Şimdi Ara

Performans olarak benzinlimi daha iyidir dizel mi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
83
Cevap
0
Favori
41.999
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: burakki

    focus 1.6 benzinli 115 hp (0-100 10.8 sn.) max hız 190 km/h
    focus 1.6 dizel 109 hp (0-100 10.9 sn.) max hız 188 km/h

    2 arabayı yanyana koyup yarıştırdığınızda (sürücü farkını gözardı ederek tabii ki) ara hızlanmada dizel model geçeceği için performansta da dizel.


    o ara hızlanma falan yalan. ara hızlanma testleri 4. 5. viteslerde yapılır, vites kucultulmeden dip gaz yapılır çıkış süresi hesaplanır. örneğin 80-120 km hızlanma 5. viteste bilmemkaç saniye diye söylenir. Sen benzinli arabada 80 le giderken 2 ye atar dip gaz yaparsan ara hızlanmayı gorursun. Hiç kimse de performanslı kullanımda 80-120 arasını 5. viteste almaz...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Launcher

    quote:

    Orjinalden alıntı: burakki

    focus 1.6 benzinli 115 hp (0-100 10.8 sn.) max hız 190 km/h
    focus 1.6 dizel 109 hp (0-100 10.9 sn.) max hız 188 km/h

    2 arabayı yanyana koyup yarıştırdığınızda (sürücü farkını gözardı ederek tabii ki) ara hızlanmada dizel model geçeceği için performansta da dizel.


    o ara hızlanma falan yalan. ara hızlanma testleri 4. 5. viteslerde yapılır, vites kucultulmeden dip gaz yapılır çıkış süresi hesaplanır. örneğin 80-120 km hızlanma 5. viteste bilmemkaç saniye diye söylenir. Sen benzinli arabada 80 le giderken 2 ye atar dip gaz yaparsan ara hızlanmayı gorursun. Hiç kimse de performanslı kullanımda 80-120 arasını 5. viteste almaz...


    sonuçta testlerde her araç için aynı kriterler geçerli..

    benzinli focus 4.vites 60-100 km. 11.7 sn. 5.vites 17.9 sn.
    dizel focus 4.vites 60-100 km. 9.6 sn. 5.vites 13.1 sn.

    sen dizelde vitesini max.torkunu elde edeceğin devirlerde seçersen aynı hacimli benzinliye göre daha çabuk hızlanırsın.
  • iyi arkadasim sen o yazdigin iki araci da yan yana koy, 2 sürücüye de ara hizlanma yaptirt limitlerde. Sonra ayni denemeyi sürücülerin yerini deiştir yap. 10 kere 20 kere dene böyle, sonucu kendin gör...
  • YA ARKADASLAR DIZEL EKONOMI BENZIN GUCTUR FAZLA UZATMAYA GEREK YOK BENCE AKSINI IKNA EDEN VARSA BMW 7.35d VE 7.35i.DIZEL MOTOR FARKLI BENZINLI MOTOR FARKLI.KARDES FERRARI BOSUBOSUNA MI BENZINLI MOTOR KULLANIYO?YOKSA MOTOR SESLI CALISIYO DIYEMI
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nizarkan

    YA ARKADASLAR DIZEL EKONOMI BENZIN GUCTUR FAZLA UZATMAYA GEREK YOK BENCE AKSINI IKNA EDEN VARSA BMW 7.35d VE 7.35i.DIZEL MOTOR FARKLI BENZINLI MOTOR FARKLI.KARDES FERRARI BOSUBOSUNA MI BENZINLI MOTOR KULLANIYO?YOKSA MOTOR SESLI CALISIYO DIYEMI


    Yazdığın araçlarda da farklı bir durum sözkonusu değil.

    7.30 dizel 231 hp. 520 nm. 0-100 7.8 sn max.hız 148 mph.
    7.30i benzinli 258 hp. 300 nm. 0-100 7.8 sn. max hız.152 mph.

    daha önceki mesajlarda yazdığım gibi, beygir gücü araba aldırır tork yarış kazandırır...
    hadi size bir soru, sizce bu 2 bmw'den hangisi daha önce finişi görür???
  • herkes yorum yaparken, bencelerden sayılar konuşsun ki kıyaslamayı buna göre yapalım.
    ferrari'nin neden dizel araç yapmadığını bilmiyorum. ama ferrari'nin sahibi fiat, bugün dizel araç teknolojisinde en ileri marka..
    audi le mans yarışlarına dizel araçla katılacak.bir bildikleri var demek ki
  • BAHSETTİĞİN 60-100 HIZLANMA İSE HER ZAMAN BENZİNLİ ÖNDE BİTİRİR.

    109 LUK YENİ DİZEL 4. VİTESTE 60-100 KM Yİ 9,6 SN DE ALABİLİR...

    İŞ YARIŞA GELİNCE,

    ESKİ 100 LÜK BENZİNLİ FOCUS BİLE 60-100 KM Yİ 5 SN DE ALIR.

    AMAAAAAAAA. 3. VİTESTE.

    YANİ SENİN VERDİĞİN ÖRNEKLERİN BİR ANLAMI KALMIYOR.
    DİZEL MAX TORKUNU 1750 DEVİRDE, BENZİNLİ İSE 4000 DEVİRDE VERİYOR.

    DAHA YÜKSEK SÜRATLER(150-160) İÇİN DE AYNI ŞEY GEÇERLİDİR.
    MAX TORKUN ALINDIĞI DEVİRLERDE, DİZEL SON VİTESTE 1750 DEVİRDE 83 KM, BENZİNLİ İSE 4000 DEVİRDE 126 KM HIZ YAPAR.
    YANİ BENZİNLİ HEP BİR KÜÇÜK VİTESTE DAHA GÜÇLÜ HIZLANABİLİR.

    quote:

    Orjinalden alıntı: burakki


    sonuçta testlerde her araç için aynı kriterler geçerli..

    benzinli focus 4.vites 60-100 km. 11.7 sn. 5.vites 17.9 sn.
    dizel focus 4.vites 60-100 km. 9.6 sn. 5.vites 13.1 sn.

    sen dizelde vitesini max.torkunu elde edeceğin devirlerde seçersen aynı hacimli benzinliye göre daha çabuk hızlanırsın.


  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    BAHSETTİĞİN 60-100 HIZLANMA İSE HER ZAMAN BENZİNLİ ÖNDE BİTİRİR.

    109 LUK YENİ DİZEL 4. VİTESTE 60-100 KM Yİ 9,6 SN DE ALABİLİR...

    İŞ YARIŞA GELİNCE,

    ESKİ 100 LÜK BENZİNLİ FOCUS BİLE 60-100 KM Yİ 5 SN DE ALIR.

    AMAAAAAAAA. 3. VİTESTE.

    YANİ SENİN VERDİĞİN ÖRNEKLERİN BİR ANLAMI KALMIYOR.
    DİZEL MAX TORKUNU 1750 DEVİRDE, BENZİNLİ İSE 4000 DEVİRDE VERİYOR.

    DAHA YÜKSEK SÜRATLER(150-160) İÇİN DE AYNI ŞEY GEÇERLİDİR.
    MAX TORKUN ALINDIĞI DEVİRLERDE, DİZEL SON VİTESTE 1750 DEVİRDE 83 KM, BENZİNLİ İSE 4000 DEVİRDE 126 KM HIZ YAPAR.
    YANİ BENZİNLİ HEP BİR KÜÇÜK VİTESTE DAHA GÜÇLÜ HIZLANABİLİR.

    quote:

    Orjinalden alıntı: burakki


    sonuçta testlerde her araç için aynı kriterler geçerli..

    benzinli focus 4.vites 60-100 km. 11.7 sn. 5.vites 17.9 sn.
    dizel focus 4.vites 60-100 km. 9.6 sn. 5.vites 13.1 sn.

    sen dizelde vitesini max.torkunu elde edeceğin devirlerde seçersen aynı hacimli benzinliye göre daha çabuk hızlanırsın.






    benim verdiğim örnekler arabam.com dan ve araçların sitelerinden alıntı.o yüzden anlamı var.ve test kriterleri gereği hızlanmalar bu viteslerde yapıldığından ve her araç için aynı kriterler uygulandığındanbu testler anlamlı..

    focus'un 3.viteste 60-100'ü 5.sn de alabileceğini gösteren link, resim örnek var mı??
  • Performans olarak benzinliler daha üstün tabiyki. Çünkü devir bantları daha geniş. Dizelin 3.viteste gordugu 100km yi çogu benzinli araç 2.viteste görebiliyor.

    Ama üsturuplu kullanımda yani ekonomik kullanımda (normal sürüş şartlarında) dizeller yüksek torkdan dolayı daha performanslılar. Yani normal trafikteki kullanımda dizeller düşük devirlerde daha iyi performans verdikleri için sürüş zevki daha fazla. (kişisel görüşüm)
    Ayrıca düşük devirlerde verdigi performansın yanında ekonomikde olunca dizeller vazgeçilmez oluyor.

    Aslında iki motorunda zaafları var:
    - Dizeller yüksek devir çeviremiyor,
    - Benzinlilerde düşük devirde performanssız ve benzin pahalı oldugu için ekonomik değiller.
  • alın size bir örnek daha

    vw 2.0 tdi:
    0-50 km/s 3.5
    0-100 km/s 9.4
    0-130 km/s 15.3
    60-100 km/s(4. vites) 11
    max.hız 210 km
    vw 2.0 fsi
    0-50 km/s 3.5
    0-100 km/s 9.8
    0-130 km/s 16.2
    60-100 km/s (4.vites) 11
    max.hız 213 km.

    arada saliselik farklar var. ama burada da yarışı 1.bitirecek olan dizel model..
  • DİKKAT ETTİYSEN 0-100 İÇİN DEĞİL, 60-100 İÇİN BU 3. VİTES OLAYINI SÖYLEDİM.
    İSTERSEN BİRAZ AÇAYIM.
    ARABAM.COM DAKİ DEĞERLER TABİİ Kİ DOĞRUDUR. VE DEĞERLİDİR. ANCAK BU KARŞILAŞTIRMALAR AYNI VİTESLERDE YAPILDIĞINDA DEĞERLERİN ANLAMI VARDIR.
    BENZİNLİ FOCUSUN 60 KM DEN - 100 KM YE ÇIKMAK İÇİN 4. VİTESE İHTİYACI YOKTUR.
    BENİM SÖYLEDİĞİM 5 SN TAHMİNİDİR. AMA ASLA BU 10 SN SÜRMEZ.
    ÇÜNKÜ BİZZAT DENEDİM. BENZİNLİ FOCUSLA 2. VİTESTE 100 YAPAR MI DİYE 90 KM DE DEVİR KESİCİ (6800) DEVREYE GİRMİŞTİ.
    BENZİNLİ FOCUS 2. VİTESTE ZATEN 80-90 KM RAHAT YAPIYOR. AMAÇ 60 DAN -100 E ÇABUK ULAŞMAKSA, 2. VİTESTE 60 LA GİDERKEN ZATEN TORK OLARAK EN GÜÇLÜ OLDUĞU DEVİRDE OLUR..
    90 A ÇIKMAK İÇİN 4-5 SN YETER. KALAN 10 KM İÇİN 3. VİTESE GEÇİP, 2 SN DAHA GAZA BASMAK YETERLİ OACAKTIR.

    quote:

    Orjinalden alıntı: burakki

    benim verdiğim örnekler arabam.com dan ve araçların sitelerinden alıntı.o yüzden anlamı var.ve test kriterleri gereği hızlanmalar bu viteslerde yapıldığından ve her araç için aynı kriterler uygulandığındanbu testler anlamlı..

    focus'un 3.viteste 60-100'ü 5.sn de alabileceğini gösteren link, resim örnek var mı??




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi roverci -- 19 Mart 2006; 1:33:58 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    DİKKAT ETTİYSEN 0-100 İÇİN DEĞİL, 60-100 İÇİN BU 3. VİTES OLAYINI SÖYLEDİM.
    İSTERSEN BİRAZ AÇAYIM.
    ARABAM.COM DAKİ DEĞERLER TABİİ Kİ DOĞRUDUR. VE DEĞERLİDİR. ANCAK BU KARŞILAŞTIRMALAR AYNI VİTESLERDE YAPILDIĞINDA DEĞERLERİN ANLAMI VARDIR.
    BENZİNLİ FOCUSUN 60 KM DEN - 100 KM YE ÇIKMAK İÇİN 4. VİTESE İHTİYACI YOKTUR.
    BENİM SÖYLEDİĞİM 5 SN TAHMİNİDİR. AMA ASLA BU 10 SN SÜRMEZ.
    ÇÜNKÜ BİZZAT DENEDİM. BENZİNLİ FOCUSLA 2. VİTESTE 100 YAPAR MI DİYE 90 KM DE DEVİR KESİCİ (6800) DEVREYE GİRMİŞTİ.
    BENZİNLİ FOCUS 2. VİTESTE ZATEN 80-90 KM RAHAT YAPIYOR. AMAÇ 60 DAN -100 E ÇABUK ULAŞMAKSA, 2. VİTESTE 60 LA GİDERKEN ZATEN TORK OLARAK EN GÜÇLÜ OLDUĞU DEVİRDE OLUR..
    90 A ÇIKMAK İÇİN 4-5 SN YETER. KALAN 10 KM İÇİN 3. VİTESE GEÇİP, 2 SN DAHA GAZA BASMAK YETERLİ OACAKTIR.

    quote:

    Orjinalden alıntı: burakki

    benim verdiğim örnekler arabam.com dan ve araçların sitelerinden alıntı.o yüzden anlamı var.ve test kriterleri gereği hızlanmalar bu viteslerde yapıldığından ve her araç için aynı kriterler uygulandığındanbu testler anlamlı..

    focus'un 3.viteste 60-100'ü 5.sn de alabileceğini gösteren link, resim örnek var mı??





    "ARABAM.COM DAKİ DEĞERLER TABİİ Kİ DOĞRUDUR. VE DEĞERLİDİR. ANCAK BU KARŞILAŞTIRMALAR AYNI VİTESLERDE YAPILDIĞINDA DEĞERLERİN ANLAMI VARDIR"

    karşılaştırmaların hepsinde kriterler aynı.zaten yayınladıkları teknik verilerde de hepsinde 4 ve 5.viteslerdeki hızlanmaları koymuşlar.hatta bunu sadece arabam.com değil, biraz önce incelediğim saab'ın sitesi de yapmış. orada da 4 ve 5.vitesteki 60-100 hızlanmasını ölçmüşler. yani bir arabayı tanıtırken bizim şahsi, arabayı limitlerine kadar zorladığımız testler değil, bunlar kullanılıyor..verdiğin bilgiler için tşk.

    konu başlığına dönecek olursak artık dizellerle benzinliler arasında güç farkı kalmadı. turbo desteği ile hem sürüş keyfi hem de performans değerleri bakımından benzinlilerin önüne geçmeye başladı..

    benzinlilerde teknolojik bakımdan dizellerdeki kadar büyük devrim gerçekleşmedi. (std.versiyonlar için tabii) ama özellikle common rail (onun kadar olmasa da vw'nin tdi)'in icadından sonra dizeller de gelinen nokta ortada. audi bile le mans'a dizel araç ile katılıyor.yakında ferrari'de de görürsek hiç şaşırmayın..

    aşağıda bmw ve vw'nin bazı modelleri için teknik verileri koydum...bmw'leri vw'leri yarıştırın. finish'i ilk kim görür onu söyleyin..
  • ARKADAŞLAR HEPİNİZİN SÖYLEDİĞİ DOĞRU...ANCAK ÖNEMLİ OLAN ŞEY;;;PARASI OLAN BENZİNLİ,OLMAYAN VEYA EKONOMİYE ÖNEM VEREN İSE DİZEL ALMALIIIIIIII.HAA BİDE ANLAMADIĞIM ŞEY ADAMLAR 100.000 EURO VERİP DİZEL LÜX ARABALAR ALIYOR.BUNUN SEBEBİNİ İSE HİÇ ANLAYAMIYORUM.ULAN EKONOMİYE ÖNEM VERİYORSAN 200 MİLYARA ARABA ALAMAZSIN,PARAN VARSA NEDEN DİZEL ALIYOSUN.HEY ALLAHIM HEYYYYY.
  • yılda yaptığın kilometre ile araca vereceğin para oranı.
    benzinli/dizel seçiminde önemli bir parametredir...
  • benzinliyle dizel motoru aynı hacim ve güçlerde karşılaştırmak doğru deyil bence bunun sebebi

    dizel motor turbo olmadan bi iş göremediyinden benzinliden turbo fazlası var üstelik aynı güçteki benzinliyle dizel motorlar arasında ciddi fiyat farkları var dizele verdiyin parayla bi üst motor seçeneyi alınabilir bu durumda dizelin rakibide üst versiyon olurki bu durumda dizelin şansı yok aaynı motor gücünü üretip üzarinde hayvani bir turbo varsa dizelin benzinliyi geçmesi zaten normal abartmamak gerek bu durum muhammed alinin karşısına benim çıkmam gibi bişey evet bir iki yumruk atabilirim hatta zorlayabilirim ama dizel aynı hacimde turbo desteyi ve yüksek torkuyla nasıl hızlanıyorsa muhammet alide beni tecrübesi ve ani yumruklarıyla yere serecektir ama aynı fiyat diliminde olduğu bir üst versiyonla karşılşatırıldığında dizel doğal olarak yavaş kalacaktır farz edinki elimde kazma sapıyla ring deyim doğal olarak muhammet ali kuyruğunu kıstarıp kenara çekilecektir olay bundan ibarettir
  • benzin olması lazım yanlış mı
  • Yeni nesil dizellerin hiçbirinin benzinlilerden aşağı kalır yanı yok. Performans olarakta özellikle yokuşlarda dizel araçlar bayılmaz yığılmaz tokatlarsın benzinlileri. Ancak düz yolda vites konusunda dizellerde vites küçülttüğünde yığılma benzinliye oranla fazladır. Kesinlikle dizeli sürmenin keyfi ap ayrıdır. Benim fikrim benzinli araç hızlandıkça keyfi azalıyor ama dizelde hızlandıkça canavarlaşıyorsunuz bu arada eski arabam honda civic 1,6 2005 modeldi yeni peugeot 307 dizel aldım 110 hp olanlardan ikisi arasında muazzam fark var. Duyurulur... Performans olarak çok farklı ama dizeli kullanmayı bilmek lazım arabayı üzmemek lazım şaka bir yana benzinli isteyen benzinli dizel isteyen dizel alsın. Bence 3-4 yıl arabanızı satmayacaksanız dizel derim.
  • önemli bir unsuru atlıyorsun kardeş
    1,6 benzinliye de dizeldeki gibi bir turbo koy bak ne olacak

    yav bu forumdakiler dizelle benzinliyi kıyaslarken turbo faktörünü niye atlıyor yaw
    tarafsız olalım arkadaşlar

    quote:

    Orjinalden alıntı: burakki

    focus 1.6 benzinli 115 hp (0-100 10.8 sn.) max hız 190 km/h
    focus 1.6 dizel 109 hp (0-100 10.9 sn.) max hız 188 km/h

    2 arabayı yanyana koyup yarıştırdığınızda (sürücü farkını gözardı ederek tabii ki) ara hızlanmada dizel model geçeceği için performansta da dizel.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: @levent@

    önemli bir unsuru atlıyorsun kardeş
    1,6 benzinliye de dizeldeki gibi bir turbo koy bak ne olacak

    yav bu forumdakiler dizelle benzinliyi kıyaslarken turbo faktörünü niye atlıyor yaw
    tarafsız olalım arkadaşlar

    quote:

    Orjinalden alıntı: burakki

    focus 1.6 benzinli 115 hp (0-100 10.8 sn.) max hız 190 km/h
    focus 1.6 dizel 109 hp (0-100 10.9 sn.) max hız 188 km/h

    2 arabayı yanyana koyup yarıştırdığınızda (sürücü farkını gözardı ederek tabii ki) ara hızlanmada dizel model geçeceği için performansta da dizel.



    Sen 1.6 arabaya turbo koyarsan elbetteki performansın dizelle kıyaslanmayacak noktaya gelir.Ama senin de atladığın konu, dizel araçlarda turbo standart hale geldi. Turbosu olmayan dizel araç yok gibi.Artık motorun normal bir parçası gibi olmuş.
    Ama benzinlilerde turbo modeller genelde performans modellerde var.Herkesin alabileceği kadar ulaşılabilir değil. Üstelik yakıt tüketimini saymıyorum bile.
    Konu başlığı belli.İkisinin performansları kıyaslanıyorsa ve standart dizeller standart benzinlilere göre daha iyi sonuç veriyorsa söyleyecek başka bir şey yok..
  • dizellerde turbolar sayesinde düşük oktanlı mazot yüksek basıçta patlatılıp yüksek enerji sağlanıyor..ortaya çıkan yüksek enerji de yüksek tork veriyor. benzinde ise zaten yüksek oktanlı olduğu için turboya gerek yok. dendiği gibi oktanı yüksek olan benzşnli araca turbo koy, araç çıldırır.

    burada önemli olan tamamen ortaya çıkan enerjidir.ne kadar fazla enerjin varsa o kadar da çok gücün var.eğer bu gücü doğru bir şekilde aktarma organlarına gönderirsen gücü hissedersin tabi

    sonuçta gerçek şudur. dizel yüksek torku sayesinde özellikle şehir içinde ara hızlanma gerekeceği için zevkli sürüş verir.
    ama benzinli arac her zaman daha güçlüdür. denildiği gibi sadece esnekliği daha azdır dizele göre. ama hadi yarışalım dediğinde, mesela benim honda ile 2.viteste gaz yüklendiğimde çok kısa sürede 100-110 km hıza gelriim ki ben 2.vitesiten 3.vitese geçtiğim yerde sen 4.vitestesindir dizelle...ama benim atacak daha 3 vitesim var..sen ise zaten 5.vitese daynamışsın..ben 5.vitese attığımda ise 200 km lerdeyimdir.

    zaten dizelin anmacı tamamen ticaridir.yani yüksek torkla daha fazla çekiş gücü yaratmak ki o tonlşarca yüküğ çekip götürsün....ülkemizde benzin bu kadar pahalı olmasaydı dizellere bu kadar rağbet olurmuydu bunu düşünün.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.