Şimdi Ara

ACIL! Sifir aracimin henuz 10 gunluk iken beyni gitti, degisim icin gereken yasal prosedur nedir? (8. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
281
Cevap
6
Favori
19.459
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2000 yılında arkadaşımın aldığı "0" araç da şanzıman sorunlu çıkmıştı. şanzımanı değiştirdiler oldu bitti...

    uzuuun yıllar başka hiç bir problem çıkmadı...
  • Ayın hit konusu olacak bu konu..
  • bahse giren var mı? vw diyorum ben.
  • araç nedir ya ? pm alsam bilenlerden...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ironbird

    Sizin gibi aynı sorunu bizde yasadık mercedes s350 aracımız bayiden alıp eve giderken beyni yandı arada 5km mesafe var beyin değiştirildi tekrar 2hafta sonra otobanda yüksek bir hızda giderken beyin tekrar yandı direksiyon ve fren kilitlendi kapıları bile açamadık aracı el freni ile zar zor durdurabildik camı kırarak araçtan çıktık. Servis geldi tekrar beyni değiştireceklerini arabayı değiştirme veya iade şanslarının olmadığını söyledi. Bizde dava açtık. Hem aracın parasını hemde maddi ve manevi zarara uğradığımız için tazminat ödediler.
    Sizin ilk 30 gün içinde olan bir arızadan aracın değişimini isteme hakkınız var zaman kaybetmedentüketici haklarına başvurun bence

    bu heralde beynini değiştirsinler bin diyenlere güzel bir kapak olmuştur
  • bu araç avrupa malı değilse çok şaşırırım.

    hatta nokta atışı yapayım, alman malı.

    fransa plase, italya sürpriz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: molarrr

    bu araç avrupa malı değilse çok şaşırırım.

    hatta nokta atışı yapayım, alman malı.

    fransa plase, italya sürpriz.


    araç dediğiniz gibi avrupa menşeili.

    sadece fransız olmadığını söyleyebilirim, konu sahibi arkadaşa saygı çerçevesinde...
  • Bende merak etiim simdi PM alabilirmiyim acaba? :)
  • geçmiş olsun bu arada elinizden geldiğince değişime gidin ben olsam bir daha rahat binemezdim
  • Bir adet PM bende alabilir miyim ? Teşekkürler.Bu arada geçmiş olsun.
  • Farklı bir durum ama benzer yol izlemek amacıyla aşağıdaki haber/yazıyı okumanızı tavsiye ederim.

    http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/20320387.asp
  • marka filan yazılsa sanırım burada savaş çıkacak.
  • Farklı bir durum ama benzer yol izlemek amacıyla aşağıdaki haber/yazıyı okumanızı tavsiye ederim.

    http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/20320387.asp



    ben de bunu yazacaktım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chaos7 -- 11 Nisan 2012; 17:45:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Doktor.Z

    marka filan yazılsa sanırım burada savaş çıkacak.
    ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Losangelos -- 12 Nisan 2012; 1:04:42 >
  • araç ismi devlet sırrı mı alllah aşkına.isim vermeyeceksen niye forum açıyorsun.milleti galeyana getiriyorsun
  • Arkadaşlar Yukarıda da yazmıştım arkadaşın iyi niyetine karşı firma hiçte iyi niyetli olarak yaklaşmıyacak eeeeee ne olacak ozaman arkadaşın iyi niyeti yanına kar kalacak yakında çok yakında marka ve model kendisi tarafından afişe edilecektir ondan sonra forumda KANLI NİGAR başlar merak etmeyin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asityanığı -- 12 Nisan 2012; 18:22:35 >
  • HERKES TAHMİN HAKKINI ALMAN ARABALARINDAN YANA KULLANIYOR GENELDE VE ÖZELLİKLE WW.HANİ BİZ ALMAN ARABALARINI KALİTELİ TAŞ GİBİ ARABA BİLİRDİK.ÖZELLİKLE W"İ PREMİUM MARKA KATEGORİSİNE SOKMAYA ÇALIŞANLAR FALAN VARDI.EEE BAKIYORUMDA HERKES ALMAN ARABASIDIR DİYOR.BENİM ŞAHSİ GÖRÜŞÜMDE ALMAN ARABASI VE TAHMİNİM WW.ÇÜNKİ PASSATIM VARDI 7 SENE BİNDİM SIFIR ALMIŞTIM. ÇOK ÇEKTİM.DAHA İLK HAFTA 2 KERE SERVİSE GİTMİŞTİM.BİR SÜRÜ DERT SORUN FALAN.NEYSE KONU O DEĞİL AMA GERÇEKTEN BMV VE MERCEDESİ AYIRIYORUM.PLASE İSE OPEL DİYORUM..
  • Arkadaş dava konusu olduğu için çekiniyor. Bence yöneticiler konuyu silsin adamda rahatlasın sonuçta herkes üstüne gidiyor bende gittim. Ama yanlış tabii. Ama eninde sonunda öğrenilecek kaçış yok. Bakın hürriyetteki haberde de marka verilmemiş. Googlayınca çıkıyor gerçi oda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enes78

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    Arkadaşlar bir çok kişi bilip bilmeden konuşmuş... Şöyle söyleyeyim;

    Mağazaya gittiniz cep telefonu aldınız, açılmamış kutusunda, kutuyu açtınız kullanmaya başladınız ama o da ne? Karşı tarafa sesiniz gitmiyor... Şimdi mağaza yetkilisi dese ki tamam haklısınız hemen servise gönderip yaptıralım, kabul eder misiniz?

    Yasal olarak 4077 Sayılı TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN'da;

    Ayıplı Mal
    Madde 4- (Değişik: 6/3/2003-4822/4 md.) Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma
    kılavuzunda ya da reklam ve ilânlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında
    veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da
    tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan
    veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul
    edilir.

    Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle
    yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız
    misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına
    sahiptir.
    Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik
    haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya
    kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da
    sahiptir.

    http://www.sanayi.gov.tr/Files/Mevzuat/tuketici_korunmasi-13042010210536.pdf

    Başlığı açan arkadaşım;

    Yapmanız gereken şudur, önce bayiye/ilgili markanın ithalatçısına (ithal olduğunu biliyorum) efendi efendi söylersiniz, bunu değiştirin, yoksa yasal haklarımı kullanacağım... Buna yanaşmazlarsa tüketici mahkemesinde dava açmanız gereklidir. Tüketici Hakem Heyetlerinin de karar verme yetkisi vardır ancak bu tarz büyük meblalarda karar bağlayıcı değildir. Karara uymaması halinde mahkemeye gidilir. O yüzden en garantisi direkt mahkemede dava açı zaman kaybetmemektir.

    http://www.cankayakaymakamligi.gov.tr/default_B0.aspx?content=97
    Şikayet konusu olan mal ya da hizmetin değeri 3.032,65 TL.nin üstünde ise doğrudan Tüketici Mahkemelerine ya da İl Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurmanız gerekmektedir.


    linki incelerseniz yapmanız gerekenler orada da az çok yazılmış
    http://www.cankayakaymakamligi.gov.tr/default_B0.aspx?content=97

    Benzer bir konu da burada var:http://forum.donanimhaber.com/m_53426776/tm.htm

    Ayıplı Mal yan başlıklı 4. Maddenin 2. fıkrasındaki düzenleme sürekli uygulanmaz. Gizli ayıp açık ayıp kavramıyla ilgilidir. Fakat kanun değişikliklerden sonra net bir şekilde ortaya koymamıştır, uygulamada bilinir.

    http://www.t.rkhukuksitesi.com/showthread.php?t=64002

    http://www.tur.hukuksitesi.com/showthread.php?t=14834

    yukarıda vermiş olduğum linklerden de olayları biraz daha takip edebilirsiniz.
    30 gün içinde bildirim yükümlülüğü vardır; fakat sizin aracınızda arıza meydana gelmiş ve üst fıkrada belirtildiği gibi kullanımdan ötürü faydaları azaltan bir durum da söz konusu değil; tamir edilebilir. Avukat desteği almanızı tavsiye ederim.


    Bu durum incelenirken kanunsal olarak bakmaya çalışıyorum çünkü pm atmadığım için marka ya da model bilgim yok. 4077 sayılı tüketici kanunları sadece gerçek ve tüzel kişileri kapsıyor öncelikle aracın sahibi olarak umarım bir firma görünmüyordur? Eğer firma adına alındıysa tüketici kanunu hükümlerinden faydalanamayabilirsiniz. Onun dışında 30 gün süre içerisinde ortaya çıkan ayıp durumlarında ki kanunda belirtilen nitelik ve nicelik anlamında şartlar belli seçimlik haklarınız ortaya çıkmaktadır. Para iadesi ve yenisi değişimi sizin isteyebileceğiniz 2 madde. Geri kalan ücretsiz onarım ya da ayıp oranında indirim zaten talep etmiyorsunuz anladığımız kadarıyla. Cihazın garanti kapsamı içerisinde arızalanması ayıp olmayabilir. Arıza yönetmelikte ayıp olarak kabul edilmemiştir fakat mahkeme ya da tüketici hakem heyetleri arızaları da ayıp gibi değerlendirerek tüketicilerin lehine kararlar verebilmektedirler. Aracınızın değişimini kabul etmiyorlar ise talebinizi yasal yollarda aramanız gerekebilir. Fakat cihazın beyni gitmiş dediğiniz olayı tam olarak bilemiyorum. Chip tekrar kodlanarak çalışır duruma getirilecekse ayıp olarak değerlendirilmeyebilir. Umarım değişimini uzun süre geçmeden kabul ederler.
  • aracın arıza yapmasından değil ama servisin arızayı teşhis edememesinden yola çıkarak %80 opel diyorum.
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.