Şimdi Ara

15 gün içinde mazeretsiz geri iade ???

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
26.943
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • aldığımız ürünleri 15 gün içinde sebepsiz iade diye bi olay var mı ? varsa hangi ürünlerde ve hangi şartlarda geçerli ?deneyimleri olanlar paylaşabilirler mi ? ya da tüketici haklarını bulabileceğim bi adres verebilir misiniz ?

    ve de tüketici hakları diye bi üst konu olsa herkes deneyimlerini falan yazsa , haklarımızı öğrensek ,bilinçli tüketiciler olsak iyi olmaz mı ? ne dersiniz ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi saviola83 -- 7 Ocak 2006 16:01:00 >



  • http://www.tukoder.org.tr/tr/mevzuat.asp kardeş tüketici hakların buradan ulaşabilirsin.malesef ki ürün arızalı olmadığı sürece eğer online sipariş vermediysen iade hakkın yok.online alınan ürünlerde 1 hafta,arızalı çıkan ürünlerde ise 1 ay iade süresi mevcut.eğer philipsin TR temsilcisi ile görüşebilirsen,iade edebilirsin.
  • tabikide öle bişey yok birazda satıcıları düşünün. bişey alıp sora mazeretsiz iade ettiğini düşünsene adam sora kime satıcak onu kim alır açılmış kullanılmış ürünü şahsen ben kesinlikle almam.
  • başka bi konu açmıştım ordan alıntı yapıyorum.

    28.12.2005 de philips 190x6fb lcd modelini 749 ytl ye taksitle TEKNOSA dan aldım. ürün ellerinde olmadığından Adana daki mağazadan sipariş edildi ve elime 02.01.2006 da geçti. Öncelikle monitörden hiç memnun kalmadım ayrıca üründe 1 adet ölü piksel bulunmakta ve ürünü tercih etmemin sebeplerinden biri de 0 ölü piksel garantisi vermesi idi (philips in sitesinde öyle yazıyo) . yalnız ürünle birlikte gelen garanti belgesinde böyle bi ibare yok. dün monitörü iade etmeye gittim. mağaza yöneticisi olmadığı için ,kesin bişey söylemediler. telefonumu alıp sizi arıycaz dediler. bugün aradılar ve 5 adet ölü piksel e kadar hatadan sayılmadığından falan bahsettiler ve merkezi aramam gerektiğini söylediler. henüz aramadım. ürünü yenisiyle değiştirmek değil iade etmek istiyorum.sanırım lcd almak şuan için mantıklı deil. görüntü kalitesi olarak crt monitörlei aratıyo. ya da alınca en kalitelisini almak lazım. bildiğim kadarıyla tüketici haklarına göre ürünü aldıktan sonra 2 hafta içinde hiçbir mazeret belirtmeksizin iade edebiliyoruz. ben de bu hakkımdan yararlanmak istiyorum. ama sanırım Teknosa kıllık yapacak gibi geliyo. yardımlarınızı bekliyroum . sizce ne yapmalıyım ? üsttede belirttiğim gibi bir hakkım var mı ? yoksa ben mi yanlış hatırlıyorum ? acil yardımlarınızı bekliyorum. 1 -2 saate kadar arıycam merkezi.


    bu da tükoderdeki tüketici kanunundan bi madde

    Ayıplı Mal ve Hizmetler

    MADDE 4. Ambalajında,etiketinde,tanıtma ve kullanma kılavuzunda yer alan veya satıcı tarafından vaadedilen veya standardında tespit edilen nitelik ve/veya niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi,hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mal veya hizmetler,ayıplı mal veya ayıplı hizmet olarak kabul edilir.

    Satın alınan malın ayıplı olduğunun anlaşılması halinde; tüketici,malı teslim aldığı tarihten itibaren 15 gün içerisinde bu malları satıcı firmaya geri vererek değiştirilmesini veya ödediği bedelin iadesini veya ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirimini ya da ücretsiz olarak tamirini talep edebilir.Tüketici,bu taleplerden herhangi birisini tercihte serbesttir.Satıcı,tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.Ayıplı maldan ve / veya ayıplı malın neden olduğu her türlü zarardan dolayı tüketiciye karşı satıcı,bayi,acenta,imalatçı-üretici ve ithalatçı,müştereken ve müteselsilen sorumludur.Satılan malın ayıplı olduğunun bilinmemesi bu sorumluluğu ortadan kaldırmaz.


    Şimdi
    sizce ölü pikselli monitör ayıplı mal kapsamına girer mi peki ?
  • iade hakkın var istersen tabii ki.ben almıştım telefonu 10 gün sonra kvk ya iade ettim bişey demediler.
    googlearat sananyi bakanlığının sitesinde var tüketici hakları...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: heretic1503

    iade hakkın var istersen tabii ki.ben almıştım telefonu 10 gün sonra kvk ya iade ettim bişey demediler.
    googlearat sananyi bakanlığının sitesinde var tüketici hakları...

    öyle bir hak yok.internetten alınmadıysa ve ürün arızalı değilse değiştirmeme hakları var.eğer değiştirmişlerse jest yapmış olurlar ama kanunen öyle bir hak yok.
  • 15 gün içinde (doğrusu 7 gündü galiba) sadece kapıdan yapılan satışlarda geçerli. Mağazadan alınan ürünü kanunen görüp beğendiğin farz ediliyor. Tabiki arızalı olması halinde garanti kapsamı içinde tamir yada değişim işlemi oluyor. Yalnız lcd monitörlerde gerçektende 5 ölü piksele kadar normal sayılması gibi abuk bir karar çıkartmışlar. Bazı firmalar yeni yeni 0 ölü piksel garantisi veriyor ancak onlarda dahi hatalar olabiliyor. Bende bilgisayarcıyım bu ölü pikselden dolayı çok monitörü iade aldım. Lcd monitör alırken en güzeli almadan önce çalışır durumda görmek istediğini söylemek. Birde piyasada bazen bu tür piksel arızalı ürünler toptan normal fiyatlarının %40'ına varan fiyat indirimleri ile satılıyor. Bazı büyük firmalarda bunları alıyor tabi. Aldığı 200 sağlam arasına 30 tanede bunlardan karıştırp sattımı iyide kar ediyorlar.

    Bir sonuç alınca buraya yazarsan sevinirim.
  • bence ürün sorunsuzsa iade iade kabul edilmemmeli ürünü alıp kulandıktan sonra zaten orjinalitesi bozulur farz edinki size kulanılmış bir ürün geldi o zaman ürünü kabul edermisiniz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 2fast4u

    tabikide öle bişey yok birazda satıcıları düşünün. bişey alıp sora mazeretsiz iade ettiğini düşünsene adam sora kime satıcak onu kim alır açılmış kullanılmış ürünü şahsen ben kesinlikle almam.



    nerden biliyorsunki almadıgını o ürünler geri gidip yeniden pakeleniyodur ayrıca bir cok urun garanti belgesi onayı icin acılıyor bu durumda bunu söylmek guc
  • Eksen Bilgisayar da bana açılmış ve kullanılmış mp3 player ı verdiler. Ertesi gün iade ettim. Özür dilediler.
    Demek ki satıcı milleti her türlü aymazlığı yapabilir.
  • bende gold pc den samsung 17 inç monitor almıştım.üründe 1 ad ölü piksel çıktı.3 gün sonra iade ettim .bunun yerine philips 107 x6 lcd almaya karar verdim ve depolarında 1 adet varmış onu getirdiler baktımki kolisi açılmış neyse dedim benim için çalışsın yeter dedim orda denedik lcd dyi ve ondada ölü piksel çıkınca tepem attı verin paramı dedim zorla aldım paramı geriye ve eksa bilgisayardan philips 107x6lcd aldım. tertemiz ölü pikselde yok .
    monitorümü çok seviyorum iyiki varsın philips 107 x6
  • Benim başıma Bimeks'ten Logitech X-530 aldığımda böyle bir olay gelmişti.Aleti beğenmediğim için 2 gün sonra geri götürdüm.Yok alamayız falan dediler, biraz da dalga geçtiler.Ben de cepten logosoft'a (logitech in distrübütörü) bi telefon çektim hemen orda.Dedim işte ürününüzü aldım, beğenmedim, Bimeks geri almayı reddediyor.Logosoft dedi ki "tabii efendim, 15 gün içinde koşulsuz iade hakkınız var, şimdi biz onlarla konuşuruz."Bir dakka sonra içerdeki ofisin telefonu çaldı, biraz önce bana çemkiren kadın içeri telefonla konuşmaya gitti, biraz bekledim, kadın odadan çıktı vee direk
    -"Beğefendinin iade işlemlerini yapın" dedi.

    Zaten olması gereken de budur arkadaşlar.İşletme okuyan biri olarak söylemeliyim ki; firmalar bu uygulama yüzünden öyle elle tutulur bi zarar etmezler.Oh valla, üzerinden trilyonluk cirolar yaptığın tüketici bırak ta bu kadar hakka sahip olsun."Kimse alıp ta beğenmediği ürünü kullanmak zorunda kalmamalı!"

    Hem ha internetten almışsın malı ha mağazadan.Her iki durumda da anca evde açıp deneme şansı bulduğun kapalı bir kutu alıyorsun.Yani hukuki olarak aynı kefeye konabilir bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi geekiad -- 8 Ocak 2006 12:37:54 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 2fast4u

    tabikide öle bişey yok birazda satıcıları düşünün. bişey alıp sora mazeretsiz iade ettiğini düşünsene adam sora kime satıcak onu kim alır açılmış kullanılmış ürünü şahsen ben kesinlikle almam.


    Eğer ürününe güveniyorsan böyle bir duruma izin verirsin. -ki Türkiye de de bu olay yavaş yavaş yaygınlaşıyor. Deneme süresi denen bu dönem insanlara 1 hafta deneme imkanı veriyor. Bu durum bir hak değil sadece promosyon. Yukarıda arkadaşın dediği gibi ürün online olarak alındıysa bu hak oluyor. Yani böyle bir promosyon olsa da olmasa da ürün 1 hafta içinde iade edilebiliyor.
  • +1
  • Alınan firmaya bağlı eğer ki firma iade garantisi veriyorsa sorun yok.Ama vermiyorsa ayıplı olmayan ürünü iade edemezsiniz.Ama şuda var.Bir çok firma da bunu bilmiyor.
    Ölü pixel olayında ise bazı monitorler hariç(o pixel garantisi hariç) uluslararası garanti kapsamında 3 ölü pixel normal olarak kabul ediliyor yani bunu ayıplı ilan edemezsiniz 4 olursa iade-garanti kapsamına girer.
    İnternetten alışverişlerde her türlü iadeyi verebilirsiniz.Mesela aldınız kamerayı şusunu beğenmediniz vs vsvs her türlü iadeniz var.Ben bascudadan aldığım foto. mak.nayı sebep olarak beğenmediğimi pil süresini vs vs vs yazıp iade ettim ve hiç bir sorun çıkmadı.

    AYRICA ŞU HAKKINIZI(MIZI) UNUTMAYIN:Bir ürünün içinde türkçe kullanım kılavuzu yok ise her türlü iade edebilirsiniz.Yok iade almam bilmem ne gibi laflar ederlerse hemen kaymakamlık tüketici mahkemesine gidin ve olayı anlatın.Her üründe türkçe kullanım kılavuzu olma zorunda.Distüribitör bunu yapmak zorunda.Benim hayret ettiğim dandik markalar bu kılavuzu koyarken philips mms 460 5+1 den kılavuz çıkmadı.Koskoca philips....
  • Valla o satan yere bağlı!
    Mesela ben sürekli Vatan Bilgisayardan alışveriş yaparım! İnsanlar orayı beğenmez, teknik servisini filan ama orada onbeş gün içinde üründe hiç bir arıza, sorun, hasar olmasa bile memnun kalmadım deyip geri verebiliyorsun. Yanlız bir konuya çok dikkat ediyorlar, ürünün kutusunun ve ambalajının, köpüklerinin filan geri getirilmesi şartıyla ama hiç sorun yoksa para iadesi yapmıyorlar hediye çeki veriyorlar o çekle istediğin başka bir ürünü alabiliyorsun.
    Bir ay içindede sorunlu çıkan ürün tamir edilmeden yenisiyle değiştiriliyor. O bakımdan Vatan Bilgisayarın hakkını vermek lazım.
    Ben oradaki müşteri temsilcilerinden biriyle samimiyim ve ona sordum bu olay nedir diye, bana ürünü paketleriyle getirirse müşteri tekrar satma imkanımız var o yüzden alıyoruz dedi.
  • ben golddan ekran kartı almıştım

    5 gün sonra iade ettim performansından memnun diilim dedim paramı iade ettiler

    goldun takdir ettiğim tek davranışı
  • arkadaşlar tüketici olarak hep keseri kendimize doğrultmasını biliriz iyi hoş ya her üründe bu olmaz..satıcılar yüz karası hepsi üç kağıtçı şerefsiz ama müşteri herzaman haklıdır diye birşey yok..tüketicininde şerefsizi dik alası var hiç merak etmeyin..gel gelelim 15 gün iade olayına..bir arkadaşımda bilgisayarcılık yapıyor, bu sektörde malesef çoğu kişinin fantezisini kurduğu gibi kâr marjı yok..adam 10 dolarla LCd monitör satarsa, bu monitörü alan müşteri oradaki dükkan sahibinide satın alıyormuşcasına tavır yaparsa üstüne üstlük 15 gün sonra yok bu beni tatmin etmedi muamelesi kötü bu monitörün diyip geri vermek isterse ben satıcı olsam monitörle müşterinin kafasını flat panel yapardım..herşeyden önce bu tür geri alma oradaki firma yetkilisi ile nasıl irtibat kurulacağına. pakedin naasıl açıldığına vs vs bağlı..ama paketi yırtılan atılan ya da bir daha satılamayacak duruma gelen ürünü adam nasıl geri alsın adam 3-5 dolar kâr elde etmiş onada kâr derseniz..emin olun birçok bilgisayarcı simit salonu açmayı yeğlerdi..git lokantaya abi ben döner yedim mideme dokundu de, sıç geri getir bakalım napıyolar..tüketicü haklaru deyip bir temiz dayak atarlar..
    şaka bir yana bu kanun birtek amerikada işliyor beyler..o da 15 gün içinde geri alıyorlar ama 100 dolar ödediyseniz 70 dolar geri alıyorsunuz en mantıklısı bu..burada zaten hep tüketiciler korunuyor, teknosa gibi büyük firmalar kazanıyor ama sokaktaki emekçi ölüyor arkadaşlar..niye teknosa akbankın sahibi zaten sabancı..herif kredi kartına vade mi ödicek..ama sokaktaki emekçi öder...o yüzden bu tarz geri iadeler bence yerine bağlı, ürünün konumuna bağlı..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: maymunkral


    quote:

    Orjinalden alıntı: heretic1503

    iade hakkın var istersen tabii ki.ben almıştım telefonu 10 gün sonra kvk ya iade ettim bişey demediler.
    googlearat sananyi bakanlığının sitesinde var tüketici hakları...

    öyle bir hak yok.internetten alınmadıysa ve ürün arızalı değilse değiştirmeme hakları var.eğer değiştirmişlerse jest yapmış olurlar ama kanunen öyle bir hak yok.



    valla hocam hani ib ara reklam vardı 'sizi o korumaz yasa korur' diye hani toroğlu çıkıyordu.ben ordada duydum 15 gün boyunca nedensiz iade hakkın var.ayrıca bulursam gösteririm tüketici hakları kitabındada yazıyordu
  • quote:

    Orjinalden alıntı: heretic1503


    quote:

    Orjinalden alıntı: maymunkral


    quote:

    Orjinalden alıntı: heretic1503

    iade hakkın var istersen tabii ki.ben almıştım telefonu 10 gün sonra kvk ya iade ettim bişey demediler.
    googlearat sananyi bakanlığının sitesinde var tüketici hakları...

    öyle bir hak yok.internetten alınmadıysa ve ürün arızalı değilse değiştirmeme hakları var.eğer değiştirmişlerse jest yapmış olurlar ama kanunen öyle bir hak yok.



    valla hocam hani ib ara reklam vardı 'sizi o korumaz yasa korur' diye hani toroğlu çıkıyordu.ben ordada duydum 15 gün boyunca nedensiz iade hakkın var.ayrıca bulursam gösteririm tüketici hakları kitabındada yazıyordu

    ben tüketici hakları kitabını okudum.orada öyle birşey yazmıyordu.tabi sanayi bakanlığının ve tükoder in sitesinden link verirsen memnun olurum.belki gözümden kaçmıştır.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.