Şimdi Ara

...boyasız oluşumu/motoru bakımlı oluşumu tercih.....

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
593
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bu konuda çok araç alan satanlar daha vakıftır konuya
    ...

    bir soru sorayım...................ikinci el araçta
    -kaportamı daha önemlidir..(boyasız oluşu konusunda soruyorum)
    -motoru mu...(saat gibi çalışması bakımından soruyorum...)

    illede birini seçeçen

    geçenlerde bu konuyu arkadaşlarla tartıştıkta....







  • Kaporta hasarının durumu önemli olmakla birlikte tabiki kaporta zira kaporta demek darbe ve ön düzen probleriki buda tamiri ne yazıkki mümkün değil tam anlamıyla. motor aracına göre değişir ama tamamen tamiri mümkün. ayrıca motor satışta çok ön plana çıkmıyor .araç satarken hasarlı ise motoruna bakmıyorlar bile.
  • Hasarı sadece kaporta eğilmesi veya boya olarak algılamamak lazım. Aracın darbe alması demek araç yapısının bütün dinamiğinin sarsılması demek. Aracaın bütün bağlantı yerlerine kadar, vidalarına kadar yerinden oynar.
  • boyanın nerede olduğu önemli sadece tampon yada çamurlukta olan boya ile kaputtaki boya bir değil. park yarine girip çıkarken olan ya da sıkışık trafikde arkadan alınan hafif bir darbe bence önemli değil, yürüyen aksamı etkileyecek bir hasarın olmaması önemli.
  • BU KONU DAHA ÖNCE AÇILMIŞTI.
    BENİM FİKRİM. 2. EL BİR ARAÇ ALIRKEN HERŞEYDEN ÖNCE BOYASIZ OLMASI ÖNEMLİDİR. ÖNCE KAPORTAYI İNCELERİM. BOYA VEYA DEĞİŞEN VARSA O ARACA BAY BAY DERİM.

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    bu konuda çok araç alan satanlar daha vakıftır konuya
    ...

    bir soru sorayım...................ikinci el araçta
    -kaportamı daha önemlidir..(boyasız oluşu konusunda soruyorum)
    -motoru mu...(saat gibi çalışması bakımından soruyorum...)

    illede birini seçeçen

    geçenlerde bu konuyu arkadaşlarla tartıştıkta....





  • PEKİ


    hangi parçaların özellikle boyasız olmasına dikkat edersiniz...
    yoksa ful boyasızını illede ararmısınız.
    mesela 10 yaşındaki bir araçta durum nee
  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    BU KONU DAHA ÖNCE AÇILMIŞTI.
    BENİM FİKRİM. 2. EL BİR ARAÇ ALIRKEN HERŞEYDEN ÖNCE BOYASIZ OLMASI ÖNEMLİDİR. ÖNCE KAPORTAYI İNCELERİM. BOYA VEYA DEĞİŞEN VARSA O ARACA BAY BAY DERİM.

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    bu konuda çok araç alan satanlar daha vakıftır konuya
    ...

    bir soru sorayım...................ikinci el araçta
    -kaportamı daha önemlidir..(boyasız oluşu konusunda soruyorum)
    -motoru mu...(saat gibi çalışması bakımından soruyorum...)

    illede birini seçeçen

    geçenlerde bu konuyu arkadaşlarla tartıştıkta....




    arkadaşım büyük şehirlerin hepsinde araçlarda boya olması hatta 1-2 değişen olması normal bir durum. eğer düzgün yapılmışsa bence 1-2 değişene kadar sorun yok. farzet ki sen değişensiz ve boyasız bir araç aldın, ya bi yere çektiğinde biri gelip vurursa napıcaksın? çevremde de senin gibi düşünen birçok insan mevcut (adamlar arabanın asından anlamaz ama sorarsan hepsi orjinal hastasıdır) ve bir gün kafamı iyice attırırlarsa birine rica edicem. bi dodge kamyonetle bunların arabalarının bi tarafını komple alsın...




  • Aracımın tampon ve kaputunda taş izlerinden dolayı boya kusurları var .. Sırf değeri düşmesin diye boyattıramıyorum...Böyle mantık nerde var ?
  • pekte mantıksız gelmedi bana...heleki aracı yakınlarda satacaksa
    quote:

    Orjinalden alıntı: hasok

    Aracımın tampon ve kaputunda taş izlerinden dolayı boya kusurları var .. Sırf değeri düşmesin diye boyattıramıyorum...Böyle mantık nerde var ?
  • Arkadaşlar dediğiniz gibi kaportadaki ciddi bi hasar aracın yürüyrn aksamını tamamiyle etkiler. Ayrıca çürük bi kaporta acayip masraf demektir. Bunu da unutmayalım.
  • Benim 1,6i r19 vardı tavan orjinal 6 parça boya vardı ama motor mükemmeldi 2 ay önce ye kadar 180-190 bin yaktım hep. 1 ay önce satmaya kalktım inanın hep suçluymuşum gibi davrandılar kimsenin motora bile baktığı yok. Aldığımada sattığımada 1000 kez pişman oldum. Hiç kimse tavsiye etmem. Bedava verseler boyalı almayın bence. Tüm boyası kalkmış sacı çıkmış araba alın daha kıymetli. Orjinal diye, aldığınızdan bile fazlaya herzaman satabilirsiniz.
  • Benim eski corsa'nın sağ tarafı en arkadan ön tampona kadar bir çöp kamyonu tarafından çizilmişti.
    Hem de doğrultma isteyecek kadar göçmüştü.
    Satacağım zaman alıcıya söyledim sağ taraf komple boyalı diye.
    Ama herhangi bir parça değişmemişti.
    Adam kaportacıyla birlikte geldi.
    Hemen direklere baktı, kapı içlerine baktı, fitilleri çıkarıp ek yerlerine baktı aracın.
    Sonra ön kaputa, tavan sacına baktı.
    Boya var ama büyük kazası yok aracın temiz dedi.
    Çocuk da aldı.
    Sonradan konuştuk, 8 sene büyük şehirde 120.000 km kullanılmış aracın vuruksuz, çiziksiz veya boyasız olmaması pek mümkün değil demiş kaportacı adam.
    Taklalı ağır hasarlı olmadıkça alınır demiş.
    Ben bir problem yaşamadım açıkçası.
    Araba piyasası zaten ölmüş, zararımız inanılmaz fazla satarken.
    Varsın boyalı diye 1-2 daha öldürsünler.
    Ben de ikinci el alırken öldürürüm fiyatı ona göre.




  • ŞU ANDA KULLANDIĞIM ARAÇ 10 YAŞINDA. 8. ARABAM. ARABADA DEĞİŞEN YOK AMA, SOL ARKA ÇAMURLUK VE TAMPONLARDA BOYA VAR. ÖYLE ALDIM. 94 BROADWAYİN ÜSTÜNE 3 MİLYAR VEREREK ALDIĞIM İÇİN, UZUN SÜRE KULLANMAK DÜŞÜNCESİNDE OLMADIĞIM İÇİN TAKMADIM...

    ANCAK,
    EĞER ALACAĞIM ARABAYI UZUN SÜRE KULLANMA NİYETİNDEYSEM VE EN AZ 20 BİN LİRA VEYA ÜZERİNDE BİR PARA VERECEKSEM; TAMPONLAR DAHİL EN KÜÇÜK BOYA VE DEĞİŞME OLMAMALIDIR. BU BENİM KRİTERİM...

    BÖYLE BİR ARAÇ BULDUM VE ALDIM DİYELİM. SONRADAN KENDİM KAZA YAPABİLİRİM, BİRİSİ GELİP ÇARPABİLİR, ARAÇ TAMAMEN "HEK" DE OLABİLİR. OLMAZ DİYE BİRŞEY YOK. OLABİLİR. AMA ADI ÜSTÜNDE KAZA. NE ZAMAN OLACAĞI BELLİ OLMAZ...

    SONUÇ İTİBARİYLE "KIZ" ALMAK VARKEN "DUL KADIN" ALMAM...


    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    PEKİ


    hangi parçaların özellikle boyasız olmasına dikkat edersiniz...
    yoksa ful boyasızını illede ararmısınız.
    mesela 10 yaşındaki bir araçta durum nee





  • 8-10 YAŞINDAKİ BİR ARABANIN ZAMANLA YOL VE İKLİM ŞARTLARINDAN DOLAYI OLUŞAN BOYA DÖKÜLMELERİNİ VE TAŞ İZLERİNDEN ALDIĞI BOYA HASARLARINI GÖZ GÖRE GÖRE KULLANMAKMI DAHA İYİDİR YOKSA BOYATIP TERTEMİZ KULLANMAKMI ? HER BOYANAN ARABA KAZAMI YAPMIŞ DEMEKTİR. İNSANLAR GÖRSEL ZEVK İÇİN ARACINI BOYASI DÖKÜLMÜŞ BİR ŞEKİLDE KULLANMAK İSTEMİYORLARSA VE TERTEMİZ BOYATIYORLARSA BU ARAÇ DUL MU OLUYOR ?
    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    ŞU ANDA KULLANDIĞIM ARAÇ 10 YAŞINDA. 8. ARABAM. ARABADA DEĞİŞEN YOK AMA, SOL ARKA ÇAMURLUK VE TAMPONLARDA BOYA VAR. ÖYLE ALDIM. 94 BROADWAYİN ÜSTÜNE 3 MİLYAR VEREREK ALDIĞIM İÇİN, UZUN SÜRE KULLANMAK DÜŞÜNCESİNDE OLMADIĞIM İÇİN TAKMADIM...

    ANCAK,
    EĞER ALACAĞIM ARABAYI UZUN SÜRE KULLANMA NİYETİNDEYSEM VE EN AZ 20 BİN LİRA VEYA ÜZERİNDE BİR PARA VERECEKSEM; TAMPONLAR DAHİL EN KÜÇÜK BOYA VE DEĞİŞME OLMAMALIDIR. BU BENİM KRİTERİM...

    BÖYLE BİR ARAÇ BULDUM VE ALDIM DİYELİM. SONRADAN KENDİM KAZA YAPABİLİRİM, BİRİSİ GELİP ÇARPABİLİR, ARAÇ TAMAMEN "HEK" DE OLABİLİR. OLMAZ DİYE BİRŞEY YOK. OLABİLİR. AMA ADI ÜSTÜNDE KAZA. NE ZAMAN OLACAĞI BELLİ OLMAZ...

    SONUÇ İTİBARİYLE "KIZ" ALMAK VARKEN "DUL KADIN" ALMAM...


    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    PEKİ


    hangi parçaların özellikle boyasız olmasına dikkat edersiniz...
    yoksa ful boyasızını illede ararmısınız.
    mesela 10 yaşındaki bir araçta durum nee







  • bence kaporta hasarı büyük değilse motor önemli şahsen sattığım clioya park halinde iken park ten çıkan biri çarpmıştı ve kapı doğrultulup boyanmıştı ama ustalar motora bundan iyisi can sağlığı diyolardı ama boyalı diye 1-2 milyar fiyat kırıyorlardı bence taktik yapıyorlar boyasız araba az
  • 10-15 YAŞINDA ARABA KIZ OLSA NE FARKEDER, KOCAKARI OLSA NE...
    DİKKATLİ OKURSAN 10 YAŞINDAKİ ARABADA KIZLIK ARAMADIĞIMI GÖRÜRSÜN.
    AMA 1-2 YAŞINDA 20-25-30 BİN LİRALIK ARABADA ARARIM.
    BU HERKES İÇİN BÖYLE OLACAK DİYE BİR ŞEY YOK Kİ. BEN ARARIM. SEN ARAMAYABİLİRSİN...

    quote:

    Orjinalden alıntı: hasok

    8-10 YAŞINDAKİ BİR ARABANIN ZAMANLA YOL VE İKLİM ŞARTLARINDAN DOLAYI OLUŞAN BOYA DÖKÜLMELERİNİ VE TAŞ İZLERİNDEN ALDIĞI BOYA HASARLARINI GÖZ GÖRE GÖRE KULLANMAKMI DAHA İYİDİR YOKSA BOYATIP TERTEMİZ KULLANMAKMI ? HER BOYANAN ARABA KAZAMI YAPMIŞ DEMEKTİR. İNSANLAR GÖRSEL ZEVK İÇİN ARACINI BOYASI DÖKÜLMÜŞ BİR ŞEKİLDE KULLANMAK İSTEMİYORLARSA VE TERTEMİZ BOYATIYORLARSA BU ARAÇ DUL MU OLUYOR ?

  • Şimdiye kadar hiç boyasız, hatta değişensiz araba satmadım. Nitekim ufak bi darbe oluyo hop kapı sacı veya çamorluk haşat. Düzelttirip boyatsan metal neticede bi sonraki darbede mukavemeti azalmış bi parça sizle size çarpan araç arasında olacak. Ama satarken hep anlatmışımdır "bak kardeş bunun şurası değişti, şurası boyandı, şöyle şöyle bi kaza oldu diye". Şimdiye kadar ne bi Allah'ın kulu senin arabanın şurası şöyleymiş te böylemişte diye geri dönmedi bana, yani önemli olan ne aldığını bilmek, ve güvenebilmek. Ben şase kaymadıktan sonra fazla önemsemem, yeterki satan adam dürüst olsun ve eğrisini doğrusunu herşeyini anlatsın.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: robespierre

    Benim eski corsa'nın sağ tarafı en arkadan ön tampona kadar bir çöp kamyonu tarafından çizilmişti.
    Hem de doğrultma isteyecek kadar göçmüştü.
    Satacağım zaman alıcıya söyledim sağ taraf komple boyalı diye.
    Ama herhangi bir parça değişmemişti.
    Adam kaportacıyla birlikte geldi.
    Hemen direklere baktı, kapı içlerine baktı, fitilleri çıkarıp ek yerlerine baktı aracın.
    Sonra ön kaputa, tavan sacına baktı.
    Boya var ama büyük kazası yok aracın temiz dedi.
    Çocuk da aldı.
    Sonradan konuştuk, 8 sene büyük şehirde 120.000 km kullanılmış aracın vuruksuz, çiziksiz veya boyasız olmaması pek mümkün değil demiş kaportacı adam.
    Taklalı ağır hasarlı olmadıkça alınır demiş.
    Ben bir problem yaşamadım açıkçası.
    Araba piyasası zaten ölmüş, zararımız inanılmaz fazla satarken.
    Varsın boyalı diye 1-2 daha öldürsünler.
    Ben de ikinci el alırken öldürürüm fiyatı ona göre.





    Olay budur. +1

    Ama malesef bir sürü anlamayan (ya da işine öyle gelen) mal geliyor arabanda boya var diyerek ölmüş eşek fiyatına almaya çalışıyor, tertemiz arabayı. bunlar yüzünden de tampon bile boyatamıyoruz. lavuğun birisi sürtmüş tampona rütuş olamıyacak derecede kaldırmış boyayı. nasılsa plastik diye öyle pis pis dolaşıyoruz. mazallah bir boyatsak taklalı muamelesi yapacaklar, tampon yüzünden. Herkes de boyatma diyor, korkumuzdan boyatamıyoruz.
    Şeytan diyor çek çizilmiş halinin fotoğrafını yaptır gitsin. alacak lavuğa da gösterirsin hasarlı durumunun fotolarını daha da anlamazsa uğraşma herifle... arabamız çizilse boyatamıyoruz bu sakat mantık yüzünden. neyse sinir şeeetmeyelim şimdi...
    boya kolay anlaşılır. ben genelde boyalı parçayı anlarım ama buradan arabanın büyük bir kaza yapıp yapmadığını anlayamam, daha bi uzmanlık gerektirir.
    az buçuk boyadan anlayan yeni yetme geliyor, araba kazalı deyip b.k atıp gidiyor, oysa ki sadece çizik boyandı. Ama anlamıyo ki mal, anladığını zannedip ahkam kesiyor.
    galerici zaten bahane arıyo, adam şeedecek.




  • Katılıyorum

    quote:

    Orjinalden alıntı: ihg70

    Hasarı sadece kaporta eğilmesi veya boya olarak algılamamak lazım. Aracın darbe alması demek araç yapısının bütün dinamiğinin sarsılması demek. Aracaın bütün bağlantı yerlerine kadar, vidalarına kadar yerinden oynar.
  • ben de katılıyorum ve senin dediğin gibi yaptım, hemde 3 yerinde park manevrası hatalarına bağlı küçük göçük vardı eş durumundan dolayı fotoğraflarını çekip boyattırdım, satarken de fotoları gösterdim, piyasa fiyatına ya da en fazla 250-500 lira altına sattım, 17250 ye 2004 fiestayı.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.