Şimdi Ara

.otobüs yolculuğu (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
141
Cevap
0
Favori
133.496
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ozansuer

    Selamlar,

    20 senedir otobüslerle uğraşıyorum.
    Bilgilerimi paylaşmak isterim.

    saygılar.


    Sayin ozansuer,

    Foruma hosgeldiniz 20 sene ciddi birikim ve tecrube getirmistir. Donanimhaber’de sizin gibi kisileri gormek icerik zenginligi acisindan cok keyif verici. Dusuncelerinizi merak ettigim konuysa:
    Havayolu sirketleri ve otobus firmalari ortak hareket ederek havalimani olmayan yerler icin aktarmali yolculuk yapma hizmeti sunacaklarmis. Bu kisa mesafeler icin firmalarin Travego yerine Tourismo veya 0403 tercih etmesi daha mi avantajli? Bir de tatil paketi satin aldigimizda dikkatimi ceken genelde ulasim Safir’lele saglaniyor. Mercedes Tourismo bu alanda rekabet edebilmek icin mi uretiliyor? Ozellikle iki arac fiyat/performans olarak karsilastirildiginda sizce hangisi daha sansli?

    Bilgi ve deneyimlerinizi paylastiginiz icin simdiden tesekkurler…
  • Sevmem Bende Ayaklarım Ağrıyor Sığmıyorum Koltuklara
  •  .otobüs yolculuğu
  • Öncelikle ben teşekkür ederim. Aranıza kabul gördünüz.
    Sorunuza cevaba kısa bir bilgi vererek başliyim. Avrupa da otobüsler genelde üç sınıfta üretilir. Şehiriçi-Şehirlerarası-Turistik(Coach). Eğer şehirlerarası üretilen modellere bakarsanız bizde şehirlerarası kullanılan otobüslerden daha basit, bir şehiriçi belediye otobüsünün sanki konforlu koltuk takılarak dönüştürülmüş halidir. Tabi ben hiç Türkiye'de bu modelleri görmedim çünkü bizim otobüs piyasamız sürekli turistik sınıfta üretilen otobüslerle dönüyor. Bizim insanımız konfor rahatlık yenilik arıyor. Dolayısı ile bir otobüs işletmecisi için rekabet bu yönde gelişiyor ve işlevsellik, uygunluk ikinci plana atılıyor. Ben eminim Havaalanından aktarmalı yolcu taşıma hizmeti verecek olan firmaların arasında Neoplan bile kullanmak isteyen olacaktır. Geçen gün Yalova'ya gittim oradan Bursa'ya geçicem. Bir nevi aktarma sayılır, adam yeni Setra almış. Türkiye'de bu zamana kadar kısa mesafelerde işleyen işletmecileri hedefleyen iki model çıktı. Biri Temsa Safari(hatta Havaş kullanıyor), biri de Mercedes Integro. Hem hesaplıydılar hem de amaçlarına fazlasıyla hizmet edebilecek seviyedelerdi. Ancak lüks tutkunu piyasamızda fazla rağbet görmedi. Bence 0403 ve Travego gibi modeller bu tip aktarma hizmetleri için çok yolcu açısından iyi ancak işletmeci açısından fazla olarak görüyorum.
    İkinci konu, Mercedes 0403 Tourismo, 0403'ün en pahalı ve lüks modelidir. Yolcu koltukları bile Recaro marka takılır. Tourismo tamamen alıcısının isteğine bağlı modifiye edilebilen esnek bir model olarak sunuluyor. Ben Mercedes'te çalışırken arkası yataklı ve duş kabinli yaptık. Arabistan daki bir firma aldı. Mercedes 0403'ü Yurtdışına satacağı zaman üzerine Tourismo etiketi yapıştırıp gönderiyor. Yurtiçinde Tourismo'ya sizinde dediğiniz gibi ancak birkaç tur firmasına çalışan şahıslarda rastlanır. Tur firmaları genelde şahıslarla çalışır bu konuda. Herhangi bir firmaya ait olmayan şahıs otobüsleriyle çalışır. Dolayısı ile Tourismo sahibi olabilecek şahıslar çok azdır. Mercedes Tourismo'ları turist taşıma amaçlı yapıyor ancak Türkiye için değil daha çok yurdışı.
    Şimdilik bu kadar, inşallah yardımcı olmuştur bilgiler, saygılar.
  • @ozansuer

    Konuyu cok iyi ozetlemissiniz, sagolun. Belirttiginiz gibi, o zaman aktarmalarda bile Setra, Neoplan gorursek sasirmamak gerekli. Bu araclarin fiyatarini cok net bilmiyorum. Baska bir baslikta genel soz edilmisti. Tabi ki donanim ozelliklerine gore ciddi oynamalar vardi. Ancak Neoplan ve Setra’lar O403, Safir ve Fortuna gibi modellere gore ciddi fiyat farkiyla mi sunuluyor? Temsa Diamond, Man Foruna Mega gibi 3 aksli modellerle Mercedes Travego 17 SHD modeli arasinda da bu kadar buyuk farklar var mi? 350-400-650-700 bin YTL gibi markaya ve donanima gore cesitli fiyatlarin konusuldugu ortamda ust segmentte aksesuarli bir Starliner veya Setra’nin kisa surede bu tur hatlarda masraflarini amorti etmesi herhalde zor olacaktir. Prestij faktoru disinda mesela Kamil Koc ‘Rahat Hat’ adi altinda karsilikli Bursa-Ankara seferleri icin 7 adet Man Fortuna siparis etmis. Bursa, havayollarinin ulasamadigi bir hizmet noktasi ve Rahat Hat’la yolcuya sunulanlari asagidaki sekilde siralamislar (**Man’in web sitesinden alintidir):

    • Cep telefonlarıyla konuşabilme ve gerektiğinde şarj edebilme imkanı,
    • Dizüstü bilgisayarları için kesintisiz ve ücretsiz internet bağlantısı,
    • Azaltılmış koltuk sayısı ile ister tekli ister çiftli deri koltuklarda ve özel yastıklarla daha konforlu bir yolculuk imkanı,
    • Özel eğitimli personel ile üst düzey hizmet kalitesi ve zengin ikram çeşitliliği,
    • Dijital uydu bağlantısı (TURKSAT-1C) sağlayan özel donanımı ile 50 televizyon kanalını izleyebilme ve kişiye özel kulaklıklarla 8 kanal müzik yayınını dinleyebilme imkanı.


     .otobüs yolculuğu

     .otobüs yolculuğu


    Haberi okuduktan sonra Mercedes-Benz Türk A.S, Temsa Otobus’un de web sitelerine baktim. Teknik veriler disinda, fiyat vs... gibi detayli pek fazla bilgi yok…

    Travego 15 SHD (2 Akslı)
    Motor Özellikleri + Performans
    Silindir Hacmi 11.967 cc
    Tork 1900 Nm / 1000 - 1600 dev/dak
    Motor tipi OM 457 LA
    Maksimum Gücü 422 PS DIN (310 kW) / 2000 dev/dak
    Emisyon Normu Euro III
    Vites Kutusu Özellikleri
    Şanzuman Mercedes-Benz GO 190 - 6/8.2, yağ soğutmalı
    Vites Adedi 6+1

    Travego 17 SHD (3 Akslı)
    Motor Özellikleri + Performans
    Silindir hacmi 15.930 cc
    Tork 2100 Nm / 1080 dev/dak
    Motor tipi OM 502 LA
    Maksimum Güçü 476 PS DIN (350 kW) / 2000 dev/dak
    Emisyon normu Euro III
    Vites Kutusu Özellikleri
    Şanzuman Mercedes-Benz GO 210 - 6/6.5, yağ soğutmalı
    Vites Adedi 6+1

    Tourismo RHD
    Motor özellikleri + Performans
    Motor serisi Euro 3 OM 457 LA
    Motor tipi / Silindir sayısı sıralı 6
    Performans kW ( HP-DIN ) 310 ( 422 )
    Maximum tork 1900 Nm @ 1100 rpm
    [cm3] 11.970
    Şanzıman Mercedes-Benz 6 vitesli MB GO 190 manuel
    isteğe bağlı EPS kumandalı

    Tourismo SHD
    Motor özellikleri + Performans
    Motor serisi Euro 3 OM 457 LA
    Motor tipi / Silindir sayısı sıralı 6
    Performans kW ( HP-DIN ) 310 ( 422 )
    Maximum tork 1900 Nm @ 1100 rpm
    [cm3] 11.970
    Şanzıman Mercedes-Benz 6 vitesli MB GO 190 manuel
    isteğe göre EPS kumandalı

    Safir
    MOTOR
    Model MITSUBISHI 6D24T2
    Tipi Turbo Intercooler, Diesel
    Silindir adedi Sıralı 6
    Silindir hacmi (cc) 11.945
    Maks. Güç Hp/rpm (JIS) 350/2200
    Maks. Tork Nm/rpm (JIS) 1422/1400
    PERFORMANS
    Maks. hız (km/saat) 135
    Min. dönüş yarıçapı (m) 10.6
    SÜSPANSİYON
    Ön 2 Hava Körüğü, 2 Amortisör, Stabilizatör
    Arka 4 Hava Körüğü, 4 Amortisör, Stabilizatör
    ŞANZIMAN
    Model M12S6
    Tipi 6 ileri, 1 geri hız kademeli

    Temsa Diamond
    MOTOR
    Model MAN D2876 LOH 02 (Euro 3)
    Tipi Turbo Intercooler, Diesel
    Silindir adedi Sıralı 6
    Silindir hacmi (cc) 12.816
    Maks. Güç Hp/rpm 460/1800-2000
    Maks. Tork Nm/rpm 2100/1000-1300
    PERFORMANS
    Maks. hız (km/saat) 142
    Min. dönüş yarıçapı (m) 12.5
    SÜSPANSİYON
    Ön 2 Hava Körüğü, 2 Amortisör, Stabilizatör
    Arka 4 Hava Körüğü, 4 Amortisör
    İlave aks 2 Hava Körüğü, 2 Amortisör, Stabilizatör
    ŞANZIMAN
    Model ZF 8S 180
    Tipi 8 ileri, 1 geri hız kademeli

    Bir de bana Temsa’nin Diamond modeli dis gorunus olarak ogrencilik yillarinda yolculuk yaptigim Ulusoy’daki eski Neoplan’lari hatirlatti. Model Skyliner ve Starliner kirmasi gibi duruyor…
    Diamond
     .otobüs yolculuğu

    Onceki kasa Starliner
     .otobüs yolculuğu

    Eski Skyliner
     .otobüs yolculuğu


    Mercedes-Benz, Temsa ve Man gibi firmalarla otobus uretiminde ulke olarak soz sahibi miyiz? Teknik donanimin yaninda bu markalarin otobuslerinin dis tasarimlari ve ic donanimlari sadece yurtdisi lisanslariyla mi uretiliyor? Yerli-ithal dengesi ve lisans anlasmalarini hep merak etmisimdir. Montaj sanayi boyutunu ne kadar gectik? Bildigim kadariyla Istanbul Hosdere’de Mercedes’in, Ankara Esenboga yolunda Man’in ve Mersin yolu uzerinde Temsa’nin tesisleri var. Ozel bir pazar oldugu icin otomobiller kadar bilgi bulabilmek nette zor. Ayrica Bursa’da motor yenileme disinda ic tasarim ve kasa yenilemeyle ilgili calsimalarin yapildigini duymustum. Boss ve Ulusoy’un VIP’lerinde 2+1 koltuk tasarimi bile uygulanirken aracin dengesi ve surus guvenligi icin otobus ureticileri ozel uygulamalara gidiyor. Uretici firma disinda sanayide yapilan kasa ve ic tasarim degisikliklerinin riski var mi? Hatta bir arkadas Istanbul’da Bahcesehir-Taksim hattinda calisan yasli, yesil cift katli otobuslerin sanayiden ciktigini soylemisti. Bu soylemlerin gerceklik payi nedir? -yoksa sadece bir sehir efsanesi mi?- Affiniza siginarak epey soru sordum; ancak sizin gibi konusunda bilgili kisileri forumda bulmak her zaman kolay olmuyor. Tekrar tesekkuler, iyi forumlar

    Temsa Otobus Tesisinden...
     .otobüs yolculuğu

     .otobüs yolculuğu

     .otobüs yolculuğu
  • Sizin gibi ilgili arkadaşları bulmayı bende hiç ummuyordum. Neyse ki bu konuda sohbet edebilecek sizler varsınız.
    Öncellikle fiyat konusuna değinelim. Her zaman üç akslı modeller iki akslı modellere göre pahalıdır. Bunu bir kenara koymak lazım. Sonra üç akslı modeller arasında yurtiçinde üretilenlerle yurt dışında üretilenler olarak ayırmak lazım. Yurt içinde üretilen (opsiyonsuz) Travego,MAN Fortuna ve Temsa Diamond ortalama 300.000 Euro civarındadır. Bunlar arasında bir sıralama yapacak olursak fiyat önceliği konusunda Travego-Fortuna-Diamond sıralaması yapılabilir. Diamond'da kullanılan malzemeler iç yan sanayi olduğu için diğerlerine oranla ucuza sunulmaktadır. Ancak faiş bir fark yoktur. Dolayısı ile (atıyorum) 50.000 Euro fazla verip arkama Mercedes ve MAN gibi bir firmayı almayı tercih ederim ki piyasada Diamond şu an beklenilen seviyede değil. Peki yurtdışında üretilen modeller Neoplan ve Setra nasıl sıralanır. Neoplan çok köklü bir Alman otobüs karöser yapımcısıdır, el yapımı otobüsleri mevcuttur. Son 20 yılda seri üretimlerini modernleştirdiler. Ancak Neoplan için tasarım, kaliteli malzeme ve kaliteli yürüyen aksam her zaman ön planda idi. Dolayısı ile dünyanın en pahalı ve konforlu otobüslerini üretmektedir. Neoplan'ı 5 sene önce almak ancak Ulusoy gibi firmaların harcı oldu. Fakat MAN ile yapılan ortaklık Neoplan'ın Türkiye'deki satışçısının ve destekçisinin belli olması, pazara renk kattı. Geçen Metro Turizm'in 140 adet yeni Starliner alacağını duydum. Yani Neoplan MAN'ın Türkiye'deki ithal ürünüdür diyebiliriz. Mercedes'in ithal ürünü Setra'dır şu an. Setra da aynı şekilde kendine has tasarımları ve konforu dikkat çeker ki şu son 417HDH modelleri bindiğim en rahat otobüs konumunda. Sonuç olarak Neoplan Setra'dan fiyat konusunda biraz daha önceliklidir. Toparlarsak üç akslı araçları pahalıdan ucuza doğru şu şekilde sıralayabileceğimizi düşünüyorum.

    Starliner(http://www.neoplan.de/en/Products/Coaches/Starliner/Starliner.jsp )
    S 417 HDH(http://www.setra.de/images/omnibusse/programm/busse/s417hdh.jpg)
    Travego (üç akslı)
    MAN Fortuna (üç akslı)
    Temsa Diamond.

    Bu otobüslerin ortalama fiyatı opsiyonlarına göre 350-450 bin Euro arasında değişebilir, Lüks sınıfları ise (2+1 dediğiniz koltuk düzeni, çok kanallı müzik yayını vs...) bu ortalamayı 500-600 seviyelerine çeker. Tabii bu rakamlar net değil en iyi alıcılara sorup öğrenmek lazım. Birde büyük firmalar toplu alıyorlar daha uygun alıyorlardır. Bende net fiyatların ne olduğunu bilemiyorum, bence bayiilerde ancak elindeki bir malın fiyatını söyleyebilir çünkü otobüslerin opsiyon yelpazesi çok geniş.

    Evet donanım farklılıklarına bakarsak VIP, RoyalClass vb. tabir edilen tiplerdeki en büyük farklılıklar 2+1 koltuk düzeni, WC, Kapalıdevre çok kanallı müzik yayını, koltuklardaki deri ve yastık kullanımı, tavanın cam olması gibi özelliklerdir. Bu özelliklerden koltuk opsiyonları çok çeşitlidir. Alıcı firmalar bu özellikleri istedikleri gibi harmanlayıp üreticiden talep edebiliyorlar. Bazı firmalar sıfır almak yerine en bakımlı otobüslerini yeni modeller gibi revizyon etmeyi, VIP sınıfa çevirmeyi tercih ediyor.
    Açıkcası Temsa şu Diamond modelini çıkardıya çok üzüldüm. Yani Safir satmaya devam etse daha iyiydi. Bu kadar tekdüze bir model üzdü beni. Mitsubishilerin kendine has bir tekniği vardı ve bazı konularda tercih nedeni olabiliyordu. Şimdi neden Diamond dediğimde fiyatının diğerlerine göre belki ucuz olabileceğinden başka avantajı nedir bilemiyorum. Kısa mesafede fazla yolcu taşımak için Kocaeli ve Sakarya firmalarının biçilmiş kaftanı oldu. Yani Bursa karöser yapımcıları bile bu tip bir otobüs toplayabilir.

    Motorlu Taşıt sektöründe biz araba üretebiliyoruz diyemiyorum maalesef. Ülkemiz adına %100 Türk sermayeli bir motor patenti, bir tasarım patenti veya marka patenti bile yokken değil otobüs üretimi araç üretiminde söz sahibi değiliz. Sadece diğer ülke markalarının dünya pazarına yön vermek adına işgücümüzü montaj ve yedek parça üretim alanımızı kullanmalarıyla sınırlı. Ancak otobüs montajı konusunda lideriz. Bu konuda Mercedes'in büyük payı var. Akslar, motorlar, şanzımanlar diğer tüm teknik ekipman dışarıdan geliyor. Kaporta, boya, elektrik kabloları, oto döşeme vs. gibi parçalar Türk yan sanayinden büyük ölçüde karşılanıyor. Ancak bir Temsa'nın çalıştığı yan sanayi ile Mercedes'in çalıştığı sanayi bir değil tabi. Ancak gerçek anlamda ISO ve Euro normlarına uyabilecek yan sanayi üreticileri Mercedes ve MAN gibi firmalarla çalışabiliyorlar. Fakat bizde potansiyel var, bir V8 dizel motor pistonunu birebir yan sanayide üretebiliyorsak, neden yeni motor teknolojili bir otobüs üretmiyelim? Ne yazık ki hep anlaşmalar yurdışı bağlantılı ve şirketler yurtdışı sermayeli. AR-GE, Teknik ve Tasarım olarak zaten bağımlıyız. O çift katlı yeşil otobüsler bile yurtdışı lisansı ile üretilen otobüsler. Tüm teknik parça Volvo ve Scania'ya ait bu teknik parçalara göre karoser imalatı ve montaj. Benim kastettiğim ise tekniği veya tasarımı ile fark yaratabilmiş kendine özel bir firma. Örneğin Neoplan yıllardır Mercedes motoru ve parçaları kullandı, hiç otobüslerinin üzerinde Mercedes yazdığını görmedim. Ama sırf tasarımındaki farkılılık ve piyasaya sunum özel bir üretici olarak ortaya çıkıyor. Fark bu. Ben Diamond'a bakıp bu aynı Neoplan diyorsam ve MAN'ın da Diamond'ın tasarımında ve tekniğinde parmağı olduğunu biliyorsam otobüs üretebildim diyemem. Ancak montaj ve karöser konusunda iyiyiz, bu yönde güzel bir istihdam oldu. Üretici memnun, işçi memnun, müşteri memnun.

    2+1 koltuk düzeni otobüs dengesini bozmaz. Zaten otobüslerin aks teknikleri ve son yıllarda ESP gibi sistemlerin gelişmesi üreticileri denge konusunda çok ince hesaplara sürüklememektedir. Tabi ki çift sıra daha ağır basar ama otobüs o taraftaki aksların hava körüklerine ona göre hava basacaktır, bu şekilde teorik olarak ifade edilebilir ancak pratikte bu olay otobüs için çok küçük bir hareket olsa gerek. Bu yüzden üretici firmaların ayrı bir tasarıma veya tekniğe gittiklerini hiç duymadım, görmedim.

    Çenem düşmüş, sorularınıza yanıt olabildiysem mutlu olurum.
  • Ah ah bende çok özledim o yolculukları.Özellikle Antalya-Bursa güzergahı....Karış karış bilirim o yolları...
  • Esas ben sizi soru bombardimaniyla sıkmamisimdir umarim. Yazmaya basladigimda konu oldukca dallandi budaklandi. Ancak her noktaya deginmissiniz, cok teseekur ederim. Tablo kafamda oldukca netlesti. Yazdiklarinizi takip etmek benim icin keyif… Tek sorun ben daha 1-2 ay daha ABD’de oldugumdan foruma girdigim saatler sizlerle pek uyusmuyor. Hemen donemeyebiliyorum (malum 10 saat fark). Kusura bakmayin.

    Turkiye otobus pazarinda 5 markanin modellerinden hep soz ediyoruz. Bu cesitlilik diger ulkelerle kiyaslandiginda yeterli (mi?). Kucuklugumde Kayseri Askeri Hava Ussunde bindigim burunlu otobusler vardi. Hatta ABD’de halen yaygin bicimde kullanildigini goruyorum. Ilk geldigim zamanlar benim icin nostalji olmasinin yaninda halen yeni modellerinin uretildigini bilmek hos bir supriz olmustu. Klasiklesen okul servisleri disinda ozellikle havaalaninda, arabara kiralama servislerine ve otellere ulasim gibi kisa mesafeli hizmetler icin yaygin bicimde kullaniliyorlar (ayni burunlu modellerin midi-bus’lari da burda epey yaygin). Türkiye’de herhalde bu burunlu modeller tarih oldu.

     .otobüs yolculuğu

     .otobüs yolculuğu

     .otobüs yolculuğu

     .otobüs yolculuğu

     .otobüs yolculuğu


    Bir baska konuysa uretici firma garantileri. Araba alirken 3 sene/100.000 km vs.. gibi garantiler varken otobus pazari icin nasil bir durum soz konusu? Servis-bakim anlasmalari paket halinde satin alinabiliyor mu? Garanti icin genel egilim sadece motor, yuruyen aksam ve sasi ile mi sinirli? Ornegin, fabrika cikisi ful donanimli bir Starliner aldiginiz zaman ic dosemeler, muzik sitemi, TV gibi aksesuarlar da Neoplan garantisi altinda mi? Kapali devre muzik sisteminde bir ariza oldugunda dogrudan Blaupunkt’la sizi muhatap etmeden, otomobil servislerinde oldugu gibi sorunu firma kendi catisi altinda mi cozuyor? Gerci bu durum uc bir ornek. Genelde yipranan ic doseme ve bu tarz aksesuarlar herhalde ortalama bir otobus icin yan sanayide yenileniyordur. Bunun disinda, surekli ulkemiz yollarinda kullanilan otobuslerin motor ve sasilerindeki yipranmaya karsi en kapsamli garantiyi sunarak on plana cikan bir marka var mi? Ayrica yazinizda dikkatimi ceken onemli bsaka nokta MAN-Neoplan iliskisi oldu. Bu sadece Türkiye’ye ozel ortak distributorluk iliskisi mi; yoksa Daimler-Chrysler gibi kuresel bir sirket evliligi mi soz konusu? Bildiginiz gibi Alman Daimler-Benz ve Amerikan Chrysler Corporation’dan bir dev dogmustu. Setra, Mercedes-Benz, Thomas Built Buses, Orion, Mitsubishi FUSO ve Freightliner, Western Star Trucks, Sterling Trucks gibi agir vasita-otobus markalari ayni grup catisi altinda birlestmisti. Türkiye pazarındaysa bana ilginc gelen Temsa’nin model-marka stratejisi. Firmanin hep bir Mitsubishi cagrisimi vardi tuketici zihninde. Diamond gibi melez bir otobusle bu algi degismeye basladi mi? Temsa’nin MAN motorlu Diamond ve Mitsubishi motorlu Safir modellerini gorunce ilk web sitesindeki verilere yanlis baktigimi dusundum. Sonra kontrol edip dogrulugunu gorunce sasirdim. Montaj ve karöser konusunda verdiginiz bilgilerle de ulkem adina gururlandigimi belirtmek isterim.

    Bahsettigimiz 5 markanin modelleri disinda nedense bana hep sicak gelen bir baska markaysa Volvo. Izmir’deki belediye otobuslerini unutamam. Araclar yag gibi kayiyordu. Gerci Volvo’nun hic uzun yol otobuslerini hatirlamiyorum. Scania’nin da Türkiye web sitesine baktim. Dogus Grup distributorlugu altinda otobus modelleri var. Ama tercih edilip edilmedigi hakkinda hicbir bilgim yok. Volvo ve Scania otobus alaninda rekabetten koptular mi?

    Volvo
     .otobüs yolculuğu

     .otobüs yolculuğu


    Scania Irizar
     .otobüs yolculuğu

     .otobüs yolculuğu

     .otobüs yolculuğu

     .otobüs yolculuğu

    iki aksli Irizar
     .otobüs yolculuğu


    Denge konusundaysa ben biraz fazla hassasim. Haklisiniz, dediginiz gibi ESP sitemleri, akslarin koruklerine basilan hava miktarindaki ayarlamalar gibi uygulamalar konuya etkili cozumler sunuyor. Ozellikle otobus tasarimlari yapan Amerikali bir firmanin calismalarini gorunce 2+1 koltuk siralamasindaki bu hassasiyetimi abarttigimi anladim. Ilgili firmanin hazirladigi bir otobusun resimlerini paylasmak isterim. Dusuncelerinizi merak ediyorum (sizin Mercedes'te calisirken Arabistan'daki bir firmaya satilan ozel tasarim otobusle ilgili tecrubeniz oldugunu bildigim icin firmanin calismalarini bizlerden daha saglikli degerlendirebilirsiniz).

     .otobüs yolculuğu

     .otobüs yolculuğu

     .otobüs yolculuğu

     .otobüs yolculuğu

     .otobüs yolculuğu

     .otobüs yolculuğu

     .otobüs yolculuğu


    Firmanin diger calismalari icin web adresi asagidaki gibidir:
    http://www.americancarriage.com/New%20Web/Photo%20Gallery.htm

    Ayrica belediye otobusleri disinda ic pazarda otomatik ve/veya tiptronik (turevleri) sanziman opsiyonu sunan markalar var mi? Varsa, az da olsa seyahat firmlalarindan ilgi mevcut mu? 2 senedir yurtdisinda olmam dolayisiyla ancak sizin gibi degerli forum uyeleri sayesinde bilgi sahibi olabiliyorum. Tekrar paylasiminiz icin tesekkurler ozansuer,

    Saygilar

    Kaynaklar:
    Bahsi gecen Daimler-Chrysler Grubun markalari icin:
    http://www.daimlerchrysler.com/dccom/0-5-7163-1-74014-1-0-0-0-0-0-8-7163-0-0-0-0-0-0-0.html

    Mitsubishi Fuso Truck-Bus Company (mftbc) -2003 yilinda şirketin %67sini Daimler-Chrysler satın almıştı-
    http://www.mitsubishi-fuso.com/en/index.html

    ve ayni grubun Mercedes, Setra disindaki otobus markalari icin…
    http://www.thomasbus.com/products/
    http://www.orionbus.com/orion/0-867-557917-1-580186-1-0-0-0-0-1-10595-557917-0-0-0-0-0-0-0.html
  • Sayın Sandiego, kusura bakmayın yazmakta geciktim.
    Tabi her ülke bulunduğu bölgenin en yakın teknolojisini alıyor. Otobüs modellerinde de Avrupa modellerinden etkilenmemiz hele hele Avrupa'lı üretici bizim ülkemizde etkili yatırımlar yaptıysa daha mümkün. Amerika ise kendi teknolojisini üreten o kıtadaki tek ülke. Kendine özgü çizgilerdende ayrılmak istemiyor. Dolayısı ile otobüs tarihinin ilk modelleri olan burunlu kasaları modernleştirerek kullanmaya devam ediyor. Biz Avrupa'dan bu modelleri hayranlıkla izlerken onlarda Avrupa'daki modelleri hayranlıkla izliyor olabilirler. Dünyada ilk otobüs Heinrich-Bussing(şimdiki MAN) tarafından burunlu olarak üretiliyor. Bu üretimin takipçileri (Avrupa'lı ve Amerika'lı birçok üretici) burunlu otobüsleri üreterek ilk kez otobüslerin arabalardan ayrı bir sınıf olması gerektiğini ortaya koyuyorlar. Otobüs taşımacılığı bu dönemden sonra hızla yaygınlaşıyor bugünlere geliyor. Amerika sadece kendi kıtasında pazarlamasını sürdürürken, burunlu otobüslerini askeri amaçlı Avrupa'ya sokabiliyor. Bizim askeriyede çoktu. Fakat hepsi dodge değildi mesela. SCANIA Vabis, Deutz ....vb. birçok Avrupa'lı burunlu otobüs hatırlarım. Çeşitlilik hep meşhur markalaşmaya dönüştü. Kala kala kaldı 5 adet üretici.
    Evet otobüs garantileri üreticiler tarafından veriliyor tabi. Parça ve paslanmazlık garantilerinin olduğunu biliyorum ama genelde hep teknik ve modellerle uğraştığımdan (alıcı olamadığımız için :) ) garanti kapsamları ilgimi çekmemiştir. Yanlız fabrikada şunu söylerlerdi, "bu otobüsün motor kapağı ilk 30.000km'de açılır". Gerçekten bir Mercedes Benz marka otobüs en az arıza yapan otobüstür. Biz 0345 modelini(İstanbul'da kullanılan yeşil belediye otobüsleri) ilk üretime soktuğumuzda Moskova belediyesine 10 adet göndermek üzere yola çıkardık. Samsun'a karayoluyla gidecek olan otobüsler oradan Ro-Ro ile Rusya'ya gidecekti. Ancak yolda aynı anda, aynı arıza, tüm otobüslerde baş gösterdi. Çıkarsa da ya fabrikasyon ya da kullanım hatası çıkıyor. Özel servisler, resmi servislerden fazla çünkü otobüs garanti kapsamından çıktığı an tıpkı arabalardaki gibi servisleri pahalılaşıyor. Birde otobüslerde parçaların servis sürelerini uzatıcı sistemler bulunmaktadır ki doğru kullanıldıklarında müthiş yararlı fonksiyonlardır. Özet olarak bir servis-bakım anlaşması ancak filo tipi firmalarla (Ulusoy, Varan, Nilüfer vb.) yapılıyor olabilir. Benim bildiğim bbu firmalarında kendi içlerinde servis yerleri açtıkları ve bu işten anlayan ustalarla çalıştıkları. Zaten her yerde bakım yaptıracak servis bulmanız mümkün değil (mesela Kars). Sanıyorum ücra yerlerde ya üretici tarafından sertifikalandırılmış özel servis bulursunuz veya bulamazsınız. Üretici firmaya servise gittiğinizde sizi asla kendi parça sağlayıcıları ile (örn. Blaupunkt) muhattap etmez. Ne gerekiyorsa kendi parça konsinyesi içerisinde halleder. Üretici resmi servislerinde yapılamayacak özellikle döşeme değişimi gibi revizyon gerektiren problemler fabrikaya havale edilerek yapılır.
    MAN-Neoplan birleşimi global bir birleşim. Finansal olarak birleştik fakat otobüsleri ortak tipte üretelim şeklinde değil. Artık Neoplan, Setra gibi firmalar kendini döndüremez hale gelmişti. Avrupa'da Mercedes-MAN-Volvo ve Scania pazarı yönlendiriyordu. Evet Volvo, DAF ve Scania 1994-1998 yılları arasında Türkiye'de fırtına gibi esti. Bursa'lı karosercilerle anlaşmalar yapıp Türkiye'de montaj başlattılar. Ulusoy'un Volvo B12 modellerini Tezeller ve Güleryüz montajcılarından aldıklarını hatırlarsınız belki. Anadolu'da birçok firma çift katlı otobüslerini bu üreticilerden sağladılar. Scania K113TLA, Volvo B12 ve DAF SBR3000 modelleri Bursa montajcıları tarafından Türkiye'de tutulan modeller oldu(Kamil Koç firmasının metalik gri renkteki çift katlı DAF-Berkhoff otobüslerini hatırlarsınız). Volvo, DAF ve Scania'nın en büyük özellikleri ayrı şasi üretmeleri. Yani yürüyen aksam karoser olmadan baştan üretilmiş oluyor. Geriye sadece karoseri oturtmak kalıyor. Sadece yürüyen aksamı satmakla her sene yeni model tasarımından kurtulmuş olan üretici aynı zamanda diğer ülkelerdeki lokal montajcılara esnek model çıkarma imkanı sağlıyor. Berkhoff, Johnkhere, Tezeller, Güleryüz, Smit vb. birçok karoserini kendi yapan firma sayılabilir. Volvo, DAF ve Scania kendi ülkelerine kendi özel tasarımlarını sunarlar. Bu tasarımları sipariş ile satarlar ve pahalıdırlar. DAF, Volvo ve Scania'nın en büyük farkları yeni teknolojileri piyasaya sunmakta olmalarıdır. Özellikle son yıllarda dizel ağır araç motorlarının çevreye olan etkilerini azaltmakla ilgili çok araştırma-geliştirme yapmışlardır(Turbo Intercooling, ATI, Katalizör vb. geliştirmeler bu firmalardan çıkmış). Ancak Türkiye'de şu an yoklar, bundan sonra olurlar mı bilemem ama zor görünüyor. Tekrar görüşmek üzere biraz ara veriyim bu yazıya devam ederim, çünkü eklediğiniz resimler üzerinde dikkatinizi çekcek noktalara değinmek isterim.
  • Sayin ozansuer, kusura bakmak ne demek Sundugunuz dolu icerik icin cok tesekkur ederim. Burda yazmak bir keyif isi. Ne zaman uygun olursaniz, paylastiginiz bilgileri okumak-takip etmek benim icin bir zevk ve bu zevkle yazinizin ilk bolumunu okudum. Ikinci kısmı da merakla bekliyorum.

    Kamil Koc’un cift katli DAF’iyla macerali bir yolculuk yapmistim. Kisin yol sartlarindan dolayi Balikesir-Bursa arasinda uzunca bir sure mahsur kalmistik. Aracin kalorifer sistemi cok iyiydi. Scania denildiginde nedense hep zihnimde Hakiki Koc gibi bir firmanin kullandigi iri, koyu mor renklere sahip bir otobus resmi canlaniyor. Ulusoy’un Volvo B12’lerini yazinizda belirtince hatirladim. Yanlis hatirlamiyorsam bu modeller Skyliner’larin oldugu zamanda mi kullaniliyordu? Volvo, DAF ve Scania 94-98 yillari arasinda basarili sinav verebildilerse acaba sonra neden pazarda tutunamadılar? Aslinda ARGE’ye verdikleri onem bizim pazarimiz icin dikkate alinmasi gereken en temel gostergelerin basinda gelmeli (tabi know-how transferi konusunda cok kati degillerse).

    iyi forumlar,
  • sandiego
  • Selamlar,

    Forumda resim ekleyemiyorum nedense, hakkınız yok gibi birşey diyor.
    Neyse tekrar merhaba,
    Evet Volvo B12'ler Neoplan Skyliner ve Cityliner Jumbo modellerinin olduğu zamanlardı. Tabii ekonomik şartlar karoser yapımcıları gibi küçük imalatçıları zorladı ve pazarda fazla duramadılar. Şu an revizyon ve tek tük sehiriçi halk otobüsü üretmekle uğraşıyorlar. Volvo, Scania gibi firmalar kendi ülkelerinde ürettikleri modelleri satmakta oldukça pahalılar dolayısı ile Türkiye distribütörleri otobüs pazarlamakta geri duruyorlar çünkü pazar şu an paylaşılmış durumda. Volvo ve Scania daha çok teknolojilerini ve parçalarını satmakla kazanıyorlar hatta otobüs şasileri o kadar esnek ki çift katlıdan körüklüye her formasyona uygun yürüyen aksam pazarlayabiliyorlar. Yani

    Mercedes ben karoserimi de yürüyen aksamı da kendim yaparım diyor,
    Scania ve Volvo gibi firmalar ben teknolojimi veriyim sen istediğin gibi karoserini yap diyor.
    Setra ve Neoplan gibi firmalar ise ben karoserimi kendime özel yaparım, teknolojimi kendim seçerim monte ederim öyle satarım diyor.

    İşte pazardaki farklılıkları.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ozansuer

    Selamlar,

    Forumda resim ekleyemiyorum nedense, hakkınız yok gibi birşey diyor.
    Neyse tekrar merhaba,
    Evet Volvo B12'ler Neoplan Skyliner ve Cityliner Jumbo modellerinin olduğu zamanlardı. Tabii ekonomik şartlar karoser yapımcıları gibi küçük imalatçıları zorladı ve pazarda fazla duramadılar. Şu an revizyon ve tek tük sehiriçi halk otobüsü üretmekle uğraşıyorlar. Volvo, Scania gibi firmalar kendi ülkelerinde ürettikleri modelleri satmakta oldukça pahalılar dolayısı ile Türkiye distribütörleri otobüs pazarlamakta geri duruyorlar çünkü pazar şu an paylaşılmış durumda. Volvo ve Scania daha çok teknolojilerini ve parçalarını satmakla kazanıyorlar hatta otobüs şasileri o kadar esnek ki çift katlıdan körüklüye her formasyona uygun yürüyen aksam pazarlayabiliyorlar. Yani

    Mercedes ben karoserimi de yürüyen aksamı da kendim yaparım diyor,
    Scania ve Volvo gibi firmalar ben teknolojimi veriyim sen istediğin gibi karoserini yap diyor.
    Setra ve Neoplan gibi firmalar ise ben karoserimi kendime özel yaparım, teknolojimi kendim seçerim monte ederim öyle satarım diyor.

    İşte pazardaki farklılıkları.


    Hoş geldiniz sayın ozansuer,

    Paylaştığınız bilgiler için teşekkür ederim. Resimleri de çok merak ettim. Fotoğraf koymak için ilgili Kulüp başlığındaki yazımın aynısını aşağıda bulabilirsiniz:


    Fotoğraf Paylaşımı için:

    Birinci Yöntem

    I. Adım

    a)http://imageshack.us/ adresine tıklayınız

    b) Imageshack.us adresine girdiğinizde açılan sayfada, ‘browse' a tıklıyarak bilgisayarınızda kayıtlı yayınlanmasını istediğiniz resmi seçin ve sonra 'host it' yazan butona basınız

    c) Resim imageshack'a yüklendikten sonra en alt kısımda bulunan 'direct link to image' yazısının yanındaki adresi komple işaretleyip linki kopyalayın

    II. Adım

    a) Donanımhaber Forum sayfasına döndüğünüz zaman mesaj yazdığınız bölümün
    üst kısımda bulunan 'image' butonuna basın.

    b) Mesaj yazdığınız kısımdaki [simage][/simage] yazılarının arasına daha önce imageshack'den kopyalamış olduğunuz linki yapıştırın

    Örnek: [simage]imageshack_linki[/simage]

    **aralarda boşluk olmamasına dikkat edin**

    c) Ön izle ile mesajınızda resmin nasıl görüneceğini kontrol edebilirsiniz


    İkinci Yöntem

    Maksimum 200 kb. lik resim dosyalarınız için forumun tekrar aktif hale getirilen sol alttaki ‘Buraya resim koymak için tıklayın !’ butonunu kullanabilirsiniz. Yapmanız gereken ‘browse’ dan yüklemek istediginiz resmin hard diskinizde bulundugu yeri seçip, tamam tuşuna basmanız.



    Faydalı olması temennisiyle,

    P.S. Takıldığınız veya eksik anlatılmış olduğunu düşündüğünüz bir nokta varsa yardımcı olmaya çalışırım
  • otobus_alemi.sitemynet.com ziyaret edin......
  • evet dostum içi döşenmiş vi bir otobüs.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ofabiya

    http://img106.imageshack.us/img106/5448/denge67by.jpg

    bu bir otobüs mü şimdi :S




    Aynı adreste hatta çeşitli donanımlar var. V.I.P otobüsler özellikle turneler için tekerlekli oteller. Fiyatlarıysa zaten villaları aratmıyor.

    Donanıma bazı örnekler:
     .otobüs yolculuğu

     .otobüs yolculuğu

     .otobüs yolculuğu

     .otobüs yolculuğu

     .otobüs yolculuğu

     .otobüs yolculuğu

     .otobüs yolculuğu

     .otobüs yolculuğu

     .otobüs yolculuğu

     .otobüs yolculuğu



    ikinci el olarak bazı fiyatlar için aşağıdaki linke bakabilirsiniz:
    http://www.americancarriage.com/New%20Web/Pre-Owned.htm

    Edit: Resim ekleme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sandiego -- 15 Haziran 2006; 8:15:33 >
  •  .otobüs yolculuğu


    abi bayılıyorum bu travego lara. müthiş arabalar ya.insan doyamaz bununlaa yolculuğa.şimdiki istanbul,izmir, ankara ve bursa seferleri, ULUSOY ve KAMİL KOÇ larda internet bağlantısı varmış.nasıl oluyor bu bağlantı ben anlamaddım. uydudan felanmı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: atomik07


     .otobüs yolculuğu


    abi bayılıyorum bu travego lara. müthiş arabalar ya.insan doyamaz bununlaa yolculuğa.şimdiki istanbul,izmir, ankara ve bursa seferleri, ULUSOY ve KAMİL KOÇ larda internet bağlantısı varmış.nasıl oluyor bu bağlantı ben anlamaddım. uydudan felanmı?


    cep telefonu hatlarını kullanıyorlari genelde avea, ama oda iyi çekmediği için biraz sorun oluyor ama genelde iyi, ben hep kamilkoç rahat hat ile geliyorum, ank - ist. yolculuk cok eglenceli oluyor....
  • eskiden yollar bitmezdi tek şöförle tek şeritli yollarda şimdi ise baya ilerleme var....
  • BİZİMDE ESKİDEN OTOBUS SİRKETİMİZ VARDI ÜSKÜP İSTANBUL O ZMANLAR 0303 MERCEDES LER VARDI EN SEVDİGİM SEYDİ BU OTOBUSLERLE YOLCULUK YAPMAK AMA ARTIK UCAKLAR ARAYA GİRİNCE BİTTİ OTOBUS PİYASASI
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.