Şimdi Ara

Ön Düzen // Bağımsız Süspansiyon Tipleri // Yalpa Ekseni // Denge Çubukları // Teknik Bilgiler (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
298
Cevap
51
Favori
67.780
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • @LionTech16
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RaptorFX

    @LionTech16

    Estağfirullah hocam .
  • Hocam eline sağlık. Bu konuyu ben açmayı düşünüyordum ama hem zamanım olmadığı için hem de kendimi bu konuda henüz yeterli hissetmediğim için bir türlü elim varmamıştı. demek ki kısmet sanaymış...

    Konuyu zenginleştirmek için double-wshbone derivasyonu olan coil spring ve multi link süspansiyon sistemlerinden de söz edilebilir. Ayrıca hem ön hem de arkada kullanılan trailing-arm süspansiyon sistemleri de burada söz edilmeyi hak ediyor. Keza arka süspansiyon sistemlerine daha çok yer vermek gerekir. hala arka süspansiyonlarda yaygın olarak kullanılan yaprak yaylar, beam-axle, trailing-arm, twist axle, solid axle süspansiyon sistemlerinden de bilgi için şöylece bir söz edilebilir diye düşünüyorum. Vaktim olursa ben yaparım ama bir başkası da yaparsa fena olmaz çünkü her zaman vaktim olmuyor.

    Bir de şok emicilerin aıkıştırma ve ribaunt damping ayarları ile yay gerginliğinin süspansiyon sistemine etkilerinden söz edilebilir diye düşünüyorum.


    Not: motosikletlerde o açı kaster açısı diye değil "rake" açısı olarak geçer. Motosikletlerde kaster terimi pek kullanılmaz. Motosikletin ön süspansiyon geometrisinde en önemli unsurlar "rake" açısı ve "trail" uzunluğudur. Rake açısını artırsanız bile, jant çapı ile traili sabit tutmak veya azaltmak mümkündür:

    http://www.seegercycle.com/rake-and-trail.aspx
    http://www.tonyfoale.com/Articles/RakeEx/RakeEx.htm

    Saygılar.


    http://www.seegercycle.com/rake-and-trail.aspx




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Hocam eline sağlık. Bu konuyu ben açmayı düşünüyordum ama hem zamanım olmadığı için hem de kendimi bu konuda henüz yeterli hissetmediğim için bir türlü elim varmamıştı. demek ki kısmet sanaymış...

    Konuyu zenginleştirmek için double-wshbone derivasyonu olan coil spring ve multi link süspansiyon sistemlerinden de söz edilebilir. Ayrıca hem ön hem de arkada kullanılan trailing-arm süspansiyon sistemleri de burada söz edilmeyi hak ediyor. Keza arka süspansiyon sistemlerine daha çok yer vermek gerekir. hala arka süspansiyonlarda yaygın olarak kullanılan yaprak yaylar, beam-axle, trailing-arm, twist axle, solid axle süspansiyon sistemlerinden de bilgi için şöylece bir söz edilebilir diye düşünüyorum. Vaktim olursa ben yaparım ama bir başkası da yaparsa fena olmaz çünkü her zaman vaktim olmuyor.

    Bir de şok emicilerin aıkıştırma ve ribaunt damping ayarları ile yay gerginliğinin süspansiyon sistemine etkilerinden söz edilebilir diye düşünüyorum.


    Not: motosikletlerde o açı kaster açısı diye değil "rake" açısı olarak geçer. Motosikletlerde kaster terimi pek kullanılmaz. Motosikletin ön süspansiyon geometrisinde en önemli unsurlar "rake" açısı ve "trail" uzunluğudur. Rake açısını artırsanız bile, jant çapı ile traili sabit tutmak veya azaltmak mümkündür:

    http://www.seegercycle.com/rake-and-trail.aspx
    http://www.tonyfoale.com/Articles/RakeEx/RakeEx.htm

    Saygılar.


    http://www.seegercycle.com/rake-and-trail.aspx

    Konuya katkınız için teşekkür ederim öncelikle. Daha önce birkaç konuda ön düzendeki bu açılardan bahsettim. Anlatma ihtiyacı duyduğum için yeni bir konu açıp paylaşmak istedim. Konuları yavaş yavaş ekliyorum zaman buldukça. Normalde foruma girmeye dahi fırsat bulamazken, şu anda askerlik dolayısı ile çalışmadığım için, boş oturmaktan daha iyi şeylere değerlendirebileceğim zaman bulabildim.


    Konuda kaster açısını anlatırken, daha kolay anlaşılabilmesi için motorsiklet tekerleği örneği verdim. Zihinde canlanması açısından en iyi örnektir. Dediğiniz doğrudur, bu açı ''rake angle'' dır. Buna ek olarak aklıma gelmişken, ''Rake'' açısı araçlarda da bulunur fakat daha farklı bir anlam taşır. Yer yüzeyi ile aracın taban yüzeyi arasındaki açı farkıdır. Araca yandan bakıldığında arkası daha yukarıda ise ''positive rake angle'' , eğer önü daha yukarıda ise ''negative rake angle'' diye ifade edilir.

    Süspansiyon sistemleri konusunda şimdilik sadece bağımsız tipler üzerinde durdum. Katı aksları da yakın bir zamanda ekleyeceğim. Buna ek olarak eğer bulabilirsem, güncel örneklerle konuyu zenginleştirmek istiyorum. Her tip için pratikte uygulanmış bir örnek. Eğer bu konuda tatmin edici kaynaklar bulabilirsem eklemeye çalışacağım.

    Olabildiğince sade bir dil kullanmaya çalıştım, kolay anlaşılması için görsel örnekler ve kıyaslamalar yaptım. Bu konuda hatalarım olmuş ve olacaksa affola.

    Teşekkürler.




  • değerli bir konu dğerli paylaşımlar yapılmış emeklerinize sağlık .
    Devamını bekliyoruz

    Umarım bozmadan eklemeler de yapılır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TURKER75

    değerli bir konu dğerli paylaşımlar yapılmış emeklerinize sağlık .
    Devamını bekliyoruz

    Umarım bozmadan eklemeler de yapılır.

    Teşekkürler.
  • Emeğinize sağlık, teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanugur

    Emeğinize sağlık, teşekkürler.

    Teşekkürler.
  • Güzel ve sağlam bir konu olmuş.

    Hatmetmek lazım.


    Eline sağlık arkadaşım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Güzel ve sağlam bir konu olmuş.

    Hatmetmek lazım.


    Eline sağlık arkadaşım.



    Teşekkür ederim Haluk Abi (yaşça benden büyük olduğunuzu düşünüyorum )
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Teşekkür ederim Haluk Abi (yaşça benden büyük olduğunuzu düşünüyorum )

    Muhtemelen öyledir.


    23 > 16


    Selamlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Teşekkür ederim Haluk Abi (yaşça benden büyük olduğunuzu düşünüyorum )

    Muhtemelen öyledir.


    23 > 16


    Selamlar.

    16 = BURSA




  • 23 = lise numaram :)

    Selamlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    23 = lise numaram :)

    Selamlar.



    Farketmez abi

    23 > 16 yine de
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    23 = lise numaram :)

    Selamlar.



    Farketmez abi

    23 > 16 yine de

    Döndük yani başa :)
  • DENGE ÇUBUKLARI

    konusu eklenmiştir. İlk mesaj düzenlenip güncellenmiştir.
  • Bilgi için teşekkürer.
  • Bu konu baştan sona okunur...

    Beklenir, editlenirse tekrar tekrar okunur...

    Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hkas

    Bilgi için teşekkürer.


    quote:

    Orijinalden alıntı: katzedie

    Bu konu baştan sona okunur...

    Beklenir, editlenirse tekrar tekrar okunur...

    Teşekkürler.


    Teşekkürler. Vakit buldukça yeni konularla güncelliyorum.
  • bayağı güzel eline sağlık aslında birçoğunu biliyorum fakat isimlerini bilmiyorum :) mantıken kafamda tasarlıyorum şu şöyle olursa teker şu hali alır fakat terimleri bilmiyom o yüzden kendimi ifade edemiyom biraz daha çalışmam lazım :D geçen mercedesi olan bir abiyle tartışıyodum mercedeslerin tekerlerini dönünce yan yatmasıyla ilgili ama ikna edemedim o direksiyon kutusuna bağlıyordu olayı :D :)
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.