Şimdi Ara

Yeni Aldığım Akü Bitmiş

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
21.742
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bugün sabah aracımı kumandasından açtım, sinyaller yandı, koltuğa oturdum, 3. kademeye getirdim kontağı, marşa bastım motor çalışmadı, sonra da göstergedeki ışıklar yavaş yavaş bir bir söndü. Akü boşaldı anlayacağınız.
    Bu ilk kez olmuyor, araç aküsü bitmişti geçen aylarda, aküyü yeni aldım ben de anlayacağınız aküde sorun olamaz.
    3 gün yatan araba 4. gün çalışmadı, aküyü şarj etmiyor, daha doğrusu ediyor ama yeterince edemiyor ya da kontak kapalı iken bir şey aküden akım çekiyor.

    Sorun ne olabilir sizce? Şarj dinamosunun kömür bitmiş olabilir diyor otoelektrikçi ama emin olmadan dokunmasını istemedim.

    Bir de bir şey farkettim hava filtre borusu içinde bir şey zırrr diye dönüyor kontak kapalı iken boruyu sallayınca veya üstüne hafiften vurunca, burdan kaçak yapıyor da olabilir anlayamadım, kontak kapalıyken bu mümkün mü yoksa ben mi yanılıyorum? Aracımın kontak kapalı iken farları yanıyor yani kontak akü bağlantısını kesmiyor bunu da belirteyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi L.J -- 9 Ekim 2011; 14:10:25 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    Bugün sabah aracımı kumandasından açtım, sinyaller yandı, koltuğa oturdum, 3. kademeye getirdim kontağı, marşa bastım motor çalışmadı, sonra da göstergedeki ışıklar yavaş yavaş bir bir söndü. Akü boşaldı anlayacağınız.
    Bu ilk kez olmuyor, araç aküsü bitmişti geçen aylarda, aküyü yeni aldım ben de anlayacağınız aküde sorun olamaz.
    3 gün yatan araba 4. gün çalışmadı, aküyü şarj etmiyor, daha doğrusu ediyor ama yeterince edemiyor ya da kontak kapalı iken bir şey aküden akım çekiyor.

    Sorun ne olabilir sizce? Şarj dinamosunun kömür bitmiş olabilir diyor otoelektrikçi ama emin olmadan dokunmasını istemedim.

    Bir de bir şey farkettim hava filtre borusu içinde bir şey zırrr diye dönüyor kontak kapalı iken boruyu sallayınca veya üstüne hafiften vurunca, burdan kaçak yapıyor da olabilir anlayamadım, kontak kapalıyken bu mümkün mü yoksa ben mi yanılıyorum? Aracımın kontak kapalı iken farları yanıyor yani kontak akü bağlantısını kesmiyor bunu da belirteyim.
    Dediğiniz gibi ya bir kaçak var veya dinamo şarj etmiyor.

    Kontak her şeyi kapatmaz. Fren lambası, korna zaten bazı yerlerde standart gereği. İç aydınnlatma, merkezi kilit de var... Yani bayağı bir devre açık kalıyor.

    Böyle bir tıkırtıyı eskiden otm. antende tesadüfen keşfetmştim, motoru açık kalıyormuş. Motordaki sesin üzerine gitmek lazım derim.

    Şarj dnamosu da rölantide tuhaf devir düşmeleriyle kendisini belli eder bazen (voltaj düşünce ateşleme de zayıflıyor). İyi bir elektrikçi test de edebilir, yöntemi var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 9 Ekim 2011; 15:01:06 >




  • Bundan 7-8 sene önce arkadaşın peugeot 306 sı vardı durduk yerde akü bitiyordu. Daha önceki sahibi motor yıkama yaptıgı için soketlerden birine su girmiş buda kontak kapalı bile olsa akım devam ettigi için aküyü bitiriyormuş. Sorunu bulana kadar bayagı bir ugraştırmıştı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tema1

    Bundan 7-8 sene önce arkadaşın peugeot 306 sı vardı durduk yerde akü bitiyordu. Daha önceki sahibi motor yıkama yaptıgı için soketlerden birine su girmiş buda kontak kapalı bile olsa akım devam ettigi için aküyü bitiriyormuş. Sorunu bulana kadar bayagı bir ugraştırmıştı.

    Eğer şarj dinamosundan kaynaklanmıyorsa problem büyük ihtimalle aküye switch bağlayacam bi şekilde kurtulacam kökünden aküyü iptal ederek o switch den. Gerçekten çok sinir bozucu bir durum zırt pırt iteklemek veya ara kablo arayıp bulup tanıdıklardan arabasını bağlamayı istemek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi L.J -- 9 Ekim 2011; 15:58:29 >
  • Oto elektrikçi sorunu tespit edebilir, zira akü ölçer ile şarj dinamosundan gelen voltajı kontrol eder ve ona göre şarj olup olmadığını anlayabilir.

    Akü bitmesinin sebepleri aşağıdaki arızalar olabilir.
    - Şarj Dinamosu problemleri (Kömürlerin bitmesi, şarj dinamosunu çeviren kayışın özelliğini kaybetmesi/gevşemesi)
    - Tesisatta meydana gelen problemler nedeniyle elektrik kaçakları vs.
    - Kontak kapalı durumda iken dahi çalışan ekipmanlar. İç lambalar, park lambaları, bagaj lambaları, merkezi kilit, çakmaklığa takılan ekipmanlar...
    - Son olarak ta ses sistemleri zira teyp veya anfi vs. sistemleri çakmaklık gibi direkt elektriğe bağlıyorlar onlarda da problem olursa direkt aküyü bitiriyor. Bir dönem tamir görmüş oto teybi alıp takmıştım aracıma çok geçmeden akü bitmeye başladı 2 defa şarj ettirdim yine aynı problemi yaşayınca elektrikçi arkadaş kontrol etti arızayı bulduk.




  • Elektrikçi akünün başını söküp araya ampermetre bağlayıp kontak kapalıyken aküden akım çekiliyor mu diye bakmalı.. Akım çekiliyorsa akünüzü bitiren budur..

    Akım çekilmiyorsa veya 40-50 mA gibi küçük değerler ise o zaman sorun olmaz.. Sebep muhtemelen şarj dinamosunun kömürleridir..

    Ekleme: Aküye sviç bağlama seçeneği pek mümkün değil, söylemiş olayım.. Araç birkaç gün yatacağı zaman akü başını (eksi tarafı) sökerseniz daha sağlıklı olur..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi djoz -- 9 Ekim 2011; 22:31:42 >
  • ya araba şarz etmiyor ya arabada kaçak var.. yada bişeyi açık unutuyorsun..
  • Hiç bir zaman arabada bütün elektrik çeken aletleri bir arada çalıştırmıyorum.Radyo, kalorifer, klima, cam sileceği, farlar, ayna ve cam rezistansları buz çözücüler..Birde kontak kapalı iken asla yüksek sesle radyo, cd çalmam...Çok kısık ve en çok yarım saat...Oto yıkamacılarda arabanın başında olmazsanız kontak anahtarı açık motor kapalı olarak radyonun CD playerin yada teybin sesini sonuna kadar açıp yarım saat bağırtıyorlar..Akünün canına okuyorlar...Umurlarında değil.. Sizde sorun şarz dinamosunda bir arıza yada tesisatta kaçak var..Akü netsin ? Gideni yerine koyamıyor demekki bitiyor...Arkadaşlarım yazmışlar. Baktırırsanız sonucu buraya yazın. Başka insanlara faydanız olur..Saygılarımla...




  • sorun vardır
  • Nereye gittiysem günlerdir yaptıramadım.

    Herkesin söylediği şey şarj dinamosu oldukça iyi çalışıyor, voltajda düşüklük de yok yani kaçak var.

    Switch bağlamak da riskliymiş, ECU'dan dolayı yolda giderken sigorta/switch arıza yaparsa ECU tamamen yanabilirmiş.

    Hiçbir otoelektrikçi takip yaparak kaçağı bulmak istemedi, bozmaktan korktular galiba.

    Geçen gün 2 gün çalıştırmadım yine akü bitti, 2 gün dayanmıyorsa ve sorun gittikçe büyüyorsa(önceleri 1 hafta çalışmasa bir şey olmuyordu) kutup başı sökmekle nereye kadar olacak bu iş? Gerçekten çok can sıkıcı bir durum ne yapacağımı şaşırdım.
  • Sana bir yer tarifi Dolapdere TOYOTA var. Tam karşısında benzinlik var..O benzinliği sağ koluna alıp önünden devam ediyorsun. Benzinlikten sonra SAĞDAN İKİNCİ sokağa gir. 20 mt sonra tam karşında köşede OTO ELKTRKÇİ EROL var..Kime sorsan gösteririler. O herif canı isiterse bulur..Anlamadığı iş yok..Çok tuzlama fiyat çekmiyor...Bu kadar..
  • Kaçak tespiti aslında çok zor bir iş değil bostancı sanayi sitesinde dükkanım var istersen yardımcı olabilirim. 0555 993 45 85
  • Sorun çözüldü mü ?



    Aynı sorun R19um da var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.