Şimdi Ara

1 günlük laptopu iade edebilr miyim ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
0
Favori
1.601
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • dell aldım bi çok şeyi bozuk.

    ilk sorum bzuk olmasada kanuni olarak iade şansım varmı ? yani şöyle ürünü aldım ertesi gün paramı verin ürünü alın deme şansım varmı

    2. sorum ise eğer öyle bi işansım yok ise ayıplı ürün oldugunu ispatlarsam,ki bozuk o zaman parça değişimi değilde tamamen para isteme şansım oluyormu ?aprça değişmesini istemiyorum cunku madem bozuk paramı verin diyebilr miyim? neler yapmalıyım ?

    3.sorum laptop geldi netten almıstım ve 1 saat sonra mail attım aldıgım siteye cunku tam cumartesi denk geldi ve p.tesi olunca şimdi 3.günemi giriyor yoksa onların calısmadıgı sureler 7 gun den dusuyorumu ? yani bu 7 gunluk bi hakkımız varya artık neyse :) iş gunleri sayılıyormu?



  • biraz araştırdım ve bi gazetede okduum hurriyette ve sfır sebep göstermeden paranın tamamnıı alabilyioruz sanırım?

    fakat 7 gün içinde ihtarname cekmem gerkiyomus nası cekcem nereye cekcem :(
  • eğer üründe kusur yoksa biraz zor olur iade sonucta ürünü acmış ve 1 günde olsa kullanmıssın kardeşim .Ama üründe arıza varsa dell teknik servisi değişim raporu verir sende onunla aldığın yere gider ürünün sıfırını alırsın
  • Eğer ürünün kutusu ve ürün içeriği tam ise geri iade edip paranı geri alabilirsin ama üründen bir memnuyetsizliğin olması şart.
  • Aldığınız yerle irtibata geçin değişim yapacaklardır. Olmazsa aşağıdaki verdiğim bilgiler doğrultusunda işlem yapın onlar sizi yönlendirirler...

    DELL Yerinde Destek Hizmeti Nasıl Çalışır?

    DELL Destek Hattına ücretsiz erişmek için:
    Telefonunuz yurtdışı aramalara açık ise: 00 800 353 90 002 aranır.
    Değilse: 0 811 288 0001 -> İngilizce mesaj duyulduğunda -> 888 578 5446 tuşlanır.
    Yaklaşık %70 oranında sorun telefonda çözümlenir.
    Çözülemeyen sorunlar için telefonda arıza tespiti yapılır.
    Sonraki iş günü* teknik destek elemanı belirttiğiniz adrese gelir.
    Gerekli işlem yapılarak bilgisayarınızdaki sorun çözülür.
    Yapılan işlem sonucu herhangi bir ücret talep edilmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aCti0n`

    Eğer ürünün kutusu ve ürün içeriği tam ise geri iade edip paranı geri alabilirsin ama üründen bir memnuyetsizliğin olması şart.

    hocam nasıl oluyor kanuna göre iade ediyorum okudum kac defa ufak bir kaynak asagıda isterseniz kanundan da gösterebilrimi

    http://www.facebook.com/note.php?note_id=186097134771840
  • quote:

    Orijinalden alıntı: virtualdjcubase

    dell aldım bi çok şeyi bozuk.

    ilk sorum bzuk olmasada kanuni olarak iade şansım varmı ? yani şöyle ürünü aldım ertesi gün paramı verin ürünü alın deme şansım varmı

    2. sorum ise eğer öyle bi işansım yok ise ayıplı ürün oldugunu ispatlarsam,ki bozuk o zaman parça değişimi değilde tamamen para isteme şansım oluyormu ?aprça değişmesini istemiyorum cunku madem bozuk paramı verin diyebilr miyim? neler yapmalıyım ?

    3.sorum laptop geldi netten almıstım ve 1 saat sonra mail attım aldıgım siteye cunku tam cumartesi denk geldi ve p.tesi olunca şimdi 3.günemi giriyor yoksa onların calısmadıgı sureler 7 gun den dusuyorumu ? yani bu 7 gunluk bi hakkımız varya artık neyse :) iş gunleri sayılıyormu?

    Ürünü hangi siteden aldınız?
    İnternetten aldığınız zaman mesafeli satış, soğuk satış oluyor ve yanılmıyorsam bir hafta içerisinde hiçbir sebep göstermeden iade edebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Volksdeutsche -- 9 Nisan 2012; 20:36:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Volksdeutsche

    quote:

    Orijinalden alıntı: virtualdjcubase

    dell aldım bi çok şeyi bozuk.

    ilk sorum bzuk olmasada kanuni olarak iade şansım varmı ? yani şöyle ürünü aldım ertesi gün paramı verin ürünü alın deme şansım varmı

    2. sorum ise eğer öyle bi işansım yok ise ayıplı ürün oldugunu ispatlarsam,ki bozuk o zaman parça değişimi değilde tamamen para isteme şansım oluyormu ?aprça değişmesini istemiyorum cunku madem bozuk paramı verin diyebilr miyim? neler yapmalıyım ?

    3.sorum laptop geldi netten almıstım ve 1 saat sonra mail attım aldıgım siteye cunku tam cumartesi denk geldi ve p.tesi olunca şimdi 3.günemi giriyor yoksa onların calısmadıgı sureler 7 gun den dusuyorumu ? yani bu 7 gunluk bi hakkımız varya artık neyse :) iş gunleri sayılıyormu?

    Ürünü hangi siteden aldınız?
    İnternetten aldığınız zaman mesafeli satış, soğuk satış oluyor ve yanılmıyorsam bir hafta içerisinde hiçbir sebep göstermeden iade edebilirsiniz.

    hocam bugün tükoder e gittim öğrendim geri verebiliyorum fakat tukoder 50tl istedi benden bende vazgectim kendim ihtarnme godnercem ama naı ypacam onu arastırıyorum 1 adet kaynak olmazmı ya




  • quote:

    Orijinalden alıntı: virtualdjcubase

    quote:

    Orijinalden alıntı: Volksdeutsche

    quote:

    Orijinalden alıntı: virtualdjcubase

    dell aldım bi çok şeyi bozuk.

    ilk sorum bzuk olmasada kanuni olarak iade şansım varmı ? yani şöyle ürünü aldım ertesi gün paramı verin ürünü alın deme şansım varmı

    2. sorum ise eğer öyle bi işansım yok ise ayıplı ürün oldugunu ispatlarsam,ki bozuk o zaman parça değişimi değilde tamamen para isteme şansım oluyormu ?aprça değişmesini istemiyorum cunku madem bozuk paramı verin diyebilr miyim? neler yapmalıyım ?

    3.sorum laptop geldi netten almıstım ve 1 saat sonra mail attım aldıgım siteye cunku tam cumartesi denk geldi ve p.tesi olunca şimdi 3.günemi giriyor yoksa onların calısmadıgı sureler 7 gun den dusuyorumu ? yani bu 7 gunluk bi hakkımız varya artık neyse :) iş gunleri sayılıyormu?

    Ürünü hangi siteden aldınız?
    İnternetten aldığınız zaman mesafeli satış, soğuk satış oluyor ve yanılmıyorsam bir hafta içerisinde hiçbir sebep göstermeden iade edebilirsiniz.

    hocam bugün tükoder e gittim öğrendim geri verebiliyorum fakat tukoder 50tl istedi benden bende vazgectim kendim ihtarnme godnercem ama naı ypacam onu arastırıyorum 1 adet kaynak olmazmı ya

    İnternetten aldığın için mesafeli satışa girer bu nedenle herhangi bir gerekçe göstermeden 1 hafta içinde ürünü iade edebilirsin. Yasal hakkın 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında kanunun 8. maddesinde düzenlenmiştir. Bence mantıklı olan satın aldığın yerle iletişime geç onlara bu kanuni hakkından bahset eğer kabul etmezlerse ihtarname çekmen gerekir. İhtarname noter marifetiyle yapılır.




  • Önce satın aldığın yeri ara. Mail atma yada sana döneriz derlerse aldırma. Vakit kazanmaya yönelik hareketler bunlar.

    Adamlarla konuş. Mesafeli satış sözleşmesinden bahset. Yukarıda arkadas kanun maddesı ve fıkrasını vermıs. En önemlisi inşaallah ürünün faturası vardır.

    Firma sana 1 gün içinde dönmezse 2 yol var.

    1- noterden ihtarname çektirirsin. Parasını siz ödersiniz noter bu işten para alır. Bu işlemi yaptıktan sonra değiştirirsniz.

    2-tüketici hakları gibi kurumlar konuyla yetkilidir. Ama bunun için üünün kusurlu ve 1 hafta içinde bu adamlara bundan bahsettiğinizi kanıtlamanız gerekir. Bunun içinde DeLL yetkili servisinden ayıplı olduğuna dair değişim raporu alınız.

    Tüm bu adımlarda eline geçen mailler olsun veya cihazı dell'e götürmeden önce fotolarını çek. Mail gelirse onları sakla. Yolladığın mailleri sakla (tarih ve saatleri ile birlikte)
    Ve fatura- irsaliyeli fatura- servis raporu gibi şeylerin hepsinin bir fotokopisini bulundur.

    SErvise verdiğinden daha kötü olarak elıne alabılırsın laptopu. İçinden ram'i ökülmüş, herhangi bir parçasının değişmiş, kırık çatlak geri gelebileceğini unutma!! Servisler her haltı işlerler ve bize böyle geldi derler :D elinde kanıt olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ExpForCuTT -- 9 Nisan 2012; 22:40:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ExpForCuTT

    Önce satın aldığın yeri ara. Mail atma yada sana döneriz derlerse aldırma. Vakit kazanmaya yönelik hareketler bunlar.

    Adamlarla konuş. Mesafeli satış sözleşmesinden bahset. Yukarıda arkadas kanun maddesı ve fıkrasını vermıs. En önemlisi inşaallah ürünün faturası vardır.

    Firma sana 1 gün içinde dönmezse 2 yol var.

    1- noterden ihtarname çektirirsin. Parasını siz ödersiniz noter bu işten para alır. Bu işlemi yaptıktan sonra değiştirirsniz.

    2-tüketici hakları gibi kurumlar konuyla yetkilidir. Ama bunun için üünün kusurlu ve 1 hafta içinde bu adamlara bundan bahsettiğinizi kanıtlamanız gerekir. Bunun içinde DeLL yetkili servisinden ayıplı olduğuna dair değişim raporu alınız.

    Tüm bu adımlarda eline geçen mailler olsun veya cihazı dell'e götürmeden önce fotolarını çek. Mail gelirse onları sakla. Yolladığın mailleri sakla (tarih ve saatleri ile birlikte)
    Ve fatura- irsaliyeli fatura- servis raporu gibi şeylerin hepsinin bir fotokopisini bulundur.

    SErvise verdiğinden daha kötü olarak elıne alabılırsın laptopu. İçinden ram'i ökülmüş, herhangi bir parçasının değişmiş, kırık çatlak geri gelebileceğini unutma!! Servisler her haltı işlerler ve bize böyle geldi derler :D elinde kanıt olsun
    quote:


    2-tüketici hakları gibi kurumlar konuyla yetkilidir. Ama bunun için üünün kusurlu ve 1 hafta içinde bu adamlara bundan bahsettiğinizi kanıtlamanız gerekir. Bunun içinde DeLL yetkili servisinden ayıplı olduğuna dair değişim raporu alınız.

    Tüm bu adımlarda eline geçen mailler olsun veya cihazı dell'e götürmeden önce fotolarını çek. Mail gelirse onları sakla. Yolladığın mailleri sakla (tarih ve saatleri ile birlikte)
    Ve fatura- irsaliyeli fatura- servis raporu gibi şeylerin hepsinin bir fotokopisini bulundur.

    SErvise verdiğinden daha kötü olarak elıne alabılırsın laptopu. İçinden ram'i ökülmüş, herhangi bir parçasının değişmiş, kırık çatlak geri gelebileceğini unutma!! Servisler her haltı işlerler ve bize böyle geldi derler :D elinde kanıt olsun


    hocam işte zaten onu merak ediyorum yani evet satıcı ile gorustum gönderin ürünü diyorlar cizik falan yoksa test yapcaz falan bişe yoksa paranız iade diyorlar.
    ben cayma hakkımı kulanarak sebepsiz değişceğini biliyorum gerçi siz sebep gostermelisiniz demişsiniz dell den rapor falan...bunlara gerek yokmuş konustum yani direk para iade varmış..

    1.yol kendi aramızsa satıcı ile anlasıp kargolarsam (ki öyle konuştuk) onlar incelicek falan yani 2 gun sonra demezlermi bize laptop gondermedin yada demezlermi ram calıstıgı halde bunda ram yok vs... bunlardan korkuyorum yoksa direk 1 yolu istiyorum..noter parasındanda krutulmus olurum...

    2.yol kendim ihtarname hazırlamak ; ki siz noterden bahsettiniz noter 3.yolmu oluyor bilmiyorum.benim net sormak sitediğim kendim ihtarname nasıl cekerim ?

    bundaki amacım ise tukoder e para vermemek. 50tl istediler cunku.bu arada tukodere ayıplı oldugunu ispatlamamız gerekmiyor bundan bahsetmissinizde birebir konustum hatta evrakaları hazırlamıstık.net bisekilde konustuk iade dedim yazı yazdı cıkardı tekrar tekrar sordum aldıgım cevap şuydu :

    hicbir sebep gostermeniz gerekmez haklarınız nettir satıcının en ufak hakkı yoktur paranızın tamamnı 10 gün içinde ödemezlerse ceza yerler.

    hocam şimdi daha çok 2.sıorumun cevabını merak etmekteyim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: virtualdjcubase

    quote:


    2-tüketici hakları gibi kurumlar konuyla yetkilidir. Ama bunun için üünün kusurlu ve 1 hafta içinde bu adamlara bundan bahsettiğinizi kanıtlamanız gerekir. Bunun içinde DeLL yetkili servisinden ayıplı olduğuna dair değişim raporu alınız.

    Tüm bu adımlarda eline geçen mailler olsun veya cihazı dell'e götürmeden önce fotolarını çek. Mail gelirse onları sakla. Yolladığın mailleri sakla (tarih ve saatleri ile birlikte)
    Ve fatura- irsaliyeli fatura- servis raporu gibi şeylerin hepsinin bir fotokopisini bulundur.

    SErvise verdiğinden daha kötü olarak elıne alabılırsın laptopu. İçinden ram'i ökülmüş, herhangi bir parçasının değişmiş, kırık çatlak geri gelebileceğini unutma!! Servisler her haltı işlerler ve bize böyle geldi derler :D elinde kanıt olsun


    hocam işte zaten onu merak ediyorum yani evet satıcı ile gorustum gönderin ürünü diyorlar cizik falan yoksa test yapcaz falan bişe yoksa paranız iade diyorlar.
    ben cayma hakkımı kulanarak sebepsiz değişceğini biliyorum gerçi siz sebep gostermelisiniz demişsiniz dell den rapor falan...bunlara gerek yokmuş konustum yani direk para iade varmış..

    1.yol kendi aramızsa satıcı ile anlasıp kargolarsam (ki öyle konuştuk) onlar incelicek falan yani 2 gun sonra demezlermi bize laptop gondermedin yada demezlermi ram calıstıgı halde bunda ram yok vs... bunlardan korkuyorum yoksa direk 1 yolu istiyorum..noter parasındanda krutulmus olurum...

    2.yol kendim ihtarname hazırlamak ; ki siz noterden bahsettiniz noter 3.yolmu oluyor bilmiyorum.benim net sormak sitediğim kendim ihtarname nasıl cekerim ?

    bundaki amacım ise tukoder e para vermemek. 50tl istediler cunku.bu arada tukodere ayıplı oldugunu ispatlamamız gerekmiyor bundan bahsetmissinizde birebir konustum hatta evrakaları hazırlamıstık.net bisekilde konustuk iade dedim yazı yazdı cıkardı tekrar tekrar sordum aldıgım cevap şuydu :

    hicbir sebep gostermeniz gerekmez haklarınız nettir satıcının en ufak hakkı yoktur paranızın tamamnı 10 gün içinde ödemezlerse ceza yerler.

    hocam şimdi daha çok 2.sıorumun cevabını merak etmekteyim

    Hocam yukarıdaki mesajımda sana haklarını söyledim ama tekrar ediyim.

    Tüketicinin korunması hakkında kanun ve borçlar kanunun tüketici olarak sana verdiği haklar belli. Bunlar ürün için verdiğin 1)paranın iadesi 2) ürün misli eşya ise ( örneğin senin aldığın ürün) ayıpsız çeşidiyle değiştirilmesi 3) malın ücretsiz tamiri ve son olarak 4) ayıbın mal üzerinde oluşturduğu değer kaybı oranında indirim isteme.

    Şimdi sen bu haklardan hangisini istersen kullanabilirsin. Ancak ortamı germemek ve işi yokuşa sürmemelerini sağlamak için doğrudan satıcıyla irtibata geç. Yok biz illaki servise göndericez derlerse TKHK MD:8 deki hakkımı kullanıyorum eğer aksi bir prosedür çıkarıcak olursanız tüketici hakem heyetine başvurucam dersin belki gözleri korkar.

    Son olarak ihtarnameyi noter marifetiyle yapman gerekir. Çünkü Noterin düzenlediği belge iki nüshadır ve ihtilaf halinde kesin delil teşkil eder. Yani tüketici mahkemesine gittiğinde bak ben ihtarname çektim adamlar 10 günlük yasal süre içinde paramı vermediler dersin üstüne bide faiz alırsın. Kendin yazamazsın ihtarnameyi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: purepain

    quote:

    Orijinalden alıntı: virtualdjcubase

    quote:


    2-tüketici hakları gibi kurumlar konuyla yetkilidir. Ama bunun için üünün kusurlu ve 1 hafta içinde bu adamlara bundan bahsettiğinizi kanıtlamanız gerekir. Bunun içinde DeLL yetkili servisinden ayıplı olduğuna dair değişim raporu alınız.

    Tüm bu adımlarda eline geçen mailler olsun veya cihazı dell'e götürmeden önce fotolarını çek. Mail gelirse onları sakla. Yolladığın mailleri sakla (tarih ve saatleri ile birlikte)
    Ve fatura- irsaliyeli fatura- servis raporu gibi şeylerin hepsinin bir fotokopisini bulundur.

    SErvise verdiğinden daha kötü olarak elıne alabılırsın laptopu. İçinden ram'i ökülmüş, herhangi bir parçasının değişmiş, kırık çatlak geri gelebileceğini unutma!! Servisler her haltı işlerler ve bize böyle geldi derler :D elinde kanıt olsun


    hocam işte zaten onu merak ediyorum yani evet satıcı ile gorustum gönderin ürünü diyorlar cizik falan yoksa test yapcaz falan bişe yoksa paranız iade diyorlar.
    ben cayma hakkımı kulanarak sebepsiz değişceğini biliyorum gerçi siz sebep gostermelisiniz demişsiniz dell den rapor falan...bunlara gerek yokmuş konustum yani direk para iade varmış..

    1.yol kendi aramızsa satıcı ile anlasıp kargolarsam (ki öyle konuştuk) onlar incelicek falan yani 2 gun sonra demezlermi bize laptop gondermedin yada demezlermi ram calıstıgı halde bunda ram yok vs... bunlardan korkuyorum yoksa direk 1 yolu istiyorum..noter parasındanda krutulmus olurum...

    2.yol kendim ihtarname hazırlamak ; ki siz noterden bahsettiniz noter 3.yolmu oluyor bilmiyorum.benim net sormak sitediğim kendim ihtarname nasıl cekerim ?

    bundaki amacım ise tukoder e para vermemek. 50tl istediler cunku.bu arada tukodere ayıplı oldugunu ispatlamamız gerekmiyor bundan bahsetmissinizde birebir konustum hatta evrakaları hazırlamıstık.net bisekilde konustuk iade dedim yazı yazdı cıkardı tekrar tekrar sordum aldıgım cevap şuydu :

    hicbir sebep gostermeniz gerekmez haklarınız nettir satıcının en ufak hakkı yoktur paranızın tamamnı 10 gün içinde ödemezlerse ceza yerler.

    hocam şimdi daha çok 2.sıorumun cevabını merak etmekteyim

    Hocam yukarıdaki mesajımda sana haklarını söyledim ama tekrar ediyim.

    Tüketicinin korunması hakkında kanun ve borçlar kanunun tüketici olarak sana verdiği haklar belli. Bunlar ürün için verdiğin 1)paranın iadesi 2) ürün misli eşya ise ( örneğin senin aldığın ürün) ayıpsız çeşidiyle değiştirilmesi 3) malın ücretsiz tamiri ve son olarak 4) ayıbın mal üzerinde oluşturduğu değer kaybı oranında indirim isteme.

    Şimdi sen bu haklardan hangisini istersen kullanabilirsin. Ancak ortamı germemek ve işi yokuşa sürmemelerini sağlamak için doğrudan satıcıyla irtibata geç. Yok biz illaki servise göndericez derlerse TKHK MD:8 deki hakkımı kullanıyorum eğer aksi bir prosedür çıkarıcak olursanız tüketici hakem heyetine başvurucam dersin belki gözleri korkar.

    Son olarak ihtarnameyi noter marifetiyle yapman gerekir. Çünkü Noterin düzenlediği belge iki nüshadır ve ihtilaf halinde kesin delil teşkil eder. Yani tüketici mahkemesine gittiğinde bak ben ihtarname çektim adamlar 10 günlük yasal süre içinde paramı vermediler dersin üstüne bide faiz alırsın. Kendin yazamazsın ihtarnameyi.

    haklarımı sormadım biliyorumda :) sadece kendim çekebilrmiyim ihtarnameyi ama öğrenmil oldum tuaf yani illa 40-50tl para veriyoruz 40 tl lik ürün alsam noterden ceksem nolcaktı urun arası fiyatına işlem parası bu resmen yasal soygun çok tuaf ya gerçekten..

    madem notere o kadar para vericem tukoderle halederdim orasıda 50 alıyor neyse alısıgız turkiye ye :) urun parası kadar noter pasası komik :)

    peki hocam 1.yolu secersem yani anlaşma yolu siz delil için foto alan cekin dediniz ama içinide cekememki yani ispat olmaz sanıyorum.adam üstünü biyeri cizer yada ramı cıkarır sen aldın der ve ispatı imkansız..hem olay mahkemelik olsa ve ben satıcı avukatı olsam derimki efendim kişi resmi cekmiş sonradan cizmiş ve ramlari almıs olabilir der hakim olarak haklısın derim aklın yolu bir :)

    illa 50tl bayılacaz yani :):)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: virtualdjcubase

    quote:

    Orijinalden alıntı: purepain

    quote:

    Orijinalden alıntı: virtualdjcubase

    quote:


    2-tüketici hakları gibi kurumlar konuyla yetkilidir. Ama bunun için üünün kusurlu ve 1 hafta içinde bu adamlara bundan bahsettiğinizi kanıtlamanız gerekir. Bunun içinde DeLL yetkili servisinden ayıplı olduğuna dair değişim raporu alınız.

    Tüm bu adımlarda eline geçen mailler olsun veya cihazı dell'e götürmeden önce fotolarını çek. Mail gelirse onları sakla. Yolladığın mailleri sakla (tarih ve saatleri ile birlikte)
    Ve fatura- irsaliyeli fatura- servis raporu gibi şeylerin hepsinin bir fotokopisini bulundur.

    SErvise verdiğinden daha kötü olarak elıne alabılırsın laptopu. İçinden ram'i ökülmüş, herhangi bir parçasının değişmiş, kırık çatlak geri gelebileceğini unutma!! Servisler her haltı işlerler ve bize böyle geldi derler :D elinde kanıt olsun


    hocam işte zaten onu merak ediyorum yani evet satıcı ile gorustum gönderin ürünü diyorlar cizik falan yoksa test yapcaz falan bişe yoksa paranız iade diyorlar.
    ben cayma hakkımı kulanarak sebepsiz değişceğini biliyorum gerçi siz sebep gostermelisiniz demişsiniz dell den rapor falan...bunlara gerek yokmuş konustum yani direk para iade varmış..

    1.yol kendi aramızsa satıcı ile anlasıp kargolarsam (ki öyle konuştuk) onlar incelicek falan yani 2 gun sonra demezlermi bize laptop gondermedin yada demezlermi ram calıstıgı halde bunda ram yok vs... bunlardan korkuyorum yoksa direk 1 yolu istiyorum..noter parasındanda krutulmus olurum...

    2.yol kendim ihtarname hazırlamak ; ki siz noterden bahsettiniz noter 3.yolmu oluyor bilmiyorum.benim net sormak sitediğim kendim ihtarname nasıl cekerim ?

    bundaki amacım ise tukoder e para vermemek. 50tl istediler cunku.bu arada tukodere ayıplı oldugunu ispatlamamız gerekmiyor bundan bahsetmissinizde birebir konustum hatta evrakaları hazırlamıstık.net bisekilde konustuk iade dedim yazı yazdı cıkardı tekrar tekrar sordum aldıgım cevap şuydu :

    hicbir sebep gostermeniz gerekmez haklarınız nettir satıcının en ufak hakkı yoktur paranızın tamamnı 10 gün içinde ödemezlerse ceza yerler.

    hocam şimdi daha çok 2.sıorumun cevabını merak etmekteyim

    Hocam yukarıdaki mesajımda sana haklarını söyledim ama tekrar ediyim.

    Tüketicinin korunması hakkında kanun ve borçlar kanunun tüketici olarak sana verdiği haklar belli. Bunlar ürün için verdiğin 1)paranın iadesi 2) ürün misli eşya ise ( örneğin senin aldığın ürün) ayıpsız çeşidiyle değiştirilmesi 3) malın ücretsiz tamiri ve son olarak 4) ayıbın mal üzerinde oluşturduğu değer kaybı oranında indirim isteme.

    Şimdi sen bu haklardan hangisini istersen kullanabilirsin. Ancak ortamı germemek ve işi yokuşa sürmemelerini sağlamak için doğrudan satıcıyla irtibata geç. Yok biz illaki servise göndericez derlerse TKHK MD:8 deki hakkımı kullanıyorum eğer aksi bir prosedür çıkarıcak olursanız tüketici hakem heyetine başvurucam dersin belki gözleri korkar.

    Son olarak ihtarnameyi noter marifetiyle yapman gerekir. Çünkü Noterin düzenlediği belge iki nüshadır ve ihtilaf halinde kesin delil teşkil eder. Yani tüketici mahkemesine gittiğinde bak ben ihtarname çektim adamlar 10 günlük yasal süre içinde paramı vermediler dersin üstüne bide faiz alırsın. Kendin yazamazsın ihtarnameyi.

    haklarımı sormadım biliyorumda :) sadece kendim çekebilrmiyim ihtarnameyi ama öğrenmil oldum tuaf yani illa 40-50tl para veriyoruz 40 tl lik ürün alsam noterden ceksem nolcaktı urun arası fiyatına işlem parası bu resmen yasal soygun çok tuaf ya gerçekten..

    madem notere o kadar para vericem tukoderle halederdim orasıda 50 alıyor neyse alısıgız turkiye ye :) urun parası kadar noter pasası komik :)

    peki hocam 1.yolu secersem yani anlaşma yolu siz delil için foto alan cekin dediniz ama içinide cekememki yani ispat olmaz sanıyorum.adam üstünü biyeri cizer yada ramı cıkarır sen aldın der ve ispatı imkansız..hem olay mahkemelik olsa ve ben satıcı avukatı olsam derimki efendim kişi resmi cekmiş sonradan cizmiş ve ramlari almıs olabilir der hakim olarak haklısın derim aklın yolu bir :)

    illa 50tl bayılacaz yani :):)

    Fotoğraf çekin diye ben demedim yukarda başka bir arkadaş demiş ki zaten yasal olarak delil niteliği taşımaz bu. Ben zaten ispat sıkıntın olmasın bunlarla uğraşma diye satıcıyı ikna etmeye bak dedim.

    Eğer laptopu kargoyla göndericeksen zaten kargocudan irsaliye alırsın yani muhatap bana laptop gelmedi demez diyemez.

    Satıcının ürünün içinden rami alıp bana ramsiz geldi falan diye iddialarda bulunacağını sanmıyorum eğer tanınmamış bir siteden almadıysan. Sonuçta şirket için hiçbirşey değil laptop parası . Ha dersenki ben güvenmiyorum bu adamlara işte zaten ihtarname veya dava prosedürü bunu için var. Bildiğim kadarıyla tüketici hakem heyetine başvurduğunda onlar ürün üzerinde bilirkişi incelemesi yapıyorlar. Yani sen eğer ürünün içini açmadıysan vidalar üzerindeki mühür duracağı için herhangi bir parça eksikliğinin senden bilinmesi söz konusu değil. Veya bi günlük kullanımla oluşmayacak arızaların senden kaynanklanmayacağının tespiti resmi olarak yapılır.

    Neyse tekrar edicek olursam satıcıyla görüş sen yokuşa sürmezler umarım....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi purepain -- 10 Nisan 2012; 1:01:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: purepain

    quote:

    Orijinalden alıntı: virtualdjcubase

    quote:

    Orijinalden alıntı: purepain

    quote:

    Orijinalden alıntı: virtualdjcubase

    quote:


    2-tüketici hakları gibi kurumlar konuyla yetkilidir. Ama bunun için üünün kusurlu ve 1 hafta içinde bu adamlara bundan bahsettiğinizi kanıtlamanız gerekir. Bunun içinde DeLL yetkili servisinden ayıplı olduğuna dair değişim raporu alınız.

    Tüm bu adımlarda eline geçen mailler olsun veya cihazı dell'e götürmeden önce fotolarını çek. Mail gelirse onları sakla. Yolladığın mailleri sakla (tarih ve saatleri ile birlikte)
    Ve fatura- irsaliyeli fatura- servis raporu gibi şeylerin hepsinin bir fotokopisini bulundur.

    SErvise verdiğinden daha kötü olarak elıne alabılırsın laptopu. İçinden ram'i ökülmüş, herhangi bir parçasının değişmiş, kırık çatlak geri gelebileceğini unutma!! Servisler her haltı işlerler ve bize böyle geldi derler :D elinde kanıt olsun


    hocam işte zaten onu merak ediyorum yani evet satıcı ile gorustum gönderin ürünü diyorlar cizik falan yoksa test yapcaz falan bişe yoksa paranız iade diyorlar.
    ben cayma hakkımı kulanarak sebepsiz değişceğini biliyorum gerçi siz sebep gostermelisiniz demişsiniz dell den rapor falan...bunlara gerek yokmuş konustum yani direk para iade varmış..

    1.yol kendi aramızsa satıcı ile anlasıp kargolarsam (ki öyle konuştuk) onlar incelicek falan yani 2 gun sonra demezlermi bize laptop gondermedin yada demezlermi ram calıstıgı halde bunda ram yok vs... bunlardan korkuyorum yoksa direk 1 yolu istiyorum..noter parasındanda krutulmus olurum...

    2.yol kendim ihtarname hazırlamak ; ki siz noterden bahsettiniz noter 3.yolmu oluyor bilmiyorum.benim net sormak sitediğim kendim ihtarname nasıl cekerim ?

    bundaki amacım ise tukoder e para vermemek. 50tl istediler cunku.bu arada tukodere ayıplı oldugunu ispatlamamız gerekmiyor bundan bahsetmissinizde birebir konustum hatta evrakaları hazırlamıstık.net bisekilde konustuk iade dedim yazı yazdı cıkardı tekrar tekrar sordum aldıgım cevap şuydu :

    hicbir sebep gostermeniz gerekmez haklarınız nettir satıcının en ufak hakkı yoktur paranızın tamamnı 10 gün içinde ödemezlerse ceza yerler.

    hocam şimdi daha çok 2.sıorumun cevabını merak etmekteyim

    Hocam yukarıdaki mesajımda sana haklarını söyledim ama tekrar ediyim.

    Tüketicinin korunması hakkında kanun ve borçlar kanunun tüketici olarak sana verdiği haklar belli. Bunlar ürün için verdiğin 1)paranın iadesi 2) ürün misli eşya ise ( örneğin senin aldığın ürün) ayıpsız çeşidiyle değiştirilmesi 3) malın ücretsiz tamiri ve son olarak 4) ayıbın mal üzerinde oluşturduğu değer kaybı oranında indirim isteme.

    Şimdi sen bu haklardan hangisini istersen kullanabilirsin. Ancak ortamı germemek ve işi yokuşa sürmemelerini sağlamak için doğrudan satıcıyla irtibata geç. Yok biz illaki servise göndericez derlerse TKHK MD:8 deki hakkımı kullanıyorum eğer aksi bir prosedür çıkarıcak olursanız tüketici hakem heyetine başvurucam dersin belki gözleri korkar.

    Son olarak ihtarnameyi noter marifetiyle yapman gerekir. Çünkü Noterin düzenlediği belge iki nüshadır ve ihtilaf halinde kesin delil teşkil eder. Yani tüketici mahkemesine gittiğinde bak ben ihtarname çektim adamlar 10 günlük yasal süre içinde paramı vermediler dersin üstüne bide faiz alırsın. Kendin yazamazsın ihtarnameyi.

    haklarımı sormadım biliyorumda :) sadece kendim çekebilrmiyim ihtarnameyi ama öğrenmil oldum tuaf yani illa 40-50tl para veriyoruz 40 tl lik ürün alsam noterden ceksem nolcaktı urun arası fiyatına işlem parası bu resmen yasal soygun çok tuaf ya gerçekten..

    madem notere o kadar para vericem tukoderle halederdim orasıda 50 alıyor neyse alısıgız turkiye ye :) urun parası kadar noter pasası komik :)

    peki hocam 1.yolu secersem yani anlaşma yolu siz delil için foto alan cekin dediniz ama içinide cekememki yani ispat olmaz sanıyorum.adam üstünü biyeri cizer yada ramı cıkarır sen aldın der ve ispatı imkansız..hem olay mahkemelik olsa ve ben satıcı avukatı olsam derimki efendim kişi resmi cekmiş sonradan cizmiş ve ramlari almıs olabilir der hakim olarak haklısın derim aklın yolu bir :)

    illa 50tl bayılacaz yani :):)

    Fotoğraf çekin diye ben demedim yukarda başka bir arkadaş demiş ki zaten yasal olarak delil niteliği taşımaz bu. Ben zaten ispat sıkıntın olmasın bunlarla uğraşma diye satıcıyı ikna etmeye bak dedim.

    Eğer laptopu kargoyla göndericeksen zaten kargocudan irsaliye alırsın yani muhatap bana laptop gelmedi demez diyemez.

    Satıcının ürünün içinden rami alıp bana ramsiz geldi falan diye iddialarda bulunacağını sanmıyorum eğer tanınmamış bir siteden almadıysan. Sonuçta şirket için hiçbirşey değil laptop parası . Ha dersenki ben güvenmiyorum bu adamlara işte zaten ihtarname veya dava prosedürü bunu için var. Bildiğim kadarıyla tüketici hakem heyetine başvurduğunda onlar ürün üzerinde bilirkişi incelemesi yapıyorlar. Yani sen eğer ürünün içini açmadıysan vidalar üzerindeki mühür duracağı için herhangi bir parça eksikliğinin senden bilinmesi söz konusu değil. Veya bi günlük kullanımla oluşmayacak arızaların senden kaynanklanmayacağının tespiti resmi olarak yapılır.

    Neyse tekrar edicek olursam satıcıyla görüş sen yokuşa sürmezler umarım....

    evet pardon hocam diğer arkadasa yazcaktım demekki.

    evet ben herseyi anladım sadece bişey takıldı kafama noter işlemlerinden sonra ürünü onlarmı benden alcak benmi goturcem bu iade olayı nası gerçekleşicek sıralamasını bilsem cok iyi olur sebebi ise:

    eğer noterden sonra urunu kargolıcaksam o zaman noterden once yaparım bunu cunku adamlar iyi niyetli olabilir para iadesi yapabilr ki öyle bi yaklasımları var yapmazlarsa sonradan notere giderim 7 gun dolmadan yani.

    noterden once laptopu gonderirsem ve urun iadesi yapmıyoruz derlerse laptop bende olmadan notere gitsem bişe olrmu bunu cok merak ediyorum..evrakları onceden hzırlarım ben




  • Satıcının kanı bozuk ise der. Malın geri teslimi şu şartları da gerektirir. Sen malı fiziksel olarak sağlam teslim aldın ise, malı sağlam teslim edeceksin. Malı fiziksel olarak sağlam teslim almadıysan geldiğinde üzerinde, sağında solunda çizik vuruk kırık vardı ise o zaman kargocunun yanında açacaktınız ve malda çizik var diye rapor tutturacaktınız. O rapor şu anda sizde var mı yok. Bu demek ki adam size fiziksel olarak sağlam teslm etmiş. Sen kargoya verdin yolladın. Aldığın yer neresi bilmiyorum ama adam küçük bir satıcı veya kıllık yapar malı değiştirmek istemezse üerinde bir çizik atar ve derki mal bana 2. kez satışa çıkarılamayacak şekilde hasarlı geldi :D ondan sonra al başını git kadıya.


    Satıcı ile anlaşma yoluna gideceksen malı kargoya verirken kargo dükkanının sahibi olur. O adama durumu izah et, bir yamukluk olmaması için ( onlar geri iade koşullarını bilirler). Elindeki faturayı da kargocu işlesin. İrsaliye faturası olması lazım sende 2 nüsha.
    SAtıcıyı geçtim yarın mal kargoda kaybolsa mal değeri tesbiti için lazım en başta onlar. :D

    sonuç olarak satıcı işi yokuşa sürecek olursa işiniz çok uzar ve unutmayın kı bu adamlar yuzlerce kısıye satıs yapıyor ve bu ısın ehlını en ıyı onlar bılıyor. İşimi sağlama alıyım diyorsanız tükoder ( özel galiba para istemesi beni şaşırttı) Kaymakamlık veya valiliklerde tüketici hakem heyeti sizze ücretsiz destek verecektir. Elinizde yasal materyaller bulundurun.

    İhtarnameyi kendiniz hazzırlayamazsınız notere gitmeniz lazım ama noter ihtarnamayi hazırlar olayı takip etmez. Yarın ihtilaf durumunda yine size masraf açar. Siz tüketici derneklerinin gösterdiği yolu takip ediniz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yqavuzhyan

    Satıcının kanı bozuk ise der. Malın geri teslimi şu şartları da gerektirir. Sen malı fiziksel olarak sağlam teslim aldın ise, malı sağlam teslim edeceksin. Malı fiziksel olarak sağlam teslim almadıysan geldiğinde üzerinde, sağında solunda çizik vuruk kırık vardı ise o zaman kargocunun yanında açacaktınız ve malda çizik var diye rapor tutturacaktınız. O rapor şu anda sizde var mı yok. Bu demek ki adam size fiziksel olarak sağlam teslm etmiş. Sen kargoya verdin yolladın. Aldığın yer neresi bilmiyorum ama adam küçük bir satıcı veya kıllık yapar malı değiştirmek istemezse üerinde bir çizik atar ve derki mal bana 2. kez satışa çıkarılamayacak şekilde hasarlı geldi :D ondan sonra al başını git kadıya.


    Satıcı ile anlaşma yoluna gideceksen malı kargoya verirken kargo dükkanının sahibi olur. O adama durumu izah et, bir yamukluk olmaması için ( onlar geri iade koşullarını bilirler). Elindeki faturayı da kargocu işlesin. İrsaliye faturası olması lazım sende 2 nüsha.
    SAtıcıyı geçtim yarın mal kargoda kaybolsa mal değeri tesbiti için lazım en başta onlar. :D

    sonuç olarak satıcı işi yokuşa sürecek olursa işiniz çok uzar ve unutmayın kı bu adamlar yuzlerce kısıye satıs yapıyor ve bu ısın ehlını en ıyı onlar bılıyor. İşimi sağlama alıyım diyorsanız tükoder ( özel galiba para istemesi beni şaşırttı) Kaymakamlık veya valiliklerde tüketici hakem heyeti sizze ücretsiz destek verecektir. Elinizde yasal materyaller bulundurun.

    İhtarnameyi kendiniz hazzırlayamazsınız notere gitmeniz lazım ama noter ihtarnamayi hazırlar olayı takip etmez. Yarın ihtilaf durumunda yine size masraf açar. Siz tüketici derneklerinin gösterdiği yolu takip ediniz

    hocam tüh göndermeseydim keske kargoya :) artık verdim bile.noter falan yapmadım.tukoderide devreye sokmadım satıcı ile anlastık tamam dediler gonderin çizik falan yoksa paranız iade dediler.bu yazısmalrıda kay ettim.


    1-şimdi aklıma takılan şu oldu kargoya verirken bana kargocu dediki biz sorumluluk almayız yolda laptopa bise lsa kırılsa vs.. sorumluluk size ait dedi şaşdım tabi.

    peki dedim ozaman sigortalıyıp gondereyim dedim.malesef dedi açılmış ürüne sigorta yok dedi e tabi ortada kaldım...satıcı ile gorustum dedim siz bana gödnerin diyosunuz ama laptop yolda kırılsa hiç sucum yokken 1milyar odicem benim ne gunahım var dedim ve satıcı dedki kargo tutumunu bilemeyiz malesef urunu aldıgınız gibi bize teslim etmelisiniz dedi..geri kargoya dondum ve carem olmadıgı için godnerdim ürünü lanet olsun dedim krouyan yok bizi cayma hakkı var ama ortada boşluk var hayret ya

    neyse yani gonderdim artık satıcı ben satıcı yerinde olsam vala bi çizik atarım kardesim .bakma laptopounu geri gonderiyoruz derim urun cizik yolda cizlmişte oalbilirm derim..

    goruldugu gibi hiç gunahım yok kanuni hakkımı kulanamaıyorum yazık..

    2-tukoderin para istemesi ilk basta benide sasırttı ama adam dediki kardes burası bi dernek dedi sonra oturup dusundum dernek nedir diye..evet dedim dernek bagıslarla yuruyen bir kurum kurulus artık herneyse :=) kotu ama evet buda kısmen soygun gibi.. 50tl lik urun geri vermek iste tukoder e git 50tl alır senden haha komedi ya Allah belalarını versin nediyim..

    eger ben para vermeden kanuni hakkımı kulnamaıcaksam o zaman kanun beni soyuyor demektir aksini kimse soyleyemez ..haksızmıyım. hadi olsun dosya masrafı tamam ama 50 tl nedir ya ayıp yani

    sonra orendimki tek basıma ihtarname cekemiyomusum eyvallah dorudur noterin aldıugı paraya bak 40-50 tl arası oha ya hem takip etmiyolar sadece 1 adet fax nası 50 tl olur ya Allah onlarında belasını versin.

    3-hocam evet çok önemli bi konuya değindin kargo geldiğinde yanında acmak rapor istemek...ben belki 100den fazla kargo geldi evet bi cok yerden alısveris ettim her sitede yazar evet yanında urunu acıp bakın diye.. hehe hele siz yapmaya kalkın bakalım kargocu napıyor sizi ASLA böyle bise yok kargocu izin vemriyor ya diyorum imza attım işte yanında acacagım hocam sitelerde ole yazıyor buyrun bakalım..diyorki bize böyle bilgi yok diyor.kargocunun yanında malı acıp tutatak tuıturmus biri varsa ellerini öperim burdan ve o kargonun adınıda verse de arasam en azından yurtiçi ve arasla calsııyorum genelde onlarda yok bir gun zaten o konusmaları kameraya cekmek istiyorum ve sitelere gondermek istiyorum ulan demek istiyorum kargocunun ynaında acın diyounuz adamlar yasak diyor şerefsizler demek istiyorum.

    hev kucukken avukat olmak istedim ama işte turkiye naparsın..




  • Aras kargo'nun bana ürünü imza atmadan açamazsınız demesi ile aynı gün akşamı aras kargonun müşteri hizmetlerine sesli mesaj, müşteri hizmetlerine mail ve facebook destek formuna da konuyu aktardım. Ama afedersiniz ama ....... takmadı kimse.
    Bulunduğum yer mobil bölge olarak geçiyor. Aldığım adam diyorki mobil bölgeler dahil. Ben ilçe şubesini arıyorum dahil değil diyor.
    Kısacası aras kargo her zaman mutlaka arıza çıkarıyor. Tüm arkadaşlara tavsiyem imkanınız varsa Bu lanet firmayla çalışmayın. Ulan arkadaş nokia U:K 'ye ingilizce mail attım bir sorun ile alakalı. Adamlar beni aradılar, derdi dinledier telefonumun garantisi olmamasına karın beni forum sitelerinde konu hakkında yeterli ve gerekli bilgiyi bulabileceğimi söylediler. Elin gavuru bu desteği sunuyor bizim kendi firmamız MERKEZDEN bağımsız babasının tükkanıymış gibi muamele ediyor.


    Gelelim asıl konuya: Kadına diyorum ki imza atarsam eğer malı kabul etmiş sayılırım. Kırık bozuk çıkarsa nolacak. Kadın imzasız veremem diyor. Her neyse siz kargocuya söyleyin. Diyinki (Bir dahaki sefere) ürünü internetten aldım ve faturalıdır. açıp bakacağım zarar ziyan varsa rapor tutacak mısnız? yok tutmam derse açmayın ve 444 lü numaradan genel merkezi arayarak destek almaya çalışın. Ve en önemlisi size gelen satın almış olduğunuz kargoların üst yüzeyinde fatura yoksa ürünü teslim almayınız. İrsaliye faturalarının bir nüshası vergi kanunları gereğince satın alınmış olan malın üst yüzeyine yapıstılmalıdır.

    aslında bu konularda kargoculara herhangı bır giren-çıkan yoktur. iyi niyetle yaklaşılınca kargo firması rapor tutmak zorunda ve yukarıda bahsettiğim bu lanet firmanın lanet şubesi bile bu işi yapıyor. Kadına dedim kırkk çıkarsa diye. İmzayı attıktan sonra kadın malı çıkardı kutudan. beaber fiziksel olarak inceledik. çıkması gereken parçaları gösterdi ve dedi ki tam mıdır? kabul ediyorsan al git. Yok etmiyorsan kadın kargoyu kabul etmedi diye rapor tutarım dedi nedenini de yazarız imzalarız dedi. mesela sarş aleti kutudan cıkmadı. ben cıkması gereklı mı değil mi bilmem ama senin geri gönderme nedeninşe birlikte rapor tutar yollarız dedi. Ayrıca pcdepo vb gibi büyük satıcılar kargo fırmaları ıle zaten anlasmalılar. vatan computer diyorsun onlarla anlaşmalı olduğı için zaten senin adına yollanan ürünün kaç para fatura değeri olduğunu bile söyledi bana. Sonra bu mal bozuk çıktı 3 gün sonra geri yollamak istediğimde aynı kadına dedim ki sigortalı yollnıyor mu. Elektronık urunlerde açılmışsa yollanamaz dedı. YA kaybolursa kargoda dedım. Değerini geri veririz dedi. değerini ne olarak belirleyeceksiniz dedim. Senin pcnin bizde irsaliye kaydı var dedi. şimdi ben kutuya bakacağım dedi yolladığın pc ise tamam sorun yok işte dedi. ( ama ben a marka değil de elimdeki b marka laptopu kutuya koysaydım kadın nerden bılecektı. benım pc yolda karsmıs desem sorunun oconden nasıl cıkacaklardı. onu bılmıyom işte :D) yan kargocular bu iş için jüri diyebilriiz. kırık döküğe rapor tutmak zorundalar. tutmuyorlarsa sırası ile satıcı ve kargo genel merkezı ıle gorusunuz benım tercıhım uluslararası bır marka olması nedenıyle UPS ama o yoksa yurt içi de hayliyle sizin işinizi görecektir.




  • tükoder özeldir para alır. D:
    Bir olay da şöyle anlatayım. Kiracı ile sorunum var. kaymakamlığa gittim anlattım sabırla ve sıcakkanlılıkla dınledıler cay ıkram ettıler. Sonra bir avukatı arayıp danıştılar bana dedıler kı once anlasmaya calıs. Anlasamazsan gerı gel. Anlasamadık bı daha gttık ve onlar yapılması gereken neyse yapıyorlar. ( tabi devlet dairesi oldukları ıcın yıne ınsaflarına kalmıs. konuyla ılgılenmezler ise gıttıgınle kalırsın benımkısı dırek arkdası olan avukatı aradı normal şartlarda avukata danısmanlık ücreti bile 100 lira neredeyse)
    o derneğin maaşla çalıştırdığı avukat vardır. Elindeki tüm vakalar ile 50 lira gibi bir para talep eder ve tüm işleri yazışmalarla avukat aracılığıya çözerler. Duruşmaya katılacak değiller ya.
  • hocam sende baya cekmişsin :) ben imza atmama ramen actırmadı urunu daha dogrusu imza attınız zaten bise olmussa geri almam bişe yappam dedi.imza atmazsanızda malı vermem demişti.garip bi durum..

    bidahakine ben napıcagımı cok iyi biliyorum tel elimde hazır beklicem ve kargo geldiginde hemen arıcam satıcııy dicemki sozlesmenizde kargo yuanında acın diyorsunuz buyrun kargocu yanımda actırmıyor : ikisi kapıssınlar artık :)

    bu arada geçmiş olsun hocam sanada,olsun atlattın sanırım hepsini
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.