Şimdi Ara

fiat brava ilginç bir sorun. bi el atın :)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
2
Favori
18.994
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar. aracım 2001 model 120000 km'de fiat brava sx. 2005 yılından beri bende ve çok memnun(d)um. sorunumun adını koyamadığım için başlığada yazamadım kusura bakmayın. kısaca sorunumu anlatayım. aracımın hararet göstergesi sürekli 90 derecenin üstünde duruyor. genelde de 100-110 derece arasında. hal böyle olunca fan sürekli çalışıyor. hararet yüksek olduğu için lpg çalışamıyor. ve bu soğuk günlerdede kalorifer buz gibi hava üflüyor. servise götürdüm termostattan dediler değiştirdiler ama bişey değişmedi. tekrar gittim bu sefer motor üst kapağında sorun olabilir onu değiştirmek gerekir 1000-1500 lira arası masraf çıkardılar. ama bu seferde ben güvenipte bırakamadım. sonuçta ilk baştada termostat deyip bi sürü paramı almışlar ve bi işe yaramamıştı. başka bir tamirciye gittim. o da radyatör hava yapmış deyip havasını aldı ama o çözümde en fazla bir ay gitti. şimdi yine aynı tas aynı hamam. birde şöyle bişey oluyor. yüksek devirde gidersem ya da durduğu yerde 6-7 bin devire kadar gaza basarsam 5-10 saniye içinde göğüs kısmından bi su şırıltısı geliyor ve hararet normale inip herşey düzeliyor. ama tabi kısa bir süre için. 5-10 dakika sonra yine hararet tavanda ve herşey devre dışı. son bi şey daha hararet 100-110 dereceye çıktığında aslında hararet bile olmuyor. radyatörün kapağını açtığımda su kaynamıyor bile :) yardımcı olursanız ya da yakınlarınızda da bu tip sorunu olan varsa bilgi verirseniz sevinirim. şimdiden teşekkürler.







  • Ateşleme bobininin hemen altında sıcaklık sensörü var bu arızalı olabilir fanın çalışması bunun sayesinde oluyor sıcaklık göstergesinde ibre tam 90 da olmalı ne aşağı ne yukarı çizginin çok hafif üst tarafına çıkınca fan çalışmalıdır
  • Su şarıltısı sesi de geliyorsa büyük ihtimal devirdaim tesisatı biryerlerden hava alıyor ya da kalorifer peteğinde bir delik var. Sistemde hava varsa şırıltı sesi yapar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orcunsau

    Su şarıltısı sesi de geliyorsa büyük ihtimal devirdaim tesisatı biryerlerden hava alıyor ya da kalorifer peteğinde bir delik var. Sistemde hava varsa şırıltı sesi yapar...


    devirdaim tesisatı bi yerlerden hava alabilir. aklıma yattı çünkü kalorifer sıcak hava üflemeye başladığı an bir koku geliyor akıllara zarar. sen sanırsın araba geceden sabaha kadar pastırma yemiş :) ama petekde bi delik olsa suyunu boşaltırdı. öyle bi sorun yok şimdlik.

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozkan65

    Ateşleme bobininin hemen altında sıcaklık sensörü var bu arızalı olabilir fanın çalışması bunun sayesinde oluyor sıcaklık göstergesinde ibre tam 90 da olmalı ne aşağı ne yukarı çizginin çok hafif üst tarafına çıkınca fan çalışmalıdır


    sıcaklık sensörüne termostat değişirken bakmışlardır diye umuyorum.




  • Bu arıza meydana gelmeden önce herhangi bir arıza ışığı yanıyor muydu göstergelerde?
    Hata tespiti yapıldı mı ?
    Antifiriz de azalma oluyor mu peki?
    100-110 derecede fan sürekli çalışıyorsa sıcaklık düşmesi lazım.

    Devir daim de sorun olabilir.Bi ihtimal de termostat müşürün de?

    Bir şey daha soracağım hocam.Termostat Çin mi orjinal mi? bir de takarlarken dikkat etmiyorla termostatlar klimalı/klimasız iki tiptir.(Kutusu filan varsa kodu yazar) size takılan nasıl bir termostat onu bilmek lazım önce.Araba klimalıdır muhtemelen.Klimasız term. takılmışsa soğutma ve ısıtmada sorun yaşanabiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: byati81


    Bu arıza meydana gelmeden önce herhangi bir arıza ışığı yanıyor muydu göstergelerde?
    Hata tespiti yapıldı mı ?
    Antifiriz de azalma oluyor mu peki?
    100-110 derecede fan sürekli çalışıyorsa sıcaklık düşmesi lazım.

    Devir daim de sorun olabilir.Bi ihtimal de termostat müşürün de?

    Bir şey daha soracağım hocam.Termostat Çin mi orjinal mi? bir de takarlarken dikkat etmiyorla termostatlar klimalı/klimasız iki tiptir.(Kutusu filan varsa kodu yazar) size takılan nasıl bir termostat onu bilmek lazım önce.Araba klimalıdır muhtemelen.Klimasız term. takılmışsa soğutma ve ısıtmada sorun yaşanabiliyor.


    herhangi bir arıza ışığı yanmıyordu. arada bi airbag ışığı yanık kalıyor ama onunla bir ilgisi yoktur sanırım. antifirizde azalma oluyor. araba yedi yıldır bende ama bu sorun başladığından beri radyatör suyu azalmaya başladı. fan sürekli çalışıyor ama radyatör suyu zaten soğuk boşa çalışıyor. hatta fan çalışırken açtım radyatör kapağını su yukarı bile çıkmadı ilk açtığımda. sonra normal olarak yükselmeye başladı tabi :) düşünün artık ne kadar soğuk olduğunu. termostatın ne malı olduğunu bilmiyorum serviste takıldı. arabamda klimalı değil. yalnız antifirizi sorduğunuza göre aklınızda bi şeyler var sanırım. paylaşırsanız sevinirim. cevabınız için teşekkürler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sneer -- 24 Mart 2012; 11:04:52 >




  • azalan antifiriz nereye gitiğini bulabilirseniz sorunuda bulursunuz
  • aracımı tekrardan servise götürdüm. götürmez olaydım. ilk gittiğimde bu sorun kesin termostattan değiştirelim sorun çözülür dediler. çözülmedi. hafta sonu tekrar götürdüm bu düzelmedi diye. baktılar ettiler. sanırım olayı kavrayamadılar ve bana şu tarihi cevabı verdiler "arkadaş şu şu şu bide şu parçaları sırasıyla değiştirir bakarız. birinde mutlaka düzelir." ilk başta anlayamadım ne dediğini adamın. sonra içimden "yazık la adama. sanırım kafası güzel. içtiğinden banada verse keşke" deyip çıktım servisten. olaya bakın ya. sırayla parçaları değiştireceklermiş artık hangisinde düzelirse. tabi fatura kol gibi girecek bana. şöyleki 300 lira ile 1500 lira arasında hesap çıkardı sayın yetkili servis. artık sanayide iyi bir usta bulma zamanı geldi sanırım. bunlardan bin kat iyi olur..




  • acil yardım lütfen....2000 model fiat brava aracım milano marka tüp var üstünde km ye 400 yakıyor.gaz ayarını yaptırdım gaz filtresini değiştirdim değişen bişey yok.en son bujidendir dediler bujileri ve buji kablolarını değiştirmemi söylediler.sizce buji ve kabloları yakıtı bu kadar etkilermi yada başka neden olabilir.arabayı 20 gün önce aldım pek bir bilgim yok bu konularda.yardımlarınızı bekliyorum lütfen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 55brava2000

    acil yardım lütfen....2000 model fiat brava aracım milano marka tüp var üstünde km ye 400 yakıyor.gaz ayarını yaptırdım gaz filtresini değiştirdim değişen bişey yok.en son bujidendir dediler bujileri ve buji kablolarını değiştirmemi söylediler.sizce buji ve kabloları yakıtı bu kadar etkilermi yada başka neden olabilir.arabayı 20 gün önce aldım pek bir bilgim yok bu konularda.yardımlarınızı bekliyorum lütfen



    sanırım soruyu yanlış konuda sordun buji ve buji kabloları yakıtı etkiler ama o kadarda etkilemez. benim aracım şuan 26-27 kuruş lpg yakıyor şehir içi. lpg yi 2,43 tl den alıyorum. yani 100 km de 11 litre lpg yakıyor. buji değişimi yaklaştığında en fazla 1 litre artırıyor yakıtı. yani 30 kuruş olur bugünkü fiyatlarla. büyük ihtimalle başk sorunlarda var aracınızda. ama buji ve buji kablolarının değişimi her halükarda gerekli birşey olduğu için siz yinede değiştirin sonrada başka sebepler aramaya devam edin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sneer -- 3 Nisan 2012; 12:19:21 >




  • peki bunların dışında başka ne gibi sebeplerden kaynaklanabilir fazla yakışı
  • eğer arıcını yaptırmadıysan ve ankara'da ikamet ediyorsan Fiat EMCİ OTO özel servis Mehmet abiye git. bizim motorlardan ve araçlardan anlayan nadide kişilerden.
    bende de benzer problem vardı. yeni yaptırdım arıcımı. 875 tl tuttu. ama sonuçta düzeldi sonurum mis gibi araç şu anda.
  • güzelim araçlar kasap ustalar yüzünden rezil oldu
  • arkadaşlar sorunumu çözdüm. sizlerle de paylaşayım belki yardımı olur. bi tanıdığımın aracılığıyla tanımadığım bi ustaya götürdüm arabamı. adam anlattıklarımı sakince dinledi. sonra aç kaputu dedi. radyatör suyunu tamamen boşalttı. tekrar doldurdu. hava yapmış senin radyatör. büyük ihtimalle kılcal bi çatlak var radyatörde dedi. tek yapacağın 15 günde bir eksilen suyu tamamlamak sorun çıkmadan binersin dedi. taki radyatörden akan suyu görene kadar. o zamanda radyatörü değiştiririz sorun tamamen çözülür dedi. allah razı olsun kendisinden. yaklaşık 3 bin km dir dediği şekilde yapıyorum ve hiç bir sıkıntım kalmadı..
  • Bence arabayı çöpe at gitsin derim.Terminatör Tayyip 2014 te tüm eski araçlarla birlikte sahiplerini de trafikten kazıyacak!!
  • öncelikle keşke okuduğunu anlayabilen birisi olsaydınız. çünkü ben sorunumu çözdüm ve çözdüğümüde yazdım. biraz geç kaldınız. sonralıkla ise en ufak bir konuda bile tayyipe taş atmak moda oldu ki sizde burdan bi taşta ben sallayım demişsiniz anlaşılan. son sözümde bugüne kadar tayyipe hiç oy vermedim ve savunmamda. ama bu kadarda düşülmezki kardeşim. eleştiri yapın ama böyle değil..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fortunasuper

    Bence arabayı çöpe at gitsin derim.Terminatör Tayyip 2014 te tüm eski araçlarla birlikte sahiplerini de trafikten kazıyacak!!

    fortunasuper gerçekten çok basit olmuş yazınız. ne alakası var şimdi konuyla?
  • ARKADAŞLAR 2000 MODEL BRAVA SX ALDIM 3 AY OLDU ALALI BAŞIM DERTTEN KURTULMUYOR BİR TÜRLÜ.HARARET SIKINTISI VAR ARABADA GÖSTERGE HİÇ DÜŞMÜYOR KAPAK CONTASININ BİRİSİNİ YAKTIM DEĞİŞTİ,TERMOSTAT DENDİ ORJİNALİYLE DEĞİŞTİ,MÜŞÜR DENDİ DEĞİŞTİ,EN SON RADYATÖR DEĞİŞTİ ORJİNALİYLE,KANALLAR TEMİZLENDİ FAKAT HALA SABAH ARABAMI ÇALIŞTIRIYORUM 500 METRE GİTMEDEN HARARET TAVAN YAPIYOR..KAPUTU AÇIYORUZ ARABADA HARARET YOK FAN ÇALIŞIYOR SU BUZ GİBİ AMA GÖSTERGEYE VURUYORUM BİR İKİ DÜŞÜYOR ÇIKIYOR KENDI KENDINE USTAM DA SIKILDI BENDE
    YARDIM İSTİYORUM SİZLERDEN ACİLLL TEŞEKKÜRLERR ŞİMDİDEN[/color



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rafetkayadelen -- 9 Kasım 2012; 17:28:53 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rafetkayadelen

    ARKADAŞLAR 2000 MODEL BRAVA SX ALDIM 3 AY OLDU ALALI BAŞIM DERTTEN KURTULMUYOR BİR TÜRLÜ.HARARET SIKINTISI VAR ARABADA GÖSTERGE HİÇ DÜŞMÜYOR KAPAK CONTASININ BİRİSİNİ YAKTIM DEĞİŞTİ,TERMOSTAT DENDİ ORJİNALİYLE DEĞİŞTİ,MÜŞÜR DENDİ DEĞİŞTİ,EN SON RADYATÖR DEĞİŞTİ ORJİNALİYLE,KANALLAR TEMİZLENDİ FAKAT HALA SABAH ARABAMI ÇALIŞTIRIYORUM 500 METRE GİTMEDEN HARARET TAVAN YAPIYOR..KAPUTU AÇIYORUZ ARABADA HARARET YOK FAN ÇALIŞIYOR SU BUZ GİBİ AMA GÖSTERGEYE VURUYORUM BİR İKİ DÜŞÜYOR ÇIKIYOR KENDI KENDINE USTAM DA SIKILDI BENDE
    YARDIM İSTİYORUM SİZLERDEN ACİLLL TEŞEKKÜRLERR ŞİMDİDEN[/color

    göstergeyi söküp gösterge panelinin en arkadaki tırnaklı kısmını sabitlersen o problemden kurtulursun keşke o kadar parçayı değiştirmeden burda sorsaydın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gkhn_kcby

    quote:

    Orijinalden alıntı: rafetkayadelen

    ARKADAŞLAR 2000 MODEL BRAVA SX ALDIM 3 AY OLDU ALALI BAŞIM DERTTEN KURTULMUYOR BİR TÜRLÜ.HARARET SIKINTISI VAR ARABADA GÖSTERGE HİÇ DÜŞMÜYOR KAPAK CONTASININ BİRİSİNİ YAKTIM DEĞİŞTİ,TERMOSTAT DENDİ ORJİNALİYLE DEĞİŞTİ,MÜŞÜR DENDİ DEĞİŞTİ,EN SON RADYATÖR DEĞİŞTİ ORJİNALİYLE,KANALLAR TEMİZLENDİ FAKAT HALA SABAH ARABAMI ÇALIŞTIRIYORUM 500 METRE GİTMEDEN HARARET TAVAN YAPIYOR..KAPUTU AÇIYORUZ ARABADA HARARET YOK FAN ÇALIŞIYOR SU BUZ GİBİ AMA GÖSTERGEYE VURUYORUM BİR İKİ DÜŞÜYOR ÇIKIYOR KENDI KENDINE USTAM DA SIKILDI BENDE
    YARDIM İSTİYORUM SİZLERDEN ACİLLL TEŞEKKÜRLERR ŞİMDİDEN[/color

    göstergeyi söküp gösterge panelinin en arkadaki tırnaklı kısmını sabitlersen o problemden kurtulursun keşke o kadar parçayı değiştirmeden burda sorsaydın

    ayrıca havada yapmış olmalı sadece gösterge arızası olsa fan çalışmaz soğukken o değişimleri kim yaptıysa havasını güzel alamamış heralde




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.