Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (37. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
8 Misafir (1 Mobil) - 7 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3.597
Cevap
244
Favori
1.189.796
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3536373839
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sırasıyla en başından anlatıyorum

    1. Aracımı park ederken ileri geri vs vites değiştirirken bir anda olduğu yerde kaldı. Gaza basıyorum ne ileri ne geri gidiyor. Sanki sol teker tarafından birşey çıkıp giriyor gibi garip sesler oldu. Neyse stop edip çalıştırdım düzeldi. Yerine park ettim. (Kendiliğinden düzeldi)

    2. Sonra ertesi gün farkettim ki araç normal çalışıyor gidiyor fakat 4. vitese geçmiyor. 1,2,3 sorunsuz ama 4 e geçmiyor. ( Sorun devam ediyor)

    3. Ve aracım sık sık sigorta attırıyor. (Vites arızasıyla beraber başladı )

    4. Aracım vites kolu P'ye geçmemeye başlamıştı. Zor geçiyordu. (O da kendiliğinden düzeldi.)

    Yağdan mı ? Filtreden mi ? Türbin hız sensöründen mi ? Taraklardan mı ? Soketlerden mi ? Yoksa şanzuman sökülüp balatamı değişecek?

    Dediğim gibi hiç sarsıntı vs yok , şu yukarıda ki sorunların hepsi kendiliğinden düzeldi. Şuan sadece 4. vitese geçmemeye başladı. En fazla 3'e çıkıyor.

    Sorun ne olabilir sizce ?

    Ankaradayım




  • Merhaba Kamil Usta Bir Sorum Olacak 2000 Model Clio1.6 Rte 8v Ov Bir Araç Aldım Aldığım kişi araçla İlgili Hiç Bir Bakım Yaptırmamış Dolasıyla Daha Önce Neler Yapıldığınıda Bilmeden Aldık Aslında Bir Kaç Yere Gösterdik Fakat Olumsuz Bir şey Söylemediler Bizde Aldık Neyse.
    Ben Aracı Aldıktan 1 Hafta Kadar Sonra Araç Şanzıman Arıza Işığını Yakmaya Başladı Işık Yanınca Araç Çekişten Düşüyor Belkide Vitesten Çıkıyordu.Aracı kenara çekip stop edip tekrar çalıştırıyordum düzeliyordu fakat bu sorunu sadece araç soğukken yani ilk çalıştırmamda araç ısınmadan önce yapıyordu.bursada oto perbaya götürdüm bilgisayara bağlayıp bakmamız gerekiyor dediler olur dedik bağlayıp baktılar bir sürü hata kodu vardı sildi ve bilgisayara bağlıyken tekrar test sürüşüne çıktık ve dediğim arıza tekrarladı ve sorun tespit edildi otomatik şanzuman selenoidi arızalı dendi değişmesi gerekiyordu değiştirilmesini onayladım ertesi gün aracı getirip tüm işlemler bitene kadar başında bekledim Zaten Söküldüğünde mecburen Değişmesi Gereken iki adet selenoid var dendi

    2 Adet Selenoid ---- ELEKTRO VANA MODUL DPO 7701208174 ---- 400 tl
    Atf 2 Yağ --- 4 litre ---- 60 tl
    işçilik ---- ---- 130 tl toplamda 590 tl

    Parçalar değişti sorunum düzeldi fakat şimdide araç kalkışlarında 1 nci vitesten 2 nci vitese geçerken veya 2 den 1 e geçerken vuruntu yapıyor.diğer viteslerde böyle sorun yok şuanlık bu vuruntu sorunu çok canımı sıkmaya başladı açıkçası birde 3 ten 4 vitese geçerken bir anlık (1 saniyelik) sanki boşa çıkıyormuş gibi birşeyler yaptı dün acaba hidrolik beyinlemi ilgili sorunum var bu selenoidleri taktıktan sonra tekrar sisteme tanıtmak gibi bir şeymi gerekiyordu yoksa yada programmı atılması gerekiyor yardımcı olursanız sevinirim.




  • selamlar 1.6 otomatik fiesta powershift aldım acemiyim aylık bakımlarını nasıl yapmalıyım ve en çok merak ettiğim ne kadar yakar aracın sorun çıkarmaması için hangi bakımları ne kadar süreyle yapmam lazım teşekkürler..
  • Öncelikle herkeze hayırlı bayramlar diliyorum.
    Aracım hakkında bilgi vermem gerekirse aracım 2005 Renault Scenic 2.0 16v privilage BVA...
    Aracımla dün İzmirden Çeşmeye gelirken aracı manuel modda baya seri kullandım test etmek için sürekli vites düşürüp arttırdım.Bu aradada hava sıcaklıgı 40–42 derece yazıyordu termometrede ayriyetten klimayı hiç kapatmadım.Aradan 1saat geçti aracın ekranında ^^VİTES KUTUSU HARARETİ^^ yazdı.Sonra vitesi 4e aldım 5dk yavaş yavaş gidince yazı kalktı..Bu hata normalmidir yoksa aracında problemmi var.Otomatik vitesinde hiçbir sorun yok ne vuruntu yapıyor nede zor geçiyor hiç sorun yaşamadım..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Meteg adlı kullanıcınınhttps://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=23246333&p=1 linkinde vermiş olduğu bilgilerin ilgili kısmını alıntılıyorum:

    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    normalde yağ sıcaklığı 80 derece ama İstanbul gibi sıkışık trafiklerde 140 dereceyi bulur. eğer şanzımanı yükte tutarsanız o zaman 200 ü geçer. işte tam bu noktada eğer yağınız eskidi ise diğer bir deyişle eğer yağ kan kırmızısı değil, kahverengi, siyah ise ve koku varsa işte şanzımanınız o zaman kızarır patates gibi. özellikle 140 derece üzerindeki sıcaklıklarda yağın iyi durumda olması çok ama çok önemlidir.


    Ayrıca otomatik vites araçlarımızda her 60000 km ya da 6 yılda (hangisi önce dolarsa) bir şanzıman yağını değiştirmemiz gerekmekte.
    Aracınızın 2005 model olduğunu düşünürsek hiç km yapmasanız bile 6 yıldan fazla geçtiği için şanzıman yağının değişmesi gerekmekte.
    Sorununuz da muhtemelen değişmemiş şanzıman yağı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MuratbanK -- 11 Ağustos 2013; 0:53:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MuratbanK

    Meteg adlı kullanıcınınhttps://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=23246333&p=1 linkinde vermiş olduğu bilgilerin ilgili kısmını alıntılıyorum:

    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    normalde yağ sıcaklığı 80 derece ama İstanbul gibi sıkışık trafiklerde 140 dereceyi bulur. eğer şanzımanı yükte tutarsanız o zaman 200 ü geçer. işte tam bu noktada eğer yağınız eskidi ise diğer bir deyişle eğer yağ kan kırmızısı değil, kahverengi, siyah ise ve koku varsa işte şanzımanınız o zaman kızarır patates gibi. özellikle 140 derece üzerindeki sıcaklıklarda yağın iyi durumda olması çok ama çok önemlidir.


    Ayrıca otomatik vites araçlarımızda her 60000 km ya da 6 yılda (hangisi önce dolarsa) bir şanzıman yağını değiştirmemiz gerekmekte.
    Aracınızın 2005 model olduğunu düşünürsek hiç km yapmasanız bile 6 yıldan fazla geçtiği için şanzıman yağının değişmesi gerekmekte.
    Sorununuz da muhtemelen değişmemiş şanzıman yağı.

    DexronIII yağlara Yetkili servis ve özel renault servisi ömürlük diyor.Eğer sanzımanda bir sorun yoksa değiştirmene gerek yok diyorlar.Değiştirenlerin arabalarında ise yağ değiştikten sonra bazı sorunlar ortaya çıkmış.

    Ama değişmesi gerekir derseniz hemen değiştirmeye hazırım.




  • Sırf böyle şanzıman yağı değişmez, ömürlüktür diye direten kendini bilmez birkaç densiz yüzünden meteg gibi bu işten en ufak bir çıkarı olmayan tecrübeli, bilgi sahibi değerli bir usta küsmüş ve kıymetli bilgilerini bizlerle paylaşmaz olmuştur.

    Şanzıman yağı değişmez demelerinin tek sebebi: İlerleyen zamanlarda 3000-5000 TL'lik masraflarda bol kazanç sağlamaktır.

    Kitapçıklara da hiç güvenme. Kimisi yanlış çeviriyken kimisinde de doğru çeviri yanlış ifadelerle verilmiştir.

    İmkanın olursa İngilizce bir kitapçık bulup ilgili kısmı çevirir veya çevirtirsen orda araca göre aynen şöyle yazar: 6 yıl ya da 60000 km'de (hangisi önce dolarsa) şanzıman yağınızı değiştirmeniz tavsiye olunur. Doğru şanzıman yağı grubu ve otomatik şanzıman hakkında detaylı bilgi sahibi olmak için bu linkteki meteg ustanın ilk mesajını baştan sona sıkılmadan okuyunuz:https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=23246333&p=1

    Kimi araçta 40000 km der kiminde 90000 km der. En ideal olanı da 6 yıl ya da 60000 km'de bir değişimdir.

    Şöyle düşünelim: Kan grubun nedir bilmiyorum. Kendi kan grubum A (RH) +
    Şimdi doğuştan itibaren benim kan grubum budur ve ölene kadar da değişmez. Lakin bu kan vücudumda her daim yenilenir. Çünkü içerisindeki alyuvarlar da akyuvarlar da kan hücreleri de zamanla özelliğini kaybeder. Bunlar kanım kendini yeniledikçe yenilenir ve sağlıklı bir şekilde çalışmaya devam eder. Aynı mantıkla otomatik şanzıman yağının da ilgili zamanlarda yenilenmesi şarttır.

    Kısacası şanzıman yağını muhakkak değiştirmelisin. Lakin bu değişimi gerçekten güvenilir bir serviste yaptır. Ve kesinlikle uygun olmayan bir yağ koydurtma.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MuratbanK -- 11 Ağustos 2013; 14:53:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MuratbanK

    Sırf böyle şanzıman yağı değişmez, ömürlüktür diye direten kendini bilmez birkaç densiz yüzünden meteg gibi bu işten en ufak bir çıkarı olmayan tecrübeli, bilgi sahibi değerli bir usta küsmüş ve kıymetli bilgilerini bizlerle paylaşmaz olmuştur.

    Şanzıman yağı değişmez demelerinin tek sebebi: İlerleyen zamanlarda 3000-5000 TL'lik masraflarda bol kazanç sağlamaktır.

    Kitapçıklara da hiç güvenme. Kimisi yanlış çeviriyken kimisinde de doğru çeviri yanlış ifadelerle verilmiştir.

    İmkanın olursa İngilizce bir kitapçık bulup ilgili kısmı çevirir veya çevirtirsen orda araca göre aynen şöyle yazar: 6 yıl ya da 60000 km'de (hangisi önce dolarsa) şanzıman yağınızı değiştirmeniz tavsiye olunur. Doğru şanzıman yağı grubu ve otomatik şanzıman hakkında detaylı bilgi sahibi olmak için bu linkteki meteg ustanın ilk mesajını baştan sona sıkılmadan okuyunuz:https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=23246333&p=1

    Kimi araçta 40000 km der kiminde 90000 km der. En ideal olanı da 6 yıl ya da 60000 km'de bir değişimdir.

    Şöyle düşünelim: Kan grubun nedir bilmiyorum. Kendi kan grubum A (RH) +
    Şimdi doğuştan itibaren benim kan grubum budur ve ölene kadar da değişmez. Lakin bu kan vücudumda her daim yenilenir. Çünkü içerisindeki alyuvarlar da akyuvarlar da kan hücreleri de zamanla özelliğini kaybeder. Bunlar kanım kendini yeniledikçe yenilenir ve sağlıklı bir şekilde çalışmaya devam eder. Aynı mantıkla otomatik şanzıman yağının da ilgili zamanlarda yenilenmesi şarttır.

    Kısacası şanzıman yağını muhakkak değiştirmelisin. Lakin bu değişimi gerçekten güvenilir bir serviste yaptır. Ve kesinlikle uygun olmayan bir yağ koydurtma.

    En kısa zamanda değiştiricem.İzmir'de tavsiye edebileceginiz otomatik vites servisi var mı?Bide benim araç için Dexron III sanzıman yağı mı lazım? 2005 ScenicII 2.0 BVA 4 ileri klasik tork konvektörlü sanzıman




  • Evet dextron 3G sizin araca uygun olan yağ. kesinlikle başka yağ koydurtmayın.
    Sakın ha sakın işin üçkağıt boyutuna kaçan rastgele bir ustaya götürme derim. İzmir'de olduğunuz için bildiğim bir usta yok. Olur da İstanbul'a yolunuz düşerse bildiğim ustaların telefonlarını verebilirim.

    Kaldı ki sizin aracınızda vites geçişleriyle filan ilgili hiçbir sıkıntı yok. Sadece yağınız özelliğini kaybetmeye başladığı için aracı biraz sıkıştırınca vites hatası vermiştir. Yağınız yeni olsaydı o hatayı da almazdınız. Sıkışık bir trafikte aynı sorunu yaşamanız olasıdır. Akıcı bir trafikte bu hatayı almazsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • takip
  • Şanzıman yağı ömürlük değil. Değiştirildikten sonra araç bilgisayara bağlanıp '"oil age counter-yağömür sayacı" parametresinin sıfırlanması gerektiğini okumuştum. Çünkü yağ eskidikçe vites geçişleri değişiyor. Şanzıman da bu parametreden anlıyor. Sıfırlanmazsa eski yağa göre vites değişimi uyguluyor. Bu Renault Clio için geçerli bazı araçlarda yağ durumunu takip eden bir sensor var, bu işlem yapılmıyor.

    Ayrıca yağ seviyesinin de doğru ayarlanması çok önemli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Peki yetkili servisler bu yağı değiştirmiyor mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yetkili servisler tabi ki değiştiriyor yağı. Lakin çoğu servise şanzıman yağını değiştir deyince aval aval bakıyor adama. O yüzden ömürlük yağ, değişmez filan deseler bile siz ısrar edin. Uygun yağın konulup konulmadığına bizzat bakın. Yağ değişirken aracın başında siz de bulunun. Zaten sanayiideki bilmediğiniz rastgele bir ustadansa yetkili servis daha doğru bir seçimdir. Sanayiide iyi bildiğiniz bu işi hakkıyla yapan bir usta da yetkili servisten daha doğru bir seçimdir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • iyi akşamlar.
    corolla 2006 tam otomatik dizel vasıtam var.
    vitesteyken (D,2,L) frene basarken cır cır gibi bir ses geliyor istisnasız her seferinde. vites geçişlerinde veya başka türlü bir problem yaşamıyorum. camlar açıkken gayet rahat duyulabilen yükseklikte bir ses.
    yardımcı olabilirseniz eğer, şimdiden teşekkürler.
  • O sesi iyi bilirim; cırcır da cırcır.
    Araçta gaza basınca ses kesiliyor ama rölantideyken ya da viteste olsa bile ayağını gazdan çekince ses geliyorsa acilen baktırmalısın. Bizdekinde benim gelişimi herkes 1 km öteden geldiğimi anlıyor iyidir diyordum da dalga geçiyordum çevremdekilere. Sonrasında balatalar sıyırınca aklım başıma geldi. Ayrıca 1500-2000 TL'yi gözden çıkarman gerekebilir. Ben hazır açılmışken vites kutusunun yanında alt takımları, motoru filan da elden geçirtmiştim ve bana maaliyeti 3000 TL'leri bulmuştu. Lakin korkma. Senin bir yağ değişimi (150-200 TL) ile sorunun çözülebilir. Olası kötü senaryo ise: Senin sadece bir şanzıman tamir kiti (400-500 TL) ve işçilik maaliyeti (300 TL), hadi en kötü ihtimal bir de selenoid takımı değişimi (350 TL) civarı bu işten sıyırırsın. Yine de 1000 TL'yi gözden çıkarman gerekebilir. Eğer İstanbul'daysan usta önerebilirim. Başka şehirdeysen bir şey diyemem usta konusunda. Tek diyebileceğim bu konu ihmale gelmez.

    Düzenleme: Dikkat etmemişim; frene basınca demişsin. Fren ile ilgili (balatalar, diskler, fren merkezi, yağ durumu ve seviyesi vb.) kısımları kontrol ettirin. Otomatik vitesli araçlarımızda ışıklarda veya yoğun trafikte bekleme yaptığımızda düz viteslere oranla frenlerimize çok daha fazla yük biniyor; anormal bir durum değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MuratbanK -- 14 Ağustos 2013; 1:05:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Slm arkadaslar.forumda daha yeniyim.istanbul cekmekoydeyim.arabam 2001 passat 18t triptronik vites.benim sorunum arada bir 4 den 5 e gecerken alttan bi vurma oluyor.arac 225 binde.sanziman yagini deistirdikten sonra basladi vuruntu.acaba boyle bisey basina gelen varmi.tamirciye gittim 2500 - 4000 tl hazirla sanziman beyni deisecek diyor.ne yapmam lazim sastim kaldim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yok daha neler deseydin. Evet eğer ciddi bir vites sorunun varsa 2000-5000 TL arası bir masrafın olur. Lakin halihazırda hareket eden ve vites geçişlerini sağlayan, sadece bir vites geçişinde vuruntu yapan bir sistemde ciddi bir hata vardır demek de çok saçma. Sorunun basitçe selenoid tıkanması filan da olabilir.
    Çekmeköy'de olduğun için benim daha 1 ay önce şanzımanı komple revizyondan geçirttiğim Bostancı Oto Sanayideki Ferabi (sanayide Fahri Usta diye biliniyor) ustanın kartını resimleyip gönderiyorum. Eğer ki Ferabi ustaya gidersen mavi Hyundai Elantrasını yaptıran hoca gönderdi dersen beni hatırlar ve sana yardımcı olur. Ben çok memnun kalmıştım ustadan. Tabi piyasaya göre 250 TL fazla verdim orası ayrı. Yalnız ben memnun kaldım diye hemen ona teslim et aracını demem. Sonuçta babamın oğlu değil. İlk önce aracınla yanına git. Derdini dermanını anlat. Tahmini sorun, tamir ve masraflarını öğren. Ondan sonra ona mı yaptıracağına başkasını mı araştıracağına kendin karar ver. İşte kart resmi:


     OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MuratbanK -- 14 Ağustos 2013; 23:43:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • awolcd A kullanıcısına yanıt
    hatalar Akü değişiminden sonra tamamen düzeldi mi?
  • Sayin muratbank arkadasim ilgine tesekkur ederim.
    Mesajin beni cok umutlandirdi..en kisa zamanda bostanciya gidecem.zaten iyi bi uytaya ihtiyacim var.saygilar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar herkese iyi forumlar. Yeni konu açmayayım sorularımı burada sorayım dedim.

    Arabam 2010 Koleos DCİ BVA. 51.000 km'yi birazcık geçti. İlk sahibiyim, üç kez serviste (15 bin, 30 bin, 45 bin) bakım yapıldı Garantisi 5 ay kadar önce doldu. Ben de servise götürmeyi bıraktım. Şanzıman yağı konusunda tereddütlerim var. Geçişlerde kayda değer bir sıkıntı hissetmiyorum. Fakat ilk hızlanmalarda şanzımanın gaza tepkisi yetersiz gibi geliyor. Yani gazın dibine kadar basmayınca araba nazlanarak hızlanıyor. Bunun yanında kick-down tepkimesi biraz daha yavaş gerçekleşmeye başladı gibi geldi. Onun dışında ses, geçiş problemi gibi şeyler yaşamıyorum. Şimdi gelelim sorularıma

    - Yağın değişimi gelmiş midir? (Servis ısrarla yağ ömürlük değişmez dedi, ustam da kontrol edelim yağ bozulmadı ise gerek yok fabrikanın koyduğu yağ piyasadakilerden çok daha iyidir dedi)
    - Hangi yağı kullanmam gerek. (Meteg Üstadın mesajlarından birinde 4*4'ler ve arazi araçları için Dexron V kullanılmalı diye birşey okudum)
    - Arabanın kitapçığında şanzıman yağı değişimi konusunda en ufak bir bilgi ya da öneri yok.
    - Arabanın üzerindeki şanzıman 6 ileri, AJ8 diye bir kodu var. Telefonda konuştuğum bir şanzıman servisi XTrail ile aynı dedi, 7-8 litre yağ alır dedi ama Mobil'in sitesinde şanzımanın 3,7 lt. yağ aldığı yazıyor.
    - Yağ değişimi yapılırken vakumlu makina ile tamamı mı değişmeli yoksa parça parça mı değişim yapılmalı??

    Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.




  • 
Sayfa: önceki 3536373839
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.