Şimdi Ara

TUNAP (PARTİKÜL FİLTRE TEMİZLİĞİ)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
81
Cevap
4
Favori
46.726
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar C4 Sedan 1.6 110 HP aracımızın partikül filtresi tıkalı ve servis ömrünü tamamlamış değişmesi gerekli dedi ve 2,800 tl fiyat çekti.Servis müdürü parçayı değiştirmeden TUNAP denilen bir kimyasal ile temizlenebiliyormuş.500 tl civarında bu Tunap hakkında bilgisi olan avrmıdır nasıl birşeydir..? Birde Tıkalı Partikül filtresini açmak için katkı maddesi konuyormş ayrı olarak bu konu hakkında bilgisi olan varsa simdiden tsk. :)



  • aracınız kaç model ve kaç km'de acaba ?
  • 2008 model 192.500 km 180.000 kmde ömrünü tamamlıyormuş parça.
  • evet bu DPF dizel araçlarda sorun olmaya başladı, çoğu insan bu DPFden bilgi sahibi değil, sizde yine iyi dayanmış, kötü yakıt kullanma durumunda daha çabuk tıkanabilme durumu da söz konusuymuş....
  • 2008 model 192000.. maaşallah diyorum hocam
  • bildiğim kadarıyla bu dpf euro 5 motorlarda bulunuyordu. 2008 model aracınızın motoru euro5 normlarındamıydı ?
  • euro 4 olarak biliyorum ama belki euro 5te olabilir.
    @mufat uzun yol aracı ondan bu kadar km oldu caresine bakmaya calısıyorum.Çekişte arada bir düşme oluyor
  • ben volvo yetkili servisinden %40 indirimle 1.400 e aldım dizel partikül filtresini. volvo servisleri aşırı pahalı diyorlar ama değil.

    ben birkaç kere yaktırmıştım nasıl bir işlem bilmiyorum araba durduğu yerde bilgisayardan gelen komutla yüksek devirlere çıkıyordu sanırım egzoz ısısıyla partiküller yakılıyor yanılıyor da olabilirim. bu işlem her tekrarlandığında bana 1 ay süre kazandırdı ama en sonunda değişmesi gerekti.

    bence aynı motoru kullanan diğer markaların servislerini araştırın volvoya bakmanızı öneririm belki yeniden indirime girmiştir dpf.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: y.g.t

    ben volvo yetkili servisinden %40 indirimle 1.400 e aldım dizel partikül filtresini. volvo servisleri aşırı pahalı diyorlar ama değil.

    ben birkaç kere yaktırmıştım nasıl bir işlem bilmiyorum araba durduğu yerde bilgisayardan gelen komutla yüksek devirlere çıkıyordu sanırım egzoz ısısıyla partiküller yakılıyor yanılıyor da olabilirim. bu işlem her tekrarlandığında bana 1 ay süre kazandırdı ama en sonunda değişmesi gerekti.

    bence aynı motoru kullanan diğer markaların servislerini araştırın volvoya bakmanızı öneririm belki yeniden indirime girmiştir dpf.

    Kasım ayında indirim var citroen bayilerinde 2,650 tl en son fiyat işçilik hariç.Aynısını bizim aracada yapmışlardı araç durduğu yerde yüksek devirlere cıkıyor.Servisteki usta tıkalı değişmesi gerek dedi ve araç rölantide çalışırken egzostan pis ağır bir koku geliyordu.Bugün kullanma kılavuzuna baktım 5 dakika doyunca kullanın diyor.20 dakika kullandım ama birşey hissetmedim.TUNAP denilen kimyasal ile temizletmeyi deniyeceğim.Gittiği yere kadar mecbur değişecek saygılarımla..




  • Bu arada aracınız s40 mı ?
  • evet aracım s40. benimki aslında son yakma işleminden sonra çalışıyordu ama %40 indirim varken yenisini alıp taktırdım diğeri yedekte bekliyor.
  • Citroen-Peugeot-Volvo motorlari ayni zaten yarn volvo servisini ariyip S40 partikul filtresinin fiyatini sorayim indirimde ise alip citroende iscilik parasini veripp taktiririm
  • motorun aynı egzos sistemlerinin aynı olduğu manasına gelmiyor,

    bence direkt euro 3 versiyonun yazılıma geçin dpf'yi de iptal ettirin derim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    motorun aynı egzos sistemlerinin aynı olduğu manasına gelmiyor,

    bence direkt euro 3 versiyonun yazılıma geçin dpf'yi de iptal ettirin derim.

    Bu şekilde oluyor mu ya? Bizim 2008 euro4 transitte de dpf var. Kitapçıkta belli süre yüksek hız ve devirde gidin gibi birşey yazıyordu galiba. Şu an 110.000 de. Bir sorun yok ancak eğer olursa dediğiniz gibi euro3 normlu yazılıma dönülebilme durumu var mı? Iyi olur böyle bir imkan varsa.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Açıkçası pek iptal etmek istemiyorum arkadan su anda duman atıyor ve arkamdaki sürücüden önce beni rahatsız ediyor yalnız bakıma girdiği halde çekiş düşüklüğü var TUNAP denilen maddeyi araştırıp iyice bir düşünmek istiyorum.Eğerki temizletme ile kurtarabilirsem gittiği yere kadar zaten hiçbir parça ömürlük değildir mecbur değiştircez..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serkan Sarı


    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    motorun aynı egzos sistemlerinin aynı olduğu manasına gelmiyor,

    bence direkt euro 3 versiyonun yazılıma geçin dpf'yi de iptal ettirin derim.

    Bu şekilde oluyor mu ya? Bizim 2008 euro4 transitte de dpf var. Kitapçıkta belli süre yüksek hız ve devirde gidin gibi birşey yazıyordu galiba. Şu an 110.000 de. Bir sorun yok ancak eğer olursa dediğiniz gibi euro3 normlu yazılıma dönülebilme durumu var mı? Iyi olur böyle bir imkan varsa.

    ben 1.6 hdi-tdci özelinde söyledim sizinkini bilemiyorum,

    yabancı forumlarda pek çok modemotor için özel yazılımlardan, dpfi iptal için yöntemlerden-uygulamalardan bahsediliyor, hatta işi ticari boyuta dökmüş organizasyonlar dahi var.

    Türkiyede işi hakkıyla yapacak kişi-kurum bulunur mu bilmem ama 1.6 hdi çok yaygın bir motor mutlaka vardır...




  • Vermiş olduğun bilgi için teşekkür ederim . Son çare iptal ettiririm.
  • DPF Kanserojen maddeleri süzüyor. İptal edilmesi araçların havaya daha fazla kanserojen madde yaymasına yol açıyor.
  • İptal edin gitsin..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ford'da temizleme işlemini 200 tl ye yapıyorlar, Citroen biraz fazla söylemiş. Egerki iptal etmeyi düşünüyorsanız aracı chip+dpf iptali ile hem daha performansli hemde daha uyguna çıkartırsınız, mega chip diye aratın Googlede, Mehmet gazihan bu isin uzmanı
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.