Şimdi Ara

Ford Focus C-Max (412. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9.710
Cevap
28
Favori
854.969
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 410411412413414
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bizim 7000kmdeki 2009 c-max trabzonda yolun ortasında debriyajı halıya yapıştırdı. neyse çektik kenara baktık hidrolikler akmış servis geldi götürdü. debriyaj hidroliğindeki bir sorundan dolayı baskı balata parçalanmış. garantiden değişti ama şimdi vitesler kemikli geçiyor eskisi gibi değil. acaba bu normalmi. ayrıca bazen kavrama problemi oluyor stop ediyor. yarım debriyaj istiyor. acaba başka şeyleredemi zarar verdi hidrolik.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M.POLAT -- 13 Temmuz 2009; 1:08:53 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: M.POLAT

    bizim 7000kmdeki 2009 c-max trabzonda yolun ortasında debriyajı halıya yapıştırdı. neyse çektik kenara baktık hidrolikler akmış servis geldi götürdü. debriyaj hidroliğindeki bir sorundan dolayı baskı balata parçalanmış. garantiden değişti ama şimdi vitesler kemikli geçiyor eskisi gibi değil. acaba bu normalmi. ayrıca bazen kavrama problemi oluyor stop ediyor. yarım debriyaj istiyor. acaba başka şeyleredemi zarar verdi hidrolik.

    Herşey olabilir baskı balata sağlıklı olmamışdır ya da daha tam oturmamışdır siz sevisin yolunu bir daha tutun derdinizi anlatın...
  • ARKADAŞLAR SELAMLAR.
    UZUN ZAMANDIR SİTEYE GİREMİYORUM. ARACIMA ANGEL EYE MERCEKLİ FAR SETİ VEDE XENON FAR ALMAK İSTİYORUM. BU KONUDA NERDEN ALABİLECEĞİM HAKKINDA BİLGİSİ OLAN ARKADAŞLARA DANIŞMAK İSTEDİM. BİLGİ VERİRSENİZ ÇOK SEVİNİRİM. 2005 C-MAX TREND DİZEL
  • Orjinalden alıntı: is.mail

    bizim 7000kmdeki 2009 c-max trabzonda yolun ortasında debriyajı halıya yapıştırdı. neyse çektik kenara baktık hidrolikler akmış servis geldi götürdü. debriyaj hidroliğindeki bir sorundan dolayı baskı balata parçalanmış. garantiden değişti ama şimdi vitesler kemikli geçiyor eskisi gibi değil. acaba bu normalmi. ayrıca bazen kavrama problemi oluyor stop ediyor. yarım debriyaj istiyor. acaba başka şeyleredemi zarar verdi hidrolik.


    Selam M.POLAT
    Debriyaj sıyırdığında şanzıman hangi videste ise muhtamalan balataların parçalanmasında şanzıman dişli veye senkromençlere zarar vermiş olabilir.Vides geçişlerinde ses geliyormu.Eğere geliyorsa Garantılı iken mutlaka şanzımanada baktır derim.İlerde sıkıntı yaratırsa şanzıman işçilk ve yedek parcaları pahalı.
    Sonucu forumda yazarsan sevinirim.

    İyi çalışmlar
  • Selam M.POLAT
    Debriyaj sıyırdığında şanzıman hangi videste ise muhtemelen balataların parçalanmasında şanzıman dişli veye senkromençlere zarar vermiş olabilir.Vides geçişlerinde ses geliyormu.Eğere geliyorsa Garantılı iken mutlaka şanzımanada baktır derim.İlerde sıkıntı yaratırsa şanzıman işçilk ve yedek parcaları pahalı.
    Sonucu forumda yazarsan sevinirim.

    İyi çalışmlar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Duratorq

    Arkadaşlar yeni c-max'in iyi kötü,beğendiğiniz rahatsız olduğunuz bütün yönlerini ayrıntılı olarak yazmanızı bekliyorum.

    Akşam takip edeceğim topiğinizi




    merhaba.
    2009 c-max tıtanıum sahibiyim.arabanın kötü yönleri: arka camın önünde, bagajın üstündeki eşya tutucu plastik raf çok ince yapılmış üzerine birşey koyunca hemen eğiliyor.ikinci kötü yanı bagaj yan taraflardan yani arka tekerlerin iç kısmından itibaren plastik ile kaplanmış buda bagajı biraz daraltmış. gözlük koyma kılıfı sürücü kapısının üst kısmında tavanda bu da kullanım zorluğu oluşturuyor.tavan lambasının orada bir yerde yada ön konsol üzerinde olsa daha iyi olurdu. çakmaklık orta konsolun önünde bu da kullanım zorluğu oluşturuyor.arka koltuklar yattığı zaman bagaj ile aynı hizada değil bu da koltuklar yatılı iken bir miktar daralmaya sebebiyet veriyor. arabanın iyi yönleri: motor mükemmel.tork fazla bile.17 inç jant çok şık.yakıt çok düşük.
    gösterge paneli güzel. ses yalıtımı yeterli.koltuklar rahat.yetkili servis ve parça bol.saygılar
  • Bagaj bölgüsünün eşya koymak için dayanıksız olduğu doğru ama orası zaten eşya taşımak üzere dizayn edilmemiştir.
    Güvenlik nedeni ile o bölgede eşya /cisim taşınmamalı.
    Kaza sırasında yerlerinden fırlayıp ölümcül kafa travmasına neden olabilmekte.
    Gerekçesi bu.
    Bagaj yan duvar plastiğinin sert tercih edilmesi bence de kötü. Kolayca çizilebilmekte.
    Tork yüksek ama bu aracın en güzel yankarından bir bence , hatta daha fazla bile olabilir:)
    Arka koltuk yatınca begaj zemini ile aynı düzleme gelmiyor evet kötü!
    Ama ömrünün sonuna yaklasan c max , o yıllarda mazur görülen bir özellikti
  • herkes tatilde herhalde . aşağıdaki mesajı okuyan ve bilgisi olan varsa bilgi versin ltf.
    ARKADAŞLAR SELAMLAR.
    UZUN ZAMANDIR SİTEYE GİREMİYORUM. ARACIMA ANGEL EYE MERCEKLİ FAR SETİ VEDE XENON FAR ALMAK İSTİYORUM. BU KONUDA NERDEN ALABİLECEĞİM HAKKINDA BİLGİSİ OLAN ARKADAŞLARA DANIŞMAK İSTEDİM. BİLGİ VERİRSENİZ ÇOK SEVİNİRİM. 2005 C-MAX TREND DİZEL
  • selamlar eski dostlar

    Cmaxi sattıktan sonra burayı unutmadım...yerine de daha bişey alamadım..

    makyajlı kasa, yeni nesil göstergeli, mümkünse Xpaketli, mümkünse espli ve makul fiyatlı cmax gören duyan olursa bana bildirsin...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tissot

    C max in yumuşak karnı debriyaj baskı ve balata sistemi.Küçük çapı nedeni ile kalkışlarda yetersiz .
    1 KAÇ YOKUŞTA KALKIŞ YAPIN HEME KÖTÜ KOKULU BALATA KOKUSU GELİR.
    BEN EPB OLMADAN ASLA YOKUŞTA PARK MANEVRASI YAPMIYORUM BE NEDENLE.


    Sayın TISSOT;
    Yokuşta EPB ile kalkış yaparken, EPB kolayca bırakmıyor genellikle, yarım debriyaj pozisyonunda düğmeye basıyorum, bırakmıyor. Hatta bunun yüzünden arkadakiler zaman zaman sabırsızlık gösteriyorlar. EPB'nin 'normal frenler gibi' kolayca-benim istediğim anda bırakması için benim kaçırdığım bir özelliği mi var?
  • Epb : yaklaşık 1 snde reaksiyon vermekte.
    Hızlandırmak yapısı gereği imkansız.
    Yokuş kalkışında mutlaka kullanın derim.
    Benim baskı balata 110.000 km de ve sorun yok .
  • Beyler otomobil genel e de başlık açtım...

    Ford websitesinde Cmax 1.6i trend var. Bayiyi aradım sordum 3-4 aydır var ama pek satılmıyor dediler. 115lik focus benzinli motoru varmış ve de manüel vites. 5.3/6.7/8.9 tüketim var ...Vmax: 186 0-100:11.9 yeterli...

    donanım çok da kötü değil:
    - 16 alaşım jant (VW ve golfün kulağı çınlasın...Cmax titaniumda 17 alaşım vardı biliyorsunuz)
    - 4 cam elektrikli
    - Yb
    - manüel klima
    - cruise control
    - radyo Cd çalar (sanırım sony değil de visteon)
    - abs+ebd
    - 4HY
    - UKMK

    sisi farı, deri direksiyon vs eksik. ESP opsiyon ama espli araba sanırım hiç olmaz...

    bu hacimde bu fonksiyonellikte bir araç için fiyat fena değil gibi geldi bana....Rakip olarak verso 1.6 comfort 39900(ESP standart) , altea xl 41800 (esp standart) , touran 1.6 102 hp boshline 38000, zafira 1.6 enjoy 41800, scenic röno sitesinde yok...)

    yeni cmax 1.6 trend kampanyalı fiyatı : 36400 ..

    gören bilen duyan var mı? Jantları hangi jant? orta kol dayama var mı? eski 6000 CD çalar mı var?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: x-rayted

    yeni cmax 1.6 trend kampanyalı fiyatı : 36400 ..

    gören bilen duyan var mı? Jantları hangi jant? orta kol dayama var mı? eski 6000 CD çalar mı var?


    Ben bi gördüm gibi ama alıcı gözle bakmadım tabi. Yanlış hatırlamıyorsam cd çalar, orta konsol falan şu an satılan güncel focus trendler gibiydi.
    İnsanlar artık büyük çoğunlukla dizel dese de parasal açıdan ve bazı başka alışkanlıklar sebebiyle benzinli isteyenler olabileceği
    düşüncesiyle satışa sunulduğunu düşünüyorum. Fiyat güzel ama insanlarda nedense Ford antipatisi var veya diğer modellere daha fazla para verip
    daha fazla konfor alacaklarını düşünüyorlar. C-max'a binip kullansalar vazgeçebileceklerine inanmıyorum.
    C-max konforu olsun ama benzinli olsun diyenlere alternatif. Ancak şunu belirtmekte fayda var
    Benzinli eski kasa alan arkadaşlarım pek memnun değillerdi yakıt tüketiminden. Ben ilk c-max ile geçmiştim dizele 2006 yılında,
    arada başka model yine dizel araç alıp kullandım, benzinli almayı hiç düşünmedim ve tekrar c-max'e döndüm.
    Başka bir araca bakmayı C-max'ımı aldatmak şeklinde düşünüp dönüp bakmıyorum bile.
  • forumman cok guzel acıklamıssın
  • 1) ben Cmax almak istiyorum
    2) arabaya 35 binden fazla vermek istemiyorum
    3) fazla km yapmayacağım dolayısıyla dizel istemiyorum
    4) zaten dizelin bakımı pahalı, ekstra masrafları var. Sorun ihtimali yüksek
    5) Dizele yüksek km de alıcı bulmak yüksek km li benzinliye göre daha zor (sattım oradan biliyorum )
    6) bizim 2004leri aldığımızda dizel ghia ile benzinli trend arasında fiyat farkı vardı (7000 TL kadar) ama motorin şimdikine göre göreceli olarak en az %20-25 ucuzdu (benzin 2.0 iken motorin 1.15-1.20 falandı) Dolayısıyla dizel almak mantıklıydı
    7) şimdi benzin ile motorin arasındaki fiyat oranı azaldı benzin 3.20 motorin 2.57 ancak benzinli ile dizel cmax arasında fiyat farkı uçtu (şu an yaklaşık 10bin TL)
    8) Üstelik 2004teki benzinliler 1.6 100 bg idi..
    9) Yakıt çok rahatsız ederse özellikle VİALLE LPi gibi yeni LPG sistemleri çıktı ve bunlar ti-vct motora uygulanabiliyor.

    Edit: telefonda koltuk kenarından çıkan ince bir kol dayama olduğunu öğrendim..içi focus trend gibi imiş. jantı da beğenirsem muhtemelen alırım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi x-rayted -- 22 Temmuz 2009; 10:44:08 >
  • Eski tdci kullanıcısı olarak dizele devam ediyorum.
    100.000 i geçtiğimden , satınalma maliyetini çoktan amorti ettim:)
    dizelle şu an günlük 70-80 km yapıyorum rutin olarak sabah -akşam iş güzergahında.TüKETİM 5 lt/100 km lerde. Tabi güzergah açık bağlantı yolları şeklinde.
    Eskiden ş .içinde 6.5-6.9 lt lerde gezinirdi tuketim.

    Hala geçerli olan şu bence: ayda 2000 km yapan biri için BENZİNLİ ARAÇ EZİYET!
    TÜPLÜ ARAÇ: mecburiyet
    DİZEL ARAÇ: MEMNUNİYET DEMEK
  • quote:

    Orijinalden alıntı: x-rayted

    1) ben Cmax almak istiyorum
    2) arabaya 35 binden fazla vermek istemiyorum
    3) fazla km yapmayacağım dolayısıyla dizel istemiyorum
    4) zaten dizelin bakımı pahalı, ekstra masrafları var. Sorun ihtimali yüksek
    5) Dizele yüksek km de alıcı bulmak yüksek km li benzinliye göre daha zor (sattım oradan biliyorum )
    6) bizim 2004leri aldığımızda dizel ghia ile benzinli trend arasında fiyat farkı vardı (7000 TL kadar) ama motorin şimdikine göre göreceli olarak en az %20-25 ucuzdu (benzin 2.0 iken motorin 1.15-1.20 falandı) Dolayısıyla dizel almak mantıklıydı
    7) şimdi benzin ile motorin arasındaki fiyat oranı azaldı benzin 3.20 motorin 2.57 ancak benzinli ile dizel cmax arasında fiyat farkı uçtu (şu an yaklaşık 10bin TL)
    8) Üstelik 2004teki benzinliler 1.6 100 bg idi..
    9) Yakıt çok rahatsız ederse özellikle VİALLE LPi gibi yeni LPG sistemleri çıktı ve bunlar ti-vct motora uygulanabiliyor.

    Edit: telefonda koltuk kenarından çıkan ince bir kol dayama olduğunu öğrendim..içi focus trend gibi imiş. jantı da beğenirsem muhtemelen alırım...

    quote:

    Orijinalden alıntı: tissot
    Hala geçerli olan şu bence: ayda 2000 km yapan biri için BENZİNLİ ARAÇ EZİYET!
    TÜPLÜ ARAÇ: mecburiyet
    DİZEL ARAÇ: MEMNUNİYET DEMEK

    Ben bu konuda sevgili dostumuz tissot'a katılıyorum. Arabayı alırken verdiğin parayı gözün pek görmez, sonuçta arabayı beğenmişsindir.
    Satarken de aynı fark sana geri dönecektir. Kullanırken harcayacağın sıcak para seni üzecektir.
    Dizelin Torku, yoldaki ataklığı hiçbir zaman seni mahçup etmeyecektir. Rampada vites artırabilmek muhteşem bişi :)
    "Şu kadar km kullanmazsan dizel anlamsız" söylemine yaptığın her kilometrede katılmayışın artacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: x-rayted
    ......................................................

    7) şimdi benzin ile motorin arasındaki fiyat oranı azaldı benzin 3.20 motorin 2.57 ancak benzinli ile dizel cmax arasında fiyat farkı uçtu (şu an yaklaşık 10bin TL)


    Benzinli cmax ile dizel arasındaki fiyat farkı sadece yakıt farkından değil trend ve titanium donanım farkındanda kaynaklanıyor. Her ikiside dizel olmasına rağmen Yeni Focus Trend 5K 1.6 109PS TDCi ile Yeni Focus Titanium 5K 1.6 109PS TDCi arasında 3.915 TL fark var.

    Ayrıca liste fiyatlarına çok takılmayın, yakın bir arkadaşım daha 1 ay önce titanium dizel cmax ı 40 bine aldı. Nisan Mayıs gibi de 38.500 e alanlar oldu ama neyse o geçti artık sanırım..

    Önümüzdeki yıl kasa değiştireceği kesin olan bir cmax ı şimdilerde almak ne kadar mantıklı sorusunu ben kendi kendime soruyorum ve işin içinden çıkamıyorum açıkçası , bence sizde bir düşünün..
  • 29 Ağustos 2008; 9:43:27 de bu topikte yazmış olduğunuz mesaj aşağıda, hatırlatayım dedim..

    quote:

    Orijinalden alıntı: x-rayted

    Vayy be en sadık Cmaxçi benim herhalde bu forumda Başlığın ilk sayfasında da son sayfasında da varım gerçi iki kere nick değiştirdim önce "lord of the potatoes" idi ancak uzun diye "doubleford" yaptım şimdi de geleneksel nick ime yani "x-rayted"e döndüm..

    İlk sayfada surucu, yollarda, yusufk gibi üyeler vardı ama artık pek görünmüyorlar..

    Benim araba da bu hafta sonu 100.000 km olacak. Hayatımda ilk defa 0 aldığım arabayı 100K kullanmış olacağım.
    Bakalım kısmetse bu sene sonu veya gelecek sene sonu yeni kasa olarak değiştirmek isterim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Egé


    quote:

    Orijinalden alıntı: x-rayted
    ......................................................

    7) şimdi benzin ile motorin arasındaki fiyat oranı azaldı benzin 3.20 motorin 2.57 ancak benzinli ile dizel cmax arasında fiyat farkı uçtu (şu an yaklaşık 10bin TL)


    Benzinli cmax ile dizel arasındaki fiyat farkı sadece yakıt farkından değil trend ve titanium donanım farkındanda kaynaklanıyor. Her ikiside dizel olmasına rağmen Yeni Focus Trend 5K 1.6 109PS TDCi ile Yeni Focus Titanium 5K 1.6 109PS TDCi arasında 3.915 TL fark var.

    Ayrıca liste fiyatlarına çok takılmayın, yakın bir arkadaşım daha 1 ay önce titanium dizel cmax ı 40 bine aldı. Nisan Mayıs gibi de 38.500 e alanlar oldu ama neyse o geçti artık sanırım..

    Önümüzdeki yıl kasa değiştireceği kesin olan bir cmax ı şimdilerde almak ne kadar mantıklı sorusunu ben kendi kendime soruyorum ve işin içinden çıkamıyorum açıkçası , bence sizde bir düşünün..

    Senin söylediklerine de katılmamak mümkün değil,
    Donanım farkının fiyata yansıdığı bir gerçek ayrıca eski adı ile ghia donanımları gerçekten güzel şeyler.
    Kasa değişmi meselesine gelince, ben sırf bu nedenle sıfır almayıp uygun fiyata ikinci el düşük km araç aldım, pusuya yattım yeni modeli bekliyorum :)
    Yeni kasalarla birlikte söylendiği gibi powershift şanzımanlı 130 beygir 1,6 dizeller gelince ikinci seriden bi tane kapacağım
    İkinci seri neden? Cevap: Muhtemel Bebeklik arızalarının giderilmiş olmasını beklemek gerek
    Yanlışsam düzeltsin tecrübeli fordçu ve C-max'cılar, ilk dizel modellerde bayağı bir turbo hortumu meselesi döndü forumda ve hala garantiden değişen değişene.
  • 
Sayfa: önceki 410411412413414
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.