Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (162. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir (2 Mobil) - 5 Masaüstü2 Mobil
5 sn
3.597
Cevap
244
Favori
1.190.241
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 160161162163164
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • cehili C kullanıcısına yanıt
    Arıza koduyla gidince konventör ile ilgili valf olduğunu anlamaları lazım. Selenoidlerden bahsetmiyor ki arıza kodunuz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • MuratbanK kullanıcısına yanıt
    Hocam bizim Türk programlarında tcc solenoid valfi a yüksek giriş olarak gösteriyor. Ama Honda’nın yabancı sitesinde Torque Converter Clutch Circuit High yazıyor hataya.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar,

    İnternette ATCO Otomatik Şanzıman merkezi hakkında pek fazla kullanıcı yorumu, bilgi vb. yazı bulunmadığı için, insanları aydınlatması adına başımdan geçenleri sizinle paylaşmak istiyorum. Umarım İstanbul Anadolu yakasında otomatik şanzıman revizyonu için yer arayanlara referans olur. Başımdan geçenleri abartmadan, fiyat ve süre bilgilerini vererek, tüketiciyi koruması adına paylaşacağım, umarım işinize yarar.

    Aracımda (Megane Coupe) 130.000 km'ye ulaştığı için ciddi otomatik şanzıman sıkıntıları (ısınınca vuruntu, dur kalklarda ikinci gazla fırlayarak çıkma, kaydırma vb.) vardı. Otomatik şanzıman revizyonu sıkıntılı bir konu olduğu için internetten araştırdım ve hem evime yakın oluşu, hem de Youtube videolarına, sanki kurumsal bir firma gibi iştirak olmalarına aldanıp Ümraniye'deki ATCO Otomatik Şanzıman merkezine götürdüm. Kalfa ile birlikte tur attık, baktılar, komple revizyon gerektiğini, fiyatının 4.500 TL olduğunu ve 1-2 hafta süreceğini söylediler. Sıfır şanzıman ne kadar diye sordum, 6.000 TL dediler. AL4-DP0 şanzıman. Full revizyona razı olup, anahtarı bırakıp çıktım. Buraya kadar normal, fiyat tuzlu ama yine de normal...

    Ertesi hafta aradım, aracın perşembe ya da cuma hazır olacağını söylediler. Perşembe ve cuma aradım, aracın çalışmadığını, çalıştırmaya uğraştıklarını söylediler. Yürüyen, sıkıntısız getirdiğim aracı çalıştıramıyorlar, hayret ama olabilir dedim kendi kendime. Bir hafta daha bekledim, ses yok. Çalıştıramıyorlar? Çekici ile anlaşmalı elektrikçilerine yollamışlar. Üç gün de orada süründü aracım. Bana söylenen motor beyninde sıkıntı olduğu ve değiştiği. Daha sonra bu yüzden benden 600 TL ekstra masraf istediler ve pazarlıkla 500 TL aldılar. Sonradan kendi ustamdan öğrendim ki beyin falan değişmemiş.

    İş uzayıp, 3 haftanın da sonuna gelince arabaya bakmak için ATCO Otomatik Şanzıman merkezine tekrar gittim. Baktım araba atölyede duruyor ama sürücü Airbag açılmış. Bana o ana kadar kimse bir şey demedi, haber de etmedi. Sebebini sordum, müşteri temsilcisi Serkan Yağcıoğlu, kontrol beyin hatası olduğunu, durduk yere airbagin çalıştığını ancak bunu kendilerinin yaptıracağını, o yüzden haber vermediklerini söyledi. Tabii bu da yalandı, aracımı teslim aldıktan sonra kendi ustama gösterdiğimde airbagin söküldüğünü, yerine yenisinin sadece makyaj olarak takılıp, aktif edilmediğini, hata sinyali vermemesi için de beynin kapatıldığını kanıtlarıyla gösterdi.

    Aracım Atco'da toplam 44 gün kaldı. İki defa şanzımanı indirdiler. Ancak iki defa indirerek şanzımandaki hataları düzeltebildiler. Airbag rezilliğinden sonra kendi ustam kontrol ederken sol tekerleğin bilyalarının da düzgün takılmadığını, lastiğin salladığını keşfetti. Ha bu arada airbagi söküp, bağlamadan (aktif etmeden, sadece makyaj için takarken) kornaları da bozmuşlar, kornam bile çalışmıyordu. Tüm bunlara cevapları ise "biz şanzımanı düzelttik" oldu. Evet düzeltmişsiniz ama bir söküp takarken, sol lastiği bile düzgün takamamışsınız.

    Tüm bu süreç 44 arabasız güne, 4500 TL revizyona, 500 TL değiştirdiklerini iddia ettikleri beyne, onlardan aldıktan sonra da başka ustada 150 TL kırdıkları kornaya, 1.200 TL bozdukları airbag devresine mal oldu. Malım ve canımla oynadıkları için hakkımı helal etmiyorum, hiç bir helal para kazanan din kardeşimin de gidip rezil olmasını istemiyorum.

    GYM iştiraki ATCO Otomatik Şanzıman denilen firma, böyle bir firma imiş. İnternette pek fazla yorum görmemiştim, bizzat denedim, gördüm. Uzak durun...




  • Gelmiş geçmiş olsun. Bilgilendirme için teşekkürler. Ben o firmanın yerinde olsam, sizden sadece cüz'i bir rakam alır (maliyet), özür diler verilen hasarları düzelterek helalleşirdim.
  • Tangaska kullanıcısına yanıt
    Çok geçmiş olsun neyazikki otomatik araç kullanırken yaşadığımız konforu saolsun bu tarz usta,işyerleri burnumuzdan fitil fitil getiriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun. İte köpeğe çakala kaptırmış olsanız da o paraları başınızın gözünüzün üstüne verilmiş sadakanıza sayın.

    Maalesef gerçek anlamda dürüst ne kurumsal ne de kişisel ustaya ait bir otomatik şanzıman servisi bulmak çok zor. Aslında böyle durumlarda revizyona bırakmadan önce aracın ustaya hatasız teslim edildiği; sadece şanzıman revizyonu yapılacağı, bu tamirat esnasında başka bir sorun olursa ustanın hatası olarak kabul edileceği şeklinde karşılıklı tutanak tutup noterde onaylatmak lazım.

    Başka türlü paraya aç usta bozuntularından kurtulamayız. İşin kötüsü işinin ehli ustalara da bu paragözler yüzünden güvenemiyoruz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tangaska

    Merhabalar,

    İnternette ATCO Otomatik Şanzıman merkezi hakkında pek fazla kullanıcı yorumu, bilgi vb. yazı bulunmadığı için, insanları aydınlatması adına başımdan geçenleri sizinle paylaşmak istiyorum. Umarım İstanbul Anadolu yakasında otomatik şanzıman revizyonu için yer arayanlara referans olur. Başımdan geçenleri abartmadan, fiyat ve süre bilgilerini vererek, tüketiciyi koruması adına paylaşacağım, umarım işinize yarar.

    Aracımda (Megane Coupe) 130.000 km'ye ulaştığı için ciddi otomatik şanzıman sıkıntıları (ısınınca vuruntu, dur kalklarda ikinci gazla fırlayarak çıkma, kaydırma vb.) vardı. Otomatik şanzıman revizyonu sıkıntılı bir konu olduğu için internetten araştırdım ve hem evime yakın oluşu, hem de Youtube videolarına, sanki kurumsal bir firma gibi iştirak olmalarına aldanıp Ümraniye'deki ATCO Otomatik Şanzıman merkezine götürdüm. Kalfa ile birlikte tur attık, baktılar, komple revizyon gerektiğini, fiyatının 4.500 TL olduğunu ve 1-2 hafta süreceğini söylediler. Sıfır şanzıman ne kadar diye sordum, 6.000 TL dediler. AL4-DP0 şanzıman. Full revizyona razı olup, anahtarı bırakıp çıktım. Buraya kadar normal, fiyat tuzlu ama yine de normal...

    Ertesi hafta aradım, aracın perşembe ya da cuma hazır olacağını söylediler. Perşembe ve cuma aradım, aracın çalışmadığını, çalıştırmaya uğraştıklarını söylediler. Yürüyen, sıkıntısız getirdiğim aracı çalıştıramıyorlar, hayret ama olabilir dedim kendi kendime. Bir hafta daha bekledim, ses yok. Çalıştıramıyorlar? Çekici ile anlaşmalı elektrikçilerine yollamışlar. Üç gün de orada süründü aracım. Bana söylenen motor beyninde sıkıntı olduğu ve değiştiği. Daha sonra bu yüzden benden 600 TL ekstra masraf istediler ve pazarlıkla 500 TL aldılar. Sonradan kendi ustamdan öğrendim ki beyin falan değişmemiş.

    İş uzayıp, 3 haftanın da sonuna gelince arabaya bakmak için ATCO Otomatik Şanzıman merkezine tekrar gittim. Baktım araba atölyede duruyor ama sürücü Airbag açılmış. Bana o ana kadar kimse bir şey demedi, haber de etmedi. Sebebini sordum, müşteri temsilcisi Serkan Yağcıoğlu, kontrol beyin hatası olduğunu, durduk yere airbagin çalıştığını ancak bunu kendilerinin yaptıracağını, o yüzden haber vermediklerini söyledi. Tabii bu da yalandı, aracımı teslim aldıktan sonra kendi ustama gösterdiğimde airbagin söküldüğünü, yerine yenisinin sadece makyaj olarak takılıp, aktif edilmediğini, hata sinyali vermemesi için de beynin kapatıldığını kanıtlarıyla gösterdi.

    Aracım Atco'da toplam 44 gün kaldı. İki defa şanzımanı indirdiler. Ancak iki defa indirerek şanzımandaki hataları düzeltebildiler. Airbag rezilliğinden sonra kendi ustam kontrol ederken sol tekerleğin bilyalarının da düzgün takılmadığını, lastiğin salladığını keşfetti. Ha bu arada airbagi söküp, bağlamadan (aktif etmeden, sadece makyaj için takarken) kornaları da bozmuşlar, kornam bile çalışmıyordu. Tüm bunlara cevapları ise "biz şanzımanı düzelttik" oldu. Evet düzeltmişsiniz ama bir söküp takarken, sol lastiği bile düzgün takamamışsınız.

    Tüm bu süreç 44 arabasız güne, 4500 TL revizyona, 500 TL değiştirdiklerini iddia ettikleri beyne, onlardan aldıktan sonra da başka ustada 150 TL kırdıkları kornaya, 1.200 TL bozdukları airbag devresine mal oldu. Malım ve canımla oynadıkları için hakkımı helal etmiyorum, hiç bir helal para kazanan din kardeşimin de gidip rezil olmasını istemiyorum.

    GYM iştiraki ATCO Otomatik Şanzıman denilen firma, böyle bir firma imiş. İnternette pek fazla yorum görmemiştim, bizzat denedim, gördüm. Uzak durun...
    Hocam çok geçmiş olsun. ATCO yakından takip ettiğim, web sitelerine göre işlerini profesyonel yaptıklarını iddia eden bir firmaydı, sizin olay beni şoka soktu desem yalan olmaz. Şanzıman kalibrasyonu yapan bir firmanın böyle bir rezalete imza atması çok acı. Tekrar geçmiş olsun, iyi ki yazdınız foruma.




  • Tangaska kullanıcısına yanıt
    Çok geçmiş olsun

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Merhaba Arkadaşlar TF-80 Otomatik Şanzımanın Kronik Hidrolik Beyin problemleri
    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2036936486573118&id=1489183898015049



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hydratest-türkiye -- 12 Mayıs 2018; 18:5:9 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Volvo S80 T6 4T65E otomatik şanzıman P0742 TCC Arızası ve Onarım metodları

    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2022365314696902&id=1489183898015049

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Destekleriniz için herkese çok teşekkürler.

    Bu arada firma ile konuştum, hatalı montaj sebebi ile oluşan 1.350 TL'lik masrafı ödemeyi kabul ettiler, ödeme gerçekleştikten sonra süreç hakkında detaylı bilgilendirme yapacağım.

    Tekrar herkese teşekkürler...
  • selamin aleykum
    aracim 2008 model audi q7 3.0 tdi 239bg 240.00km de.
    yag,filtre ve otomatik vites temizligi yapildi.sorunum su arac seyir halindeyken viteslerdeki vuruntu arkadan carpilma hissi devir saatinin kirmiziya kadar gaz yemesi ama vitesin büyümemesi ve ayni zamanda kücültmemesi oluyor.tüm bunlar devamli olmuyor cok nadir olarak diger zamanlarda arabanin cekisi vites gecisleri sessiz ve cok iyi 1 hafta tamamen sorunsuz calisiyor.1 kez o hatayi veriyor p0732 vites 2 yanlis oran silindi hata ondan sonrada birdaha hata hic gelmedi ve arasira sorunu yapiyor hata gelmeden sonra uzun bir süre yine hicbirsey olmuyor hersey mükemmel calisiyor.lütfen yardimci olun tesekkür ederim.
  • oktaykeceli O kullanıcısına yanıt
    Arıza kodunuzun tam karşılığı bu. Kontrol ettirmeniz gereken parçalar da bu koda göre yazılı olanlar. Diğer parçaları ellettirmeyin.

    Redimdeki kodlarda da gözüktüğü üzere basit ve masrafsız olandan karmaşık ve masraflı olana doğru seçenekler sunulmuştur. İlk önce şanzıman ile ilgili elektrik tesisatını bir kontrol ettirin. Belki de eskimiş-yıpranmış bir kablo değişimi kadar basit bir çözümle sorununuz çözülebilir. Olmadı şanzıman sınır sensörü, o da olmadı selenoidlere baktırın. Zaten tüm bunlara rağmen çözüm sağlanamazsa mekanik bir şanzıman sorunu olabilir demektir.

     OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MuratbanK -- 20 Mayıs 2018; 22:21:20 >




  • Ustam hayırlı günler. toyota carina 97 model 2.0 aracımda yaklaşık 2 senedir vitesi R ye aldığımda önden birisi çarpıyormuş gibi 2 kere vuruntu oluyor.Eğer araba soguksa, özellikle sabahları daha şiddetli oluyor. D konumunda ileri viteslerde bir problemim yok ama onlarda da vites büyütürken çok hafif vuruntuyu hissetmeye başladım.
    Buna ne sebep oluyor masrafı ağırmıdır. şimdiden teşekkür ederim.
  • Merhabalar aracım 96 model chrysler stratus 2.5 v6 mitsubishi motor diye anılan Mitsubishi galant motoru ile aynı olan arac bu arac 41TE otomatik şanzıman kulanmakta (
    şanzuman ile ilgili link )

    her zaman olmamakla beraber araba soğukken ilk çalıştırdıktan sonra (D ve diğer konumlarda da) hareket edip durduğum zaman vites boşa düşüyor ve beli bir süre geçmiyor. bazen ufak ufak gaz verdiğim zaman geçiyor veya bekleyince kendi kendine vitese geçiyor ve tekrar bu sorun araba soğuyana kadar olmuyor.

    aynı zamanda vites N konumundan D ve diğer ileri konumlara aldığımda cııırrrtt tıırrt tııırt diye bir ses geliyor. hareket halinde iken (vites d ve ileri durumda iken) durduğum zaman araba hareketsiz hale geldiğinde bu ses yine oluyor. anladığım kadarı ile 1. vitesten 2. vitese ve 2. vitesten 1. vitese geçerken bu durum oluyor.
    hareket halinden durma pozisyonuna geçerken o anki boşlukta 2. vitesten 1 e geçerken arada motor devir saati yükseliyor. ve 1. vitese yüksek devirden geçiş yaptığı için ileriye doğru bir irkilme yaşanıyor.

    hocam benim anladığım kadarı ile bu sorunum vitesin 1 den 2 ye geçerkenki boşluktan kaynaklandığı bu nokta da bu cırrt sesi. cırrrt sesi gelince vites geçiyor ama bazen bu cırrt sesi gecikiyor.

    nedendir nereye bakmak lazım soloneid elektronik kontrol denmidir solonedilerdenmidir. neden sadece 1. vites ile 2. vites arasındadır. Speed sensör den kaynaklanıyor olabilir mi ? yoksa sorunu çok yanlış yerlerde mi arıyorum kafam karıştı.




  • express kullanıcısına yanıt
    Benzer sorunlarım vardı, soğuk çalıştırmada ve klima açınca şanzıman senin bahsetmiş olduğun şeylere benzer şeyler yapıyordu. Ekim ayında aşağıdaki katkıyı şanzımana koydum ve rahatladı. Tavsiye ederim.

     OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ
  • aracım 2013 model opel corsa 1.4 52.000km sorunum arac 80-100km arası 3 den 4 e gecerken sanırım 5-6 sn hissedilir bi sarsıntı yapıyor ama bunu her zaman yapmıyor bazen hiç yasamıyorum bazen 1-2 kez tekrarlıyor
  • e-rose kullanıcısına yanıt
    bunu daha önce kullandım hocam. faydası olmuştur muhtemelen ama ben bir değişiklik hissetmedim
  • Arkadaşlar herkese merhaba, hayırlı akşamlar hayırlı ramazanlar
    2014 model cvt şanzımanlı micra sahibiyim kilometresi 48 binde. Aracımın devir dalgalanması problemi var. araç yaklaşık olarak 50 - 60 km hıza ulaşırken devirde oynama, vites kararsızlığına benzer bir problem var. bu sorun ile ilgili bursada şanzımancı ismet ustaya farklı zamanlarda olmak üzere 3 kez gittim. cihaza bağladı herhangi bir hata kodu vermedi, test etti herhangi bir problem görünmüyor ancak arabanın çekiş problemi var dedi. Bujileri değiştirdik, egr valfini değiştik ve benim talebimle şanzıman yağını değiştirdik. benzer sorunla karşılaşan ve çözüm bulan ya da çözüm konusunda fikir beyan edecek arkadaşların desteğini bekliyorum
  • milyas01 M kullanıcısına yanıt
    S.a abim otomatik vites vw bora aracınız ile yaşadığınız sıkıntıyı nasıl aştınız. Bende de 2. Vitesten 3 e geçerken vurma oluyor yardımcı olabilirmisiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 160161162163164
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.