Şimdi Ara

Oyun Monitörü Tavsiyeleri [ANA KONU] [Güncel] (451. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11.592
Cevap
150
Favori
466.520
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
90 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 449450451452453
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • soqo kullanıcısına yanıt
    Hay Allah. Üzücü bir süreç başlamış...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhaba benim bi sorum olacaktı.pek anlamıyorum bu işlerden de.oyun bilgisayarı topladım 2.5bin tlye.monitör olarak bu varhttp://www.bilio.com/mo...2dr-p26986239/#tab=spec

    acaba bu monitör bana yeterli gelir mi? daha çok lol oynuyorum genel olarak 300 fps de oynuyorum monitör bi sıkıntı çıkartır mı?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • thezhen2 T kullanıcısına yanıt
    Sıkıntı çıkarmaz ama 300 FPS almanın da bir önemi yok. Çünkü monitör 60 hz. Yani 60 FPS'den fazlasını göremezsin. 22 veya 23" monitör alırsan, büyük ekranın ve yüksek çözünürlüğün faydasını görürsün ama.

    Eğer tavsiye isteyeceksen, ilk sayfada Tavsiye istemeden önce başlığı altında yazdığım kriterlere göre bilgi vermen gerek.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3 lü sistemden memnun musun hocam?
    Nasıl gidiyor oyunlar falan ?
    @uygar2580
  • Sistemden genel olarak memnunum. Fakat bazı oyunlarda vs. arayüzde sorunlar çıkıyor. Menüler yayvanlaşabiliyor. Çoğu oyun 3 ekranı desteklemiyor. 3 oyun denedim şimdiye kadar. Project Cars, Star Citizen ve Battlefield4. Sadece Battlefield 4 te menüler düzgün görüntüleniyor. Diğer oyunlarda yayvan çıkıyor. Oyun oynarken yan ekranlardaki görüntüler FOV dan dolayı çok dar açılı görünüyor. Mantık olarak bu arka led aydınlatmalı philips televizyonlarda hani duvarı görüntü gibi aydınlatıyor, o şekil. Yine ortadaki ekrana odaklanıp oynuyorum. Battlefield oynarken yan ekranlardan düşmanı erken fark etme gibi bir avantajı olmuyor. Bilmiyorum belki monitörler 27" büyük olduğu için o kadar geniş alanı kontrol edemiyor olabilirim. 23" ekranlarda durum farklı olabilir. Şu an bana sorsan 21:9 monitör daha mantıklı geliyor. Hatta curved olursa süper olur.




  • Benq GL2460 almayı düşünüyorum, ne dersin? Genellik oyun oynuyorum. Benq 2240he(adı doğru mu bilmiyorum sarı olan) alacaktım sonra dedim 1 ms hissedecek kadar iyi oyuncu değilim bari büyük ekran alayım. Bütçem 500 TL en fazla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • uygar2580 kullanıcısına yanıt
    3 ekran varken FOV açılırsa, yanlarda görüntü çok bozulur. Kapatman lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bocekgrafik -- 27 Temmuz 2015; 21:15:46 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • zQrba kullanıcısına yanıt
    O monitörün lag süresini bilmiyorum. Lakin, olumsuz bir yorum da okumadım. Parlak ekran ve IPS düşünürsen, Dell S2340L al istersen.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • bocekgrafik kullanıcısına yanıt
    Parlak ekran için internette göz yorar falan demişler, ben de çok pc başında oturuyorum yani benim için pek avantajı yok gibi
  • zQrba kullanıcısına yanıt
    Şöyle. Eğer ekran yansıma yapacak bi yerde olacaksa olmaz tabi. Konunun son birkaç sayfasında çok sayıda model yazıldı o özellklerde. Bi göz at istersen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • GÜNCELLEME: Çokça Merak Edilen Bazı Hususlarla İlgili İzahlar başlığına aşağıdaki bilgiler eklenmiştir. Başlığın son hali alttaki gibidir.

    * * *

    ÇOKÇA MERAK EDİLEN BAZI HUSUSLARLA İLGİLİ İZAHLAR:

    1- Gözlerimden rahatsızım. Ne yapmalıyım ki monitör, gözlerimi az rahatsız etsin?
    Öncelikle ışık ve kontrast ayarını yapmalısınız. Diğer detaylar için, bir alttaki Renk ayarlarım nasıl olmalı başlığında tarif ettiğim ayarları yapmalısınız.
    Astigmat başta olmak üzere gözleri rahatsız olanları olumsuz etkileyen bir başka faktör ise ekran kartıdır. Bu konuda nVidia kartlar, AMD kartlara nisbeten daha fazla rahatsızlığa sebep olmaktadır.

    İlgili olarak şu 2 konu mevcut:
    Oyun oynarken başı ağrıyanların (özellikle de astigmatı olanlanların) dikkatine...
    Ekran kartlarındaki renk problemi...

    2- Renk ayarlarım nasıl olmalı?
    Aşağıdaki Monitörünüze renk ayarı yapın başlığına bakabilirsiniz detaylar için. Monitörünüze ait hazır ayarları bulamazsanız eğer, kontrast için ortalama 80, ışık ayarı için de (monitörün kullanıldığı ortamın ışık yoğunluğuna göre) 20-50 arası idealdir. Daha üzeri, gözlerinizi rahatsız eder, hatta bozabilir bile. Işığı fazla açmak, backlight bleeding denilen ışık sızması şeklinde de sorun olarak ortaya çıkar ayrıca. Ayrıca, nVidia Kontrol Paneli’nden veya Catalyst Control Center’dan renk ayarını Full RGB (0-255) seçin.

    3- TV yayınlarındaki 24 kare bize akıcı gelirken, monitörlerdeki 60 kare neden o kadar akıcı gelmiyor?
    24 hz ya da FPS’nin yeterli gelme veya bizim ondan rahatsız olmama nedenimiz, kareler arasında geçişkenliktir. Filmlerde ve TV yayınlarında böyledir ama PC’de durum böyle değil. Kareler arası geçişkenlik yok. Yani motion blur efekti yok. Malum ki bu efekt, akıcılık hissini artırıyor.

    Zamanında hangi konuda yazdım bilmiyorum ama bunu şöyle bir örnekle açıklamıştım: Hani binlerce domino taşı peşpeşe dizilir de millet bunları yıkarak eğlenir ya. O şekilde dizilmiş taşlar düşün. Sonra bu taşlara yakın durarak hızla yanlarından geç. Öyle hızlı geç ki, saniyede 23-24 tane taşı atla. Malum ki bu taşlar arasında boşluklar vardır ama bu arada taşlardan biri bile eksilse, o boşluğu hemen fark edersin (shutter). Taş eksiği olmasa bile aralardaki boşluklar seni yine de rahatsız eder. Bu taşlar yerine ikinci sefere aynı şekilde dizilmiş kaşar peynirler düşün ama bunlar sıcaktan bir miktar eriyerek, bulundukları düzlem üzerinden birbirlerine bir miktar yaklaşmış, hatta biraz birbirlerine girmiş olsunlar (motion blur). Yani arada artık boşluk olmayacak. Taşları geçtiğin aynı hızla bunların yanından da geç. Yukarıda taşlar arasındaki boşluklardan rahatsız oluyordun ama şu anda arada artık boşluk kalmadığı için rahatsız olmazsın.

    İşte filmlerdeki durum erimiş kaşarlar gibi ama PC’lerdeki durum domino taşları gibi. Bunun bir kanıtı, filmi çok hareketli bir sahne esnasında durduğunda herşey bulanık görünür ama oyunu durduğunda herşey keskin ve nettir.

    Taşları saniyede atıyorum 60 tane hızla geçsen, bu sefer de gölgelenme hissedeceksin. Yani domino taşları, kaşar gibi erimiş olmadıkları halde, birbirlerine girecekler. Daha doğrusu bize öyle gelecek. Reelde de hz üzeri FPS durumunda ek olarak bir de yırtılma olacak. Eizo bu sorunu Turbo 240 teknolojisiyle çözmüş. Her kare arasına birer siyah kare (bir karenin diğerine karışmasını engelleyecek bir nevi duvar) ekleyerek hem gölgelenme sorununa, hem de yırtılma sorununa çare bulmuş. Normalde PC’de hz=FPS iken, burada 2X hz=FPS olmuş.

    V-sync’ten sonra G-Sync ve AdaptiveSync (FreeSync), daha kalıcı diğer çözümler olarak çıktı.

    Bununla ilgili olarak, önceden yazılmış daha detaylı mesajları okumak isteyen, şu konuya bakabilir.

    4- Boyut büyüdükçe, çözünürlükte yükselmeli mi?
    Misal olarak 23” 1080P bir monitördeki piksel sıklığı (ppi) 0.23-0.27 mm arasında değişirken, 27” 1440P monitörde bu durum yaklaşık olarak 0.23 mm’dir. 27” 1440P monitörün 23” 1080P monitöre göre resmi daha büyük görmek dışında bir avantajı yoktur. Yani, her iki monitörde de piksel büyüklükleri hemen hemen aynıdır. Hani bazı 27” 1080P monitör kullanan arkadaşların “pikseller seçiliyor” şikâyetlerini duymuşsunuzdur. Bunun nedeni, piksel ızgara aralığının ortalama 0.33 mm olmasından kaynaklanıyor. Dell’in yeni çıkardığı 23” 4K monitöründe bu sıklık 0.13 mm iken, aynı çözünürlüğe sahip 32”lik modelinde bu aralık 0.18 mm. Yani, boyutun büyümesi oranında çözünürlüğün artması, zaten olması gereken bir şey ama bu olmadığında pikseller seçilir hale geliyor.

    5- AH-IPS 6-bit monitörlerle 8 bit 144hz TN paneller arasındaki renk farkı ne kadar?
    144 hz TN ile 8 bit panelli Asus Rog Swift’i kast ediyorsanız eğer, kaba tabirle “Eşeğe altın semer vursan, eşek yine eşektir” hesabı, bir TN panel monitör kaç bit olursa olsun, IPS’nin, yeni olarakta PLS’nin yerini tutamaz renk olarak. Hatta TN panel olan monitör 10 bit bile olsa, renk skalası olarak yelpazesi geniştir ama bunu IPS monitör kadar iyi gösteremez. Hani lastik tekerlekli bir araç ne kadar hızlı olsa da, en yavaş hava aracını geçemeyeceği gibi birşey bu.

    Karşılaştırmaları elma-armut (TN-IPS) şeklinde değilde ikisi de TN, IPS veya PLS panele sahip iki monitörden 6 bit, 8 bit ve 10 bit olanı karşılaştırdığında aradaki fark anlaşılır.

    Bu kıyaslama, eğer 6 bit herhangi bir IPS monitör ile 8 bit TN panel monitör ile yapılmış olsaydı, renk olarak IPS monitörün renkleri yine daha canlı ve gerçekçi görünecekti ama renk geçişlerinde TN panel kadar iyi olamayacaktı. Böyle derken, renk geçişinin daha iyi olma sebebinin TN panel olması ile değil, bit ile alakası var. Bit arttıkça, ara renkler çoğalır (60 hz yerine 120 hz monitör gibi) ve degrade dediğimiz renk geçişleri 8 bit panelde daha kusursuz görünür ama 6 bit panelde o kadar iyi gözükmez.

    Fikir vermesi açısından şu iyi bir resim. 6 bit olan resimde sadece geçişler sorunlu değil, aynı zamanda siyah ve beyaza olan geçişlerde de sorun var dikkat edersen. Baş ve sondaki % 10’luk kısım uçmuş, yok. Yani % 90 siyah olması gereken ton tam siyaha, atıyorum % 10 gri olması gereken ton ise beyaza dönmüş. Bit arttıkça, bu geçişlerdeki hassasiyet artar işte.

    İlgili olarak 2 konu buldum. Bunlara bakabilirsiniz.
    - Maximum Display Colors and Look-Up Tables: Two Considerations When Choosing a Monitor
    - 6-Bit vs. 8-Bit....PVA/MVA vs. TN Film. Are Things Changing?



    6- TN-IPS panel farkları:
    Monitörlerde, görüntü kalitesine etki eden çok etken vardır. Bunlardan biri de, monitörün panel tipidir. TN panel monitörler ile IPS panel monitörler arasındaki temel 3 fark, görüş açısı renk canlılığı ve renk doğruluğudur. TN panel monitörlerde görüş açısı düşüktür ve renkler genelde soluktur. IPS panel monitörlerde ise tam tersidir. Lâkin panel tipi, görüntüyü etkileyen faktörlerden sadece birisi olduğu için, diğer faktörleri de es geçmemek gerek. Misal olarak ışık ve kontrast oranı yüksek bir TN panel monitörün görüntü kalitesi, ışık ve kontrast oranı düşük bir IPS monitörün görüntü kalitesinden daha iyi olabilir. Görüş açısını etkilemez ama bu yine de.

    7- 1, 2 ve 5 ms arasında, oyuncular açısından fark var mıdır? Bunun gölgelenmeye etkisi nedir?
    Evet, vardır. Lâkin bu fark o kadar azdır ki, ancak yarış oyunlarında hızla giderken, futbol, voleybol, basketbol gibi oyunlarda topun ilk andaki hızlı hareketinde ve FPS oyunlarında ânî dönüşlerde anlaşılabilir ya da anlaşılmaz. Yani, çoğu kişi bu farkı anlamaz.

    Misal olarak Dell’in 7-8 ms’lik IPS panel monitörlerinin çoğu, sözde 2-5 ms diye satılan TN panel monitörlerden bile daha yüksek performanslıdır ve gölgelenme de yapmaz. U2312HM modelinin, kendi zamanının en iyi 2. IPS oyun monitörü olduğunu hatırlatmak isterim bu vesileyle.

    Bu fark ise, kimi firmaların ms konusunda dalavere yapmalarından kaynaklanıyor özetle. Kimisi yazılımla düşürmeye çalışıyor ama aslında işe yaramıyor, kimi de aslında hiçte öyle olmadığı halde düşük olarak satıyor. Dell vb. firmalar ise böyle dalaverelere ihtiyaç duymuyor. Zaten zamanla bütün monitörlerin performansları ortaya çıkıyor. Özellikle de testlerde ortaya çıkan farklar, inanılmaz olabiliyor. Tabi bu durum anlaşıldığı için, artık böyle dalaverelere tevessül eden firma sayısı epey düşmüş durumda. Teknolojinin zamana paralel olarak gelişmesine mukâbil, yeni monitörlerin çoğunun eskilere nisbeten daha performanslı olmalarına rağmen, tepki sürelerinin neden daha düşük olduğunu anladınız mı şimdi? :-)

    Özetle, 60 hz monitörlerin tamamında, az veya çok gölgelenme olur. Hatta Lightboost, Turbo 240, BlurReduction vb. teknikler kullanılmadığında, 120-144 hz monitörlerde bile bir miktar gölgelenme olmakta. Tabi “15-30 FPS ile akıcı oyun oynuyorum” diyenleri dahi gören biri olarak, bunu anlayabilen oyuncu sayısı kaçtır; o da ayrı konu.

    8- Monitörüm 60 hz iken daha fazla FPS almamın faydası var mı?
    Hayır. Bilakis zararı vardır. Misal olarak monitörünüz sadece 60 kare gösterebilecekken ekran kartınız, kapasitesi nisbetinde âzâmî kare üretmeye çalışacaktır. Yani, ekran kartının 60 kareden sonra ürettiği her kare boşa gitmektedir. Tabi bu arada israfta söz konusudur. Bir aracın 80’le giderken, motor arızası sebebiyle 150 ile gider gibi zorlandığını düşünün. Haliyle de bu durum, size

    – Ekranda yatay şekilde yırtılma (1 veya 2 yerden yırtılır. 2’li yırtılmada monitör, yatay olarak üç parçaya bölünür genelde),
    – Daha fazla ısı,
    – Daha fazla ses ve
    – Daha fazla güç tüketimi olarak geri dönecektir.

    Buna çâre olarak V-Sync vardır bildiğiniz gibi ama onun da temel 2 olumsuz yönü vardır:

    – Her ne kadar çoğu oyuncu fark etmese de, laga (gecikmeye) sebep olması,
    – Ekran kartının yeterli kare üretememesi durumunda, monitörde gösterilen kare sayısı yarı yarıya düşer. Bu da oyuncu da takılma olarak algılanır ve çok rahatsız edicidir. Buna ânî FPS çakılması denir.

    İşte bu sebeplerle V-Sync açmak yerine, PC’nize RivaTuner yükleyip FPS’yi, monitörünüzün hz miktarına limitleyin. Bunun faydaları ise şunlardır:

    – Yırtılmadan büyük oranda kurtulursunuz (az da olsa olur),
    – Ekran kartınız, sadece limitlenen kadar kare göstermeye çalışacağı için, eskisinden daha az ısınacak,
    – Özellikle de oyun girişlerinde, FPS’nin 1000’li rakamlara çıkmasını ve ekran kartının Coil Whine denilen ıslık benzeri ses çıkarmasını önler,
    – Haliyle de daha az ısınacağı için ekran kartının soğutucu fanları daha yavaş dönecek ve bu da size daha az ses olarak yansıyacak ve
    – Daha az elektrik tüketecektir.

    RivaTuner, sadece FPS’yi limitlediği, yani V-Sync gibi senkronize işlemi yapmadığı için yırtılmalar kısmen de olsa devam eder. Bu sebeple isteyen, her ikisini birlikte de kullanabilir. Tabi burada ekran kartınızın, monitörünüzün hz miktarından daha fazla kare ürettiğini varsayıyorum. Öyle değilse, RivaTuner’ı yüklemeye gerek yok.

    9- Monitörü 75 hz’de çalıştırmak:
    nVidia veya AMD fark etmeksizin, özel nVidia Kontrol Paneli’nden veya Catalyst Control Center’dan özel çözünürlük ve yineleme hızı oluşturun. Ardından ayarı kaydedin Görüntü Denetim Masası’ndaki Gelişmiş Ayarlar’a girip ekran yineleme sıklığını 75 olarak seçin. Eğer 75 hz’de monitör kendini resetlerse, daha düşük hz ile denemelerinize devam edin. Yakaladığınız stabil hz kaç ise, onun 3 hz altında kullanın ki sorun yaşamayın. Yapılan denemelere göre, âzâmî hz artırma, display port ile elde edilmiştir. Ardından DVI ve HDMI portları gelmektedir.

    10- 60-120≤ hz farkı ne kadar?
    Özellikle de ekrandaki hareketin hızlı ve ânî olduğu araç oyunları ise FPS (First Person Shooter) oyunlarında ve futbol oyunlarında topa şut çekilen ilk anda belli olur akıcılığın ne kadar olduğu? Akıcılıktan kasıt, görüntünün takılmadan, tabiri caizse yağ gibi akmasıdır. Bu da art arda yinelenmiş karelerin sayısı ise orantılıdır. Araba oyunu oynuyorsunuz diyelim ki? Yolun sağ ve solundaki cisimlere dikkat edecek olursanız, onların takılarak ilerlediklerini fark edersiniz. FPS oyunlarında ise âniden sağa, sola ve geriye dönüşlerde çok belli olur bu. İşte bu takılmalar, 120 ve 144 hz monitörlerde olmaz. Şahsen beni en çok rahatsız eden, araç oyunlarıydı. Misal olarak Euro Truck Simulator 2 oynarken fark ettiğim bir durum, otobanda hızla ilerlerken, yol da dahil olmak üzere her şeyin takılarak, sekerek bana yaklaştığını fark ettiğimde gözlerimde ağrı dahi oluşuyordu. Ne zaman ki 120 hz monitör aldım; bu sorundan kurtuldum. Hem görüntü takılmıyor, hem de gözlerim ağrımıyordu artık. Özellikle de 60-90 FPS (Frame per second) arasındaki fark, uzaydaki 2 gezegen arasındaki fark kadar âdetâ. 90-120 FPS farkı ise o kadar fazla değil ama yine de anlaşılıyor tabi.

    İddialı bir söz gibi gelebilir ama. IPS panel monitör kullanmanın ardından TN panel monitör kullanmak zordur ama 120-144 hz monitör kullanan birinin artık 60 hz monitöre dönmesi neredeyse imkânsızdır.

    11- Port farkları:
    İnternette bu konuda çok sayıda bilgi olduğu için, yüzeysel yazacağım. VGA, analog porttur ve veri görüntü aktarımı sırasında gecikme oluşur. VGA portu ile yapılan bağlantıda bir miktar lag fark ettim. Bunu, HomeFront oynarken de teyit ettim. Oyunun, lag süresini gösterme özelliği var ve orada 17-18 ms olarak göründü bu gecikme. HDMI, DVI ve Display Portundaki aktarım şekli ise dijital olduğu için veri kaybı ve gecikme söz konusu değil.

    12- Hangi kabloyla 120≤ hz alırım?
    Lâkin, 120-144 hz monitörünüz varsa, Dual DVI veya Display port kullanmanız gerekmektedir. Mevcut HDMI portlarıyla en fazla 75 hz alınabilmektedir.

    13- G-Sync ve FreeSync nedir?
    Monitör ve ekran kartı arasında senkronize oluşturarak, başta ânî FPS çakılmaları olmak üzere, tüm takılma ve yırtılmaları önleyen, monitörlere has teknolojidir. G-Sync için ek modül gerekirken, FreeSync için monitörünüzde 1.2a versiyon display port olması yeterlidir. Haliyle de bu durum, fiyatlara da yansımakta, muâdil 2 monitörden FreeSync özellikli olan, 200 $ daha ucuz olabilmektedir. FreeSync’in HDMI portuyla çalışmasına yönelik ilk demo yapıldı. Yayılıp-yayılmayacağını zaman gösterecek. Ve öyle sanıyorum ki FreeSync için, G-Sync’te olduğu gibi ek donanıma (modüle) gerek olmadığı için zamanla iyice yaygınlaşacak.

    14- Monitörler hakkında diğer soru-cevaplar için ek türkçe kaynak:
    Şu konuda, çok sayıda soruya verdiğim cevaplar var. Bilgi edinmek isteyen, buraya da bakabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bocekgrafik -- 30 Temmuz 2015; 11:23:07 >




  • bocekgrafik kullanıcısına yanıt
    Degerli bilgiler icin cok tesekkurler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İstifade etmenize sevindim. Bunları eklemek, uzun zamandır kafamdaydı ama nasip bugüneymiş.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • gerçi işlemci ve ekran kartı pek farketmez bu tip durumlarda ama belkide farkediyordur diye

    hd 7950 ekran kartı
    amd 6300fx işlemci sistem mevcut.

    fps amaçlı monitör bakıyorum çok büyük ekranlar sanki fps için iyi değil gibime geliyor kendim 19" monitör kullanıyorum yıllardır çok dandik eski bir casper monitörü. oyunlarda dediğiniz gibi 60fps üzeri göremiyorum.

    banada bir öneri yapabilirseniz fiyat performans sevinirim.
  • bocekgrafik kullanıcısına yanıt
    böcek bilgisayarı da satmıştın en son hesap makinasından mı giriyosun ne yapıyosun bilmiyorum ama iyi yapıyosun. Başarılı bir toplama oldu son hali de. Başlığa yakışacak cinsten. Eline sağlık..
  • Technics kullanıcısına yanıt
    Eyvallah abi, sağol. Konuya eklemek istediğin veya tashih etme gereği duyduğun yer varsa yaz lütfen.

    Genelde cepten, arada bir de işyerindeki PC'den giriyorum. Bu güncelleme epeydir aklımdaydı. Yazmaya başlamıştım ama yarım duruyordu. Baktım ertelemenin sonu yok; bugün oturup bitireyim dedim sonunda. Önceden not aldığım konuların cevaplarını hazırladım önce. Ardından, o da olsun, bunu da ekliyim derken bu hale geldi işte. Nerden baksan 3 saatimi aldı gene. Üstümde yüktü ne zamandır. Attım üzerimden sonunda hamd olsun.

    Şimdi bi de eklenecek modeller var. Onları halletmem lazım bir de...

    Güzel olduğunu düşünüyorum. Konunun ilk halini hatırlıyorum da (ilk sayfada birinin alıntısında var), nereden nereye gelmiş konu. Ben bile hayret ediyorum inan.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • bocekgrafik kullanıcısına yanıt
    hehehe bende de öyle olur. aklıma takılı kalır gelip buraya yazmadan da rahat edemem vazife edinmişiz. Ama senin ki si kendini aştı artık. Estafurullah, emeğinin üzerine eklenecek bir kelime kalmamış, ellerine sağlık tekrar.
  • Technics kullanıcısına yanıt
    Eyvallah abi. O senin kendi tevazun ve hüsn-ü teveccühün :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konunun bi ilk haline bakın. Bir de son güncellemeden sonraki şimdiki haline. Vay be.


    quote:

    Orijinalden alıntı: bocekgrafik

    Merhaba arkadaşlar.

    Uzun araştırmalarım neticesinde kendi tespit edebildiğim input lag* ve tepki süreleri** oyunlar için uygun ve pahalı olmayan monitörlerin listesini aşağıda listeledim. Uygun fiyatlı ürünler olduğu için 3D monitörleri listeye almadım. İçlerinde tepkime ve input lag süresi daha iyi olanlar vardır, ancak bunların hepsi de hızlı hareket gerektiren ve zamanlamanın önemli olduğu oyunlar için uygundur. Aynı şekilde içlerinde eski model de vardır. Ben eski-yeni veya LCD-LED ayrımı yapmadım. Seçimleri yaparken renk doğruluk oranları kötü olmayanları seçtim. Yani işlevselliği öncelik olarak ele aldım. Buna bağlı olarak seçimlerimi, FPS oyunları için uygun olması bakımından ağırlıklı olarak TN panel monitörler arasından yaptım. Nasıl ki monitörler arasındaki gecikme süreleri muhtelifse, aynı şekilde genellikle fiyatıyla orantılı olacak şekilde renk değerleri de muhteliftir. Şüphesiz hem renk doğruluk değerleri yüksek, hem de input lag ve tepkime süreleri düşük olan IPS monitörler de var ancak onların fiyatları ±1000 TL civarlarında olduğu için onları listeye almadım.

    Umarım istifadeli olur. Sizin de önereceğiniz marka ve modeller varsa listeye ekleyeyim.



    Acer:
    H243HX, H243H, H233H, S235HL,

    Asus:
    MS238H, ML238H, ML239H, LS246, ML228H, VK278Q

    Samsung:
    T27A950, S27A950D, T27A750, P2470H, P2450H, PX2370, XL2370, P2370, LS24B350HS, S24B350H, S23B550V (favori), S23A550HS, S22A350H, C23A750X, P2270, P2250

    ViewSonic:
    VX2260wm

    BenQ:
    RL2450H, RL2240H

    Viewsonic:
    V3D245

    Iiyama:
    Prolite E2473HDS, ProLite B2008HDS-B1, ProLite E2273HDS-B1, ProLite G2773HS-GB1

    AOC:
    E2795VH, D2357Ph



    Input lag testi nasıl yapılır?
    Input Lag Testing
    Forumdaki Input Lag Testi Konusu

    Şu linki kullanarak, ekranınızdaki görüntüye verdiğiniz tepki süresini ölçebilirsiniz:
    Şunu unutmayın ki, monitörünüzün input lag süresi ne kadar fazlaysa, bu testteki süreleriniz de o kadar fazla (yani kötü) çıkacaktır.

    humanbenchmark



    Monitör alırken istifade edilebilecek bazı Türkçe kaynaklar:
    PCLabs
    SDN

    Yabancı bazı kaynaklar:
    hardware 1
    hardware 2
    prad.de
    digitalversus (2008/2011)
    digitalversus (2006/2008)
    shoryuken
    tftcentral
    testfreaks
    pcmag
    computers.toptenreviews
    cnet
    trustedreviews
    pclab.pl



    * Bu kavramın tam türkçe karşılığı var mı bilmiyorum. Bilgisayardan monitöre giden görüntüyü monitörün ekrana taşırken ki gecikmesi.
    ** İngilizcesi response time diye bilinen kavram. Günümüzdeki LCD monitörler, CRT'ler gibi elektron tabancalarıyla değil de, transistörlerle kontrol edilirler. Dolayısı ile LCD monitörlerde tazeleme hızı gibi bir kavram söz konusu değil. LCD monitörlerde önemli olan tepki süresidir. Tepki süresi, transistörün kapalı durumdan (siyah) açık duruma (beyaz) ve sonra tekrar kapalı duruma (siyah) geçmesi için gereken süredir. Ms cinsindendir ve düşük olması daha iyi anlamına gelir. Ancak siyah-beyaz-siyah geçişi için hesaplanan tepki süresi, ulaşılabilecek en iyi tepki süresidir. Üreticiler siyah-siyah geçiş yerine gri-gri geçiş değerlerini verebiliyor; bu değerler daha geçerli değerler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bocekgrafik -- 29 Temmuz 2015; 0:36:15 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Son güncellemeler gayet yerinde olmuş, eline sağlık. Böyle bir kaynak oluşmuşken artık kimsenin ne alayım diye sormasına gerek kalmıyor.
  • 
Sayfa: önceki 449450451452453
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.