Şimdi Ara

Eurovent sertifika programına dahil olan klima üreticileri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
6.067
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • klimaları seçerken en çok dikkat etmemiz gerekenler fiyat ve özellikleri dışında verimliliğidir. Artık en güvenir olan eurovent standartına göre aldığı değerlere bakmadan seçim yapmak çok yanlış olacaktır.Türkiyedeki kataloglardaki değerlere bakıp neredeyse hepsinin A sınıf olduğu görülebiliyor. Ancak bir çoğunun aslında (eğer eurovent değeridir diye belirtmezse), en az 0,20 yüksek değerde yani en az bir sınıf yukarıda olduğudur. Bu yanılgı tse standart ı ile eurovent arasındaki farktan doğuyor. tse ile verilen değerlere güvenmemek gerekiyor, eurovent değerleri olan bir ürünü almaya çalışın. Nedense değerlere baktığımızda neredeyse hepsi tam A sınıfı 3.21/3.60 değerlerini ucundan yakalamış. Bence bu çok komik ve ortada bir gariplik olduğu hemen anlaşılıyor.
    Aşağıdaki Eurovent sitesinde programa kabul olan üreticilerini listesi ve isimlerine tıkladığınız zaman testi yapılmış modelleri bulabilirsiniz. samet007tr arkadaşımızın topic deki sabit konu olarak açılan başlığında klimaların hepsininin katalogtaki değerlerini vermeye çalışmış. Oradaki bazı iyi olarak bildiğimiz markaların c sınıfında gözükmesi ve ucuz markaların a sınıfı olabilmesi, aslında birisinin eurovent değerleri diğerinin tse değerleri olmasından kaynaklanıyor. Belirlediğiniz bir model olduktan sonra iyice araştırma yapmaya çalışmanızı tavsiye ediyorum. samet007tr arkadaşımızın emeğine saygı duyuyorum kendisi kataloglarda ne bilgi varsa onları aktarmış. Benim üzerinde durmak istediğim nokta farklı sadece umarım aydınlatıcı olabilmişimdir teşekkürler....

    http://www.eurovent-certification.com/en/Certified_products/Access_by_programme.php?rub=04&srub=01&ssrub=&lg=en&select_prog=AC



  • quote:

    Orijinalden alıntı: cgdincer

    klimaları seçerken en çok dikkat etmemiz gerekenler fiyat ve özellikleri dışında verimliliğidir. Artık en güvenir olan eurovent standartına göre aldığı değerlere bakmadan seçim yapmak çok yanlış olacaktır.Türkiyedeki kataloglardaki değerlere bakıp neredeyse hepsinin A sınıf olduğu görülebiliyor. Ancak bir çoğunun aslında (eğer eurovent değeridir diye belirtmezse), en az 0,20 yüksek değerde yani en az bir sınıf yukarıda olduğudur. Bu yanılgı tse standart ı ile eurovent arasındaki farktan doğuyor. tse ile verilen değerlere güvenmemek gerekiyor, eurovent değerleri olan bir ürünü almaya çalışın. Nedense değerlere baktığımızda neredeyse hepsi tam A sınıfı 3.21/3.60 değerlerini ucundan yakalamış. Bence bu çok komik ve ortada bir gariplik olduğu hemen anlaşılıyor.
    Aşağıdaki Eurovent sitesinde programa kabul olan üreticilerini listesi ve isimlerine tıkladığınız zaman testi yapılmış modelleri bulabilirsiniz. samet007tr arkadaşımızın topic deki sabit konu olarak açılan başlığında klimaların hepsininin katalogtaki değerlerini vermeye çalışmış. Oradaki bazı iyi olarak bildiğimiz markaların c sınıfında gözükmesi ve ucuz markaların a sınıfı olabilmesi, aslında birisinin eurovent değerleri diğerinin tse değerleri olmasından kaynaklanıyor. Belirlediğiniz bir model olduktan sonra iyice araştırma yapmaya çalışmanızı tavsiye ediyorum. samet007tr arkadaşımızın emeğine saygı duyuyorum kendisi kataloglarda ne bilgi varsa onları aktarmış. Benim üzerinde durmak istediğim nokta farklı sadece umarım aydınlatıcı olabilmişimdir teşekkürler....

    http://www.eurovent-certification.com/en/Certified_products/Access_by_programme.php?rub=04&srub=01&ssrub=&lg=en&select_prog=AC

    ah be kardeş biz bu dediklerinizi defalarca söyledik ancak her defasında birileri çıkıp saçma sapan sözler ederek bizi bilmemek yada taraf tutmakla suçladı ,aslında ben klima bölümüne artık yazmama kararı bile aldım ancak şuan yazdıklarım tavsiye etmek yada marka model belirtmek olmadığı için biraz içimi dökeyim dedim

    dikkat ederseniz bazı üst seviye dediğimiz markalar Türkiye'de ne bildirmişse aynısını eurovent de bulabiliyorsunuz ama bazı firmalar eurovent de hiç yok ama 4 veya üzeri eer-cop bildirmiş yahu bunun mantığı olabilirmi ? maden bu kadar üstün bir cihazın var niye sertifika almıyorsun ? veya nasıl diğerinden bu kadar ucuz satabiliyorsun ? ya o kadar komik yorumlar okuyorum ki pes doğrusu deyip iyiki artık yazmıyorum diyorum , bazı markaları türk markası olduğunu ve türkiye de üretildiğini zanneden bazı şahıslara gülmemek elde değil ,hadi diyelimki türkiye de üretiliyor klimanın mucidi bu firmalarmı da daha ucuza satabiliyorlar

    sonra herkeste değişik takıntılar var ,kimi diyor bilmem kaç btu ya kadar çıkabiliyormuş ve sanki bunu diğerleri beceremiyormuş gibi algılayanından tutunda 19 db. kadar düşmeyi marifet zannedene kadar neler neler okuyoruz

    ha birde kaliteli bildiğimiz bazı markalarda var ki ne hikmetse türkiye de verdiği ne modeli bulabiliyorsunuz ne değerlerini ,daha yeni bugün baktığım bir firma 4 üzerinde eer-cop değeri vermiş ama o isimde o model eurovent de yok (nasıl oluyorsa) ,tahminen bir modelini buldum ama değerleri çok çok alt değerlerde görünüyor ve ses değerleride çok yüksek (türkiye de bildirilen değerlerin çok üstünde) , işin ilginç tarafı o markanın A sınıfı olan cihazlarının hemen hiç birisi türkiye de verilen değerlere yaklaşmıyor bile ,şimdi bu mantıkla düşünürsek bu firma en sessiz cihazları sadece türkiye içinmi üretiyor sizce

    hiç kimse düşünmüyor yahu bir firma 19 db. e düşen bir cihaz yapabiliyorda diğeri niye yapamıyor ,hayır hepsi yapabilir ama anlamsız olur çünkü belli bir üflemenin altında o cihaz bir işe yaramaz

    diğer yanılgı klima kısılma yükselme değerlerinin çok yüksek olması durumunda çok iyi olduğu gibi olan düşünce tarzı ,diyelim ki bir cihaz 2000 btu lara kadar düşüp 40000 btu ya kadar yükselebiliyor (40.000 btu.anlaşılır olsun diye abarttım) ,iyi de türkiye şartlarında o cihaz hiçbir zaman 2000 btu ya düşmezki ,düşse bile hiçbir işe yaramaz yine madem 40000 btu ihtiyacınız varken niye daha küçük kapasitede gördüğünüz cihazı alıyorsunuz sonra orada söylenen o cihazın 40.000 btu olduğu değer değildir en fazla çıkabildiği değerdir ve standartlara göre bu gereksiz bir rakamdır aynı zamanda bu verilen btu bedava değildir yani o kadar fazla tüketim olacaktır ve bir üst btu klimadan bile fazla harcama ihtimali olabilir

    sonuç olarak biz insanlarımızı bilinçlendirmeye çalıştıkca ne hikmetse bazıları anlaşılmaz bir direnç gösteriyor

    ha az daha çok komik bir durumu es geçiyordum , ne hikmetse herkes kendi aldığı klimayı daha çok savunma durumuna geçiyor sanki fabrika kendisininmiş gibi

    bir türk olarak benim türk insanımı anlayabiliyorsam amerikalı olayım

    saygılar ,selamlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alptuğ56

    quote:

    Orijinalden alıntı: cgdincer

    klimaları seçerken en çok dikkat etmemiz gerekenler fiyat ve özellikleri dışında verimliliğidir. Artık en güvenir olan eurovent standartına göre aldığı değerlere bakmadan seçim yapmak çok yanlış olacaktır.Türkiyedeki kataloglardaki değerlere bakıp neredeyse hepsinin A sınıf olduğu görülebiliyor. Ancak bir çoğunun aslında (eğer eurovent değeridir diye belirtmezse), en az 0,20 yüksek değerde yani en az bir sınıf yukarıda olduğudur. Bu yanılgı tse standart ı ile eurovent arasındaki farktan doğuyor. tse ile verilen değerlere güvenmemek gerekiyor, eurovent değerleri olan bir ürünü almaya çalışın. Nedense değerlere baktığımızda neredeyse hepsi tam A sınıfı 3.21/3.60 değerlerini ucundan yakalamış. Bence bu çok komik ve ortada bir gariplik olduğu hemen anlaşılıyor.
    Aşağıdaki Eurovent sitesinde programa kabul olan üreticilerini listesi ve isimlerine tıkladığınız zaman testi yapılmış modelleri bulabilirsiniz. samet007tr arkadaşımızın topic deki sabit konu olarak açılan başlığında klimaların hepsininin katalogtaki değerlerini vermeye çalışmış. Oradaki bazı iyi olarak bildiğimiz markaların c sınıfında gözükmesi ve ucuz markaların a sınıfı olabilmesi, aslında birisinin eurovent değerleri diğerinin tse değerleri olmasından kaynaklanıyor. Belirlediğiniz bir model olduktan sonra iyice araştırma yapmaya çalışmanızı tavsiye ediyorum. samet007tr arkadaşımızın emeğine saygı duyuyorum kendisi kataloglarda ne bilgi varsa onları aktarmış. Benim üzerinde durmak istediğim nokta farklı sadece umarım aydınlatıcı olabilmişimdir teşekkürler....

    http://www.eurovent-certification.com/en/Certified_products/Access_by_programme.php?rub=04&srub=01&ssrub=&lg=en&select_prog=AC

    ah be kardeş biz bu dediklerinizi defalarca söyledik ancak her defasında birileri çıkıp saçma sapan sözler ederek bizi bilmemek yada taraf tutmakla suçladı ,aslında ben klima bölümüne artık yazmama kararı bile aldım ancak şuan yazdıklarım tavsiye etmek yada marka model belirtmek olmadığı için biraz içimi dökeyim dedim

    dikkat ederseniz bazı üst seviye dediğimiz markalar Türkiye'de ne bildirmişse aynısını eurovent de bulabiliyorsunuz ama bazı firmalar eurovent de hiç yok ama 4 veya üzeri eer-cop bildirmiş yahu bunun mantığı olabilirmi ? maden bu kadar üstün bir cihazın var niye sertifika almıyorsun ? veya nasıl diğerinden bu kadar ucuz satabiliyorsun ? ya o kadar komik yorumlar okuyorum ki pes doğrusu deyip iyiki artık yazmıyorum diyorum , bazı markaları türk markası olduğunu ve türkiye de üretildiğini zanneden bazı şahıslara gülmemek elde değil ,hadi diyelimki türkiye de üretiliyor klimanın mucidi bu firmalarmı da daha ucuza satabiliyorlar

    sonra herkeste değişik takıntılar var ,kimi diyor bilmem kaç btu ya kadar çıkabiliyormuş ve sanki bunu diğerleri beceremiyormuş gibi algılayanından tutunda 19 db. kadar düşmeyi marifet zannedene kadar neler neler okuyoruz

    ha birde kaliteli bildiğimiz bazı markalarda var ki ne hikmetse türkiye de verdiği ne modeli bulabiliyorsunuz ne değerlerini ,daha yeni bugün baktığım bir firma 4 üzerinde eer-cop değeri vermiş ama o isimde o model eurovent de yok (nasıl oluyorsa) ,tahminen bir modelini buldum ama değerleri çok çok alt değerlerde görünüyor ve ses değerleride çok yüksek (türkiye de bildirilen değerlerin çok üstünde) , işin ilginç tarafı o markanın A sınıfı olan cihazlarının hemen hiç birisi türkiye de verilen değerlere yaklaşmıyor bile ,şimdi bu mantıkla düşünürsek bu firma en sessiz cihazları sadece türkiye içinmi üretiyor sizce

    hiç kimse düşünmüyor yahu bir firma 19 db. e düşen bir cihaz yapabiliyorda diğeri niye yapamıyor ,hayır hepsi yapabilir ama anlamsız olur çünkü belli bir üflemenin altında o cihaz bir işe yaramaz

    diğer yanılgı klima kısılma yükselme değerlerinin çok yüksek olması durumunda çok iyi olduğu gibi olan düşünce tarzı ,diyelim ki bir cihaz 2000 btu lara kadar düşüp 40000 btu ya kadar yükselebiliyor (40.000 btu.anlaşılır olsun diye abarttım) ,iyi de türkiye şartlarında o cihaz hiçbir zaman 2000 btu ya düşmezki ,düşse bile hiçbir işe yaramaz yine madem 40000 btu ihtiyacınız varken niye daha küçük kapasitede gördüğünüz cihazı alıyorsunuz sonra orada söylenen o cihazın 40.000 btu olduğu değer değildir en fazla çıkabildiği değerdir ve standartlara göre bu gereksiz bir rakamdır aynı zamanda bu verilen btu bedava değildir yani o kadar fazla tüketim olacaktır ve bir üst btu klimadan bile fazla harcama ihtimali olabilir

    sonuç olarak biz insanlarımızı bilinçlendirmeye çalıştıkca ne hikmetse bazıları anlaşılmaz bir direnç gösteriyor

    ha az daha çok komik bir durumu es geçiyordum , ne hikmetse herkes kendi aldığı klimayı daha çok savunma durumuna geçiyor sanki fabrika kendisininmiş gibi

    bir türk olarak benim türk insanımı anlayabiliyorsam amerikalı olayım

    saygılar ,selamlar

    sonuna kadar KATILIYORUM HER DEDİĞİNİN KARDEŞİM.ÇOK UĞRAŞTIK ANLATABİLMEK İÇİN AMA NAFİLE.HER YAZDIĞINA KATILIYORUM.
  • Valla arkadaşlar ben bile bunları bilerek okadar araştırma yaptım, bir hafta içinde klima almam gerekiyor ama alamıyorum kafam allak bullak oldu :S Piyasa için okadar bir güvensizlik duyuyorumki, magazaya gidip inceleme yaptığımda acaya katalogtaki yada euroventteki kod lar ile bana satmak istedikleri ürünün kodları aynı mı (iç, dış ünite) diye karşılaştırmak durumunda kalıyorum. Zannedersem kafam rahat olsun diye bir kere paraya kıyıp en güvenilir markalardan birisini seçip ne aldığını bilmek olacaktır. Siz ne düşünüyorsunuz ?
  • üretici firma eurovent'de yoksa o klimanın herşeyinden şüphe duymak gerekir ama sınıf ayrımını düz split ve inverter olarakda ayırmak gerekir,bu dedikleriniz özellikle düz split klima için geçerliyken inverter cihazlar için bu kadar geçerli değil malesef,bende sürekli bunu söylüyorum ama kimse dinlemiyor bizzat deneneyerek bu sonuca vardım,elimde 2 tane diamond electric 9000'lik inverter cihaz var tabi ki tse belgeli ve standardına göre A sınıfı klima imiş güya neyse ben bir araştırmaya girdim benim klima midea üretimi ama cihazı sitesinde bulamadım en son birebir aynı cihazı buldum midea üretimi sonra eurovent'e girdim aaaaa o ne klima d sınıfı imiş şaşırdım hadi en fazla c sınıfı olsun diye düşünürken d sınıfı çıktı(birol üstad her nedense bu o klima değil diamond a sınıfı diye diretsede)zaten sorunluyum klimayla iyice kıllandım tabi normal olarak neyse kullanmaya başladım klimaları biri 24 saat diğeri 15 saat açık şekilde 180tl fatura geldi bunun 50tl'si evin elektriği zaten her ay aynı faturayı gördüm neredeyse peki d sınıfı klima nasıl bu kadar az elektrik tüketebiliyor işte burası önemli inverter klimaların min. ve max. btu değerleri var düz split klimada ise böyle birşey yok işte burdaki min. btu değeri çok önemli çünkü klima max. seviyede çok uzun süre çalışmaz ve giderek min. noktasına doğru devrini azaltır ve bir süre sonra sürekli olarak minimumda çalışır işte burdaki minimum değeri çok önemli klima devrini ne kadar çok düşürürse o kadar az elektrik harcar,gidip kötü bir klima almayın ama bir çuval parayıda eer ve cop değerleri çok iyi diyede vermeyin minimum btu değerine çok dikkat edin sizin için eğer klima sürekli çalışacaksa hayati öneme sahip değer budur,kimse kalkıp bundan bahsetmiyor ama ortadaki gerçek bu ha bire bir eer ve cop şişirmecesi var ortada
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sendomi

    üretici firma eurovent'de yoksa o klimanın herşeyinden şüphe duymak gerekir ama sınıf ayrımını düz split ve inverter olarakda ayırmak gerekir,bu dedikleriniz özellikle düz split klima için geçerliyken inverter cihazlar için bu kadar geçerli değil malesef,bende sürekli bunu söylüyorum ama kimse dinlemiyor bizzat deneneyerek bu sonuca vardım,elimde 2 tane diamond electric 9000'lik inverter cihaz var tabi ki tse belgeli ve standardına göre A sınıfı klima imiş güya neyse ben bir araştırmaya girdim benim klima midea üretimi ama cihazı sitesinde bulamadım en son birebir aynı cihazı buldum midea üretimi sonra eurovent'e girdim aaaaa o ne klima d sınıfı imiş şaşırdım hadi en fazla c sınıfı olsun diye düşünürken d sınıfı çıktı(birol üstad her nedense bu o klima değil diamond a sınıfı diye diretsede)zaten sorunluyum klimayla iyice kıllandım tabi normal olarak neyse kullanmaya başladım klimaları biri 24 saat diğeri 15 saat açık şekilde 180tl fatura geldi bunun 50tl'si evin elektriği zaten her ay aynı faturayı gördüm neredeyse peki d sınıfı klima nasıl bu kadar az elektrik tüketebiliyor işte burası önemli inverter klimaların min. ve max. btu değerleri var düz split klimada ise böyle birşey yok işte burdaki min. btu değeri çok önemli çünkü klima max. seviyede çok uzun süre çalışmaz ve giderek min. noktasına doğru devrini azaltır ve bir süre sonra sürekli olarak minimumda çalışır işte burdaki minimum değeri çok önemli klima devrini ne kadar çok düşürürse o kadar az elektrik harcar,gidip kötü bir klima almayın ama bir çuval parayıda eer ve cop değerleri çok iyi diyede vermeyin minimum btu değerine çok dikkat edin sizin için eğer klima sürekli çalışacaksa hayati öneme sahip değer budur,kimse kalkıp bundan bahsetmiyor ama ortadaki gerçek bu ha bire bir eer ve cop şişirmecesi var ortada

    inverter ın minimum değeri çok önemlidir genellemesi doğru olmaz aslında. inverter klimalarında sabit hızlılar gibi gerekli ısıya ulaştıklarında kapanabildiklerini biliyoruz. şöyle düşünelim; klimanızın minimun devirdeki kapasitesi 3000 olsun. motor son devirde odayı ayarlanan dereceye kadar ısıttı, buraya kadar sorun yok. Bundan sonrası tamamen evinizim yalıtım durumuna göre şekillenecek bir senaryo. İstediğimiz ısıya geldikten sonra klima ivmeli şekilde yavaş yavaş motor devrini kısarak odayı aynı derecede tutmak için gerekli motor devrini bulacaktır. Ama hangi devirde sabit kalacağını evimizdeki ısı kayıpları belirler. 3000 btu ısı kaybımız var diyelim o zaman klimamız en düşük devirde sabit olarak ısıyı tutabilir. Bu örneği sadece mantığı anlatmak için veriyorum tam birimler böylemi olur bilmiyorum. 2000 btu ısı kaybımız var ise motor daha düşük devirlerde çalışmadığı için klima kapanacak ve ısı düşünce tekrar açılacaktır. eğer 5000 btu ısı kaybımız varsa klima bu sefer hiç bir zaman 3000btu lık kapasite devrine düşmeyecektir minimum 5000 kapasitede çalışacaktır. yani burada övülünecek bir özelliği kalmamış oluyor. umarım aydınlatıcı olmuştur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cgdincer

    quote:

    Orijinalden alıntı: sendomi

    üretici firma eurovent'de yoksa o klimanın herşeyinden şüphe duymak gerekir ama sınıf ayrımını düz split ve inverter olarakda ayırmak gerekir,bu dedikleriniz özellikle düz split klima için geçerliyken inverter cihazlar için bu kadar geçerli değil malesef,bende sürekli bunu söylüyorum ama kimse dinlemiyor bizzat deneneyerek bu sonuca vardım,elimde 2 tane diamond electric 9000'lik inverter cihaz var tabi ki tse belgeli ve standardına göre A sınıfı klima imiş güya neyse ben bir araştırmaya girdim benim klima midea üretimi ama cihazı sitesinde bulamadım en son birebir aynı cihazı buldum midea üretimi sonra eurovent'e girdim aaaaa o ne klima d sınıfı imiş şaşırdım hadi en fazla c sınıfı olsun diye düşünürken d sınıfı çıktı(birol üstad her nedense bu o klima değil diamond a sınıfı diye diretsede)zaten sorunluyum klimayla iyice kıllandım tabi normal olarak neyse kullanmaya başladım klimaları biri 24 saat diğeri 15 saat açık şekilde 180tl fatura geldi bunun 50tl'si evin elektriği zaten her ay aynı faturayı gördüm neredeyse peki d sınıfı klima nasıl bu kadar az elektrik tüketebiliyor işte burası önemli inverter klimaların min. ve max. btu değerleri var düz split klimada ise böyle birşey yok işte burdaki min. btu değeri çok önemli çünkü klima max. seviyede çok uzun süre çalışmaz ve giderek min. noktasına doğru devrini azaltır ve bir süre sonra sürekli olarak minimumda çalışır işte burdaki minimum değeri çok önemli klima devrini ne kadar çok düşürürse o kadar az elektrik harcar,gidip kötü bir klima almayın ama bir çuval parayıda eer ve cop değerleri çok iyi diyede vermeyin minimum btu değerine çok dikkat edin sizin için eğer klima sürekli çalışacaksa hayati öneme sahip değer budur,kimse kalkıp bundan bahsetmiyor ama ortadaki gerçek bu ha bire bir eer ve cop şişirmecesi var ortada

    inverter ın minimum değeri çok önemlidir genellemesi doğru olmaz aslında. inverter klimalarında sabit hızlılar gibi gerekli ısıya ulaştıklarında kapanabildiklerini biliyoruz. şöyle düşünelim; klimanızın minimun devirdeki kapasitesi 3000 olsun. motor son devirde odayı ayarlanan dereceye kadar ısıttı, buraya kadar sorun yok. Bundan sonrası tamamen evinizim yalıtım durumuna göre şekillenecek bir senaryo. İstediğimiz ısıya geldikten sonra klima ivmeli şekilde yavaş yavaş motor devrini kısarak odayı aynı derecede tutmak için gerekli motor devrini bulacaktır. Ama hangi devirde sabit kalacağını evimizdeki ısı kayıpları belirler. 3000 btu ısı kaybımız var diyelim o zaman klimamız en düşük devirde sabit olarak ısıyı tutabilir. Bu örneği sadece mantığı anlatmak için veriyorum tam birimler böylemi olur bilmiyorum. 2000 btu ısı kaybımız var ise motor daha düşük devirlerde çalışmadığı için klima kapanacak ve ısı düşünce tekrar açılacaktır. eğer 5000 btu ısı kaybımız varsa klima bu sefer hiç bir zaman 3000btu lık kapasite devrine düşmeyecektir minimum 5000 kapasitede çalışacaktır. yani burada övülünecek bir özelliği kalmamış oluyor. umarım aydınlatıcı olmuştur.

    hocam size katılıyorum..
    olay yalıtımla ilgili.mesela sizinde söylediğiniz gibi alt devirde çalışırken bazı durumlarda sık sık açılıp kapanan kapıdan dolayı hemen kapasitesini artırıyor ses afif artıyor ve o ılık üfleme olayı birden sıcağa dönüyor kapı yaklaşık 10 dakika daha kapalı kalınca tekrar eski haline dönüyor.

    yani sizinde dediğiniz gibi ortamda bir ısı kaybı sözkonusuysa klimanın teknolojisi,minimum kapasitesi önemli olmuyor.zaten forumlarda hep yazdı bu işin ustaları,hep okuduk bizlerde öğrendik. eğer inverter klima seçimi yapılırken m2 ihtiyacının altında seçim yapılırsa ya da m2 ye göre seçilmişsede yalıtımdan dolayı ciddi ısı kaybı varsa ürün teknik verilerinde yazan minimum kapasiteye düşmek için zorlanacağı için tasarruf yapmanın güçleştiğini..hatta ihtiyaç duyulan kapasitenin biraz daha üstünde alınırsa daha iyi tasarruf edileceğini..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gerbera

    quote:

    Orijinalden alıntı: cgdincer

    quote:

    Orijinalden alıntı: sendomi

    üretici firma eurovent'de yoksa o klimanın herşeyinden şüphe duymak gerekir ama sınıf ayrımını düz split ve inverter olarakda ayırmak gerekir,bu dedikleriniz özellikle düz split klima için geçerliyken inverter cihazlar için bu kadar geçerli değil malesef,bende sürekli bunu söylüyorum ama kimse dinlemiyor bizzat deneneyerek bu sonuca vardım,elimde 2 tane diamond electric 9000'lik inverter cihaz var tabi ki tse belgeli ve standardına göre A sınıfı klima imiş güya neyse ben bir araştırmaya girdim benim klima midea üretimi ama cihazı sitesinde bulamadım en son birebir aynı cihazı buldum midea üretimi sonra eurovent'e girdim aaaaa o ne klima d sınıfı imiş şaşırdım hadi en fazla c sınıfı olsun diye düşünürken d sınıfı çıktı(birol üstad her nedense bu o klima değil diamond a sınıfı diye diretsede)zaten sorunluyum klimayla iyice kıllandım tabi normal olarak neyse kullanmaya başladım klimaları biri 24 saat diğeri 15 saat açık şekilde 180tl fatura geldi bunun 50tl'si evin elektriği zaten her ay aynı faturayı gördüm neredeyse peki d sınıfı klima nasıl bu kadar az elektrik tüketebiliyor işte burası önemli inverter klimaların min. ve max. btu değerleri var düz split klimada ise böyle birşey yok işte burdaki min. btu değeri çok önemli çünkü klima max. seviyede çok uzun süre çalışmaz ve giderek min. noktasına doğru devrini azaltır ve bir süre sonra sürekli olarak minimumda çalışır işte burdaki minimum değeri çok önemli klima devrini ne kadar çok düşürürse o kadar az elektrik harcar,gidip kötü bir klima almayın ama bir çuval parayıda eer ve cop değerleri çok iyi diyede vermeyin minimum btu değerine çok dikkat edin sizin için eğer klima sürekli çalışacaksa hayati öneme sahip değer budur,kimse kalkıp bundan bahsetmiyor ama ortadaki gerçek bu ha bire bir eer ve cop şişirmecesi var ortada

    inverter ın minimum değeri çok önemlidir genellemesi doğru olmaz aslında. inverter klimalarında sabit hızlılar gibi gerekli ısıya ulaştıklarında kapanabildiklerini biliyoruz. şöyle düşünelim; klimanızın minimun devirdeki kapasitesi 3000 olsun. motor son devirde odayı ayarlanan dereceye kadar ısıttı, buraya kadar sorun yok. Bundan sonrası tamamen evinizim yalıtım durumuna göre şekillenecek bir senaryo. İstediğimiz ısıya geldikten sonra klima ivmeli şekilde yavaş yavaş motor devrini kısarak odayı aynı derecede tutmak için gerekli motor devrini bulacaktır. Ama hangi devirde sabit kalacağını evimizdeki ısı kayıpları belirler. 3000 btu ısı kaybımız var diyelim o zaman klimamız en düşük devirde sabit olarak ısıyı tutabilir. Bu örneği sadece mantığı anlatmak için veriyorum tam birimler böylemi olur bilmiyorum. 2000 btu ısı kaybımız var ise motor daha düşük devirlerde çalışmadığı için klima kapanacak ve ısı düşünce tekrar açılacaktır. eğer 5000 btu ısı kaybımız varsa klima bu sefer hiç bir zaman 3000btu lık kapasite devrine düşmeyecektir minimum 5000 kapasitede çalışacaktır. yani burada övülünecek bir özelliği kalmamış oluyor. umarım aydınlatıcı olmuştur.

    hocam size katılıyorum..
    olay yalıtımla ilgili.mesela sizinde söylediğiniz gibi alt devirde çalışırken bazı durumlarda sık sık açılıp kapanan kapıdan dolayı hemen kapasitesini artırıyor ses afif artıyor ve o ılık üfleme olayı birden sıcağa dönüyor kapı yaklaşık 10 dakika daha kapalı kalınca tekrar eski haline dönüyor.

    yani sizinde dediğiniz gibi ortamda bir ısı kaybı sözkonusuysa klimanın teknolojisi,minimum kapasitesi önemli olmuyor.zaten forumlarda hep yazdı bu işin ustaları,hep okuduk bizlerde öğrendik. eğer inverter klima seçimi yapılırken m2 ihtiyacının altında seçim yapılırsa ya da m2 ye göre seçilmişsede yalıtımdan dolayı ciddi ısı kaybı varsa ürün teknik verilerinde yazan minimum kapasiteye düşmek için zorlanacağı için tasarruf yapmanın güçleştiğini..hatta ihtiyaç duyulan kapasitenin biraz daha üstünde alınırsa daha iyi tasarruf edileceğini..


    Kendini çok geliştirmeye başladın, klima hastası oldun bunu gördükçe mutlu oluyorum. boş yere konuşmam ama hadi sana yeni bir bilgi daha.Odanın kapısı açılıp kapanınca ısı kaybına da bağlı olarak fan devir ve komp. btusu değişir.Daha ileri gidiyorum BİR İNSANIN VÜCUT SICAKLIĞI 700btudur.Sonuçta inverterın hassas ölçümleri sayesinde DEVİR DEĞİŞİMLERİ odadaki insan sayısına göre de değişir.Odadaki insan sayısına göre de KALİTELİ INVERTER MAKİNELER(özellikle i-PAM kontrol kartlılar daha hassas bu konuda) fan devir ve btu ayarlaması da yapmaktadır.yeni bilgi SİZLERE



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ygt07 -- 28 Ekim 2011; 14:09:41 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ygt07

    quote:

    Orijinalden alıntı: gerbera

    quote:

    Orijinalden alıntı: cgdincer

    quote:

    Orijinalden alıntı: sendomi

    üretici firma eurovent'de yoksa o klimanın herşeyinden şüphe duymak gerekir ama sınıf ayrımını düz split ve inverter olarakda ayırmak gerekir,bu dedikleriniz özellikle düz split klima için geçerliyken inverter cihazlar için bu kadar geçerli değil malesef,bende sürekli bunu söylüyorum ama kimse dinlemiyor bizzat deneneyerek bu sonuca vardım,elimde 2 tane diamond electric 9000'lik inverter cihaz var tabi ki tse belgeli ve standardına göre A sınıfı klima imiş güya neyse ben bir araştırmaya girdim benim klima midea üretimi ama cihazı sitesinde bulamadım en son birebir aynı cihazı buldum midea üretimi sonra eurovent'e girdim aaaaa o ne klima d sınıfı imiş şaşırdım hadi en fazla c sınıfı olsun diye düşünürken d sınıfı çıktı(birol üstad her nedense bu o klima değil diamond a sınıfı diye diretsede)zaten sorunluyum klimayla iyice kıllandım tabi normal olarak neyse kullanmaya başladım klimaları biri 24 saat diğeri 15 saat açık şekilde 180tl fatura geldi bunun 50tl'si evin elektriği zaten her ay aynı faturayı gördüm neredeyse peki d sınıfı klima nasıl bu kadar az elektrik tüketebiliyor işte burası önemli inverter klimaların min. ve max. btu değerleri var düz split klimada ise böyle birşey yok işte burdaki min. btu değeri çok önemli çünkü klima max. seviyede çok uzun süre çalışmaz ve giderek min. noktasına doğru devrini azaltır ve bir süre sonra sürekli olarak minimumda çalışır işte burdaki minimum değeri çok önemli klima devrini ne kadar çok düşürürse o kadar az elektrik harcar,gidip kötü bir klima almayın ama bir çuval parayıda eer ve cop değerleri çok iyi diyede vermeyin minimum btu değerine çok dikkat edin sizin için eğer klima sürekli çalışacaksa hayati öneme sahip değer budur,kimse kalkıp bundan bahsetmiyor ama ortadaki gerçek bu ha bire bir eer ve cop şişirmecesi var ortada

    inverter ın minimum değeri çok önemlidir genellemesi doğru olmaz aslında. inverter klimalarında sabit hızlılar gibi gerekli ısıya ulaştıklarında kapanabildiklerini biliyoruz. şöyle düşünelim; klimanızın minimun devirdeki kapasitesi 3000 olsun. motor son devirde odayı ayarlanan dereceye kadar ısıttı, buraya kadar sorun yok. Bundan sonrası tamamen evinizim yalıtım durumuna göre şekillenecek bir senaryo. İstediğimiz ısıya geldikten sonra klima ivmeli şekilde yavaş yavaş motor devrini kısarak odayı aynı derecede tutmak için gerekli motor devrini bulacaktır. Ama hangi devirde sabit kalacağını evimizdeki ısı kayıpları belirler. 3000 btu ısı kaybımız var diyelim o zaman klimamız en düşük devirde sabit olarak ısıyı tutabilir. Bu örneği sadece mantığı anlatmak için veriyorum tam birimler böylemi olur bilmiyorum. 2000 btu ısı kaybımız var ise motor daha düşük devirlerde çalışmadığı için klima kapanacak ve ısı düşünce tekrar açılacaktır. eğer 5000 btu ısı kaybımız varsa klima bu sefer hiç bir zaman 3000btu lık kapasite devrine düşmeyecektir minimum 5000 kapasitede çalışacaktır. yani burada övülünecek bir özelliği kalmamış oluyor. umarım aydınlatıcı olmuştur.

    hocam size katılıyorum..
    olay yalıtımla ilgili.mesela sizinde söylediğiniz gibi alt devirde çalışırken bazı durumlarda sık sık açılıp kapanan kapıdan dolayı hemen kapasitesini artırıyor ses afif artıyor ve o ılık üfleme olayı birden sıcağa dönüyor kapı yaklaşık 10 dakika daha kapalı kalınca tekrar eski haline dönüyor.

    yani sizinde dediğiniz gibi ortamda bir ısı kaybı sözkonusuysa klimanın teknolojisi,minimum kapasitesi önemli olmuyor.zaten forumlarda hep yazdı bu işin ustaları,hep okuduk bizlerde öğrendik. eğer inverter klima seçimi yapılırken m2 ihtiyacının altında seçim yapılırsa ya da m2 ye göre seçilmişsede yalıtımdan dolayı ciddi ısı kaybı varsa ürün teknik verilerinde yazan minimum kapasiteye düşmek için zorlanacağı için tasarruf yapmanın güçleştiğini..hatta ihtiyaç duyulan kapasitenin biraz daha üstünde alınırsa daha iyi tasarruf edileceğini..


    Kendini çok geliştirmeye başladın, klima hastası oldun bunu gördükçe mutlu oluyorum. boş yere konuşmam ama hadi sana yeni bir bilgi daha.Odanın kapısı açılıp kapanınca ısı kaybına da bağlı olarak fan devir ve komp. btusu değişir.Daha ileri gidiyorum BİR İNSANIN VÜCUT SICAKLIĞI 700btudur.Sonuçta inverterın hassas ölçümleri sayesinde DEVİR DEĞİŞİMLERİ odadaki insan sayısına göre de değişir.Odadaki insan sayısına göre de KALİTELİ INVERTER MAKİNELER(özellikle i-PAM kontrol kartlılar daha hassas bu konuda) fan devir ve btu ayarlaması da yapmaktadır.yeni bilgi SİZLERE

    ygt07 hocam s.aleyküm inşallah iyisindir.

    sayende birşeyler öğrendik hakikatten ayrıca inan çok da meraklıyım bu konulara.ısınma sorununa çözüm araya araya bir hal olmuştum çok uzunca bir süredir.ayrıca farklı konu ve içeriği olan takıldığım yine popüler forumlarda var oradaki kullanıcı adım farklı oradan kendimi alamazdım şimdi buradan başımı kaldıramıyorum vakit bulduka hemen dalıyorum yeni bir şey çıkmışmı ne oluyor ne bitiyor diye.ama hakikatten iyi kide bu forum var abi.emin ol millet dışarıda bu konulara tamamen fransız bir zamanlar benim olduğum gibi.millet yana döne çare arıyor ısınmak için yok odunuydu yok kömürüydü tütmesiydi.

    Allaha şükür biz kurtardık o konuda sıkıntımız kalmadı.abi bu arada dün sayacı okudum şimdi değerleri yazıcam 22 günlük tüketim ne kadar olmuş bak.hani vaktiyle 55 tl gelmişti fatura demiştimya fotosunu buraya yükleyemedim sana özelden imageshack linki vericem oradan bakarsın .resim yükleme yerinde
    -----Bu özellik ya kapalı ya da erişim izniniz yok.Eğer üye olarak girmediyseniz lütfen foruma üye olup tekrar deneyiniz.Üye olmak için tıklayınız ---- yazıyor



    evet dün okududuğum sayaç verileri

    01 ekim 2011 tarihinde gelen zamlı fiyattır.bizimki üç tarifeli sayaç

    tek zaman tarifesi kw/saat= 23,73


    06:00-17:00 = 22,43

    17:00-22:00 = 34,50

    22.00-06:00 = 13,72
    ----------------------------------------------------------------------------------
    ----------------------------------------------------------------------------------
    27-10-2011 perşembe elektirik sayaç notları
    27-10-2011 17.10.2011 son ödeme tarihli fatura =55 tl
    --------------------------------------------------------------
    t 1 = 07753.365 ----7635(dün) = 118 kw *

    t 2 = 05541.852 ----5479(dün) = 62 kw *

    t 3 = 05469.729 ----5370(dün) = 99 kw *

    fotoğrafın linkini özelden yolluyorum abi
  • sayın ygt07 hocam size özelden atamadım buradan paylaşıyorum faturayı

    http://img145.imagevenue.com/img.php?image=802192979_fatura_122_350lo.jpg
  • abi nasıl tüketim iyimi toshıba günlük kesintisiz 15 saat çalışıyor hatta bazı durumlarda 18 saat bile alıştığı oluyor ama toplasan aldığımızdan beri sadece 7-8 gün günde 18 saat çalışmıştır geri kalanında 15 saat kesin. birde saat gece 22- bazende 23 yada 00 dan gündüz 9-10 a kadarda dd çalışıyor birde evin elektiriği işte.ikiside hep 26 derecede çalışıyor.bazen dd 27 bile yapıyoruz.ben hesapladım aynı şekilde gidersek ortalama tüketim 380 kw filan oluyor günlük 12 küsür bir tüketim var.
    yani vergiler hariç 95 tl filan gelecek yanılmıyorsam bir ayda.tabi elektiriiğin en pahalı olduğu zaman diliminde (17-22 arası) bulaşıktır çamaşırdır çalışmıyor hatta hanım ütüyü bile ya gündüz yapıyor ya da 22 den sonra.o kadardan bişey olmaz diyorum ama dinlemiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gerbera

    abi nasıl tüketim iyimi toshıba günlük kesintisiz 15 saat çalışıyor hatta bazı durumlarda 18 saat bile alıştığı oluyor ama toplasan aldığımızdan beri sadece 7-8 gün günde 18 saat çalışmıştır geri kalanında 15 saat kesin. birde saat gece 22- bazende 23 yada 00 dan gündüz 9-10 a kadarda dd çalışıyor birde evin elektiriği işte.ikiside hep 26 derecede çalışıyor.bazen dd 27 bile yapıyoruz.ben hesapladım aynı şekilde gidersek ortalama tüketim 380 kw filan oluyor günlük 12 küsür bir tüketim var.
    yani vergiler hariç 95 tl filan gelecek yanılmıyorsam bir ayda.tabi elektiriiğin en pahalı olduğu zaman diliminde (17-22 arası) bulaşıktır çamaşırdır çalışmıyor hatta hanım ütüyü bile ya gündüz yapıyor ya da 22 den sonra.o kadardan bişey olmaz diyorum ama dinlemiyor



    bundan iyisi can sağlığı, odandaki ısı kayıplarını da en aza indir hatta en önemlisi oda kapısının altında çok boşluk varsa, koçtaşta kapı altına yapıştırılan özel süngerler var.Al onu yapıştır ki çok soğuklarda buradan ELİNİ KOYUP BAKARSAN inanılmaz ısı kayıpları var.Camların zaten PVC idi sanırım ama oda kapısının altına mutlaka bunu yap. Havalar iyice soğuduğunda faturan biraz daha artabilir KAPASİTE ARTIRIMINA GİDER CİHAZ ısıtmak için bir mikta çok soğuklarda ama o kadar çok olmaz.EN ÖNEMLİSİ ODANDAKİ ISI KAYIPLARINI MUTLAKA EN AZA İNDİR, DEDİĞİM GİBİ KAPI ALTI KORUMA SÜNGERİ İNANILMAZ GEREKLİ BİR ŞEY.sONUÇ OLARAK FATURAN DA KULLANIMIN(26DA ÇALIŞTIRMA BENCE ÇOK YÜKSEK, 25TE ÇALIŞTIR ÇOK SOĞUK DEĞİLSE VE HEP OTOMATİK FAN AYARINDA OLSUN) DA cihazında, SENİN KULLANIMIN VE MERAKIN DA hepsi yolunda ve harika.Rahat ol...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ygt07

    quote:

    Orijinalden alıntı: gerbera

    abi nasıl tüketim iyimi toshıba günlük kesintisiz 15 saat çalışıyor hatta bazı durumlarda 18 saat bile alıştığı oluyor ama toplasan aldığımızdan beri sadece 7-8 gün günde 18 saat çalışmıştır geri kalanında 15 saat kesin. birde saat gece 22- bazende 23 yada 00 dan gündüz 9-10 a kadarda dd çalışıyor birde evin elektiriği işte.ikiside hep 26 derecede çalışıyor.bazen dd 27 bile yapıyoruz.ben hesapladım aynı şekilde gidersek ortalama tüketim 380 kw filan oluyor günlük 12 küsür bir tüketim var.
    yani vergiler hariç 95 tl filan gelecek yanılmıyorsam bir ayda.tabi elektiriiğin en pahalı olduğu zaman diliminde (17-22 arası) bulaşıktır çamaşırdır çalışmıyor hatta hanım ütüyü bile ya gündüz yapıyor ya da 22 den sonra.o kadardan bişey olmaz diyorum ama dinlemiyor



    bundan iyisi can sağlığı, odandaki ısı kayıplarını da en aza indir hatta en önemlisi oda kapısının altında çok boşluk varsa, koçtaşta kapı altına yapıştırılan özel süngerler var.Al onu yapıştır ki çok soğuklarda buradan ELİNİ KOYUP BAKARSAN inanılmaz ısı kayıpları var.Camların zaten PVC idi sanırım ama oda kapısının altına mutlaka bunu yap. Havalar iyice soğuduğunda faturan biraz daha artabilir KAPASİTE ARTIRIMINA GİDER CİHAZ ısıtmak için bir mikta çok soğuklarda ama o kadar çok olmaz.EN ÖNEMLİSİ ODANDAKİ ISI KAYIPLARINI MUTLAKA EN AZA İNDİR, DEDİĞİM GİBİ KAPI ALTI KORUMA SÜNGERİ İNANILMAZ GEREKLİ BİR ŞEY.sONUÇ OLARAK FATURAN DA KULLANIMIN(26DA ÇALIŞTIRMA BENCE ÇOK YÜKSEK, 25TE ÇALIŞTIR ÇOK SOĞUK DEĞİLSE VE HEP OTOMATİK FAN AYARINDA OLSUN) DA cihazında, SENİN KULLANIMIN VE MERAKIN DA hepsi yolunda ve harika.Rahat ol...

    dışarısı epey doğuk 25 de de ısınıyoruz ama ben 26 da daha iyi ısındığımı hissediyorum sıcağıda çok severim ayrıca ve dediğin gibi otomatik fanda çalışıyor.sadece sabah kumandadan açılıyor bir daha geceye kadar kumandaya el sürmüyoruz.ayrca kapı altına dediğiniz gibi bir çözüm bulurum.ben evin elektiriğide dahil aylık 180 e kadar razıyım.yinede ekonomik ısınmada fayda var ama ısınalımda gerisi önemli değil..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gerbera

    quote:

    Orijinalden alıntı: ygt07

    quote:

    Orijinalden alıntı: gerbera

    abi nasıl tüketim iyimi toshıba günlük kesintisiz 15 saat çalışıyor hatta bazı durumlarda 18 saat bile alıştığı oluyor ama toplasan aldığımızdan beri sadece 7-8 gün günde 18 saat çalışmıştır geri kalanında 15 saat kesin. birde saat gece 22- bazende 23 yada 00 dan gündüz 9-10 a kadarda dd çalışıyor birde evin elektiriği işte.ikiside hep 26 derecede çalışıyor.bazen dd 27 bile yapıyoruz.ben hesapladım aynı şekilde gidersek ortalama tüketim 380 kw filan oluyor günlük 12 küsür bir tüketim var.
    yani vergiler hariç 95 tl filan gelecek yanılmıyorsam bir ayda.tabi elektiriiğin en pahalı olduğu zaman diliminde (17-22 arası) bulaşıktır çamaşırdır çalışmıyor hatta hanım ütüyü bile ya gündüz yapıyor ya da 22 den sonra.o kadardan bişey olmaz diyorum ama dinlemiyor



    bundan iyisi can sağlığı, odandaki ısı kayıplarını da en aza indir hatta en önemlisi oda kapısının altında çok boşluk varsa, koçtaşta kapı altına yapıştırılan özel süngerler var.Al onu yapıştır ki çok soğuklarda buradan ELİNİ KOYUP BAKARSAN inanılmaz ısı kayıpları var.Camların zaten PVC idi sanırım ama oda kapısının altına mutlaka bunu yap. Havalar iyice soğuduğunda faturan biraz daha artabilir KAPASİTE ARTIRIMINA GİDER CİHAZ ısıtmak için bir mikta çok soğuklarda ama o kadar çok olmaz.EN ÖNEMLİSİ ODANDAKİ ISI KAYIPLARINI MUTLAKA EN AZA İNDİR, DEDİĞİM GİBİ KAPI ALTI KORUMA SÜNGERİ İNANILMAZ GEREKLİ BİR ŞEY.sONUÇ OLARAK FATURAN DA KULLANIMIN(26DA ÇALIŞTIRMA BENCE ÇOK YÜKSEK, 25TE ÇALIŞTIR ÇOK SOĞUK DEĞİLSE VE HEP OTOMATİK FAN AYARINDA OLSUN) DA cihazında, SENİN KULLANIMIN VE MERAKIN DA hepsi yolunda ve harika.Rahat ol...

    dışarısı epey doğuk 25 de de ısınıyoruz ama ben 26 da daha iyi ısındığımı hissediyorum sıcağıda çok severim ayrıca ve dediğin gibi otomatik fanda çalışıyor.sadece sabah kumandadan açılıyor bir daha geceye kadar kumandaya el sürmüyoruz.ayrca kapı altına dediğiniz gibi bir çözüm bulurum.ben evin elektiriğide dahil aylık 180 e kadar razıyım.yinede ekonomik ısınmada fayda var ama ısınalımda gerisi önemli değil..

    o zaman hiçbir problem yok.Bundan iyisi can sağlığı ve madem 26 da ısınıyorsunuz ki çünkü 1 derece bile çok önemli 24ün üstündeki değerlerde o yüzden söyledim ben çok fark ediyor.Madem ki sıcak seviyorsunuz ISI KAYIPLARINI AZALTMA ile o aradaki 1 derecelik fazla SET değerinde kullanmanın yarattığı tüketim farkını kısmen de olsa tolere edebilirsiniz.muhakka oda kapısının altını zemine sıfır biçimle özel tasarlanmış bantlı süngerlerle örtün.Benim de Fujitsu nocria cihazım(aslında General AWHZ ikisi de aynı olduğu için diyorum nocria ile) 24te çalışıyor çok soğuklarda 25 ya da en azor koşulda 26 yapıyorum.Isı yalıtımı zayıf ama her yer sünger vb şeylerle örtülü.ÇOK ÖNEMLİ.sevgiler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ygt07

    quote:

    Orijinalden alıntı: gerbera

    quote:

    Orijinalden alıntı: ygt07

    quote:

    Orijinalden alıntı: gerbera

    abi nasıl tüketim iyimi toshıba günlük kesintisiz 15 saat çalışıyor hatta bazı durumlarda 18 saat bile alıştığı oluyor ama toplasan aldığımızdan beri sadece 7-8 gün günde 18 saat çalışmıştır geri kalanında 15 saat kesin. birde saat gece 22- bazende 23 yada 00 dan gündüz 9-10 a kadarda dd çalışıyor birde evin elektiriği işte.ikiside hep 26 derecede çalışıyor.bazen dd 27 bile yapıyoruz.ben hesapladım aynı şekilde gidersek ortalama tüketim 380 kw filan oluyor günlük 12 küsür bir tüketim var.
    yani vergiler hariç 95 tl filan gelecek yanılmıyorsam bir ayda.tabi elektiriiğin en pahalı olduğu zaman diliminde (17-22 arası) bulaşıktır çamaşırdır çalışmıyor hatta hanım ütüyü bile ya gündüz yapıyor ya da 22 den sonra.o kadardan bişey olmaz diyorum ama dinlemiyor



    bundan iyisi can sağlığı, odandaki ısı kayıplarını da en aza indir hatta en önemlisi oda kapısının altında çok boşluk varsa, koçtaşta kapı altına yapıştırılan özel süngerler var.Al onu yapıştır ki çok soğuklarda buradan ELİNİ KOYUP BAKARSAN inanılmaz ısı kayıpları var.Camların zaten PVC idi sanırım ama oda kapısının altına mutlaka bunu yap. Havalar iyice soğuduğunda faturan biraz daha artabilir KAPASİTE ARTIRIMINA GİDER CİHAZ ısıtmak için bir mikta çok soğuklarda ama o kadar çok olmaz.EN ÖNEMLİSİ ODANDAKİ ISI KAYIPLARINI MUTLAKA EN AZA İNDİR, DEDİĞİM GİBİ KAPI ALTI KORUMA SÜNGERİ İNANILMAZ GEREKLİ BİR ŞEY.sONUÇ OLARAK FATURAN DA KULLANIMIN(26DA ÇALIŞTIRMA BENCE ÇOK YÜKSEK, 25TE ÇALIŞTIR ÇOK SOĞUK DEĞİLSE VE HEP OTOMATİK FAN AYARINDA OLSUN) DA cihazında, SENİN KULLANIMIN VE MERAKIN DA hepsi yolunda ve harika.Rahat ol...

    dışarısı epey doğuk 25 de de ısınıyoruz ama ben 26 da daha iyi ısındığımı hissediyorum sıcağıda çok severim ayrıca ve dediğin gibi otomatik fanda çalışıyor.sadece sabah kumandadan açılıyor bir daha geceye kadar kumandaya el sürmüyoruz.ayrca kapı altına dediğiniz gibi bir çözüm bulurum.ben evin elektiriğide dahil aylık 180 e kadar razıyım.yinede ekonomik ısınmada fayda var ama ısınalımda gerisi önemli değil..

    o zaman hiçbir problem yok.Bundan iyisi can sağlığı ve madem 26 da ısınıyorsunuz ki çünkü 1 derece bile çok önemli 24ün üstündeki değerlerde o yüzden söyledim ben çok fark ediyor.Madem ki sıcak seviyorsunuz ISI KAYIPLARINI AZALTMA ile o aradaki 1 derecelik fazla SET değerinde kullanmanın yarattığı tüketim farkını kısmen de olsa tolere edebilirsiniz.muhakka oda kapısının altını zemine sıfır biçimle özel tasarlanmış bantlı süngerlerle örtün.Benim de Fujitsu nocria cihazım(aslında General AWHZ ikisi de aynı olduğu için diyorum nocria ile) 24te çalışıyor çok soğuklarda 25 ya da en azor koşulda 26 yapıyorum.Isı yalıtımı zayıf ama her yer sünger vb şeylerle örtülü.ÇOK ÖNEMLİ.sevgiler.

    abi onu dediğin iyi oldu..

    ben kapı nasıl olsa yine evin içinde balkon kapısı olsa örterdik ama evin içinde diye bişey olmaz diye düşünüyordum gerçekten.ama dediğinizi harfiyen uygulayacağım işte belki küçük bir ayrıntı gibi duruyor ama şöyle düşündüğüm zaman hakikatten uzun vadede önemli bişey.işte bu forumu bunun için seviyorum.yazdığını okuyan başka biriside hemen aynısını kendi evinde uygulayacak işte faydalı olmak diye ben buna derim.herşey için teşekkür ederim abi sağolasın.
  • tabi ki o parayı vermem hatta ben 90064 arçelik yada airfel alacaktım ama oldu birşey bunu aldık,d sınıfı bir klima ile a sınıfı klimanın minimum elektrik tüketimleri arasındaki fark 9000btu için konuşuyorum 50 watt gibi bir değer btu arttıkça bu farkda oldukça açılıyor tabi ki ama 9000 btu alacaklar için bu önemli değil tabi ki,ses konusuna gelince min devirde zaten ses seviyesi düşük oluyor çnemli olan en yüksek fan hızındaki ses,benim klimanın en yüksek hızda sesli normal olarak ki bundan şikayetim yok,soğutması çok iyi ısıtmada aynı şekilde daha iyi olabilirdi ama oda bu paraya olmazdı,fatura dersen oda çok iyiydi ancak marka ve servis rezalet o yüzden bu marka alınmaz,işin özeti alacaksan iyi bir marka alacaksın haliyle A sınıfı olacak bu klima ancak eer ve cop değeri çok yüksek diye klima alamak saçmalık bence o parayı zaten kaç senede çıkartacaksın buda var yani,a sınıfı 3.21/3.60 değerlerini ucundan yakalamış minimum btu'su çok düşük iyi bir marka yani işi klima olan bir marka klima alıp keyfine bakmalı,samsung,siemens falan gibi şeylerden uzak durmalı
    türk meselesine gelince hakllısın bizim kanımızda üç kağıtçılık var,kimi nasıl düzsem diye bakıyor herkes,benciliz bu yüzdende bizden hiçbir şey olmuyor toplum bilinci kalmamış ne olursa bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın mantığı var eee haliyle böyle kişiler yönetime gelince tümden rezalet oluyor,kanun yok nizam yok uygulayan yok ne bekliyorsun ki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gerbera

    quote:

    Orijinalden alıntı: ygt07

    quote:

    Orijinalden alıntı: gerbera

    quote:

    Orijinalden alıntı: ygt07

    quote:

    Orijinalden alıntı: gerbera

    abi nasıl tüketim iyimi toshıba günlük kesintisiz 15 saat çalışıyor hatta bazı durumlarda 18 saat bile alıştığı oluyor ama toplasan aldığımızdan beri sadece 7-8 gün günde 18 saat çalışmıştır geri kalanında 15 saat kesin. birde saat gece 22- bazende 23 yada 00 dan gündüz 9-10 a kadarda dd çalışıyor birde evin elektiriği işte.ikiside hep 26 derecede çalışıyor.bazen dd 27 bile yapıyoruz.ben hesapladım aynı şekilde gidersek ortalama tüketim 380 kw filan oluyor günlük 12 küsür bir tüketim var.
    yani vergiler hariç 95 tl filan gelecek yanılmıyorsam bir ayda.tabi elektiriiğin en pahalı olduğu zaman diliminde (17-22 arası) bulaşıktır çamaşırdır çalışmıyor hatta hanım ütüyü bile ya gündüz yapıyor ya da 22 den sonra.o kadardan bişey olmaz diyorum ama dinlemiyor



    bundan iyisi can sağlığı, odandaki ısı kayıplarını da en aza indir hatta en önemlisi oda kapısının altında çok boşluk varsa, koçtaşta kapı altına yapıştırılan özel süngerler var.Al onu yapıştır ki çok soğuklarda buradan ELİNİ KOYUP BAKARSAN inanılmaz ısı kayıpları var.Camların zaten PVC idi sanırım ama oda kapısının altına mutlaka bunu yap. Havalar iyice soğuduğunda faturan biraz daha artabilir KAPASİTE ARTIRIMINA GİDER CİHAZ ısıtmak için bir mikta çok soğuklarda ama o kadar çok olmaz.EN ÖNEMLİSİ ODANDAKİ ISI KAYIPLARINI MUTLAKA EN AZA İNDİR, DEDİĞİM GİBİ KAPI ALTI KORUMA SÜNGERİ İNANILMAZ GEREKLİ BİR ŞEY.sONUÇ OLARAK FATURAN DA KULLANIMIN(26DA ÇALIŞTIRMA BENCE ÇOK YÜKSEK, 25TE ÇALIŞTIR ÇOK SOĞUK DEĞİLSE VE HEP OTOMATİK FAN AYARINDA OLSUN) DA cihazında, SENİN KULLANIMIN VE MERAKIN DA hepsi yolunda ve harika.Rahat ol...

    dışarısı epey doğuk 25 de de ısınıyoruz ama ben 26 da daha iyi ısındığımı hissediyorum sıcağıda çok severim ayrıca ve dediğin gibi otomatik fanda çalışıyor.sadece sabah kumandadan açılıyor bir daha geceye kadar kumandaya el sürmüyoruz.ayrca kapı altına dediğiniz gibi bir çözüm bulurum.ben evin elektiriğide dahil aylık 180 e kadar razıyım.yinede ekonomik ısınmada fayda var ama ısınalımda gerisi önemli değil..

    o zaman hiçbir problem yok.Bundan iyisi can sağlığı ve madem 26 da ısınıyorsunuz ki çünkü 1 derece bile çok önemli 24ün üstündeki değerlerde o yüzden söyledim ben çok fark ediyor.Madem ki sıcak seviyorsunuz ISI KAYIPLARINI AZALTMA ile o aradaki 1 derecelik fazla SET değerinde kullanmanın yarattığı tüketim farkını kısmen de olsa tolere edebilirsiniz.muhakka oda kapısının altını zemine sıfır biçimle özel tasarlanmış bantlı süngerlerle örtün.Benim de Fujitsu nocria cihazım(aslında General AWHZ ikisi de aynı olduğu için diyorum nocria ile) 24te çalışıyor çok soğuklarda 25 ya da en azor koşulda 26 yapıyorum.Isı yalıtımı zayıf ama her yer sünger vb şeylerle örtülü.ÇOK ÖNEMLİ.sevgiler.

    abi onu dediğin iyi oldu..

    ben kapı nasıl olsa yine evin içinde balkon kapısı olsa örterdik ama evin içinde diye bişey olmaz diye düşünüyordum gerçekten.ama dediğinizi harfiyen uygulayacağım işte belki küçük bir ayrıntı gibi duruyor ama şöyle düşündüğüm zaman hakikatten uzun vadede önemli bişey.işte bu forumu bunun için seviyorum.yazdığını okuyan başka biriside hemen aynısını kendi evinde uygulayacak işte faydalı olmak diye ben buna derim.herşey için teşekkür ederim abi sağolasın.


    Rica ederim.Forumu kirleten yanıltan birçok kişi olsa da biz birçoğumuz birbirimizi tanıyoruz zaten bu başlıkta senelerdir.Aynen dediğim gibi çok önemli, zaten hazı şekilde var dediğim yerde ölçüsü bile tam al bantını çek yapıştır.ummadığın kadar çok ısı kaybı var oradan elini koyduğunda, kendine iyi bak,Klimana da
  • eğer ısı kaybı söz konusuysa evde baca delikleri varsa öncelikle bunları kapatın çünkü bütün sıcak havayı çekip alıyor bu delikler sonra ki durumda kapı altı tabi ki
  • Faydalı bir konu Mitsubishi klimalar eurovent sertifikasını destekliyormuş.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.