Şimdi Ara

Performans olarak benzinlimi daha iyidir dizel mi? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
83
Cevap
0
Favori
42.084
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yeni nesil dizellerin benzinliye göre genel anlamda ciddi üstünlükleri var. Tabi bu biraz da kullanım alanınızla ilgili. Bir ara hergün 1200 m.'lik rakım farkı ve keskin seri virajları olan 60 km.'lik yolu gidip geliyordum. Yüksek hacimli benzinliler bile bu yolda yorulmama sebep olurken, dizel keyif veriyordu.
    Dizel otomobilleri bu kadar öne çıkaran neden motorlarına yapılan büyük yatırımlar. Kullanılan yakıttan dolayı ek performans uğruna yakıt tüketimindeki artış feda edilebiliyor. Benzinde ise böyle bir şansınız düşük; zira rekabet daha acımasız ve yıllardır verilen uğraş sonucu elde edecekleriniz daha sınırlı.

    Fakat gözden kaçan önemli bir konu var. Yayın kuruluşları herzamanki gibi bilinçsiz tüketiciyi yönlendirme amacı güdüyor. Bir arabanın performansı yolda anlaşılır. Otomobil testleri ise verileri kâğıda döküp bize bilgi olarak sunmak yerine yorum ve reklam amacıyla kullanılıyor. Dizellerin yakın gelecekte asla çözülemeyecek olan problemi performansını benzinli motorlar kadar homojen olarak dağıtamayacak oluşudur.
    Yıllık km. ortalaması düşük kişilerin dizeli tercih etmeleri tamamen reklam kampanyalarının sonucudur. Bütün dizeller birbirinden farklıdır, iki test verisine bakıp A aracı ile B aracı arasında donanım, tip ve fiyatına göre karar vermek yanlıştır. Dizel motorlar benzinliler gibi birbirine çok yakın karakterde performans özellikeri göstermez; test verileri ve yorumlar sizi yanıltmasın. Bir markanın dizeli, o araçla o kadar uyumludur ki yıllarca kullandığınız bütün benzinlilere lanet okursunuz. Aksi durumda beğendiğiniz başka bir aracın test verilerine bakıp dizel motorların da benzinliler gibi benzer olduğunu düşünüp -beygir gücü, tork, vb. verilerle yanılıp dizel alırsanız üzülürsünüz.
    110.000 km.'deki Passat Tdi (130 bg.) aracımızın yaklaşık 50.000 km'sini ben tükettim. Yakın zamanda alacağım ve belki 10 seneye yakın kullanacağım aracım da dizel olacak. İyi bir araçta dizel, hele de otomatik vites ile birlikte olursa benim gibi 6 yaşından beri otomobil tutkunu olan birisini tam olarak tatmin ediyor. Fakat sizin ihtiyaçlarınız benzer olmayabilir.

    Çok km. yapmıyorsanız ve seçtiğiniz marka iyi bir dizel motora sahipse o aracı sadece tork keyfini yaşamak için alın; ödediğiniz farka değecektir.
    Ve ayrıca Vefa İstanbul'da bir semt adıdır (konuyla ne alakası varsa)
    Bir de benim Astra'yı satıyorum, bundan sonra bir numaralı Opel düşmanıyım (konuyla yine alakası yok)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi irvine -- 23 Mart 2006; 1:20:13 >




  • arkadsım bu olay arabasına göre değişir.
    bmw 1.20 diesel 165 beygir 365nm de torq üretiyor.
    0-100 km hizlanmasi 7.9 saniye.
    oysa 1.20 benzinli 9. küsür saniyede hizlaniyor.
    tabiii bu bmw için bir karşilaştirma.
    onun dişinda genel olarak herzman BENZİNLİ derim.
    benzin ve dizel motor teknolojileri cok farklidir.diesel in normal olarak torq u herzaman yuksek olur benzinliden.
    yani mesela 1.6 motur 110 hp iki araba.
    biri diesel dieri benzinli.
    benzinli de toq ortalama 155nm/3000dd olur.
    ancak diesel de bu oran cok daha yuksek olur.
    ama bu demek diildir ki diesel daha seriii.
    hayırr.
    benzinli motor daha hizli gaz emiş sistemi ile daha cok yakıt harcayarak daha cok performans uretir.
    düz mantık yaani.
    ancak ilk verdiim ornekte olduu gibi olaayi abartan diesellerde yok diil ve hizla da yayiliyor ama merak etme bu yukseliş bir gun son bulacak cunku dunyadakı mazot oranı benzıne göre cok daha düşük:)))




  • bazı arkadaşlarda yazmış ama ben de yazayım, dizeller çok seri diyen arkadaşlar araba bir anda hızlanıp sırtını koltuğa yapıştırma hissi verdiği için böyle diyorlar, doğrudur da fakt burada olay turbonun devreye girerek kısa bir süre için ani hızlanması. benzinlilerde hızlanma çok daha homojen oluyor. örneğin civicden sonra 307 kullanan arkadaşın iddası, bütün değerler oratadayken nasıl oluyorda civici geçebileceğini düşünüyor, çünkü hızlanma civicde daha homojen olduğu için dizelde olduğu kadar fark edemiyor.sonuç olarak hissedilen değer dizellerde fazla olabilir ama benzinlini hızlanması daha kararlıdır ve daha seridir
  • Her şey piyasanın ve sonra da müşterilerin taleplerinde bitiyor.

    Piyasanın tercihi fiyat/performans ise de kimi müşteriler ibreyi bir yöne kaydırabiliyorlar. Buradaki arkadaş performansa eğilim göstermiş anlaşılan... Demek ki arkadaş için ekonomi dikkate alınmayacak. Diğer arkadaşlar kendi savaşlarını verebilir.

    Eşit şartlar diye bir duruma takılmadan, teknolojinin ulaştığı son noktaya bakarsak, Turbo ve benzinli motorların daha yüksek güç değerlerine ulaştığı bilinir. Performance kelimesini gösteri yerine başarım, randıman, verim anlamlarıyla kullanacaksak, iki motor türü arasında aslında çok da fark olmadığını ince hesaplara girmeden pek bilemeyiz.

    Aslen motorin, yapısındaki kimyasal bağların kuvvetinden dolayı kolay yanmaz, dolayısıyla kendi içinde benzine göre daha yüksek kimyasal bağ enerjisi vardır. O nedenle ancak görece yüksek basınç altında parlayabilir, fakat daha düşük devirlerde yanma sağlanabildiği için daha az yakıtla yüksek enerji açığa çıkar. Bu da ekonomi demektir. Daha yüksek basınçlara çıkılabildiği için turboşarj kullanımı görece daha basit ve ucuzdur. Fizik kurallarına göre aynı güçteki dönen makinelerde hız arttıkça moment düşmektedir. Bu da dizellerin nasıl olup da daha çok tork ürettiklerini açıklar. Başka bir deyişle gereken torku elde etmek için daha düşük güçte motorlar kullanılabilmekte, dolayısıyla yakıta daha az ihtiyaç duyulması nedeniyle ekonomik olmaktadır.

    Benzin ise bu kadar sıkıştırılamaz, yoksa kendiliğinden patlar. Patlamaması için düşük basınçta fakat yüksek devirde ateşlenir. Yüksek devir de daha fazla yakıt kullanılması demektir, ekonominin tersine bir durumdur. Bir de ekstra performans için turbo kullanılması durumunda ucuzluk tamamen geri planda kalır.

    İşte Performance=Randıman, Verim diyeceksek, ödediğimizin karşılığında elde ettiklerimiz konusunda benzin çok da avantajlı olamamaktadır.

    Birazhttp://auto.howstuffworks.com/ sitesinde araştırma yaptım, yakıtları inceledim ve bunları gördüm.

    .oO°Oo.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Mesudum

    Her şey piyasanın ve sonra da müşterilerin taleplerinde bitiyor.

    Piyasanın tercihi fiyat/performans ise de kimi müşteriler ibreyi bir yöne kaydırabiliyorlar. Buradaki arkadaş performansa eğilim göstermiş anlaşılan... Demek ki arkadaş için ekonomi dikkate alınmayacak. Diğer arkadaşlar kendi savaşlarını verebilir.

    Eşit şartlar diye bir duruma takılmadan, teknolojinin ulaştığı son noktaya bakarsak, Turbo ve benzinli motorların daha yüksek güç değerlerine ulaştığı bilinir. Performance kelimesini gösteri yerine başarım, randıman, verim anlamlarıyla kullanacaksak, iki motor türü arasında aslında çok da fark olmadığını ince hesaplara girmeden pek bilemeyiz.

    Aslen motorin, yapısındaki kimyasal bağların kuvvetinden dolayı kolay yanmaz, dolayısıyla kendi içinde benzine göre daha yüksek kimyasal bağ enerjisi vardır. O nedenle ancak görece yüksek basınç altında parlayabilir, fakat daha düşük devirlerde yanma sağlanabildiği için daha az yakıtla yüksek enerji açığa çıkar. Bu da ekonomi demektir. Daha yüksek basınçlara çıkılabildiği için turboşarj kullanımı görece daha basit ve ucuzdur. Fizik kurallarına göre aynı güçteki dönen makinelerde hız arttıkça moment düşmektedir. Bu da dizellerin nasıl olup da daha çok tork ürettiklerini açıklar. Başka bir deyişle gereken torku elde etmek için daha düşük güçte motorlar kullanılabilmekte, dolayısıyla yakıta daha az ihtiyaç duyulması nedeniyle ekonomik olmaktadır.

    Benzin ise bu kadar sıkıştırılamaz, yoksa kendiliğinden patlar. Patlamaması için düşük basınçta fakat yüksek devirde ateşlenir. Yüksek devir de daha fazla yakıt kullanılması demektir, ekonominin tersine bir durumdur. Bir de ekstra performans için turbo kullanılması durumunda ucuzluk tamamen geri planda kalır.

    İşte Performance=Randıman, Verim diyeceksek, ödediğimizin karşılığında elde ettiklerimiz konusunda benzin çok da avantajlı olamamaktadır.

    Birazhttp://auto.howstuffworks.com/ sitesinde araştırma yaptım, yakıtları inceledim ve bunları gördüm.

    .oO°Oo.


    Bilgi için tşk.
    Bencelerden, olmalılardan, öyledirlerden, bana görelerden çok daha verimli bir açıklamaydı..




  • 2500 devirde sırtına yediği tork tekmesini sürüş keyfi zannedenler var. Gaz pedalına biraz daha bas da o tork yığınının kaynar suya atılmış buz gibi eriyip gidişini gör...
    Sürüş keyfinden performanstan konuşulurken yırtık dondan fırlar gibi "ekonomüüü" diye atlayan moronlara ise diyecek söz bulamıyorum.
  • Bir de sürüş keyfini ve performans duygusunu yaşatanın araba değil de sadece motor olduğunu sananlar var.

    Arabanın amacına göre tasarlanması diye bir şey var. Bak arkadaş ne güzel açıklamış, istenirse Audi gibi uzman bir firma çıkar, bizim gibi forum kahramanlarına laflarımızı gerisin geriye sokar, yarışalara girer, başkalarına "ben böyle de meydan okurum arkadaş!" der. Sanki Audi sadace motorla uğraşıyor, diğer hareket ve aktarım organlarını, performans bileşenlerini pazardan alıyor.

    Hakikaten, nereden çıkardılar dizelin tek ekonomi avantajı olduğunu? Tork avantajını performansa dönüştürmek böyle sananların hayal gücünün ve ufkunun sınırını gösterir sadece.

    Ama bendeki gibi 1,3 Corsa ile 170km hızı aşamayışımı arabanın ne için tasarlandığını bilmeden "performanssızlık" olarak değerlendirenler...

    ...veya kendilerini savunmak adına gereksiz "ama benimki daha ekonomiik.!" diye reaksiyon gösterenler...

    Unutmamak lazım, araba ne için tasarlanmışsa o.

    .oO°Oo




  • dizel kavramı,
    çok eskiden tek tük alman araçlarında gördüğümüz dizel binek araçlar.
    yine o zamanlarda toplu taşıt ve yük taşıyan araçlarla anılırdı.
    şimdilerde ise geliştirilen motor teknolojisi ve toplumsal yargılar (aman ekonomik olsun)
    nedeniyle iyice yaygınlaştı.
    dizel yakıt tabiki bu günkü türkiyede bir ihtiyaçtır ama bu duruma gelme sürecini lpg nin yaygınlaşmasıyla aynı tutuyorum.
    yani kesinlikle...vatandaşın kesesini düşünerek vede haklı olarak yapmış olduğu ekonomik bir çırpınış.

    şöyle düşünmek lazım belkide lpg-benzin-dizel fiyatları birbirine eşdeğerde olsa sizce hangisi tercih edilir.
    ama değil....tercih sizin
  • Arkadaşlar geçenlerde Megane II HB 1.6 benzinli aracımla yokuş yukarı (yer e-5 den haramidereden yukarı bahçeşehire giden yol) Focus II tdci hb Dizel'le ufak bir çekişmeye girdik sapak girişinden 2.vitesle yukarı doğru hızlanırken Focus arkadamdan çıkıp yanıma yarım boy kadar yaklaşabildi açıkcası ben geçebileceğini düşündüm bir müddet böyle devam ettik farkı kapatamadı bende 3.ve 4. viteste nerdeyse devir kesiciye girecek kadar yüklendim ve yokuş bitimine yakın ben 4.vites sonlarına doğru gelirken focus 160 km civarlarında sanki olduğu yerde kaldı yani hızlanmasını sürdüremedi bu arada ben 4. viteste 170 km yi biraz geçmiştim fark dahada açıldı yokuş bitiminde yavaşladım.Benim tahminim o arada focus 160 km/h civarı 4.viteste deviri bitirmiş olabilir ve o durumda 5.vitese atsada hız kazanamıyacağı için yapıcak bişeyi kalmadı,yani o viteste biraz daha devir çevirebilseydi beni geçebilirdi belki (çünkü o hıza kadar gerçekten çok sağlam geldi) Dizel motorların bi handikapı olarak kısa devir bantının kurbanı oldu diyebilirim.




  • Dizellerin en büyük handikapı bence de kısa devir bandıdır, genelde dizellerde 1500 devirden itibaren turbonun devreye girmesi ile üretilen tork ile araç ilerlemeye başlar yaklaşık 3000 devire kadar tork aracı sürükler daha sonra tork düşmeye başlar ve artık güç devreye girmeye başlar ama onunda süresi ortalama 4500 d/d ya kadar sürer ve buraya kadardır. O yüzden dizel motor gerçektende koltuğa yapıştırır bastığınız zaman ama hemen kesilir vites büyütmek gerekir bu da bence sürüş keyfini bozan bir şey. Ne zaman dizellerde 5000-6000 devirlerine kadar çıkmaya başlar o zaman durum değişir, tam emin değilim ama audinin lemansta kullacağı motor 5000-5500 civarına kadar çıkabiliyordu. Saygılar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nlty2000

    2500 devirde sırtına yediği tork tekmesini sürüş keyfi zannedenler var. Gaz pedalına biraz daha bas da o tork yığınının kaynar suya atılmış buz gibi eriyip gidişini gör...
    Sürüş keyfinden performanstan konuşulurken yırtık dondan fırlar gibi "ekonomüüü" diye atlayan moronlara ise diyecek söz bulamıyorum.






  • quote:

    Orjinalden alıntı: EFI

    Arkadaşlar geçenlerde Megane II HB 1.6 benzinli aracımla yokuş yukarı (yer e-5 den haramidereden yukarı bahçeşehire giden yol) Focus II tdci hb Dizel'le ufak bir çekişmeye girdik sapak girişinden 2.vitesle yukarı doğru hızlanırken Focus arkadamdan çıkıp yanıma yarım boy kadar yaklaşabildi açıkcası ben geçebileceğini düşündüm bir müddet böyle devam ettik farkı kapatamadı bende 3.ve 4. viteste nerdeyse devir kesiciye girecek kadar yüklendim ve yokuş bitimine yakın ben 4.vites sonlarına doğru gelirken focus 160 km civarlarında sanki olduğu yerde kaldı yani hızlanmasını sürdüremedi bu arada ben 4. viteste 170 km yi biraz geçmiştim fark dahada açıldı yokuş bitiminde yavaşladım.Benim tahminim o arada focus 160 km/h civarı 4.viteste deviri bitirmiş olabilir ve o durumda 5.vitese atsada hız kazanamıyacağı için yapıcak bişeyi kalmadı,yani o viteste biraz daha devir çevirebilseydi beni geçebilirdi belki (çünkü o hıza kadar gerçekten çok sağlam geldi) Dizel motorların bi handikapı olarak kısa devir bantının kurbanı oldu diyebilirim.


    Güzel bir örnek




  • tartısılmaz benzinli ... ama gunumuzde artk öle dizeller yapmaya basladılarki heralde ilerde bu olaylar baya deişcek
  • konuyu hortlatmış olacam ama şuan yeni nesil 1.6 dizeller çıktı 130 136 beygir civarı 320 torg deniliyor ve gayet güçlüler benzinlideki dengi nedir bu araçların atıyorum 1.4 tsi 122 hp vs
  • quote:

    Orijinalden alıntı: miraz.miraz

    yeni teknıloji dizellerin benzinliden tek farkı ekonomik olması

    yoksa seri lik bakımından aynı ama dizel tork dan awantajlı yani ben brnim arabadan örnek weriyim.düz yolda 150 ile gidiyorsam rampada da 150 ile gidiyor yani zorlanma yok yeter ki dewrini wer arabanın dizel güçlü de oluyo

    benim 1.4 atmosferik lpglide rampayı zorlanmadan çıkıyor 150 ile çünkü devri yüksek torku yeterli oluyor o hızda önemli olan 100le çıkması benzinli atmosferikse devir düşüyor vites düşürmek gerekiyor dizelde o sıkıntı yok 100 lede devam




  • Benzinli daha performanslıdır kuşkusuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.4 Turbo 100 TL ye 130 Km
    1.5 Dizel 100 TL ye 350 Km

    Performansın içine edeyim ya nereden aldım benzinli araba
  • Dizel motor her zaman daha kuvvetlidir. Dikkat edilirse ağır otomobilllerde dizel motor tavsiye edilir. Yoksa araç yerinden kalkamaz.Ayrıca tüketimi azdır. Benzin olacaksa yüksek hacimli olması lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi .: mds :. -- 26 Nisan 2017; 12:57:53 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • benzinli daha rahat nefes alır ve performans hatalarına daha dayanıklıdır gaz ver verebildiğin kadar

    yüksek hacim yüksek beygir turbosuz arabalar ise yemede yanında yat her yerde kıç attır efsanedir onlar.


    hangi kafayla bukdar yorum yazılmış bu konuya

    performans olarak 0-100 ve torqa bakılmazki

    ha bu demek değildir atmosferik 90 hp araba süperdir öyle değil.

    dizellerde vites düşürmek risklidir çünkü üst devir olayı yok güç keserler benzinli güç kesmez devam eder örnek civic vtecler
  • dizel de dci tercih edilebilir yüksek devir cevirebiliyor onlar
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.