Şimdi Ara

CONTAYI YAKTIM MI ACABA? ACİL YARDIM LÜTFEN!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
10.279
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar benim vectranın çarşamba günü uzun zamandan beri su eksiltmeye sebep olan radyatör su deposunu değiştirdim,bugün akşam hanımla biraz dolaşmaya çıktık,panoraya gittik geldiğimizde arabanın sağında hanım yerde su var dedi,tabi hemen kaputu açtım bir baktım suyun hepsi boşalmış,

    neyse hemen kipaya gittim,su aldım birde yeşil renkli antifiriz buldum 1 lt onu aldım arabaya geldim,iyi kötü sanayi yolları görmüş ve araba manyağı biri olarak suyu nerden kaçırdığına baktım ve kalorifer hortumunun yerinden çıktığını gördüm,

    uygun alet olmadığından elimle mümkün olduğunca yerine oturtup takmaya çalıştım,sonra antifirizi ve suyu tamamladım,panoranın 1.kat otoparkından 2.kat otoparka indiğimde uyarı ışığı yandı neyse hemen durdum ,motor devirdaim yapınca depodaki suyu çekmiş depoda su kalmamış hemen tamamladım,

    otoparktan çıktım ev yakın olduğundan (yıldız 4.cadde) eve kadar diye gözüm yedi(yaklaşık 4-5 km) fakat tam yolun yarısına geldi yine radyötör ışığı yandı bilenler bilir oran lojmanlarının orada

    bu sefer motor ısındığı için kapağı açamadım açmaya çalıştığımda hava yaptığından ve sıcaktan su birden depoya doldu ve köpürdü,neyse dedim allahtan hava soğuk ve turan güneşten yokuş aşşağı gideceğim için radyatör ışığı yanık vaziyette gözümü kararttım 2 km yol gelip aracımı garaja çektim,

    fakat garaja gelip kaputu açtığımda sanki bir plastik yanığı gibi bir koku geldi ve canım sıkıldı.

    gelirken dikkat ettim hararet 90 ı geçmedi yani hararet yapmadı ve yaklaşık 4 -5 km arabayı mümkün olduğunca komperesyonda kullandım ayrıca dış hava sıcaklığı 4 derece idi,

    şimdi bu koku neden olabilir?
    silindirlere veya üst kapak contasına bir zarar vermiş olabilirmiyim?
    daha doğrusu arabaya bir zarar vermişmiyimdir?

    çok canım sıkıldı daha 3 gün önce 50bin km bakımından çıktı işe bak,pazartesi gidip çankaya opelden ahmet ustayla iyi kapışıcaz....


    şimdiden fikirleriniz için teşekkürler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi guvenxoca -- 18 Aralık 2011; 0:17:01 >



  • contanın yandığını hiç zannetmem, koku sızan soğutma suyunun sıcak metale temasından kaynaklanması muhtemel, conta yakmak o kadar da kolay değil hele hele bahsettiğiniz şartlarda, bence canınızı sıkmayın ciddi bir durum yoktur
  • Conta yanmamıştır. ama koku geldiğine göre birşeyler yandığı kesin.
  • Benim Chevrolet'nin servis kitabında her serviste hortumların gözle kontrol edilmesi ve kışa girerken de kelepçelerinin sıkılması yazar. Üç yılda bir de bütün hortumların değişmesi gerektiğini yazıp yükü sırtından bir güzel atar sayın General Motors :)

    Açıkçası 3 senede bir bütün hotumlarını falan değiştirmiyorum ama kelepçe sıkma olayı benim için makul :) Tabii yeni kelepçeler yaylı olabilir. Belki plastik radyatörde bir çatlak olabilir... Ustanın ihmali olmayabilir de.

    * * *

    Anifriz eksildiğinde hararet göstergesine güven olmaz. Eğer sensörün suyla teması yoksa aşırı harareti gösteremeyecektir. 90°C hava 600° yerine 800° silindir demek olabilir mesela. Bu kötü haber olsun.

    İyi haber, kaynayan su iyi bir soğutucudur ve tamamen bitinceye kadar ortamın 100°C'den fazla uzaklaşmasına pek izin vermez. Motor, devri-daim durduğunda 120°C'leri günlük kullanımda düzenli olarak zaten görüyor. Bu esnada kaynamayı engellemek için sistem basınçlıdır. Boru çıkınca basınç düşüyor, sistem 100°C'de kaynamaya başlıyor. Suyu tamamen boşalmış gördüyseniz, işte o fena.

    * * *

    Çalışma sesi değişmedi ise büyük hasar olmamış anladığııma göre. Kötü ihtimalle subap contaları erken hasar görebilir. Valflerden yağ kaybetmeye başlayabilrsiniz. Üst motor, valf bölgesi hasarı olabilir yani. Bir süre bunu gözlemleyin, ilk kalkışlarda mavi duman aramak lazım. Tabii mevsim nemli, su buharıyla çok karışabilir bu görüntü.

    Motor yağını erkenden değiştirin.
  • Su bitince fan çalışmaz ama hararet göstergesi yükselmeye devam eder.
    Hararet göstergesi 90 geçerse ve fanda açılmaz ise bilinki radyatörde su kalmamıştır.
    İşte bunu fark edemezseniz işte o zaman conta yakar.
  • valla heralde susuz olarak 1-2 km kullandım ,çok canım sıkkın inşallah 50 binde motor açtırmayız...
  • 2008 vectra pahalı , lüks sayılabilecek araç, bence hemen servis çağırmalıydınız, suyu görür görmez.
  • conta yaksa sanırım buhar atması lazım cunku yuksek basınclı su radyatorde dolanıyor. Acaba sizin aracın tahliyesinde sorun olabilirmi yada radyatorde delik.

    Motor blok catlamıs diyecegimde oda cok agır olur yag cubuguna bakarmısınız acaba su varmı karterde ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    conta yaksa sanırım buhar atması lazım cunku yuksek basınclı su radyatorde dolanıyor. Acaba sizin aracın tahliyesinde sorun olabilirmi yada radyatorde delik.

    Motor blok catlamıs diyecegimde oda cok agır olur yag cubuguna bakarmısınız acaba su varmı karterde ?

    valla bak hiç yağa bakmak aklıma gelmedi,zaten akşam sinirle nasıl geldim arabayı çektim kapalı garajda duruyor octaviayı kullanıyorum şu andada işteyim akşam bakırım ama..

    radyötörün sıkıntısı olduğunu sanmıyorum buhar atma filan olmadı...
  • bugün kalorifer ve soğutma sistemini komple elden geçirdik,tüm bağlantı kelepçleri en az 2-3 tur boş döndü,yani inanılmaz gevşekmiş,hepsini sıktırdım,2 lt kırmızı antifiriz koyduk ama bu sefer daha önce koyduğum 1 lt yeşil antifirizle karıştı ve iğrenç bir kahverengi oldu, acaba kırmızı ve yeşil antifiriz karışımı sorun olurmu?

    bu arada contayı yakmamışız radyötörün içindeki su motorda kalmış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi guvenxoca -- 20 Aralık 2011; 12:26:58 >
  • Antifirzler karışıklık olmasın diye yapay yollarla reklendiriliyorlar.
  • Koku sıcak antifiriz buharı kokusudur muhtemelen, sıcakken yanmış plastik gibi dandik bir kokusu var antifirizin. Hararet yükselmediğine göre conta da bir sorun olduğunu sanmıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guvenxoca

    2 lt kırmızı antifiriz koyduk ama bu sefer daha önce koyduğum 1 lt yeşil antifirizle karıştı ve iğrenç bir kahverengi oldu, acaba kırmızı ve yeşil antifiriz karışımı sorun olurmu?


    antifirizleri karıştırmayı pek önermezler, hatta yeni antifiriz konacaksa eskisinin boşaltılmasını önerirler....
  • şu an yeni 50bin bakımından çıktı,60 binde trigr değişimi var,dvirdaimde değişecek,bildiğim kadarıyla devirdaim değişirken antifirizde değişiyor bildiğim kadarıyla,heralde 10bin km yada yaklaşık7-8 ay böyle kullansam sorun olmaz heralde ne dersiniz?
  • Triger değiştircekmişsiniz Aman Gözünüzü seveyim devirdaimi değiştirmemezlik yapmayın Büyük sorunlar yaratabilir
  • hocam devirdaim değişmez olurmu,en önemli parçalardan biri...
    işte antifirizi o arada çıkarıcam..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guvenxoca

    hocam devirdaim değişmez olurmu,en önemli parçalardan biri...
    işte antifirizi o arada çıkarıcam..

  • Geçmiş olsun
  • o şekilde aracı kullanmayacaktınız hiç değilse kontağı yarım açıp boşta salsaydınız aynısı benim başıma geldi hortum kelepceleri yerinden çıkmış stop ettim aldım aletleri taktım yerine suyu ekledim kullandım eskisi gibi sonra bir sure sonra 1 2 hafta sonra hortu çatladı bu sferde hiç çalıştırmadan boşta rampa aaşağı giderek hortumu sanayide değiştirdim bu arada su ekleyerek dinlene dinlenede gidebilirdiniz ama o halde aracı soğumadan ve hiç durmöadan kullanmak motora radyatore contaya herşeye zarar lı
  • Benzer bir durum bizin escort un başına da geldi. İlk başlarda az da olsa su eksiltiyordu. Sık sık kontrol edip, tamamlıyordum. Bir süre bu şekilde kullandım. Daha sonra performans düşüklüğü, yakıt tüketimi artışı yaşadım. Ek olarak hararet de hep üst seviyedeydi. Sonunda öğrendik ki silindir kapağını çatlatmışız.

    Aksatmadan bir an önce sanayiye götürün aracınızı.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.