Şimdi Ara

DSG (vites) ŞANZIMAN NEDİR ? AYRINTILI BİLGİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
68
Cevap
14
Favori
189.571
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • DSG : Dual Shift Gearbox : Çift Milli Vites Kutusu

    DSG otomatikleştirilmiş bir manuel şanzıman sistemidir. Normal manuel şanzımanlardan farklıiki tane debriyaj vardır. Çift debriyajdan birisi 1-3-5. vitesler için, diğeri ise 2-4-6. vitesler için kullanılır. Bunun sonucunda her vites geçişinden önce bir sonraki vites hazır bekletilmektedir.Yani vites geçişi yapacağınız zaman manuel performansını arada vites geçirirken yaşadığınız kayıp olmadan alabilirsiniz. Performans severler için iyi bir sistemdir.

    Türkiye’de ilk kez Volkswagen tarafından sunulmuş, patenti de Volkswagen’e aittir.







    DSG şanzıman kullanan Volkswagen grubu araçlar


    Audi

    * Audi TT
    * Audi A1
    * Audi A3
    * Audi S3
    * Audi A4 (B8)[7][12]
    * Audi S4 (B8)[7][12]
    * Audi A5
    * Audi A7
    * Audi A8 (D4)
    * Audi Q5[7][12]

    Bugatti

    * Bugatti Veyron EB 16.4[6] (developed by Ricardo[20] rather than Borg Warner)

    SEAT

    * SEAT Ibiza
    * SEAT León
    * SEAT Altea
    * SEAT Toledo
    * SEAT Alhambra

    Škoda

    * Škoda Fabia
    * Škoda Octavia
    * Škoda Roomster
    * Škoda Superb II
    * Škoda Yeti

    Volkswagen Passenger Cars

    * Volkswagen Polo
    * Volkswagen Golf, GTI, R32[2][6]
    * Volkswagen Jetta & Bora
    * Volkswagen Eos
    * Volkswagen Touran[6] (not available in North America)
    * Volkswagen New Beetle (not available in North America)
    * Volkswagen New Beetle Convertible
    * Volkswagen Passat and R36
    * Volkswagen Passat CC
    * Volkswagen Sharan
    * Volkswagen New Scirocco (not available in North America)
    * Volkswagen Tiguan 2011
    * Volkswagen Caddy car-derrived van
    * Volkswagen Transporter (T5) medium van[21]

    İLGİLİ VİDEOLAR





    TEST VİDEO




    NOT : ALINTILARLA DERLENMİŞTİR !



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi S35 -- 2 Mart 2012; 18:29:16 >







  • Oldukça faydalı bir konu olmuş, teşekkürler
  • Parası olan için güzel bir şanzıman.
  • nazar değmez ise, 19000 km dir, aracı her sürüşümde iyiki almışım diyorum...
  • Güzel konu ,Tesekkurler.
  • Ben de tam bunu araştıracaktım iyi oldu konuyu gördüğüm.

    Bir de merak ettiğim bu DSG'nin kuru tipi varmış, onun bundan farkı ne?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: B.Avcı

    Ben de tam bunu araştıracaktım iyi oldu konuyu gördüğüm.

    Bir de merak ettiğim bu DSG'nin kuru tipi varmış, onun bundan farkı ne?

    quote:

    Orijinalden alıntı: enyeas

    6 ileri dsg şanzıman ıslak tiptir. Daha yuksek torklara dayanır. Firmanın Dizel araçları için ideal şanzımanıdır.

    7 ileri dsg kuru kavramadır. Daha düşük tork limit degeri vardır. Satıcı firma motorun tork degerlerini kafa kafaya karşılayacak kuru tip şanzımanı araçlarında kullandıgı için dizellerinde çabuk arıza yapar.
    Benzinlilerde böyle bi durum olması dizele göre nadirdir.

    dsg şanzımanlı dizel alınacaksa 6 ileri ıslak kavrama alınmalıdır. Satıcının 6 ileri dsg şanzımanlı binek aracı varmı bilmiyorum açıkcası.

    6 ileri ıslak kavramanın maliyeti 7 ileri kuru kavramadan daha ucuzdur. Ancak 7 ilerinin bakım maliyeti ıslaga gore yok denecek gibi bişey.


    enyeas adlı üyeden




  • quote:

    Orijinalden alıntı: S35

    quote:

    Orijinalden alıntı: B.Avcı

    Ben de tam bunu araştıracaktım iyi oldu konuyu gördüğüm.

    Bir de merak ettiğim bu DSG'nin kuru tipi varmış, onun bundan farkı ne?

    quote:

    Orijinalden alıntı: enyeas

    6 ileri dsg şanzıman ıslak tiptir. Daha yuksek torklara dayanır. Firmanın Dizel araçları için ideal şanzımanıdır.

    7 ileri dsg kuru kavramadır. Daha düşük tork limit degeri vardır. Satıcı firma motorun tork degerlerini kafa kafaya karşılayacak kuru tip şanzımanı araçlarında kullandıgı için dizellerinde çabuk arıza yapar.
    Benzinlilerde böyle bi durum olması dizele göre nadirdir.

    dsg şanzımanlı dizel alınacaksa 6 ileri ıslak kavrama alınmalıdır. Satıcının 6 ileri dsg şanzımanlı binek aracı varmı bilmiyorum açıkcası.

    6 ileri ıslak kavramanın maliyeti 7 ileri kuru kavramadan daha ucuzdur. Ancak 7 ilerinin bakım maliyeti ıslaga gore yok denecek gibi bişey.


    enyeas adlı üyeden



    Kardeş çok sağol hepsi net ve anlaşılır ama bi tezatlık var.

    1-) 6 ileri ıslak tipin maliyeti daha düşük olmasına rağmen neden araçlarında kullanmıyor pek?
    2-) 6 ileri ıslak tipin bakım masrafları daha yüksek olmasına rağmen neden kullanmıyorlar? Servis gelirlerini düşürüyorlar.




  • "DSG şanzıman kullanan Wolkswogen grubu araçlar"

    Wolkswogen

    Wolkswogen

    Wolkswogen

    Wolkswogen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: B.Avcı

    quote:

    Orijinalden alıntı: S35

    quote:

    Orijinalden alıntı: B.Avcı

    Ben de tam bunu araştıracaktım iyi oldu konuyu gördüğüm.

    Bir de merak ettiğim bu DSG'nin kuru tipi varmış, onun bundan farkı ne?

    quote:

    Orijinalden alıntı: enyeas

    6 ileri dsg şanzıman ıslak tiptir. Daha yuksek torklara dayanır. Firmanın Dizel araçları için ideal şanzımanıdır.

    7 ileri dsg kuru kavramadır. Daha düşük tork limit degeri vardır. Satıcı firma motorun tork degerlerini kafa kafaya karşılayacak kuru tip şanzımanı araçlarında kullandıgı için dizellerinde çabuk arıza yapar.
    Benzinlilerde böyle bi durum olması dizele göre nadirdir.

    dsg şanzımanlı dizel alınacaksa 6 ileri ıslak kavrama alınmalıdır. Satıcının 6 ileri dsg şanzımanlı binek aracı varmı bilmiyorum açıkcası.

    6 ileri ıslak kavramanın maliyeti 7 ileri kuru kavramadan daha ucuzdur. Ancak 7 ilerinin bakım maliyeti ıslaga gore yok denecek gibi bişey.


    enyeas adlı üyeden



    Kardeş çok sağol hepsi net ve anlaşılır ama bi tezatlık var.

    1-) 6 ileri ıslak tipin maliyeti daha düşük olmasına rağmen neden araçlarında kullanmıyor pek?
    2-) 6 ileri ıslak tipin bakım masrafları daha yüksek olmasına rağmen neden kullanmıyorlar? Servis gelirlerini düşürüyorlar.

    Ancak 7 ilerinin bakım maliyeti ıslaga gore yok denecek gibi bişey. demiş bakımı zahmetli olduğu için olabilir yada ülkemizde bakımını yapmak için yeterli bayi yoktur kendilerine sormak lazım güzel soru




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MJet

    "DSG şanzıman kullanan Wolkswogen grubu araçlar"

    Wolkswogen

    Wolkswogen

    Wolkswogen

    Wolkswogen

    Düzeltildi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: S35

    quote:

    Orijinalden alıntı: MJet

    "DSG şanzıman kullanan Wolkswogen grubu araçlar"

    Wolkswogen

    Wolkswogen

    Wolkswogen

    Wolkswogen

    Düzeltildi

  • alırken 5000 TL fark verilen
    garanti süresi dışında bozulduğunda
    16000 TL masraf çıkarılıp
    iyiniyet kapsamında %30 u 5000 TL istenen
    şanzıman olarak aklımda kalmış
  • ben mi yanlış duyuyorum yoksa f1 araçlarda 150ms hızında vites değişimi dsglerde 8ms diyorlar


    yani f1 araçlarından hızlı vites değiştirdiğini iddaa ediyorlar..



    donanım sitesi araba işine el atarsa olacağı budur,bildiğiniz işi yapın be kardeşim
  • peki bu dsg arızası nedir böyle çok fazla konu açıld çok fazla sorun oluşuyor galiba..

    bu dsg nin belirli bir ömrümü vardır bozulduktan sonra ne kadar maliyete değiştiriliyor ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nyagiz

    peki bu dsg arızası nedir böyle çok fazla konu açıld çok fazla sorun oluşuyor galiba..

    bu dsg nin belirli bir ömrümü vardır bozulduktan sonra ne kadar maliyete değiştiriliyor ?

    Dsg şanzımandan şikayet eden çok memnun olanda çok biraz şans işi ve kullanıma bağlı gibi gözüküyor .
    maliyetse markadan markaya ve arızaya göre değişir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: S35

    quote:

    Orijinalden alıntı: nyagiz

    peki bu dsg arızası nedir böyle çok fazla konu açıld çok fazla sorun oluşuyor galiba..

    bu dsg nin belirli bir ömrümü vardır bozulduktan sonra ne kadar maliyete değiştiriliyor ?

    Dsg şanzımandan şikayet eden çok memnun olanda çok biraz şans işi ve kullanıma bağlı gibi gözüküyor .
    maliyetse markadan markaya ve arızaya göre değişir

    anladım biz alırız gelir bizde sorun çıkar :) tşkler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: S35

    quote:

    Orijinalden alıntı: nyagiz

    peki bu dsg arızası nedir böyle çok fazla konu açıld çok fazla sorun oluşuyor galiba..

    bu dsg nin belirli bir ömrümü vardır bozulduktan sonra ne kadar maliyete değiştiriliyor ?

    Dsg şanzımandan şikayet eden çok memnun olanda çok biraz şans işi ve kullanıma bağlı gibi gözüküyor .
    maliyetse markadan markaya ve arızaya göre değişir

    güzel konu, teknik olarak doyurucu.
    Ama bu dsg kronik problemler kapsamında yukarıda adı geçen vw dısındaki birçok model marka sozkonusu, hatta veyron bile yaziyor.

    Bu durumda kullanılan dsg sistemlerinin farklı dizayn, kalite ve revizyonda modelleri oldugu geliyor aklıma.

    Yani neden vw modellerde dsg problem cıkarır ama audi skoda cıkarmaz?
    Ya da audi ile vw 'de kullanılan sanzımanlar bire bir aynı mıdır? Teyit edilmiş midir bu bilgi?

    Dsg hakkındaki sadece bu forumda degil tum dunyadaki yazismalar soguttu beni, yoksa uygun fiyata alman otomobili almak kim istemez?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nicknick -- 2 Mart 2012; 19:04:20 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nicknick

    quote:

    Orijinalden alıntı: S35

    quote:

    Orijinalden alıntı: nyagiz

    peki bu dsg arızası nedir böyle çok fazla konu açıld çok fazla sorun oluşuyor galiba..

    bu dsg nin belirli bir ömrümü vardır bozulduktan sonra ne kadar maliyete değiştiriliyor ?

    Dsg şanzımandan şikayet eden çok memnun olanda çok biraz şans işi ve kullanıma bağlı gibi gözüküyor .
    maliyetse markadan markaya ve arızaya göre değişir

    güzel konu, teknik olarak doyurucu.
    Ama bu dsg kronik problemler kapsamında yukarıda adı geçen vw dısındaki birçok model marka sozkonusu, hatta veyron bile yaziyor.

    Bu durumda kullanılan dsg sistemlerinin farklı dizayn, kalite ve revizyonda modelleri oldugu geliyor aklıma.

    Yani neden vw modellerde dsg problem cıkarır ama audi skoda cıkarmaz?
    Ya da audi ile vw 'de kullanılan sanzımanlar bire bir aynı mıdır? Teyit edilmiş midir bu bilgi?

    Dsg hakkındaki sadece bu forumda degil tum dunyadaki yazismalar soguttu beni, yoksa uygun fiyata alman otomobili almak kim istemez?

    Bende araştırdım bu konuyu ama internetten öğrenilcek gibi değil yolum düşünce gidip öğrenicem ama bence kullanılan şanzımanlar her markada farklıdır hatta modelden modele bile fark edebilir . mesela vw nin ve mercedesin aynı sınıftaki dsg araçlarına bakarsak kafadan 10bin liralık bir fiyat farkı görürüz bunun yarısı markadan diyelim diğer yarısıda işçilik ve malzemedendir




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.