknik açıdan birkaç cümle eklemek istiyorum.avantajlarına gelince;
    1- Dizel araçlar daha verimlidir.(dizelin çalışma veriminden kaynaklanmaktadır)
    2-Düşük devirde çalıştıkları için motor elemanları üzerindeki aşınma daha az olur
    3-Düşük sıcaklıkta parlama ve yanma gerçekleştiği için silindir içi aşınma az olur.(sıkıştırma ile çalışmaktadır)
    4- Yük ve zorlama durumlarında yüksek tork nedeniyle düşük devirlerde aşınma min olur.
    belkide herkezin zaten bilgiği şeyler ama her şıkkın teknik açıklaması bayağı ilginçtir.
    Bu yüzden ;
    1- ağır vasıta araçları genelde dizel olmaktadır.(4. madde)
    2-4x4 gerçek offroad araçlarında dizel tercih edilmektedir.
    3-Yakıtı verimli kullandığı için sarfiyat az olmakta ve belki de bu yüzden yeni bir dizel furyası başlamıştır.(dizel araçların benzinli araçlardan daha pahalı olmasını gerektirecek özel bir neden yoktur.Sadece önceden az rakkamlarda satış yapılması ve arz talep meselesindendir.)
    ben yakında benzin ve dizel araçların satış fiyatları arasındaki farkın kalkacagına inanıyorum.

    Bütün bunlardan sonra aracın ne kadar gideceği teorik olarak basitçe hesaplanabilir, ancak pratikte durum çok fazla değişmektedir.Çok genel olark 2-2.5 kat fazla kilometre yapabilirsiniz diyorum.yani benzinli model 300K yaparsa dizeli 600k-750K rahat yapabilir.Mercedesin dizellerde 1 milyon kilometre yapan piyasada çok aracı var mesela.


    quote:

    Orjinalden alıntı: düttürüleyla

    Bence abarttığın kadar fazla açılmadı bu konu evet 2-3 kere bende denk geldim ama o kadar hınçlanmışsın ki gereçekten aşırı tepki veriorsun.. Dizel bir aracın olsa bu kadar tepki vereceğini sanmıyoırum.. Lütfen sakin ol kardeşim ,, Dizel konusunun dönüp dolaşıp sorulmasının nedeni kitle halinde benzsinden dizele kayış olması.. Düne akdar dizel bir otomobil kullanmayı hayal etmemiş biri olan benim bugün 2 dizelim var. Yeni araç alacak yada konuyu yeni inceleyen herkes dizel motorun mu benzinlinin mi daha uzun kullanım imkanı sunduğunu öğrenmek istiyor. merakıylada bir kalemde yazı veriyor. Sinirlenecek bir durum yok. Uyarılacak bir durum var. Lütfen arşiv taraması yaparlım arama tuşunu kullanalım ,, Bunu söylemek yeterlidir. Kimnsenin art niyeti olduğunu sanmıyorum...
    quote:

    Orjinalden alıntı: aya

    hınç meselesi değil ama cidden kabak tadı verdi bu konu. onlarca defa açıldı çünkü. aynı yemeğin ısıtılıp ısıtılıp sofraya konması artık mide bulandırır hale geldi. bu sadece bu konuya özgü değil tabi. arkadaşlar farklı konularda da aynı şeyi sık sık yapıyorlar sağolsunlar. ama bu konu o kadar çok açılmış ki, dizel motorlara yavaş yavaş artık hınç duymaya başlayabilirim. yani insanı zorla hasta ederler. bu konu resmen "delinin biri kuyuya bi taş atmış kırk akıllı çıkaramamış" olayına dönmeye başladı. o kadar sık aralıklarla açıldı ki üstelik bu konu, bizim gibi foruma sık sık girmeseler, çok daha seyrek girseler bile bi çok insanın dikkatini çekecek yoğunlukta. durum böyleyken sürekli aynı konuya geri dönülünce insanın sinirleri geriliyor haliyle. iyi niyetten şüphe duymaya başlıyorum... yok mu başka konu yaaa?...






  • 500.000 in altında biniyorsan arabanı sevmeyerek işkence ederek binmişsin demektir. dizel motor dayanıklı motordur.
  • Benzinliler daha uzun ömürlüdür bence çünkü duyduğum herkes bunu söylüyo bi tek bu forumda gördüm benzinli motorun kısa ömürlü olduğunu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi koray35 -- 2 Ocak 2006 17:41:45 >
  • o zaman 25000 - 40000 civarında bir 2. el dizel şartlar uygunsa alınabilir mi? sanki ilk bakışta 40.000 ya da 50000 km 2005, 2004 model bi araba için fazla gibi geliyor, her ne kadar daha önce forumlarda geçtigi şekilde dizel arabası olanlar daha uzun yol yapar ama yine de insan düşünüyor.
  • basit mantık...
    motor neden rektefiye olur?
    rektefiye=piston çalışma prensibinden bakılarak (kullandığınız yağlar bunu min düzeye indirmek için konulur) yuvaların aşınması durumunda yapılır...
    yani bu bir aracın kullanılma biçimi ve yapılan yol ile doğru orantılıdır...

    peki dizel ve benzinlide bu ikisi arasında fark yoksa neden dizel daha uzun ömürlüdür...
    yanıt dizel daha uzun ömürlüdür cünkü dizelin çalışma prensibi ve getirdiği avantajlar buna o + yı kazandırır...

    avantaj=düşük devirlerde max tork alan dizeller düşük devirde çalıştığı için aşınma daha azalır...
    aşınma=pistonların hareketlerinden dolayı ve kapalı alanda bir miktar (mıknatıs sistemi olmadığı sürece) engellenemez bir sürtünme oluşur işte bu aşınmayı doğurur...
    devir=devir pistonların yakıt patlama hızı ile oranlanınca pistonların yaptıkları hareket in birim zaman bakımından terimidir...

    yani devir yükselirse piston hareketi artar (aslında doğrusu piston hareket hızı birim zamana bölünürse ve piston hareketi artarsa devir artar) piston hareketi artarsa sürtünmeden dolayı oluşan ısı ve yuvaların aşınması artar yuvalar hızlı aşınırsa motor ömrü kısalır...

    motor ömrü kısalırsa buda sizin sorunuzun yanıtı olur...

    başta dediğim 2 faktörün yani motorun ömrüne etkiyen farktörlerden (1.kullanım şekli 2.yapılan km)
    2. faktörün içine girer...
    buda sonuçta faktörün değişkenliği sayesinde ve sonuçta etki faktörü olduğu için az devir çeviren motor (max torku verdiği sürece) daha az yıpramasına neden olur...

    vezir arkadaşımızın bilgisi bu konuda benden üstündür ben sadece basit mantıkla bu şekilde düşünüyorum...
    kendisi konuyu dahada açarak bize anlatır dediklerimde yanlışlarım varsa düzeltir ise bende daha iyi bir bilgiye sizde sorunuzun cevabının doğruluğuna erişe bilirsiniz...




  • Yanlış yazılmış o zaman o forumlarda , tüm motor ustalar5ının ve otomobil sektörü aynı fikirdedir. bu iş basit bir fikir ileri sürme olayı değil , tastamam bir matematik işidir

    Ayrıca bir arkadaşımız madde madde sıralayarak bir çok doğru şeyden bbahsetmiş aynen katılıyorum ancak dizel araçların pahalı olmasının nedeni sadece piyasa şartlarının getirisi değildir. Dizel motor çok daha komplike olduğundan dizel araçlar benzinlilerden daha pahallıdır. Teknoloji ilerledikçe farkın azalacağına şüphe yok..

    Bu arada OnRSL kardeşim , 25.000 - 40.000 arası dizeller tabiki alınabilir. Bu son dizel satışlarıyla birlikte artık düşük km dizelleride görmeye başlayacağız 2. elde.. Üniversiteliler , ev kadınları vs dizel tercih etmeye başladılar , bu yüzden 10.000 km de 2005 satılıklar çıkacak önümüzdeki günlerde..

    quote:

    Orjinalden alıntı: koray35

    Benzinliler daha uzun ömürlüdür bence çünkü duyduğum herkes bunu söylüyo bi tek bu forumda gördüm benzinli motorun kısa ömürlü olduğunu




  • Arkadaşlar bu konuda güzel ve faydalı açıklamalar yapmışlar. Gerçekten faydalı bir konu olmuş.

    Bu açıklamaları okuduktan sonra dizel araçların motor ömrünün daha uzun olduğuna ikna oldum. Ancak genel olarak dizel araçlarla ilgili şöyle bir söylenti var: Dizel araçların bakım masrafları fazla, işte 100 binlik bakımlarda bir kaç milyarınız gider, 200-300 bin km den sonra rektefe yaptırmanız gerektiğinde benzinliyi 500 milyona rektefe ederseniz, dizeli 3-4 milyara ancak rektefe edersiniz gibi söylentiler var (çevremdeki kişiler genelde böyle söylüyor). Bunlar doğru mu? Gerçekten dizel motorların bakım masrafı ile benzinliler arasında bu kadar uçurum var mı?

    Selamlar...
  • valla burçak o konuda bir bilgim yok bende merak ettim şimdi eğer bir bilen varsa cevaplasın lutfen
  • dizellerin bakım masrefları benzinlilerin 2 katı olarak düşünülürse olay açıklanmış olunur sanırım...
    Yani 100.000 km de benzine x birim veriyorsanız dizele 2x vereceksiniz.. ama bu x farkının 10 katını yakıt tüketiminden çıkarıyorsunuz.. alırken verilen fazla parada 2. elde satarken cebinize dönüyor. böylece dizel azda kullanılsa çokta kullanılsa her türlü kar ettiriyor. motor yenilemede dizelde daha pahallıdır , 2 yada 3 katı olabilir benzinin ama unutmayın 300.000 km de biten benzinli motorun karşısında dizel 400.000 de biter...
    quote:

    Orjinalden alıntı: burçak

    Arkadaşlar bu konuda güzel ve faydalı açıklamalar yapmışlar. Gerçekten faydalı bir konu olmuş.

    Bu açıklamaları okuduktan sonra dizel araçların motor ömrünün daha uzun olduğuna ikna oldum. Ancak genel olarak dizel araçlarla ilgili şöyle bir söylenti var: Dizel araçların bakım masrafları fazla, işte 100 binlik bakımlarda bir kaç milyarınız gider, 200-300 bin km den sonra rektefe yaptırmanız gerektiğinde benzinliyi 500 milyona rektefe ederseniz, dizeli 3-4 milyara ancak rektefe edersiniz gibi söylentiler var (çevremdeki kişiler genelde böyle söylüyor). Bunlar doğru mu? Gerçekten dizel motorların bakım masrafı ile benzinliler arasında bu kadar uçurum var mı?

    Selamlar...




  • Açıklamaların için teşekkür ederim.
  • ben belediyenin mercedes otobüslerinde 9.000.000 km gördüğümü bilirim oda bi dizel degil mi ??
  • Slazer arkadaşımız olayı basitçe anlatmış ve genel olarak çok doğrudur, detaylara girip çok teknik laflar söyleyerek canınızı sıkmak istemem , ancak motor yemesi denilen şey herkezin anlayacagı silindir içi aşınmadır.Eger şu bela sülfür olmasa dizelin içinde ömrü 5 kat benzinlinden fazla bile olabilir.
    Sonuçta meraklı olan herkez bilir 90 km hıza ben ford focusta 1750 motor devrinde çıkıyorum ve hep bu hızda motoru çalıştırsam 100000 km yapacak şekilde benzinli motorda ise aynı hızı korumak için bilmiyorum ama herkez kendi aracından test edebilir 2500 devir de yakalayabilirsiniz.Bu motorların çalışma karakteristiklerinden kaynaklanmaktadır.sonuçta çok basit olarak aşagıdaki kıyaslamayı yapabiliriz.
    100000km/ 90km/h =1111 saat motor çalışması anlamına gelir.
    dizel motor için: 1111 saat x1750 devir/dk x60 dk/saat =116.65 milyon kere piston (her piston için)hareketi demektir(hesap 4 zamanlı 4 silindirli motor göz önüne alınarak yapılmıştır).

    benzinli motor için =1111 saat x 2500devir/dk x60 dk/saat = 166.65 milyon kere piston hareketi demektir
    eğer aynı silindir gömleği olduğunu varsayarsak(malzemelri farklıdır biraz) %42.85 daha fazla piston hareketi demektir.Motordaki (silindir içi)aşınma kaç kere piston hareketi yaptığı ile ölçülmektedir.
    Ancak dizelde esas problem çıkaran parça dizel pompasıdır , bu parça genelde motor ömrünü de dolaylı olarak etkilemektedir.bunun detaylarını isteyen olursa açıklamak isterim.

    Bunlar silindir içi aşınmayı etkileyen birinci faktördür.Birde bu durumun tam tersi olan silindir içi basınçtır.
    Dizelde sıkıştırma oranı örneğin focus TDCI için için 18:1dir.Benzinlilerde ise 9.5 dan başlayıp 10.5 hatta 11.0 ( Ferrari 12-cylinder berlinetta )kadar gelebilen araçlar mevcuttur.Genekl kural şudur : eger bir aracın sıkıştırma oranı yüksek ise silindir içi basıncı yüksektir ve malzeme yorulması da hızlanmakdadır(çok teknik bir konudur ilgilenenler için pm atabilirim)

    Dolayısıyla ön kötü dizel araç bile ferrariden daha yüksek sıkıştırma oranına sahiptir.Dolayısıyla bu da motor silindir çatlakları ve piston kırılması olayını artırmaktadır.

    Yine efsane bir amerikan oto klasiğinden bahsetmeden geçemeyeceğim.Eski amerikan araçlarındaki V8 cast iron (dökme demir ) motorlar bu işin en fiyakalı arabalarıdır.Cünki 8 silindirli bu arabalar hem düsük devirde çalışma prensibine 1500-1750 devir (90km/h) hemde düşük sıkıştırma oranına sahiptir (8.0 ile 9.5 arası) bu örnek impala, caprice , ford filan gibi muscle (camaro, chevy SS, Mustang, Corvette) car olmayan
    araçlar için geçerlidir.Dolayısıyla her amerikancının bildiği gibi efsane motror tasarımını hala korumaktadır.En kötüsünün ömrü bile iyi bir bakımla 750.000- 1.000.000 km gitmektedir.ama herşeyin bir bedeli vardır mühendislikte bunun da bedeli benzin tüketimidir!
    Gün bugundür devir artık dizelin görünmektedir çünki bu motorlar hem az benzin sarfiyatı yapmakta , hemde görece benzinli 4 silindirli rakiplerinden uzun ömre sahip olmaktadır. Ben de yeni trende uydum bir tane dizel araç aldım ,ama ne amerikan arabamı ve de benzinli impreza mı satabildim .Herşeyin yeri ayrı olmakta ne yapalım


    quote:

    Orjinalden alıntı: Slazer

    basit mantık...
    motor neden rektefiye olur?
    rektefiye=piston çalışma prensibinden bakılarak (kullandığınız yağlar bunu min düzeye indirmek için konulur) yuvaların aşınması durumunda yapılır...
    yani bu bir aracın kullanılma biçimi ve yapılan yol ile doğru orantılıdır...

    peki dizel ve benzinlide bu ikisi arasında fark yoksa neden dizel daha uzun ömürlüdür...
    yanıt dizel daha uzun ömürlüdür cünkü dizelin çalışma prensibi ve getirdiği avantajlar buna o + yı kazandırır...

    avantaj=düşük devirlerde max tork alan dizeller düşük devirde çalıştığı için aşınma daha azalır...
    aşınma=pistonların hareketlerinden dolayı ve kapalı alanda bir miktar (mıknatıs sistemi olmadığı sürece) engellenemez bir sürtünme oluşur işte bu aşınmayı doğurur...
    devir=devir pistonların yakıt patlama hızı ile oranlanınca pistonların yaptıkları hareket in birim zaman bakımından terimidir...

    yani devir yükselirse piston hareketi artar (aslında doğrusu piston hareket hızı birim zamana bölünürse ve piston hareketi artarsa devir artar) piston hareketi artarsa sürtünmeden dolayı oluşan ısı ve yuvaların aşınması artar yuvalar hızlı aşınırsa motor ömrü kısalır...

    motor ömrü kısalırsa buda sizin sorunuzun yanıtı olur...

    başta dediğim 2 faktörün yani motorun ömrüne etkiyen farktörlerden (1.kullanım şekli 2.yapılan km)
    2. faktörün içine girer...
    buda sonuçta faktörün değişkenliği sayesinde ve sonuçta etki faktörü olduğu için az devir çeviren motor (max torku verdiği sürece) daha az yıpramasına neden olur...

    vezir arkadaşımızın bilgisi bu konuda benden üstündür ben sadece basit mantıkla bu şekilde düşünüyorum...
    kendisi konuyu dahada açarak bize anlatır dediklerimde yanlışlarım varsa düzeltir ise bende daha iyi bir bilgiye sizde sorunuzun cevabının doğruluğuna erişe bilirsiniz...




  • dizellerin bakım masraflarının yine arz talepden kaynaklandığını düşünmekteyim .Bizim şirkette onlarca dizel jenaratör iş makinası gibi devamlı sarf malzemesi tüketen cihazlar var ,bakım masrafları komik denecek kadar.Ama aynı motor aracın üstüne konunca iş değişiyor , millete çakıyorlar kısacası.Ancak türkiyede de hızla dizel araç sayısı artığı için artık bir fark kalacagını sanmıyorum.
    Dizelin en pahalı parçası dizel pompası ve enjektör takımıdır.Avrupa dahi bütün dizel araçların enjektörleri tBursa da Bosch fabrikasında üretilmektedir.(mercedesin dahil) sorsanız belki bedava denecek fiyata ana distribütörlere dağıtıyorlardır.ama ford veya mercedes bunu araca takmaya kalkınca aracın fiyatı ile orantılayıp ona göre fiyat çıkarmaktalar.Nasıl hesap yaptıklarını ben mak.mühendisi olarak bir türl üanlayamıyorum ama işletme mezunları herhalde olayı daha iyi açıklarlar.Çünki mercedes veya ford enjektörünün teknik olarak fiyatı nı imalat açısından etkileyecek bir durum yok.Ama fiyatlarını bayilere bir sorun bakalım.
    gelelim dizel pompasına ,bu parça dizelin en büyük masraf oluşturabilecek parçalarından biridir.Sanırım avrupada yapılıyor (nerde nasıl üretildiği detayını bilen varsa çok sevinirim).Bir bozuldumu mu adama kötü çakıyorlar serviste ,birde benzin kalitesinden bozulmuşsa garanti kapsamı dışında kalıyorsunuz adamı iyice çileden çıkarırlar .Tasm oalrka bilmiyorum ama masraf milyarlarca lira diye duyuyorum.zaten bir kere bu parça bozulsa bütün dizelden yaptığımız kar lar havaya uçar.Aman bu parçaya gözünüz gibi bakın koruyun derim(en başta euro dizel kullanmanızı ve aracı çok yüksek devirde zorlamamanızı öneririm)



    quote:

    Orjinalden alıntı: düttürüleyla

    dizellerin bakım masrefları benzinlilerin 2 katı olarak düşünülürse olay açıklanmış olunur sanırım...
    Yani 100.000 km de benzine x birim veriyorsanız dizele 2x vereceksiniz.. ama bu x farkının 10 katını yakıt tüketiminden çıkarıyorsunuz.. alırken verilen fazla parada 2. elde satarken cebinize dönüyor. böylece dizel azda kullanılsa çokta kullanılsa her türlü kar ettiriyor. motor yenilemede dizelde daha pahallıdır , 2 yada 3 katı olabilir benzinin ama unutmayın 300.000 km de biten benzinli motorun karşısında dizel 400.000 de biter...
    quote:

    Orjinalden alıntı: burçak

    Arkadaşlar bu konuda güzel ve faydalı açıklamalar yapmışlar. Gerçekten faydalı bir konu olmuş.

    Bu açıklamaları okuduktan sonra dizel araçların motor ömrünün daha uzun olduğuna ikna oldum. Ancak genel olarak dizel araçlarla ilgili şöyle bir söylenti var: Dizel araçların bakım masrafları fazla, işte 100 binlik bakımlarda bir kaç milyarınız gider, 200-300 bin km den sonra rektefe yaptırmanız gerektiğinde benzinliyi 500 milyona rektefe ederseniz, dizeli 3-4 milyara ancak rektefe edersiniz gibi söylentiler var (çevremdeki kişiler genelde böyle söylüyor). Bunlar doğru mu? Gerçekten dizel motorların bakım masrafı ile benzinliler arasında bu kadar uçurum var mı?

    Selamlar...






  • Mercedes dizel otobüsler bu işin en baba dizaynlarıdır.
    ben 1980 başında ODTÜye bunlarla giderdim.ozamanlar 15-20 senlik araçlardı vay be derdik bunu örenk verirdik birbirimize kalite ve dayanıklık açısından ,geçenlerde baktım hala işlemekteler şok oldun resmen yani demek ki 15+25 =40 senelik artık motor kaç kilometrededir kaç milyon kişiyi taşımaktadır gerisini siz hesap edin .2 nesili emekli etmiştir bu araçlar .Kilometresini de kafadan atmak istemiyorum ve size bırakıyorum (bilinler öğrenirse sevinirim )

    quote:

    Orjinalden alıntı: fulmonty

    ben belediyenin mercedes otobüslerinde 9.000.000 km gördüğümü bilirim oda bi dizel degil mi ??




  • teşekkürler vezir bende bilgimi geliştirmiş oldum sanırım arkadaşlarda yanıtı almış oldular
  • bende 2000model TDİ vectra var valla canavar gibi 90000 oldu ve hiç bişeyi deişmedi ama bakımlarına hep 1500km erken girdii ve allaha şükür çok süper ve şuana kadar motor hiç arıza çıkarmadı... gören hayran kalıyor... idda ediorum sıfır araç gibi nerdeysee...

    bakımınaa bağlııı bakarsan 400-500 bulurr...
  • arkadaşım 2000 model vectralar tdi değildir dti dir...
    tdi vw gurubunun eski teknoloji dizel motorlarıdır dti ise 2000 model vectra B nin makyajlı halinde bulunan dizel motordur ve hakkını verir ama dti ile pek iyi yorumlar duymadım bu güne kadar senden duyduğum bir ilk inşallah böyle gider ve yüzünü güldürür
  • Ben de ilk defa bu topicte gördüm dizelin benzinliye göre daha çok dayandığını... Ben de dizel almak eğilimindeyim. Ama çevremdeki herkes;
    Ne yapacaksın dizeli?
    1- Benzin paranı peşin ödüyorsun. 4000 YTL fark var. O senin 5 yıllık benzin paran zaten. Sen çıkarıp o parayı oto bayiine sayıyorsun.

    2- Dizellerin motoru 100.000 km. den sonra biter. Kimseye de satamazsın.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kazan2

    Ben de ilk defa bu topicte gördüm dizelin benzinliye göre daha çok dayandığını... Ben de dizel almak eğilimindeyim. Ama çevremdeki herkes;
    Ne yapacaksın dizeli?
    1- Benzin paranı peşin ödüyorsun. 4000 YTL fark var. O senin 5 yıllık benzin paran zaten. Sen çıkarıp o parayı oto bayiine sayıyorsun.

    2- Dizellerin motoru 100.000 km. den sonra biter. Kimseye de satamazsın.



    Bizde arabayı değiştircez aynı şeyler bizede söylendi bu yüzden ilk defa burda duydum dizelin daha uzun ömürlü olduğunu
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.