Şimdi Ara

Performans olarak benzinlimi daha iyidir dizel mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
83
Cevap
0
Favori
41.998
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar motorda performans açısından benzinli mi yoksa dizel mi. Torku yüksek olan araba mı hızlıdır. Çünkü aynı hacimli benzinli ve dizel motorların torkları farklı. Dizellerde daha fazla tork oluyor. Nedir bu tork. Ne işe yarar.



  • ara hızlanmalarda benzinliyi nasıl geçersin anlayamadım
    her iki araçta aynı viteste olursa tamam anlarım ama benzinlide vitesi 1 yada 2 vites birden küçültüp uçar gidersin
    ama dizelde vitesi küçült bakalım neler olur. araba hızlancağına daha yavaşlar devir aralığını bitirdinmi dizel kafayı kuma gömer gibi yığılır kalır.
  • Torku yüksek demek arabanın hızlı gideceği anlamına gelmez. Kalkışta ve bayırlarda tork değerinin yüksek olması büyük avantajdır.

    Benzinli araçtaki performansın yerini dizel araç tutamaz, BANA GÖRE...
  • Tabiki benzinli araçların performansı iyidir.Ama dizel'i tercih ederim ben,çünkü çok daha ekonomik
  • Performans istiyorsan benzinli, ekonomi istiyorsan dizel araç alacaksın..
  • Dizeller kalkarken biraz isteksiz kalkıo ama turbonun keyfi çok güzel.Ara hızlanmalarda bi çok benzinliyi geçersin.
  • ara hızlanmalarda benzinliyi nasıl geçersin anlayamadım
    her iki araçta aynı viteste olursa tamam anlarım ama benzinlide vitesi 1 yada 2 vites birden küçültüp uçar gidersin
    ama dizelde vitesi küçült bakalım neler olur. araba hızlancağına daha yavaşlar devir aralığını bitirdinmi dizel kafayı kuma gömer gibi yığılır kalır.
  • daha önce benzinli arabam vardı şimdi dizel

    kalkışlarda benzinli daha keyifli

    dizelde daha kısa aralıklarla vites atılıyo

    çünkü dizelde devir benzinliden düşük

    ama uzun yolda bilhassa rampa çıkarken dizel benzinliden daha fazla keyif veriyo rampada bayılmıyo yani benzinlide bayılmaz ama benzinliden daha ii çıkıyo

    yani bence duruma göre değişiyo ikisininde artı ve eksileri var performans açısından
  • Benzinlide devirli kullanmak gerek biraz daha.Vites küçültmelerde benzinli çok daha atak.Sürmesi daha keyifli.Ben olsam benzinli alırım
  • yeni teknıloji dizellerin benzinliden tek farkı ekonomik olması

    yoksa seri lik bakımından aynı ama dizel tork dan awantajlı yani ben brnim arabadan örnek weriyim.düz yolda 150 ile gidiyorsam rampada da 150 ile gidiyor yani zorlanma yok yeter ki dewrini wer arabanın dizel güçlü de oluyo
  • F1, WRC, Le Mans, vb...
    hangisi dizel ?
  • Beygir gücü araba aldırır, tork yarış kazandırır(ingiliz atasözü)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Launcher

    F1, WRC, Le Mans, vb...
    hangisi dizel ?


    http://www.superspor.com/detail.php?Type=19&kategori=57&go=10951

    le mans'ta audi dizel motor ile yarışacak
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Launcher

    F1, WRC, Le Mans, vb...
    hangisi dizel ?


    tam ben diyecektim böyle bişey



    ben olsam benzinli alırım yani kullanırım kullanıyorumda ama maslesef benzin fiyatları çok ama çok yükseldi

    Halbuki benzinli araba insana daha fazla keyif verir. Aslında iyi bi şöför her arabadan zevk almsını bilir yani dizl olsun benzinli olsun. Arabanın huyundan suyundan anladıktan sonra o arabayı çok rahat kullanırsın tecrübe meselesi ama tabi biraz da seri olacak araba her araba dediysek dandik bi dizel demedik

    nedemek istediğimi anladınız umarım Ama gerçekten performans istersen tabiki benzinli, ben hiç dizel ralli arabası falan görmedim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: DieScheisse


    Dizellerde daha fazla tork oluyor. Nedir bu tork. Ne işe yarar.


    Tork (dönme momenti) 2 şeye yarar:
    1-yokuş çıkmaya
    2-yük taşımaya

    Bu yüzden büyük ağırlıklara sahip ve yük taşıyan araçlara dizel motor konur.
    Örneğin dizel motor taşıyan ve 15 ton yük taşıyan bir kamyona dizel motoru çıkarıp aynı hacimde benzinli bir motor koyarsan 500 metre gitmeden motor kol çıkarır (gerçek anllamıyla).

    Çalışma prensiplerinin farklılığı nedniyle benzinli motorlar daha performanslıdır. Yani gaz pedalına daha hızlı tepki verirler, aracı çok daha kısa sürede hızlandırılar. Fakat son yıllardaki özellikle turbo katkıları ile dizel motorlarda benzinliler ile yarışır performanslar ortaya koymaya başladılar.

    "Aynı devirde dönen iki motorda tork'u daha büyük olan daha çok yük taşır, daha iyi yokuş tırmanır. Transmisyon eşit ise daha hızlı gider. Yani ; <Çoksa torkun olmasın korkun> denilebilir".



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihg70 -- 18 Mart 2006; 21:47:12 >
  • gönderdiğim linke bakarsanız, orada le mans'ta audi'nin yeni aracının dizel olacağını görürsünüz.
  • Ayrıca aşağıda alıntı yaptığım yazıda epey açıklayıcı ve aydınlatıcı:

    "

    TORK NEDIR ?

    Tork döndürme kuvveti demektir. Motorların gücünün yanında torku da belirtilir, örneğin, 3800 dakika/ devirde 145 Nm gibi. Ne işe yarar? Basit olarak açıklamaya çalışırsak, bir otomobilin, daha doğrusu motorunun torku iyiyse kullanımı daha rahat olur çünkü motor daha geniş bir devir aralığında vites değiştirmeden kullanılabilir. Ya da acil durumlarda yine daha az vites değiştirme ihtiyacı hissedilir. En yüksek tork olarak belirtilen rakamın yanında bu rakamın elde edildiği devir de önemlidir. Motorlar daha çok düşük ve orta devirlerde kullanıldığı için özellikle şehir içinde, torkun düşük devirlerden itibaren yüksek olması çok kullanışlıdır. Böylece alt vitese geçmeden hareketi sürdürmek mümkün olur. Genel olarak motor hacmi yükseldikçe tork artar ama aynı motor hacmine sahip motorların torkları ve "tork eğrileri" farklı olabilmektedir. Bunun nedeni de motor tasarımındaki farklılıklardır. Silindirlerin çapı ve stroku, ateşleme zamanlaması ve diğer bazı niteliklerden oluşan genel olarak "teknoloji" diyebileceğimiz özelliklerdir bu farkı yaratan. Ayrıca herkesin bildiği gibi dizeller "torklu" motora sahiptir. Bunun anlamı düşük devirde yüksek tork sağlıyor olmasıdır. Benzinli motorlardan farklı olarak dizel motorlarının en yüksek torku 1800-2500 dakika/devirde elde edilir. Bu sayede çok devire gerek kalmadan motor "çeker". Diyelim ki bir benzinli motorla bir dizel aynı en yüksek torka sahip olsun, yine dizel motor daha avantajlıdır çünkü bu torku daha düşük devirde sağlıyor. Bunun pratik avantajı, örneğin bir yokuş çıkarken üçüncü viteste 2000 d/d'de iken dizel motorlu arabada gaza basarsınız ve araba hızlanabilir, benzinli motora sahip araba ise hızlanamaz ve büyük bir olasılıkla bir alt vitese geçmek zorunda kalır. Düşük devirlerde yüksek çekiş gücü sağladığı için dizel motorlar özellikle ticari araçlarda kullanılmaktadır.

    Motorun beygir gücü ile torku karıştırılmamalıdır. Bunlar farklı şeylerdir. Torkun anlamını somut olarak anlamak için şöyle bir örnek de verilebilir. Diyelim ki iki tane aynı beygir gücüne sahip araba var. Torkları ise farklı. Her iki arabayı arkaları birbirine doğru gelecek şekilde yanaştırıp bağladığınızda, iki araç birden hareket ettiğinde (halat çekme oyunu gibi) beygir güçleri aynı olmasına rağmen, torku yüksek olan diğerini çeker."
  • tabiki benzinli alıcaksın performans için
  • quote:

    Orjinalden alıntı: burakki

    gönderdiğim linke bakarsanız, orada le mans'ta audi'nin yeni aracının dizel olacağını görürsünüz.

    Le Mansta farklı tipte/ hacimde motorlar kullanılıyor.

    LMP900 - Le Mans Prototype 900 Class

    *
    minimum kerb weight 900kg; e.g AUDI 912kg
    *
    carbon fibre chassis
    * carbon disk brakes
    * open cockpit
    * max 4 litre turbo; e.g AUDI 3.6L
    * max 6 litre nationally aspirated
    * 450KW / 600 BHP approx
    * air inlet restrictor 2 X 32.4mm
    * mid/rear engined (except Panoz - front engined)
    * top speed 340KPH
    * 6 speed sequential transmission
    *
    (Factory AUDI R8, BMW V12 LMR, LOLA, CADILLAC, PANOZ ..)

    LM-GTP - Le Mans GT Prototype class

    *
    minimum kerb weight 900kg
    * max 4 litre turbo; max 6 litre nationally aspirated
    * closed cockpit
    * bigger air inlet restrictor 2 X 33.1mm
    * narrower tyres - 14 inch

    LMP675 - Le Mans Prototype 675 class

    *
    minimum kerb weight 675kg
    *
    max 2 litre turbo; max 3.4 litre nationally aspirated

    GTS - Grand Touring Sports Class

    *
    coupes
    *
    weight 1120-1220kg
    *
    max 4 litre turbos or max 8 litre non turbo engines
    *
    (Dodge VIPER, Porsche 911 Turbo, Chevrolet CORVETT ..)

    GT Class

    * production turbo charged racing models
    * max 3 litre engine
    *
    (Porsche GTR, BMW M3 ..)


    Kaynak:http://www.motorsm.com/motorsport/auto/Le_Mans/default.htm


    Max 4 litre turbo sınırlaması var tüm klasmanlarda. senin gosterdigin dizelse 5000 cc ve turbo...
    Aynı hacimdeki dizel ve benzinli araçlara turbo taktığında benzinlide cok daha fazla verim alırsın...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Launcher

    quote:

    Orjinalden alıntı: burakki

    gönderdiğim linke bakarsanız, orada le mans'ta audi'nin yeni aracının dizel olacağını görürsünüz.

    Le Mansta farklı tipte/ hacimde motorlar kullanılıyor.

    LMP900 - Le Mans Prototype 900 Class

    *
    minimum kerb weight 900kg; e.g AUDI 912kg
    *
    carbon fibre chassis
    * carbon disk brakes
    * open cockpit
    * max 4 litre turbo; e.g AUDI 3.6L
    * max 6 litre nationally aspirated
    * 450KW / 600 BHP approx
    * air inlet restrictor 2 X 32.4mm
    * mid/rear engined (except Panoz - front engined)
    * top speed 340KPH
    * 6 speed sequential transmission
    *
    (Factory AUDI R8, BMW V12 LMR, LOLA, CADILLAC, PANOZ ..)

    LM-GTP - Le Mans GT Prototype class

    *
    minimum kerb weight 900kg
    * max 4 litre turbo; max 6 litre nationally aspirated
    * closed cockpit
    * bigger air inlet restrictor 2 X 33.1mm
    * narrower tyres - 14 inch

    LMP675 - Le Mans Prototype 675 class

    *
    minimum kerb weight 675kg
    *
    max 2 litre turbo; max 3.4 litre nationally aspirated

    GTS - Grand Touring Sports Class

    *
    coupes
    *
    weight 1120-1220kg
    *
    max 4 litre turbos or max 8 litre non turbo engines
    *
    (Dodge VIPER, Porsche 911 Turbo, Chevrolet CORVETT ..)

    GT Class

    * production turbo charged racing models
    * max 3 litre engine
    *
    (Porsche GTR, BMW M3 ..)


    Kaynak:http://www.motorsm.com/motorsport/auto/Le_Mans/default.htm


    Max 4 litre turbo sınırlaması var tüm klasmanlarda. senin gosterdigin dizelse 5000 cc ve turbo...
    Aynı hacimdeki dizel ve benzinli araçlara turbo taktığında benzinlide cok daha fazla verim alırsın...

    Sonuçta audi bu motorla yarışmayacak mı?

    "2000 yılından bu yana katıldığı altı Le Mans 24 Saat Yarışı'nın beşinden zaferle ayrılan Audi R8'in yerini alacak R10, 5.5 litre hacimli V12 silindirli ve yaklaşık 650 beygirlik "dünyanın en güçlü turbo dizel" motoruna sahip. Ve bu motor, benzer örneklerinden üstün olarak 1100 nm tork üretebiliyor. Bu teknik özellik, dayanıklılığın teknoloji ve beceriyle buluştuğu Le Mans'ta, pilotun sürekli vites değiştirmesinin önüne geçiyor. R10'da dizel motorların adeta "karakteristiği" olan gürültü de minimumda..."
    adamlar max kaç cc'de yarışılacağını biliyorlardır herhalde.
  • focus 1.6 benzinli 115 hp (0-100 10.8 sn.) max hız 190 km/h
    focus 1.6 dizel 109 hp (0-100 10.9 sn.) max hız 188 km/h

    2 arabayı yanyana koyup yarıştırdığınızda (sürücü farkını gözardı ederek tabii ki) ara hızlanmada dizel model geçeceği için performansta da dizel.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.