Şimdi Ara

Araba kullanmayı öğrenmek istiyorum :)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
60.570
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 17 yaşındayım otomatik vites kullandım ama manuel vitesi öğrenmek istiyorum çok merak ediyorum manuel vitesi kullanmayı bana burada teorik olarak anlatabilirmisiniz
    Özellikle vites-debriyaj olayını falan



  • Arabayı çalıştırdın.Debriyaja köküne kadar basıp vitesi bire aldın.Debriyajdan ayağını yavaşça çekerek kavrama noktasını buldun.Sonra gaza bastın ve araba gitmeye başladı.İkinci vitese atmak için debriyaja köküne kadar basıp ikiye alacaksın ayağını debriyajdan orta hızda çekip gaza basacaksın.
    En basit hali bu
  • Birde frene basarken debriyaja basacaksın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TRangulity

    Arabayı çalıştırdın.Debriyaja köküne kadar basıp vitesi bire aldın.Debriyajdan ayağını yavaşça çekerek kavrama noktasını buldun.Sonra gaza bastın ve araba gitmeye başladı.İkinci vitese atmak için debriyaja köküne kadar basıp ikiye alacaksın ayağını debriyajdan orta hızda çekip gaza basacaksın.
    En basit hali bu

    Kavrama noktası dediğiniz şey ne oluyor tam olarak birde kavrama noktasını nasıl bulucaz bu her araç için aynımıdır ? Vitesi hangi devir arası değiştiricez biraz fazla soru oldu ama dururken falan boşa almamız mı gerekiyor
  • Debriyaja sonuna kadar bas 1e at hafif gaz ver ve ayağını yavaşça debriyajdan çek yerine gelince araba hareket etmeye başlayacak başladığı gibi ayağını debriyajdan çekersen stop eder biraz hızlanınca ayağını debriyajdan çek.Bunu düz yolda yap acemiyken yokuş yukarı bu şekilde kaldırmaya çalışırsan büyük ihtimal kaydırırsın sürekli elin ayağın dolanır debriyajın kavrama noktasına bir zaman sonra ayağın alışacak ondan sonra istediğin gibi yokuş yukarı aşağı farketmez kaldırırsın.Dururken de frene bas durma noktasına gelince debriyaja bas sallıyorum hızın 10dayken mesela bas debriyaja 100le giderken debriyaj fren yaparsan kızaklama gider çok uzun sürer arabanın durması ve balatalarında erken biter.Yokuş yukarı kaldırırken güvenemezsen kendine el freni çekerek kaldırabilirsin ama bunu tavsiye etmez kimse bende dahil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dexter61

    quote:

    Orijinalden alıntı: TRangulity

    Arabayı çalıştırdın.Debriyaja köküne kadar basıp vitesi bire aldın.Debriyajdan ayağını yavaşça çekerek kavrama noktasını buldun.Sonra gaza bastın ve araba gitmeye başladı.İkinci vitese atmak için debriyaja köküne kadar basıp ikiye alacaksın ayağını debriyajdan orta hızda çekip gaza basacaksın.
    En basit hali bu

    Kavrama noktası dediğiniz şey ne oluyor tam olarak birde kavrama noktasını nasıl bulucaz bu her araç için aynımıdır ? Vitesi hangi devir arası değiştiricez biraz fazla soru oldu ama dururken falan boşa almamız mı gerekiyor

    Her araç için aynı değildir ama şöförler 1 2 kere stop ettirir en fazla sonra onada alışır. Ayrıca dizel araçta daha kolay öğrenirsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lonely_man

    Birde frene basarken debriyaja basacaksın.

    Her zaman değil ama. Araba durmaya yakın bassan yeter. Yoksa yavaşlarken basmana lüzum yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sefau571

    Debriyaja sonuna kadar bas 1e at hafif gaz ver ve ayağını yavaşça debriyajdan çek yerine gelince araba hareket etmeye başlayacak başladığı gibi ayağını debriyajdan çekersen stop eder biraz hızlanınca ayağını debriyajdan çek.Bunu düz yolda yap acemiyken yokuş yukarı bu şekilde kaldırmaya çalışırsan büyük ihtimal kaydırırsın sürekli elin ayağın dolanır debriyajın kavrama noktasına bir zaman sonra ayağın alışacak ondan sonra istediğin gibi yokuş yukarı aşağı farketmez kaldırırsın.Dururken de frene bas durma noktasına gelince debriyaja bas sallıyorum hızın 10dayken mesela bas debriyaja 100le giderken debriyaj fren yaparsan kızaklama gider çok uzun sürer arabanın durması ve balatalarında erken biter.Yokuş yukarı kaldırırken güvenemezsen kendine el freni çekerek kaldırabilirsin ama bunu tavsiye etmez kimse bende dahil.

    Teşekkürler cevabınız için açıklayıcı bir anlatım oldu :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dexter61

    quote:

    Orijinalden alıntı: TRangulity

    Arabayı çalıştırdın.Debriyaja köküne kadar basıp vitesi bire aldın.Debriyajdan ayağını yavaşça çekerek kavrama noktasını buldun.Sonra gaza bastın ve araba gitmeye başladı.İkinci vitese atmak için debriyaja köküne kadar basıp ikiye alacaksın ayağını debriyajdan orta hızda çekip gaza basacaksın.
    En basit hali bu

    Kavrama noktası dediğiniz şey ne oluyor tam olarak birde kavrama noktasını nasıl bulucaz bu her araç için aynımıdır ? Vitesi hangi devir arası değiştiricez biraz fazla soru oldu ama dururken falan boşa almamız mı gerekiyor

    Araba vitesdeyken ayağını debriyajdan çekerken bir noktada arabanın devri düşer ve gitmek ister.O nokta kavrama noktası oluyor.O noktayı yakaladığın zaman gaza basarsan ilerlersin.Her arabanın kavrama noktaşı değişik sanırım.Volkswagen'de ortalarda iken Ford ve Renault'ta daha yukarıda kalıyor.Ayağın alıştıktan sonra sorun olmuyor.
    Araba bağırmaya başladığı zaman vites yükselt,boğulduğu zaman vites düşür.
    Kırmızı ışıkta duracaksan boşa al,diğer zamanlarda fazla beklemeyeceksen viteste dursun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TRangulity

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dexter61

    quote:

    Orijinalden alıntı: TRangulity

    Arabayı çalıştırdın.Debriyaja köküne kadar basıp vitesi bire aldın.Debriyajdan ayağını yavaşça çekerek kavrama noktasını buldun.Sonra gaza bastın ve araba gitmeye başladı.İkinci vitese atmak için debriyaja köküne kadar basıp ikiye alacaksın ayağını debriyajdan orta hızda çekip gaza basacaksın.
    En basit hali bu

    Kavrama noktası dediğiniz şey ne oluyor tam olarak birde kavrama noktasını nasıl bulucaz bu her araç için aynımıdır ? Vitesi hangi devir arası değiştiricez biraz fazla soru oldu ama dururken falan boşa almamız mı gerekiyor

    Araba vitesdeyken ayağını debriyajdan çekerken bir noktada arabanın devri düşer ve gitmek ister.O nokta kavrama noktası oluyor.O noktayı yakaladığın zaman gaza basarsan ilerlersin.Her arabanın kavrama noktaşı değişik sanırım.Volkswagen'de ortalarda iken Ford ve Renault'ta daha yukarıda kalıyor.Ayağın alıştıktan sonra sorun olmuyor.
    Araba bağırmaya başladığı zaman vites yükselt,boğulduğu zaman vites düşür.
    Kırmızı ışıkta duracaksan boşa al,diğer zamanlarda fazla beklemeyeceksen viteste dursun.

    Teşekkürler cevabınız için.Arkadaşlar arabayı ilk başta kaldırırken ilk önce arabayı çalıştırıp sonuna kadar debriyaja basıp vitesi 1 e attım el freni çekili tabii ondan sonra hafif gaz verdim ve yavaş yavaş debriyajan çektim ve kavrama noktasına geldikten sonra hareket etmeye başladı araç el freni çekili değilken ve ayağınız frendeyken bu kavrama noktasında nasıl emin olucaz yani oraya gelmeden araba gitmez diyorsunuz geri kaçar bu seferde o noktadan tam olarak nasıl emin olucaz




  • Araba kullanmak 10 dakikada öğrenilir, trafikte araba kullanmak 1 yılda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dexter61

    quote:

    Orijinalden alıntı: TRangulity

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dexter61

    quote:

    Orijinalden alıntı: TRangulity

    Arabayı çalıştırdın.Debriyaja köküne kadar basıp vitesi bire aldın.Debriyajdan ayağını yavaşça çekerek kavrama noktasını buldun.Sonra gaza bastın ve araba gitmeye başladı.İkinci vitese atmak için debriyaja köküne kadar basıp ikiye alacaksın ayağını debriyajdan orta hızda çekip gaza basacaksın.
    En basit hali bu

    Kavrama noktası dediğiniz şey ne oluyor tam olarak birde kavrama noktasını nasıl bulucaz bu her araç için aynımıdır ? Vitesi hangi devir arası değiştiricez biraz fazla soru oldu ama dururken falan boşa almamız mı gerekiyor

    Araba vitesdeyken ayağını debriyajdan çekerken bir noktada arabanın devri düşer ve gitmek ister.O nokta kavrama noktası oluyor.O noktayı yakaladığın zaman gaza basarsan ilerlersin.Her arabanın kavrama noktaşı değişik sanırım.Volkswagen'de ortalarda iken Ford ve Renault'ta daha yukarıda kalıyor.Ayağın alıştıktan sonra sorun olmuyor.
    Araba bağırmaya başladığı zaman vites yükselt,boğulduğu zaman vites düşür.
    Kırmızı ışıkta duracaksan boşa al,diğer zamanlarda fazla beklemeyeceksen viteste dursun.

    Teşekkürler cevabınız için.Arkadaşlar arabayı ilk başta kaldırırken ilk önce arabayı çalıştırıp sonuna kadar debriyaja basıp vitesi 1 e attım el freni çekili tabii ondan sonra hafif gaz verdim ve yavaş yavaş debriyajan çektim ve kavrama noktasına geldikten sonra hareket etmeye başladı araç el freni çekili değilken ve ayağınız frendeyken bu kavrama noktasında nasıl emin olucaz yani oraya gelmeden araba gitmez diyorsunuz geri kaçar bu seferde o noktadan tam olarak nasıl emin olucaz

    1.Arabayı çalıştırdın.(Vites boşta)
    2.Debriyaja sonuna kadar basıp vitesi 1'e attın.
    3.El frenini indirdin.(Düz yol varsayıyorum)
    4.Debriyajdan ayağını yavaş yavaş kaldırırken araba hareketlenmek isteyecek.Tam o noktada ayağını sabitle.
    5.Gaz ver.Biraz ilerleyip araba devrini aldıktan sonra ayağını debriyajdan çek.
    Yokuşta kaldırırken ben yarım debriyajı kullanıyorum.Ayağın frendeyken vites birdeyken bir ayağın frende diğeri debriyajda olacak.Sonra frene basılı tutarken debriyajdan yavaş yavaş kaldıracan.Araba hareketlenmek isteyecek bu esnada arabanın devir saatine bak devri düşecek.O esnada ayağın debriyajda sabitken diğer ayağını frenden çekip gaza basacaksın.Yokuştayken biraz fazla bas yok stop ediyor.

    Bu arkadaş anlatıyor iyi izlersen kafanda canlandırabilirsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TRangulity -- 27 Mart 2012; 23:14:04 >




  • kavrama noktası anlatılmaz yaşanır sürsen anlarsın zaten kendin zor birşey değil
    bazı seri arabalarda gazı iyi ayarlaman gerekiyor ama debrajdan kaldırırken gaza basmazsan stop eder hafif dokunsan gaza araba jet gibi uçar (genelde broadway gibi eski arabalarda)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TRangulity

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dexter61

    quote:

    Orijinalden alıntı: TRangulity

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dexter61

    quote:

    Orijinalden alıntı: TRangulity

    Arabayı çalıştırdın.Debriyaja köküne kadar basıp vitesi bire aldın.Debriyajdan ayağını yavaşça çekerek kavrama noktasını buldun.Sonra gaza bastın ve araba gitmeye başladı.İkinci vitese atmak için debriyaja köküne kadar basıp ikiye alacaksın ayağını debriyajdan orta hızda çekip gaza basacaksın.
    En basit hali bu

    Kavrama noktası dediğiniz şey ne oluyor tam olarak birde kavrama noktasını nasıl bulucaz bu her araç için aynımıdır ? Vitesi hangi devir arası değiştiricez biraz fazla soru oldu ama dururken falan boşa almamız mı gerekiyor

    Araba vitesdeyken ayağını debriyajdan çekerken bir noktada arabanın devri düşer ve gitmek ister.O nokta kavrama noktası oluyor.O noktayı yakaladığın zaman gaza basarsan ilerlersin.Her arabanın kavrama noktaşı değişik sanırım.Volkswagen'de ortalarda iken Ford ve Renault'ta daha yukarıda kalıyor.Ayağın alıştıktan sonra sorun olmuyor.
    Araba bağırmaya başladığı zaman vites yükselt,boğulduğu zaman vites düşür.
    Kırmızı ışıkta duracaksan boşa al,diğer zamanlarda fazla beklemeyeceksen viteste dursun.

    Teşekkürler cevabınız için.Arkadaşlar arabayı ilk başta kaldırırken ilk önce arabayı çalıştırıp sonuna kadar debriyaja basıp vitesi 1 e attım el freni çekili tabii ondan sonra hafif gaz verdim ve yavaş yavaş debriyajan çektim ve kavrama noktasına geldikten sonra hareket etmeye başladı araç el freni çekili değilken ve ayağınız frendeyken bu kavrama noktasında nasıl emin olucaz yani oraya gelmeden araba gitmez diyorsunuz geri kaçar bu seferde o noktadan tam olarak nasıl emin olucaz

    1.Arabayı çalıştırdın.(Vites boşta)
    2.Debriyaja sonuna kadar basıp vitesi 1'e attın.
    3.El frenini indirdin.(Düz yol varsayıyorum)
    4.Debriyajdan ayağını yavaş yavaş kaldırırken araba hareketlenmek isteyecek.Tam o noktada ayağını sabitle.
    5.Gaz ver.Biraz ilerleyip araba devrini aldıktan sonra ayağını debriyajdan çek.
    Yokuşta kaldırırken ben yarım debriyajı kullanıyorum.Ayağın frendeyken vites birdeyken bir ayağın frende diğeri debriyajda olacak.Sonra frene basılı tutarken debriyajdan yavaş yavaş kaldıracan.Araba hareketlenmek isteyecek bu esnada arabanın devir saatine bak devri düşecek.O esnada ayağın debriyajda sabitken diğer ayağını frenden çekip gaza basacaksın.Yokuştayken biraz fazla bas yok stop ediyor.

    Bu arkadaş anlatıyor iyi izlersen kafanda canlandırabilirsin.

    Şimdi anladım hepsini tekrardan teşekkürler verdiğiniz video yu bir izleyeyim dediğiniz gibi pratik yapmadan pek olmaz gibime geliyor :D




  • Aynı yaştayız bende şu dönemde araba kullanmayı öğrendim ilk araç sürme tecrübem otomatik vites bora ile oldu pek bir duygu olmuyor şahsen direksiyon döndürmekten başka bir şey yok.Daha sonra renault 19 europa 1.6 karbüratörlü motora bindim kuzenin arabasıydı.İlk oturdum bana yapmam gerekenleri söyledi yani kontak çevir daha sonra vitesi 1 e tak ayak debriyajda tam basılı daha sonra hafif gaz veriyorsun ve yavaşça debriyajdan ayağını kaldırıyorsun kaldırırken zaten bir yerde araç ilerlemeye başlayacak işte o nokta kavrama noktası oluyor o sırada biraz daha gaz verip debriyajıda yavaşça çekiyorsun ve araba kalkmış oluyor ancak benim bunu europa'da uygulamam pek zor oldu zaten o arabada sarsıntısız bi şekilde kaldıramadım.direksiyonu hidrolikti allahtan sevdim direksiyonu yumuşaktı tepkimeleri güzeldi.daha sonra kuzen arabayı değiştirdi 2006 model 1200cc opel corsa aldı haberi duyar duymaz kullanmak istediğimi belirttim inan oh be rahatlık varmış dedim opele binince. ilk kalkışım sarsıntısız düzgün bi şekilde oldu tabi bunu uyguladığımız yer boş bi yer.Neyse ben düz yol sürmeye baya alıştım vites 1-2-3 gidiyor eğlenceli ama kuzen bana "gel şimdi sana asıl araba kullanmayı öğreteyim" dedi tarif ettiği yere sürdüm ve beni sadece tek arabanın geçtiği dar sokaklara götürdü sokak zaten dar ben de acemiyim tabiki zorlandım açıkçası ilk başta çünkü direksiyonu tam kavrayamıyordum toplayamama sorunum oldu ama daha sonra tek el çevirmeye başladım o zaman hallettim.Dar sokak sürerken az kalsın çarpacaktım arabayı ama sokağa midibüs parketmişler bende girdim hızım baya yavaştı kuzen dedi gaza bas azıcık stop edecek araba bende bir yüklenmişim gaza önümde küçük çocuk vardı onu ezmemek için sol yaptım midibüse az kalsın girecekken sağa manevra yapıp kurtuldum ama o anlık refleks işte.

    İşin özü arabayı kaldırmak yürütmek falan bunlar basit mesele ama ışık olmayan kalabalık sıkışık dar ve yokuşlu yollarda kullanmak hayli tecrübe istiyor gerçekten.dikkat lazım baya aynaları kontrol vs.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hawkins

    Aynı yaştayız bende şu dönemde araba kullanmayı öğrendim ilk araç sürme tecrübem otomatik vites bora ile oldu pek bir duygu olmuyor şahsen direksiyon döndürmekten başka bir şey yok.Daha sonra renault 19 europa 1.6 karbüratörlü motora bindim kuzenin arabasıydı.İlk oturdum bana yapmam gerekenleri söyledi yani kontak çevir daha sonra vitesi 1 e tak ayak debriyajda tam basılı daha sonra hafif gaz veriyorsun ve yavaşça debriyajdan ayağını kaldırıyorsun kaldırırken zaten bir yerde araç ilerlemeye başlayacak işte o nokta kavrama noktası oluyor o sırada biraz daha gaz verip debriyajıda yavaşça çekiyorsun ve araba kalkmış oluyor ancak benim bunu europa'da uygulamam pek zor oldu zaten o arabada sarsıntısız bi şekilde kaldıramadım.direksiyonu hidrolikti allahtan sevdim direksiyonu yumuşaktı tepkimeleri güzeldi.daha sonra kuzen arabayı değiştirdi 2006 model 1200cc opel corsa aldı haberi duyar duymaz kullanmak istediğimi belirttim inan oh be rahatlık varmış dedim opele binince. ilk kalkışım sarsıntısız düzgün bi şekilde oldu tabi bunu uyguladığımız yer boş bi yer.Neyse ben düz yol sürmeye baya alıştım vites 1-2-3 gidiyor eğlenceli ama kuzen bana "gel şimdi sana asıl araba kullanmayı öğreteyim" dedi tarif ettiği yere sürdüm ve beni sadece tek arabanın geçtiği dar sokaklara götürdü sokak zaten dar ben de acemiyim tabiki zorlandım açıkçası ilk başta çünkü direksiyonu tam kavrayamıyordum toplayamama sorunum oldu ama daha sonra tek el çevirmeye başladım o zaman hallettim.Dar sokak sürerken az kalsın çarpacaktım arabayı ama sokağa midibüs parketmişler bende girdim hızım baya yavaştı kuzen dedi gaza bas azıcık stop edecek araba bende bir yüklenmişim gaza önümde küçük çocuk vardı onu ezmemek için sol yaptım midibüse az kalsın girecekken sağa manevra yapıp kurtuldum ama o anlık refleks işte.

    İşin özü arabayı kaldırmak yürütmek falan bunlar basit mesele ama ışık olmayan kalabalık sıkışık dar ve yokuşlu yollarda kullanmak hayli tecrübe istiyor gerçekten.dikkat lazım baya aynaları kontrol vs.

    Haklısın.Bizdede Otomatik Fiat Linea var.Onun için pratik yapamıyorum manuel vites olmadığı için.Akrabalar da Opel Astra Clasic Manuel var en yakın zaman da bende pratik yapıp öğrenmek istiyorum :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-2573B355F -- 27 Mart 2012; 23:57:14 >




  • biz ne kadar teorikte anlatırsak anlatalım

    pratik edip görmen lazım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dexter61

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hawkins

    Aynı yaştayız bende şu dönemde araba kullanmayı öğrendim ilk araç sürme tecrübem otomatik vites bora ile oldu pek bir duygu olmuyor şahsen direksiyon döndürmekten başka bir şey yok.Daha sonra renault 19 europa 1.6 karbüratörlü motora bindim kuzenin arabasıydı.İlk oturdum bana yapmam gerekenleri söyledi yani kontak çevir daha sonra vitesi 1 e tak ayak debriyajda tam basılı daha sonra hafif gaz veriyorsun ve yavaşça debriyajdan ayağını kaldırıyorsun kaldırırken zaten bir yerde araç ilerlemeye başlayacak işte o nokta kavrama noktası oluyor o sırada biraz daha gaz verip debriyajıda yavaşça çekiyorsun ve araba kalkmış oluyor ancak benim bunu europa'da uygulamam pek zor oldu zaten o arabada sarsıntısız bi şekilde kaldıramadım.direksiyonu hidrolikti allahtan sevdim direksiyonu yumuşaktı tepkimeleri güzeldi.daha sonra kuzen arabayı değiştirdi 2006 model 1200cc opel corsa aldı haberi duyar duymaz kullanmak istediğimi belirttim inan oh be rahatlık varmış dedim opele binince. ilk kalkışım sarsıntısız düzgün bi şekilde oldu tabi bunu uyguladığımız yer boş bi yer.Neyse ben düz yol sürmeye baya alıştım vites 1-2-3 gidiyor eğlenceli ama kuzen bana "gel şimdi sana asıl araba kullanmayı öğreteyim" dedi tarif ettiği yere sürdüm ve beni sadece tek arabanın geçtiği dar sokaklara götürdü sokak zaten dar ben de acemiyim tabiki zorlandım açıkçası ilk başta çünkü direksiyonu tam kavrayamıyordum toplayamama sorunum oldu ama daha sonra tek el çevirmeye başladım o zaman hallettim.Dar sokak sürerken az kalsın çarpacaktım arabayı ama sokağa midibüs parketmişler bende girdim hızım baya yavaştı kuzen dedi gaza bas azıcık stop edecek araba bende bir yüklenmişim gaza önümde küçük çocuk vardı onu ezmemek için sol yaptım midibüse az kalsın girecekken sağa manevra yapıp kurtuldum ama o anlık refleks işte.

    İşin özü arabayı kaldırmak yürütmek falan bunlar basit mesele ama ışık olmayan kalabalık sıkışık dar ve yokuşlu yollarda kullanmak hayli tecrübe istiyor gerçekten.dikkat lazım baya aynaları kontrol vs.

    Haklısın.Bizdede Otomatik Fiat Linea var.Onun için pratik yapamıyorum manuel vites olmadığı için.Akrabalar da Opel Astra Clasic Manuel var en yakın zaman da bende pratik yapıp öğrenmek istiyorum :)

    Bana kalırsa sizin arabada da sürmeye devam et en azından direksiyon pratiğin olur ama inan manuel araç kullanınca araba kullandığını anlıyorsun çok zevkli




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.