Şimdi Ara

2 arac arasina park etmenin puf noktalari

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
11
Favori
62.926
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Pratik yaparak sorun giderilebilir fakat apartmanin otoparkina birakiyorum. Bazen 2 arac arasina girmem gerekiyor fakat zorlaniyorum. Varmidir bunun bi puf noktasi ?
    Tesekkurler..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Boyle bir konu daha acilmisti ve bir arkadasin tavsiyesi gercekten ise yaradi. Bugun denedim hatta.

    Orta direkler yan yana gelecek sekilde ondeki araca yaklasiyoruz.

    Direksiyonu tam sag kirip sol dikiz aynadan`arkadaki aracin plakasini gorecek kadar` devam ediyoruz. Sora toparlayip yanasiyoruz.

    Benim aracta park sensorleri olmasina ragmen paralel park zor oluyor ancak bu yontemle bugun cok rahat park ettim.

    Bilgiyi paylasan arkadasi hatirlamiyorum ama burdan sevgi ve saygilarimi gonderiyorum :)
  • Kastettiğiniz paralel park ise yardımcı olmaya çalışayım. Öncelikle geri geri yanaşmanız gerekiyor. Öndeki aracın yanına gelip geri vitese takıp aracın arka tekerleğini(hangi yönden yanaştığınıza göre hangi tekerlek olacağı değişiyor haliyle) yanaşacağınız boşluğun ortasına getirecek şekilde geri geri gelip kaldırımla toplayacak kadar boşluk bıraktıktan sonra direksiyonu topla, bu noktadan sonra aracın ön köşesi sürtmeyecek şekilde yanaşmaya devam edin. Bilmiyorum tam anlamıyla aktarabildim mi ama püf noktaları bunlar ve en kolay yöntem de budur..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eğer kaldırımla aradaki mesafeyi ayarlayamıyorsanız arka tekerlek değsin kaldırıma sonra az öne alıp düzeltin aracı. Bir süre sonra bunu yapmadan da yanaşmaya başlarsınız.
  • Eğer boş vaktiniz var ise bu tür sokaklar bulup yanınıza bir arkadaşınızı alarak bol bol pratik yapın. Girdiğiniz yerden çıkın tersten gelin tekrar girin. Aynaları çok iyi kullanmaya bakın çünkü en büyük yardımcınız onlar park konusunda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    Kastettiğiniz paralel park ise yardımcı olmaya çalışayım. Öncelikle geri geri yanaşmanız gerekiyor. Öndeki aracın yanına gelip geri vitese takıp aracın arka tekerleğini(hangi yönden yanaştığınıza göre hangi tekerlek olacağı değişiyor haliyle) yanaşacağınız boşluğun ortasına getirecek şekilde geri geri gelip kaldırımla toplayacak kadar boşluk bıraktıktan sonra direksiyonu topla, bu noktadan sonra aracın ön köşesi sürtmeyecek şekilde yanaşmaya devam edin. Bilmiyorum tam anlamıyla aktarabildim mi ama püf noktaları bunlar ve en kolay yöntem de budur..

    Hocam zaten boyle yapiyorum ama arka tekerlegin kaldirim mesafesini pek ayarlayamiyorum.
  • Park ederken aynaları aşağıyı yani tekerleği göreceği şekilde aşağı baktırın

    Elinizi yan koltuğun arkasına atın geri bakarak geri geri gelin gerektiği şekilde

    Hem geriyi hem tekerlekleri görebileceksiniz

    Bilinki daha kolay olacak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi f-a-t-i-h -- 8 Mart 2012; 10:51:02 >
  • otomatik park eden araba al.
  • en kötü sürte sürte alışırsın
  • Boyle bir konu daha acilmisti ve bir arkadasin tavsiyesi gercekten ise yaradi. Bugun denedim hatta.

    Orta direkler yan yana gelecek sekilde ondeki araca yaklasiyoruz.

    Direksiyonu tam sag kirip sol dikiz aynadan`arkadaki aracin plakasini gorecek kadar` devam ediyoruz. Sora toparlayip yanasiyoruz.

    Benim aracta park sensorleri olmasina ragmen paralel park zor oluyor ancak bu yontemle bugun cok rahat park ettim.

    Bilgiyi paylasan arkadasi hatirlamiyorum ama burdan sevgi ve saygilarimi gonderiyorum :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sheldon-Cooper -- 8 Mart 2012; 19:02:27 >
  • kesinlikle geri geri ve debriyaj freniyle çok daha rahat oluyor. ben de acemiyim ancak özel derslerde böyle öğretmişti hocam ve çok büyük rahatlık. ayrıca bir arkadaşın dediği gibi aynayı aşağıya doğru eğip kaldırımı görecek şekilde ayarlamak da olmazsa olmaz benim için(en azından iyice alışana kadar).
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sheldon-Cooper

    Boyle bir konu daha acilmisti ve bir arkadasin tavsiyesi gercekten ise yaradi. Bugun denedim hatta.

    Orta direkler yan yana gelecek sekilde ondeki araca yaklasiyoruz.

    Direksiyonu tam sag kirip sol dikiz aynadan`arkadaki aracin plakasini gorecek kadar` devam ediyoruz. Sora toparlayip yanasiyoruz.

    Benim aracta park sensorleri olmasina ragmen paralel park zor oluyor ancak bu yontemle bugun cok rahat park ettim.

    Bilgiyi paylasan arkadasi hatirlamiyorum ama burdan sevgi ve saygilarimi gonderiyorum :)

    Detaylı anlatım için teşekkürler. Çok pratik bir yönteme benziyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sheldon-Cooper

    Boyle bir konu daha acilmisti ve bir arkadasin tavsiyesi gercekten ise yaradi. Bugun denedim hatta.

    Orta direkler yan yana gelecek sekilde ondeki araca yaklasiyoruz.

    Direksiyonu tam sag kirip sol dikiz aynadan`arkadaki aracin plakasini gorecek kadar` devam ediyoruz. Sora toparlayip yanasiyoruz.

    Benim aracta park sensorleri olmasina ragmen paralel park zor oluyor ancak bu yontemle bugun cok rahat park ettim.

    Bilgiyi paylasan arkadasi hatirlamiyorum ama burdan sevgi ve saygilarimi gonderiyorum :)

    Bu plakayı görünce toplama süper bir yöntemmiş, teşekkürler! Yandaki aracın sedan ya da hb olmasına göre uzunluğu değiştiğinden orta direklere güvenemedim açıkçası. Arka tekerleğim yandaki aracın en arka hizasıyla aynı olacak şekilde durup tam sağ/sol kırıp plakayı görünce de ters yöne tam kırınca süper oldu!

    Ayrıca park sensörü büyük rahatlıkmış Bir de artık aynalarla uğraşmıyorum aşağı eğmekle, tabii yine gereken durumlar çıkabilir ama halen acemilik var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fremdsprache -- 18 Nisan 2012; 0:57:49 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sheldon-Cooper

    Boyle bir konu daha acilmisti ve bir arkadasin tavsiyesi gercekten ise yaradi. Bugun denedim hatta.

    Orta direkler yan yana gelecek sekilde ondeki araca yaklasiyoruz.

    Direksiyonu tam sag kirip sol dikiz aynadan`arkadaki aracin plakasini gorecek kadar` devam ediyoruz. Sora toparlayip yanasiyoruz.

    Benim aracta park sensorleri olmasina ragmen paralel park zor oluyor ancak bu yontemle bugun cok rahat park ettim.

    Bilgiyi paylasan arkadasi hatirlamiyorum ama burdan sevgi ve saygilarimi gonderiyorum :)

    buda mantıklı ancak araç boyutları farklıysa orta direkleri yan yana getirince sıkıntı çıkartabilir. ben şahsen buna çok benzer kendi yöntemimi paylaşayım

    - afedersiniz iki aracın arka tamponu döt döte aynı hizada olacak şekilde ve iki aracın arasında yarım metre (bir insanın sığacağı mesafe) bırakıp direksiyonu tam kırmak suretiyle götün götün geri gelinir :)

    - bu esnada sol aynadan arkadaki aracın plakasını görmek veya sağ aynadan tekerlek ile kaldırım arasındaki mesafenin 1 karış olduğunu farkettiğimiz esnada seri bir şekilde tam tur direksiyonu toplayıp arkaya bakmak suretiyle gidebileceğimiz kadar geriye gidilir

    - direksiyonu toplayıp inilir

    çoğu büyük araç ile bile en dar yerlere bu vesileylen şak diye girmişliğim oldu tek hamlede girmek güzel oluyor gerçekten.önemli olan bahsettiğim mesafeleri iyi tutturmakta
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yaLinkiLic


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sheldon-Cooper

    Boyle bir konu daha acilmisti ve bir arkadasin tavsiyesi gercekten ise yaradi. Bugun denedim hatta.

    Orta direkler yan yana gelecek sekilde ondeki araca yaklasiyoruz.

    Direksiyonu tam sag kirip sol dikiz aynadan`arkadaki aracin plakasini gorecek kadar` devam ediyoruz. Sora toparlayip yanasiyoruz.

    Benim aracta park sensorleri olmasina ragmen paralel park zor oluyor ancak bu yontemle bugun cok rahat park ettim.

    Bilgiyi paylasan arkadasi hatirlamiyorum ama burdan sevgi ve saygilarimi gonderiyorum :)

    buda mantıklı ancak araç boyutları farklıysa orta direkleri yan yana getirince sıkıntı çıkartabilir. ben şahsen buna çok benzer kendi yöntemimi paylaşayım

    - afedersiniz iki aracın arka tamponu döt döte aynı hizada olacak şekilde ve iki aracın arasında yarım metre (bir insanın sığacağı mesafe) bırakıp direksiyonu tam kırmak suretiyle götün götün geri gelinir :)

    - bu esnada sol aynadan arkadaki aracın plakasını görmek veya sağ aynadan tekerlek ile kaldırım arasındaki mesafenin 1 karış olduğunu farkettiğimiz esnada seri bir şekilde tam tur direksiyonu toplayıp arkaya bakmak suretiyle gidebileceğimiz kadar geriye gidilir

    - direksiyonu toplayıp inilir

    çoğu büyük araç ile bile en dar yerlere bu vesileylen şak diye girmişliğim oldu tek hamlede girmek güzel oluyor gerçekten.önemli olan bahsettiğim mesafeleri iyi tutturmakta

    Benim plakayı görme olayını yanlış anladığımı fark ettim

    Ama yeni bir yöntem bulmuşum ben de demek ki...

    Ben sağa park ederken mesela;
    1. arka tekerlerk yandakinin tampona denk gelir.
    2. tam sağ kırılır, geri geri gelinirken öndeki aracın tamponu sağ camdan görünür
    3. tam sol yapılır, geri geri güzelce içeri girilir
    4. toplanır.

    Aklımda yanlış kalmış plakayı görme meğerse
  • Malınız kıymetliyse evvela park sensörü olsun.

    Yanaşacağınız taraftaki aynayı aşağıya indirirek kaldırım görün. Hem hizalama hem de aracı sürtmemek adına yardımcı olacaktır.

    Çok ufak dokunmalardan hiçbir şey olmaz. 2 kere tıklatırsınız, 3.'de alışırsınız. Eğer ön tamponda plakalık varsa arkaya hizalamak yerine önden hizalamayı deneyin. Çok çok plakalığı kırarsınız, onu da servis beleş veriyor, aksesuarcıda 3-5 lira bile değil.
  • bilgi vermişler forumdaşlar ek olarak direksiyonu çokfazla kırmaktan çekiniz.hafif manevra alabileceğiniz bi alanda direksiyonu biraz sola kırıp sağ tarafa yavaşça direksiyona hareket verin.tam tersi sol tarafda yapabilirsinz artık nereye nasıl park ediyorsanız :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fremdsprache

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sheldon-Cooper

    Boyle bir konu daha acilmisti ve bir arkadasin tavsiyesi gercekten ise yaradi. Bugun denedim hatta.

    Orta direkler yan yana gelecek sekilde ondeki araca yaklasiyoruz.

    Direksiyonu tam sag kirip sol dikiz aynadan`arkadaki aracin plakasini gorecek kadar` devam ediyoruz. Sora toparlayip yanasiyoruz.

    Benim aracta park sensorleri olmasina ragmen paralel park zor oluyor ancak bu yontemle bugun cok rahat park ettim.

    Bilgiyi paylasan arkadasi hatirlamiyorum ama burdan sevgi ve saygilarimi gonderiyorum :)

    Bu plakayı görünce toplama süper bir yöntemmiş, teşekkürler! Yandaki aracın sedan ya da hb olmasına göre uzunluğu değiştiğinden orta direklere güvenemedim açıkçası. Arka tekerleğim yandaki aracın en arka hizasıyla aynı olacak şekilde durup tam sağ/sol kırıp plakayı görünce de ters yöne tam kırınca süper oldu!

    Ayrıca park sensörü büyük rahatlıkmış Bir de artık aynalarla uğraşmıyorum aşağı eğmekle, tabii yine gereken durumlar çıkabilir ama halen acemilik var

    bir passat alın, geri vitese alınca aynalar otomatik eğilsin.

  • Sürücü kursuna giderken yandaki aracın aynası sizin aracın aynasına denk gelsin v.s birşeyler söylüyorlardı fakat aracı park ederken onların söylediği şekilde formüllerle park etmeye çalıştığım zaman yapamıyordum.
    Zamanla kafama göre park ede,ede kendimce sistemi tam olarak oturttum.
    Yani pratik yaparak öğrenilir,videolar ile resimler ile öğrenilecek birşey değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    quote:

    Orijinalden alıntı: fremdsprache

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sheldon-Cooper

    Boyle bir konu daha acilmisti ve bir arkadasin tavsiyesi gercekten ise yaradi. Bugun denedim hatta.

    Orta direkler yan yana gelecek sekilde ondeki araca yaklasiyoruz.

    Direksiyonu tam sag kirip sol dikiz aynadan`arkadaki aracin plakasini gorecek kadar` devam ediyoruz. Sora toparlayip yanasiyoruz.

    Benim aracta park sensorleri olmasina ragmen paralel park zor oluyor ancak bu yontemle bugun cok rahat park ettim.

    Bilgiyi paylasan arkadasi hatirlamiyorum ama burdan sevgi ve saygilarimi gonderiyorum :)

    Bu plakayı görünce toplama süper bir yöntemmiş, teşekkürler! Yandaki aracın sedan ya da hb olmasına göre uzunluğu değiştiğinden orta direklere güvenemedim açıkçası. Arka tekerleğim yandaki aracın en arka hizasıyla aynı olacak şekilde durup tam sağ/sol kırıp plakayı görünce de ters yöne tam kırınca süper oldu!

    Ayrıca park sensörü büyük rahatlıkmış Bir de artık aynalarla uğraşmıyorum aşağı eğmekle, tabii yine gereken durumlar çıkabilir ama halen acemilik var

    bir passat alın, geri vitese alınca aynalar otomatik eğilsin.



    "Das Auto." diyorsunuz
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.