Şimdi Ara

Volvo V40: Ve O Sensin (270. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8.802
Cevap
114
Favori
649.223
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 268269270271272
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • VolkanV40 V kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun,güle güle kullanın.Hangi renk aracınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkese kazasız belasız, sevdikleriyle sağlıklı ve mutlu bir sene diliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tayfun000

    Herkese kazasız belasız, sevdikleriyle sağlıklı ve mutlu bir sene diliyorum.

    Teşekkürler hocam.

    Bütün volvocuların yeni yılını kutluyorum...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar 2014 V40 dizel otomatik alarak aranıza katıldım.
    Araç çok alçak değil mi? Yükseltmek için yapabileceğimiz herhangi birşey var mı ? 2 defa altını yere sürttüm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi simsek548 -- 31 Aralık 2015; 19:25:48 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: simsek548

    Merhabalar 2014 V40 dizel otomatik alarak aranıza katıldım.
    Araç çok alçak değil mi? Yükseltmek için yapabileceğimiz herhangi birşey var mı ? 2 defa altını yere sürttüm

    Jantları değiştirebilirsiniz...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhabalar arkadaşlar. aracın advance paketini aldık, ayın 10'unda teslim edecekler. sizlere sormak istediğim birkaç sorun var. araçta lastik basıncını kontrol eden sensör mevcut mu? bakımlar kaç kilometrede bir yapılıyor? ayrıca citysafety özelliği çok ilginç geldi gerçekten de tam olarak çalışıyor mu? şimdiden teşekkür ederim.
  • kvncbyrz K kullanıcısına yanıt
    İyi günlerde kullanın; bildiğim kadarı ile yok; dizel için 10bin km benzinli için 20bin km bakım aralığı; evet başıma geldi 1 kere ve zamanında çalışıyor :)
  • aknasmub kullanıcısına yanıt
    Sizlere de iyi yıllar :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kvncbyrz

    merhabalar arkadaşlar. aracın advance paketini aldık, ayın 10'unda teslim edecekler. sizlere sormak istediğim birkaç sorun var. araçta lastik basıncını kontrol eden sensör mevcut mu? bakımlar kaç kilometrede bir yapılıyor? ayrıca citysafety özelliği çok ilginç geldi gerçekten de tam olarak çalışıyor mu? şimdiden teşekkür ederim.

    Citysafety calisiyor. Bazen de "geregi olmadigi halde" calisabiliyor. Ornegin, kavsakta onunuzden arac geciyor ve siz yeterli mesafe oldugunu dusunerek fren yapmiyorsunuz. Mekanizma sizin durumu fark etmediginizi varsayarak ani fren yapabiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi echelon246 -- 2 Ocak 2016; 14:17:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kvncbyrz

    merhabalar arkadaşlar. aracın advance paketini aldık, ayın 10'unda teslim edecekler. sizlere sormak istediğim birkaç sorun var. araçta lastik basıncını kontrol eden sensör mevcut mu? bakımlar kaç kilometrede bir yapılıyor? ayrıca citysafety özelliği çok ilginç geldi gerçekten de tam olarak çalışıyor mu? şimdiden teşekkür ederim.

    Aracınız hayırlı olsun. Güle güle kazasız belasız kullanın.

    1)Araçta lastik basınç sensörü mevcut. Lastik havası düştüğünde,hangi lastik indiyse onu orta ekranda görebiliyorsunuz.

    2)D2 motorlarda bakımlar 10.000 km de bir yapılıyor. T3 lerde ise 20.000 km de bir yapılıyor.

    3)City safety özelliği çalışıyor. Bazen özellikle kavşaklarda gereksiz çalışabiliyor.




  • Bowers & Wilkins i V40 olmasa bile s60/v60lara ileride yaparlar mı acaba ? :) http://www.bowers-wilkins.com/car-audio/car-audio/Volvo
  • Fren performansından memnun olmayan var mı.Bana sanki abs erken devreye giriyor gibi geliyor,daha fazla tutmasını istiyorum.Lastikler bir senelik michelin primacy 3,basınç kontrolünü sık yaparım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Darkraver D kullanıcısına yanıt
    Belki olur ama frekans ayarlarında manuel ayarlarla beraber hazır birkaç frekans değerleri olmalı varmı bilmiyorum. Premium sound'da yok.ilk başlarda hep ayar yapıyordum ve keşke almasamıydım diye söyleniyordum.Son ayarda 60 hz'yi ortanın bayağı altına aldım sorun kalmadı şimdilik..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • RST 13 kullanıcısına yanıt
    Abs durumu aracın fren sistemi ile alakalı değil,primacy 3 ler ile alakalı.lastikler bir seneyi doldurunca bolca abs devreye girmeye başlıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aracı kapatıp akıllı anahtarı çıkarınca radyo ve klima otomatik kapanıyor mu. akünün durumu için soruyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • RST 13 kullanıcısına yanıt
    Eski aracım Rover'da 2 lastiğim de çukura düşüp yarıldıktan sonra asla michelin kullanmadım :) Neyse ki Volvo'da Continental çıktı üzerindeki lastikler. Çok sert fren yaptığımı hatırlamıyorum Volvo'da ya da lastiklerden dolayı devreye fazla girmedi Abs :)
  • Herkese merhabalar. Kasım 2015'te teslim aldığım V40 T3 aracım için ekşisözlük'te bir inceleme yazısı yazdım, buraya da kopyalıyorum. Belki araştıracak insanlara yardımcı olacaktır.


    "2-3 ay kadar önce burada bazı yazarları zeka testine tutmuştum. şimdi de yaklaşık 2300 km sonrası bir volvo v40 t3 ile ilgili yorumlarımı yazayım.

    ailedeki 2 aracı satıp güncel tek bir arabaya geçmeyi planlayan bir aileydik. bu hususta araçlardan birisini sattık diğeri ise hala internette ilanda. bu süreçler bizi çok yorduğu için aslında 2. eliyle maceraya başladığımız v40 serüvenimiz, bayilerin güzel kampanyaları sonucuyla kasım ayında 0 bir volvo v40 t3 modeliyle sonlandı.

    öncelikle kendimden bilgi vermek istiyorum, vereceğim bilgide aslında pek çok kural ihlali de olacak ama amacım dürüst bilgilendirmek. çocukluğu go-kart pistlerinde geçmiş, f1 ve ralliyi çılgınlar gibi takip eden bir erkek çocuğuydum. araba kullanmayı 15 yaşında kadıköy'deki salı pazarının kurulduğu alanda öğrendim. trafiğe ilk çıkışım arabanın koltuğuna 2. oturuşumda kadıköy altıyol ve oradan moda arasokakları olmuştu. bundan sonra da ehliyetsiz olduğum süre içerisinde hiçbir zaman yalnız başıma araç kullanmadım ama ailemle olduğum her seferde direksiyon bendeydi. ailem için araba demek; seni a noktasından b noktasına götüren 4 tekerlekli bir taşıt demekken ben nasıl böyle bir "motorhead" oldum çıktım gerçekten bilmiyorum.

    daha önce kullandığım araçlar: 2002 clio 1.4 rxt, 2001 renault scenic 1.6, 2000 clio 1.6 2 kapı, 2015 golf tsi 122, 2014 scirocco tsi 160, 2014 bmw 3.20d, 2012 bmw 5.20d, 2014 clio 1.5 dci sporttourer, 2013 camaro rs, 2013 1.6 juke, 2014 passat tsi 122. her uçtan araba kullanmış ve bu işlere takıntılı bir makine mühendisi (işin tekniğine hakim olduğumu belirtmek için) olarak yorumlarımı yapacağım.

    arabaya gelirsek, t3 premium donanım, ek olarak sadece deri döşeme mevcut. diğer her şey premium paketle standart gelen donanım.

    - aracı almadan önce test sürüşüne çıktığımda vites sport modundayken bile gaz tepkileri yetersiz geliyordu bana. bunu aracı satın aldığım otokoç istinye bayisine bile belirtmiştim ve aslında biraz garipsenmiştim. kendi aracımı teslim aldığımda bariz bir şekilde aracın gaz pedal tepkileri benim 2 defa test sürüşüne çıktığım araçtan iyi açıdan farklıydı. aracın inanılmaz bir hızlanması yok, öncelikle bunu kabul etmek lazım. bana göre camaro rs ve manuel 160'lık scirocco'dan sonra ise listedeki en lineer hızlanmaya sahip araç.

    - aracın maksimum hızı 210 km/sa ile sınırlı. arabayı aldığım haftasonu sırf aracı denemek için edirne'ye gittim geldim. araba 6. vites 4000 devirde devir kesiciye giriyor. yolun hafif eğimli bir kısmında 218 km/sa gördüm; gidiş yolunda ortalama hızım 178 km/sa olarak görülüyordu. bu arada yanımda 2015 model golf 122 tsi'ın sahibi olan ev arkadaşım da vardı ve ibre 200 km/sa civarlarında bir yerde seyahat ettiğimiz sırada uyuyakaldı. aracın iç konfor ve ses düzeyini anlatabileceğim en iyi örnek bu.

    - aracı anlatmaya başlarken anlattığım ilk 2 şeyin performansla alakalı olması biraz benim hakkımda yanlış bilgiler verebilir diye düşünüyorum. hiçbir zaman makas atan, öndekiyle takip mesafesini hiçe sayarak arka tamponuna dayanan bir sürücü olmadım. hatta mümkünse en az fren kullanmaya ve aynı zamanda da hızlı değil seri olmaya çalışan bir sürücüyüm. aracın frenleri bana göre tam olması gerektiği gibi. bazıları çok güçlü buluyormuş fakat araba hem ağır hem de güçlü dolayısıyla fren gücü tatminkar. city safety sadece 1 kere devreye girdi, orada sistem o kadar sert bir fren yaptı ki ben bir şeye çarptım sandım. umarım sistem bir daha hiç devreye girmez çünkü gerçekten tedirgin edici.

    - aracı trafikte eco+ moduna alarak kullanıyorum. buna rağmen yakıt tüketimi şu an 10.6 lt/100 km. satış temsilcisi arkadaşın benim kullanım tarzıma göre öngördüğü tüketim 9 lt/100 km, 3000 km'den sonra düşmeye başlayacaktır dedi.

    - arabanın iç donanımı ve ses sistemi benim için tatminkar. telefonu bluetooth üzerinden bağlayarak hem müzik hem de telefon görüşmeleri için kullanabilmek ve bunu hem direksiyon hem de ana kontrol ünitesi üzerinden yapabilmek konforu oldukça yükseltiyor.

    - koltuklar rahat, sürücü koltuğununun 3 hafızalı elektrikli olması büyük kolaylık. diğer koltuklar ise manuel. ön taraf için bol miktarda cep vb. kullanım alanı mevcut. ben cep telefonu, cüzdan, su şişesi, sakız ve bazen de kahve gibi şeyleri hep arabanın ceplerinde taşırım. henüz neyi nereye koyayım telaşına hiç düşmedim, bunlara rağmen ek şeylere de yer var.

    - arabanın bagajının küçük olduğu aşikar. yükleme ağzının geniş olması ise bunu bir nebze törpülüyor.

    - premium donanımda xenon yok. ne kadar büyük eksiklik bilemiyorum, ben aracın aydınlatmasından memnunum ama xenon görünüşünü sevenler için eminim ki büyük eksikliktir. bana göre premium'da gelen analog göstergeler advance donanım paketiyle gelenlerden güzel, ama cam tavan ekletilememesi tatsız.

    - aracın benim gibi kadıköy'de yaşayan ve sokaklara park etmek durumunda yaşayan birisi için ise en olumsuz tarafı park zorluğu. arabanın arka görüşünün arka cam dolayısıyla kısıtlı olması ve diğer araçlardaki gibi vitesi r'ye taktığınızda sağ aynanın aşağıya bakar duruma inmemesi üzücü. bunun için sol kapıda bulunan kontrol düğmelerinden aşağıya inmesini istediğiniz aynanın tuşuna basıyorsunuz ve ayna kendini tam olarak arka tekerleği görecek şekilde ayarlıyor ama bu biraz yavaş bir işlem ve trafik akışını oldukça kötü etkiliyor. bu eksikliklere ek olarak itiraf etmeliyim ki aracın götünü toplamak oldukça zor. geri geri giderken manevra kabiliyeti kötü bir araç. bunun sebebi de ön akstan yani tekerlekten sonra uzun olan burun yapısı. aracın burnunu sürekli kollama ihtiyacı hissediyorsunuz geri geri manevra yaparken.

    - arabanın bir diğer sıkıntısı da arka park sensörü. sensör sesli ve ekrandaki görüntülü uyarıları çok çok uzak mesafeden aktive ediyor. özellikle çok yüksek ses ve kırmızı uyarıya denk gelen kısımda aracı vurmanıza milim kaldı sanıyorsunuz ama arabadan inip baktığınızda arkanızda en az bir 10-15 cm mesafe olduğunu fark edeceksiniz.

    - arabanın arkası dar, ben uzun süre oturarak yolculuk yapabileceği zannetmiyorum. scirocco ve 2 kapılı clio tabii ki bundan rahatsız, juke da bu listeye eklenebilir. ama listedeki diğer araçların hepsi arka kısımda v40'tan rahat. benim kafam tavana çok yakın oluyor ve ön koltukların inanılmaz büyük oluşu ön görüşümü kapattığı için bir süre sonra daralıyorum. arka koltukların ortasından şaft tüneli geçmesi de bir eksi.

    arabayı olduğunca objektif bir şekilde değerlendirmeye çalıştım. arabaya her bindiğimde oldukça fazla keyif alıyorum, sürüş olarak bu araçtan fazla keyif alacağım pek çok araç var. ama bu bütçede; bu güvenlik seviyesi, bu seviyede konfor ve performansı sunabilecek bir araç olduğunu düşünmüyorum. açıkcası her seferinde iyi ki deyişim bana keyif veriyor ki benim için bir aracın akıl kıstaslarına girebilmesi için önce kalbime hitap etmesi lazım. yani kısacası sevdiğim araçlar arasında mantık kıyaslaması yaparım.

    bu arada 122'lik 2015 golf'ün sahibi olan ev arkadaşım ne zaman benim arabamı kullansa "bu araba iyiymiş ya" deyip duruyor. benim araba kullanmaktan keyif almamı (bkz: istanbul'da mazoşizm) fırsat bilerek kendi arabasını da her fırsatta bana yasladığını söylemeden geçemeyeceğim."



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mrcn[KAL] -- 4 Ocak 2016; 1:35:54 >




  • RST 13 kullanıcısına yanıt
    İzmir'de sağ ön kapı hariç diğer kapılara baktırmıştım. Dinlediğim türler gereği derin bass ya da sert basslı parçalarda bassları +4e 60Hz +1, +2lere kadar çıkarır oldum :)
    3 ampli, crossover, ön kapılarda 3 yollu component, 2 subwooferlu vsli bir sistemden Volvo'ya geçmiş insanım :D Allah'tan sistem çok kötü çıkmadı da biraz teselli buldum :) Zaten garanti için tüm firmalar zorluk çıkarıyor ve eskisi gibi ana üniter componentler çok yok. Araçlarda opsiyonel sunulan sistemlerle idare edeceğiz artık. Volvo'nun B&W sistemi, Bang & olufsen ve harman kardon u zorlayacak gibi. Özellikle Xc90 ile sınırlı tutmazlarsa :)
    Videolara bakıyorum da fazla bir ayar yok gibi. Varsa da gizli menülerdedir herhalde :)

    https://www.youtube.com/watch?v=-CyKsj7nHtc

    https://www.youtube.com/watch?v=R1ABIusPpKw




  • mrcn[KAL] kullanıcısına yanıt
    Güle güle iyi günlerde kullanın. Ben 2013 model T4 premium + comfort + base paketli elde kalan bir modeli almıştım 2014 Mayıs'ta. Dijital gösterge paneli ve geri görüş kamerası almıştım hemen. Geçen yıl da ön park sensörü aldım. Bu araba için en gerekli şey bunlar sanırım. 14 yıl rover 25 kullandım. Camları genişti Volvo'ya göre. Özellikle geri park da yardımcı oluyor. Powershift'te düşük hızda sıkışık trafikte saşırmalar oluyor. Bugün hafif fren yaptıktan sonra çok yavaş gaza basmama rağmen 15 km gibi bir hızda tak diye ses geldi. Biraz fazla bassam alt vitese alıp birden fırlayacaktı. D modu yerine manuel e alıp kullanmayı tercih eder oldum ama geri vitese henüz çözüm bulamadım. Düz yerde çok sorun değil ama hafif eğimli ya da çukur bi yerde ayağımı frenden çekince gitmiyor gaza basınca patinaja düşebiliyor. Yazlıkta dik yokuşta geri park ederken biraz oyalanırsam koku bile gelebiliyor.
    T3'teki Geartronic ile böyle sorunlar başınıza gelmiyordur herhalde? D modunun gaz tepkisi bile bana bazı durumlarda çok ölü geliyor. Yeni modellerdeki Eco tuşu ile düşünemiyorum :) Ara yoldan ana yola çıkarken örneğin sağa döneceksem hemen manuele alıyorum geriden bir araç geliyorsa gaza basınca araç hemen hareket etsin diye. İlk günlerde kullanırken start/stop u kapatmamışım. Araç stop etmiş; ayağımı gazdan çekip çalışması ve gaza basmam arasında sürede ömrümden ömür gitmişti. 25 yıldır manuel araç kullanıp ilk kez otomatik kullandığım içindir belki. Neyse şimdilik pek sorun yok :)




  • Geçenlerde ışığa hızlı geldim kırmızıyla beraber frene bastım, hiç tutmadan abs çalıştı ve kendimi göbekte buldum. Sağ tarafa ışığın yanmaması şansım oldu,yoksa kötü bir durum olabilirdi.Aslında iyi tutsaydı hızımla beraber en fazla yaya geçitini biraz geçerdim. Ben sekiz yıl michelin primacy 2 kullandım ve sorun yaşamadım. Primacy 3'ler mi acayip anlamadım gitti. Hiç güven vermiyor servis yolu gözüktü yada lastikçi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 268269270271272
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.