Şimdi Ara

COLT , JAZZ , CLİO III , POLO arasında tercih (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
109
Cevap
0
Favori
10.703
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • dostum clioIII çıktı
    23.900 den başlıyor fiyatlar

    25.500e 1.4 autontik
    28.500 e 1.4 dinamik var

    full 65hp dizeli 30.500 a geliyor aklımdaki fiyatlar bunlar
  • annemdede jazz var 2003 model cvt... Çok memnun olduğumuzu söliyebilirz. İşçilik ve malzeme kalitesi bence bu sınıf için polodan sonra en iyisi(hoş polo nasıldır bilmiyorum ancak sonuçta bir vw in çok kötü olmaması gerekir) Motor çok ekonomik şehir içi 7.5 litre... Performans yeterli diyebilirim. Yani sollamalarda falan mahcubiyet vermez ataktır. Radyo cd çaları çok kullanışlı ve kaliteli. Hatta bence bu sınıfın en iyisi diyebilirim... Ayrıca diğer araçlardan bir üst sınıf gibi duruor bence. Yüksek yapısı ve sıradışı hatları yüzünden. 285/55/R15 bridgestone potenza lastiklerle geliyor ve bu lastiklerle yol tutuşu gerçekten çok keyifli. Şöle diyebilirimki bu araçla gölbaşında asfaltta öle hareketler yaptımki aracı imkanı yok koparamadım ki bukadar yüksek yapılı bir araçtan beklenenden çok daha iyi yoltutuşa sahip. Aynı hareketleri bu sefer clio 1.6 ile denediğimde direksiyonu herçevirişimde araba arkasını bırakıveriyor. Yani yol tutuş konusunda tek geçerim. O saydıklarınızdan ben rakip olarak sadece kalite açısından poloyu görüorum. Oda alman imajı ve vw olması sebebiyle. Ancak kötü yanları, servise gidersen yedek parça ve bakım masrafları çok pahalı. Öleki, bmw ve mercedes seviyesinde desem abartmış olmam. Ancak şunu farkettimki bu araç örneğin civicden çok farklı. Civicde kullanmadıkları kadar kaliteli malzemeyi bunda kullanmışlar. İşçilik kalitesi ise accord seviyesinde bence. Görmeyenler gidip incelesin. Ayrıca birde şunu sormak istiyorum araca philipsin h7 midir nedir xenona benziyen bir ampulü varmış ondan aldırdım bir arkadaşa getiricek 1-2 güne. bunu kendim takabilirmiyim takamazmıyım? Takabilirsem nasıl takarım bilen varsa bir pm atsın




  • arkadasım eger deneyımlı bır kullanıcıysan tabııkı manuel kullanımda yolbılgısayarından takıp ederek daha ıyı ama aracın acemısı ısen ve
    bırazda tecrubesızsen otomatık konumunda dahaıyı sanzuman otomatık konumunda zaten senın gaza yapmıs oldugun basınca gore senın kullanım tarzına gore ayarlıyor
    ben bırcok dızel araclarla mukayese ettıgımde motor sesı rolantıde cok sessız (tabı benzınlı bıbı )degıl eger dızel sesını duymak ıstıyorsan camını sonuna kadar acman lazım oto banda ınan yuksek suratlerde asval guzelse 170 180km suratle gıderken hıc ses yok desem yerıdır ve buna bırcok arkadasımda cok sasırmaktadır.
    bazuk asvalt ve stabılıze yolda lastık sesı bıraz var fakat abartılıcak gıbı degıl hem hangı aracta yokkı passattada vardı A4 dede sonucta
    almısoldugunuz aracın sınıfıbellı ama sundan emınımkı 1997 yılında bır ara 6 aykadar sıfır aldıgım corollanın yarısı kadar yolsesı yokk
    coltta ama bunların yanında vıraj ve otoyolda dıreksıyon tepkılerı cok ıyı hele sımdı 16 jant alınca delı olucak kolt yanlız bana kalsa 17 koyucam ama hanımda bınıyor olmaz
    colt tumun sevmedıgım yanları turkıyeye ent alt donanım paketlı olanını getırıyorlar ve aynalar manuel arka camlar manuel esp asr yok
    bunlarda olsaydı dadından yenmezdı cold artık
    sehır ıcınde 4.5 lıtereıle 5.5 lıtre arası hıc kasmadan kullanabılıyorum
    sehırdısında 4.1 lıtreye kadar dusurdum 100 km ortalamayı (bakın burda 100 km dıyorum yanı oyle 5,6 kılometre falan 2.5 lıtre tutturmak cok kolay) bır depo benzınle hıc kasmada ıstanbuldan cıkıp antalyaya gıttım orda sehırıcınde 7 gun gezdım donuste ızmırde
    1050 km de bıttı dahada 30,40km gıderdım ve arcım dolu valızler e malum ben hanım 2 cocuk ve ınanın suratım cok azyerde 120km
    altına dusmustur ortalama 130 140 arası uzunyolda seyrettım zaten arac 6 ılerı vıtes oldugu ıcın 2000 devırde duz yolda 125km hafıf rampada 130,140km rampa yukarıda 95km re gıtmek zorundasın yoksa 5 vıtese dusmen gerekıyor...




  • arkadasım sen cılıo alda kanser ol 65hp kılo kac baktınmı ben megan 80hp yı testettım almadan once benım colta 2 tane verseler degısmem sana okadaraını soylıyım bızım sırkette kullandıgımız comba 1300 cdtı ondan hılafsız en az %30,40 daha ıyı hızlanmaya sahıptı gazın tepesıne cıkıyon evde kımse yok beklekı devırlensın colt'da gazı kapattınmı dıreksıyona sarılıcankı elının altından kacmasın oncekı mesajları oku anlattım orda passat 130hp tdı ılen olan anımı ozaman anlarsın
    yok ama ben ekonomı ısterım arac gıtmesede olur ufakta olsa olur yeterk servısı ve parcası oyakgıbı bır fırmanın olsun dersen ona bırsey demem
    benı servıs ve parca fıyatları pek ılgılendırmıyor kaldıkı japonlar saglam araba yaparlar bunların basındada mıtsubıshı ve toyota gelır deneyımlerıme dayanarak ben arclarım garantı kapsamı bıtınce satarım zaten kaza yaprsam allah gostermesın kaskomda var benı ne ılgılendırır gerısı
    son olarak fıransız ların tarzını ve arabalarını pek sevmem alman severım onlarda cok masraflı oluyor 10 sene passatbındıgımı yazmıstım




  • benım burdan bır colt kullanıcısı olarak tavsıyem bu saattan sonra benzınlı arabaya para vermeyın en enazından ben artık kapıdan ıcerı koymambenzılı.
    bugun yenıden arac alıyor olsam bar veya yenı evlı ısem karızma ve donanım olarak grand punto alırım kı(sırketıme aldım bırtane nısansonu gelece kırmızı emosıon paket camtavan ful)bence oparaya mukemmel bır arac yada yarıs de guzel guzel bır secenek ama bence karızma yok ve dısardan baktınmı arac garıp bır tasarımı var ve gercekten kucuk benım yapıma gore ama toyota
    fakat evlı coluk cocuk sahıbı genıs ferah performanslı ve az yakan vesaıre vesaıre yanı bugun yıne colt alırım kesın........
  • quote:

    Orjinalden alıntı: arkit

    benım burdan bır colt kullanıcısı olarak tavsıyem bu saattan sonra benzınlı arabaya para vermeyın en enazından ben artık kapıdan ıcerı koymambenzılı.
    bugun yenıden arac alıyor olsam bar veya yenı evlı ısem karızma ve donanım olarak grand punto alırım kı(sırketıme aldım bırtane nısansonu gelece kırmızı emosıon paket camtavan ful)bence oparaya mukemmel bır arac yada yarıs de guzel guzel bır secenek ama bence karızma yok ve dısardan baktınmı arac garıp bır tasarımı var ve gercekten kucuk benım yapıma gore ama toyota
    fakat evlı coluk cocuk sahıbı genıs ferah performanslı ve az yakan vesaıre vesaıre yanı bugun yıne colt alırım kesın........


    anlaşılan sen hiç clio kullanmamışsın
  • Paylaştığın izlenimlerin için teşekkür ederim.Senin yazılarını okuyunca colt'u dahada sevmeye başladım. Yalnız daha büyük motor hacmine ve gövde agırlıpına rağmen focus ve c-max kullananlar kasınca Ortalama 3,8-3,9 gibi rakamlar tükettiklerini söylüyorlar, acaba kasınca Colt'da bu değerlerin altına inebilir mi ? Bi de Colt'da yol bilgisayarı standart mı?
  • yol bilgisayarı ABS,EBD, CD ÇAlar standart

    yazmış oluğum fiyatlar 1 ay önce alınmıştı ancak
    KADIKÖY ÇAMLICA OTO satış rakamları fazla olduğu için indirim yapabilirler bir ara derim
    ayrıca şunu söyleyim set süspansiyon 50 yanak lastiklerim var aracımda 1,3 95 bg benzinli malum bir yolda öyle bir çukura düştümki aklım başımdan gitti 100 km hızla söylediğinde herkes şaşırdı farkı anla
    servis aynen şunu söylüyor başka araç olsa amortisör patlardı diyorlar ve inanmadılar bende çok şaşırdım jant eğildi
    yürüyen aksam canavar gibi
    arabada MERCEDES KALİTESİ KENDİNİ İİ CE BELLİ ETMİŞTİR
    O BİR CANAVAR DİZELİNİN RAKİBİ YOK SADECE smart FOURFOUR oda aynı motoru kullanıyor zaten




  • no_fate arkadasım ben sana cılıo kullandımdemedımkı zaten megan dızel 80hp kullandım dedım
    cılıo yu henuz kımse kullanmadı cunku cıkmadı ama yasım 34 ve 20 senedır kendı aracım var ve yıllarca modıfıye ve tunung ıslerıyle (bılmıyorumamatormu yoksa purofosyonelmı desem )ugrastım enaz 5,6 dergıye kapak oldum yıne 7,8 guzellık tunıng yarısmalarımda 1 cılı 2 cılık ve 3 culuk kupalarım var bakma sımdı yaslandık....
    bır aracın performansını gıdısını ıvmelenmesını tahmın etmem ıcın ıllada kullanmam gerekmez teknık rakamlardan bunları maksumum %10 sapmaıle tahmın edebılırım ıstersen ayna martunıyle nasın oynanır cıp yazılımında neler yapılır turbo basıncı nasıl yukseltılır vesaıre vesaıre hepsını sana soylıye bılırım turkıyede daaha cıp yokken ben ohannas totanyan (onna)ustaıle passat 1.8t passatı 202hp olarak kullandım 3 sene kapak acmadan bılımum fıber(tanpon spoyler marsbel hoporlor kabınlerı kapı dosemelerı )nı kendım hayal eder cızer kalıbını doker yaparım ve bunların hepsını amatorce merak ederek arastırarak dene yanıl metodu ıle buldum kalanları nı soylememe gerek varmı bılmıyorum

    bır acın gıdıp gıtmemesını en ıyı hp ,tork devır bandı vıtes dıslılerı ayna martunı dıslısı ve en buyuk etken beygır ve tork basına dusen agırlık yanı kgr etkı eder bunları bıraz calıs ıstersen

    coltun 95 hp 1750 devırde 240 nm tork verdıgını unutma ha bırde agırlık 1090kgr(yanı 1 beygırın goturmesı gereken agırlık yanlızca 11.473gram)kı bu oldukca guzelbır sonuc sende cılıonunkını yaz bız bukemedıgımız bılegı operız yerı gelırse............




  • arkadasım eger teknık tabloları ıyı ıncelersenız zaten bunlar ufak sapmalarla beraber kendısını ıspatlar yapıdadır benım teknık tablolarda buldugum en
    dusuk deger 100km sabıt hızla gıderken 3.8lıtre ero mazotturkı bu degerde colt 1.5 dıd e aıttır
    oyle 5.10 kılometre mesafede arac akarken yol bılgısayarı benım aracta 2.5 lıtreye kadar dustugu oluyor fakat bu rakamı tutturman ımkansız enfazla 10km tutturusun sonra bır rampaya denk gelırsın ortalaman 5.6 lıtreye cıkarkı oda kandırmaca ınsanları yanıltmacadır
    onemlı olan 100 km mesafe yolculuk yapıp tabı baslarken yol bılgısayarını sıfırlamak kaydı ıle sonunda bakmandır buda kagıt ustunde en ıyı deger colttur3.8 kasarsan bırazdaha duser ama en fazla %10 duser
    ben sana soyle dıyım pendıkten cıkıyorum sabah 8:30 da fatıh 41 km ortalamam bazen tırafıge gore 4.1 bazen 5.1 arası degısıyor aama koprude ve edıene kapıda okadar cok tırafık oluyorkı bu gayet normak tabı bazen 3.9 lıterfalan oluyor ama gece donerken
    n
    ben normalde 20ytl mazot alırım 165km ıle 185km arasında lambam yanar kullanıma gore olcumlerı lutfen kısa mesafelerde yapmıyalım mınumum 100km sonunda bakalım yol bılgısayarına kaldıkı yolbılgısayarıda tahmını rakam verıyor sıze

    benım fokus dızel kullanan arkadaslarımda var coltun degerlerıne hepsı ımrenıyor ..




  • arkit bilgiler için teşekkürler.

    Coltta triger kayışı mı var zincir mi ve diğer dizel araçların hangilerinde zincir kullanıyo triger kayışı yerine bilen arkadaşlar cevaplasınlar lütfenn...
  • Silindir hacmi (cc) 1461
    Motor gücü (bg) 80
    Maksimum tork (NM/dd) 185/2000
    ağırlık 980 kg

    clio symbol 1.5 dynamique için veriler hesapla bakalım
  • hesapladım beygır basına 12.250 kgram agırlık dusuyorkı senın verdıgın agırlık zannedıyorum benzınlı modelın olsa gerek cunku bu agırlık bayagıbır az eger bu agırlık la carpısma testlerınden 5 yıldız aldıysa helal osun derım
    kaldıkı degerlerı colttan kotu cıktı haberın ola torku hıc hesaplamadım bıle onuda sen hesapla
  • Arkadaşlar ; dikkat ediyorumda hiç kimse kendi arabasına kötü demiyor.Burda bir arkadaşımız seçenekler arasında kalmış karar veremiyor.Bizim amacımız pazarlamacılık yapmak değil , çelişkide kalan bir arkadaşımızı aydınlatmak.Yukarıda yazmıştım.Ben Colt 1,3 Invıte Amt kullanıyorum ve ses izolasyonu dışında arabamdan gayet memnunum.O sorunuda ziebart yaptırarak halledeceğim.350 ytl civarında bir masrafı varmış.Arabanın en sevdiğim yönü 1,3 motor ve 6 tiptronik şanzımanla istersen ekonomik , istersende agresif kullanabiliyorsun.Fakat niye illa dizel diye tuttururlar anlamam.Adam yılda 20-30 km yapacaksa dizel olmasının bir avantajı yok.Kısa bir hesapla

    100km/7,5 lt (benzinli ort.üst yakıt değeri) - 100km/5,5lt(dizel ort.üst yakıt değeri)
    = 100 km 'de 2 lt fark var.

    2,66 ytl (95oktan) X 2 lt = 5,32 ytl (100 km'deki fark)

    yılda 20.000 km gidilecekse 20.000x5,32 /100 = 1064 ytl

    Yani dizel alırken ödemiş olduğun ~4000 ytl'lik peşin farkla 4 senelik benzin masrafını karşılıyabiliyorsun.Ayrıca bakım masrafları dizel arabanın daha yüksek ,bir de kötü mazot alma riskin var ki bu en kötüsü .ondan sonra turbosunu değiştirmen gerekiyor.
    Fakat yılda 40-50 binden az yapmıyorsan tabiki dizel avantajlı.Dizeldeki yüksek torkun avantajı da önemsenmeyecek değil.




  • evet arkadaşım önce benzinli mi dizel mi ona karar ver.zaten buna karar vermek en zoru.çok büyük savaş var benzinciler ve dizeller arasında.kimilerinin dediği gibi az yol alıosan hiç düşünme benzinli al.artı bi de japon arabası aldın mı servise felan uğramazsın.sana son sözüm tercihin benzinli ise kesinlikle jazz.sanırım böle giderse sana colt aldıracaklar.daha önce yazdığım gibi önce diğer arabaların içine bin sonra jazz a.önce jazz a binersen diğerleri sana çok kalitesiz gelir.gerçekten işçilik bu arabada 1 numara hele gece uzay üssü gibi araba.cd çalar değil mubarek dj kumanda masası gibi.ışıl ışıl bi ön panel.cvt şanzıman bi harika.sağında solunda dur kalk traifkte eli kolu durmadan vitesten vitese gecenleri gördün mü,keyfin daha bi artıyor.donanımda zaten 1 numara yok yok.bi yağmur sensörü eksik:)yakıt tüketimini yüz kere yazdık, söyledik benzinli araçlarda jazz dan daha az yakan yok.

    bi de şu resme bi bak daha bişi sölemiom.:)secimin hayırlı olsun.ama biraz daha burda durursan işin kötü:)kafan iice karışacak.bana bu forum az daha getz aldırıodu:))ucuz kurtuldum.iyi günlerrrrr....


    http://www.resimload.com/140615/SzjQ1k3b.jpg




  • ben forumu okumadan önce colt almakta kararlıydım fakat çokta kararsızdım. o sınıfta bütün arabaları inceledim hem donanım hemde teknik olarak colt an üstünü yok. araba ile ilgili tek okuduğum ----sisi içeri sesi biraz fazla alması. zaten butip arabalarda sesi içeri alması kaçınılmaz. benim bulunduğum yerdeki bayii colt 1.3 invite amt yi+cd changer lı arabayı 22.500 ytl yr bırakırım diyo. nası iii değilmi. artık gönül rahatlığıyla alabilirim. ikince elde zarar edeyim çokta önemli değil. önemli olan aldığım arabanın içime sinerek binmem sonuçta ticari bi kar elde etmek için almıyoruz arabaları.....
  • COLTTA TRİGET KAYIŞI ZİNCİR DEĞİŞMİYOR HABERİNİZ OLSUN 90 BİN BAKIMI ÇOK AZ TUTACAK




  • quote:

    Orjinalden alıntı: arkit

    hesapladım beygır basına 12.250 kgram agırlık dusuyorkı senın verdıgın agırlık zannedıyorum benzınlı modelın olsa gerek cunku bu agırlık bayagıbır az eger bu agırlık la carpısma testlerınden 5 yıldız aldıysa helal osun derım
    kaldıkı degerlerı colttan kotu cıktı haberın ola torku hıc hesaplamadım bıle onuda sen hesapla


    arkadaşım sana verdiğim veriler tamamen dizel modelin ayrıca bu veriler 2005 clio symbol'e aittir
    clioIII ü fransada test ettim benim test ettiğim versiyonu 2.0 ltlik benzinli modeliydi ve süperdi diyebilirim
  • git toyataya pazarlık yap 33500e bırakıyolar d4-d corollayı.hem dizel hem kompakt sinif araca binmiş olursun.ben aldım ses olarak benzinliden farkı yok.kalkış iyi 200ü görüyo şehir dışı 850 km yol yapıyo. işçilik iyi içi geniş donanım yeterli daha ne istiycen....
  • piaasa krlı

    bu bahsettiğin toyotanın sedanı mı hb si mi ve hangi donanımı. ayrıca ben toyota pek indirim yapmıyo diye duydum. yoksa tercihim corolla D4-D HB sol mmt den yana olur . ama o da 38000 ytl maalesef.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.